19 Eylül 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

19 Eylül 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

——— e Düğün evinde cinayet işlendi — TAN Jandarma Genel KomutanlığıAn- Mesud bir tesadüf kara Satınalma Komisyonundan: İneticesi olarak bir Bir hamal, eski karısını bıçakla ağır yaraladı Kırşehir, (Hususi muhabirimiz ya zıyor) — Burada kıskançlık yüzün- den feci bir cinayet olmuştur. Ha - mal Mehmet isminde birisi uzun za- mandanberi evli olduğu karısı Ay - seyi müthiş kıskanmakta ve karı ko ca geçinememektedirler. Hamal Meh met, bu yüzden karısını evden kovu yor. Ayşe de eskiden oturduğu eve giderek sığınıyor. Fakat bir gün kom şunun düğününde karısmı gören ha mal Mehmet, Ayşeyi dışarı çağır - yor gelmeyince, kollarından tutarak kapıdan çıkarmak istiyor. Bu vaziye te fena halde kızan Mehmet, bıçağını çekerek kapı önünde zavallı kadma saplamaya başlıyor. Düğün halkı Ay şeyi kurtarmak için koşuşuyorlarsa da katil bıçakla dostlarına hücum ettiği için bir şey yapamıyorlar. Zavallı Ayşe kanlar içinde yere yıkıldıktan sonra polisler yetişip ka- li yakalıyorlar. Hastaneye kaldırı- lan Ayşenin hayatı tehlikededir. Sındırgıda imar Birçok yol ve köprüler tamir ediliyor Sındırgı, (Hususi muhabirimiz ya- zıyor) — Sındırgmın kurtuluş bay- ramı büyük merasimle kutlanmış - tır. Kaymakam vekili Nazmi ker vazifesine başlar başlamaz Akhisar Sındırgı yolunun tamiratmı yaptır- mış ve yolu otomobil ve diğer vesai- tin geçmesine açmıştır. Balıkesir - Sındırgı şösesi Üzerindeki Bigadiç ve Sımdırgı köprülerinin de tamirine baş lanmıştır. Köy kanununun tatbikile ikametgühların sihhi bir hale konul- ması için de çalışılmaktadır. Sındırgı Balıkesir arasmdaki haf- tada üç defa yapılan posta nakliya - tı otomobileilerin fazla para - iste - meleri yüzünden inkitaa uğramıştır. Posta telgraf baş müdürlüğü bunun üzerine nakliyatı araba ile yapmak istemiş, fakat hiçbir arabacı teklifi kabul etmemiştir. Otomobileilerin £i atleri tenzil etmeleri için yeniden te şebbüslere girişilmiştir. Küçük Haberler * Izmir, (TAN) — Inhisar idaresi Izmir ve havalisinden 60 bin kilo yaş üzüm mübayaa etmiştir. * Izmir, (TAN) — Izmir ile Urla arasındaki şosede meçhul bir ceset bulunmuştur. Bir cinayetten bahse- diliyor. *Tire, (TAN) — 'Tire kazası da - hilinde Menderes Kanalı hafriyatm- da çalışan Konyalı Ahmet Salih a- dımda bir amele nehirde yıkanırken boğulmuştur. * Kırşehir, (Hususi muhabirimiz yazıyor) — Şehrimizde bulunan Is- hak Refet, Halkevinde altı oka dair bir konferans vermiştir. Deniz Yolları İŞLETMESİ Acenteleri: Karaköy Köprübaşt Tel. 42362 — Sirkeci Mühürdar zade Han. Tel 22740 Trabzon postaları Pazar 12de Salı Perşembe 15 te Izmir Sür'at postası Cumartesi 15te Mersin postaları Salı, Perşembe 10 da kalkarlar. Diğer postalar 1 — Kapalı zari eksiltmesinde verilen fiat pahalı gö- rüldüğünden 35400 metre kaputluk, 19200 metre kışlık elbiselik kumaş pazarlıkla satın alınacaktır. 2 — Metresi 280 kuruş tahmin edilen kaputluğun ilk teminatı 6206 lira, şartname bedeli 490 kuruş olup pa- zarlığı 21/9/936 pazartesi günü saat İl de ve metresine 265 kuruş baha biçilen kışlık elbiseliğin ilk teminatı 3794 lira, şartname bedeli 255 kuruş olup pazarlığı ayni gün saat 14 de yapılacaktır. 