24 Mayıs 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

24 Mayıs 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

« “Ankara, 23 (Tan Muhabirinden) — Çoruk Esirgeme kurumunun beş 88 nedir tertip etmekte olduğu Türkiye başpehlivanlığı müsabakasmın bu se neki başpehlivanı seçme güreşleri, i- ki gündenberi yeni statta binlerce Ankaralınm önünde devam etmekte « dir. Güreşlere Türkiyenin her tarafım dan pehlivanlar gelmiştir. Evvelki ve günkü denemelerden sonra yarm Türkiyenin başpehlivanı belli olacak- tır, Maçlar nasıl oldu? Güreşler, tam vaktinde başlıyama- dı. Saat 12 yi geçe şiddetli bir yağ- mur yağdı fakat biraz sonra hava güzelleşti. Güreşlere evvelâ kilçiik or- ta pehlivanları çıktı. Bunlar günün galibiidiler. İki çiftin de güreşleri bugüne bırakılmış- tı. Tik defa Afyonlu Adem, Kizilea- hamamlı Mahmutla tutuştu. Bir saat güreştiler. Hakem, bu maçı yarma ta- ik etti. Alacalı Hüseyin, ayak kündesile Çatalcalı Bekire yenildi. Çorumlu Sa. dik ta Kızılcahamamlı Adile hükmen galip ilân edildi, Şileli Rahmi, Balâl Aliyi ters sarma İle yendi. Hayrebo- Tulu Süleyman Srzurumlu Şevketi ve Resulü künde ile alta saldı. Çorumlu Sadık, Şileli Rahmi, Çatalcalı Bekir yarın güreşeceklerdir. Büyük orta 'Adapazarlı Yıldırım Bekir Balıke - #irli Ramazanı ters paça ile yendi. Kı- zilezhamamlı Mehmet Lülel ix JAli Ahmede pes etti. Somalı Abdüsse- lâmla Istanbullu Koç Ahmedin gü - reşleri de yarma talik edildi. Başaltı Baş altı pehlivanları sahaya çikin- ca bütün seyirciler dikkat kesildiler. Uç gift ortaya çikti. Bunlar çok mu- © annit pehlivanlardı. Bilhassa Smdır- gili Şerifi kaydetmek lâzımdır. Öyle sanılıyor ki, üç dört sene sonra Şerif pahtivan bassehliyanlar arasmda yer tutacaktır. Şerif pehlivanm güreşini hakem, yarma bıraktı. Buna rağmen Şerif, hasmmı brrakmıya taraftar de- Zildi, Hasmı, Gönenli Hamdi kendisi- © ne risbetle daha iri olmasına zağmen © bir buçuk saatlik güreşi neticelendi- © remedi. Başpehlivanlar ortaya çıkmea ister istemez kozlarını pay etmeyi yarına bıraktılar, Babaeskili Ibrahim sekiz dakikada bir ile Manisa't Ömeri imi © Manisalı Halil de hasmı Kurtköylü E. temle tutuştu. Etem 58 yaşmda, fa- kat demir gibi pehlivandır, © Yarım saatlik güreşten sonra Ha- 'üile pes etti ve çekildi, Başpehlivanlar sahada Başaltı pehlivanları sahadan çeki- lirken Boparlör başpehlivanları da « vet etti. Başta 937 senesi Türkiye baş pehlivanı Tekirdağlı Hüseyin olduğu halde 3 çift pehlivan pulat gibi vü - — cutlarile sahaya geldiler, © Halk, bu geniş omuzlu, dinç çocuk- Tarı alkışlıyordu. Tekirdağlıyı yarım - dünya namile maruf Süleyman! takip ediyordu. Hoparlör pehlivanları Te - © ker teker halka takdim etti. Pehlivan “© lar içe ayrıldılar. Başpehlivan yarım - dünya Süleymanla, Silivrili Mehmet © Adapazari: Arifle çarpışacaktı, Mani. i iğ Rifatin payma da Mülâyim düş- Biribirinden çevik olan bu Jeventle- rin çarpışması çok güzel oldu. Peh- Yivanlar, oyundan oyuna geçiyor ve halkı heyecana düşürlyorierdi. Bir aralık Hüseyin, bir kurt kapanından az daha açık düşüyordu. 