23 Ekim 1936 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

23 Ekim 1936 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

BaşvekikAnkarâya dönün ce kabine derhal toplandı İ Başı 1 incide | gelmektedir. İsmet İnönü için “su da- vası,, yeni ve bu son seyahatte ihti - yaç halinde belirmiş bir mevzu de - ğildi Afyon - Karakuyu hattını açmıya giden Başbakan İnönü ile beraber 0- lanlar çonun, Afyon İstasiyonunda çiftçilerden ekin vaziyetini öğren - dikten sonra, elini, bugün bembeyaz bir demet olan saçlarma götürüp : “ Başvekil olduktan sonra ömrü- mün yarısı havaya bakmakla geçti. dediğini duymuşlardı. PLAN HAZIR Su siyasetinin tatbik sahâzt olan yerlerin ilk projelerinin hazır oldu - gunu, okuyucularımıza ve bütün mil. lete tam bir huzur içinde mmüjdeleye- biliriz. Büyük su siyasetine, memleketin yalnız bir tarafından başlanmıyacak- tr: ; Evvelâ, memleketin değerli istihsal | mmtakaları (Ege, Çukurova, Akde - | niz kıyıları gibi) pamuk tütün ve bu- na benzer, gerek İç ve gerek dış pa- zarların daha çok miktarda istediği maddeleri yetiştiren ve civarmda bol su olan yurt köşelerinde modern ve bütün tabif Afetleri önliyecek bir sulama tesisatı kurulacak, sonra bu faaliyet makineli ziraat isteyen ge » niş orta Anadolu ve Şark ovalarma teşmil edilecektir , ÖN PLANDA Su davasında ilk plânda halledile - eek olan yerler şunlardır: , Büyük Mendereste 25000 hektar arazi kurutulacak ve bütün ova su basmasından kurtarılarak kurutulan s“xi ile beraber 100.000 hektar arazi #ulanacaktır. Gediz havzasında, Menemen ovasm- da 15.000 hektar arazl sulanacak ve 11.000 hektar arazi kurutulacaktır. Manisa ve Alaşehir ovalarında otuz beş bin hektara yakın arazi sulana- caktır . Susığırlık havzasmda 30.000 hek - ——————— #İnekleri büyük bir yılgınlık içinde buldum. Köyde binbaşı mütekaitlerinden Vasfi adnda bir zat oturuyor. Meci- diye köyünün en büyük sinek düş- manlarndan biri de kendisi; — Filitçilerle ortak olduk, diye sö- ve başlıyor, Allahm günü on kuruş- Yuk filit!... Bu sene, Mecidiye köyü sayesinde, haşarat öldürücü ilâç sa- tanlar ihya oldular! Ama, yâkındır, köklerine kibrit suyu ekmek zamanı. Sineklerin üremesi; yalnız çöp yığın- ları yüzünden değildir, bans kalsa... Köyümlizün içinde birkaç ahır var, Bunlar da sinekleri davet ediyorlar. Hem doğrusunu isterseniz, asıl kaba- hat bizim köylülerden birkaç kişide- dir! Bu belâyı başımıza dolavan on- lar oldu. — Nasıl? diye sordum. » Anlattı: — Adı lâzım değil, bizim köyde bir kaç kişi, kendi tarlalarına kübre lâ- sım olduğunu düşünerek, belediyeye başvururlar. Çöplerden bırazmın da, tarlalarına 'bırakılmasmı rica ederler. Birkaç göp arabası, bu suretle, köy içindeki tarlalara çöp atıp, giderler, Çöpler atıldıktan biraz sonra, sinek istilâsı başladı!,, Dönüşte, Mecidiye köylü gazeteci arkadaş beni bir eve götürdü. Sineğin en bol olduğu evlerden biriymiş bu- yası... Arkadaş kapıdan seslendi: — Gülsüm abla!,.. Gülsüm eta... Pencereden cevap geldi: — Buyur oğlum.. — Sizde birikmiş sinek var mi? Gazeteci gelmiş, göstereceğiz! Kadıncağız, sanki yinecek bir