27 Mart 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

27 Mart 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

——- 0 BAŞMAKALEDEN MABAT Belgrat Siyasi Anlaşması (Başı 1 incide) rişmiye ve tavizler göstermiye talip oldu. Müzskereler üzün sürdü. Ni- hayet 27 İkincikânun 1924 te bir an. laşma ve “bir dostluk ve samimi iş birliği,, misakı imza edildi. Bu anlaşmaya rağmen iki memle. ket arasmda emniyet ve istikrar ku. rulamamasına başlıca iki sebep var- dr. Birincisi Yugoalavyanm Küçilk İti- lâf ve Balkan hükümetleriyle beraber &razi statükosunu muhafaza cephe. sinde bulunmasına mukabil İtalyanm revizyon istiyen Orta Avrupa hükü. metleriyle sıkı bir dostluk halinde ol. masıydı. Diğeri de İtalya arazisinde kalan Yugoslavlara karşı şiddetli bir tazyik siyasetinin devamiydı. Mazinin tasfiyesi elgrat anlaşması bu vaziyeti sarih bir surette tasfiye ede. rek Yugoslavyaya şu faydaları temin ediyor: İ — Mevcut hüdutlerm İtalya ta- © Tafmdan teyit ve tasdiki; yani İtal. © yanm Yugoslav toprağma karşı olan © revizyon emelleri aleyhine vaziyet al. © ması. 2 — Yugoslavyada demokrasinin inkişafı ve dahili birliğin tahakkuku T AN Belgrat Muahedesi Eski Anlaş- NBaşı 1 incide) Je edileceği hakkımda Cianonun ga zetecilere beyanatı sirasında ver- diği teminat, Ni — Esaslı ekonomik istifado- 5 — Yugoslavyanın beynelmilel vecibelerinin İtalya tarafından ta. nınması, KOMA ANLAŞMAYI Al OR Roma, 26 (A.A.) — Havas muha. biri bildiriyor: Siyasi mahafll, İtalyanm Akdeniz. deki tefevvukuna yardım eden, &o- mlinist aleyhtarı vaziyetler ile Ber. lin . Roma mihverini takviye eyliyen ve küçük antant devletleri ile Roma protokolları devletleri arasında bir bağ vücuda getiren mahiyetleri ile £- talya « Yugoslavya anlaşmalarını al. kışlamaktadır. Siyasi mahafil, son aylar zarfında İtalyan harici siyasetinin, bilhassa Akdenizdeki vaziyetlerde bir salâh vücuda getirmeyi istihdaf eylemiş bu. Tunduğunu tebarüz ettirmektedir. ŞARKİ AKDENİZ VE İTALYA İngiliz - İtalyan anlaşmaları, İn. kil ettiği tehdidi bertaraf etmiştir. 'B. Tevfik Rüştü Aras . Ciano konuş. maları, Şarki Akdenizde İtalyaya kar şı olan endişeleri kaldırmıştır. İtalya için icap eden harici emniyetin bir kat daha temini, 3 — Yugoslav toprak mahsullerine yakm ve geniş bir mahreç bulunma. s1. 4 — Italyada Sırp , Hirvat ve Slo- © ven ekalliyetlerin mektep ve kilise. de Ilsanlarmı kullanmalarına müssa. de edilmesi, Mussolininin bir nutku una mukabil İtalyanm men. İ faati neler olabilir?. İtalya bunu hiç bir zaman gizli tutmamış. tır. Sinyor Mussolini 21 Şubat 1024 te, İtalyan - Yugoslav misakının im- zası münasebetiyle söylediği bir nu. © tukta şöyle demişti: © “Fiüm meselesi uzun müddet önü. © müze engel oldu. Tuna havzası mem- “leketlerinin teşkil ettiği geniş âlemle © münasebette bulunamadık. Halbuki İtalya ancak Şark istikametinde ha - reket edebilir. Garpte kat'i şeklini al- mış milli hükümetler vardır ki biz “bunlara hiçbir şey sâtamayız. Ancak — bir miktar işçi sevkedebiliriz. Bu işçi- lerin girmesini de her zaman menede- “ bilirler. Bu cihetle İtalya ancak Şark istikametinde sulh dairesinde yayılar bilir, © Yugoslavya, arazisi hudutlarımıza “dayanan ilk hükümettir. Bununla ha lis ve samimi münasebetler kurmaz. sak hiçbir zaman