19 Eylül 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

19 Eylül 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

el İLAN GT YANİ DERMANSIZUK VUCUT DİMAĞ YORGUNLUKLARI D. No 1649 Yedikule Fatih Sultan Mehmet Burgazada Kuzguncuk 1M3 : © 4 Edirnekapı SEKSÜLİN za LERMİ BEŞİR KEMAL MAHMUT CEVAT İLA e EM VOL Eminönü La Ahi Çelebi Yeşilköy Şevketiye 1250 ihtira ilânı “Türbo makinesi, bilhassa müte- harrik kürek ayarlı su türbini” hak- kında alınmış olan 10 Eyiti 1934 günlü ve 1840 sayılı ihtira beratı bu defa mevkii fiile konmak üzere aha- ra devrüferağ veya icar edileceğin- den talip olanların Galatada, Iktısat hanmda, Robert Ferri'ye müracaat- leri ilân olunur. Burgazada Hristoa mevkii Kuzguncuk Kumkapı Kürkçübaşı Heybeliada Yalt 1477 Heybeliada Kayıp — Sıvas vilâyetinin Koyul- hisar kazasından aldığım nüfus tez keremi kaybettim. Yenisini çıkaraca- ğimdan hükmü yoktur. Eksi köyünden Demirci oğul- larından İbrahim oğlu Mehmet Heybeliada istanbul Gayrimübadiller Komisyonundan: Semti ve mahallesi Sokağı Emlâk No. Cinsi ve His, İspitalya E.34 2. Ş E 8 1/2 His. 1200 K.zarfi 189,50 metro arsa 200 A. ar- tırma E. Yeni Y. Sarnıç ve yeni E. Yahudi mektebi Y. Ayhan ve yeni gül Kalost kalfa 68 metro arsanm 98/120 His. 10 » 46 metro arsa 216 ., Kasap Ahşap hanenin 6818/26880 His. Ustiinde odaları olan kâgir dükkânm 72/120 his. 310 metro arsanın 14/58 His. E, 11-13415 Y. 13-15 E. 38 mahallen 40 E.5.16 Mahallen 2 E. 10 E. Bulvar Y.G. Avrano ve Sandetij E. Mezarlık Y. Çakiltaş Konçina ve Menteş bağı » E. 10 Bahçeli ahşap hane 108,50 metro müfrez arsa 59,75 metro müfrez arsa 108,50 metro müfrez arsa 40 metro arsa “ a E, 10 Mektep # Yalı Cad. ve Heybeli mektebi E. Manastır Cad. X. İsmet İnönü Bahçeli kâgir sahil hanenin 6/9 His. E. 147 Yy.121 2670 K.zarf| E. 28 mahallen 0 E. 19 Y.12 Etrafi yıkılmış du - varla çevrili eşçarlı arsanın 68/96 His, Ahşap hanenin 13/24 His. n© , 330 A, ar- tarma E. Orta Y. Orta Yalı Yukarda evsafı yazılr gayrimenkuller on gün müddetle satısa çıkarılmıştır. İhaleleri 30/9/0386 tari- bine tesadüf eden Carsamba giinü saat on dörttedir. Satış yatinhasıran gayrimübadil bonosiladır. Çanakkale Müstahkem Mevki 1 — Müstahkem mevki kıtaat ihtiyacı için kapalı zarf ile (136,000) kilo un satın alınacaktır. 2 — Unun beher kilosuna (14,50) kuruştan (19720) lira biçilmiştir. 3 — İhalesi 7/10/1936 tarih çarşamba günü saat (16,30) da Çanakkale Müstahkem mevki alım komisyo- nunda yapılacaktır. 4 — İstekliler ihaleden bir saat evvel teminat akçaları olan (1479) lirayı ve ihale kanununun 2. 3. üncü madde- lerindeki vesaik ile bir saat evvel komisyona müracaat et- meleri ilân olunur. (1407) Şartlar: 1 — Unlar aşağıda yazılı miktarlarda (Gelibolu) gar- nizonundaki (Piyade alayı) kilerine teslim edilecektir. Kilo . Gelibolu Piyade A. A 19/1. Teş./936 19/1. Kân./936 19/Şubat/937 19/Mart/937 6/Haziran/937 6/Ağustos/937 6/Eylül/937 26,000 18,000 9,000 31,000 26,000 13,000 13,000 136,000 2 — Mukavele müddeti esnasında ve tümen mıntakası dahilinde bir garnizon değişikliği olursa yukarıda yazılı taksitler birliğin yeni gittiği garnizona müteahhit tara - fından götürülüp teslim edilecektir. 3 — Birliğin kilerine kadar nakliye masrafları rüsum- lar ve sair vergiler müteahhide ait olacaktır. 4 — Unlar safi miktar üzerinden almacak ve çuvallar boşa'dıkça müteahhide geri verilecektir. 