3 — Şartnameler Komisyondan almabilir. Pazarlıkla- rına girmek istiyenlerin belli günde şartnamede yazılı belge ve ilk teminat makbuz ve banka mektupları ile bel- li gün ve saatte Komisyona baş vurmaları 692 (881) 1297 Çanakkale Jandarma Mektep'eri Satınalma Komisyonundan: Cinsi o kilo Oo Tahmini Oo Muvakkat (ihale günle (günü saat bedel (oo teminat meci Nasıl olacağı ELE Sadeyağ 21517 19665 30 1452 23 1 - 10 - 936 perşembe 16 kapalı zarfla 1 — Çanakkalede 1, 2, 3, 9, 10 sayılı jandarma okul- larile jandarma hastanesinin 1 Eylül 936 günlemecin- den 937 Nisan nihayetine kadar ihtiyaçları olan yuka- rıda yazılı (1) kalem erzakın hizasında gösterilen gün- lemeç gün ve saatlerde 9 sayılı jandarma okul ordu €- vinde salâhiyettar komisyonca eksiltmesi yapılacaktır. 2 — Teminat mektupları ihale günü saat 14,30 za ka- dar komisyona teslim edilmiş olacaktır. 3 — Şartnameler Çanakkalede Jandarma Satmalma komisyonunda parasız verilecektir, (1143) 1543 Manisa Defterdarlığından: Memuriyet ünvanı Maaşı Adet Merkez varidat mümeyyizliği Merkez Ş. Tahakkuk memurluğu Akhisar varidat memurluğu Akhisar tahsilât memurluğu Salihli varidat memurluğu Manisa vilâyet merkeziyle mülhak kazalarda mevcut yukarıda yazılı memüriyetler münhal bulunmaktadır. Taliplerin: 1 — Hukuk, Mülkiye, yüksek ticaret mektebi mezunu veya bu derecede tahsil görmüş olmak. 2 — Hizmeti filiyesini yapmış bulunmak. 3 — Sıhhat raporu ibraz etmek. 4 — Hüsnühal vesikası bulunmak. Kaydi şartile müracaatları. (1396) Güzel San'atler Akademisi Direktörlüğünden Güzel San'atler Akademisi laboratuvarında tesis edil- mek üzere tazyik, inhina, cer, makaslama, bükülme ve salâbet gibi mihaniki kuvvetlerin kâffesini tayine mah - sus 30 ton kuvvetinde bir tecrübe makinesi açık eksiltme ile satın alınacaktır. Mikinenin İsviçrede “Schffhouse,, şehrinde kâin “Akfred J. Amsler et Co.,, fabrikası ve ya- hut Almanyada “Mannheim,, şehrinde kâin (Mannhei - mer Maschinen fabrik, Moh et ferderhaff fabrikaları ma- mulâtından olması şarttır, Muhammen bedel -tesisiye da hil- 6000 liradır. Mufassal şartname Akademiden bedel- siz alınabilir. İhale 5 birinci teşrin 936 pazartesi günü sa- at 9 da Cağaloğlundaki yüksek mektepler muhasebecili- ğinde yapılacaktır. Eksiltmeye gireceklerin yatıracakla- rı muvakkat teminat akçesi 450 liradır. (1387) , Üsküdar Ikinci &, H: İ Usküdarda İmrahor mahallesinde T A N Doğanetlar caddesinde 152 No, lu ev- de ikamet etmekte olan küçük Füru- ABONE VE ILAN ŞARTLARI || zanm ana ve babasının vefat etmiş olması hasebile mahkememizin 1619 936 tarih ve 114 No.lu kararı ile küçüğe ayni adreste oturan halası Sabiha vasi tayin edilmiştir. Bu hu- susta itirazı olanların on gün içinde mahkememize müracaatları ilân o- Tunur. Beyoğlu Birinci Sulh Hukuk Hâ - kimliğinden: Metro vekili Mültiyadinin Apostol aleyhine açtığı doksari liranın tahsi- İli davasının cari duruşması sırasın- da müddelaleyh Apostol Beyoğlun - da İstiklâl caddesinde Saka (Salim Çıkmazı sokağında aktarlıkla meşgul İken halen ikametgâhi meçhul bu- Tunduğu bildirilmesi üzerine mahke- mece yirmi beş gün müddetle ilânen tebligat icrasma karar verilmiş ol - duğundan muhakeme günü olim 15/10/938 saat 10,30 da mahkemeye gelmekliğiniz veya kanuni mümessil ve vekil göndermekliğiniz tebligat İmabilir. Kücük illnlarm $ delalik 9 kuruştar. $ satırlığı. bir makamma kaim olmak üzere İlân o- anur. (25609) a : Kimyagerin Cildi beyazlatmak için sayanı hayret bir keşfi Parisli bir kimyager, lâboratuva rında tecrübe ve