7 Eylül 1937 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 12

7 Eylül 1937 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 12

i : |“ . Dişlere Ebedi Hayat Verir. Dişleri temizler parlatır beyazlatır, çürümesine mâni olur, diş etlerini kuvvetlendirir. Her gün sabah ve akşam mutlaka DANTOS ile dişlerinizi temizleyiniz. Dantos Hasan ismine ve markasma dikkat. Fiyatı: Tüp 7 1.2, büyük 12 1,2, dört misli 20 kuruştur. HASAN DEPOSU ,<» ADEMİ iKTİDAR .—., ve BELGEVŞEKLİĞİNE KARŞI | İd Tabletleri. Her eczanede arayınız (Posta kutusu) — 1255 Hormobin Galata istanbul Liseler Alım Satım Komisyonundan: Yakacağın Cinsi Miktarı Beherinin Tik temi- Eksiltmenin ya- Eksiltme- Tahmin Onatı o pılacağıgünve (| gekli bedeli saati, Kuruş Sa, Lira Er. Kok Kömürü 453'Ton 1900 (o 685.28 20/9/#37 Pazar. tesi saat 15de o Kapalı 'Tüvenan 280 Ton 1300 273 20/9/9037 Pazarte- si saat 15,30 da. Açık Mangal Kömürü 17730 kilo o 450 50.84 20/0/937 Pazar. tesi saat 14 de Açık Odun “Gürgen” — 471 çeki 310 : EE. kesilmiş : 13741 20/9/9837 Pazar. Odun “Meşe” 120 ,. 310 : tesi saat 1430da (Açık kesilmiş Komisyonumuza bağ'ı gündüzlü lise ve orta okulların Mayıs 938 20- nuna kadar İhtiyacı olan yukarıda cins, miktar, muhuwmmen bedeli ilk te- minat, eksiltme gün ve saatleri, hizalarında yazılı yakacaklar yanların. da gösterilen şekilde eksiltmeye konmuştur. Eksiltme Istanbul Kültür Direktörlüğü binası içinde toplanan Komis- yonda yapılacaktır. İsteklilerin şartnamelerdeki yazılı kanuni vesikalardan başka Ticsret odasının yeni yıl vesika ve teminat makbuzları ile birlikte belli saatte eksiltmelere gelmeleri ve kapalı zarflarnda eksiltmeden bir saat evvel Komisyon başkanlığma tediyeleri ve şartnameleri görmek üzere Komis- yon Başkanlığına müracaatları. (5778) Mimari şubesine müsabaka ile 25 lira maaşlı 70 Talebe Alınacaktır Güzel Sanatlar Akademisi Direktörlüğünden: Güzel Sanatlar Akademisi mimarlık bölümüne bu sene girecekler ara- smdan imtahanla seçilecek 10 talebeye okumalarını bitirinceye kadar hu- #usi talimatnamesindeki şartlar dahilinde para yardımı yapılacaktır. Im- tihanda muvaffak olan talebeler yardım gördükleri müddetin yarısı kadar mecburi hizmeti ve bu husustaki talimatnamenin bütün şartlarını kabul ettiklerini bildiren bir senet vermeğe mecburdurlar, Yapılacak yardım miktarı peşin olmak üzere ayda 25 liradır. Yardıma tatilde dahi devam eder. Seçim imtihanı türkçe kompozisyondan, riyaziyeden, umumi tarih ile yabancı dilden yapılır ve 27—Eylli—1937 tarihinde saat 10 da başlar. Yardım görmek için mimari şubesine talebe yazılmak şart olduğunr göre taliplerin 25-—0—1937 de yapılacak olan kabul yoklamasına girmeleri icap eder. Yardım görecek talebelere ait talimatname Akademiden her zaman elmabilir. Fazla tafsilât almak ve muamelelerini takip etmek is- teyenler her gün saat 10 dan-12 ve kadar Akademi idaresine müracaat edebilirler. (5914) ——— Uzunköprü İskân Memurluğundan: 1 — Kaza dahilinde yapılacak göçmen evleri inşaatı için şartnamesine uygun 824690, adet yerli kiremit açik eksiltme suretile satm almacaktır. 2 — Bunların muhammen bedeli 9483 lira 93 buçuk kuruştur. 3 — Eksiltme 8, 9, 937 tarihinde Uzunköprü İslâh dairesinde müte- şekkil komisyon huzurunda ve saat 14 te yapılacaktır. 