şey istemişiz gibi, bizden özür diledi: — Vahvah... İki gün evvel geleydi- niz, vardı... Üç beş sinek kaldı, kal- — Kusura kaniş ama, o üç beş sineği de veremem!... Varsın, €vin ziyneti gibi kalsmlar.... Benim anladığım, Mecidiye köyün- de sinek, pek yakında günün meselesi olmaktan çıkabilir. Şu ahırları baş- ka yere kaldırmak ve şu bakkıyetüs- | süyuf'u bir an evvel temizlemek şar- tile... Bu da ancak, çöp işini kökünden Balletmekle mümkün olabilir. tar arazi kurutulacak ve mevcut a- razi ile 60.000 hektar toprak sulana- caktır, Bu südan elektrik istihsal edilecek plik ve bol ürün yetiştiren bu bölgede ne- hir sularından nakliyat için İstifade edilecektir Adana ovasmda su basmasının ö- nüne geçilecek, bataklıklar Kurutula- cak, sulama yapılacaktır. Çukurova, dahil olmak üzere sulanacak saha, 4.000.000 hektardır. Kızılırmak ve Yeşilırmak havzala - | nat rında Bafra ve Çarşamba ovalarında kurutma ve sulama yapılacaktır . İğdir ovası sulama tesisatı düzel - tilecektir KAZANACAKLARIMIZ iie imç Şeri Büyük su davası. buralardan, bü .! çi tün yurt köşelerine kadar gerçekle- sip, kuraklık, Atatürk Türkiyesi için | ibir mazi ve acı bir hatıra olarak kaj-| dıktan sönra, su siyaseti bize sunları| Türk kazandıracaktır: 1— Toprak kıymeti artacaktır. «2 — Kuraklık ihtimalinin yok e. dilmesiyle değerlenen toprak üzerin. de emek fazlalaşacak ve istihsal ço- ğalacaktır . 3 — Sıtma gibi hastalıklar yok e- dilecek, nllfus artış nispeti yüksele- cektir, 4 — İstihsalin yani kazancım: nü - fusun, yani iş hacminin artmasiyle devlet geliri fazlalaşacak, #x ticaret endeksi yükse'erek, İç nr Oo hare- ketlenecek ve nihayet: hayat ucuz. layacaktır . HARCANACAK PARA Bütün bu; memleketin kalkınma « Sınırı dayanacağı temelleri hazırlıya- cak politika ,devleta kaça mal olacak» tır? İlk tahmin hesaplarma göre su das vasınm halli 250.000.000 liraya mal olacaktır. Buna mukabil, sulanacak ve kurutulacak arazinin mesahası İ900 000 hektardır. Türkiyenin bütün ormanlarınm işgal etmiş olduğu sa « hanm ancak Hu nirse, İlk bakıştaçok gibi bu paranm - hiç hayal d beş senede fazlasiyle girisi ola- cağı kolaylıkla anlaşılabilir. MEVZİİ TEDBİR. Bilyük su politikası devam eder - ken, bir taraftan da, kuraklığa karsı mahalli tedbirler almacaktır. Ziraat Vekületinin bugüne kadar memleke- tin türlü köşelerinde açtırmış olduğu 2900 hark İle arteziyen kuyularının | —— sayısı arttırılacaktır. Bu arada Kon- ya ovası sulama idaresinin faaliyeti, önümüzdeki yıl hızlandırılacak, bu mmtakada Karaman suyu, ve Altın Apadan istifade edilecektir ELEKTRİFİKASYON Devlet büyük elektrik santrallarmı kurarken, bu tesisattan sulama saha. amda da faydalanması cihetini #hem- miyetle gözönünde bulunduracaktır, Bu arada, bilhassa, Çukurovanm Mersin - Tarsus - Adana ovalarının Pazartesi, 2.11.936 İ Haftalık Radyo Programı Pazar, 1.11.936 Öğle neşriyatı — Saat, z rk mumikimi; 0280. Hava lâkla hafif müzik; 13,25 » 14 ata, neşriyatı — Sâat, 18,30: Tepe 4" Garden şalo«undan nakil; 20: Belma ve arkadaşları taratmdan Türk musikisi ve balk şarkıları; 20,30: Cemal Kâmil te taimdan Türk e halk şarkıları; 21: Plâkla sololar; 21,30: Orkestra: 1 — Weber: Uvertür (Buryanthe). 