20 Şubat 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

20 Şubat 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 2

, fesör Tat, Yolcu salonu için ye pılan maketlerden biri istanbul limanı mo- dern bir yolcu salo- nuna kavuşuyor Galata rıhtımda inşa edilecek modern yolcu salonuna ait projeleri tetkik edecek olan jüri heyeti, dün saat 14 de Güzel San- atlar Akademisinde ilk toplantısını yapmıştır. Jüri heyeti, Vali ve Belediye Relsi Muhiddin Ustünda Polis Müdürü Balih , Liman Müdürü Raufi, Gümrükler Umum Müdürü Mustafa Nuri, Muhafaza Umum Müdürü Ha- san, Denizyolları Umum Müdürü Sa- dettin ile Güzel San'atlar M fesörü Tot, Profesör Sırrı, Mühendis Mektebi M i Profesörü Dep, tanbul Imar Müdürü Ziya ve Liman Idaresi Mimarı Faik Köprülüden mü- rekkeptir. Dünkü toplantıda he tin mesa programı tesbit edilmiş tâli komisyonların İntihabr yapılmış tır. Projeleri idari bakımdan tetkik edecek komisyona Liman Idaresi Mü- dürü Ravfi, Gümrükler Umum Müdü Tü Mustafa Nuri ve Emniyet Müdürü Salih Kılıç, teknik komisyona da Pro Profesör Sırrı, Profesör Dep, Imar Müdürü Ziya ve Mimarı Faik seçilmişlerdir. Bundan #onra jüri heyeti projelere alt maket- lerin bulunduğu salonu gezmiş ve da- MD. ! Seçilen komisyonlar derhal çalış- malara başlıyacak ve 10 martta ra- porlarmı hazırlamış bulunacaklardır. Ayni günde bu raporlar bütün Jüri #zalarma dağıtılacak, 12 martta ya pılacak umumi bir toplantıda inşaa” ta esas olacak proje tesbit edilecek. tir. Salonun yapılacağı Merkez Rıh- tem ve Çinili Rıhtım hanların ars- sradaki arsada bulunan hanlar (ve dükkânlarm yıkılmasına bugünlerde başlanacaktır. Yeni salonun inşaası işi mart içinde ihale edilecek ve der. hal inşaata başlanacaktır. Verilen kararlara göre yolen salonunun Üst kısmımda büyük bir telsiz istasyonu da İnşa edilecek ve burn vasıtasiyle limanımıza gelecek Türk ve ecnebi vapurlariyle muhabere edilerek ( bu| vapurları hangi saatlerde limanrmı- #a varacakları halka höparlörlerle bildirilecektir. Ayni zamanda salo- nun önüne yanaşacak vapurların yol cuları yapılacak tesiratla rihtıma İn. medeni doğrudan doğruya salonun içi» pe gireceklerdir. Keçi eti İ derdi İakteden ve ni | birçok vapurlar Karadenizde bekle- Başka bir makef Liman, — — Nikâhsız evlenenlere ağır ceza İki Seneye Kadar Hapsedilecekler Medeni kanun hükümlerine aykırı hareket ederek evlenenlerle, izdivaç» larını haber vermiyenler hakkında | Dahiliye Vekâletinin valiliklere gön-| bir tamimden kısaca bahset- miştik. Bu tamlme göre, dini şekilde nikâh derek kanun hükümlerine muhalif İhareketler yapanlar şiddetle tecziye 7 İ olunacaktır. Hukukü bir İsymetli olmamakla beraber bu halin devamı, aile niza- ma zararlar verse leri memnu olduğu halde evlenenler 3 aydan 2 seneyi nme unsuru ol- maksızm evlenmenin din! formalite- sini yaptırarak birleşenler 2 aydan 6 aya, kadar ceza göreceklerdir. Bu hu- satan dükkânlar | Konulan “Mecburiyet Mutlaka Yerine Getirilecek Halkm