3 Haziran 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 3

3 Haziran 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 3

Alman Harbiye Mussolini İle Görüştü Von Neurath da, Tuna | Havzası Memleketlerinde R ta meydanında Mussolini, Mİ Badoğlio ve Debono tarafınd Bir Seyahate Çıkıyor za (TAN) — Alman Harbiye Nazırı Mareşal Von Blom- buğün saat 13 te tayyare ile buraya geldi. Nazır, Littoria Kont Ciano, milli müdafaa müs- neral Bariani, Amiral Cavagnari, General Valb, Mare- an karşılandı. Misafir Nazır, öğleden sonra Kral tarafından kabul edildi, mü- teakrben, » OBİ n Pr. Piccord'in Balonu Nasıl Yandı EN "e İnlilâk neticesinde ansızın alev aldı hh Âh Prop, lerini vermişlerdir. dair ateşi söndürmek yolun.| Temsil ödilen “Çiçekler ülkesi” ve in gayretlerine “Son armağan” piyeslerinde küçük. bu yangına ancak seyirci | |ler hakikaten beklenilmiyen bir mu- kalabildi Mardinde Memleket Hastanesi İnşaatı mayi CTAN) — Memleket has taş, | #ehir dahilinde bulunmak. Bela; Park yakında olmasınm faj hi, , İüsünülerek bu mevkide yeni Yalana yapı'nası için 937 - 988 Büy itçesine 30.000 lira konul - Nühge Bu tahsisat, husus! idare V6 hayır işlerine ayrılmıştır. Belçikada Umum! Af Kay 2 (TAN) — Belçika bü Da hi bugün, harp sırasında vata. lap 7 2het cürmüünden mahküm olan. ir geklında umumi affı neşretmiş. kaç , ekil, bunun bir zaaf değil, fa iş. eseri olduğunu söylemiş- Antepte Güzel Bir Müsamere Mm ; (TAN) — Gaziantebin li mile müesseselerinden yı Ahmet Ağa” okulu vaeinin Halkevi malomunda tstla mag ği müsamere çok parlak ol - maa alkışlanmıştır. Bu Mini tür. ocağını on iki yıldır Bakir ae İdare eden öğretmen hiti ener, ayni zamanda Mümin, izde folklor Mem. 5. e araştırmalariyle | Mareşal, Perşembe günü hava ordusunu, Cuma günü kara kuv vetlerini ,Pazartesi günü de donan . mayı ziyaret ve teftiş edecektir. Von İri, İtalyan Veliahdinin misafiri olarak Napolide kalacaktır. Alman Hariciye Nazırı da seyahate çıkıyor Berlin, 2 (A.A) — Alman Hariciye Nazırı Von Neurath, önümüzdeki haf ta Yugoslavya, Bulgaristan ve Maca- ristan hükümet merkezlerine bir 6. yet yapacaktır. Bu ziyaretler Al - İmanyanm Tuna havzası meselesine gösterdiği alâkayı ifade etmektedir. Bu seyahati mevzuu bahseden Ta- liner Tageblatt, diyor ki: “Bu ziyaret münasebatın tarsin ve tevsii, cenubu şarki Avrupasının teskini nefinedir. Bulgaristan ve Bia caristanla olan münasebatımız bir an'anedir. Yugoslavya ile münasebet lerimiz de genişlemiştir. Daha geniş bir teşriki mesai şartlarmı hazırla. mak mevzuu bahistir... —. ezgi, araşarır Roma, 2 (A.A) — Curnale d'İtalya gazetesi, B. Fon Blombergin Romaya bir asker sıfatile geldiğini, görüşme lerin bilhassa askeri mahiyette olaca. ğını ve fakat mülükatm harpcu bir tezahür olmıyacağnı ve telâş edile, cek bir Komployu ihtiva etmediğini kaydetmektedir. Aydında Küçüklerin Güzel Bir Müsameresi Aydın (TAN) — 7 Eylül ilkokulu talebesi Halkevinde yıllık müsamere- “köylü” rolleri çok iyi yapılmıştır. Muğlada Yıldırım Bir Kadını Öldürdü dürmüştür. D küm sürmesine rağmen iktısadi ba. Zurduğu fenalıklar heryerde his. solunuyor. Beynelmilel ticreti can. landırmak ve beynelmilel iktısadi münasebetleri ıslah etmek için çare aranması düşünülmüş, ve İngiltere vekili M. Van Zeeland'tan bu me- bu meseleyi inceliyen bir yazısında dünya ticaretini canlandırmanın mümkün olup olmadığını tetkik et. mekte ve