2 — Oltenbach: (Toledo Kuyumcusu) serenat 3 — Furlani: (Madrigal). 4 — Eysler: (Die goldne Meisterin). $ — Drigo: (Arlekenin Milyonu) sere 8 — Gabriel - Marie: (La prezantas yon). 7 — Leopoldi; (Hongaria) Macat halk sarkısı; 22,30: Ajanı havadisi; 23: Son, Öğle neşriyatı — Saat, 12,0: Plâkla Türk musikisi; )250: Havadis; 1308 hafi? müzür; 13,25 . 14: Muhtelif neşriyatı, Akşam neşriyatı — Saat, 18,30: Caz: Plükin; 19,50: Çocuklara masal: İ, Galipi tarafından; 20: Rifat ve arkadaşları tara“ fından Türk musikisi ve halk şarkıları; ve arkadaşları aratma ve halk şarkıları; 2i: 21,30: Orkestra; 1 — Sappei OPldam) wvertür. $ — gen Gael (Elilcopatkam) ve vals, vendsen: (Zoraha: lejanı i.— erk kana) Melez sdrit, 1. Scene 2. Macar dansı, $ — Lehar: (Sarı Ceket) operetinden parçalar. $ — Brahms; (Ung dans No, $). 22,30: Ajans havadisleri; 23: Sor. 936 12.30: ip Havadis; 1 1525 < 34: Mabtelil — Sant, İZ, ali; plâk neşriyatı. Akşam neşriyatı — Saat, 1830: Çar: Plâkla; 19,30: Konferans; Bayan (o Suat Derviş tarafından; 20: Vedia iıza ve ar- #mdan Türk mesikisi o Ve 5 20,50: Türk musiki heyeti; ololar; 21,30: Orkestra: I — J. Siramıs: (Yarasa) uvertür. — ve * Sacns: (Gümüş Zil) süvit » Romans, Z Venedik vals 3 — Rimisii » Korsıkoff; ÇAntar) sen- feni Posm. 4 — Ghopini (Noetanrme) No 5. ohm: (Bahar Şarkısı). (La Haut) öperetinden par- * (Değirmen). Sen. 22,50: Ajans 7 — Pe haberleri; 23: Çarşamba, 4.11.936 — Saat, 1230: Havadis, 5 (Komük) uvertür. na Misaneleri). Çinei Ayem — Haydn: (Finale, 5. Senioni). $ — Tachaikowrski: (Melodi). $ — Tellam: (Ensourdire) vals 7 — Kalman: (Bayader) operetinden varçalı 8 — Viyana ey şarkılar memleketi, tan- 80; 2230: Ajans haberleri; 23; Son. Perşembe, 1.936 Öğle neşri neşriyatı Saat, 12,30: Plâkla Türk maskisi; 1350: arad; 13,05: Plâkla balif müzik; 13,25 - 14: Muhtelif plâk neşriyatı. Akşam neşriyatı — Saat, (18,30: Caz: Piâkla; 19,30: Monolog: Bay Hazım tara. fından; 20: Rifat ve arkadaşları arafından Türk musiki ve halk şarkıları; 20,i0: Soti- ye ve arkadaşları tarafından Türk musiki. si ve balk şarkıları; 2i: Plâkim sololar; 21,30; Orkestra. 1 — Vagner: (Lahengrin) wvertür. 2 — J Strauss: (Dinamyden) vals. 3 — Beethoven: (Romans Op. 3. fa) siki; (Kalenberg Dağmda ahms: (Vale). 6 — Dvorak; (Slav dansı No, 8: G. ucuz enerji sayesinde mahalli teslsat|, Ja, kolaylıkla ve çok ucuz olarak su- lanabileceği hesap edilmiştir . Kuraklığa karşı son ve mevzii ted- birlerden biri de, şehir kıyılarmda #u- lu zirast sistemi yapılması olduğun - dan santriflij tulumbalarınm çoğul- masına yardım edilecek ve ucuz yas kacak dağılacaktır. Bugün memle - kette sayısı 550 olan bu tulumbalarn sayısmın artürlması çok faydalı ola- caktır , ŞARK DEMİRYOLLARI ILAN 26 Birinciteşrin 1996 pazartesi! gününden itibaren 26 No.lı tren her gün K. Çekmeceye kadar temdit edile cektir, 37 No.lr trende hergün K. kalkacaktır , Direktörlük DANS heme. Çabuk, iyi ve ucuz dans Tenmek istiyenler Beyoğlu a üklâal caddesi Santral Dans dershanesinde Kemal Sami Ya» yere müracaat etsinler. No. 220 Mol, Presto). Lehar: (Lüksemburg Kontu) epe- in parçalar 22,30: Alanı bavadisle Öğle Türk musikisi; 12, #5 2308: Plâkla hafif müzik; 13,25 - 14 Muhtelif dan Türk mesikini ve halk yarkılaeı; 21: Bayan Elsestar tarafımdan piyano solo; 21,0: Orkest Mozart: (Tılısmılı Flüt) evertür. 