26 Haziran 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

26 Haziran 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

—— 6 (Ss Por ) Yarınki Maçta Yeni Oyuncular Seyredeceğiz © Galatasaray Birkaç “ Genç Tecr : Yarınki Fenerbahçe - Galatasaray maçı hakkında, her saat yeni «yeni şayialar çıkıyor. Her saat altmış dakika evvel söylenen sözün sini öğrenmiş oluyoruz. İki kızgın bahisler devam edip gidiyor. Bilmem karşılaştıklarımın ekserisi Galatasaraylı olduğundan mıdır, ne-| 3 dir Havada itimat olarak Galatesa- taraftarlarmın galibiyet timitleri kesif bir halde dolaşıyor. Sarı mizılıların bu emniyetleri, bilhas- hücum hatlarının son büzr oyum.) larmda çıkardıkları gol adedinden muştur. “Penerlilerde Galatasaray bilhas- 8 bu tarafından çekindiklerini his. halleri de sık sik seziyorum. | n şimdiye kadar bildiğim bir şey futbolde itimatla ve fazla güve- ek çikan taraf ekseriya umduğu- bulmaz. Vakıa böyle tesadüfler u- ve uğursuzluk kelimelerini aşa- uyan şeylerdir amma çıkan rüyalar Bibi insanı inandıracak bir tarzda te- 3 edip gitmektedir. Nitekim bazı Galatasaraylılar: o — Aman çok güveniyoruz, bu ma- çin encamını hayreylesin Şeytan... diyorlar. * Maçm uğurlu ve uğursuz taraflş- rını bırakıp, kulağıma yeni yeni ge en bavadislerden bahsedeyim. Bu ha. maçm cani İle alâkadardır. tasarayda Galatasaray idarecilerinin gizleme- rine rağmen, onları sevenler ara. ida, klübtün ve oyuncularının Vözie ötlerini daha iyi bilenlerin akıllarına muvafık tedbirler olarak geldiğinden ikikat gibi yapılan şeyialar arasın- 1 — Merkez muhacim olarak oy- cağı bir gün evvel söylenen Gün izin takımda bulunmıyacağı kati söyleniyor. — Hücum hattında, Süleymanın rine Salimin geirilmesi, yahut Nec- tin yerine Salim konarak Süleyma- | — Şimdiye kadar ismi piyasaya| bahsolunmaktadır. Bu oyun. tarafından işgal edileceği gün- denberi malüm olmıyan Galatasa- ya geçtiğini biliyoruz. Antrenman- ikmış. Fenerbahçeye karşı tecrü- esk yeni oyuncunun ismi No- Nobarın Şişliden Galatasa- fa geçtiğini biliyoruz. Antrenöman da Galatasaraylılar arasında çok İ ve canlı bir oyun oynadığı söy- 'bu futbolcüyü Galatasaray şim- y takımma ait yeni ha- ler bunlardır. Bir de Fenerbahçe. dair işittiklerimi sıralayayım: kadrosundaki nilikler > — Fenerbahçe iarecileri, hücum Ortasının, evvelki günkü yazım- İşaret ettiğim aksaklıklarını he- yarak, Fizreti s0) içte, açıkta da anı oynatacaklarmış. | — Hücum hattım sağ iç yerin. Fikretin denenmesi kuvvet- lerdenmiş... Hücum elemanlarını hevesli ve a. ie lerden yapmak taraftarları olmakla beraber, Galatasıray İ heyeonli: bir maca eski tecrübe- le çıkmayı muvafık bulanlar da İni nazarlarmda hâlâ ısrar et te imişler, Hücum hattimm tertibinde çlerle tecrübeliler arsemda fikir st yapmakta bulunan Fener bir noktada tamamen mu- Jar. O da, muavin ve müdufaa übe Ediyor klübün taraftarları arasında da SELE 21 Haziran 1937 pazar günü 1 — Saat 15 te Güneş — Re- / ç ? ç j ; ; 2 — Saat 16 da Galatasarıy— Fenerbahçe. Hakem Nuri Rosut. 