mlinekiinse hangi usulün takip edilmesi lâzım geldiğini araş- tırmaktadır. İ — Hakikatte bugün dünya ticareti 1914 yılma nisbetle pek zavallı bir eke Sie Gnl sönme İtalyan Bomber Cumartesi ve Pazar günle-| vaffakıyet göstermişler, “Miki” ve Muğla, 2 (A.A) — Ahiköy kamu- nunun Yava köyüne düşen bir Yılâı - İmamın miihtaç köylülerine bir 4Y -|yahatine çıkacak, bu havalideki baş- rım inek sağmakta olan bir kadını Ööl- |danberi banka tarafmdan borç pra |lıca şel cektir. rışın aksaklığı ve bu aksaklığın do- ile Fransa hükümetleri Belçika Baş- Eski Fransa Başvekili M. Flandin TAN NN Nazırı ” | Misafirimiz Ankarada Gazi İ Enstitüsünde HABERLER olliywood stüdyolarında grev dün nihayet bul. muştur, . A şağı Avasturyadaki mü: himmat fabrikalarında büyük bir infilâk olmuş bir. çok işçiler yaralanmıştır. e B eynelmilel mesaj bürosu 1938 yılı Nisanmda bir kömür konferansı akdine ka- rar vermiştir. . Y ugoslavya Eraliçesi Ma. ry, Bükreşe Romanya Valide Kraliçesini ziyarete gitmiştir. A Imanyada metörlü, bir. tren bir kamyonla çar- pışmış, birçok yolcular yara. lanmıştır. İzmirde Toprak Altın- da Kalan Ameleler Izmir, 2 (TAN) — Bozkayada Üç &mele, kazmakta oldukları toprağın altmda kaldılar, bunlardan Nevgehir- li Mehmet öldü. Diğer ikisi ağır Y& ralıdır. Ziraat Bankasmın Kızılcahamamlılara Yardımı Kızıleanamam, (TAN) — Zirsat Bânkası, muamelât memurluğuna! Hayri Yazıcı, muavinliğo de Cemi| ip Misafir Emir Protesto İçin Dükkânlarını Kapatmışlar Adana, 2 (Tan muhabirinden) — Suriyeden gelen haberler, dün An- takyada bir kısım Alevi ve Rumların Cenevre anlaşması protesto maksa- dile dükkânlarmı kapadıklarmı bildir. mektedir, Hudut komisyonu toplanıyor Adana, 2 (Tan muhabirinden) — Cenup hududu muhtelit komisyonu yarın toplanarak hudut meseleleri t- zerindeki tetkiklerine başlayacaktır. İngilterede Silâhlanma Vergisi Kaldırılıyor Londra, 2 (A.A.)— Chamberlain'. im iiçilöhlenme vergisi, nden Yazga çeceği ve bunun yerine bir temettü İ vergisi koyacağı suretindeki beyanatı üzerine dün borsada eshamda umum! bir tereffü kaydedilmiştir. Kral Faruğun Taç Giyme Merasimi Kahire, 2 (A-A) — Kral Farukun taç giyme merasimi 1 Temmuz sonla. rında, Raşid ilân edildikten sonra, ya. Pılacaktır, Merasim, Mısirin yeni va. ziyetini tebarüz ettirmek için İngilte. rede yapıldığı gibi bilhassa parlak o. lacaktır. İnebolu Halkevi Âzalarının Seyahati İnebolu (TAN) — Haikevi azasın-| dan mürekkep bir grup 2 Temmuzda Doğu tayin edilmişlerdir. Kızmlesha- verilmeğe başlanılmıştır. YAZAN: ÖMER lerin en mühimlerinden biri, hermil- letin, ihtiyaçlarını kendi istihsaliyle faaya ait ihtiyaçları, icabında, kim. seye el uzatmadan temin etmek-ar- zusundan doğmaktadır. Bu arru ise herşeyden fazla, dünyada büküm sele İle meşgul olmasını dilemişler, süren içtimai ve siyasi emniyetsiz. Belçika Başvekili de bu işle meşgul liğin, a rs harp korkusunun eseri sayıla. bilir. O halde herşeyden evvel, bü emniyetsizliği ve korkuyu ortadan kaldırmak için tedbir almak lâzrm- dır. Halbuki vaziyet bunun tama- miyle aksinedir, Çünkü Avrupa git- gide Iki gruba ayrılmaktadır. Bun. ların biri demokrat, diğeri diktatör Avrupadır. Birini İngiltere ile Fran. sa, diğerini Almanya ile İtalya tem- sil ediyor. Bu aynılık İse, ergeç, bir Karadeniz sahillerinde bir tetkik se- RIZA DOĞRUL barbi doğuracak mahiyettedir. O halde dünyayı bugünkü dert. lerinden lem ki hiç olmazsa, bu