3 — Fetras: (Tanzlust Auf Der Ala). <halkovsky: (Sonbahar Sarkısı). di: (Latravyata) dan parçalar. pe ikrauss: (Rosenkavalier). İZ rota) dani per çalar; 22005 ai haberleri; 23: Son, Cumartesi, 7.11.936 1 nl AAN Üç Can, Beş Nara Kurban Gitti Somada Bir Ağaç Yü- zünden Bir Aile Ucağı Söndü Soma, © (Hususi muhabirimiz - den) — Burada hemen hemen ayni anda feci üç cinayet işlenmiştir. Tafsilât şudur; “Soma” mın Namazgâh mahalle - sinden Hurşit oğlu Mahmut, sebze bahçesinin bir kısmını Körpe oğlu Mehmet Reşada kiralamıştır. Bu kıs- mm kenarındaki bir nar ağaci, ki- rae: ile bahçe sahibi arasında öteden- beri bir ihtilâf sebebi halini almış - e sahibi Mahmut, ağaçtaki Plâk. | 9 » 5 narı toplarken, Mehmet Reşat marların kendisine sit olduğunu söy- lemiş, bu yüzden çıkan kavgâ neti- €esinde Mahmut, kiracısı Reşadı kar- nından ve bacağından ağır surette yaralamıştır. — Yandım, ölüyorum! . Feryadı üzerine koşa koşa hâdise yerine gelen Reşadın karısı Veciheyi de Mahmut sol memesinin &ltından tehlikeli şekilde yaralamıştır. Reşa- din annesi de gene Mahmut tarafın- dan kalbinden bıçakla vurulmuştur. Bu esnada hâdise mahalline gelen Reşadm ağabeyi ile karısı da tehli- ke geçirmişler, Mahmut tarafından €pey kovalanmışlarsa da kaçıp kur- tulabilmişlerdir. Mahmut izini kaybetmek istemiş, fakat kardeşi olan bekçi Muharrem tarafından kandırılıp karakola gö- türülmtüştür. Mahmut, gözlü karar - dığını ve ne yaptığını bilmediğini söylemiştir . Reşat, hâdiseden iki saat sonra ölmüştür. Karısı ile annesinin de hayatlarından Ümit kesilmiştir. Za - vallı Reşadım Üç yaşında bir çocu - Zu vardır. “Radikaller > | Toplandı ( Başı 1 incide | da etmemiştir. Partinin büyük bir ek seriyeti mab'usan meclisince kabul olunan islahatı tasvip etmiştir. Fa- kat bu işte bazı suistimaller olmuş- tur ki, buna teessüf etmemek im- kânsızdır Ve ecnebi ajanlar İş İhti- lâflarmda tecviz olunamiyacak bir rol oynamışlardır. Radikal sosyalistler sükünet, man ukla ve sosyal sulh lehinde bulun « maktan bir an fariğ olmamışlar ve ferdi mülkiyet ile hürriyeti, cümhü- riyet nizamını ve kanunun hâkimiye- tini idame edeceklerini hatırlatmış- lardır. Halk cephesi akamete uğramama- dır. Ne isin bazı kimseler meclis -| teki ekseriyetin bozulması meselesi- ni ortaya atmışlardır? Meclisin feshi diğer intihabatm yapılması halk cep hesinin yıkılmasından doğacak teh- likeyi bertaraf ödemez. Radikal 806» | tir. yalistler, cümhuriyete ve vatana kar Car; | şı olan Vazilelerini tamamile müd - İ İri olarak müttehit bulunmaktadır. lar.» Hakiki müzakere cumartesi günü öğleden sonra yapılacak ve B. Cesar Campinchi'nin umumi siyasete ve radikallerin halkçılar cephesine kar- şı hattı hareketlerine müteallik olan raporu müzakerelerde bulunulacak - ürk musikisi; 12,50: Havadim 13,05: Fil hafif müzik; 13,25 - 14 Muhtelif neşriyat > Kya Reyiz — Saat 18.30: Amba- gökle mi len varyete müziği; 20: Sar 20130: © Müzeyyen ve arkadaşları lan Türk musikisi ve balk şarkıla. Plâkla sololar; 21,30: Orkestra; Hası (Aliyor) den parçalar Hayda: İzem Z e Erinnyes). 