30 Mart 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

30 Mart 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

h——— 20.3.07 «a TÜRKiYE KIZILAY CEMİYETİ Genel Merkezinden Kızılay Genel meclisi, 1937 senesi Nisanının yirmi dördün- cü Cumartesi günü saat onda Ankara'da Yenişehir'de Cemi- yetin Genel merkez binasında alelâde içtimamı yapacağından mürahhasların yukarda yazılı gün ve saatte Kızılay Genel merkezine gelmeleri Fica olunur. GÖRÜŞÜLECEK İŞLER: 1 — Başkan ve İkinci Başkanlarla kâtiplerin seçilmesi, 2 — Genel Meclis Tetkik Komisyonu ve Genel Merkez raporlarının tetkikile kabulü halinde Genel mer- kez zimmetinin ibrası. 3 — 1937 - 1938 bütçesinin tasdiki 4 — Çıkacak üyelerin yerine diğerlerinin seçilmesi. 5 — Tetkik komisyonu üyelerinin yeniden seçilmesi, 6 — Genel merkez teklifleri. » Kömür Satın Alınması Ankara Elektrik ve Havagazi Türk Anonim Şirketlerinin bir senelik anmiş 0/10 ve 10/18) aylık 1000 tonluk partilerle toptan aktır. 12 ilâ 15000 ton miktarında olan ihtiyacımızı temin etmek istiyenle- kömürü ( Batın a rin şe İn ilân olunur N 25 Mart lamak üzere Ankarada şirket merkezimize müracaatları 1937 tarihine müsadif Perşembe günü Adapazarında toplanan Adapazarı Emniyet Bankası Alelâde Genel Heyetinin verdiği kararlar: Birinci karar: — Ruznamenin birinci ve ikinci maddelerinde gösteril - diği veçhile 1036 senesi hesap yıl: içindeki çalışma durumu ve hesaplar hakkında idare meclisi ve mürakip tarafından yazılan raporlar ve 31 Bi- rincikânun 1936 te bilânço ve kâr ve zarar hesapları bugünkü genel heyetimiz önünde okunarak tetkik edildi. Bilânço ve kâr ve zarar hesap- larının tasdiki ile idare meclisi Üyelerinin ve mürakibin 1936 senesi iş ve hesaplarından dolayi fbralarına karar verildi. Ikinci karar: — Genel Heyetimiz 1936 yılı temettü payı olarak on lira İtibari kıymetindeki beher hisse senedine yüzde dokuz hesabile 90 kuruş Ye beluk imüvsüls hissesine de 17,dö lira vrilmesini dasvip “ile temelli paylarının kanun! vergilerinin tevkifinden sonra 9 numaralı kuponlar mukabilinde 1 Nisan 1937 tarihinden itibaren dağıtılmasına Karar verdi. Üçüncü karar: — Ruzmamenin dördüncü maddesinde yazılı olduğu veçhile genci heyetimiz müddetleri biten idare meclisi âzasından Bay Ca- fer Diyarıbekirli oğlu ile Bay Yusuf Alcan Zekeriya oğlunun esas muka- velenamenin 34 üüclü maddesine tevfikan Üç sene müddetle ipkaen İnti - baplarma karar ver Dördüncü karar: — Ruznamenin beşinci maddesinde yazılı olduğu veç hile Genel heyetimiz müddeti biten mürakip emlâk ve eytam bankası umum müdür muavini ve umum müfettiş vekili Bay Ziya Tahsin Aygü - nün esas mukavelenamenin 49 uncu maddesine tevfikan Üç sene müd - detle İpkaen seçilmesine karar verdi, Satılık Otomobil Yedek Aksamı Feriköy Maliye Şubesi Şefliğirdan: Fiat garajı müsteciri Delpiyanonun kazanç vergisi borcunu vermedi - ğinden dolayı haciz altma alınıp tâksimde Takızafer caddesinde 45 No. lu Milli Garajda mahfuz bulunan otomobil yedek aksamı alenen bilmü - zayede satılacağından İsteklilerin bugünden itibaren Orada bulunacak satış heyetine müracaatları ilân olunur. (1763) Ereğli Kömür Havzası Sağlık Komisyonu Başkanlığından: 1 — Zonguldak kömür havzası sağlık teşkilâtma lüzumu olan kalem eczayı tibbiyenin muhammen kıymeti (4988) lira ibarettir. 