3 — Saat 17,45 te Güneş — Beşiktaş. Hakem Sait Salâhat- ( ile ir dg ğ tin, j4 4 — Pazar giinü gişe ve kapı- 4 lar saat 12 den itibaren açıktır. 5 — Bilet satışmı kolaylaştır mak İçin 26 haziran 937 cumar- tesi günü saat 14 ten 20 ye, pa- zar günü saat 9 dan 12 ye kadar biletler Taksim stadı gişelerinde de satılacaktır. Biletler: Tribün 100, dühuli- ye 50 kuruştur. mara A ya İneboluyu 2-3 Yendi Inebolu, (TAN) — Kazamız spor klübü ile bir maç yapmak üzere Kas Bisiklet .v Birinciliği Ankarada Bisiklet federesyonu tarafından İ Türkiye bisiklet şampiyonuluğu mü- sabakalarının 3 ve $ temmuz tarih- lerinde Ankarada yapılmasma karar verilmiştir. 3 Temmuz cumartesi gi- nü sürat ve 4 temmuz pazar günü mu kavemet birincilikleri yapılacaktır. Bu müsabakalara 3 aydanberi bü- tün mmtakalarda devam eden bisik- let seri Yarışlarında birincilik ve ikin- cilik alanlar iştirak edebilecektir. Müsabakaların daha fazla alâkalı olmasını temin için halen milli takım koşucusu olan ve seri müsabakalara iştirak ettirilmiyen İzmirden Kâzım, Kocaelinden Orhan, Ankaradan Talât ve Eyübün bu yarışlara girmesine müsaade edilmiştir. TAN — Bisiklet federasyonunu bu mesaisinden dolayı takdir etmek lâ- zımdır. Çünkü bir spor teşkilâtının j ilk vazifesi mmtaka ve Türkiye şam- Piyonalarını yapmak iken bütün di. tiği bir sırada bu birinciliği yapmak İmkânmı bulabiliyor. Bulgaristanda Spor Hareketleri Sofya, (Tan muhabirinden) — Bulgar sporcuları faaliyete geçmiş- terâir, Muhtelif sporlarda yabancı memleketlere Karymayıcaklar Jar. Be velâ ayın 27 sinde (yarın) Sofyada Boris bahçesindeki Kolodramda Bük- reş bisikletçilerile yarışacaklardır. Bu sebeple Rumen bisikletçileri buğün tamonu sporcularından mürekkep 30 kişilik bir kafile Ineboluya gelmiş ve pazar günü bir maç yapmışlardır. Büyük bir kalabalık ve memleket büyüklerinin önünde yapılan maç çok zevkli ve heyecanlı olmuş ve ilk devre 2-1 Kastamonu lehine kapan mıştır. Ikinci devre müsavi akınlarla geç mış bulunan bir oyuncudan |'"İ# ve zaman zaman her İki takım oyun üzerinde hâkimiyet tesisine mu- vaffak olmuştur. 25 inci'dakikada nebolu beraberlik sayısmı yapmış ise de 30 uncu dakikada Kastamonu İne- bolu kalecisinin hatasmdan bir gol daha yaparak maçı 2-3 kazanmıştır. Luviz Amerikada Antrenör Oldu Iktidarsızlığı yüzünden bizim fe- dar mahsus ortaya çıkarma-| derasyon tarafından isine nihayet ve- rilmiş ve memleketine gönderilmiş olan Amerikalı atletizm antrenörü (Luviz) önümüzdeki eylülden itiba- Ten Amerikanın meşhur Duke üniver. sitesi atletizm antrenörlüğüne tayin edilmiştir, Iktidarsızlığına mebni savdığımız bu adamı Amerikalıların istihdam et- mesi çok garip görünüyor, etmeyi düşünen Fenerliler, yalnız sol muavin M. Reşadın sağda oyna- tlarak Haşim gibi bir muhacimi da. ha şuurlu kontrol altnda bulundur. mak fikrinde de uyuşmuş görünüyor- lar, İşte şayialar halinde şehrin her semtine muhtelif şekillerde