1 Eylül 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

1 Eylül 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

Kayseri, (Tan muhabirinden) — Kayserinin Bayındırirk işle - rinde çok geri kaldığını itiraf etmek lâzımdır. Sümerbankm kurduğu bez fabrikası ile tayya- re fabrikası, bu çok geri kalan vilâyetin kalkınmasında kudretli bir âmil olmuştur. - Istasyon civarında ve Ata- türk bulvarı üzerinde kurulacak olan 100 yataklı şehir hastane- sinin keşif bedeli 100 bin liraya Erbaada Erbaanın Taşova köylerinde tütün dizen köylü kadınlar TA MN KAYSERİDE İNSAAT Şehir Hastanesi 100 Yataklı Olacak Mezbahanın Projeleri Hazır, Birçok Caddeler Parkeye Çevriliyor hanelerin şehir dışma nakli ya- kında temin edilecektir. Bundan başka, pastırmahane- lerin de kâmilen kapatılması ve yeni mezbaha yanma nakleğil mesi muvafık görülmüştür, Ge- rek mezbahanm, gerek pastır - mahanelerin projeleri belediyece münakasaya konulmuş ve müna- kasanın neticeleri Sıhhiye Vekâ- letine bildirilmiştir. Projeler tas dikten gelir gelmez inşaata ge- gilecektir. Belediye, manifaturacılar çar- gısmı, ve Kazancılar caddesini parke taşı ile döşemektedir. Mü- ze meydanlığı da tanzim edilmiş tir. Çok yakında Atatürk Bulva- rının devamı olan Lise caddesi —& Kuraklık Yağmursuzluk y üzün- denmahsul zarar gördü Birçok Nahiye Merkezlerinde K Parasile Yeni Mektepler Yapılıyor Erbaa, (TAN) — Ziğdi ve Sonusa nahiye merkezlerinde köylünün para- sile yapılan mektep binalarının inga. atı yakında bitecektir. Bidevideki bü- yük mektebin bitmesi için Hususi İ. dare yardımda bulunacaktır. Değir- menlideki küçük okulda bu yıl tedri- sata (başlanılacaktır. Darmadereli mektebine de bir pansiyon ilâvesi kararlaşmıştır. Gelecek yıl başka köy lerde de yeni mektep binaları yapıla- caktır. Çocuk Esirgeme Kurumu şubesi merkez ve nahiyelerden 35 çocuğu 0- kutmakta, bunların her türlü eksikle- rini de tamamlamaktadır. Eskiden yapılmış olan çocuk bah. çesi bakımsız olduğundan çocukların jşehrin İtesin kilosu 15 kuruştan üzağı' düz” E İİ Erzurum, (Tan muhabirinden) — Sivas - Erzurum şimendifer inşaatı büyük bir huzla ilerliyor, 23, 24 ve 25 inci kısımlarda imlâ işleri bitirilmek üzeredir. 26 ni kisim da Erzurum n başlıyarak ilerlemektedir. Büyük istasyon binasının inşaatı da yakmda tamamlanacaktır. Yeni Halkevi, şehrin en büyük ih- Uyacmı karşılıyacaktır. Halkevimi- sin, yersizlik yüzünden istenilen ran- dımanı veremiyen gösteri, kütüphâa- ne, neşriyat, halk tedrisat ve Kon- ferans kolları yeni binada büyük bir hızla çalışacaklardır. Yeni Erzurum mahallesi, Uzer Bul Yarının geniş ve ağaçlıklı asfalt yo- lunun civarında kurulacak, Büyük Önderin muhteşem bir anıdı burası nı süsiyecektir , Türkiyenin en pahalı şehri: Erzarum Erzurumun yeni belediye relsi mü- hendis Şevket, kısa zamanda birçok mühim işler başarmıştır. lik olarak ft rm ve lokantalarda yiyecek satan dükkânlarda çalışan esnafın sağlık kaidelerine riâyetkâr olmaları temin | edilmiştir. Meyva ve sebze fiyatları nm normal fiyatlarla satılması yolun da da yerinde tedbirler almmıştır. Ancak, mesken pahalılığı ve “y cek fiyatlarının diğer şi çok farkir oluşu Erzurumu, Türkiye- nin en pahalı şehirlerinden biri yap- mıştır. Bilhassa sebze “kıtlığı bünlüre tü: him 'bir Arildir. Mesdlâ; bü Yil döller erâşn memiş, patlicanm tanesi ucuzladığı günlerde 5 kuruştan verilmiştir. Şe- hirde hayatı ucuzlatmak için ciddi tedbirler almmak üzere bulunulması da herkesi memnun etmiştir . Bu yıl vilâyet bütçesine konulun tahsisatla en