2 akm $ — Delibes: (Coppel vel (Sadko) şan İ son Endu. | 7 — Svendsen: (Emdekten) dans, l pi Lehur: (Frederik) operetinden par- çalı c V Ri Fİ 6000 yeşil yağlı ” En ihtiyar Türk Zilede yaşlskildir 121 Yaşındaki Hasanın En Büyük Emeli, Atatürkü Görmektir Zile, (Hususi muhabirimizden) — Türkiyenin en ihtiyar adamı, “Zile, hudutları içinde yaşıyor. “Zile,, ye 25 kilometre mesafede bulunan “endürlzlü,, köyünde © yaşın yan Mahmut oğlu Hasan, beyaz saka- Uma rağmen dinç duruyor ve ancak “60,, yaşlarmda görünüyor. Halbuki tam “121,, yaşmdadır. Haftada birkaç gün, “25,, kilamet- relik yolu yürüyüp aşarak “Zile, ye gelen ve akşamları yine yaya olarak köyüne dönen bu ihtiyar, dişini bun- dan on beş yıl evvel çıkarıp düşürdü. günü söylemektedir. Mahmut oğlu Hasan, dört padigu- hın idaresini görmüştür. 121 yaşın- da olduğu halde, bedeni dinçiiği gibi muhakeme kabiliyetini de muhafaza ettiği için, devirlerine yetiştiği padi- şah zamanında Türkiye cumhuriyeti- nin adaletini görmediğini söylüyor, vaktile mültezimlerden ve Osruanlı imparatorluğu memurlarından çektik lerini anlatıyor. Bu asırdidenin oğlu Ibrahim Çe- vuş, milli mücadele esnasında, “Pun- tus,, Rumları tarafmdan “Tavşan, dağında şehit edilmiştir. Mahmut oğ- Ju Hasan, bunu tafsilâtiyle anlatırken Içi yanıyor, fakat bir şehit babası ol- manin gururunu da gösteriyor. “121, lik ihtiyarın en büyük arzu- su, Atatürkü görmek ve onun — ken- di tabiri vechile — dizlerine kapan- maktır. Fakat ihtiyarlığı, ayni za- manda parasızlığı yüzünden “Anka- Ta, ya gidip bu emelini yerine getire- mediği için üzülüyor... Türkiyenin en ihtiyar adamı Mahmut oğlu Hasar Türkiyenin bu en ihtiyar adamı, evvelce Atatilrke bazı bain ve mel'un- ların sulkast hazırladıkları haberi as Imdığı zaman, tan evinden vurulmus şa dönmüştür. Kendisi bunu anlatır. ken “içime ateş düştü, diyor. “Des- tan,, ve “deme, ler de Söytiyebilen bu asirdide, bir “deme,, sinde bu al- çak tasavvuru tel'in eylemektedir. Atatürkü görmek kendisi için en büyük emel olan 121 lik, fakat gür“ büz fikirli ihtiyar, Büyük Önderi nis hayet rüyasında gördilğünü ve bu süs retle arzusunun Ao geldiğini söy- Tüyor. İşte bu en ufak fark Krem Pertevin faikiyetini si- xe anlatabilir, çünkü: Krem Pertev, herhangi bir tesadü- fün veya mahiyeti meçhul bir keşfin neticesi değildir. Krem Pertev çok çalışmış ve cok tecrübelerden sonra kibar me- hafile takdim edilmiş yegâne Krem olup başlıca fevaidi; Ciltteki mesamâti Yyumuşata- rak kapatır. Bu suretlebu mesamatı harici tesirattan muhafaza ederek cildin pü- rüzlerini defeder. Cildi besler * ve bu suretle gençlik ve terâ- veti temin eder . Ciltte şeffaf ve gayrikabili nüfüz bir tabaka yapar ki, yazm sıcağın, kışın soğuğun inhisarlar Umum Müdür.