31 Mart 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

31 Mart 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

m 4 Damadını Balta Yaralıyan Kadın 1,5 Sene Hapse Mahküm Oldu Geçen sene Temmuzun 16 ncı günü Fenerde Hamami Muhittin mahallesinde oturan Bayan Saffet, damadı Ömer Seyfiyi evinde kafasına iki balta darbesi indirmek suretile yaraladığı için Ağır- ceza mahkemesinde muhakeme ediliyordu. Öldürme kasdile yaralama suçun. —— dan gönderilmişti. Dün muhakemesi bitirildi. Suçlu damadmı eve giren ta- nımadığı bir adamın yaraladığını söy Tüyordu. Mahkeme, hâdise zamanmda #okak kapısınm arkasından çengellen- miş bulunması ve evin başka tarafla- rından da kaçacak yer olmamasmı na zarı itibara alarak bu müdafaayı red- detti ve baltayı şahit Hüseyin Saffe- tin elinden aldığı ve tekrar yere koy- Guğu halde saffetin bunu tekrar ala- rak damadının üstüne yürlmemesini de hâdisenin ölüm kssdile yapılmadı- ğına delil tutarak kendisin! bir sene dört ay hapse mahküm etti, Saffet ayrıca damadma 700 lira tazminat $- Je 2200 kuruş ta mahkeme harcı vere- cektir, 6 Ay Hapse Mahküm Oldu Dün ağır ceza mahkemesi, bir eve ra Ali dünkü karari! Kara Alı 18 yıl yatacak ğır ceza 930 yılında Gebzede İb- rahim isminde bir gençle ço « ban kör Hasanı öldürten Ka- hakkındaki vermiştir. Kara Ali hakkında- ki ilk hükümler iki defa tem- yiz mahkemesi tarafından bo zulmuş, son bozulan hüküm- de suçlu 30 sene ağır hapse mahküm edilmişti, Mahkeme, Kara Aliyi ev velâ ölüm cezasına mahküm etmiş, sonra hafifletici sabep- lerden ve af kanunundan do- layı cezasını 18 sene altı hapsa indirmiştir. — TAN İle Çocukla Dilenen Kadınlar ün Adliyenin üçüncü kat kori. | doru bir çocuk bakım evine. İdünmüştü, Körpe çocuk sesleri kori- İdorları doldurmuştu. Sultanahmet i- kinci ceza mahkemesinin önünde yer-' lere çömelmiş on bir kadın vardı.! Bunların kucaklarında da bir hafta-; Uuktan altı aylığa kadar kundakta bi- rer çocuk görülüyordu, Hepsi de di- encilik suçlusu idi, Polis Şehzadebaşi mıntskasmda faaliyete geçmiş, s0- Bayan Marika Yuvanoğlu ile tuha fiyeci B, Yani Bukis Bayoğlu evlen - me memurluğunda evlehmişlerdir. Kendilerini tebrik ederiz. 31.3.0087 << A Bugünkü program Istanbul; Oğle neşriyatı: 1230 Plikla Türk mere Jisi, 12.50 Havadis, 13.05 Muhtelif plâk nef riyatı. 14 Son, İ Akşam neşriysir: 17 inkılâp dersleri Us iteder naklen Yusuf Kemal Tengirşerk 0 Pllkla dans masikisi, 1930 Komfe « rans: Tayyare cemiyeti namını Nuri Kız kanat, 20 Nezihe ve arkadaşları tarafında Ti 'r musikisi ve halk şarkıları. 20.39 Örer Rıza tarafımdan mrabcs söylev. 20.45 Bimel Şen ve arkadaşları tarafmdan Türk müsis Saat ayarı. 21.15 Or. A borsa haberleri ve ertesi günün programı. 22.30 Plâkla solo « İ lar, Opera ve operet parçaları. 23 Son. . Günün program özü Hafif Konserler: Senfonik konserler: 22 Könlgsberg: Hay ön. 22 Stokholm: Mozart, Falla, Hafif Konserler: 13.10 Bükreş: Plâk kon seri, 18 Bükreş: Küçük radye orkestrası. 