26 Mart 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

26 Mart 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

it alya - Yugoslav Siyasi Anlaşması imza Edildi (Başı 1 inelde) $is olarak; iki memleket arasmda de. vamlı bir sulhun idamesi ve tarsini ay ni zamanda Avrupa sulhunun da mü- him bir şartı olduğuna kani buluna - rak, bir anlaşma akdini kararlaştır . mışlar ve bu hususta fevkalâde mu - rahhas olmak üzere, Majeste Yugoa - lavya kralı namma niyabet meclisi: Başvekil ve hariciye Bakanı ekselens Doktor Bay Milan Stoyadinoviçi, Ma jeste Italya kralı ve Habeşistan im. paratoru: Hariciye nazırı ekselans Kont Bay Galeazzo Ciano diCurteles- soyu tayin etmişlerdir. Bu murahhaslar selâhiyetnameleri- ni teati ettikten sora aşağıdaki hu - Busatı kararlaştırmışlardır: Madde 1, — Iki yüksek âkit taraf müşterek hudutlarına ve iki memleke- tin Adriyatikteki deniz hudutlarma ri ayet etmeyi taahhüt eder, Her iki ta- taftan birisi hiç bir sebebiyet verme- diği halde bir veya bir çok devletlerin bir taarruzuna uğradığı takdirde di - ğer taraf, mütearrızm istifadesini mu tip olacak her türlü harekâttan İs. tinkâf etmeyi taahhüt eyler. Madde 2 — Beynelmilel ihtilâflar halinde ve yüksek âkit taraflar müşte Tek menfaatlarının tehdit edildiği ve. ya edilebileceği hususunda mutabık kalırlarsa, bu menfaatları korumak İçin slacakir»ı tedbirler üzerinde an- laşmayı taahhüt ederler. aMdde 3 — Yüksek âkit taraflar, karşılıklı münasebetlerinde harbe, mil Ni siyasetlerinin bir aleti olarak, mü Tacaat etmemek ve aralarında çıkabi lecek bütün anlaşamamazlık veya ih. Hlâfları sulh vasıtalarile halleylemek hususundaki azimlerini yeniden teyit ederler. Madde 4 — Yüksek âkit taraflar, kendi topraklarında diğer âkit tara - fın mülki tamamiyetine veya mües - 868 nizamma karşı müteveccih veya iki memleket arasındaki dostluk mü nasebetlerine zarar verecek hiçbir Taalyete musaade “etmemeyi veya böyle bir faaliyete yardımda bulun. mamayı taahhüt eylerler. aMdde 5 — Yüksek âkit taraflar, aralarında mevcut ekonomik müna- sebata, iki memleket arasında mües ses dostluk milnasebetlerine daha uy gun yeni bir hamle vermek maksadiy le şimdiki ticari mübadelelerini tak- viye ve genişletmek ve keza daha va #i bir teşriki mesaf şartlarmı tetkik etmek hususlarinda mutabık kalmış lardır. Bu bapta en kısa bir müddet içinde hususi bir anlaşma yapılacak tır. ül Madde 6 — Yüksek âkit taraflar, şurasını kararlaştırmışlardır ki, bu anlaşmada hiçbir şey iki memleketin esasen aleni olan mevcut beynelmi- Jel taahhütlerine muhalif telâkki edil miyecektir, Madde 7 — Bu anlaşma beş sen müddetle aktedilmiştir. Eğer inkıza sından altı ay evvel fesih edilmezse birer sene müddetle kendiliğinden u- zayıp gidecektir. Madde 8 — Bu anlaşma tasdik o- Tunacaktır. Meriyete tasdiknamelerin teatlsi günü girecektir. Bu teati Bel- Eradda mümkün mertebe en kısa za. manda vuku bulacaktır. İşbu anlaşma Belgradda 25 martj - 1987 de iki nlisha olarak aktedilmiş ve yüksek âkit taraflardan her birine birer nüsha verilmiştir, İtalya gazeteleri neler yazıyor? Milâno 25 (TAN) — Koriyera Dellâsers gazetesi Kont Ciyanonun #eyahati münasebetile iki tarafm — büsnüniyet ve iyi anlayış sayesinde müsbet bir teşriki mesai yesunda te- mel atmış oldukları ve iki memle- © ket münasebetlerinin yeni bir safha ya girdiğini anlattıktan