evvel fazla ve iyi mah- sul yetiştiren çiftçilere parasiz ola- râk krem makinesi veya pulluk dağı- tlacaktır, Sandıklılı Gençler Toplantı Yaptılar | Sandıklı, (TAN) — Yüksek mek-| teplerde, liselerde okuyan ve tatil mü nasebetile gelmiş olan buralı genç lerle velileri: şerefine halkevinde bir çay ziyafeti verilmiştir. Ziyafette il- çebay ve kazamızın bütün memurls- rı da bulunmuştur. Gençler, kendile- rine her hususta yardımda bulunan Belediye parkından bir köşe sokaklarda bir sürü pislikler içinde| Kasabanın Belediye işleri maalesef oynadıkları görülmektedir. Yavrula-| tam ve verimli bir halde değildir. Hal rm bu vaziyetten kurtarılmaları çok | kın bu hususta bazı istekleri vardır. hayırlı olacaktır. Mahsul kavrulup yandı Bu yıl şiddetli kuraklık hüküm sür düğünden tütün, mısır ve sebzeler iyi yetişmemiştir. Bilhassa tütüncüler gelecek yıl için çok endişelidirler. Mı sırler ve bostanlar yanmıştır. Sebze pahalıdır; hattâ bazan bulunamameak tadır. Bazı meyvalar da hiç olmamış- tır. Bununla beraber hububatın İyi ye tişmiş bulunması, köylüyü biraz ol. gin ümitlendirmiştir. Gelecek yıl açi gakasığı ümidi de bu seneki sararlar dan doğan sıkmtıyı hafifletmektedir. Meselâ, kasaba parkı kupkuru ve ağaçsızdır. Burasmı gölgelendirmek ve herkesin istifadesine imkân Ver. mek lâzımdır. Sonra sokakların te- mizliğine fazla itina gösterilmediği hattâ ev süpürgelerile süprülmesine | çalışıldığı da gözden kaçmamaktadır. Elektrik tesisatı tamamen kaba tas- lak bir haldedir. Okadar ki birçok kimseler, hususi motör getirtmişler, evlerinin ve ticarethanelerinin Işığını bunlarla temin etmişlerdir. Elektrik İacak kanal sayesinde bol suya kavu-| meselesinin süratle halledilmesi, bü- tün ilçe halkımın en başta gelen bir di leğidir. halkevi başkanı Ahmet Gevreğe te- şekkür etmişler, memleketin teruk- kisi yolunda fedakârlıktan yılmıyı- daklarını bir kere daha bildinmişler- dir, —— — Biga Hukuk Hâkimi Biga, (TAN) — Kasabamız hukuk hâkimliğite tayin edilen Lütfi Teğ men gelip işe başlamıştır. Dörtmütecaviz Tevkif edildi Erbaa, (TAN) — Karayaka nahiye sinde oturan Abdurrahman kızı 13 yaşmda Halime, Bağdatlı oğlu Kara Mehmet tarafından kandırılarak ka- çırılmış, ve tecavüz edilmiştir. Kara Mehmet Halimeyi Ahur kö- yündeki akrabasının yanına götü- rürken bir tarisda karpuz yiyen üç arkadaşına rastgelmiş, bunların da- veti İlzerine oturup biraz karpuz ye- miştir, Fakat tam yola çıkacakları sada bu üç arkadaştan ikisi arkasından gelip Halimeyi elinden almışlardır. Kızcağız, yeni bir tecavüze maruz AN Ea eyi Yeni Demiryollarımız Sıvas - Erzurum hattı tamamlanmak üzere.. Yeni Erzurum mahallesi civarına Atatürkün bir heykeli dikilecek Sıvas hattında inşaat faaliyeti Bir Köprü Yıkıldı Bir Soför öldü Konya, (TAN) — Muhacir evleri için taş götürmekte olan bir ! Sulama idaresinin bir köprüsünden geçerken, köprü yıkılmıştır. Kamyon parçalanmış, şoför beyni dağılarak öl müş, bir amelenin de. bacağı, kırıl- mıştır. Başka yaralılar da bulunduğu söyleniyor. Yine sulama idaresine ait köprü - lerden biri nohut yüklü bir kamyon geçer geçmez yıkılmıştır, “: Sulama idaresinin kurduğu diğer köp rülerin de muayeneye ve tamire muh- taç olduğu anlaşılmaktadır. oki Üzerine Ağaç Düştü Bozöyük, (TAN) — Kereste fabri- yon, “rda İkasının Kızıleapmardaki ormanında tomruk nakliyatında çalışan İbrahim isminde bir amele, başına düşen. bir ağaçtan, ağır yaralanmıştır. Ibrahim, ilk tedavisi yapıldıktan sonra hasta- neye kaldırılarak tedavi altma alım- mıştır. Siirt Halkevinde