12 inci ds- kikada bir ters paça ile Süleyman yendi. Adapazarlı Arif Silivrili Mehmetle © çarpışıyordu. Güzel bir bel silkmesile yendi. Ortada Mülâyimle Rifat kalmışlar. © dr. Rifatin karşısında Mülâyimin tek- © niği daha kuvvetli görünüyordu. Gü. © reşleri uzun sürdü, Fakat Mülâyim a- © ir bastı, Rifat ta ezilmek istemiyor du. Mülâyime pes ederek meydandan — çekildi. Güreşler yarın bitirilecektir. Neti- cenin ne olacağını ancak sahada göre- ceğiz, Zannedildiğine göre Tekirdağlı — Hüseyin başpehlivanlığı kimseye ver» “ miyecektir. Mülâyimin en son Hüse- karşılaşması muhtemeldir. (Spordan Mabaat) R Güreşlerde Atletizm Neticeleri İlk Günlerin Şahsi Mütalea İle , Neticeleri * Ölçülemez 19 Mayısta Ankarada İstanbul, Ankara ve İzmir atletleri arasında yapılan atletizm mtisabakasmda bi. rinci olan İstanbulluların elde et- tikleri neticeler son derece fens ol. masına ve bunun böyle olduğunu bizzat atletler itiraf etmek (şöyle dursun teknik neticeleri sathi bir tetkik bile göstermekte olmasna rağmen atletizm federasyonuna sa- dık bazı kalemler bu neticelerin tak. dire şayan olduğunu yazmak gara- betinde bulunuyorlar. Atletizmde alman neticelerin iyi. lik ve fenalığı komşularımızın de- receleri ve bizim geçen mevsimlerde yaptığımız ölçüler ve bizzat kendi rekorlarımızla mukayese edilerek bulunur. Atletizm gibi ölçüye müs. tenit olan sporlarda şahsi mütale- alarm hiçbir kıymeti yoktur, Bu se- Deple bu gibi neşriyata bakıp ta at- letizmde iyi halde olduğumuza ina. nanların herhangi bir beynelmilet temasta inkisarı hayale uğraması muhakkak olduğu için alâkadarla- rm aylıklı memürlar tarafımdan ya. almış bu gibi medihkâr yazılara kapılarak işlerin yolunda gittiğini ve atletizmin komşularımızla boy ölçüşecek halde bulunduğunu zan- netmemelerini bir gazeteci sıfatiyle şimdiden tavsiyeyi lüzumlu görü, rüz. Ankara Maçı Kaldı Bugün Ankarada milli küme maç larma devam edilmemiştir. Bunun #ebebi. yeni stadda güreş müsaba- 'kaları yapılmasıdır. Bazt sporcular, bugün Ankarada futbol maçı yar Pılmamasını geçen haftaki Güneş - Gençlerbirliği maçında Nihadın ha kemliği ve oyundan çıkarılan di - ğer oyuncu hakkındaki ceza karar Jarınm haksızlığı yüzünden çıkan münakaşalardan ileri geldiğini söy lediler. Halbuki federasyon bu !dâi aların basit bir dedikodu olduğunu, ciddi bir maçm tehirine asla bir se bep teşkil edemiyeceğini bidirmiş. tir. Gelecek bafta, milli küme maç larına devam olunacaktır. Beşiktaş Şeref Saha- sındaki Güreşler Beşiktaş Jimnastik Klübünün Şe fer stadında ve yeni yapılan güreş sahasımda milli güreş müsabakala- rma dünden itibaren başlanmıştır. Oldukça kalabalık bir halk kütlesi öününde yapılan bu heyecanı gü- reşlere Anadolu ve Ankara müsa - bakalarına iştirak eden maruf gü- reşçiler iştirak etmemişse de müsa- Deste pehlivanları arasındaki gü bıklarm adedi yirmi beşi geçmiştir. Peşlerin neticesinde Unkapanlı Nuri ve küçük ortayı da sekiz pehliva - nm sıkı mücadelesinden sonra Be- şiktaşlı Mustafa kazanmıştır. Bü - yük ortaya dört pehlivan girmiş İstanbullu Hurşit > başı da Balr - kesirli Torahim kazanmıştır. Güreş- ler büyük bir alâka ile takip edil