20 Şubat 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

20 Şubat 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

ez 0 Antep - Narlı | yolu çok bozuk T Gazlantep (TAN) — Gazisntebin yeğâna giriş ve çıkış yeri olan Nar. İya bağlıyan elli beş kilometrelik göse çok arızalıdır . Narlı, yurtaki istasyonlarm en fazla gelir temin edenlerinden biri. Bü çok gelire rağmen Narlı . An. tep arasında maalesef düzgünce bir şöse mevcut değildir. Tren tarife - lerine nazaran geceleri seyrüsefer eden otomobiller, yolların arızalı © luşundan bir hayli tehlikeler atlat - maktadırlar, Sonra Narlı, (herşey. den mahrumdur. Geceyi bu İstasyon da geçirmek mecburiyetinde kalan bir çok yolcular otelsizlik ve lokan.| tasızlıktan elim müşkülâta maruz kalıyorlar. Basık tavanlı bir kahvehanenin kuru sandalyelerinde sabahlamıya çalışan yolcular bin bir azap duymak tadırlar, Kuru sandalyede sabaha kadar pi. neklemek için de kahvecilere yirmi beş kuruş Vermek lâztm geliyor. Bu kahvehanelerde kadın, çoluk, çocuğun Âdeta Üstüste oturup sa - bahlaması, acıklı bir manzara teşkil ediyor. Bu arada içki masası kurup var patlasın cümbüş edenlere de te- sadüf olu Narlı istasy vel bütün konforu havi bir otel, ge- 66 gündüz kazanları kaynıyan temiz bir lokanta lâzım. İzmir Umumi Meclisi toplandı İzmir, (TAN) — Vilâyet umumi meclisi her sene bir martta içtima ettiği halde bu yıl Dahiliye Vekâle - tinin verdiği emir üzerine vilâyet tarafından fevkalâde — toplantıya çağrılmıştır. İçtimada vali Güleç, bir nutuk söy Wyerek, ezcimle Dahiliye Vekâleti . nin İzmir borçları hakkında göster. diği kolaylıkları izah etmiş ve müte. akıben izahname ile mutaleaname okunmuştur. Bunları meclis namına tetkik et . mek Üzere bir encümen ayrıldıktan ve geçen seneki ezciimenlerin aynen ipkas: kabul edildikten sonra cuma ve salı günleri toplantılara devam €- dilmesine karar verilmiş, Atatürke, Büyük: Milet Meclisi Riyasetine, Başvekile ve diğer bütün vekillere meclisin tazimleri bildirilmesi hak , kmda Ekrem Ödemişin teklifi itti . fakla kabul olunmuş ve celseye son verilmiştir . Fransadakomü- nist ve sosyalist partileri birle- şecekler mi ? / (Başı 1 incide) ğunu ileri sürmektedir. Blumun gazetesi olan Popüler ga- zetesine gelince, bu gazete, M. Flan- den tarafından yapılan istizahm halk çılar cephesi erkânı arasında ne de- Tece irtibat ve İttihat bulunduğunu göstereceği mütaleasını serdetmek - tedir, : MÜZAKERE ” Paris, 19 (Radyo) — Başvekil M. Blumun komünist partisi ve halk dep hesine mensup diğer partilerle müza- kerelere girişmiş olduğu, bu müzake- Telerin komünist ve sosyalist partile- rinin birleşmesi maksadiyle yapıldı- ği haber veriliyor. FLANDENİIN TAKRİRİ Piris 19 (A.A) — Eski Başvekli EB Flanden hükümetin umumi siya- seti hakkında bir istizah takriri ver miştir ve halk cephesinin sekiz aylık faaliyeti hakkmda bir de konferans vermiştir. Eski Başvekil, hükümetin dış ve şmüdnfan siyasetlerini tasvip etmiş, (Başı1 incide) guya çekildi. Mahkemeye terliklerle gelen Ferit, hasta ve hafif bir sesle şunları anlattı: Kânunuevvelin 21 inci günü Beyoğlu Palıkpazarmda Merkez kıra- atanesinde oturuyordum. o Yanıma Cemil geldi. Mahkemedeki şahade- timden rucü etmemi söyledi. Bunu reddettim. ESRAR Mİ ? Ikinei gün yine geldi, Tekrar red- dettim, Peşime takıldı. Benimle In- giliz sefarethanesinin önüne kadar geldi, Sefaretin önünde Papasyan yanımıza sokuldu