2 — İhtiyacatm İlstesi ve şartnamesi İstanbulda 4 ncü Vak'f han ma- den irtibat memurluğunda ve Zonguldakta sağlık teşkilâtı baş hekimli - inden parasız alınır. 3 — Eksiltme 8-4-1937 tarihinde perşembe günü anat 15 de Zonguldak- ta Maden Müdürlüğünde sağlık komisyonu tarafmdan yapılır. 4 — Eksiltme açık eksiltme suretiyle olacaktır. 5 — Muvakkat teminat (375) Uradır. (1744) (267) (35) kuruştan İstanbul Gümrüğü Başmüdürlüğünden: Gümrük satışından: Bu yıl Nisanm 2, 5, 7, 9, 12, 14, 16, 19, 21, 22, 26, 28, 30 uncu günleri Sirkecideki satış salonunda pazarlıkla müteferrik eş- ya satışları vardır, İlân listeleri salon ve gümrüklerin kapılarımda've san» dal bedesteninde mezat yerinde asılıdır. Satışlara saat On Üç buçukta başlanacağı ilân olunur, (1375) ——————. İstanbul Nafra Müdürlüğünden: 6.4.9357 Salı günü saat 15 de İstanbulda Nafia müdürl de (2468) lira keşif bedelli Usküdar ceza evinde yaptırılacak esaslı tamirat işleri açık eksiltmeye konulmuştur, Mukavele, eksiltme Bayındırlık işleri genel, hususi ve fenni şartname- leri, proje keşif hülâsasile buna müteferri diğer evrak dairesinde görüle- cektir. Muvakkat teminat (186) liradır. İsteklilerin en az “1500, liralik bu işe benzer iş yaptığma dair göstere- ceği vesika üzerine Nafia Müdürlüğünden almış olduğu müteahhitlik ve Ticaret Odası vesikalarile gelmeleri, (1524) TAN Beyi 4 cü sulh hukuk mahke- mesinden: Terekesine mahkemece «i konulan ölü Oharnes Giragosyan uhtesinde bulunan Pangaltı Saksı 80 kak 17, 17/1 No. lu apart sokağında 79 Ni enkazı İle birlikte açık artırma sure- tile 3-5-937 pazartesi günü saat 14 de | satılacaktır. Apartmanın tamamının kıymeti 13988 lira 60 kuruştur. Ar- sanın tamamının kiymeti 858 lira - | dır. Dellâliye resmi ve ihale pulu müş teriye sittir. Arlırmaya girebilmek için kıymetin yüzde yedibuçuk nis - betinde pey akçesi yatırmak lâzım. dır. Apartımanın: tefsilâtı: Zemin ket bir mağaza, ve apartımana git çama- | ştrhane ve kömürlüklerden ibarettir, Bahçe kısınını mağaza kullanmakta- dır. Üstü çinko ile örtülü bir sundur. ma vardır. 1 No. lu daire sokak cihetinde bir oda ve odaya muttasıl antişembr bir İ koridor, mutbah, banyo, halâ, bir kü. çük oda, ari ia iki oda daraçalı 2 No. lu daire sokak cihetinde biri balkonlu iki oda, antişamdr koridor, mutbah, banyo, halâ, küçük oda, ve arkada daraçalı iki oda, 3, 4,5 No. daireler 2 No. lu dairenin aynıdır. 6 Nolu son kat sokak cihetinde daraçalı bir oda, bir antişambr. ve koridor, mutbah, banyo, bir küçük oda ve arkad, oda ve camekânlı palı daraça ve dairelerin hepsinde zİ, su tesisatı mev | luklu saçla kapanmış 74 metre mu- rabba: sahada hir baraka vardır. Ar. sanm baraka İle mesahai sethiyesi 122 metre murahba'dır. Satış bedeli kiymetinin yüzde vetmis besini bul - ihsle edilecektir. İs - erilen gün ve sulh hukuk ve k Ör anartıman sma ve nltmdaki dükkân müracaat lin olunur. (31371) İstanbul iki memurluğun - dan: Müfliş A: İmir malzeme ima nonim şirketi masasma gelen alacak kı ziraat bankasının istediği, 24056 li- ra BO kuruş üzerine iflâs idaresince tetkikat yapılarak bu Alacak haltkm da evvelce 6.sıra No, siile karar ve- rilerek reddedilmiş ve bu red keyfi yeti aleyhinde