13 Ağustos 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

13 Ağustos 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

TAN ( spor? |) e Yirmi altı saat denizde kaldık- tan sonra sahile çıkan Alman yüzücüsünün yorgun hali Deniz Mukavemet Rekoru Denizde fazla kalmak, soğuğa ve hareketlere mukavemet etmek reko- Tunu bir Alman yüzücüsü kırmıştır. Wermer isimli bu Alman yüzücüsü Dunkergue açıklarmda bu tecrdübe- sini yapmış, ve yirmi altı saat deniz- de kaldıktan sonra sahile çıkarken gok alkışlanmıştır. Cim Londos Yine Galip — Paris sergisi münasebetile tertip olunan ve nizami bakımdan hiçbir e- sasa İstinat edilmeden adma “Cihan gampiyonluğu,, denilen güreş müsa. bakasında Yunanlı Cim Londos raki- bi Nowina'yı mağlüp etmiştir. Güreş elli beş dakika devam etmiş ve Yunanlı da hasmı da envar çeşit gerbest güreş hünerleri göstermişler- dir. Neticede Cim Londos her memle- keotte pek hoşa gittiği için müsaa- de veren rakiplere karşı tatbik ettiği malüm “Tayyare oyunu,, ile galebeyı temin etmiştir. Pire Muhfeliti Buraya Geliyor Festival münasebetle | Istanbul Mıntakası tarafından iki maç yap- mak üzere şehrimize davet edilen AÂ- tina muhteliti, oyuncularının tatil yap tığını ileri sürerek Ağustos aymda gelemiyeceğini arzu edildiği takdirde eylül ortalarında kuvvetli bir kadro ile Istanbula gelebileceğini bildirmiş tir. Festival sezonunun Ağıstos sorun- dn bitmesi dolayısile komite tarafın- dan Atina mühtelitinin bu arzusu ka bul edilmemiştir. Ayrıca Pire muhte litine de müracaat eden festival ko- mitesi bu müracantma miapet cevabı almıştır. Malf şeraitler üzerinde ya” pılan muhavere nihayetlermek Üzere dir. Bir iki güne kadar kat'i anlaşma tahakkuk edecektir. Hakemler ve Atletler Davet Olunuyorlar Balkan oyunlarına seçme mshiye- tinde olarak yapılmakta olan Istan- bul atletizm birincilikleri programına nazaran 14 - 8 - 987 tarihinde öğle den sonra üç buçukta başlamak üzere 110 mania, 800 metre düz k-yu, gül- le atma, 5000 metre mukavemet, yük- sek atlama ve 100 metre düz koşu yapılacaktır. Istanbul atletizm birinciliklerini idare etmek Üzere atletizm hakemle- rinin müsabaka günleri Fenerbahçe stadma gelmeleri Mmtaka ( Ajanir #mdan rica edilmektedir. Kendile lamadılar) ( İstanbulsporlu ati Istanbulspor klübü (25 kişilik fut- bolcü ve atletizm ekipinin Çekirgede İyi bir otelde yatak've yemekleri bi- xe ait olmak üzere müsabaka kabul edip etmediğimizi) telgrafla bizden sormuştu. Herşeyin birinci sınıfını istiyen bu sporcuları istedikleri gekil- de ağırlıyamıyacağımızı tahmin ede- rek şartlarını kabul etmediğimizi yi- ne telgrafla kendilerine bildirdik. Bi- lâhara Galatasaraylı Besimin Istan- İ bulsporlu atletleri yollamakta israr etmesi üzerine baş kaptanımız Faik saha hâsılatının tamamı kendilerine verilmek şartile atletizm müsabakası ni kabul ettiğimizi söylemiş ve Cu- martesi günü yine Besini irızalı tel- graf 10 Istanbulsporlu atletin yola çıkarıldığı bize bildirilmiş ise de at- letlerin hangi yoldan Bursaya gele- cekleri zikredilmemiştir. Istanbulsporlu atletleri karşılamak ya postasına baş kaptan Faik eğabey, Yalova postasına ve Çekicgede otel istediklerine göre doğruca Çekirge- ye gelirler ümidile bir Kasim sporcu- larımızı da Çekirgeye yoladık Fakat o gün atletler bu postalardan çıkma dılar, Akşam gayri muayyen bir sa atte Bursaya gelerek