sonra Yugos İâvyanm Bolşevikliğe karşı açıkça © vaziyet aldığını, bu yolda hareket ser; bestliğini muhafaza ettiğini söylü - yor ve İtalya - Yugoslavya anlaşma gi tahakkuk ettikten sonra Küçük Antantın tadilâta uğrıyacağını ilâve ediyor. İtalyanm hareketi Fransa ve ve İngiltereye mi karşı Pariste çıkan Eko dö Pari gazete- © sine göre, İtalya - Yugoslavya ara - smda siyasi konsültasyon muahedesi İmzalanacak ve iki taraf biribirine miltekabii taahhütlerde bulunmıya caklardır. Çünkü başka bir hareket Fransa ile Cenubu şark! Avrupa ara- ya, Küçük itilâfı, ve binnetice Fran- sa - İngiltere emhiyet sistemini za yıflatmak, merkezi Avrupa ile Bal - kanlarda kendisine kıymetli bir mü- zahir bulmak arzusundadır. İngiliz gazeteleri memnun görünüyor Londra, 25 (TAN) — Londra gaze teleri Ciyanonun Belgrat seyahatini memnuniyetle karşılamakta ve bu sa yede Orta Avrupada sulhiin takviye edileceğini söylemektedir. Taymis iki tarafi da tebrike şayan görüyor ve iki taraf anlaşmasının İngiltere - İ talya anlaşmasını takviye edeceğini ve bunun İngilterenin Akdeniz siya- setine muvafık olduğunu söylüyor. Mancester Gardiyana göre, Belgrat anlaşması, İngiltere - İtalya anlaş - masmı model sâyacak ve Türkiye ve Yunanistan ile ayni şekilde yapılacak anlaşmalarla itmam olunacak, bu da Londrada memnuniyetle karsılana caktır. Almanlara göre Berlin matbuatından Volkişe Beo- bahter yapılacak anlaşmayı mahdut kalacak sanarak imzalanacak olan yeni paktın küçük itilâfa dokunmıya cağını, Balkan Antantma ve Yugos- Inv - Bulgar anlaşmasına İlişmiyece- ğini ilâve ediyor. Doyçe Algemanye Zeytung gazetesi, Fransa siyasetinin ilk defa bozulmadığını anlatıyor. Belgrat mülâkatı mesut bir hâdisedir Ankara, 25 (A.A.) — Ulus gazete- si yarın( Belgrad mülâkatı) başlığı altında. aşağıdaki başmakaleyi neşre decektir: “Italya Dışbakanı Kont Cisnonun Belgrat seyahati yalnız iki komgu dev let arasmdaki münasebetler değil, garkf Akdeniz, Orta Avrupa ve Bal- kanlarda barış ve sükün durluğu ba- kımmdan mesut bir hâdise teşkil e- der. Belgradda imza olunacağını bil. diğimiz politik ve ekonomik iki an - laşmanm hiçbir sir va şüphe GİhEtİ olmadığını biliyoruz: “Kaydetmiye Bil 1lizüfi yoktur ki, İtalya — Yugoslavya yakmlığı ile 'Tuna havzasında ve Balkanlarda tat- bik edilecek politika, Avrupanm bu bölgesinde hiçbir devlete karşı bir gevirme maksadı gütmemektedir. İlk hedef, herkesle iyi komşuluk müna sebetleri kurmaktır... Giornale d'lta- lia'nm bü hükümlerine Prag ve Bük- reş politika muhitlerinin iştirak et - mekte olduğunu gelen telgraflardan gnlryoruz. Aldığımız malümata göre, Belgrad mülikatı İngiliz basm âle - minde dahi pek İyi &kisler bırakmış» tır. Etyopya hâdisesinin şarki Akdeniz vaziyeti üzerindeki menfi tesirleri ne kadar ağır olduğunu biliyoruz. Bu İhal ne Balkanlı müttefiklerimiz, ne de Türkiye ile İtalya arasmdaki menfa- at tezatları veya politika anlaşmaz- ıklarından değil, Milletler cemiyeti vazife ve mesuliyetlerinden doğmuş olduğu İçin, #ebep zall olduğu zaman, kolaylıkla tasfiye edileceğine şüphe yoktu. Vaziyetin normalleşmesine centilmen Agreman esas teşkil etti, Tabi münasebetlere dön- mek bakımmdan, mühim bir merhale de Milâno mülâkatı olmuştur. Hır Jlardadır ki, Dışbakanımız Tevfik Rüştü Aras Milânoya gittiği zaman Balkan antantı konseyinin de reis. liğini yapmakta idi, İki