5 — Ret edilen unları yerine yeniden ve ikinci defa olarak getirilen diğer unlar muayeneye tâbi tutulacak - tır. Ayni malı ikinci kimyahanede malım muayenesinde müteahhit israr ederse reddedilen unda yeniden nümu - ne alınarak muayene için başka bir kimyahaneye gönde- rilecektir. Tekmil muayenelere ait yol masrafları müte - ahhide ait olacaktır. 6 — Muayene ve itirazlardan dolayı unların gününde alınmasından kilerde günlük ihtiyacı temin edecek un kal mazsa un kabul edilinceye kadar geçen günlere ait un ih- tiyaçları müteahhit nâmına ayni evsafta olmak üzere piyasadan alınır ve sarfedilir. Fakat sarfedilen bu mik - tar müteahhidin vereceği un taksit miktarından mahsup edilir. 7 — Birinci taksit un satın alma komisyonunun ilân ve muamelelerinden dolayı mukavele imza tarihinden ev- vel tesadüf ederse bu taksit ikinci taksitle beraber almır. 8 — Unların hikemi muayenesini ve ekmek tecrübele- rini garnizon muayene heyeti nümunelerini kimyahane - ye gönderilmeden evvel yapacaktır. 9 — Garnizon müayene heyeti hikemi muayenede mu vafık görülmiyen ve yüz kilo unda yüz kırk üç buçuk kilo ekmek çıkmayan unları ret edecektir. 10 — Garnizon muayene heyeti hikemi muayenede unları evsafına muvafık bulursa ve ekmek randımanı tec- rübesi iyi netice verirse taksit unu usuli veçhile nümune- leri müteahhit tarafından veya bıraktığı vekilinin ya - nında alarak askeri kimyahaneye gönderecektir. Tümen Bırinci taksit İkinci taksit Üçüncü taksit Dördüncü taksit Beşinci taksit Altıncı taksit Yedinci taksit Satınalma Komisyonundan: kimyageri gelmiş ise nümüneler tümen kimyagerine ve- rilecektir. Vasıflar hikemi evsafı: il — Unlar ticarette kullanılan ve yerli malı olan un- lardan olacaktır. Rengi beyaz hafif sarımtırak olacaktır. Unda kurt böcek yuvaları olmıyacaktır. Kokusu kerahat ten acılıktan âri bulunacaktır. Un bir yere döküldüğü za- man topaklanmış külçe halinde bulunmıyacaktır. 12 — Ur temiz bir kâğıt üzerinde konulup yayıldık - «an sonra diğer bir temiz kâğıt yayılmış olan unun üzeri- ne konup iki elin iç tarafile ve fazla tazyik yapmaksızın hafifçe sıvanacak ve üstteki kâğıt kaldırıldığı zaman unun sathında siyah siyah noktacıklar yalnız nebahata ai. olacaktır. Bu süretle kâğıt üzerinde yayılan un yirmi dakika halile terkedilecek ve sonra bakıldığı zaman unun üzerinde az ve çok ufak kabarcıklar görülmiyecektir. Bu hususta perdafsız kullanılacaktır. 13 — Un ağızda çiğnendiği zaman dişler arasında çı- tırtı yapmıyacaktır. 14 — Yüz kilo undan yüz kırk üç buçuk kilo ekmek elde edilecektir, Ekmek tecrübeleri bitaraf fırında müte- ahhit veya vekilinin huzürunda yapılacaktır. Ekmek do- munları kabarık olacak fena kokulu olmıyacaktır. Ek - meğin kabuğunun rengi sarıya mail esmer olacaktır. Ek- meğin ne yüzünde ve ne de içinde kara kepek, çöp ve Sa- man asarı bulunmıyacaktır. Ekmek tabii bir halde ola - cak kuvvetlice basıldığı zaman yine eski vaziyetini tama- mile alacaktır, Dişler arasmda çatırdı yapmıyacaktır. Yendikten sonra boğazda acılık ve ağızda ekşilik ve küflü lük göstermiyecektir. 15 — Unların çuvalları üzerinde ait olduğu fabrikanın işaret ve alâmeti bulunacak ve fabrikada iken çuvalla - ra vurulan kurşunlar ve mühürleri ve çuval ipleri yekpare bir halde ve fabrikada mühürlendiği ve bağlandığı vazi- yette görülecektir. Kimyevi evsafı: 16 — Yerli buğday unu olacaktır. Tüfeylât yuvaların- dan tamamile ari bulunacaktır . 17 — Altı numaralı elekten (Elek santimetro murab- banda dokuz yüz delik olan ipek elektir.) geçirildikten sonra un bakiyesi yüz gramdan yirmi beş santi gramı geçmiyecektir. 