bilmiyerek keçi eti #mm önüne geçmek için belediye ye- ni kararlar vermiştir. Bu karara göre, mezbahadan keçi eti alanlar tes | bit olunacak ve mensup olduğu mm- takanım belediye zabıtasına mezba- | haca malümat verilecektir. Belediye zabıta memurları bu ih - bar üzerine keçi eti satın alan dük - kânları daimi bir mürakabe altında bulunduracaktır. Bu (dükkânlarda herkesin görebileceği bir yere “Bura- da keçi eti satılıyor" Jevhasını asmı- yanlarla keçi etlerinin üzerine “keçi eti” dir diye teneke üzerine yazılmış etiketler koymıyanlar hakkında zabit tutulacak ve bunlar şiddetle cezalan- drrılacaklardı alma- susta, Türk ceza kanununun yeni ta- dil edilen maddelerine kat'i hüüküm- — Ki Bilhassa, erkeğin ev-| ulunması, cezada giddet sebebi © Rl sayılacaktır. i Kadıköy Su Tarifesi 14,5 Olarak Tesbit Edildi Kadıköy Su şirketinin tarifesini tesbit edecek komisyon dün Metro İhanımda toplanmıştır. Su şirketi di- İrektörü metre mikâbında on para İzam isteiniş, fakat Nafia mümessil. | leri bunu kabul etmemişlerdir. Niha- İ yet tarife metre mikâbi 14,5 kuruştan tesbit edilmiştir. ARD enkei Türk havacılığı bütün kuvvetile gelişmek ihtiyacındadır. Bu ihtiyaca milletçe cevap vermek için çırmıyalım, kurbaniarımızı Türk Ha- va Kurumuna verelim. MAİ LL |, hta bu yolu tercih e-| fırsatı ka | TAN 'Boğazicini kovu sis kapladı Karadenizden gelen Vapurlar boğazdan içeriye giremez oldular İki gün evvel Karadeniz Boğaz! bir sis bulutu evvelki akşamdan cum etmiş ve dün sabah Yeniköy tün yukarı Boğazı kaplıyarak bu: durmasına sebep olmuştur. Sis, şimdiye kadar görülmemiş de- de kesiftir, Bu yüzden beş metre görmek kabil olmamaktadır. iye vapurları dün sabah akşama kadar sis bulutu an iskelelere hiç uğraya- | n ak ŞKULAT ağı, Sütlüce ve Be; arı sandal larla Paşa- m) enli otobilalerie tehir inm; nig- lerdir. Sariyer, Büyükdere, Kireç-| burnu ve Tarabya yolcuları da oto. büslerden erdir. SEFER YOK Sis yüzünden Boğaz methalin! gö remedikleri için Boğazdan girecek ektedirler, st 12 de Karadenizden İ nımıza gelecek Tarı vapuru da sis yi zünden Boğaza girememiştir. Boğa İdan Karadenize çıkacak birçok v purlar da Beşiktaş ve Ortaköy açık- temadiyen Boğazdan ru İlerilediği için bu sabah | ması da kaplıyacağı muhakkak dör i Bu kesif sis yüzünden dün bir de kaza olmuştur. Rusyadan kömür yü- küyle gelen Yunan bandıralı Marios şilebi sise rağmen Boğazdan geçmek istemiş, fakat Anadolu Kavağı yakın- larında önünü göremiyerek karaya oturmuştur. Gemi uzun çalışmalar» dan sonra kendi kendini kurtarmışse da yoluna devam edemiyerek hemeh orada demirlemiştir. 