yayılan! ç sözler bunlardır. Bir semtte işitilen öbür semtlerdekilere benzemiy'eceğini düşünerek hepsini birleştirip muh- telif semtlerdeki meraklılara kolay- lık yapmayı düşündüm. Işittiklerimin ne kadar doğru ve takımlarda yapılacak değişikliklerin . | ne derece yerinde olduğunu maç gü- nü , göreceğiz... buraya gelmişlerdir. Yakında Bulgar ve Yugoslav mo- tosikletçileri tarafından Belgrat ile Solya arasında da büyük motosiklet koşuları da yapılacaktır Bu motwsik- let koşularında birinciliği kazanana Utro güzetesi tarafından bir kupe İle 6000 levadarı ibaret bir mükâfat ve. recektir, Sıvasta At Koşuları Sıvas, (TAN) — Ilkbahar birinci hafta at koşuları yapılmış, halkım çok rağbetini görmüştür. ğer branşlar bu vazifelerini ihmal et. | TAN €çen salı günü öğleden son- İ ra şehrin başlıca caddelerin- den birinin köşesinde üstübaşı pej- mürde, şüpheli bir adam peyda ol du. İşleri düşüp te ayni caddeden bir iki defa geçmek mecburiyetin- de kalanlar bu pejmürde kılıklı.a. damın Yine ayni yerde durduğunu farkelmişlerdir. Görünilşe göre bu adam birisini bekliyordu. Nihayet yaya kaldırı. mında Zenç bir adam belirdi. Pej- mürde kılıklı adam, bir kaplan çe- vikliğiyle bu gencin üzerine atıldı. Aralarında şiddetli bir boğuşma başladı. Genç adam kabil olduğu kadar kendini korumıya çalışı yordu. Gelen geçen bunları âyırm- caya kadar genç adam bir hayli yak ya or varam yoktu. Kavganm bitmesi de, baş- laması gibi sessiz oldu. Bir gözü şi şen, suratımın bir yanı mosmor ke- silen genç adam kimse farkına var madan ortadan kayboldu, Pejmür- de kılıklı adam da yan sokaklardan birine saptı, Gözlerinde, tatmin e- dilmiş insanlara mahsus bir sevinç okunuyordu. ğ Pejmilrde kılıklı adsmm pek te normal olmıyan bu vaziyeti, tesa- düfen bu vakaya şahit olan Post gazetesi muhabirinin siddetle dik. katini celbetti, Muhabir, vakann göründüğünden büsbütün başka ye 5 İ bir mehiyet taşıdığına kani olduğu için pejmürde kılıklı adamı tâkibe karar verdi, Peğmürde kılıklı adam biraz yürüdükten sonra Kendi ken. 1500 metrelik birinci koşuya üç hayvan girmiş, birinciliği diş hekimi Nüzhet Çubukçunun Gümüşü, ikinci nı, üçüncülüğü Çallı Mehmedin Şahi- ni kazanmıştır. Adanalı Fehminin Çağlayanı birinci, Sıvaslı Rahminin Müzafferi ikinet, Nu reddinin Kalenderi üçüncü gelmişler- dir. Dördüncü koşu iki defa yapılmış, birinei olmuştur. Adanalı Mustafanın Kaptanı ikinci, Mehmet Alinin Ceyl nı üçüncü olmuşlardır. Dördüncü koşuda birinciliği Kan- gallı Şükrü Kucağın Vuralı, ikinelliği yüzbaşı Cemilin hayvanı kazanmış - lardır, ma MÜESSİF ) BİR KAZA | Güreş Federasyonu Reisi Ah- met Fetgeri arkadaşımızm kızı maruf iskrimci bayanlarımızdan patlıyan tabanca ile nişanlısmmn dine konuşmüya başladı: — Bu artık sonuncu. İntikam almak hursı, insana intikâmm biz. zat kendisniden daha zevkli görü. ği Horasanlı Meh; : iiği Hol met Aralım Merca-| iyor, Benim için artık hâyetep bir manası kalmadı. Pejmürde kılıklı sdam Sir müd- ikinci koşuya altı heyvan girmış.