arzularımızı tahak kuk ettiremeyiz. Çok şükür Yuges- — lavyada İtalyan maksatlarının hakiki ası anlaşılmıştır. Bize karşı yal- niz hüsnüniyet değil, samimi iş birli ği arzuları da gösteriliyor.,. İtalya ile sulh dairesinde karşılık. İi alış veriş münasebetlerine girişmi. bütün komşuları taliptir. Bu yok münasebetler elbette hem dostluk e emniyet kurulmasma hizmet eder, de umumi sulhün Şarki Akde- ait bağlarmı kuvvetlendirir. Fransada asabiyet izim anlamadığımız bir nokta varsa o da İngilterede Bel t mülâkatınm iyi karşilanmasma bil Fransada gösterilen asabi. Bunu ancak Fransada, Bal. n Birliğinin mânasr ve gayesi an- ılmamasına atfedebiliriz. Balkan ği iki maksatla kurulmuştur ki incisi Balkan memleketlerinin baş- memleketler tarafmdan âlet diye ınılmasma ve büyük memleketle. nüfuz ve tesiri altma düşmesine müşlerek bir sed kurmaktır. kincisi de sulhe destek olmaktır. Fa. in ve filân hâdiseyi, Balkan memle. inden birinde falan ecnebi hü. etin nüfuzu yerine şu hükümetin "geçtiğine delil diye tefsir e- ler kendi kendilerini aldatmış ©. kan memleketleri, her hangi bir içlerinden biriyle miisa. esasma muvafık bir alış veriş ve #naine kendi hususi gayesinin bir #özivle bakacak olursa Balkan ile Misir arasındaki dostane müna- sebetler bulunmaktadır. İTALYA — YUNAN ANLAŞMASI YAKINMIŞ Yakm zamanda İtalya - Yunan an. laşmaları imzalanması mevzuu ba. histir. Nihayet, İtalyanm İspanya siyaseti, Garbi Akdenizde Moskova- dan mülhem bir rejimin kurulması - na mâni olmayı İstihdaf eylemekte- dir. İtalyan siyasi mahafili, Yugoslav. yanm küçük antant âzaları içinde Moskova ile. şimdiye kadar bir yak- laşmadan içtinap etmiş yegâne dev. let olduğunu da tebarliz ettirmekte. dir. YUGOSLAVYA SAHİLLERİNİN TAMAMİYETİ Yeni anlaşmalar, Yugoslavyanın #ahillerinin tamamiyetini garanti et. mekte olmasından ve bir anlaşmazlık taktirinde bunları bitaraf bir hale ge. sebebi vücudu kalmamıştır. talya- sevkuletyş dülşiincelerine dayanarak Dalmaçya hakkındaki isteklerinin de #ebebi vücudu kalmsmıtşır. İtalya, nm, sevkulcayş noklai O nazarmdan tatmin edilmiş bulunduğu söylenebi- Bir. IKTİSADİ ANLAŞMA Siyasi anlaşmaları itmam eden e. konomik anlaşmalar ise, Roma proto- kolları ile vücuda getirilmiş olan dai, mİ ekonomik komiteye müşabih bir komitenin kurulmasını nazarı dikka” te almaktadır. Küçük antantm göçen sene, kendi özasma daha büyük bir diplomatik faaliyet serbestisi vermek hakkın. daki kararı, bütün Italyanm merkezi Avrupadaki ekonomik münasebetler sistemini genişletmesini mümkün âli. maktadır. Halbuki evvelce Orta Avrupadaki İtalyan ekonomik sistemi yalnız A. vusturya ve Macaristana münhasır bulunuyordu, HARP SONU MUAHEDELERİ MESELESİ Avusturya ve Macaristan, Roma protokolları mucibince İtalya . Yu. goslavya müzakerelerinden haberdar tutulmuştur. Öğrenildiğine göre, Italya, Yugos. lavy aaleyhindeki arazi taleplerini ter ketmesi için Budapeşte üzerinde te- #ir İcra eylemiştir. Roma siyasetince, bu anlaşmalar, yalnız İtalyanm Akdenizdeki vaziye- tini çok mühim bir surette etmekle kalmamakta, fakat ayni za. manda İtalya için, Orta Avrupada bir İstikrar unsuru olmayı mümkün kıl maktadır, Zira, bu anlaşmalar; 1 — Habeburgların yeniden tahta getirilmesine karşı koymaktadır. 