4 — Şartnameyi görmek istiyenler İstanbul, Edirne İskân Müdüriük- lerine ve Uzunköprü, Keşan İskân me murluğlarma müracaat etmelidirler. 5 — Taliplerin ylizde 7,5 teminatı yatırdıklarma dair makbuzları veya banks mektuplarile muayyen günde gelmeleri. (5863) Hormobin | ! | | Bu adamı canmdan bezdiren şey: la GRiPiN i tecrübe edinciye kadar çekmeğe mah küm olduğu ağrı ve sızılardır. GRİPİN En şiddetli baş ve diş ağrılarını keser. Romatizma, sinir, adale, bel ağrıları. na karşi bilhassa müessirdir. GRİPİN Kırıklığı, nezleyi, soğukalgınlıkların. dan mütevellid bütün ağrı, sizi ve sancıları geçirir. KAYIP — İstanbul Üniversitesi hukuk fakültesinden almış olduğum 1936—1987 senesi hüviyet cüzdanımı kaybettim. Yenisini çıkaracağımdan eskisinin hükmü yoktur. 5584 Vedat kültür bakanlığı Adres; Mide zatını tahı Ankara Nümune Hastanesi TAN Sultanahmet Divanyolu. T.lefon 22480 hazım hazırlamak Kadıköy Sulh icra dairesinden: Müddei Denizyolları Müdürlüğü iş- letme şefi Zekeriyanm müddelaleyh- ler Cenan ve Makbule ile şayian ve miiştereken mutasarrıf oldukları Ka. dıköyünde Bostancıda Yazmacı 80 kağında ve şarkan Mr. Höknen arsür 6 ve şimalen posta tariki garben tüc- car tariki, cenuben Yazması tariki ve hâlen Bağdat caddesi Bostancı şimen difer köprüsü civarında ve tramvay durak yerinde bir cephesi tramvay yolu Üzerinde ve sağ tarafı mühendis Şerif B. ve kısmen Zekeriya Bey ar sas ve yan tarafı tüccar tariki ve arka tarafı Yazmacı tariki ile mah- dut eski 7 No, lı ve olbaptaki Harita ve tapu senedinde yazılı 634,50 met- İre ve (1000) lira kıymeti muh: neli arsanm izalel şüyuu suretilğ sa- tılması hakkmdaki Kadıköy birinci sulh hukuk mahkemesi ilâmma müs- teniden ve tarihi ilândan itibaren 20 gün müddetle eshabı mliracaate açık bulundurulan ve mahkeme salonuna asıl; bulunan satış şartnamesinde mu ra ile 7-10.937 tarihine müsadif per- şembe günü saat ondan on İkiye ka- dar Kadıköy sulh mahkemesi başkâ- tipliğinde satılacaktır. Yevmi mez - kürda taliplerin verdiği bedel, kıy - meti muhammenenin yüzde yetmiş beşini bulmadığı takdirde en son be- del ile talip olanın hakkı mahfuz kal- mak üzere müzayedenin on beş gün daha temdidi ile 22, 10,937 tarihine tesadüf eden cuma günü saat ondan on ikiye kadar en çok artırana (halel katiyyesi icra kılınacaktır. Satış tari- hine kadar müterakim arazi ve evkaf İcaresi ve 20 senelik evkaf taviz be- deli ve belediye vergi borçları ile re- sim teliğliyesi ve satış harcı hisse - darlarma ve ihale pulu müşterisine alttir. Taliplerin yüzde yedi buçuk pey akçesi vermeleri lâzımdır. İcra ve İflâs kanununun 126 ıncı maâdesi mucibince ipotek sahibi alacaklılarla diğer slâkadarlarm hususile faiz ve masrafa dair olan iddialarını evrak: müsbitelerile 20 gün içinde mahke- me başkâtipliğine müracaat eyleme- leri, aksi halde hakları tapu sicillerile sabit olmadıkça satış bedelinin pay - laşmesından hariç kalacakları ve da- ha fazla malümat almak istiyenlerin 937—1065 No. lı dosyaya müracaat eylemeleri lüzumu ilân olunur, erkek terzi okulu direktörlüğünden; 1. — Okulun dikiş ve biçki kısımlarına talebe. kaydına başlanmıştır. 