otellerde yer bulamadıklarmdan klübe geldiler ve klüpte müessis ve baskaptan Fak a- İğabey ile sporcular tarafından karşı İlandılar, İstanbulsporlularla hangi milsaba- kaların yapılacağı evvelce görüşül- müş ve mutabık kalınmış değildi. Baş kaptanımızla telefonla görüşen Bay Besim de bir program yaptığından bahsetmemiş ve şu koşuları yapınız diye bir teklifte de bulunmamıştı. Pazar günü sabahleyin kozularır programını birlikte yapmak “tcre | atletizm kaptanı Nazmiyi memur et- miştik, O zaman Istanbulsporlilerın teklif ettiği, 100, 200, 400, 800, 1500, 3000. üç adım, disk, yüksek atlama ve Balkan bayraktan ibaret 10 mü- sabakaya biz tek adım, gülle ve 4x100 lik, ve havalarm çok sicak olması d3- layısile 3000 veya 5000 metre koşula rm yapdmamaşmı ileri sürmüştük. Istanbulsporlular programın fede- rasyon teknik müşaviri Besim tara- fından yapıldığını ve bu program ha- İricinde müsabaka yapamıyacaklarını ileri sürerek Istanbula dönmek arzu- sunu izharla klübü terkettiler. Federasyon teknik müşaviri tara- fından yapıldığını iddia ettikleri proğ ramr biz bozmadık sadece programi, teknik müşaviri Besim hazırladı diye yapmak istedikleri emrivâkii kabul etmiyerek, bu programa daha iki mü- sabaka ilâve etmek istedik. Eahsedi- len program Bay Besim tarafından yapılmış olsa bile bunu kabul etmiye mecbur değiliz, Her istediklerini ka- bul ederiz diye kendilerine söz de ver memiştik. Bunun İçin program! iki tarafın kaptanlarmnın hazırlaması hu. susunda israr ettik. Işin hakikatini bu suretle yazdık- tan sonra Bursada kendilerine rakip bulamadıklarını söyliyen Istanbul sporlu göç atletlere şunu teklif ede- riz: Müsabaka yapmak için araya kim- seyi koymadan doğrudan doğuya bi- zimle temas easinler kabul ettire medik dedikleri müsabakaları fazla- sile ve halkın gözü önünde yaparız bu suretle spor sahasında halk önün- de bizi mağlüp ettikten sonra hakika- kuvvetli olduklarmı o zaman gazete- lerğe işâe etmiye hak kazanmış olur- lar. Bursa Acar Idman Yurdu Umumi Kâtibi Sadık Yücel ağabey Bay Besimle telefonla görü-| gerek hiçbir masraf tanımamak ve üzere bir kısım sporcularımız Mudan. | ün de ilâvesini 3000 veya 5000 metre- | ten Bursada rakij bulamıyacak kadar | İstanbul Atletleri Bursada rine Hiç Rakip OBulamadılar mı? Bursa Acar İdman Yurdu Yazılanlara Cevap Veriyor 26/7/937 tarihli Haber ve Cumhuriyet gazetelerinin spor sü-| tunlarında (İstanbulspor atletleri Bursada kendilerine rakip bu- letler Bursadan niçin döndüler? ) başlıklı yazıları okuduk ve hakikati izah eden bir cevap yazdık. | Cumhuriyet ve Haber gazetelerinin neşretmek istemedikleri aşa. ğıdaki cevabımızın “TAN” da neşrini rica ederim. 7 pe ALLO Razı oldu Geçen Pazar Cenubi Afrika 4 şampiyonile Taksim stadında be- Fabere kalan Tekirdağlı Hüseyin & İ bu Pazara intikam maçı yapmak V # için ısrar ediyordu. | $ Evvelki gün alâkadar pehlivan $ lar matbaamızda toplanmışlar ve V $ Afrikalı ile bu hafta Mülâyimin X karşılaşmak istemesini saatlerce V # münukaşa etmişlerdi. ) Üç saat münakaşadan sonra j dahi anlaşamadan ayrılmıslardı. Tekirdağlı intikam maçı tutaca- ? Eını iddia ediyordu, Mülâyim ise | * sıranın kendinde olduğunu söy- ( g tüyordu. / 4 , Haber aldığımıza göre Tekir. / p dağlı dün akşam Afrika şampi- €| yonu ile bir de Mülâyimin talihi- # | ; ni denemesini kabul etmiş ve ne- g ticede galip gelen