| det daha yol yürüdü. ön mihayet Köngress - Streefldeki pis meyhane lerden birine girdi. Muhabir de onun arkasmdan meyhaneye girdi. Pejmürde külklı adem en dipteki masalardan birine ikisinde de Sıvaslı Mehmedin Yıldızı | oturmuştu. Yalnızdı.. Yırtık pırtık elbisesine karma karışık ve yuğir a, | saçlarına * rağmen münevver in - sanları andıran bir yüzü vardı. 2 şin mahiyetini şiddetle me- I rak eden gazete muhabiri dayanamadı. Sandalyasını pejmür de adamın masasma Yanaştırdı. , Mesleğinin ehli bir gazeteci stfatile çabucak pejmürde adamın itimadı. nı kazandı. İlk tahminlerine uygun olarak onu münevver bir İnsan ola rak buldu. Pejmürde kılıklı adam: — Bir gazeteci olduğunuzu söy- lemekle, dedi, itimadım! derhal ka- Sundm elinde kaza eseri olarak zandınız?, Size hayatımı anlatmak ta hiçbir mahzur görmüyorum. Bir yaralanıp öldüğünü öğrendik. zamanlur ben de bir gezete sahibi Gerek arkadaşımızla nişanlısmın ailesine, gerekse sevgili kızına bu elim vakadan dolayı kalbi ta- dye ve teessürlerimizi sunarız. TAS ATİ son çağırdı. Cebinin bilmem İl ga m iş be idim, Pejmüirde kılıklı adam sözünü yarıda biraktı. OÖnündeki sigara tablasile magaya vurdu. Ve bir gar Yazan: O. Hanri İngilizceden çeviren: B. Tok çıkardı. İçindeki biricik doları ara- yıp buldu ve garsona uzattı: — En iyi einsinden bir şişe şa- rapla iki tane sigara -getir, dedi. Bunu gören gazeteci düşünceli bir tavırla ve biraz da istemiyerek elini yeleğinin cebine soktu: — Müsaade ediniz de ben vere - yim, dedi, — Hayır. İmkânı yok. Artık ben ei Gazeteci derin bir nefes aldı. Bar daklar şarapla doldu ve hemen boşaldı. Tekrar doldular. Karşılık- hı sigara tellendirildi. Post gazete- sinin muhabiri, muhatabının söze başlamasını sabırsızlıkla bekliyor- du. Pejmirde kılıkiı adam faz'a nazlanmadı: “— İsmim Binkli'dir Bu isme İ- zafe edilen ameli gazetecilik mek. tebinin müessisiyim.. Şimdi gar - gona verdiğim dolar, benim son dolarınıdı.. Biraz evvel kögebaşm- da dövdüğüm adam da, gazetemin, ayni şekilde dir muameleye maruz kalmış son muharrirlerinden biri- dir. Gazetemin diğer bir tahrir kadrosunu da muhtelif zamanlar- da, sıra ile, pataklamıştım. Dayak yemiyen bir bu kalmıştı. Bugün bu son adamı da dövmekle, işimi sonuna erdirmiş oldum. akriben bundan bir sene €v- vel on beş bin dolar kadar bir param verdı. Bu parayı işlet - mek için münasip bir yer arıyor- dum. Ben bu paraları emin bir mü- esseseye yatırabilir, faizile de ge rinebilirdim, Fakat, maalesef, ka- famda bu paralarla daha fazla bir- kazanç elde etmek fikirleri doğdu. Ben biraz gazetecilikten anlardım. Teyzemden bu on beş bin dolar mi; ras kalmadan evvel birinci snlf bir mecmuada sekiz on sene kadar çalışmıştım. O zamanki müşuhe- deme nazaran memleketin bütün gazeteleri sivrilmek ve yükselmek istiyen haris birtakım gençlerle dolu idi. Hepsi de iyi bir gazeteci olmak için can atıyorlardı. Bunls- rın ekserisi kollejlerde