dertleri ve istırapları iktısadi bakımdan asgari dereceye indirmek mümkün değil midir? Eski Fransa Başvekiline göre bu na imkân vardır, Ve bu imkân: her yerden evvel Avrupada aramak lâ- zamdır, Gerçi Avrupanm muhtelif değişiktir. Sanayi işçileri ile ziraat İşçilerinin maişetleri arasında bü. yük farklar vardır. Muhtelif devlet- ler arasında yüklendikleri mesuli, yet bakımmdan büyük ayrılıklar göze çarpıyor, ve bu yüzden Avru. pada bir gümrük ittihadı vücude geirilmesi imkânsız gibi görünüyor. Fakat bu ittihat esası kabul edilirse Geliyor "Ankara, 2 (TAN Muhabirinden) — Altes Emir Abdullah bugün öğleden Der) evvel Harbiye Okulunu gezmişler ve saat 13,30 da Başbakan İsmet İn - önü tarafmdan Anadolu Klübünde şereflerine bir öğle ziyafeti verilmiş. tir. miştir. İstasyonda Başbakan İnönü, Hariciye Vekil Vekili, İngiliz| Altes Emir Abdullah saat 16 da İngiliz sefaretinde maslahatgüzar ta. rafından verilen çayda hazır bulun. muş ve bu akşam eksprese bağlanan hususi vagonla İstanbula hareket et- İsmet v FELE Bizde Sayfiye Bizde sayfiye hayatı, hele denize girmenin, günaha girmekle müsavi olduğu şu devirde, deniz kenarında iyi kötü bir yere sıkışıp yaşama şart. Tarı ne olursa olsun, bir mayo, bir de. Tikli papuç ve kızarmış bir deriye ma- lik olmaktan ibaret sayılmaktadır. Böyle olduğu içindir ki önünde kum. salı olan Anadolu kıyısı gibi deniz kenarları yakında Yenikapı ve Sa. matya kadar kalabalık olacak ve 0- raları bir sayfiye değil mahalle ha. Hini alacaktır. Ben (o Samatyalılarn, Kumkapı ve Yenikapılılarm yerinde olsam, pek sıcak ve llmamlık olan o sahilleri, Anadolu sahillerine rekabet edecek şekle sokarım, Eski evleri yi. kar, kübik köşkler yaptırırım.Genişçe bir kazino, bir caz. Gazetelere ilân. lar... Buadiyeye rekabet ederim. Çün. kü kime sorsam: rl ei a Bile e e e erkânı tarafından uğurlanmıştır. Bir ihtiram kıtası resmi selâmı ifa eyle. miş ve bando muzika Ürdün ve İstik. lâl Marşlarını çalmıştır. Beylerbeyi Sarayı Emirin ikametine tahsis edildi Şarki Ürdün Emiri Altes Abdullah, bu sabah saat dokuzda şehrimize gel- miş olacaktır. Altes Abdullah Haydar paşada asker! merasimle karşılandık. tan sonra hususi bir motörle doğruca ikametine tahsis edilen Beylerbeyi Sarayma gidecek, dört, beş gün kala. caktır. Bu arada, Emir, şehrin tarihi yerlerini, müzeleri de gezecektir. Ç. Esirgeme siniz? — Gidecektik amma yer bulama- dık. Hep tutulmuş. — Nerede? — Bostancı, Suadiye falan. O ta. raflarda. — Canım, Boğaza, Çamlıcaya, Ye. şilköye falan gitsenize! — Oralar pek eğlenceli olmuyor. Muhakkak birşey varsa o da dün- yanın sayfiyeden beklediği şeyle hi. zim beklediğimizin biribirine uygun olmamasıdır. Herkes yazlığa, başım dinlemek, saf hava almak, açık Ove tenha yerlerde sakin bir hayat sür. miye gider. Biz se bunun aksine, ka- tabalık, gürültülü, havası ve sükü. neti kalabalık yüzünden ihlâl edilmiş yerlere koşarız. Gerçi, insan cemaatle yaşıyan bir hayvandır amma arasıra dağa, tepe. Kurumunun Yardımları Ankara, 2 (A.A) — Çocuk Esirge. me Kurumu Genel Merkezi tarafm. dan 15—5 tarihinden 1—6—937 tari- hine kader 2406 çocuğa yardım edil. genel merkezin polikiniklerinde ba - kılmış ve tedavi edilmiştir. Ayrıca diş bakım evinde de 292 ço. cuğun dişleri bakılmış ve tedavi edil- miştir. 