18.15 Varşova; Solistlerden mürekkep or - kaklardan bu taze çocuklu on bir genç kadını yakalayarak müddei umumili- ğe göndermişti, Hâkim Salâhaddin Demirelli, hep- İsini ayrı ayrı dinledi. Doktor, bun - arın hepsinin de çalışabilecekleri hak kında rapor vermişti, Ekserisinin ya- sı yirmi beşle yirmi sekiz arasında di. Hâkim bunları yedişer, sekizer İgün âmme hizmetinde çalışmıya mah- küm etti, Yeni Terfi Listesi Ankaradan İstanbul adliyesine ge len haberlere göre, Adliye Vekâleti nin hazırladığı yeni tayin, terfi ve na- Kil listesi nisanın ikinci günü alâka- darlara tebliğ edilecektir. Bu listede 250 kadar isim vardır. 25 kadar hâkim ve 15 müddei umü- mahkemesi, kararını ay — neşrelmiye Gün,, mecmuası müessisi arkadaşımız. Sedat Simavi, yeni bir neşriyat silsi, lesine başlamış memleketlerini güzel resimli risaleler .İ halinde tanıtmak, neşriyat silsilesinin ilk nüshası “Bu - günkü Almanya,, adiyle intişar et . miştir, Risale bugünki her köşesini anlatan çok güzel resim. "Yedigün" ün Yeni Bir Teşebbüsü Memleketimizde en güzel Mağazini muvaffak olan “Yedi müdürü Mühendis hastanesinde vefat bulunuyor: Dünya Yedigün müessesinin bu yeni ririz, Almanyanm ÖLÜM HABERLERİ OUM İnhisarlar Samsun fabr'kası eski tedavi edilmekte olduğu Cerrahpaşa | kemtrast. 21.30 Doyçlandzender: Yeni mu. #i bugün saat on birde Cerrarhpaşa hastanesinden kaldırılarak Aksaray- daki Valide camiinde namazı kılmdık tan sonra Şehitliğe defnedilecektir, Kederli ailesine taziyetlerimizi bildi. ŞEHİR TİYATROSU DRAM KISMI İzmitte Ve irza tecavüz davasını neticelen- dirdi. İddia şu idi; Topkapı Paşabağında oturan Sa - dettinle arkadaşları seyyar satıcı Sa- lâhadâin, Şlikrü ve Hüseyin bir gece Yarısından sonra komşuları Ulviyenin evine girmişler ve kendisine tecavüz etmek istemişler. Mahkeme, bunlardan yalnız Sadet- tinin eve girme suçunu sabit gördü ve kendisini altı sy hapse mabirim etti. Arkadaşları beraet kararı aldılar, > ; Bir Doktor Dün Tevkif ee Edildi * Yuvan oğlu doktor Petri ile Leoni- da oğlu Vasil İliyadis ve Yani kizı Katina adi: ilç suçlu milddel umumi. liğe verilmişlerdir. Bunlar, çocuk dü- şürtmek ve düşürme suçuile sev- kedilmişlerdir. Müddel umumtü!k ilk tahkikatmı Yaptıktan sonra suçluları dün yedinci istintak hâkimine göndermiştir. Hâ- kim, suçlularm tçü hakkında da tev- kif kararı vermiştir. Ali Çavuş kapıya doğru ilerliyor. Belli o da içmiş amma, Osman Dayı kadar değil; — Nerede zıkkımlandı, yine!... Tutulan Suçlu Asliye dördüncü ceza mahkemesi İdin suçlusu ve şahitleri İzmitten ge- tirilen bir hırsızlık muhakemesine baktı, Davanın mevsuu gu idiz Adada Ai tablakârlık yapan Rızanın odası ge : İçenlerde fırmdan çıkarılan arkadaşı| Mehmet tarafından soyulmuştur. Meh İmet arkadaşının yeni elbiselerini, göm leklerini ve battaniyelerini çaldıktan sonra İzmitte bir hemşerisinin yanma | kaçmıştır. Davacı, Mehmedin izinden yürümüş ve adım adım takip ederek İzmitte misafir bulunduğu Ahmedin evinde çalınan eşya ile beraber ya - kalatmıştır. İzmit müddei umumiliği bu meşhut suçun yeri İstanbul olduğu | için suçlüyu ve Ahmet ve Rıdvan adlı iki şahidi dün İstanbula göndermiştir. | Mshkeme şahitleri dinledikten sonra suçluyu tevkif etti. Kararmı bugün verecektir. minin maaşları kırkar liradan kırk da da terfi ve başka yere nekledilen- ler vardır. Palto Hırsızlığı On sekiz muhtelif