2 — Yugoslavya için arazi statl- Roma, 26 (TAN) — Gazeteler İ. talyan . Yugoslav siyasi ve iktisadi giliz filosunun İtalya sahilleri için teş. | malara Tesir Etmiyecek hedede İtalya kralı için “Habeşistan | bozmadığı gibi Cenevre müessesesini, İmparatoru,, tabirinin kullanılmış ol. masına da ehemmiyet veriliyor. “Giornale d'ltalia,, bütün İtalyan. ların, imparatorluğun bu suretle ta- nınmiş olmasından dolayı derin bir sevinç duyduklarını yazdıktan sonra ne İtalyanın, ne de Yugoslavyanm bu iki memleketten birine karşı doğru- dan doğruya veya bilvasıta taarruzu mucip olabilecek hiç bir siyasi kom. binezon veya teşebbüslere iştirak et. miyeceklerini kaydederek diyor £i: yor ki: “Siyasi ve ekonomik anlaşmalar Mussolini siyasetinin batiz vasıfları- na istinat etmektedir: Sağlam, sade, işlek ve metinde vuzuh. Belgrst an. laşması Yugoslavya ve İtalyanm el birliğiyle Tuna ve Balkan Avrupası memleketlerinin vağiyetlerine de is tikrar vermektedir.,, FRANSA MATBUATI DEĞİŞİK MÜTALEALAR VERİYOR Paris, 26 (TAN) — Gazeteler, İ- talya - Yugoslavya anlaşması etra.; İmda tefsirler yapıyorlar. Pöti Pariz. yen “Muahedede Yugoslavyanm #©ski dostlarına muzir hiç bir şey yoktur. İtalya Balkanlarda birinci derece mü- zaheret kazanmış oluyor, Fakat bu müzaheret Belgradın kontrol altm. dudır.,, diyor. Övr gazetesinde şu satırlar vardır: “Londra bu hususta nikbindir. Esa- İsen Yugoslavyayı İtalya ile anlaşma. ya teşvik eden, fakat Balkanlarda İngiltere, Fransa siyasetini takip et- miyor.,, Komünist Mumanite gazetesi ise şunları yazıyor: “İtalya - Yugoslavya ittifakı küçük itilâfın gidişini temelin den şaşırtmakta ve Fransanm Bal kanlardaki dostluklarını tehdit etmek tedir.,, Ekselsiyor ise diyor ki: “Yugoslavya ne Fransa ile ve kü çük anlaşma ile olan muahedelerin. den ve ne de Milletler Cemiyeti pak. tiyle alâkadar mecburiyetlerden gey. rilmiyor 1924 tenberi Roma ile Bel. grat arasında bir yaklaşma derpis et. mış olan Fransa, Adriyatikte vuku - bulan yatışmadan ancak sevinir.., ROMANYA GAZETELERİ MÜSAİT KARŞILANDILAR Bükreş, 26 (A.A.) — Romanya matbuatı İtalyan - Yugoslav paktını müsait bir şekilde karşılamakta ve bu muahedenin sulh eserine hizmet et tiğini kaydeylemektedir. Gazeteler, Belgrat anlaşmasının Yugoslavya ta. rafmdan evvelce girişildiği taahhüt. leri bilhassa Milletler Cemiyetinden mütevellit vecibeleri katiyyen ihlâl etmediğine dair Stoyaâinoviçin beya- natını senet ittihaz etmektedir . Yarı resmi İndependance Rumen, diyor ki: “İtalyan . Yugoslav paktı küçük antant kadrosunu olduğu gibi bırakmaktadır. Yugoslavyanm taah. hütleri muhafaza edilmiştir. Küçük antant memleketleri efkârı umumiye. si bundan ancak memnun olabilirler... Demokrat partisinin gazetesi Ad. verul, bu yeni muahedenin kiçük an. tanta hizmet edeceğini Yazarak diyor ki: “Bu muahede Yugoslavyanm kü . çük antant ve Balkan antantı müt - tefiklerine karşı olan taahhütleri - ni katiyyen ihlâl etmediklerinden Yugoslavyanm küçük antantlaki ro « lünü takviye edecektir.,, Yalnız “Neamul Romanesa” gaze tesi, diğer matbuatlan ayrılmakta. dır. Eski Bagvekli Yorgo, Belgrat hil kümetinin biribirine Xd siyasetler takip ettiğini yazdıktan sonra Roman yanm da Fransa gibi Yugoslav siste, mini tatbik etmemesinden memnuni « ıt göstermektedir. 