miştir. Gelecek hafta da devam edecektir. İtalya Macaristan (Başı 1 incide) umumi ve ekonomik iş birliğinin isten miye çok değer olduğu fikrindeğir. Fransa ve İngiltere, Küçük Antantı, sağlam ve devamlı bir mmtakavi bir. lik telâkki etmektedir. Çekoslovakya nın İnfirat halinde bulunduğu | hak- kindeki bütün şayialar esassızdır. Çe koslovakya — Sovyetler Birliği İtti. fakr, hemen hemen her yerde nazik zamanlarda sulh siyasetine müsmir bir surette yardim edecek bir diplo. matik vesika telâkki olunmaktadır. Küçük Antant, bütün büylk komşula rile ve bu meyanda bittabi İtalya ve Almanya ile de yapıcı bir siyasete başlamak arzusundadır... BAŞMAKALEDEN MABAAT Cenevre Yol Ağzında (Başı 1 İneide) mak icap eder, Fakat meseleyi İtalya lehine halletmek için vaziyet olgun- İlaşmamışsa Negiisün murahhts gös- jtermemesinden istifade edilerek bu mesele Üzerinde durulmaması en kuv | Habeşistan lehinde bir hareket bu de fa pek te beklenemez. PE illetler Cemiyeti için mesele çok naziktir. Habeş işgalini tanımak, müşterek emniyet sistemi- ne karşı yapılan bir tecavüze müsa taha göstermek demektir, Netice su mânaya varır ki: prensipleri ayaklar altıma alan bir memleket, eğer gaye «ine müvaffakıyetle ermişse, Mi'let- ler Cemiyetinin olmuş bitmis hâdise ler karşısmda aciz ve teslimiyet gös- termesini bekliyebilir. Dünya yüzünde müşterek bir hu- zür ve emniyet kurmıya çalışan dev letler grubu Habeş vaziyetini yalniz bir vaziyette tanryabilir: O dn müsv- yen bir dakikadan başlıyarak elbirli- gile çalışmak üzere mazivi tamamile unutmıya karar verilmesidir. Mister emnivet sistemi, Ha bes meselesinde sözünü geci- rememiştir. Cünkü arada tereddüt gösteren devletler olmustur. En te- sirli zecri tedbirlere bundan dolayı tam gününde sarılmıya imkân bul namamrıstır. Fakat yapılan varım mü İ endele bile insanlık tarihinde ilk de- İfa görülmüş bir sevttir. Bunu iftihar Wa karşrlamak caizdir. | TFfer Milletler Cemivetinin bu top tantısmda Fabes İsindeki olmus bit- mis vazivetin kabul edildiğini duyar sak suna hllkmedebiliriz: Dünyanm mukadderatmı idare eden devlet a - Aamları, tam bir barışa doğru git - mek imkânmı görmüşler ve bu mak- satla maziyi unutmük gibi bir fede- kârlığı göze almışlardır. Milletler Cemiyeti ruhu umumiyet- le zannedildiğinden kuvvetlidir. U - fukta insanlık ölçüslle müspet bir kar silik. gösterilmeden prensiplerden bu kadar esaslı bir fedakârlık gösteri! - miyeceğine emin olabiliriz. Ahmet Emin YALMAN B. Beck Berlinde Brüksel, 23 (A.A) — Polonya Ha. riciye Nazırı Beck dün saat 17 de tay- yare ile Berline hareket etmiştir. Na- ?ir Berlinden Varşovaya avdet oede- cektir, Başvekil bu Sabah Atinada (Başı 1 incide) Türkiye Millet Meclisinde ve Türk milletinde gördüğü samimi hüsnüka bulü size anlatamam. Şimdi Atinaya oradaki dostlarımız la fikir teatisine gidiyorum. İsmet İnönü ve beraberindeki ze - lâvya Başbekanr tarafından teşyi €- dilmişlerdir. Avrrca Türkivenin Bel- grad elçisi taraAoğan da Yunan hu- duduna kadar uğurlanmişlardır. Belgraâ, 23 (A.A) — B. İsmet I- nönü Pravda gazetesine yaptığı be - yanatta seyahatinden memnun ve