vazife ve sı- fattan istifade eden Tevfik Rüştü A- rasla, Şefinin dış politika davasmı büyük salâhiyetle temsil eden Kont Ciano arasmda Türkiye ve Balkanlar la İtalyan münasebetlerine ait konuş- ma pek samimi olmuştur. Milâno mi. lâkatmda, centilmen Agreman'm e- hemmiyetini takdir eden bu milletle- rin, tabif temayulleri tezahür etti. E sasen Balkan Antantı devletlerinden Türkiye ve Ynanistanla İ talya dostluk muahedelerile biribirle- rine bağ" idiler. Müttefik Yucoslav- ya ile dostluğumuzu yenilediğimiz İ- talya münasebetlerinin ayni surette tanzim edilmiş olduğunu görmek, bu nun gerçekleşmesine çalısan Türkiv» icin hususi bir sevinc sebebi olmus tur, Belerad mülâkatmm Göringi Roma ziyaretinde Balkanlara ait me- seleler konusulduğu hakkmda heye- canlı haberler nesreden bazı Frans» güzeteleri nesrivatı arifesine tesadüf Kont Ciyanonun Belgratta beyanatı Belgrat 25 (A.A.) — İtalyan - Yu- goslav anlaşmasının imzasından $on ra İtalya hariciye nazırı Kont Ciyano matbuata şu beyanatta bulunmuştur: Başvekil Stoyadinoviç İle benim aramda İmzalanan ve bu akım nej- reğilecek olan anlaşma, onu müza - kere ve aktettiğimiz ayni zihniy dairesinde, okunup tefsir edilmelidir. Size, bu zihniyetin ne olduğunu ve anlaşmaların imzasına bizi ne gibi sebeplerin sevkettiğini ve koza bu an laşmalardan faşist hükümetinin De - ler beklediğini açıkça anlatayım. Bu anlaşmalar İtalya ile Yugoslâv ya arasında sulh ve emniyet demek tir, Bu anlaşmaların manası şudur ki, İtalya ve Yugoslavya iyi komşu- luk siyasetini ele almak ve takip et- mek azmindedir. Bu siyaset, yalnız aralarında her türlü ihtilâf sebeple- rini ortadan kaldırmakla kalmıyscak fakat ayni zamanda iki memleketin kendi aralarmda her türlü ahvalde de sulhü muhafaza etmek hususundaki kati emellerini tahakkuk ettirecek - tir. Munhedenin metninde bu emelin | nasıl bir hukuki şekilde beyan olun duğunu bu akşam okuyacaksmız. Yu goslavya ve İtalya aralarındaki #iya si münasebetlerde yeni hir devir aç- mıya ve Romada Passiç ile Mussoli arasında vukubulmuş olan mülâ ta krokisi çizilmiş olan itimat içinde dostluk ve teşriki mesai programı - nın gerçekleştirilmesine karar ver - mişlerdir. Böyle bir program iki mem leketin hem müşterek menfaatlerine hem coğrafi vaziyetlerine hem de Yu goslavya ve İtalya ekonomileri ara- snda mevcut hayati derin bağlara uygundur. Münasebetlerimizde tahak kuk ettirmek istediğimiz nokta işte budur. Ve ilerde iki memleketin ara- larmdaki iyi komşuluk münasebeti rini istinat ettirecekleri esaslar bun tar olacaktır. Bu noktada Yugoslavya hükümeti nin noktainazarını da ifade ettiğime eminim. Yıkmak İstediğimiz her tür lü itimatsızlıktı, Gerçekleştirmek is- tediğimiz de iki memleket arasında devamlı bir dostluktur. Şundan da eminim ki, bütün bunlar iki memle- ketin hudutlarında bulunan halk üze rinde çok faydalı tesirler yapacaktır. Ve bu halk Yugoslavya İle İtalya ara sında aktolunan anlaşmadan çok iyi neticeler alacaklardır. İtalya tarafm dan, salâhiyettar makamata Sırp - Hırvat - Sloven lisanlarında tedrisat ta bulunulması ve bü lisanlarda ru- ban! ayinler yapılması hususunda verilecek talimatı Başvekil Stoyadi- noviçe bildirdim. Bu anlaşmanın müzaketesini ve ak dini takip ederken yalnız karşılıklı istifadelerimizi istihdaf etmedik. Bi- lâkis, Avrupanın ve her şeyden ev - vel Adriyatik havzasının