ve bize birer siga- ra verdikten #onra tramvaya atlayıp gitti, Sigaralar içe içe 'Tünele kadar geldiğimizi hatırlıyorum. Ondan son- ra bir sairifilmenam gibi ne yaptığı- mın farkında değilim. Güya notere gitmişim. Hiç tanmhadığım iki Er- meni beni tanıdıkları söylemişler ve bana elinizdeki ifadeyi verdirmiş- ler. Ben ikinci günü ancak kendime ge- lebildim. O gündenberi yanıyorum. Doktorlar, tesemmüm ârazı buldular. Noterlikte böyle bir ifade verdiğim- den haberim yoktur. Muhakeme sö fahatımı gazetelerde okudum, Derhal, eski ifadelerimin doğru olduğunu mahkemenize bildirdim. Şimdi de söylüyorum: Eski ifadelerim doğru. dur.” PALTO KIMIN ? Bundan sonra, suçlu Cemil ayağa kalktı. Relse hitap ederek: .— Bay rels, dedi, Feridin sırtmda- | ki palto kimindir, sorar mısmız?” Reis, bu sualin Feride sorulmasına | müsaade etmedi. Cemilin avukatı| Sabri, mahkemeye (TAN) gazetesi nin bir nüshasmı vererek: “— Lütfen sorunuz, Ferit, geçen| Mugalata bi Devam Ediyor (Başı 1 incide) mahsusada tutulmuş adamlar tara - fından Beytülümme klübü açtırılmış- | tar, Heyetimiz Ankaradan Hareket etti. Ankara, 19 (Tan muhabirinden) —| Hatay anayasasını ve Hatayın dahili kanunları müzakere edecek Cenevre deki komisyonda hükümetimiz na- mma bulunacak heyet, Hariciye Ve- kâleti Umumi Kâtibi Numan Rıfat Menemencioğlu'nun riyasetinde bu - gün Ankaradan hareket etmiştir. Istasyon çok kalabalıktı. Ankara -| daki birçok mebuslar, vekâletler er-| kânı ve kalabalık bir halk kütlesi de- legasyonumuzü uğurlamıya gelmiş - ti, Heyetimizin Istanbulda Şeflerden | direktif aldıktan sonra pazar günü Cenevreye hareket edeceği anlaşıl-| maktadır. Sinopta Fakir Talebe- ye Yardımlar Çotuk Esirgeme kurumu menfaati. he “Canavar, piyesini oynamışlar ve çok râğbet görmlüşlerdir. Gençler, Halkevinin açılma yil - dönümü münasebetiyle “Çoban,, Pi yesini oyniyacaklardır. Bu yıl dö - nümünl tes'it için geniş bir proğram hazırlanmıştır , Halkevinin sesli sinema makinesi gelmiş, ilk sesli film gösterilerek elde edilen hasılat, mekteplerdeki fakir talebeye yemek verilmesine tahsis olunmuştur . Çocuk Esirgme kurumu, ay ba. şındanberi, mekteplerdeki 60 kim- sesiz çocuğa sıcak öğle yemeği over. miye başlamış buluumaktadır. m m a mn buata kabul edilemiyecek tahdidat| koymakla itham etmiştir. M, Flanden sözünü şöyle bitirmiş. tir; “— Onlimüzdeki haftalar Fransa. nm istikbali için kat'i kararlar geti- Sinop (TAN) — Halkevi gençleri, ! TAN Ağırcezada Münakaşalar | arasında bir sahtekârlık davası görüldü Sugrulordon Fapasyan muhakeme gününden evvel Pozantı görmüş müdür, görmemiş midir?” HALBUKİ... 2ela, bunu Feride sordu. Pozanti on evvel gördü. aldı ve dedi k «— Halbuki (TAN) — gazı Öğrenmiş ve dav a atfen günkü gibi hit, Pozanti görmedim, diyor.” Bu konuşmalara, davacı vekili 0- lan avukat Hasan Hayri de karıştı. Davanm müdafaaya kalmışken es rar içirilmek suretiyle hak kesenlik yapman baro nizamnamelerine uy- madığmı söyledi. Celâl Derviş te Ayni beyanatı teyit etti. İşte bu si- rada avukatlar arasında, yüksek ses- Je münakaşalar başlamıştı. R birisina söz vermedi. Ve m müdafaa için 12 marta talik edildi. Balıkesir Halkevinde Balikesir, (TAN) — Halke sil kolu, “Unutulmuş Çehreler,, isim. U güzel bir muvaffakıyetle temsil etmiştir. (o Piyeste rol alan gönçler çok alkışlanmışlardır. Halkevi; sebetiyle bayramın ikinci günü kos. tümlü bir balo verilecektir , Şark