29 Mayıs 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

29 Mayıs 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

6 (SPOR ) Galatasaraylılar Bugün Ankarada Oynuyorlar Orada iki maç Kazanmak hiç Kolay olmıyacak (Yazan: Eşref Şefik) Milli küme karşılaşmalarını Ankara müsa- bakalarını yapmak üzere çarşamba günü Hay- darpaşadan hareket eden Galatasaraylılar bu- gün ilk maçlarını Ankara stadının çimen saha. sında oynıyacaklar, Galatasarayın ilk karşıma çikacak olan Ankara. güçlüleri Güneş takımına karşı orada seyretmek fır- #atını bulmuştum. Güneşlilere altı gol farkla mağ- Tüp olmalarma rağmen Ankaralı srkadaşlarımızın âhenkli bir oyun tarzma malik olduklarına maçm her dakikasmda şahit olmuştum. Gördlğüm bu maçtan ğ Ankaragücünün zayıf tarafı, rakipleri rahat bırakacak kadar markaj mü hâsıl 1 kanaate göre; dafnasma çalışmamalarıdır. Ankaralı cumlarında olduğu gibi müdafaalarında da rakibini yalnız kombinezon oyunile durdurmak sistemini tat bik ediyorlar. Bu yüzden müdafaa oyuncularının kar #1 taraf muhacimlerini ayrı ayrı paylaşmaları şekli yoktur. Oyunun umumi cereyanı İçinde rakip müha- cimler bazan tabiatile paylaşılmış oluyor. Fakat bu taksim oyundan evvel anlaşma şeklinde yapılma- dığından tesadüflere bağlanmıyor, Futbol vâksa cem'i spordur. Cem'i bir sporu yarı ferdiliğe doğru sürük- Üyen, oyuncu paylaşma usulü naza- riyede ve idealde pek doğru değildir. Ama, İngilizlerin dahi mecbur kal - dıkları oyuncuları paylaşma müda - faasına dörtte üç nisbetinde olsun bizimkilerin de başeğmeleri lâzımdır zannındayım. Türk muhacimlerinin tehlikeli elemanları her takımda iki. yi geçmediğine nazaran Golcü rakip- lerin yanlarma birer bekçi ikame et. mek usulü bizde her yerden daha lâ- gım bir tabiye mecburiyeti halinde - dir. Ankaragücünün hücum hattma gö- lince, bu hattım rakip nistf sahasına giriş tarzı kolay, fakat netice alacak mesafelerde, haddinden fazla embol olmak yüzünden gevşek olduğunu farkettim. Diğer bir şekilde, Ankara- gücü muhacimlerinin kusurunu şöy- le anlatabilirim: Bir futbol takımının hücum hattı on sekiz pas çizgisine kadar cem'i oynar. On sekiz pas çizgisine girmiş beş muhacim orağa cem'i tarzlarını | ikinci plâna bırakıp ferdi olmağa mecburdurlar. Çünkü, gol denilen şeyi beş muhacim birden atmaz, bir muhacim atar, İşte Ankaragücünün muhacimleri sayı tecrilbesine teker teker ve muh- telif saniyelerde karar verecek ferdi- yete çabuk geçemediklerinden kale önlerindeki fırsatlar da ekseriya geç kalmış oluyorlar. Saha ortalarında beraberliği çok yerinde olduğu halde, müdafaasmda ve hücumunda yukarıda saydığım kusurları taşıyan Ankaragücüne kar. şı bugün Galatasaray nasıl bir neti- ee alabilir? Galatasaraym hücum hattımm son Oyununu İzmirin Uçokuna karşı İs - tanbulda gördük. Ogünkü Galatasa- ray hücum hattmdaki çocuklar yeni mevkilerinin icaplarını tamamen kav ramış ve aralarındaki Jehimlilik has, gasını kuvvetlendirmiş olmalarına rağmen hücumlarmı kolaylıkla de- marke kalan tarzlarda inkişaf ettir. diler, Filhakika Uçoka karşı Galata- saray şanssız bir gününde" değildi. Her gol teşebbüsünü futbol soyunu - nun şeytanı âdeta kolaylaştırdı. Ge» niş ve