yerden palto çal- dığı için tevkif edilen Mahmut Şevke- €n suç ortağı, İsmail, İzmirden geh- rimize getirilmiş ve Sultanahmet İ- kinci ceza mahkemesinde sorgusu ya- pılmıştır. İsmail Matımut“Şevketin h 1 yaptığı tarihlerde mevkuf DURUM ru AA OL “e ei UR cam, zam caddesinde Ali Rızanm İrrınmde | İzmir tevkifhanesinden bu cihetin s0-! rulmasına karar vermiştir, Bu Akşam M E L E beşer İlraya çrkarılmıştır. İstanbul hâ kimleri ve müddel umumileri arasın- Panesinde bulunması lâzım gelen bu eserleri okuyucularımıza tavsiye € - ERİR ae my Taksim Hava Kurumunun İl İl li (ll Müsameresi | nl ii Türk Hava Kurumu Taksim sube- any” si, 3 Nisan Cumartesi akşamı, Mak . simde bir müsamere verecektir. Bu müsamere" Bayan Safiye de iştirak MA e rr yü lu tarafından bir piyes oynanacak - ter *te sinemacılığın en güzel filmi şerefine Sevenlerin, sevilenlerin, aşkı bilenlerin filmi Filmi yaratanlar: DİKKAT: Bu akşamki müsamere için loca kalmamıştır. N i N maralıdır. Bir'nci ve ikinci mevkiler satılmıyacaktır. Müsterilerimize hoş bir vakit geçirtmek için saat 8,30 dan film başlayıncaya kadar ve antrakta C. lenlerin sineması da alımacaklır. YALNIZ BU AKŞAMK ya FRAK MECBURİDİR, NORMA SHEARER - LESLİE HOVARD . JOHN BARRYMORE ün koltuklar ayni fiyatta ve nu » Bu sabah saat 10 dan itibaren GİŞE açık bulundurulacaktır. Telefon: 40868 Telefonla kapatılan biletlerin saat yed'ye kadar aldırılması rica olunur. lerle doludur, Değerli ilim adamları - Bu akşam Wuzdan Faik Sabri tarafındun hazır. 2020/de lanan bu risalede baskı nefaseti de ede RE göze çarpmaktadır, Herkesin kütü . Komedi ŞEHİR TİYATROSU Operet kısmı Çocuk siyası vsu DOĞANLA SELMA Son temsil Operet kısmı 14.027: Davaamıha elimi. li İ ugry lela İğ Aşk mektebi ve Naşit >< | klğnrdski ailen kabristanma nakle tarafından komedi memleketimizde ilk defa olerak büyük RESMİ SİNEMA MÜUSAMERESİ ROMEO ve JULİET 'AZBAND ve DANS olacağı gibi ge- İ MÜSAMERE İÇİN SMOKİNG ve - Diye bağıran Nazlı; Ali Çavuşun yolu üstüne bir denbire dikildi. Hançeresini yırta, yırla tam bir ma halle karısı girretliğiyle bağırıyor: — Nerede zıkkımlandı? Kaç şişe içti, kaç şige bir- den içti?.. Nazlınm güzel yüzünü hiddet, ne kadar değiştirdi, Boyun damarları şişkin, gözleri bir başka türlü bü- yümüş... Ağzı hiç bir ölçüye tâbi olmıyan, hiç firen- lenmemiş bir bağırma ihtiyaciyle slabildiğine açıl İN No, 20 vahşi bir hayvan yüzü gibi korkunçlaşmış yüzilne bakıyor. Hastayı iki omuzundan kavrıyan ellerinin tırnak- ları, iki pençe gibi sivri tırnakları Meleğin ince deri- sana söylüyorum alçak, san evde ar'ık.. Ben eşek değilim... < mağaralarda sen sarhoş ol, sen keyif et diye geçiri- yorum. Gençliğimi sizler için mahvettiğim yeter. Yazan: SUAT DEKVİŞ 1. Oturmıyacağın bu Ömrümü güneşsiz lerine batıyor. Adeta bu derilerden kan fışkıra. ; Geberiniz.. Hepiniz, topunuz geberinz.. Ben yöğiyı- cak, miş, yüzünde en ufak bir güzelliğin izi bile kalma. cağım.. Ben ökçeli iskarpin giyeceğim, başıma taşlı tarak takacağım.. Üstüme truvakarlar yapacağım.. een şarkı, 18,30 Budapeşte: Çizen ban su. 20 Hamburg: Akşam musikisi. 2015 Ber Tin: Haş if parçalarından. 