23 Ekim 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

23 Ekim 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

RO Yasan: Stepkân ZWETG sunu Kayip Çocuklar yukunttan hiçbir şey anla madıkları için bitap bir halde uyku- ya delmişlerdi. Birkaç defa Mari Antuanet mcu- dilini ıslatarak yüzlünü sildi. Iki de- fa da haline acıyan merhametli bir İnsan onü bir bardak buzlu su uzat- 'tı. Gözleri kızarmış, yorgun ve bit - kin Ralinde, seatlerdenheri mukad - deratını müzakere edenleri seyredi - yordu. Canı hiçbir yiyecek istemi - yordu. Halbuki on altıncı Lüi müte- madiyen yiyecek istiyor ve sanki Versaydaki sofrasında imiş ve gü - müş tabaklermda yiyormuş gibi iş- tihalı olarak yiyordu. Bu adam, en büyük tehlike kerşi- #mda bile istihasını ve uykusunu kaybetmiyordu. Müzakerenin en can Mı bir devresinde göz kapaklafı ağır- laşıp kapanmış ve kral uykuya da! mıştı. Bir saat kadar uyumuştu. Ma ri Antuanet yanmdan kalkarık da- ha öteye oturmuş ve locanm cn ka- ranlık bir köşesini seçmişti. Böyle zamanlatda daima kocasının zâsfla rmdan utanındı. Namus ve haysiyo- tinden ziyade midesini düşünen bu insana kızardı . En ağır tahkirleri dinlerken, taç ve tahtmı kaybederken bile iştihesi a: ve istirahat İhtiyaçlarını kaybet « miyordu. Kraliçe sön dererede me yustu. Ne kocasını görmek, ne de mecliste söylenen şevleri İşitmek is- temiyordu. Kabil olsa gözlerini ka pıyacak kulaklarını tıkayacaktı. Ondan başkâ buglnlin fecaatini Ağzında zehir gibi bir tat hinsedi - yordu. Fakat dalma tehlikeli dakika- larda olduğu gibi, soğukkanlılığını hiç kaybelmiyordu. Asiler, ne güzlü rinde bir yaş göreceklerve ne 'de duduklarmda bir inilti diyacüklar, « dr. Locanm karanlık köşesinde hş» yattan uzek, oturuyordu. Bu ateş gibi hücrede ön sekiz sa- at durduktan sönra kral ve kraliçe- Yi eski bir manastıra naklettiler. O- radaki hücrelerden birine alelâcele bir yatak kurdular. HASAN Acı Badem Kremi Acı badem kremi cilde yarar. Cilde hayat, düzgünlük ve tara- vet verir. Cildin kirlerini, zehir- lerini, fena yağlarını temizler, Bürüşükluklarını, lekelerini, çil. lerini, ergenliklerini, sivilöeleri. Hİ izale eder. Çirkin çehreyi gü. zelleştirir ve ihtiyarlığı gençieş- tirir . Fakât acı badem kremini her- kes yapmaz ve bu kremi mutla- ka acı badem yağiyle yapmak lâzımdır. Bu bem müşkül ve külfetli, hem pahalı bir iş olda. undan biraz acı bademi, esansi. le vazelin yağımı karıştırarak yapılan Kremleri kullanan ba Yanlar ciltlerini bozuyorlar , Halis acı bademden pek bü- yük fedakârlıklarla istihsal €- dilen hakiki acı “badem yağmı krem haline getirmiş olan ko- lonyasiyle ve müstahzeratiy'e meşhur eczacı Hasandır ki: İ- riyalı Fransızlarm (KOTİ) si kadar nefis ve eariptir . Hasan acı badem yağı kremi- 1s, Hasan yağsız kar kremini ve Hasan yarım yağlı gece kremi- ni bayanlar seve seve kullan. makta ve €czacı Hasanı tebrik etmektedirler. Sabur, kalonya,. losyon, lâ vanta, briyantin, saç suları, sür- me, pudra, traş bıçağı diş fırça- ları, diş suları, diş macunları ve ber türlü ıtriyat ve müstalıza- rata mutlaka Hasan merkasamı isteyiniz ve araymız. Hasan de- posu: Ankara, İstanbul, Beyoğ- > MARI ANTUVANET:. Aanlıyan yoktu. Boğami trkanıyordu.