melekelerle meş- gul iken tesadüfi olarak kolu üze- rine düşen biraz «Beyaz oksijen> in beyazlatıcı bir hassası olduğunu görerek hayrette kalmıştır. Cildin kırmızılıkları ve lekeleri hemen a- İl olmuş, beyaz, saf ve açık bir cilt meydana çıkmıştır. Birçok kadın. ların yüzlerinde tecrübe edilmiş ve ciltlerini 3-5 levin daha beyazlat- miş ve yumuşatmış ve vücudün na- zik ve son derece itina edilmiş aza- larma tamamen benzemiştir. Husust imtiyaz olarak bu «Be yaz oksijen» (yağsız) beyaz yeni 'Tokalan kreminde mevcuttur. Oil de nüfuz ve bütün siyah benleri kapatır ve tene yeni ve kamaştırıcı bir manzara verir. Beyaz renginde- ki yeni Tokalon kremine bu şayanı hayret «Beyaz oksijen> in ilâve edilmiş olmasma rağmen fiatı ârt- tırılmamıştır. Hemen bugünden kullanmağa başlaymız ve seri ve müsmir tecrübelerini görünüz. Paris'de Edoüârd VIL sokağına 5 No, da bahri acentelikle iştigal İeden Mr. Andre Kabo (Andre Ca baud) nun vekâletinden istifa ettiği- mi ilân ederim. CHRISTOF DABKOVİÇ Istanbul İkinci Tera Memurluğun- dan: Ipotek cihetinden paraya çeviril- mesine karar verilen ve tamamma 2222 lira kıymet takdir olunan Bo- ğaziçinde Boyacıköyünde Koru cad- desinde eski Fotaki, yeni Koru s6 kağında eski 2 yeni 89/91 numara” larile murakkam bir tarafı Kadinko bahçesi ve bir tarafı Yorgi ve Anes- ti menzili ve iki tarafları tarik ile mahdut 386 zira bahçeli bir bap evin yarı hissesi açık arttırmaya konul - muştur. Arttırma 21/10/9368 tarıhi- ne müsadif çarşamba günü saat 14 ten 16 ya kadar dairede icra kılına- caktır. Arttırma bedeli muhammen kıymetten mezkür hisseye isabet €- den kısmın 95 75 ini bulduğu tek- İdirde mezkür gayrimenkul hissesi en İçok arttıranın tstünde bırakılacak ve son arttıranın taahhüdü baki kal- mak şartile arttırma 15 gün dsha temdit olunarak 6/11/9386 tarih'ne müsadif cuma günü saat 14 ten 16 ya küdar arttırmaya devam oluna - rak en çok arttıranın üstünde birakı- lacaktır. Arttırma peşindir. Arttırmaya iş- tirak edeceklerin işbu geyrimenku - lün tamamına takdir olunan kıymet- ten işbu hisseye isabet eden mikta - rın 4, yedi buçuğu nisbetinde pey akçesi veya ulusal bir bankanm te- minat mektubunu vermeğe mechur - durlar. Hakları tapuda kayitli olmı- yan ipotekli alacaklar ile diğer alâ- kadarlarm ve İrtifak hakkı sahiple- rinin bu haklarmı ve bhususile faiz ve masrafa dâir olan iddialarının ilân tarihinden itibaren 20 gün için- de dairemize bildirmeleri lâzımdir. Aksi halde hakları tapu sicilile sa- bit olmıyanlar satış bedelinin pay- laşmasından hariç kalırlar. Birikmiş bina vergisi, vakıf icaresi, tanzifiye ve tenviriye gibi rüsum borçluya &- ittir. Yalnız 20 senelik taviz bede - Mile intikal masrafı müşteriye aittir. Daha fazla malâmat almak istiyen- lerin 1/10/9896 tarihinden itibaren dairede asılı bulundurulacak olan arttırma şartnamesinin ve 984/4277 numarasma müracaat eylemeleri lâ- zımdır. Müzayedeye iştirak edecek - lerin işbu o malümatı öğrenmiş | ve gayrimenkulün bütün evsafını anla- sılmış addolunacakları ilân olunur. (25702) Birçok muhtelif marka tıraş bıçakları vardır. Fakat: MOND-EXTRA Bir tanedir ve (ROTBART) mamulâtmdandır. Heryerde satılır. gep) Istanbul Yedinci içra Memurluğundan: Sabriye, Kâmile, Nesibe, Mehmet Aziz, Mehmet Et - hem, ve Ahmedin uhdelerinde olup Emniyet sandığına birinci derecede ipotek bulunan ve tamamına 1585 lira kıymet taktir edilen Maltepe