20,20 La, 21 Zürih: Orkestra konseri Yeni eserlerden parçalar, (2145 Stutgart: Orkestra (Brahms, Bruce ner). 22 Sottens: Askeri bando. 22.30 Rem ne » Bretagne: Orkestra, 2245 Londra Regional; Koro konseri, 22.45 Bükreş; ser nakli. 23.25 Varşova: Küçük radyo Bay Rüştü Çolak! İ sile. 24.10 Budapeşte: Çigen musikisi Operalar, Operetler; Operalar, Operetler: 20.25 Viyana “Der Bettelstudent., operası 22 Roma; Palermo? Verdi'nin “İ Vesperi Sicilani,, operası, Oda Musikisi; Oda musikisi: 16,15 Varşova, Radyo tri. yonu. 18.15 Roma: Oda musikisi, Resitaller; 23.15 Milâno: Oda musikisi. 23.20 Münih Piedel - Triyo takımı 23.30 Frankfurt: O da musikisi (Beethoven) Resitaller: 17.30 Varşova: seslilerin plâklarından. 19.55 Budapeşte Flüt musikisi. 20 Paris P. 7. T. Piyano konseri. 20.20 Varşova: Keman konsertosu, Londra. Regional: Piyano konseri, Frankfart: İtalyan solist eserlerin , 22 Varşova, Ghopin'in eserlerinden; 22.10 Bükreş: Şarkı resitali, . Dans Müsikisi; Dans musikisi: 2110 Bükreş, 23.30 Ber. lin, Breslav. 23.40. Budapeşte 24; Varşova (Plaklarla) 24.25: Budapeşte. etmiştir, Cenaze Lehli tenor a vi İbnu Bu akşam saat 20.30 da — SAZ - CAZ CENAZE MERASİMİ ve Fadıl Kibar vazifeten Eskişehir « 14 te de bulunduğu sırada fücceten ölmüş tür. Cenazesi Eskişehirden trenle İbugün öğle üzeri Haydarpaşaya ge- İlesek ve saat 14 te Haydarpaşa Istas dilecektir. Allah rahmet eylesin. Karazılıklar içinde çılgm gibi koşan Nazlı.. İçinde gitgide büyüyen bir hazla sanki kendini kurtaran makul ve iyi bir karar Vermiş gibi tekrarlıyor: — Ben kötü olacağım... Orospu olacağım... Oros - pu olacağım ben. Güyx önünde bir kurtuluş yolu açılmış gibi zevk duyuyor, hapisanesinin kapısı açılmış bir mahpus gibi bu sözleri söyledikçe sevinç duyuyor. — Ben kötü olacağım.. Kötü.. Kötü.. Kötü olaca” ğım. Bu mahallede büyümüş, bu sokaklarda yetişmiş bir çocuk olan Nazlı için, karanlık, yolunu kaybet » — Efkârı varmış onun, o yaptığımı yalnız iyilik. — Evdekiler açmış, tokmuş o düşünür mü hiç?. Eşek gibi çalışırlarmış, onun umurunda mı? ten yaparmış, hep iyilikten değil mi?.. Kızını ça- lıştırıp parasile sarhoş olmak ta iyilikten... On paramı size vermiyeceğim... Ben (çalışıyorum. Kazandığım para da benim.. Bütün param benim. O parayı bana hediye etmiyorlar. O parayı bana Ellerini Ali Çavuşa doğru sallıyarak: — Soruyorum sana... Sana soruyorum be adam! Neye getirdin onu eve?... AL Çavuş, onun sözlerini işitmemiş gibi idi. Sual. lerin hiç birine cevap vermedi, yalnız kocaman eliyle onu kolundan tutup hafifçe yana doğru iterek yolu- nü serbest yaptı ve sonra taşlığa çıkarken: — Susunuz, gürültü etmeyiniz, bırakmız rahatça sizsm da içkisi başma vurmasın. Dedi, Sonra oda kapısına doğru ilerliyerek kapi; dan çıktı. dp Şaşkımlığı nir an içinde kendisi hareketsiz brak- muştı, Fakat sokak kapısı şiddetle çarpar çarpmaz sanki ona bir ikaz oluyor, ve hiddetinin bütün isya- hiyle kızkardeşinin yatağına doğru atılıyor: — Söyle bakayım... Sen söyle bakayım, Şu herife moruk demek günahtı değil mi? İmam efendi, söyle, günahtı, değil mi? Hasta kızm yeşil gözlerinin bebeklerinde titriyen müthiş bir korku var. Kendini müdafaadan Aciz insanlar zillete ve