| moni" Çewren. Kezzan 4 8 YALMAN On Altıncı Lui, En Büyük Tehlike Karşısında Bile Iştahasını ve Uyku- Etmiyordu! Tarirmadığı kadınlar Fransa krali çesine biraz temiz çamaşır ve bir eslik verdiler, Yanma hiç para alı dün saraydan çıktığı için birisinden birkaç altın borç aldı. Nihayet bir 0- dada yalnız kalmex Mari Antuan - net biraz yemek yiyebildi. Dışarıda şehir heyecan Ve gale yan İçinde idi. Manastirm yüksek duvarlarının hârieinde gürültü, tü tek sesleri, her şey mevcut İdi, Mü- temadiyen sokaklardan urabalar ge şiyordu. Bunlar sarayda öler binler ce askerin cesetlerini naklediyordu. Bu korkunç işi görmek için geceyi beklersişlerdi. Fakat saltanatın cese dini gündüz taşıyacaklardı. Bu mu- hakkaktı! Ertesi günü ve daha ertesi günü yine kral ve ailesi meclisin içtima- larmda hazır bulundulsr. Saltanatın her saniye bu fırm gidi yerde eridi. gini görüyorlardı. Din onlardan bah sederken (Kraj) diyorlardı. Bugün milleti başındaki hainler) ve ya - hut (Kral denilen adam) diye bah- İ sediyorlardı. Krah ve ailesini hapaetmi ve on dan sonra ne yapilavuğını dü mek gibi fikirler münakuşa elüyor- a. Bunlara | kaçamıy Tampi binasi te'dif e Akşama kadar * lerde birçok sözler söyler bu biçarelerin feden olmadı. ostâ Tampla wpe, yani hiç en müzakere - nakledile- müzakereler kurulmuş Üç gün devam ede neticesinde 11 olan saltinat ye tos akşamınm'san da kral ve ailesi Pietonu tında Temple götürüldü. karanlik olmadan yapılması muzaffer halkın eski efendisin'idoya doya bu halde görmesini istemişlerdi. Hele o mağrur Avusturyalı hapse doğru gidişini görmek halk için ne büyük zevkti i 'Tam iki saat araba, bütün şehri gayet yavaş olarak dölagtı. Vandon meydanından geçerken Ön Altıncı Lütye, büyük babası On Dördüncü ve — KAN . Liseler Satın Alma . Komisyonundan: Kandilli, Erenköy Kız Liselerile Erkek Öğretmen o- kulu için 3060 lira muhammen bedel içinde 180 ton Kıriple maden kömürü 19/11/936 Pazartesi günü saat on beşte İstanbul Liseler Muhasebeciliğinde toplanan ko- misyonda açık eksiltme yapılacaktır. İlk teminat 229 li- ra 50 kuruştur, belli gön ve saatte teminat mucibince Ticaret Odası vesikalarile komisyona gelmeleri ve şart- name komisyoli kâtipliğinden öğrenilir. (2410) Birinci yılımı bitiren idare heyetimizin nısfı Benaf Cemiyetleri tali- matnamesinin beşinei maddesine uyularak tebdil edileceğinden kur'a ile Çıkarılacak azaları yerine 26 ve 27 İnci teşrin 036 pazartesi ve salı günleri seçim yapılması mukarrerdir. Azalarımızın bugünlerde saat 10- dan 16 ya kadar Galatada Bosfur hanındaki cemiyet merkezine hüviyet cüzdanlariyle birlikte gelerek reylerini kullanmaları bildirilir. Muhammen bedeli 27500 lira olan 3 İngiliz (Muzaaf) ve 10 basit makas takımı 7/12/1936 pazartesi günü sa- at 15,30 da kapalı zar? usulü ile Ankarada idare binasm- da satın alınacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin 2062 lira 50 kuruşluk mu- vakkat teminat ile kanunun tayin ettiği vesikaları, Res- mi Gazetenin 7/5/1936 g. 3297 No.lı nüshasında inti- şar etmiş olan talimatname dairesinde alınmış vesika ve tekliflerini ayni gün saat 14,30 a kadar Komisyon Reisli- gine vermeleri lâzımdır. Şartnameler 135 kuruşa Ankara ve Hayda; nelerinde satılmaktadır. (2322) Eksiltmesi feshedilen ve muhammen bedeli (23500) lira olan muhtelifülcins lâstik malzeme 18-11-1936 çar- şamba günü saat 15,30 da pazarlıkla Ankarada İdare bi- nasmda satın alınacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin (1762) lira 50 kuruşluk mu vakkat teminat ile kanunun tayin ettiği vesikalar, resmi gazötenin 7-5-1936 târih ve 3297 numaralı nüshasında intişar etmiş olan talimatname dairesinde alınmış