1260 çocuk ve anne genel merkezin banyolarından istifade etmiştir. Süt damlasından her gün 120 çocu ğa süt verilmiş ve 15 günde yekün o. larak 1000 kilo bedava süt dağıtılmış tar. İlk okullardaki zayıf çocuklar için genel merkezde açılan aşhaneden her gün 479 çocuğa sıcak etli öğle yeme. ği verilmiştir. Yardım için genel merkeze başvu - 150 kilo bulgur verilmiştir. İzmirde Kömür Yükseldi nün kilosu 6 kuruşa çıkmıştır. © Avrupada Iktisadi Kalkınma ünyanm bugünkü dertlerinin en büyük kaynağı, şiphe yok ki Iktısadidir. Milletler arasın. da, şöyle böyle, siyasi barışm hü. Avrupanın iktisadi birliğini temin edecek tedbirleri tetkik etmek, ha. sırlamak ve tatbik etmek nisbeten si lâhsızlanmayı temin edecek bir konferans toplamak, bir anlaşma ihtilâflar için beynelmilel bir mahkeme kur. kolaylaşır. Bunun için iktasadi yapmak, sonra iktısadi mak mümkündür. Bu suretle M. Flandin A: vrupanm Iktısadi kalkınması imkânmı 1919 sulh muahedelerinin diktiği iktısa. di müniaları kaldırmakta görüyor. Bu muahedeler Avrupayı İktısa- di ve mali bakımdan darmadağınık bir hale getirmiştir. Yeni bireser vicude getirmek için evvelâ eski. sini yıkmak, enkazmı kaldırmak ve yeni temeller atarak yeni bir bina vilcude getirmek kâzımdır. ye, ormana velhasıl tenhaca bir yere çekilip bir yılm yorgunluğunu birkaç hafta veya aylık sükünetle geçiştirmek dururken, böyle panayır yeri gibi kalabalık mmtakalara koş- mak, geceleri geç vakit yatıp gün. düzleri işe gitmek için erken kalk. mak, bu yüzden iştihayı kaybedip vücuttan düşmek sayfiyeden bekle- nen neticelerin tamamen zıddıdır. O. nun için halkımıza sayfiye nedir? Neden gidilir? Bunu öğretmek şeh. rin ve şehirlinin sıhhati namma artık yavaş yavaş bir vazife olmaktadır. Bu vazife, herkesten evvel İstanbu. lun doktorlarma düşer. B. FELEK söyle Sıvas Halkevinde Yeni Seçim Yapıldı Tan 31 yoksul yavruya para Yardımı yapılmış ve ayrıca da 3 fakir aileye İzmir, (TAN) — Odun kömürü - Kö- mürcülerin sermeyelerine göre, 30 - 40 bin kilo ve daha fazla kömür alıp hir ve kasabaları ziyaret ede- | depolarma koydukları anlaşılmakta» âır. Sivas, (TAN) — Halkevinde ye ni komite seçimi yapılmıştır. Dil, tas rih ve edebiyat komitesine erkek öğ- retmen okulu öğretmenlerinden Nes det Sancar, öğretmen Bedia Tan, orta okul direktörü Behram Atalay, öğretmen Kâzım Akdeniz, öğretmen ve hukukçu Süleyman Özsever seçil mişlerdir. Diğer komitelerin yeni #- zaları şunlardır: Ar komitesi: Öğret» men Eşref, Hüseyin Kaya, Fazıl De- mirci, Temsil komitesi. Lise yardirektö- rü Faik Diranaz, öğretmen Niyazi "Tevfik, Halkevi rejisörü Cazim. Spor komitesi: Nacigök, (o Muzaf- fer Süzen, Şahap Erol, Falk Akça, Nuri, Sosyal yardım komitesi: Hükü. met doktoru Cemal Başer, memle « ket hastanesi kulak mütehassısı E- tem Yiğiter, Şakir, öğretmen Raşit, Fevzi Sağnak. Halk dersleri komitesi Hüsnü, Mustafa Reşit, Namıka Karlı, Zehra Temel, Süleyman Cem. Kitap sarayı komitesi: Kültür di- rektörü Cemal Gültekin, Fikri, Kâ- mil Köyelllik komitesi: Lise direktörü Ömer Beygo, Kaya Karaoğlan, Emi- ne Albayrak, öğretmen Kadriye Gülay, Baha, Müze sergi komitesi. Ticaret oda» sı Başkanı Rahmi Çeltekli, “Tahsin, Fakat M. Flandin'in kendisi de | Ziynet, Mergube, Nuriye, bu işin güçlüğünü itiraf etmekte ve bu yolda muvaffak olmak için Av. rupanm büyük bir gayret göster- mesi lâzım geldiğini (o söylemekte, dir, Yeni âza içtima ederek komite başkanlarmı ve Halkevi idare heye- tini seçmişlerdir. Halkevi yakmda bir Yunüs Emre gecesi tertip edecektir,