kariyesinin Küçükyalı na - mı diğer Üsküdar caddesinde eski 692/83 yeni 665/47, numarataj 5 No. lı şarkan Memduh tarlası garban Ah - met bahçesi şimalen yol cenuben müfrez bir harita No. lr mahal ile mahdut ve evsafı aşağıda yazılı bulunan bahçe li bir evin satılmasına karar verilmiştir. Binanm alt kısmı kâgir üstü ahşap üç katlıdır. Zemin katında: Karosimen bir taşlık, merdiven altı, iki oda bir helâ, birinci katında ahşap merdivenle çıkılan bir sofa yük ve dolabı olan oda diğer koridor üzerinde bir oda bir helâ zemini karosimen maltız ocaklı mozayik tekne ve musluk taşlı arkasında ahşap balkonu olan bir mutfak ikinci ka- tında birsofa ikiküçük'biri büyük tiç oda ön cephede bi- rinci katta ortada ve yan cephede boydan boya devam e- den birer çıkma ve ikinci kattaki odada bir çıkma vardır. Bahçede birkaç tane meyva ağacı ile haricen musakkaf bir kâgir kümes vardır. Bahçe kısmen duvar ve kısmen tahta perde ile muhattır. Umum mesahası 295 metro mu rabbar olup bunun 41 metro murabbar bina ve 20 metro murabba kümes ve kalanı bahçe olan maa bahçe bir e- vin tamamı açık artırmaya vazedilmiştir. Artırma peşindir. Artırmaya iştirak edecek müşteri «- lerin kıymeti muhammenenin 46 7,5 nisbetinde pey ak- gesi veya milli bir bankanın teminat mektubunu hâmil olmaları icap eder. Müterakim vergi, tanzifat, tenviriye ve vakıf borçları borçluya aittir. Artırma şatnamesi 31-10-936 tarihine müsadif Cumartesi günü Dairede mahalli mah- susuna talik edilecektir. Birinci artırması 23-11-936 ta- rihine müsadif Pazartesi günü dairemizde saat 14 ten 16 ya kadar icra edilecek. Birinci artırmada bedel, kıy - meti muhammenenin $b 75 ni bulduğu takdirde üstte bı- rakrlır. Aksi takdirde son artırmanın taahhüdü baki kal- mak üzere artırma on beş gün daha temdit edilerek 8-12-936 tarihine müsadif Salı günü saat 14ten 16 ya kadar Dairede yapılacak ikinci artırma ne- ticesinde en çok artıranın üstünde bırakılacaktır. 2004 numaralı İcra ve İflâs kanununun 126 ıncı madde- sine tevfikan hakları tapu sicillerile sabit olmıyan ipotek li alacaklarla diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiple- rinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarmı ilân tarihinden itibaren 20 gün zarfında evra- kı müsbitelerile birlikte Dairemize bildirmeleri lâzım « dır. Aksi takdirde hakları tapu sicillerile sabit olmıyan « lar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Müte - rakim vergi, tenviriye ve tanzifiyeden ibaret olan Beledi - ye rüsumu ve Vakıf icaresi bedeli müzayededen tenzil o- Tunur. 20 senelik vakıf icaresi taviz bedeli müşteriye ait- tir. Daha fazla malümat almak istiyenlerin 34/7164 nu- maralı dosyada mevcut evrak ve mahallen haciz ve takdi- ri kıymet raporunu görüp anlıyacakları ilân olunur (1434) ini önün snake isim San mama kl şenliği Çocuk Esirgeme Kurumu Genel Merkezinden Ankarada Çocuk sarayı caddesinde yaptırılacak apar- tıman, sinema kapalı havuz ve garaj binaları inşaatı kapa Ur zarf usulile eksiltmeye konmuştur. Keşif bedeli 204550 liradır. İhale 1 Birinciteşrin 936 Perşembe günü saat 15 te çocuk esirgeme kurumu genel merkezinde yapılacaktır. : Eksiltme şartnamesi, mukavelename, fenni şartname, kalorifer sıhhi tesisat ve elektrik şartnamesi ile proje ve keşif cetvelini ihtiva eden münakasa dosyaları 30 zar li- ra mukabilinde çocuk esirgeme kurumu muhasebesinden verilmektedir. (1411)