Merkez Ecza TÜKK ANONİM SOSYETESİNDEN Davet İlânı; Ticaret kanununun 3$1 inci tem piyesi in açılış yıldönmü müns. mud- | desile dahili nizamnamenin hükümle. | -—— İ rine tevfikan Şark Merkez Ecza Türk | Anonim Şirketi hissedarlar heyeti Umumiyesi aşağıda Yazılı ruzname mucibince müzakerede bulunmak üze. re 15 Mart 1987 Pazartesi günü saat 10.30 da Sirkecide Horasancıyan ha- nmda Şirketin idare merkezinde adi #ürette içtima edeceğinden 25 hisse senedine sahip olanların hamil olduk ları hiase senetlerini yahut mali mü. essesder tarafından bu hususta va - miş vesikeları ticaret kanununun 371 inci maddesi mucibince içtima gü nlünden en az bir hafta evvel sirketin idara merkezine tevdi etmeleri rica o İ unur, İare Meclisi RUZNAME: 1 — İdare Meclisinin ve murakıbın 1938 senesine ait raporları okunarak milzakere ve karara bağlanması, 2 — ©26 senesi 3 o Birineikfinin tarihinde kananan yillik hesenlerm (bilânco, kâr ve Zarar ve mevevdet hesanlarmm) tasdiki ile idare mecli- sinin ibrası, 3 — İdare meclisinde hizmet müd. detleri trmamlanımıs olan iki aza ye. #ei aza serilmesi, 4 — 937 seneri irin murakm see. mesi ve hurma verilerek ileretin tavini 5 — İdare Merlisine verilecek hu mw İleretinin tavini, $ — Sirket müdfürine verilecek #cretin tavini İmera idare mes Mİsine gslâhiyet verilmesi, 7 — YAnva Meohiel neslarınm şir atla klayet maamalnin Hrlmanlane a salâhiyet verilmesi, Akay işletmesi Kurban Bayramma müsadif 22, 23, Tarife Salr, Çarşamba, Perşembe günleri Akay hatlarında Pazar Tarifesi © fakat iç sivasette halk cephesini mat- tatbik olunacaktır. (996) - 123.05 Budapeşte! Çigan musikisi: 28.4) Var yova: İm muslim 5 EE Bugünkü program İstanbul; Öğle neşriyat: 1230 Plâkla Türk mus. kiri; 1250 Havadis; 1805 Muhtelif plâk neşriyatı; 14 Bon. 1830 Pilkin dans mü 39 Örer Rıza tarafından arapça .45 Münür Nurettin ve arkadaş dan Türk musikisi ve balk şar- 22.10 A: günür » opera ve v1: 2118 Orkestr: haberleri ve arçaları; 23 Son. .. Günün program özü İ Hafif konserler: | 1810 Bükreş: Radyo orkestrası; 16 Ost. | fasa, Prag: Orkestra, sopran; 17 Lüypzig İ Sarılı, eğlenceli net 05 Prag: Eğ İlenceli parçalar, rövüleri o 1735 Varşova: İ Mastenet, Mascagri, Dorsini vesa! i Varşova: Esi musiki eserlerinden; 18 Bu İ dapeşte: Plâk konseri; 18 Bükreş: Asker! 8.30 Moskova: Konser; 19.10 Bük- yo salon orkestrası; 19.20 Buda il Oda musikisi (Islık ve sâksofon re fakatile); 19.39 Moskova: Konser; 20 Na. musiki; 20.15 Viyana: Bande müzika; 21.19 Kolonya: Eğlerceli hafta s0- nu meşriyatı; 21.15 Viyana neşeli parçalar (Max Sehörterr idaresinde) ; 22 Stokholm Kiğsik danslar; 2210 Roma: Vals parçala. rmdan konser: 22.4$ Nis — — Kot — Da sür: Çöcuklar için bestelenen o eserlerden komser; 2245 Bükreş: Hafif masiki nakli; ik orkestra: 23.45 Burlapeşte: kestra (gece musikisi). Operalar, Operetler: 21 Prag: Primi'in “Vagabon kralr” opere. i 22 Milano, Torino ves i Cilea'nm “Arleslana” operası: 22 Paris P.T.T. ; Bi. 