18 — Gloteni tabii alâstikiyette olacaktır, Gloten ratıp halinde yüz gramda otuz üç grama kadar kabul edilecek- tir. Yüz gramda otuz üç gramdan aşağı olursa unlar ka- bul edilmez. 19 — Serbest hamızıyeti hamızı kibrit hesabile yüz gramda beş santi gramı geçmiyecektir. 20 — Rütubeti yüz gramda on iki gramı geçmiyecek- tir. Yüz gramda on iki gramdan fazla olursa unlar ret edilecektir, ni — Sair hububat unlarının hiçbirile karışık olmıya- caktır. 22 — Erimiyen külü yüz gramda yirmi santigramı geçmiyecektir. 23 — Hamızı klormada erimiyen maddeleri yüz gram da kırk santigramı geçmiyecektir. 24 — Unun külü gramda seksen santigramı geçmiye- cektir. (1407) AA J Jahce WA v zevk PAYU DİŞİ Iİ. lll YA TB EİN YİYİN İL li ll ELİ Kayi YIL A SİP Yİ) al en LT Yİ ATİYE KY OZY İDA Pazarlık suretile eksiltme ilânı Nafia Vekâletinden: i — İstekli çıkmamış olmasından dolayı ihalesi ya- pılamıyan 22959 lira 60 kuruş keşif bedelli Ankara Jandarma Mektebi arkasına yapılacak olan müstakil jan darma taburu yiyecek ve yem anbarı, hayvan sulamaf yalağı, mutbah ve bulaşıkhane inşaatı pazarlık suretilefili | yeniden eksiltmeye çıkarılmıştır. 2 — Bu işe aid evrak şunlardır. A — Eksiltme şartnamesi B — Mukavele projesi C — Bayındırlık işleri genel şartnamesi D — İnşaata aid fenni şartname E — Keşif cedveli F — Proje İsteyenler bu şartnameleri ve evrakı 115 kuruş bedeli; mukabilinde Yapı İşleri Umum Müdürlüğünden alabi- lirler, 3 — Eksiltme 29-9-936 Salı günü saat 16 da Nafia; Vekâleti Yapı İşleri Eksiltme Komisyonu Dairesinde yapılacaktır. N Wsiltmeye girebilmek için isteklilerin 1722 lira muvakkat teminat vermesi ve Nafıa Vekâletinden alın” mış yapı müteahhitlik vesikası ibraz etmesi lâzımdır. / 5 — Teklif zarfları yukarıda 3 üncü maddede yazılı! | saatten bir saat evveline kadar eksiltme komisyonu reis” liğine makbuz mukabilinde verilecektir. (891) (1267) Telsiz makinisti aranıyor! Eskişehir Tayyare Fabrikasi Direktörlüğünden: makinisti alınacaktır. 1 — Orta mektepten mezun olacak 2 — Yaşı 35 i geçmiyecek 3 — Ahizelerden ziyade telsiz mürsilelerinin tamirin- den anlıyacak, bilhassa lâmbalı postalar üzerinde ihtisas! bulunâcak. olacak ve bu işi yaptığını vesaikle tevsik edecek. 5 — Ecnebi kadınla evli olmıyacak. 6 — İstidaya bonservis suretleri raptedilecek. 7 — İmtihan neticesine göre 4-5 lira yevmiye verile- cek, İŞ İngilizce, Almanca, Fransızca lisanlarından birini bi“ len ve muhabereye aşina olanlar tercih edilecektir. İmti- han günü ayrıca ilân olunacaktır. Taliplerin yazı ile Es- kişehir Tayyare Fabrikası Direktörlüğüne müracaatları |k (1426))i A Ye Gk Ye GN Eksiltme ilânı Denizyolları işletmesi Direktörlüğünden: 1 — Eksiltmeye konulan iş. Tophane Rıhtımı “Ford Fabrikası önündeki kısımı inşaat ve tamiratı. 2 — Muhammen keşif bedeli ““5920,, liradır. 3 — Bu işe ait evrak şunlardır. A — Eksiltme şartnamesi B — Mukavele projesi C — Fenni şartname D — Keşif hülâsası E — Proje İstekliler bu evrakı 2 lira mukabilinde Denizyollaf'| İşletmesi Direktörlüğü veznesinden alabilirler, 4 — Eksiltme 6 Teşrinievvel 936 Çarşamba günü s8'| at 15 te Tophanede Denizyolları işletmesi direktörlük b nasında toplanacak Komisyon tarafından yapılacaktır. 5 — Eksiltme kapalı zarf usulile yâpılacaktır. 6 — Eksiltmeye girebilmek için “444,, liralık muvak” kat teminat vermesi ve evrak ve projeleri imzalaması bu gibi inşaat yaptığına dair vesaik vermesi lâzımdır. 7 — Teklif mektubları yukarıda yazılı gün ve saatti bir saat evveline kadar komisyon reisliğine makbuz ım kabilinde verilecektir. Postada vâki olacak gecikmel€ nazarı itibare almmaz. (1402)