B. Stoyadinoviç'le müşterek dava için dalma en iyi ve en müsait vaziyette mülâki olabilmekle bahtiyar olduğu. nu söylemiştir. Başvekil, Balkan Antantından bah sederken, barışın en büyük nefine i- timat ve istikrar, unsuru olun bu An- tantın büyük kuvvetiyle devammı bir kere daha müşahede ve tesbit etti « ğini söylemiş ve: “Bu Antant istikbalde de Balkan - lar barışı için semeresini verecek « tir.,, Demiştir, vetli ihtimaldir. Geçen defaki gibi yat Atinaya giderken Belgrada civar | istasyonlardan birine kadar Yugos -| Zafer Mutlaka Bizimdir, Diyor (Başı 1 inelde) dâ memnun etmemiye başlamıstı. Ne İtalya, ne de Almanya esas i"Marile İrgiliz teklifinin aleyhinde değildir - ler, z FRANKO'NUN ADAMLARI Romadan haber verildiğine göre meşhur İspanyol zengini ve Franko'- nün Maliye Nazırı Juan Merch ve Duc İ de Montellano İtalyaya vâsü olmuş- | lardır. Due de Montellano oradan Cenevreye hareket etmiş, March ise | artık uslu uslu Romada oturacağını | ve seyahatinin siyasi hiçbir mahiyeti olmadığmı söylemiştir. İ MEŞRU HÜKÜMET ZAFERDEN EMİNDİR Yeni İspanya hükümeti Başvekili Jun Negrin, ecnebi bir gazeteye ver diği bevanatta ezcümle demiştir ki: “— İlk işimiz harbi bitirmek ol! caktır, Fakat zeferimizin bütün İs - Panyolları sulhe kavuşturacak bir 72 fer olmasmı istiyoruz. Bununla be- raber heniiz sulhten bahsetmeyi mev simsiz telâkki ederim. Sulh ancak. cenhe merisinde tam bir sfikünet te- min eaildikten ve bütfin İsnanyo'la- rın hükütüe! tanımalarmdan gonrâ körsşabiler g'ardir. Simdi hükümete dahil olmıvan bir takim İsoanyo'lar vardır, ki, bunlar An sana itiharila festem alevhtarıdır ler, Bizimle el birliği etmemelerine Şasmamak elden gelmiyor... Başvekil, bundan sonra b»hsi Bil- bao muhasarasma naklederek: “— Bask ahalisi cok cesurdur, EF. lerindeki vessitte yetecek miktarda olduğuna süre herhalde mukavemet etmesini bileceklerdir. Asilerin oravı mhasama etmis olan kuvvetlerini da #rtmak İsin. hazı veni harekâta baş- lanması imkân dehiltmledir.,, BİLBAODA Harbe gelince: vimalde Asiler Bil- baoyu şiddetle sıkıştırmakta devam ediyorlar. Cümhuriyetel kaynaklar - dan alman haberlere göre, din Mun- gula cenhesinde durdurulan düşman. bwelin Biltün kuvvetlerle Alavadaki * elimhurivetei #iperlerine yüklenmiş » | se de vek cetin olsn savaslar netice - sinde bu hareketi de durdurulmuştur. Asilerin başhen merkezleri olan Sa lamangadan verilen resmi tebliğde, Franko kuvvetlerinin Bask cenhe - sinde ilerlemiye devam ettikleri bil - diriliyor. Bu tebliğde âsilerin bazı köyleri ve tepeleri aldıkları yazılı - yor. Diğer cephelerde söylemiye de - ger mühim harekât yapılmamıstır. Cümhuriyetçi teyyareler 'Vallado- vid ve Pampelune kasahalarmı bom - bardiman etmislerdir 12 kişi ölmüş we 47 kişi yaralanmıştır. İ Asi generallerden Mola kıtaları ise Bask cephesinde 7 kilometre kağar İ terlemişterdir. KONTROL MESELESİNDE BİR HADİSE Valancia, 23 (A.A.) — Mili Mü İl dafaa Nezareti, Akdenizde kontrolü | temin etmekte olan bir İtalyan harp gemisinin Mongat açıklarında bir İs- panyol ticaret gemisini araştırmıya teşebbüs etmiş. ancak eümhuriyetçi- ierin 