7 milyon kartpostal Posta ve Telgraf Umum Müdürlü- ğü Darphane ve Damga matbaası hariet muhabereye, bir kısmı'da Bal- kanlara mahsus olarak hazırlanmak. | Bir Polis Komiseri Hakkında Karar Kasımpaşa polis merkezi üçüncü komiserlerinden İsmail Hakkı, bir ge. ce, vazifeni olmıyan bazı işleri yap-| maya yeltendiği cihetle, görülen lü. zum İlzerine vazifesinden alınarak müteferrika emrine evrilmiştir. Silâh Araştırması Her mmtakada Sİlâh araştırma işi- ne ehemmiyetle devam ediliyor, Ikin- ci şubenin muhtelif kısımlarından ayrılan sivil memurlar, bütün mer - İkez mmtakalarında resmi memurlar - la beraber çalışıyorlar. Yasak silâh taşıyanların bu silâh- İları müsadere edildiği gibi kendileri İderhal mahkemeye sevkedilmekte- dirler. Gizli Hırsızlıklarn Failleri Büyükdere kibrit fabrikasında mü- teaddit zamanlarda marangozluğa mü teallik eşya aşıran, fabrikanm ma-| rangozhanesinde çalışan Mustafa ile! elce işten çıkarılmış olan Mehmet İ sabıtaca yakalanmışlardır. Bunların çaldığı 100 parçaya yakm eşya da ev- anın dışımda görülen çok kesif baren Boğaziçine doğru hü- ve Beykoz hizalarıma kadar bü. ralardaki seyriseferin tamamen | Bu (o manzaralara şehrimizin sokak larında henüz bol Şehi bir, rde kara — Li bol tesadüf edili nakliyatı işi asrileşecek Belediye Uğraşıyor Belediye, sırt hamallığının kaldırılması işile meşgul olmaktadır. Bundan başka İstanbulda kara nakliyatı işinin de tamamile asrileştirilmesi kararlaştırılmıştır. Ancak şehrin umumi haya « tile alâkadar olan nakliyat işinin şehrin her tara- fında ayni zamanda ve derhal tatbik edilmesi imkânsız görülmektedir. Bu itibarla bu iş tedrici olarak ve nihayet üç ay zar fında asrileştirile, deri şehirlerde olduğu gibi tam bir cektir, Kara nakliyatınm diğer me- :am dairesinde olması için bu işin bir elden idaresi düşünülmektedir. Halkevi için hazırlık Halkevlerinin yıldönümü dolayısile yarın bütün Halkevlerinde Bu merasim saat 14 de Ankara radyosun. da Dahiae Vekili ve Parti Genel Sekreteri Şükrü Kayanın vere- merasim yaprlacaktır; Daşliyaçarür. Ta.ebeye paso veriliyor Tramvay Şirketile Nafin Ve- kületi arasında geçen müza- kere neticesinde yaş ve mek- tep derecesine bakılmadan ta- lebeye tenzilâtl tarife tatbik etmek işinde bazı yeni esaslar tesbit edilmiştir. Bir Marttan itibaren tatbik edilecek olan bu yeni kararlara göre Bk ve orta mekteplerle lise talebe leri yalnız oturdukları o yerle okudukları mektep arasındaki hat için ve yüksek mektep ta- lebeleri ise bütün hatlar İçin paso alabileceklerdir. Ancak bu karar yalnız ikinci mevki arabalara şamil olacak, birine! mevkilerden eskisi gibi yalnız ve isterlerse ilk ve orta mek- ten talebeleri istifade edebile- cekterdir. Pasolarm dağrtık masma buşünden itibaren bas tanacaktır. BİRKAÇ SATIRLA ahiliye Vekâleti teftiş heyeti relsi Tevfik Talât ve Maliye Vekâleti teftiş heyeti isi Rüştü dün şehrimize geldiler. sarit müdürlüğünde dün tedrisat müfettişleri bir tep lantı yapmaya R amide köz teşkili için miştir. # mail oğlu ekili adında bi- İ risinin arabasında 86 kilo köy- lü sigarası yakalanmıştır. lerinde bulunarak müsadere edilmiş- — Bu söylev bütün halkevlerindeki ik Şe hir Meelisi tarafından verilen kararın süratle talbiki kararlaştırı!. Bayramı İ vadyolarda dinlenecek, arkasından, hazırlanan program tatbik edilecek-| ir, | İ Bu münasebetle