alacaklı banka tara - fından kayıt ve kabulu hakkında ma sa aleyhine iflâsa karar veren mah- kemede dava ikame edilmiş olduğun- dan yeniden kavıt icin vâki bu talep hakkında ittihazı karara mahal olma dığına karar verilmis ve #wa defteri- İstânbül üçündü iera mamürlüğün dan: Tamamma 2190 lira kıymet tak dir olunan Fenerde Tahtaminare ma hallesinde Kiremit sokağında yeni i sayılı ev, Ve tamamına 3255 lira kıy met takdir olunan Edirnekapıda Ka- sımağa mahallesinde Cami sokuğun- da Sena yokuşunda 32, 31, 31 numa ralı üç ev. Ve tamamına 2894 lira kıy ne bu suretle yet edilmiz olduğu bilinmek üzere ilân olunur, (81375) | İstanbul ikinci iflâs memurluğun - | dan: Müflis Adapazarı ahşap ve de - mir malzeme imalâthanesi Türk A- İnonim şirketi masasma müracaat e- den İş Bankası İstanbul şubesinin is- | tediği 17821 lira 51 kuruş hakkında iflâs idaresince tetkikat yapılarak son ibraz edilen vesaika nazaran İş benkasınm 25098 lira 83 kuruştan Jevelce kabul edilen 7237 lira 32 ku - ruşun o tenzilinden sonra (bakiye 17821 lira 5İ kuruş alacağı olduğu| anlaşıldığından mezklir paranın da altıncı sıraya kayd ve kabulüne ve #ira defterinin bu suretle düzeltilme sine karar verilmiş olmakla ilân olu- nur, (31375) —————— İstanbul Asliye 3 ncü hukuk mah kemesinden: Hasköy Atnalıkavak 12| No, lu hanede mukim Mordohay kızı Tudu vekili avukat Mustafa Tunalı! tarafmdan Beyoğlu Furun sokak 25! No. da oturan Yako Firoz aleyhine 036/540 No. ile açtığı ihtar davasın | dan dolayı giyâben icra kılınan mah | keme neticesinde: Müddenleyhin ka- nunun tahmil etiiği vazifeleri ifa et- memek maksadiyle bilâ sebebi mu - hik hanel zevciyeti terkeyl kanunu medeninin 192 nci maddesi mucibince bir ay zarfında hanei zev- ciyete dönmesi lüzumunu mumalleyh Yako Furuza ihtarına o mütedair 1-3-937 tarihinde verilen hükmü ha- vi 937/250 sayıl ilâm müddealeyh Yako Furuzun ikametgâh o meçhul olmasına mebni hukuk usulu mahke meleri kanununun 141 nci maddesine tevfikan ilânen tebliği tensip kılın - mış ve bir sureti de mahkeme divan- hanesine talik edilmiş olduğundan tarihi ilândan itibaren (15) gün zar- fında Yako Furuzinin temyizi dava İmet takdir edebileceği tebliğ makamma kalım ol. mak üzere ilân olunur olunup Atik Alipaşa mahallesinde Nurettin tekkesi sokağında yeni 10-12 numa- raya kayıtlı ma& garaj hanelerinin dörtte üç hissesi açık artırmaya kon müş olup birinci açık artırma, tarihine müsadif pazartesi gü: 14-16 arasında dairede yapılacak mu hemmen kıymetinin “e 75 di bulma- dığı takdirde ikinci açık artırması 18-5-937 tarihine müsadif Salı günü ayni saat ve mahalde yapılacaktır. İşbu artırmağa dahi muhammen kiy İmetinin 6 75 ini bulmadığı takdirde l artırma beş sene müddetle tehir e- İ dilecektir. Tapu harçlariyle 20 sene- lik taviz bedeli müşteri, lip olanların yüzde yedi buçuğu nis petinde pey akçesi veya milli bir ban ka mektubunu ibraz etmeleri lâzım- dır. Hakları tapu sicilleriyle sabit ol- miyan ipotekli alacaklılarla diğer 3- ilacaklıların ve irtifak hakkı sahiple- rinin bu haklarını ve hususiyle fai> ve masarife dair olan iddialarını ilân tarihinden 20 gün zarfında evrakı müspiteleriyle birlikte dairemize bil- dirmeleri lâzımdır, Aksi takdirde hak illeriyle sabit almıyanla in