ve bize en sıkı münasebetlerle bağlı bulunan memleketlerin emniyetine hakiki bir yardımda bulunmak istedik, Fayist hükümeti şuna derin tarzda kanidir ki; Avrupaya muhtaç olduğu uzun sükünet çalışma ve kurma dev- resini temin etmek için her şeyden ziyade aralarında müşterek hududlar olan devletlerin kendi aralarında an- laşması, itimatlar münasebetler tesis etmesi, her türlü ihtilâf sebeplerini izaleye çalışması ve fİlİ teşriki'me- sal şartlarını yaratmaları zaruridir. Beşeri her teşkilâtte olduğu gibi mil letler camiasmda da ilk vazife kom- gusu ile iyi geçinmektir. Faşist hükümeti, İtalya ile Yugos lavya arasında İyİ ve emin münase betlerin inkişafından bütün Avrupa- nın istifade edeceğine ve Yugoslav. ya ile İtalyanın Avrupa emniyeti me selesine en ameli ve en milsbet bir şekilde hizmet etmiş olacaklarına ka ildir, Her iki hükümetin 7: bu ayni fi - kir etrafında azimlerini toplamış ol- malarmdan ve benim de ve bu gaye uğurunda mümtaz Başvekiliniz Sto- yadinoviç İle bu derece ameli ve fili bir eserde teşriki mesaide bulunmuş olmamdan dolayı çok bahtiyardır. Başvekiliniz ile şahsi dostluk ta tesis ettiğimden dolayı bahtiyarın. Yugoslavya ile Talya bugünden iti baren iyi komşuluk minasebetleri ve teşriki mesai yolunda yürümeğe başla sındaki münasebetler (le kabili telif | etmiş olması da dikkat edilmesi lâzım | mışlardır. Bu yola, kanaat ve İtimağla giriyoruz ki, bu A' da sulhu haki Müzik gecesi ! ! i l alatasaray klübü tarafından hazırlanan müzik gec, velki akşam Fransız tiyatrosunda verilmiştir. San'atkâr Ömer Refik Yaltkaya, büyük muvaffakiyet ka - zanmış ve çok alkışlanmıştır. Yuka - riki resimde genç sanatkârı görüyor- sunuz. G BAŞMAKALEDEN DEVAM Yalnız Kendi Ölçümü çümüz (Başı 1 incide) dırır. Bazan Sureti haktan görünen İbir haberle endişeler uyandırmıya uğ İ raşılır. Radyonuzun düğmesini han- gi tarafa çevirirseniz sizi bir miktar musiki, bir miktar tatl lâf ile mas kelenmiş bir propaganda karşılar. İnsanlarm teneffüs ettiği hava bile propaganda ile ifsat edilmiştir. Az zamanda çok tecrübeler geçir. miş, dünyanm içyüzünü tanımış bir millet sıfatile bizim bu mikroba karşı epeyce muafiyetimiz vardır. Müdafas kuvvetlerimizin çok noksan olmasi - na rağmen ecnebi propagandalarının muhitimizde çok az tesir yapabilme. sinin hikmeti buradadır. Bununla beraber gittikçe silâhları- nı keskinleştiren propagandanın tel- kin kudretini istihkar etmemeliyiz. En evvel gazetelerimizden başlıya - rak hepimizin dalmi bir tayakküz göstermemiz lâzımdır. Başka milletlerin kendi hesapları- na bir takım görüşleri vardır. Bun - lar bizi alâkadar etmez, çünkü bizim kendimize mahsus hedefimiz ve öl - çümüz vardır. Bu hedef te dünyanın sulh, huzur ve emniyet dolu bir yer haline gelmesi ve kendimizin azami sür'atle iktisadi ve içtimai inkişaf te min edebilmemizdir. Son moda gidiş halinde karşımıza çıkarılan müfrit sağ ve sol cereyan larma karşı Türk gençliği mücehhez dir, Çünkü Türk genci taklitçi değil dir, Yabancı bir cereyanı, bunu do - #uran muhitin zaruri bir gidişi adde- der, fakat bunun başka bir muhitin kendine mahsus ihtiyaçlarile hiçbir alâkası olmadığına kaildir. Memleketimizle yabancı bir muhit arasında siyasi veya iktisadi menfs- at bakımından ihtilâf bulununca bi - zim için bir tek ölçü vardır ki, oda memleketin kendine mahsus ölçüsü - dür. Memleketin