Ile gelecek haf. # ş“ tutuşmayı temin eylemiştir. — # ç Bu vasiyette Pazar günü, Ce- 5 / ; Tekirdağlı / , mubi Afrikalı ile Mülâyim, Dili 5 / Kanye ile Mühirdağlı tekişacak” nama Başpehlivanlık Müsabakası 11 Eylülde Eminönü Halkevi tarafından ni. zamnamesi tanzim edilip tertip hak- kı alman Türkiye serbest güreş baş- pehlivanlığı müsabakalarına 11 Ey. lülde başlanacaktır. Eminönü Halke- vinin mürakabesi ve nezaretinde ya» pılacak olan başpehlivanlık güreşleri- ne cumartesi ve pazar günleri dovam olunacaktır. Bu seneki başpehlivanlığı kimin Kazanması ihtimali olduğunu müsa, baka günleri yaklaştığı sıralarda u- zun uzun tetkik edecek ve ta'ıminle- rimizi yazacağız. İzmir Fuarında Güreş Müsabakaları Izmir, 12 (A A.) — Izmir Ester- nasyonal fuarı münasebetle bu yil İzmir stadyomunda yapılacak beşinci Balkan güreş şampiyonsat proğramı güreş federasyonunca hazırlanmıştır. Bu programa göre Milli takımımızla Yugoslav ve Bulgar takımları 13 ey- Bandırmaya vasıl olacaklar ve Ban- 'dırmadan trenle İzmire gelecekler ve törenle (o karşılanacaklarılır. Yunun milli güre ştakımı Pireden bir vapur- ia doğruca İzmire gelecektir. Bakırköydeki Kürek Yarışları Istanbul Halkevi spor şubesi tara- fından bu pazar günü Bakirköy se- hillerinde büyük bir su epoc'arı bay- rahir tertip edilmistir. o Kürek, yel- ken, yüzme ve sutopu misabekaları- nı ihtiva eden bu bayramm alâkulı olmasmı temin için büyük bir pro- gram hazırlanmış ve denizcilikle alâ- kadar olan klüplere müracsat edil miştir, Klüplerin yarış tekneleri komite terafından temin edilen omotörlerle yarış mahalline çekilecektir, Müsa- bakalar Istanbul Su sporları Ajanlığı | tarafından idare edilecektir. ül çarşamba günü vapurla seat 5 te | ii 3.8.9371 İSTİKLÂL SAVAŞINDAN SAYFALAR w Çetelerin ordunun © vazifelerini yapamıyacağını — herkesten evvel Atatürk sezmişti. Orduyu “ordul, yapmağa uğraşıyordu. Üçe karst birle iki İnönü muha- rebelerini kazanan kudret, onun bir demet cevherden vücuda geti- rilmiş minicik ordusuydu. Bu ordu gelişiyordu. Memleke- tin geniş potasında parçalar halin- de, bloklar yaratılıyor, düşman karşısındaki iman seddine, tabur- lar, alaylar, tümenler ekleniyor- du. Ankaradan trenle cepheye hare- ket eden bü kıtalarda, tren kalkar- ken hep birden hâyaya bir el silâh atmak moda olmuştu. Zifiri kâ- ranlık gecelerin sessizliğini uğul- tularla dolduran kalabalık, Silâh Sesleri duyulduktan sonra acı bir tren düdüğü çınlardı. Bu seslerle yataklardan doğrulanlar: — Cepheye yine asker gidiyor! Diyerek sırlı bir sevince kapılır Tardı. Uyandıklarma sinirlenmez- lerdi! Sevinirlerdi!.. 31 senesinin güzel bir ni- san akşamında, yine birçok silâllar patladı. Bir düdük öttü. Bir katar hızlandı, 000 setesi syn larında Kastamonuda teşekkül & den piyade 23 tineli alay, yola çik- tı. Kilometreleri aşarak Kütahya havalisine geldi, Yedinci tümenin emrine girdi. Muhst köyüne yer- leşi. Bu köy çok güzel bir muhacir köyüdür. Yamaçlarındaki köknar- lar, birbirterile boy ölçüşür, su- larda endamlarını . seyrederler. Muhtar Arif ağenm oğlundan tu- tun da,'en ufak rençbere kadar kimlerin varsa, eli silâh tutan yav- Tularmı askere göndermişler. Köy- de yalnız kadınlar, ve ihtiyarlar kalmış. Sabah talim, akşam talim, gece talim. Alay: vereceği çetin imti- handa muvaffak olmak için ders- lerine çalışan bir talebe kadar İç- li