vesika ile birlikte ayni gün tayin edilen saatta malzeme dairesin- de Merkez Dokuzuncu Komisyonunda hazir bulunmaları lâzımdır. Şartname Ankarada malzeme dairesinde ve Haydar - paşada Tesellüm Şefliğinde görülebilir. (2286) Dev'et Demiryollarından İdaremiz namına Almanyada Teknikum tahsiline git- Meryem a rpaşa vez- sas üzere müsabala vlan &6 beyir Gülertârı, 15 Nurettirr Başa, 23 Nejat Oklar, 25 Necati Acun, 7 Kemal Karaatlı, 27 Mehmet Topkaya, 5 Mehmet Nöker, 57 Sükrü Topsakal, Ahmet Şişman, 33 Eşref Oktan, 30 Orhan Gümüş, 32 Mehmet Dilir, 66 Daniş Türkmen, 60 Orhan Alp, 63 Mustafa Ünsalar, 9 Hilmi Kural, 57 Süleyman Türkünal, 50 Cemal Üner'in 1.11.936 tarihinde Eskişehirde işe başlıyabilmek için Haydarpaşa İşletme Müdürlüğüne müracaat etmeleri. (2420) istanbul C. Müddeiumumiliğinden: Lilinin kırılmış ve yere atılmış he; kelini gösterdiler. Bu suretle ya) kendi saltanıtının değil, fakat ecdadını saltanatını yıklıklarinı an- tattılar. Ayni günde Fransa kralı, evdadı. em saraymı terkederek hapse gidi yor, Parisin yeni hâkimi de yerine yerleşiyordu. 13 Ağustos gecesi yeni kurulan gi- yotin makinesi Karusel meydanında fnaliyete geçti. İ O günden başlıyarak Frans Kralı On Altrner Lüi değil, korku devri hâ- kim olmuştur, — Otuz beşinci bap — TEMPL , Kral ve ailesi Temple vardıkları za- man gece olmuştu. Burası mütsad- dıt fenerlerle süslenmişti, Tıbkı mil- Wi bayramlarda yapılan donanmalar gibiydi. Mari Antuanet Ternpi ismini / taşıyan bu küçük sarayı pek iyi ta- nıyordu.. Mes'ut ve şen senelerinde eğlence arkadaşı olan Kont Artois İ burada oturmuştu, On dört sene ey. vel kıymetli kürklere sarınmış olduğu halde bir kış gecesi buraya gelmiş, kayin biraderi Kont Artois ile yemek yemişti. Bugün buranm yeni sahipleri, o 2a- manın ev sahibi kadar nazik değiller. di. Onu burada uzun zaman oturma: ya davet ettikleri halde hiç nezaket göstermiyorlardı. (Arkası var) Teksayt ve 12'lik çdi yalar. bak ilavelidir. Sulh mahkemeleri için mübayaa edilecek 34,5 buçuk ton yerli kök kömdrü açık eksiltmeye konmuştur. Bedeli muhammin beher tonu 1850 kuruştan 538 lira 25 ku- ruştur. Eksiltme 9/11/1936 Pazartesi günü saat 15 de Sirke- cide Aşır Efendi sokağında 13 numarada İstanbul Müd. deiumumiliği Levazım dairesinde yapılacaktır. Muvak- kat teminat 47 lira 86 kuruştur. Şartnameyi görmek is- tiyenlerin tatil günlerinden maada hergün Levazım da- iresine başvurmaları ilân olunur. (2428) Kepafı z2rf usuliyle EKSi tme ilânı: Nafia Bakanlığından: I — Eksiltmeye konulan iş: Ankara merkez Ziraat Mücadele Enstitüsü fitopataloji Laboratuvarı inşaatıdır. Keşif bedeli 14497 lira 63 kuruştur 2 — Bu işe ait evrak şunlardır: A — Eksiltme Şartnamesi, B — Mukavele projesi, C — Bayındırlık işleri genel şartnamesi. D—— Hususi şartname ve tarifname, E — Tahlili fiat cetveli, F — Keşif cetveli. G — Proje. İstiyenler bu evrakı 72 kuruş bedel mukabilinde Yapı İşleri U. Müdürlüğünden alabilirler. 