okumus! zengin ailelerin çocukları idi, İşin parasmdan ziyade cakasmı sevi- yorlardı. O zamanlar o memlektin dört bir köşesinde açılmış olan bir takım gazetecilik mektepleri bu yüzden svuç dolusu para kazanı - yorlardı. Halbuki ben büsbütün başka bir şey düşünüyordum. Bu düşüncem, yukarıda kendilerinden baheetti- ğim bu tipteki gençlerin ruhi ha- letine çok daha uygundu, Maksa- dım, iyi bir güzele çikarmak, bura- smı, ayni zamanda, ameli bir mektep haline koymaktı, Bu mektebe ya- 26 -6-937 Üçgünlük hikâve| Ameli Gazetecilik Mektebi hasındaki nazari bilgilerini geniş- letecekler, hem de bilfiil gazetede çalışmakla tatbikat göreceklerdi. Tirajı yüksek iyi bir gazete ile baş başi gidecek olan böyle dir mek- tep, onu tesis eden için âdeta bir hazine olabilirdi. Çünkü diğer gaze tecilik mektepleri yalnız nazariye öğretmekle iktifa ediyorlardı. Hal- buki benim mektebimde nazariye ile ameliye elele vermiş olacaktı, Bu âdeta dâhiyane bir fikirdi. zun arsmalardan Sonra sa- tan alabileceğim iyi bir ge zete bulabildim, Bu gazete cenup şehirlerinden birinde çıkıyordu. İs- mini söylemiye Jüzum görmüyo- rum, Gaze enin ibi hastalandı- Bu, oldukça tanınmış, tirajı Yük £ bir gazete idi. Senelik üç bin &., r safi hasılatı vard. Ben bu güzeteyi on iki bin dolara satın ai dım. Geri kalan üç $ni dolarmı dâ bankaya yatırdım. Gazetecilik mek tebinin kabul şartları hak&mda gil zel bir ilân yazdım. Bu ilânı, mem- leketin şimal ve cenup tarafların - daki büyük şehirlere dağıttırdım ve cevap beklemiye başladım. Benim gazetem iyi ve meşhur bir gazete idi, Böyle bir gazetede iş almak birçokları iğin bulunmaz bir nimet gibi telâkki edildi. İlânm sonuna, ayrıca, şöyle bir kayıt koymuştum: “Ameli gazetecilik mektebinde- ki yerler gayet mahdut olduğun - dan girmek istiyenler, istidalarma baftada verebilecekleri para mik- tarımı da göstermelidirler. Fazla para veren tercih edilira, i Idığım cevaplarm sayısını söylersem İnanmıyacakar « nız! Bütün bir hafta, mütemadi. yen bu işe sit mektuplar aldım. Nihayet yapılan müracaatları tas” nil ettim, Kendimce bir kadro tes- Bit ettim, Ayırdığım kimselerin müayyon günde güzetede bulun - malarmı temin etmek için, kendi- lerine haber gönderdim. Baş makaleleri yazacak “Baş- muharrir, den haftada elli dolar, Üç muhabirden kırkar dolar, tiyat- ro milnekkidinden yirmi dolar, yö” # işleri gece mlidüründen ve mu- babere şefinden otuz beşer doler alacaktım. Ayrıca, muayyen makaleler ya- zacak olan üç kişiden de haftada ellişer dolar alacaktım. Mektebin müdürü sıfatile benim işim, gazetenin umumi sevk ve idâ- resini tanzim, yazıları kontro) ote mek, Hataları düzeltmekten ibaet- t. Derhal o gün işe başladım. Ga» zetemin eski yazıcı kadrosuna vol vedim. Yeni kadroya işlerini gös- terdim. Yeni kadrom, ekseriyet iti barile kollej mezünu, zengin mile çocukları idi, Binaenaleyh mali va” ziyetleri, hafta elli dolar gibi ez! bir parayı ihdas etmelerine pekâlâ müasitti, iş i ? 0 rma var