ve hassas! Bir gün, yedinci fırka birinci şube müdürü yüzbaşı Cevdet Ke- rim, grup kumandan: Kemalettin Sami Beyin Alayunt civarda ala- Yı teftiş edeceğini tebliğ etti. a Brie yerinde altmışa yakm zabit, 1800 den fazla as- ker bekliyor. Muayyen merasim- den sonra teftiş başladı. Her ne- fer, içten gelen bir feragatle çır- pinıyor ve muvaffak olmak, tef- tişi beğendirmek kaygusile işli- yor. Alayın bir de rasicineli tüfek bölüğü var. Yalnız bu tüfekler bir lem! Üstlerinde “Ominübus, ya- gilr, pirinç mübeyritli, atış esna- sında içinin bütün deprenmeleri dışardan görünen, bir sözle, mü- zelik makineli tlfekler. Şüphesiz ki derme çatma bir bölük. Fa- kat: — Daha iyisini?. — İnşallah düşmandan alaca- Ziz!., Biricik ümit şimdilik budur. Bu makineli bölüğü teftiş edi- Hrken, Kemalettin Sami Bey bö- Tüğe bir: “Marş! Marş!,, yaptır. masmi emretti. Bu emir derhal ye- rine getirildi. Numara neferleri tüfek ve cephane hayvanları var hizlarile o koşuvorlar, SOYHAYA ÇOH YAZUĞ OLDU. gi Kararan arar arar ar Yazan: Ş N Sezai Attilâ * İİ İİİ Bu sırada bir hayvanm Üstün- deki şarjör doldurma aleti ye- tündeki şarjör doldurma âleti 'ye- re düştü. Bu düşmenin bir bölük için “ayıp!,, olduğunu kestiren nu- mara neleri Riza oğlu Bektaş! eğildi, doldurma öletini yerden a- larak tüfeğe yüklemek, bölüğün kabahatini örtmek. istedi. Fakat bu eğiliş o kadar ani olmuştu ki... ester ürkmüş, çifteyi Bektasın su- ratma yapıştırmıştı. üzü gözü kan içinde kalan . Boztaş, canmı dişine taktı. o Bağrma bastığı sleti kimseye gö- du, sonra, durakladı. Teftiş heye- ti yetişti, Kemalettin Sumi Bey 80- ruyor: — Ne oldu sana? — Ester depti beyim! — Yerden ne aldm? , Bektaşm ezik çehresini asil bir mana bürüdü, Demek ki düşenin ne olduğunu tefüş âmiri farkede- memişti: — Bir şey almadım yerden! de- di. Düştü ve bayıldı. T Ev Ke Şıman Avrupa mülleernm Y mek hususunda biz Conuplular Xa. dar keyfine ve ağımın tadına düş kün olmadığını bütün dünya bilir. Bu yüzdendir ki, oraların mutfağı da bizim mutfağımızdan çok daha ge bulunmaktadır. Yukarıdaki resimde bu. sözlerimizi teyit edecek yeni ir misal daha görüyorsunuz. Almai 4a açılan yeni ev kadını mekteplerin- de, genç kızlara kimyevi ölçüler, he- mdi bülün yüzlerde deride inanışın çırası yanıyordu. Böl ğe nü küçük düşürmemek sig marlarımın kanmı akı aski boyunca yere uzanan bu ty milletini küçük düşürm neler yaratamazdı 7. Teftiş muvaffakıyetle layt tebrik ettiler, ıza oğlu Bektaş beğ kıtasında devam Üzere yirmi gün sonra dilerek bölüğüne gönderildi #d Bölüğe gelir gelmez Kör Recep çavuştan ilk defa du: — Bölüğü beğendiler mi? — Çoook beğendiler Beki — Ooh! İyi! » — Seni depen ester de bif evvel gızılgurttan geberdi yi“ gi Recep Çavuş, Bektaşım” #) a hit iyi & lena Bk ğer sulhazımdan gebermişti. biraz düşündü. Suratını ares ğınik eden hayvanın ge! duğuna sevinecek sandılar” ©, boynunu büktü, ellerile vurdi y ih beecet dedi, il yohsulluğunda yazüg oldü na! İyiden iyi bir erterdi! 1 Burnunun direği ester YÜZ bir kere dahs sızladı, Göz Ma boncuk boncuk yaşlar Bektaşmi!, Ev Kadınlığı mi Kimyagerlik mi7. Ni yemek pişirmesi Of Bu hususta da fennin e” gf luşları kulanılıyor. Bütün a rağmen şu mutfaktan çık” lâ yemeklerin, kimyadan, *” Bolulu aşçınm göz ve el yarı girdiği bir pilâva değisiii. ef itmayınız. Hap yutar, ii ecek olduktan sonra dı mı kalır?