propagandaya karşı esaslı müdafaa teşkilâtı kuruluncıya kadar her Türk vatandaşına vazife - ler düşüyor. Bunlar da daima gözünü açık tutmak, akıl süzgeçinden geçir- meden hiçbir telkine kapılmamak ve Türkiyede yalnız bir Türk ölçüsü bulunduğunu harici âlemdeki bütün alâkadarlara anlatmak hususunda po yına düşen vazifeyi yapmaktır. Ahmat Emin YAMAN katen ve samimi olarak seven 0s tarafından sevinçle karşılanacağından hiç şüphem yoktur. Bizler kararları mizm ve anlaşmalarımız, İtalya ve Yugoslavyaya aralarında anlaşarak sağlam ve devamlı olmasını istediği - miz bağları kurmalarına imkân veren hüsnüniyet, realizm, karşılıklı anlayış temenni ederiz. İ mektedir. Kronikle gazetesi Yran- hsız hükümetinin hatt (hareketini 0.3.9007 - . Asiler hesabına harp yapan İtalyanlardan 1300 ü esir edildi (Başı 1 incide) | saymamaktadır. Deyli Meyil, bir İngi liz-İtalyan yaklaşmasını mümkün gö- rüyor ve Akdenizde mânasız bir reka ;bete yol açılmamasını tavsiye ediyor, Mancester Gardyan İngiltere . Italya buhranmın henüz geçmediğini söyle- kayıtsız ve şartsız tasvip ediyor. Fa - kat Deyli Herald bedbindir. Bu gazete İye göre vaziyet ağır ve kötüdür. Ka - İrar vermek lâzımdır. Karar verilemez. se tehlike istikametinde sürüklenme muhakkaktır. Fransa için tehlike mi var? i Paris, 25 (ATN) — Gazeteler İs - panyadaki gönüllülerin geri alınması nım Grandi tarafından serdolunması ve Delbosun Almanya ile Ingiltere se firleri İle görüşmesi hâdiselerinden uzun uzadıya bahsediyor. Ekselsyor Alman hükümetinin son derece dü - rüst hareket ettiğini anlattıktan son ra “İtalyan kuvvetlerinin İspanya İ yarımadasında * yerleşmesi, Fransız hudutları ve müvasale emniyeti için bir tehlike teşkil eder.,, diyor. Maten gazetesi İngiltere ile Fran- san bir deniz nümayişi yapmıya mecbur kalmaları ihtimalinden bah- setmektedir, Jurnal de ayni ihtimalden kuvvetle bahis ve Almanyanın İtalyayı yola getirmesi imkânmı kaydetmektedir. Gizli bir vesika Paris, 25 (A.A.) — Le Popnlaire, İspanyol harbiye nezareti tarafından neşredilmiş ve İtalyan esirlerinin Üze- rinde bulunmuş olan gizli bir vesikayı neşretmektedir. Menşeli Roma, tarihi 19 ikincikânun olan ve Florensa, Napoli, Cagliari or- du kumandanları ile topçu umumi mü dlürlüğüne hitap eden bu vesikada şöy le denilmektedir: “İspanyada harekâtta bulunan kı- taatın ihtiyacat ve metalebatına göre cüzütamlar teşkili, Bundan sonra le- vazım itasina müteallik talimat gel - mektedir. Her tabura 30 makineli tü. fek ve 10 mitralyöz verilecektir. Vesikada 6 milyon kurşun ile 120.000 kumbaranın 21 ikincikânun- den evvel Napolide vapurlara yükletil mesi lâzımgelmekte olduğu ilâve edil- mektedir. Türkiye, Cebellüttarıkı kontrol edecek Londra 25 (A.A.) — Reuter ajan - sından: Kontrolun idat vazifelerinin kimle- re tahsis olunacağı noktasında zuhur etmiş olan noktai nazar ihtilâfları bu ayın 29 unda meriyet mevkiine girme si ümit edilen kontrol plânmın tatbi- kini geciktirmiştir. Ademi müdahele komitesi İspanyada kontrole memur edilen muavinleri ta. yin etmiştir. Muavinlerden deniz Alba yı Safiyeddin Türkiye namına Cebelü- tarıkta kontrol vazifesini deruhte ede cektir. , TAN — Albay aSfiyeddin en tecrli beli ve Yüksek seviyeli deniz zabitle rimizden biri olup deniz harp filosu kurmay başkanıdır. İngilizce, fransiz / ca, almanca ve rumcayı çok vi bilen j safiyeddin