'nin “Carmen” operası, Oda musikisi: 19.05 Kolonya: Sarkıt oda kent; Viyana; Klâsik oda bandosu, Resitaller; 17 Kolonya: Karışık şarkılar; 19,30 Vi sa: Avusturya halk şarkıları; 20.30 Bükreş: Hoşa giden şarkılardan; 23 Varşova: Şar kı rerltali (piyano ile) 18.15 Roma; 21.15 Bükreş; 2215 Bada. peste; 23 Stokholm, Löy ozir; 23.35 Prag, Kolonya, Lâypzig; 24.10 Viyana; 24.50 Lom. ira. Kızılay Fatih İlçesi ' Kongresini Yapiyor İ Kızılay Fatih ilçe kongresi bu a-| ym 28 inde Şehzadebaşında Letafet apartmanında C, H. P. Fatih ilçe sa lonunda toplanacaktır. İ Amerikada Kadınlar Fabrikaları İşgal Ediyor Nevyork, 19 (A.A.) — İki binden |fazla amele, bilhassa kadınlar, Det- İroit'de İkisi ün fabrikası olmak ü- zere beş fabrikayı işgal etmişlerdir. KİLİMLİ KÖMÜR MADENLERİ | TÜRK ANONİM ŞİRKETİNDEN İ Alelâde heyeti umumiye içtimar: Şirketimizin 1938 hesap senesine ait alelâde heyeti umumiye içtima 24 Mart 1987 tarihine müsadif Çarşam ba günü saat 15 te İstanbulda, Bah - çekapıda, Taş hanımda dairei mahsu- sasmda aktedilecektir. Rüznamel Müzakerat: 1 — 1986 senesine ait meclisi idare ve murakıp raporlarınm kırsat VE tasvibi, 2 — 1936 senesi bilânçosunun Ve kâr ve zarar ve faizi muhassas ve his sei menfaat hesaplarnm tetkik ve İ kabulü ile meclisi idarenin ve müra- | kiplerinin ibrası, İ 3 — Temettüün sureti tevzi hak- kındaki meclisi idare teklifinin o tâ#- | diki. 4 — Nizamnamet esasmın 12 ve 16 met maddeleri mucibince müddeti bi- ten azalarm yerine intihap icrası Ve inhilâl eden azalığa muvakkaten ta - yin edilen azanm intihabı kat'isi. 5 — 1937 senesi mürakiplerinin tax yini, pi 6 — 1987 senesi murakıp Ücretleri. nin tesbiti, Ticaret kanununa ve mukavelena- memize tevfikan sahibi rey hissedar. | larımızın asaleten veya vekâleten İç- İtimada hazır bulunmaları ve bunlar. | İdan hamiline sit hisse (sahiplerinin hisselerini lâskal bir hafta evvel gir. ket merkezine tevdi iie mukabilinde vav vnenlası almaları lÜZUMU Tica ve ân olunur. Müdürlüşünden | 24, 25 Şubat 937 Pazartesi, 20.2.9037 es istanbul üçüncü icra Memurluğundan: Artin kızı Menduhun tasarrufunda olup Emniyet Sandığa bir rinci derece ipotek bulunan ve yeminli üç ehli vukuf tarafından tamamına (2200) lira kıymet takdir edilen Kadıköyünde Cafert* ğa mahallesinde Muradiye halen Muratbey sokağında eski 12 yeni 16 Noll bir tarafı Aleksana ifraz olunan mahal bir tarafi Hüsnü bağı bir tarafı Hüdaverdi arsası tarafı rabii mezkür cadde ile mahdut kayden 186 arşın maabahçe hanenin evsafı aşağıda yazılıdır. Kapısına mermer merdivenle çıkılır mermer gezinti, kapıdan girildikte tahta bir antre, dolaplı bir sofa, bir oda, birinci kat: Yükü, dolabı ve helâyi müştemil bir sofa üzerinde iki oda. İkinci kat: Bir merdivenbaşı iki dolap bir yük iki oda cephede çinko döşeli bir küçük balkon. Zemin kat: Bir taşlık, bir oda, odanm altı samıç, dolap, kömürlük, maltız ocaklı mutfak, bahçede iki meyvâ ağacı elektrik, terkos mevcuttur. Umum mesahası: 96.50 M2 olup bundan 69 MZ bina 27,50 M2 bahçedir. Evsafr yukarda yazılı gayrimenkul tapudaki kaydında olduğu gibi açık arttırma" ya vazedilmiş olduğundan 12/4/937 tarihine müsadif Pazartesi günü saat 14 ten 16 ya kadar dairede birinci arttırması icra edile çektir. Arttırma bedeli kıymeti muhammenenin 96 75 ini buldu» ğu takdirde müşterisi üzerinde bırakılacaktır. Aksi takdirde en son arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere arttırma 15 gün müd- detle temdit edilerek 27/4/937 tarihine müsadif Salı günü saat 14 ten 16 ya kadar keza dairemizde yapılacak ikinci açık arttır. masında arttırma bedeli kıymeti muhammenenin 96 75 ini bul madığı takdirde satış 2280 No.lr kanun ahkâmına tevfikan geri bırakılır. Eatış peşindir. Arttırmaya İştirak etmek istiyenlerin kıymeti muhammenenin 96 7,5 nisbetinde pey akçesi veya milli bir bankanm teminat mektubunu