2. — Kayıt ve kabul şeriti için okula müracaat olunması. (5764) guddelerinin ifra- tahrik etmek, iş- açmak ve iyi bir için En mükemmel bir kuvvet ve sıhhat eksiri olan ÇUİNA LAROGHE dan küçük bir kadeh içiniz. Bütün eczanelerde satilir. Baştabipliğinden Hastaneye kapalı zarf usulile mubayaa edileceği ilân edilen 293 kalem eczayı Ubbiye pazarlık suretile almacaktır. Pazarlık günü 17 Eylül 937 cuma günü saat on birdir. Buna talip o- harrer şerait dairesinde ve peşin par | lanlar ayni gün ve saatte teminatlarile birlikte Ankara Nümüne hasta- nesinde müteşekkil komizyona mlilracaat etsinler. Şartnameler Ankara İda Nümume hastanesi, Baştabipliğine, ve İstanbulda sıhhat müdürlüğün- İde görebilirler, (3219) (5944) — Sıhhat ve Güzellik Sağlam w güzel dişlerle Sağlam ve güzel dişler de RADYOLİN ile tenin adil. Dişlerinize çok dikkat ediniz. Bazan en üstad doktorların bile sebeb menşeini bulamadıkls” bir hastalığın, diş iltihabından ileri geldiği pek çok tecrübelerle anlaşılmıştır. Günde 3 defa dişlerinizi fırçalıyarak ve daims kullanarak dişlerinizi koruyabilirsiniz. Marmara Mıntakası Ölçüler ve Ayar Başmüfettişliğinden: Şoförlere ilân Eski tarife taksilerin yeni tarife üzerine tadili için belediye dim cümeninin 30, 6, 937 tarihli kererile 3 sy mühlet verilmişti. Bu 5g tin izi ayı geçtiği halde şimdiye kadar mevcut taksi otomobili Gr cüzi bir kısmı taksilerini yeni tarife üzerinden ayar ettirmişlerdir. de muayyen bir miktardan fazla taksimetrenin ayarma imkân ğında mühletin hitamında vukua gelecek fazla müracaatlar şir& İ mek ve delayısile- çalışmamak mecburiyetinde kalacaklardır. AYNA bir ayık mühlet zarfında da tarifede yeni bir değişiklik olmuyaci. yağ mühletin uzatılmasının da mevzuubahs olmadığını ehemmiyetle nize vazederiz. (5559) # İnhisarlar İstanbul Başmüdürlüğünden: 3 Bilümum İspirto bayilerinin İnhisarlar idaresinden ruhsat almığ# bur oldukları kanunda yazılı ve muayyen fiyatla fazlasma satiş e ları da yasak bulunduğu ve İ, 6, 937 tarihinden itibaren başmüdi (7 mizden ispirtolu içki boyyiye tezkeresi alanlara ispirto satmak Jİ ayni tezkere ile ruhsat verilmekte olduğu halde münhasıran epi tan diğer eşhasın idaremizden ruhsat tezkeresi almadıkları ve m fiyattan fazlasma ispirto sattıkları görülmektedir. 5 Böyle tezkeresiz veya muayyen fiyattan fazlasma ispirto satanls” kında kanun ahkâmmm tatbik olunacağı ilân olunur. (5996) er imei alarm. le ei ee EN Ankara Tarih, Dil, Coğrafya Fakültesi Direktörlüğünden* Li 1 — Talebe kaydı 10 Eylül 837 den 10 Tegrinievvel 937 agam yg dar yapılacaktır. Kayıt olmak için İse olgunluk şehadetnamesi, “if cüzdanı, aşı kâğıdı, sıhhat reporu, iyi hal mazbatası, altı fotoj istida ile fakülte idaresine bizzat müracaat edilmelidir. 2 — Bu sene yatılı talebe alınmıyacaktır. a 3 — Ikmal imtihanlarma 4 Teşrinievvel 997 de, derslere 11 Teri” vel 987 de başlanacaktır. (3203) (5937) # 27200) A KA 3 Kütahya Vilâyetinden: 840 lira muhsmmen bedelli Vilâyet matbaası kâğıt ve sair al nin temdiden ihelesi günü olan 27—8—1937 tarihinde yine talip © iye? dığından 2490 numaralı ithalât kanununun 43 üncü maddesi muc yi bir ay zarfında pazarlıkla ihalesine karar verilmiş olduğundan is1* rin bu müddet zarfında muvakkat teminatlarile Vilâyet daimi €n nine milracaatları. (5716) # sayi Sahibi: Ahmet Emin YALMAN. Umumi Neşriyatı Idare Eden: 8.2... Gazetecilik ve Neşriyat Türk Limitet Şirketi, Basıldığı ye TAN m" . ai