uzun zaman deniz harp mektebinde profesörlük etmiş ve bu günkü deniz zabitlerimizden birçoğu nun yetişmesinde büyük hizmeti gö rülmüştür, İTALYA YENİ KUVVETLER HAZIRLIYORMUŞ Moskova 25 (TAN) — Italyadan 1s panyaya sevkedilmek Üzere yeni fırka lar hazırlanmaktadır. Siyah gömlekli ler fırkası bunlar arasındadır. Alp kıtalarınm İspanyadaki dağlık arazi sıl olmuştur. Prağda çıkan Prago gaze tesine göre Milinodan toplanan Ital- yanlar İspanyaya gitmek istemedikle. rini söylemişlerdir. FAKAT LONDRA BUNA İNANMIYOR Londra 25 (TAN) Hariciye müs. teşarı Lord Kranborn, avam kamara- smda Loit Corca cevaben, İtalyanın ye daha elverişli oldukları kanaati ha | Asker Yığma Gayretil (Başı 1 incide) Fransız zabitinin halka şapka aleyhi de müslümanca nasihatler verdiği halk arasmda gülünç bir misal Ol$” rak yadolunmaktadır. Halep şehrinde de Türkler ve #8” ka aleyhinde tahrikât” yapmak İS halkı camilere toplama usulüne ehe miyetle riayet edilmektedir. Bu bU” susta mühim masraflar yapım dır, Halkı camilere toplıyan yobsi * lara yiz altm kadar ücret verildiği vâkidir. Çünkü bu çirkin vazifeyi K#“ İ bul edenleri bulmak gün müşkülleşmektedir. Kardeşlerimize işkence deve” ediyor Şam, 25 (Hususi) — Gerek intihs” bat, gerek müşahitlere yapılan Nü * mayişler yüzünden, uzun zamanö”” Antakya ve Kırıkhanda mevkuf b lunmakta olan 25 Türk, elleri kele” çeli ve boğazları zincire vurulu oldi” ğu halde, süngü tehdidi ve kamçı 19 dövülerek Halebe sevkedilmiştir. Halk, bu facia karşısmda çok MÜ” teessir olmuştur. Fransanın Açığı Çok * Müthiş! Paris, 25 (A.A.) — Kapital ga#* tesi, Fransanm altı ay zarfında K kunç bir nisbette açık vermekte duğunu yazarak diyor ki: Bu açık eylillde 672 mülyon, teşrisi evvelde 788 milyon, teşrinisanlğ? 988 milyon, Kânünuevvelde bir mi yar 312 milyon, Kânunusanide milyar 546 milyon ve şubatta da milyar 488 milyon franga baliğ & ” muştur. Sular Müdürlüğü Ankara, 25 (TAN) — Nafıa İleti sular fen heyetinde çalışmakt* olan Bay Salâhaddin, 500 lira ücret” le Sular umum müdürlüğüne tay edilmiştir. m m ———— aaaararaz HALKEVLERİNDE Kadın Şairler Gecesi Eminönü halkevinden: 26. 3. 937 cuma günü gecesi sasf 20,30da evimizin Cağaloğlundaki me kez salonunda evimiz kfapsaray yayın şubesi tarafından tertip edil? (Kadın şairleri gecesi) programı 348“ ğıya çıkarılmıştır. Bu gece için davetiye yoktur. Hef” kes gelebilir. 1 — Türk edebiyatında kadın ş8if“ İleri: M. Turhan 'Tan. 2 — Şiir: Yahya Salim. 3 — Şair Zerrin Taç: Şüküfe Nihr/ Başar. 4 — Şiir: Bedriye Yeğinsay. 5 — Divan şairi iki kadın. M. Halit Bayrı. 6 — Tanmmış kadın şairlerinin © serleri: Muvaffak Benderli, . İçtimai konferanslar Evimizde tertip edilen felsefi ve 1“ timai konferansların on, beşincisi VW sonuncusu bugün sant (17,30) da İ İyaeddin Fahri tarafından verilece&” tir, Mevzuu (Türklerde felsefi, WMİ bukuki bilgilerin inkişafı tarihçesi 9 şartları) dır. Davetiye yoktur, Her * kes gelebilir. *. Kadıköy Halkevinden Kadıköy halkevinden: 26 Mart 997 cuma aksamı sant İ Ispanyaya yeni askeri fırkalar gön . nanmadığını söylemi de evimiz salonunda Dr, Bay Süh Ünver tarafmdan (Bundan otuz zihniyeti ve tesanüt hususlarında di - |derdiği takdirde vaziyetin vahimleşe- | evvel ruhi tedavf, epidolf sıhhat m8 ğer milletlere de bir örnek olmasını | ceğini, fakat bu gazete şaylalarma İ-İbedi) adlı bir konferans verilere!