5 BERLİNE GÖRE Berlin, 28 (A.A) — Matbuat, £ talyan - Yugoslav itilâfını hararetle karşılamaktadır. Berliner Boersen Zeitung, “Yeni pakt, Berlin . Roma mihverini kuvvetlendirmiştir... diyor. Der Lokal Anzelger: “Tehlikelerle dolu görünen harp #onu tarihinin fa, sıllarımdan biri, pek büyük ehemmi. yeti olan bir paktla kapanmış olu - AVUSTURYADA lâflar, Avusturyada müsait bir şekil de karşılandı. Yarı resmi Reichspost gazetesi: “Belgrat muahedesi zamanımızın en mühim Bu | &üçük itilâfın müdafaa duvarlarını, Balkan Birliğinin temellerini de sars- muyor.,, MACARİSTAN ENDİŞELİ GÖRÜNÜYOR Budapeşte 28 (A.A) — Havas mu. habiri bildiriyor: Siyasi mahafil, İ. talyan - Yugoslav anlaşmalarının im- zasmdaki bu çabukluğu sürpriz le karşılamaktadır. B. Mussolini, daha pek yakmda, Milâno nutkunda, Maca- ristanm tadilei isteklerini terviç eyle. mekteydi. Halbuki şimdi, Yugoslav- ya ve Macaristan hududu da dahil olmak üzere Yugoslavya hudutlarını tatili hakkmda hiç bir propaganda yapılmamasmı istemektedir. Siyasi mahafilin ümidi, İtalyarm tesiri ile Yugoslavyadaki Macar akal- İiyetlerinin vaziyetlerinin ıslâhı kabil olabileceği merkezindedir, Ekonomik mahafil ise, İtalyan - Yugoslav anlaşması kararumda endi. #elerini bildirmektedir. Zira Macar buğdayı ve koyunları, Italyan piya - sasında, Yuzoslav mahsulleri ile re- kabet etmektedir. AMERİKAYA VERİLEN BİR SİPARİŞ! Nevyork, 28 (A.A) — Los Ange- lostaki Vultess Ariplane Corporation ismi gizli tutulan bir devletten 35 milyon dolar kıymetinde çok seri bom bardıman tayyareleri inşası için bü- yük bir siparis almıştır. Sipariş, kırk tayyare üzerinedir. Bu tayyareler, çok hafif olacak ve saatte 360 kilometre sür'atle uçacak ve faaliyet sahası ise dört bin kilo. metre olacaktır. Üç kişinin binece. ği bu tayyareler, ayrıca beş yüz ki. lo sikletinde bomba da taşıyabile, cektir. JAPON SEFiRiLE KONUŞTUK (Başt 1 incide) ayni yoldan yürümüş, ayni zorlukları yenmiş ve bu şekilde muvaffak ol- muştur.,, JAPON HARİCİ SİYASETİ M. Toşinkio, bundan sonra, Japon. yanm harici siyasetine de temas e. derek şunları söylemiştir: “— Japonyanmn Sovyet Rusya, Çin ve Amerika ile olan münasebetleri de normaldir. Bu devletlerle aramızda mevcut bazı ihtilâflar, hallolunamıya- cak pürüzler değildir.., Japon büyük elçisi, Avruna hâdi. seleri hakkımda bir izahat vermiş ve ezelimle demiştir ki: “.— Uzak Şarkta şimdi Japonyanm elinde bulunan eski Alman müstem. lekelerinden bazı adaların Almanya. ya iadesi, bizim için mevzuu bahso. lamaz. Ispanya hâdiseleri, bizi doğrudan doğruya alâkadar etmemektedir. Fa- kat, dünya sulhüne taallâk eden bir hâdise olduğu için, Japonyanm da na. zarı dikkatini çekmekten geri kalma- mıştır. Biz, bütün dünyada sulh ve sükünun istikrarmı temenni ederiz. Bulgaristanda İntihabat Sofya, 26 (TAN) — Zabita, Pazar günü Sofya ve havelisinde yapılacak belediye seçimi aleyhinde propagan- da yapan bir kaç avukatla bir çok partizanları buradan içillere sirmüş- tür. Fransız Büyük Elçisinin Çayı Paris, 26 (A.A) — Anadolu Ajan- sınm hususi muhabiri bildiriyor: Ankara Fransız Büyük Elçisi Pon sot ve refikası siyasi bilgiler mekte- bindeki Türk talebeyi evlerinde çaya davet etmişlerdir. Aile dostlariyle ha riciyeden meslekdaşları gelmişti. Ev sahipleri gençlerimizi