Şişli Halkevinde bilyük bir program hazırlanmıştır. İMerasim sanat 15 de başlı saat 20 ye kadar sürecek! da Şişli Hâlkevi başkanı Ahmet Ha- lit Başaroğlu bir söylev vererek bir senelik çalişmalarını anlatacaktır. Bundan başka İstiklâl mücadelesini tasvir ©den büyük bir o senfonik İ kanser Verilecektir. | Kadıköy Halkevinde de Şükrü Ka- yanm Ankara radyosunda söyliyece- gi söylev dinlendikten sonra milli şiir İler okunacak ve yerli mallar hafta- sında madalyr kazananlara mükâfat- İları tevzi edilecektir. Bundan başka Karagöz oynatılacak ve temsiller verilecektir. Besiktaş Hal çok zengin bir program hü Yüz İngiliz mühendisi geliyor Karabilkte, Ingiliz sermayedarları tarafından kurulacak büyük demir sanayii fabrikaları işiyle meşgul ol- mak ve tetkiklerde bulunmak Üzere Bu maksatla Liman İdaresi ile Bele diye arasında mühim müzakerelere | başlanılmıtşı Deniz nakliyatiyle meşgul olan li” man İdaresinin ayni zamanda kara nakliyatını da üzerine almak istedi- ği, bunun için ayrı bir teşkilât yap- mayı dişündüğü öğrenilmiştir. Belediye ile idare arasındaki te - maslar oldukça müsbet bir yo miştir, Ancak belediye kara ni işinin müstakil olarak bu idareye ve- rilmesin remeini nin de serma yesin: şirket kurulmasını ve nakliyat İşle- İrinin bu şirket marifetiyle idaresini tercih etmektedir. Bu husustaki mü zakereler bayram ertesi kat'i bir saf» haya girecektir. Belediyenin Varidatı Noksan Belediyenin 937 varidatı 938 da. kinden 200 bin lira noksandır, Bun * dan başka yeni tesisat münasebetiy * le borca girmiş olan Üsküdar tram * vayları şirketine de 300 bin liralık yardım yapılması icap etmiştir, Bu suretle belediye bütçesinden şehre alt hizmetlerin görülmesi için bu yıl 500 bin daha az sarfedilmek mecbu- riyeti hasıl olmüştur. Hatti 937 bütçesiyle ve kıdemleri itibariyle zam görmeleri icap eden be“ lediye sıhhiye teşkilâtmda çalışan m8 murlar ile doktor, eczacı vesalreni8 İmaaşlarına zam yapılamamış, bilâkis İbütçenin sıhhiye faslında geçen sene ye nazaran 7156 lira tasarruf yapıla” rak bu fasıl 743.898 lira olarak te” bit edilmiştir. Buna mukabil fen müdürlüğü te#” kilâtınm daha ehemmiyetli olduğu dİ şünülmüş ve bu müdürlüğe bağlı yol” lar, harita, mimari ve inşaat gubele | yü?e Yakın İngiliz mühendis ve tek- üzdeki hafta İçinde Lon. dradan şehrimize gelecektir. ri müdürlerinin asli maaşları yeni büt ce ile seksener liradan duksanar lir” İya çıkarılmıştır. 20 ŞUBAT CUMARTESİ Bugün hava, sureti umamiyede bulutla Yeçecektir. Yağış muhtemel / görülmüyors” da, hararet dere tenerzâl edeceği anlaşılıyor. Orta Anadol. kismen utlu ve Karadeniz sahil mmtaka *i da halif yağışlı g eki Dünkü: Hava Dün, barometre 758 milimetre, hararet en gok 8 en az | santiyrat olarak kaydedilmiş #ir. Rüzgâr, şimal istikametinden mutedil bir sür'atte esmiştir. Bugünkü Hava: BULUTLU ! ya Te met ay Gün; 28 Kasım 355 Hicri 3, Zilhicce: $ Güneş: 6,50 — Öğle Ikindi: 15,26 — Aka Yatsı: 1918 — İmeğl LA 1 Şua