üğünden: 10000 Metre beyaz yağlı kanaviçe la Şb —g Bürananinet £ mer sun HUKUK mahkemesinden; Frtnat ve Salihe müstesna ve Ziyanm geyian ve müştereken mutasarrıf oldukları İs- tanbulda Sultanahmette Ahırkapıda Akbıyık mahallesinde Ahırkapı cad- desinde ve polis karakolu ittisalinde ön tarafı Ahirkapı caddesi ve arka tarafı denize kadar imtidat eden eski 17 mükerrer've yeni İİ kapı numara. İr ve beş oda ve iki sofa ve iki halâ ve İki methal ve kuyu Ve sârnıç ve bir ahır: ve eşcari müzmire ve gayri müsmireli vâsi bahçeyi ve nısıf ma- sura mai'lezizi havi maa arsa bir bap hanenin İzalei şuyuu zımımda fü- ruhtü tekarrur ederek müzayedeye vaz'olunmuştur. Heyeti umumiyesi « nin kıymeti muhammenesi dört bin li» radir, Birinci açık arttırması 25 -11- 986 tarihine müsadif çarşamba gü - nü saat 14 ten 16 ya kadar icra olu- nacaktır. — Arttırma bedeli kıymeti muhammenesinin yüzde yetmiş beşi- ni bulduğu takdirde o gün müşterisi üzerine ihalei kat'iyesi yapılacaktır. tahribatma mâni olur » Bulmadığı takdirde en son arttıran teahhüdü baki kalmak şartiyle art « i tırma on beş gün milddetle temdit e | edilerek 2 inci açık arttırması 10 - 12- Radikallerin, fabrikaların işgali we içtimai tahrikât hakkında ne dü- şünülürse düşünülsün, halkçılar cep- hesini bozmak mes'uliyetini üzerle- rine almalarına ihtimal verilmekte < dir. Zira meb'usların ekserisi şim- diki içtima devresinde takip edile - cek yegâne siyasetin halkçılar cep- hesi siyaseti olduğuna kani bulun - maktadırlar, / Saza Yukarıda cinse ve miktarı Yazılı (2) kalem mal- zeme şartnamesi mucibince pazarlıkla satın alınacaktır. II — Pazarlık 13/X1/1936 tarihine rastlrıyan Cuma günü saat 14 de Kabataşta sindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. Levazım ve Mübayaat şube- III — Şartnameler parasız olarak sözü geçen şube- den alınabili:. IV — İsteklilerin pazarlık için tayin olunan gün ve saatte- (0 7,5 güvenme paralariyle bitlikte ismi geçen Komisyona gelmeleri lâzımdır. (2422) 836 tarihine mlisadif persembe günü saat 14 ten 16 ya kadar icra olunacak ve en çok arttırana ihale edilecek - tir. İpotek sahibi alacaklılarla diğer alâkadarların işbu gayri menkul ü- zerindeki haklarını ve hususile faiz ve masrafa dair olan iddinlarmı evra- kı müsbiteleriyle birlikte ilân tari - hinden itibaren yirmi gün içinde bil- dirmeleri lâzımdır. Aksi halde hak - ları tapu sicilleriyle sabit olmayanlar satış bedelinin paylaşmasından ha - riç kalacaklardır. Müterekim vergi- ler ve tanzifat ve tenviriye rüsumu ve vakıf icaresi boreları nisbetinde hissedarlara ve dellâliye ile vakıflar kanunu mücibince verilmesi lâzım ge- len yirmi senelik evkaf tavizi bedeli ve ihale pulu ve tapu masrafları müş- teriye aittir, Arttırma şartnamesi iş- 'bu İlân tarihinden İtibaren mahkeme divanhanesine talik kılmmıştır. Talip olanların kıymeti muhammenesinin yüzde yedi bucuğu nisbetinde pey #kçesini hâmiler 0 giin ve saatte İs- tanbul Eminönünde Gülbenkyan ha- nmda Sultanahmet 1 inei sulh hukuk mahkemesi başkitabetine (936/15) No. ile mürasaatları ilân olunur. (26723) mi