en büyük nefrete yaklaşan âcziyle titriyerek ablasının Sonra bütün mahalleyi uyandırabilecek şiddette olan sesiyle bağırıyor: — Bıktım., Bıktım, sizleri beslemekten usandım, sizler için çalışmaktan üsandim. Kanımı, iliğimi emiyorsunuz. Bu genç yaşta öldürüyorsunuz beni. Öldürüyorsunuz.. Sizi besliyeyim diye günde on üç saat çalışıyorum. On üç saat ayakta imanım gevri- yor, Ben sizin esiriniz miyim? Hasta kızı şimdi yattığı yerden doğrulttu. Melek korkusundan ağlıyor: — Ağls.., Geber.. Geber.. Hepiniz geberiniz... He - piniz ölünüz.. Benim umurumda değil artık., Siz be. ni öldürüyorsunuz. Siz yaşaymız diye ben ölüyo- rum,. Ben ölmek istemiyorum. Ve yatağı içinde doğrulttuğu kız kardeşini büyük bir şiddetle, şiltenin üstüne ittikten sonra, yerinden fırlıyor.. Şimdi kerevetin önünde.. Babasının kollarını birer kıskaç gibi yakalıyan parmakları bu kolları müthiş sıkıyor, Ve Nazlı onu uyandırmak, içinin kinini onun yü - rüne haykırabilmek için sallıyarak avaz, avaz bağı- rıyor; — Sans söylüyorum moruk.. Hey mankafa herif detleniyor.. Ve hiddeti arttıkça avaz, yor; Hiklerimi, damarlarımı sömürerek veriyorlar.. Ben artık it, köpek beslemek Istemiyorum. Sarhoş adam bir şeyler duymuyor. Adamak'llı siz. mış o.. Pek derin uyuyor ve horluyor. Nazlı onun işitmediğini gördükçe gitgide daha hid- avaz bağırı- — Hem niye çalışacak mışım.. Çalışmıyacağım, hiç çalışmıyacağım.. Gezeceğim, eğleneceğim.. Ben yaşamak İstiyorum.. Çalışmıyacağım, sizi beslemek için.. Siz çalışmız.. Ve sonra içten gelen tarifsiz bir hazla sesini hep, perde, perde yükselterek bağırıyor: — Ben kötü olacağım. Kötü olacağım.. Kötü. Ve babasının kollarından tutup kendinden geçkin bu sarhoşu silkmekten vazgeçerek yerinden kalk. yor ve oda kapısma doğru koşuyor, — Abla nereye gidiyorsun ?.. O, oda kapısmı açık bırakarak sert esen hir rüz. gir gibi toprak aralığa fırladı. — Abla!... Ablat... Sokak kapısı şiddetle açıl kapandı. — Ablacığım nereye gidiyorsun? mesine, yolunu şaşirmasına bir sebep olamaz. Bunun için o karanlığın kesafetine rağmen biran şaşırmadan yolunu buluyor. Bunu bulmakta biraz bile olsun şaşırmıyor. İşte şimdi eski bir medresenin kapısı önünde... Bu medrese kapısının üç ayak merdiveni var, Nazlı bu üç ayak merdivenden çıkıyor. Gece karanlık. Medrese avlusunun dört tarafını bir daire gibi çeviren sütunlar bu karanlığın içinde beyazlara bürünmüş iri heyulâlara benziyor. Her taraf simsiyah.. Ve bu siyahlığın ortasında hafifçe ak görünen yalnız bulekeler var.. Birde, ilerde, aralık bir kapıdan işık sızıyor, Nazlı karanlı ğın içinde tahmine çalışıyor: — Galiba Faziletin odası. Nazlı ışık gelen odaya doğru yürürken karanlığı içinde kimsesiz ve metruk görünen bu avluda İnsan sesleri duymıya başlıyor, ve bir an sonra, İçi sebebi- ni izah edemediği bir endişe ile Ürpererek (oburada bir harfkulâdelik olduğunu hissediyor. Taşlarm üstünde koşuşan çıplak ayak sesleri var., İşte biraz ilerde Uç minimini ışık... Tıpkı ateş böce- #i gibi kâh yanan, kâh sönen sigara ışıkları başları- nm ateşi var, Kızıl ve ateşten Üç nokta... Belli ki bu gece, bu medresede bedava oturan fa- kirlerden hiç biri uyumamış: (Arkası Ter)