seyyal bir oyun çıkardıklarını, geytanm bacağımı kıracak şekilde ha. reket ettiklerini de unutmamalıyız. Tahminimizi kısaca bildirmek & - zere aklımızdan geçen diğer mütale- aları buraya geçirmeğe lüzum gör - meden bugünkü oyunun neticesini gövle bir cümle ile verelim: Galatasaray bugün İstanbuldaki Üçok maçına çıktığı hücum kadrosu- nu muhafaza ederek çıkarsa, merkez muavininin müdafaacıdar ziyade hü- eumcu oluşu yüzünden ihtimal birkaç gol yer, fakat yediğinden fazlasmı da seyyal oynayan o mühacimleri saye- sinde atar, arkadaşlar hü buk ayırmak kabi '— Amerikalı'ile Güreşler Ka'dı Eğer Bursa güreşlerinden Türk peh livanlarmı ça- karşılaşması Istanbulda gelecek haftaya yapılacıktır. Bü akşam Türk pehli. vanlarma karşı şeh. imize gelen Amerikalı Pulkumar güreşe çıkacaktı. Pehlivanlarımızdan Te. kirdağlı Hüseyin, Afyonlu Yarım Dünya ve Dinarlı Mehmet Bursa ve eiva- rında giireşlerde kaldıkla. rmdan Amerikan boğası. nın kolları göğsünde bağlı kalmış ve kendisini bura. ya getirenlere: “.— Mademki rakiplerin Bursada güreşiyorlar, on- ları bekleyip vakit kaybe- deceğimize biz de oraları gidelim.,, Bunun üzerine müsaba. ka mürettipleri Amerikan boğasiyle beraber Bursa - ya harekete karar vermiş lerdir, | olursa Amerikalı İle Tekirdağlınm Bulgar Bir Tavzih “Haber” refikimizin dünkü nüs - hasında, bundan iki sene evvel Bey- oğlu Halkevinde açılan atletizm ha- kemleri kursuna devam edenler o Za. man iltihak edildiği halde bugüne kadar kendilerine hakem Jisansı veril mediğinden gikâyet edilmekte ve o &- rada bu kursu idare edenler arasın- da benim de adım geçmektedir. Filhakika 936 senesi başlarında At letizm federasyonu reisliğinde bu - lunduğum sıralarda böyle bir kurs aç mış ve Adil Giray arkadaşımızla bir kaç ay konferanslarımıza devam et İmiştik. 18 Nisan 986 tarihinde yapılan ye İni intihapta Atletizm reisliğinden çe- İ kilmiş olduğum için şahsan bu kon- feranslarıma devam edemedim. On - dan sonra da orada devam edenle - rin - âkıbeti ile uğraşmama imkân kalmadı. Başladığım işi yarıda bırakmış ol. mak gibi bir manevi töhmet altında kalmamak için bu küçük tavzihe za- ruret hissettim. Bürhan Felek Bilecikte Spor Hareketleri Bilecik, (TAN) — Yenişehir Genç ler klübü ile Halkevi sporcuları ara- sında bir maç kabul edilmiştir. Dün Bilecikte yapılan bu futbol maçı Bi- lecik Halkevi takımının 10 kişi oyna: masma rağmen 1-1 berabere ciarak, ikinei haftaymmn beşinci dakikasında çikan bir münakaşa neticesi Yenişe- Bugün Bulgar takımiyle karşıla- şacak olan Peralılar, geçende Şişli ile yaptıkları maçta Takımı Bugün Oynuyor Sofya birinel İliklerine dahil Vi- (ladislav takımı bugün ilk maçını gay- rifedere klüplerin en kuvvetli teşek- küllerinden Pera ile Taksim stadm- da yapacaktır. Kadrosunda 4 mili takım oyuncusu bulunan Viladis'av yarın da Şişli ile ikinci maçını yapa- caktır. Kendi aralarında her poxar sabahı tahmin edilemiyecek derece - de büyük bir kalabalık önünde mun- tazaman lik maçlarını, kupa müsa - | bakalarmı yapan gayrifedere klüp - lerimizin ecnebi takımlarla yapacak- ları karşdaşmalarda nasıl bir derece alacakları merakla beklenebilir. | İçlerinde Bambino, Valastardis, Ja- İponi, Filipya