hâmil bulunmaları lâzımdır. Hakları tapu sicili ile sabit olmıyan ipotekli alacaklarda diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve husus sile faiz ve masarife dair olan iddialarını evrakı müsbiteleri ile birlikte ilân tarihinden itibaren nihayet 20 gün zarfında daire mize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicili ile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Müterakim vergi, tenviriye, tanzifiyeden mütevellit Belediye rü- sumu, dellâliye resmi ve Vakıf icâresi bedeli müzayededen tenzil olunur. 20 senelik Vakıf icaresi taviz bedeli müşteriye aittir. Da- ha fazla malümat almak istiyenler 25/3/937 tarihinden itibaren herkesin görebilmesi için dairede açrk bulundurulacak arttırma şartnamesi ile 936/412 No'lı dosyaya müracaatla mezkür dosya» da mevcut vesaiki görebilecekleri ilân olunur. (1021) Devlet Demiryolları ve Limanları Umum Müdürlüğünden: 15/3/937 tarihinden itibaren D. D./9 No. tarifede yazılı sahil İstasyonlarına nakledilecek soya, aspir ve burçak maddelerine bu tarifenin arpa, yulaf ve çavdara mahsus olan terizilâtlı ücretleri”) tatbik edilecektir. Fazla tafsilât için istasyonlara müracaat edil. melidir. (398) (1007) ı Türkiye İş Bankası İdare Meclisinden Umumi Heyetin Çağırılması Esas Nizamnamemizin 45 inci maddesine tevfikan hissedarlar umumi heyeti 29 Mart 1937 Pazartesi günü saat 15 de Bankanm merkezinde alelâde olarak toplanacağından muhterem hissedar. laronızın muayyen gün ve saatte bu toplantıda hazır bulunmaları rica olunur. Esas nizamnamemizin 49 uncu maddesi mucibince gerek âsaleten gerek vekâleten 50 hisseye sahip olan hissedarlar umumi heyete iştirak edebilirler, Ancak vekillerin de şahsan his- sedar Ve rey sahibi olmaları lâzımdır. Hissedarlar sahip oldukları hisse senetlerinin miktar ve numaralarını gösterir bir cetvelin mezkür nizamnamenin 50 inci maddesi hükmüne göre ve hisse- darlardan birini tevkil suretile Umumi Heyete iştirak edecek olan- lar dâhi mevzubahis cetvelden başka Merkezi İdare ve Şubeleri. mizden alabilecekleri vekâletnameyi içtima gününden bir hafta €vvel şubelerimize vereceklerdir. Müzakere ruznamesi aşağıda yazılıdır; !I — İdare Meclisi ve mürakipler raporunun okunması, . 2 — 1936 senesi bilinçosunun tasdik ve idare meclisinin ibrası, 3 — 1936 senesi içinde inhilâl eden meclisi idare azalığma €sâ8 mukavele hükümlerine tevfikan idare meclisince intihap edi. len âzanın memuriyetinin tasdiki. * — Temettüün tevzi suretinin ve tevzi tarihinin tesbiti. 5 — 1937 senesinde idare meclisi azalarma verilecek ücretin tayini, 6 — 1937 senesi mürakiplerinin seçilmesi. 7 — 1936 senesi mürakiplerine verilecek ücretin tayini, 8 — Müddeti hitam bulan idare meclisi azalarınm yeniden se- Silmesi ve ayni azalarn Banka ile ticari muamele yapabilmelerine izin verilmesi, Türkiye İş Bankası Meclisi İdaresinden Fevkalâde Heyeti Umumiye İçtimaı 2999 numaralı Bankalar kanunu hükümlerinin tatbik mevkiine konulması vesilesile Bankamız esas nizamnamesinde yapılan ta- dilât tetkik ve tasdik etmek üzere şirket Umumi Heyeti 29 Mart 937 tarihine tesadüf eden Pazartesi günü saat on altıda Banka Merkez binasında fevkalâde olarak toplanacaktır. Banka hisse se netlerinden en az elli hisseye sahip bulunanların yukarıda yazılı tarihte içtima mahalline teşrif buyurmaları rica olunur. RUZNAME Banka esas nizamnamesinin tadil edilen şeklinin tetkik ve taediki.