nezaketle ağır ladılar, Ankaradan, şeflerimizden, siyasi vesikalarndan biridir. | sempati ile konuştular. Haftaya An- — (Başıll incide) Berlin, 26 (A.A.) — Havas muha. | biri bildiriyor: Dün akşamki Alman gazeteleri “İspanyada halen çarpışmakta olan gönüllüler meselesinde Roma ile Berlin arasmda mevcut tam fikir birliğini” müttefikan kaydetmekte - dir, Gazeteler, Almanyanın Paris Bü yük Elçisi B. Welezekin B. Delbos ile görüşülmesine de yabancı memle. ketlerde verilen bazı mânalar aley - hinde de yazılar yazmaktadır. Şurasını kaydetmek icap eder ki, son günlerde gazeteler, İspanya me. selesinde doğrudan doğruya İtalya . nm lehinde vaziyet almaktan tevak. İtalyan askerlerinin İspanyadaki mu vaffakıyetsizliğinden bahseden ha - berlere büylik bir yer ayırmakta idi. Halbuki şimdi Almanya ve İtalya hükümetleri arasında herhangi bir fikir farkı mevcut bulunmuş olduğu reddedilmektedir. Bu değişme, kayde dilmiye değer bir hâdisedir. Berliner Tageblatt gazetesi de -Bozguncular,, başlıklı bir yazısında şöyle diyor: “Alman ve İtalyan hükümetlerinin düşünceleri arasında ne bir fark ne de ihtilâf vardır. Komünistler şun - dan emin olsunlar ki, onlarm manev. Franz Gneeielerinin eş Fransız inin Neşri: Paris, 26 (A.A) — atki panya vaziyeti ile bilhassa meşgul olmaktadır. Le Matin yazıyor: “Almanya, İspanya meselesinde Halya ile mütesanit olmıyacaktır. Zira, İspanyada dahili harp devam ettiği müddetçe bunu yapamıyacak - ii; 3 Le Joür diyor ki: “Dün akşam Romadan gelen en az bedbin haberlerden çıkan mâna, Malya tarafından bir infilâk korkusu olmadığı merkezindedir. B. Grandi Londra komitesine işti: devam edecek ve İtalyan - gönüllüleri — yine İspanyada kalacaksa bile B. Musso. edeceğini gösteren hiçbir şey mevcut değildir.,, Le Populaire şöyle diyor: “Meşru İspanyaya yabancı taarru- zu meselesi Milletler Cemiyetinin sa- iâhiyetine dahildir. İspanya hüküme- ti bu meseleyi Cenevreye vermek is. tiyor ve mesele orada hâlledilmeli- İdir. İngiliz hükümetinin nihayet ken İdi efkârı umumiyesine uyması İçin her şey yapılmalıdır... en e Lehine Land 36 EİN) İğanya Bilet metinin tebliğlerine göre hükümet kuvvetleri dün Gvadahara mmtaka - sında âsilerin 3 Heinkel tayyaresi ile Junker bombardıman tayyaresi dü- şürmüşlerdir. Akşam üstü, âsiler, yeni bir tayya re hücumu yapmışlar, hükümet kuv . vetleri yeniden bir Piyal tayyaresini düşürmeğe muvaffak olmuşlardır. Hü kümet tayyareleri Naval Peral de âsi lerin mevkilerini müessir bir surette topa tütmun bulunuyorlar. Dün Gva- delhaz cephesinde şiddetli müsademe ler olmuş, âsiler çekilmişlerdir. Hükümet kuvvetleri Aragondan, â silerin müannit mukavemetine rağ - men ilerlemieğe devam ediyor. Asile. rin yaptıkları tayyare bombardımanı bir takım mühim hasarlara sebep ol muştur. Hükümet İspanyanın cenupta arazi kazandığını da haber vermekte- dir, Malaga ile Almira arasmdaki âsi ilerlemesi tamamile durdurulmuş bulu muyor Havas muhabirinin verdiği malümata göre Âsilerin Pozoblankoya yaptıkları İtaarruz tamamile âki mkalmış, milis. ler bu mevkii kurtarmış ve 3 kilomet re ilerlemişlerdir. Büyük bir kısmı İ. talyan nizamiyelerinden müteşekkil o lan âsi kuvvetlerin 'axli, Gvadelhara- daki vaziyetlerine benzemiştir. Bilbaodan verilen hmata göre re âsiler Musel