gibi birinel smıf oyun- İcular bulunan Peranm bugtinkti ma- ça büyük bir ehemmiyet vererek en kuvvetli gekliyle çıkacağı şüphesiz - dir, Bulgarlarm kuvvetini bilmediği - miz için bu husustaki düşüncelerimi- xi birinci oyundan sonra bildireceğiz. Sekizler Turnuvası Final Maçları İki aydanberi Şeref stadında de - vam etmekte olan sekizler turnuvası maçları bu haftaki oyunlarla niha- yetlenmiş oluyor. Yalnız şampiyonun taayylin etmesi en başta bulunan Sü- leymaniye ile Beykozun gelecek haf- ta yapacakları maça bağlıdır. Bu hafta, karşılaşacak takımlar şunlardır: Hilâl - Süleymaniye saat 11 hakem Ahmet Adem. Anadolu - Topkapı 12,45 bükem İzzet Muhittin. Vefa - Eyüp saat 14/30 hakem ANI, m hirliler tarafından yarıda brrakılmış- tar. Maçta Bilecik halkının büyük bir kısmı göze çarpmakta idi. İ giden Karadeniz vapuru, dün sabah 29.5.0037 — | Karadeniz Vapuru Buraya Valnız Şunları Getirdi: MADRİD ELÇİLİ SIĞINAN 750 İSPANYOL Yarı Yolda Denize Atılıp İtalyan Toprağına Çıktılar i spanyadaki dahili kavga, harp edebiyatma, yahut harp hukukuna yeni bir örnek daha verdi. Madrid Elçiliğimize sığınan 750 Franco'cu İspanyol, beynelmilel hukuk kaideleri- nin her mânasile ve tam şümuliyle hürmetkârı olan Türk siya- setinin müşfik eliyle ölümden kurtuldu. Mütteçmeri armak ıçın İspanyaya limanımıza döndü. Vapur, Valânsi - yadan 750 kadar mülteci almış, bun- larm hepsi Sicilya adasmm Seragüza Umanma: çıkmışlardır. Şehrimize ge len 8 kişidir. Hepsi de 'Türk tebaa - smdan olan bu mülteciler B, Avram Mişonla karısı Sultana, kızları Es- ter, Eliza ve Sultananın kız kardeşi Sara, Madridde Türk sefaretanesi müstehdemlerinden Sadiye, Leon Ro- mano, Avram Nahum Simondur. fin kendisile görüşen bir mu- harririmize Avram Mişon'şun ları anlatmıştır: «.- 1928 de Barselonda enternas- yonal bir sergi açılmıştı, Ben, sile ve çocuklarımla berâber oraya git tim. İspanyada ticarete başladım. İşlerim İYİ Sİdiyordu, Hayli para ka- zandım. fakat sonradan İspanyollar Gelenlerden üçü işi azıttılar. General Franko isyan çıkardı. Memleket ikiye ayrıldı. İs - panyollar biribirlerini öldürmiye baş- / pI Fakiri ladılar. Vapurumuzun geldiğini öğ - renince nekadar sevindiğimizi tarif elemen. Bile berber 70 pan. O” Jadar yol da Türk sefaretanesine sığınmış: | Kayboldu lardı. Türk sefir ve Başkonsolosu, hafta larca uğraştılar. Pasaport muamele - lerimizi yaptırdılar, Bizi vapura yer- Jeştirdiler. Ailece rahattık. Mülteci - ler arasmda Baronlar, Köntlar, Kon- tesler vardı. Gemi süvarisi ve diğer memurlar, herkese Türke yakışır mi- | panyol sularmdan ayrıldık. İtalyaya doğru geliyorduk, Seragüza lmanma yaklaşırken İs değişti, İspanyollar va purda anttılar. Hepsi de âsi tarafın- dandı. Onları gemiye alarak yedirip içiren Türk süvariye karşı isyan et - tiler. Süvari, kendilerine askerlik ça- #mda olm:yanların İtalyaya çıkubile- ceklerini söyledi. Liman acıklarında iyi yüzme bilenler denize atiadılar. İ- tur, Müthiş Bir Hava Kasırgasında Londra, 28 Londra, 28 (TAN) — Hindistanın Veziristan mıntakasmda asileri ten. kile memur olan askeri kıtalar isyanın ebanisi olan İpi fakirinin mağarasına | kadar varmışlar, fakat