3 — Eksiltme 9/11/1936 tarihinde pazartesi günü saat 16 da Nafıa Vekâletinde Yapı İşleri Eksiltme Ko - misyonu odasında kapalı zarf usuliyle yapılacaktır. * — Eksiltmeye girebilmek için taliplerin 1087 lira 32 kuruş muvakat teminat vermesi ve müteahhitlik ve- sikası ibraz etmesi lâzımdır. İsteklilerin teklif mektuplarını 3 üncü maddede yazılı saatten bir sâat evveline kadar Komisyon Reisliğine makbuz mukabilinde vermeleri muktazidir. Posta ile gönderilecek tekliflerin dış zarfların mühür mumu ile iyice kapatılmış olması lâzımdır. Postada ola- cak gecikmeler kabul edilmez. (2302) & O A Va işl Otomobi ciler ve Şoförler cemivetinden: K A DER İber ib adin G çimin Mesele; onun cilvesine mazhar olmağı bilmektir. Yeni tertip piyango biletinizi, herkes gibi siz de KADER GiŞESİNDEN almız, tahayyül ettiğiniz en tatlı emeilerinize kavuşacaksınız. Devamlı biletler 1 liradan satılıyor. Taşradan sipariş kabul edilir ve derhal gönderilir. Adrese dikkst: İstanbul, Eminönü, Valde hanı yanında No. 4 Tel, 22970 Beyoğlunda Parmakkapı, No. 109 Telefon: 43696 istanbul Vasıtlar Direk ör.üğü ilânları A YA 7 MM 0 EMMA TR CT, Muhammen İlk teminat Lira K. İhaleğünü 55 00 9/11/936pa- zartesi günü | saat(on beş)de. | Gureba Hastanesindeki Tıp Fakültesinde dahiliye se- ririyatına lüzumu olan yukarıda cins ve miktarı yazılı ecza açık eksiltmeye konulmuştur. İhalesi yukarıda ya- zılı gün ve saatte komisyonda yapılacaktır. Şartname- Cinsi o Miktarı Ensulin 1800 adet bedeli 729 lira mesi hergün Levazım kaleminde görülebilir. (2407) Memur Aranıyor istanbul Telefon Direk'örlüğünden : Posta 'T. 'T. Umum Müdürlüğünde vazife görmek ü- zere iyi almanca bilen bir memur ve bir daktilo alınacak- tır. Şerait İstanbul Telefon Direktörlüğüne müracaatla öğrenebilirler. o “2398” | istanbul Deiterdarlığından : Muhammen kıymet Lira K. Aksaray: Kâtipkasım mahallesi Değir - men sokağı eski 39 yeni 62 sa- yılı 34 metre murabbar arsa... o 62 00 | Trabya: Bostaniçi sokağı eski 59 sayılı ii e haa 2 ayır LLM 47. S0 “Burgazada: Bahçeler sokağı eski IIM. 591 metre 26 desimetre murabbar atsa... 591 26 Arnavutköy: Büyükayazma ve Yeniçeşme sokağı eski 30-32 yeni 36-11 sayılı iki evin 3312/8640 payı. 1000 00 Hasköy: oo Keçeci Piri mahallesi Çakırgöz sokağı yeni 31 sayılı evin 18/ | 40 payı. , 300 00 Ortaköy: . Portakal arkası sokağı eski 21 yeni 27 sayılı evin tamamı. 600 00 Büyükçarşı: Karamanlıoğlu sokağı eski yeni : sayılı dükkânın tamamı. 216 00 Kadıköy: Caferağa mahallesi Duvardibi Ni sokağı eski 4-6,8 yeni 55-57, sayılı evlerin 3/16 payı, 375 00 Kumkapı: Kürkçübaşı mahallesi Kuyulu sokağı eski 20 yeni 30 sayılı ha- raphanc. 250 00 Kasınpaşa: Camiikebir. mahallesinde Ter - sanekapısı caddesinde eski 31 - : 31 mükerrer yeni 21-23-25 sayı ” I: dükkân ve han, 1200 00 Burgazada: Çarşı caddesi eski 29 yeni 33 z sayılı kahvehanenin 2/5 payr. : 192 00 Kandilli: Kuyu sokağı eski 44 yeni 6 sa- yılı evin tamamı. 60 00 Yukarıda yazılı mallar 3 (11 /936 salı günü saat 14 de peşin para ve açık arttırma ile satılacaktır. Satış bedeli- ne İstikrazı Dahili ve 07 5 faizli Hazine tahvilleri de ka- bul olunur. İsteklilerin 64 7,5 pey akçalarını vakti mu - ayyeninden €vvel yatırarak Defterdarlık Milli Emlâk Müdürlüğünde müteşekkil Satış Komisyonuna müraca- atları. “P (2424) —ğ—ğ— 111 m Keşif İlk te- bedeli minatı 42.50 3,19 Edirnekapı sıhhat merkezi için lüzumu olan beş tane şezlong ile camlı dola; 164,45 1234 Fatihte hayvan hastanesinin tamiri “ 3,30 Kbussuut caddesinde beş No.İ: matbaa binası- Lai 80 6.00 Meyva ve sebze hâlin müdiriyet penceresine ,, Konâcak pancor. Yukarıla keşif bedelleri yazılı malzeme ve tâmirler ayrı ayrı pazarlığa konulmuştur Keşif evrakr encümen kaleminde görüle- bilir. (Tamirlere vesika şarttır.) İstekliler hizâlarında gösterilen ilk teminat makbuz veva mektubile beraber 27/10/936 salı gii- nü saat 14 de Daimi Encümende bulunmalıdırlar. (B) (2440