limanmı borbardıman etmişler ve bir ticaret gemisini hasa- ra uğratmışlardır. Amerikadan Gelen Gönüllüler Nevyork 26 (A.A.) — Nevyork Ti. mes gazetesinin Havr muhabirinin bil dirdiğine göre, buraya İspanyaya git mek Üzere, sahte İspanyol pasaport- larını hâmil Amerikan gönüllüleri gel mekte berdevamdır Dün t italya, ingiltereyi Temin Etti ki etmişti. Hattâ din sabah dahi,,, İK0s yabancı memleketlerden gelen ve' Tehlisiye Umum Müdürü Necm 21.8.9317 Üç İngiliz Zırhlısı Hasara Uğradı Londra, 26 (A.A) — İngiltereni? Akdeniz filosuna mensup Spater, A rethusa ve Penelope kruvazörleri Pi fırtma esnasmda oldukça hasara WĞ” ramış ve bazı tamirat için dönmiye mecbur kalmıştır. Fenerler İçin Mukavele Iktısat Vekâletinin daveti dzer'* tahlisiye mühendislerinden Hâmi AP karaya gitmişlerdir . Vekâlet, umum müdürü ve mühe- dis Hamiyi fenerler idaresinin meh” lekette bulunan tesisatına ait ti edilen kıymetleri ntetkiki için mıştır. Fenerler idaresinin satın * Imması için yapılan müzakereler 9€ ticelendiği için satış mukavelesi bi- Rünlerde Ankarada şirket mi leriyle Maliye ve İktısat Vekâletiefi arasında imzalanacaktır. Şirket tesir satı bir hazirandan itibaren tahlisi)* idaresine devredilmiş olacaktır . © Nahiye Müdürleri Arasında Erenköy nahiye müdürü Ziya 2 ci smıf emniyet müfettiş munvinliğis ne, Kasımpaşa nahiye müdürlüğü” Heybeli müdürü Talât, Heybeli nehi- ye müdürlüğüne birinci komiser Şök“ rü, Boyazıda birinci komiser Naim t8- yin edilmişlerdir. Şark Demiryolları Memurlar nın Protestosu Eski Şark Demiryolları kumpany$- sında çalışan 900 kadar memur, Şİfe ketten talep ettikleri tazminat ici” Profesör Mahmut Esat Bozkurt'la A” vukat Ali Şevket'e vekâletname ver- Altmeı noterlikçe tanzim oluna İ bir ihtarname şirketin eski direktörü ne tebliğ edilmiştir. İhtarnameğe ecnebi memurlara verilmiş olan ta# minatın Türk memurlardan da esif- genmemesi rica edilmiştir Şirket, bu müracaati reddedeme, # lâkadarlar mahkemeye başvuracal” lardır. Kadın şairler gecesi Eminönü Halkevi yaym kolu teri” fından tertip edilen kadın şairler g€- cesi, dün gece samimi bir alâka için” de yaşanmıştır. Toplantıda kadın şairlerimizin ese” ve hayatları anlatılmış. sair Yaby? Saim tarafmdan kadm şairlerin yö rattrkları eserlerden bahsedilmiştir Şair Şeküfe Nihal de eski şairlerden Zerrinin edebiyata yaptığı hizmetleri izah etmiştir. Toplantı gece yarısma kadar sür- müş, edebiyat tarihimizde birer şah€ ser olan şiirler okunmuştur. Konservatuara Ay- rılan Tahsisat Belediye, Şehzadobaşmda yaptır- İ cağı yeni konservatuar binası bu yil İ yaptırmıya karar vermiştir. Bu ş için Belediyenin 996 bütçesinde 150 bin lira ayrılmıştı. 937 bütçesine de 150 bin lira konulmuş olduğu gibi | 938 bliteçsine de 150 bin lira konul- ması kararlaştırılmıştır. Inşaatm münakasası şartnamesi hazırlanmaktadır. Münakasa nisan sonlarmda açılacak ve inşaata hezi- | ran sonlarında başlanacaktır. Haziran basında bu iş için Beledi yenin elinde 300 bin lira mevcut olâ- cağından inşsat peşin para ile yapt” rrlacaktır ——— — dan altmış gönüllü çıkmıştır. Ekserisi tayyareci olmak üzere 100 kişilik bir gönüllü gurubu da 17 Marrtta Havri gelmiştir. Ambargonun konulmasm - danberi Fransız ve Amerikan vapur” larile buraya gelen gönüllülerin mıkt#