Sesli Sinema Sürt, (TAN) — Halkevimiz, bu aylarda büyük faaliyet tir. Bir ay zarfında gençler müte- addit ve muvaffak temsiller vermiş- lerdir, Halkevimizin tam kadrolu bir bat- dosu, bir piyanosu ve gramofonu var dır ve bunlardan çok iyi istifade edil. mektedir. Ayni zamanda spor ve tayyare ce- i başkanı olan halkevi başkan göstermiş” vekili Lütfi, evin çalışmalarma gü- zel bir düzen vermiştir. Ev için bir radyo, bir de sesli sinema makinesi ısmarlanmıştır. Pek yakında bunla- rm gelmesi beklenilmektedir . TAN ABONE BEDELİ kalmıştır. İçlerinde Harputlu Aslan isminde bir sabikalınm da bulunduğu dört suçlu da tevkif edilmiştir. Türkiye Ecnebi *400 Krş. 1Sene (oO2en9 Keş 250. 5 Ay 1500 “0. 317 sw 150, İAy 300 Milletlerarası Posta | ttihadına dahil olmıyan memleketler İcin 40.16,9, 3.5 "radır. —— 1-9. 987 Başı ağrıdan çatlıyacak gib RADYOLİN ile Sabah ve akşam her yemekten sonra mutlaka dişlerinizi NEVROZİN En şiddetli baş V* diş ağrılarını ifraz ettiği mikroplar, dışarıdan alman muzır mevad karşısında dişler ve diş etleri eğer mütema- dindirir. NEVROZİN Bütün ağrı, sızı VW sancıları keser- NEVROZİN Nezle, grip ve ro matizmaya karş! çok müessircir: ile muhakkak sabah, akşam ve her yemekten sonra, yahut hiç değilse günde 3 defa fırçalamak şartile ZAYI — Beşiktaş Malmüd', den almakta olduğum maaşrma sit 1579 numaralı cüzdenimi ve mühürü- mü kaybettim. Yenisini çıkartacağım hükümleri kalmamıştır. Binbaşı mütekaidi Hasan Camci- - 1 — Şörinime ve nilmiünesine tevfikan tütün denkleri için *1250Ü adet beyaz çul “başı bağir,, pazarlıkla satın almacaktır. “ — Pazarlık, 20—1X —937 tarihine rastlıyan Pazartesi günü s98$ | Alım Komisyonu da Kabataşta Levazım ve Mübayaat Şubesindeki yapılacaktır. 5 lif 3 — Şartnameler parasız olarak her yün sözü geçen Şubeden ahmabi 4 — Jateklilerin pazarlik için tayin edilen gün ve saattefp 7.5 BÜ ey me paralariyle birlikte.adı geçen Komisyona getmakeni, ilâmalumur"f Mekteplere tahsile gelecek talebeleri" hav“ , Sipahioğlu Yatak, yorgan, çarşaf, battaniye, örtü, lu, burnuz, çamaşır ve her türlü mekt? yaları mağazalarımızda mevcuttur. Sultanhamam 4 — Beyoğlu 376 Tel: 206 BURSA PAZARI: HASAN HOSNÜ e” Cumurbaşkanlığı Filormonik Orkestirası Şefliğinden; Orkestrası vazifesini de görmek üzere bir caz heyeti, teşkil ei” gif namzetler kabul imtihanma tabi tutulacaklardır. Imtihanâs KAZ if çeldığı sazlarm nevine göre ayda 80-150 lira ücretle angaje edile“ Salon müziği ve caz için: — Bir Piyanist, — Bir birinci kemancı — Bir ikinci komancı (başka bir âlet de çalabilecek) — Bir Tenor saksofon (Bandonion yahut Akordiyon Gi — Bir Balori — Bir Kontrbas (başka bir alet de çalacak) — Bir Tromboncu (başka bir alet de çalabilecek) — Bir Trompet çalan (başka bir alet de çalabi'ncek) — almacaktır, isteklilerin hüviyet cüzdanları ve elindeki sair vesaikle b edilmek üzere 6 Eylüilden itibaren 11 Eylül 1837 Cumartesi GÜR agir dar İstanbulda Galatasaray Lisesine ve Ankarada imtihana gire ya zetlerin İse 15 Eylülden 20 Eylül Pazartesi gününe kadar Cum li lığı filormonik Orkestrası şefliğine başvurmaları lâzımdır...» «220! Müracaat ve imtihan zamanı saat 10—13 arasındadır. 2 # Pu »Eti Banktan Mühendis Aranıy© nına VE Makine ve tesisat şubemizde çalışmak üzere Almanca Misa kufu olan Makine veya Elektrik Mühendisleri aranmaktadır. Müracaatlar tahriren (Eti Bank Anka yapılmalıdır. Karyolalar Fabrika Fiatına Satılıyor Asri Mobilya Mağazası “Fevzi İstanbul, Rıza Paşa yokuşu No, 68 Tel, 23407 alabilecek) irlikte im ra) adresi