mağarayı bom safirperverliği gösteriyorlardı. İs - | boş bulmuşlardır. İpi fekiri esraren- İgiz bir surette ortadan (o kaybolmuş. | (TAN) — Norveçte İbir tayyare müfrezesi havada tuçarken talyan zabıtası gemiden atlıvanları toplıyarak vapura iade ediyordu. Fakat sonra 750 kişi hep birden sü variye ve Polise hilcum etti. Müma- naati kırdı. Karadaki Ttalvan ahalisi we İni Yardım etmek istedi. Ni- avet vapuru terkettiler, Bi, ki- şi İstanbu'a geldi ie Bayan Sadiye de şunları anlatı - yor: “— Ben, Bay Tevfik Kümilin evin- müthiş bir fırtına kopmuş, pilotlar tayyarelerinden paraşütle atlıyarak canların: zor kurtarmışlar, fakat pilot İlardan birisi ölmüştür. BİR İHTİYAR TREN ALTINDA CAN VERDİ Ankara, 28 (TAN) — Din gece İs. tanbula gitmekte olan Marşandiz te. çiğniyerek öldürmüştür. ĞGİMİZE de çalışıyordum. Mustafa #öBği Fransız tebaası bir gençle evlen” Kocamı İtalyan âzileri öldürdük, Ben de şu küçük yavrumis yaps? niz kaldım. Elçimizden Türk gönderilmemi rica ettim. Beni 5“; dilar,,, i Avram Mişonla ajlesi ortak. deki kayınbabasmın evine, Bay8” *. diye bir otele, Nahum İzmirdeki *” casmın evine gönderildiler. Leo ©, mano'nun babası ve akrabaları, 79 rabvada oturmaktadır. Mültecilerin vaziyetleri hakkısi? vapur mürettebat da gunlart sö yorlar: “ — İtalya sularma kadar saya iyi geçti. O sulara girince önü” mermiler düşmiye başladı. alânsiyada bir gün kadar mii tık. Asilerin yüzlerinde İspanya” ayrıldıkları için & teessür OKUDU | yordu. Körnlir alma kiçin Maltaya yakl) tığımız zaman, hükümetimiz, İ lerin İtalyan Gopraklarına çıkt v r wi var ye2 ize rr verildi. Liman zabıtası tertibi m. ge) mıştı. Bu sırada Hidise büyüdü > siler, polise karşı koydular. Bif pe yar, denize atlıyarak, bir kısmı ğ$ © da'larla geçerek oraya gittiler. B9., rada birçok kimseler de Y8i dılar.,, Türkiye İçin Coşkun Tezahürdt # Bağdat, (TAN Muhabirindef Irak Parlâmentosunun bu içim istisnasız olarak bütün meb > Türkiye Irak arasmda son def& a, rafe edilen anlaşma, gösterilen yele! luk ve firperverlik har vz | dolayısiyle, Atatürk Türkiyesi kında çok sitayişkâr ve takdirki”” | tuklar irat ettiler, yö Meclis açılmen Hariciye Na” a, | ci Asil Bey Türkiyede gördüğü . “. dan samimi ilifatlar ve ürk gi Irak hakkında gösterdiği iyi hakkında bir nutuk verdi ve © şunları söyledi: | “.- Türkiyede gördüğüm se | tezahürünü ömrümün sonuna yet | unutamam. İki kardeş memle yyl rasında bir dostluk muahedesi ** komşuluk anlaşması imzaladık eri İsmet İnönü ve Büyük Şef A is | tarafından husust surette kabil “gi, dum, Bagvekilimiz Bay Hikmet ye leyman hükümeti hakkında büy sempati beslediklerini öğrenli” ge Rüştü Arasla uzun uzun £ ye tim. Her noktada mutabık “pk Bilhassa Türk ricali, Osmanlı “4 ratorluğundan ayrılan ülkeleri”, 4 | mamen mistakil olması hakk. Hicenabane duygularla mütebii ye ler. Türkiyeden ayrılırken bartıcı, asil intıbalar elde etti” e 49 Kaçakçı Daha Tutuldu gi ir Ankara, 28 (A.A) — Geçen gil ta içinde gümrük muhafaza vt — ikisi ölü kırkdokuz kaçakçı " on bir kilo gümrük kaçağı, kiz inhisar kaçağı, yirmi aft Td ni'Doğançay civarmda bir ihtiyarı | rası, bir tüfek, on üç mermi 8 kaçakçı hayvanı ele gesi