4 tayyaresinin vürudü Üzerine bundan vazgeçmiş olduğunu bildir - mektedir. Bundan başka Castellon'u bombar- dıman etmek istiyen âslerin üç tayya resi tayyârelere karşı kullanılan top- lar tarafından ateşe başlanılır başla- nılmaz kaçmışlardır. İ ASILER BIR FRANSIZ GEMİSİNE SALDIRDILAR Hendsye, 23 (A.A) Franco kuv vetlerine mensup askerler bir Fran - İ gız balıkçı gemisine ateş açmışlardır. Gemi İspanyanın Bidassona sahilin- de karaya oturmağa mecbur olmuş- İ tur. Haberdar edilen Fransız zabıta. İs Ispanyol Askerlerini balıkçıları serbest bırakmağa icbar tamişlerdir. Balıkçılardan kimse yaralanmamış- maçından evvel yapılan Galatasa- Tüy « Güneş gençler maçını Galatn- saray küçükleri 4 - Ikazanmışlar dır. —— — — Muğladaki Maçlar Muğla, 23 (Tan muhabirinden) —' Muğla lik maçları başlamıştır. Maç- ta &2 Muğlaltlar Milâs takımı yen- | nini yi — 245-937 Hayatta Muvaffak Olmak İster misiniz? Gasson isminde bir müellif hayatta muvaftakt: yetin bütün anahtarlarını aşağıdaki kitaplarda ver- miştir; © İdeal Büro Bu kitap bürolarınm iş gi karma «kudretini artırmak istiyenler, için kısa, fakat a meli bir kitaptır. O size az masraflarla çok iş nasıl gr karılabileceğini gösterir. Fe- na ve yanlış büro usulleri yüzünden geri kalan, hattâ zarar eden veya batan mües- seseler sayılamıyacak ka dar çoktur. Bu kitap, bu gibileri kurtarmak içip ya” zılmıştır. Fiyatı 50 Kuruş. Yeni Müşteri Bulmak San'atı Dr. Gasson diyor ki: “Tetkikatım neticesinde gördüğüm hakikat şudur ki, her tacir bu kitapta göster - diğim usulleri tatbik etmek suretile bir iki sene gibi kısa bir zaman içinde müşterile « rin adedini bir misli arttı - rabilir. Müşteri arayıp bul- P mak bir san'attır ki, bunu pek az kimse bilir. Ben bu kitabımda size bu san” ati öğretiyorum.,, Fiyatı 50 kuruş.. o Talih Sensin Talihini başka y rlerde ara” ma, Talih bizzat sesip. Elve- rir ki bunu bilesin ve bun - dan istifade edesin, Talihini başka yerlerde arıyanlar, ha- fifler, zavallılar ve mağlüp- lardır. Bu kitap size talihi" nizi öğretecektir. Fi 75 Kr. o Kendini Tanır mısın ? Dünyada en mühim şey in- sanın kendi sarlığıdır. Bü - tün öteki şeyler teferrüat « tan ibarettir. Kendinizi ta * nrmak istiyor musunuz? Kendi kabiliyetinizi, kendi varlığınızı, kendi hususiyet- lerinizi tanımanın ve bun - ları iyi yolda (o kullanmanın e sırrını öğrenmek istiyorsanız bu kitabı okuyunuz "i. 75 Kr. © Müşküllerle Mücadele Dr. Gasson diyor ki: Bu eser dinamitle doldurul muştur, Bunun gayesi, bir gok iş sahipledini mahveden atalet ve korkaklığı berhav# etmektir. Bu kitap cesaret - Kare i lerini kaybetmek üzere olan # XX lara kurtuluş yol ve vasıta” ii larmı gösterir. | Bu kitsp müşkülleri yenmek istiyer herkes için yazılmıştır, Bu kitap boş sözler, "evet efendim, hakkınız var,, "başüstüneler,, kitabı değil dir. Ben bir nazariyeler kitabı değil, umumi çareler kitabı yazdım. Fiyatı 78 Kuruş. Doktor Gasson'un bu dallı gördüğünüz eserleri" ni idarehanemizden alabilirsiniz. Istanbulda bulun” miyanlar, bedellerini posta pulu olarak idarehane * mize gönderebilirler, ISTANBUL "TAN,, MATBAASINDA