paylaşmasından hariç kalacakları ve daha fazla ma- lümat istiyenlere bu işe sit olan 0936/1172 numaralı dosya ile ve taf - silâtı verileceği gibi bu bususta 5-4-937 tarihinde daire divanhanesi - ne asılan açık artırma ilânmı okuya» bilecekleri ilân olunur. (31358) ——— İstanbul 6 cı icra memurluğun - dan: Bir borçtan dolayı mahcuz ve paraya çevrilmesine karer verilen ya zihane için maruken koltuk ve etejer ve saire 1-4-37 perşembe günü saat on İkiden itibaren Galatada Nazlı handa birinci açık arttırma suretile satılacağndan isteklilerin omezkür gün ve saatte yerinde hazır buluna - cak memuruna müracsatları ilân o lunur, (31376) Karagümrükte | İHTİYARLIK Peşinizden Geliyor, ONA KARŞI Hazırlıklı Davranınız! Kapeli Zarf Üsulile Eksiltme İlân Nafıa Vekâletinden: 1. — Ekailtmeye konulan iş: Erzurufn vilâyetinde yapılacak üçünü Umumi Müfettişlik gurup inşaatının 720 000 llralık kısmıdır. 2. — Eksiltme 12/4/1937 Pazartesi günü saat 15 de Nafıa Vekâleti ya | pr işleri Umüm Müdürlüğü Eksiltme komisyonu odasında kapalı zarf u. | sulile yapılacaktır. 3. — Eksiltme şartnamesi ve buna müteferri evrak 36 lira bedel mu- kabilinde yapı işleri umum müdürlüğünden alınabilir. 4, — Eksiltmeye girebilmek için taliplerin 32550 liralık muvakkat te. minat vermesi ve Nafıa Vekâletinden almmış bir teahhüdde ösgari İ400 000 liralık iş yapmış bulunduğuna dair müteahhitlik vesika ibra, 7 İraz etmesi lâzımdır. isteklilerin teklif mektuplarını ikinci maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar komisyon reisliğine makbuz mukabilinde vermesi muktü. sidir. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. (0475) Istanbul liman işletme idaresinden: ' Idaremizin Kasımpsşadaki arsasına atölye binaları ve malzeme anbar- ları yaptırılacaktır. 1 — Teminatı “15,000,—.,, lira olan bu işe ald teklifler kapalı zarfla 2 Nisan Cuma günü suat 9,30 da şefler encümeninde yapılacaktır. 2 —Taliplerin “100.000, —.,, liralık bir bina İnşaatını yapmış oldukları- n: tevsik etmeleri lâzımdır. 3 — Tekliflerin tetkikinde teklif sahiplerinin bu gibi İşlerdeki tecrübe ve ihtisaslarına ald tercih sebepleri araştırılarak en ucuz fiat verene ihale mecburiyeti olmıyacaktır. 4 — Nilli bir banka teminatı mukabilinde idare yüzde 23 nisbetinde avans verebilir, 5 — Her türlü izahatla beraber şartname ve projeler “10,—,, lira mu- kabilinde Galatada Haydar Hanında Fen Servisi Şefliğinden alınacaktır. Yüksek Mühendis Mektebi Eksiltme Komisyonundan: Yatak çarşafı 400 Adet Yorgan çarşafı 400 Adet Yastık Yüzü 600 Adet Mektep talebesi İçin lüzumu olan yukarıda cins ve miktari yazılı ya- | takhane levazımı 12-4.937 tarihine rastlayan pazartesi günü saat 14.30 da Mektep dahilindeki Komisyon marifetile ve açık eksiltme İle satın almacaktır. Muhammen bedeli (1619.60) ve ilk teminatı 122 firadır. 1-*- şartnamesini görmek üzere mektep İdaresine müracaatları. (1508) Arttırma ve ii in Devlet Basımevi Dir ektörlüğünden: Pazarlıkla satm almacak iki devirli tipo maki bazı maddelerde değişiklik yapılmadıkça iştirak edilmiyeceği birkaç fir. ma tarafından ileri sürülmüş olmasından ötürü İstenilen tadilât iera edi. lerek pazarlığm 8 Nisan 1937 perşembe günü saat 15 e bırakıldığı ilân olunur. (1772) nesı İçin şartnamede