7 Ocak 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

7 Ocak 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

- Damarlarından Kanlar Boşandı... ütün yaz tatilini öyle bir ge çiriş geçirdim ki, dostlar da şaştı, eşler de şaştı, dizi dizi gişelerde şaştı, Alkol, kendini içenlerin ağızlar rında dile gelir. Eğer alkolün ken- di dili olsaydı, bana: — Pes artık hocam! Pes sana! diye haykıracak ve bir isyan ham- lesile kulaklarımlan, burnumdan, göz pınarlarımdan, mesâmelerim- den fışkırıp kaçacaktı, Fakat br rakır mıyım hiç? Ben ki ona sex meden el attım, sezmeden alış - tım, sezmeden müptelâsı oldum, Azgın boğa ile töreador mücade lesi bizim mücadelemizin yanmda hiç kalıyordu. O beni devirmiye, ben onu bitirmiye, şişe şişeye, Jit- Te litreye, bardak bardağa uğraşı- yorduk, Yaz sonuna doğru bir gün, ve ondan sonra birçok gün beni can dan seven doktor arkadaşlarım be ni kuşattılar, Her şeyi acı a0, & çık çık söylediler: Sıhhatimde bü yük, hattâ korkunç bir #arsmtı varmış, Ben, gövdemin sallanma smdan #ıhhatimin sarsmtısını far 'kedemiyordum. Ne yapayım? dedim o iyi insanlara, O iyi insanlar bana ısrarla, şiğ- detle, rica İle şunu dediler: — Birkaç sene için şehirden w- zaklaş, Bir köye çekil, kır hayatı sür, Yoksa işin duman! ilgilerine ve yüreklerine İ- sandığım bu dostların de- dikferi beni ürkütür gibi öldü. 1ta- at ettim. Maarif müdürü Haydar beye gittim: , N — Bana havası, suyu iyi bir köy başmunllimliği ver, Diye rica ettim. Bu kadir bilir insan üçık yerler listesini önüme serdi. Beraber arayıp bulduk, (Ça talca) nm (Hadımköy) nahiyesi. ne bağl: (Hacı Maşlı) köyü, İstan bula yakım. Hem Hadımköyden de miryolu var, hem Arnavutköyden karayolu. O gün emrim yazıldı, formalite- 8i bitti, Iki gün sonrada Hacı Maşlıya gittim. İçimde bir ferah hissediyordum. Hacı Maşlı 60 ev- H, çok basit bir köydü. Mektebi yeni yapılmış. Talebe sayısı bir muallimi hiç te yormıyacak ka- dar; üç smufta topu topu 20 ço - cuk. Varlıklı bir köy değildi. Fa kat halkı iyi, ne cana yakm insan Jardı, Mektebimi açtım. Çocukalrımı dizdim. Zevkle çalışmıya başla - dim, Bir gün beş gün, üç hafta beş hafta böyle, Fakat bir gün birden bire hissettim ki, canım fena hal de sikiliyor, Sebebini şöyle bir dü gününce bakkalsızlıkta buldum? Hemen her şey, ekmek bile ya bir buçuk saatlik ve ya yarım saatilk (Haraççı) köyün den tedarik ediliyor, Ekmek mek- mek neyse ne, fakat rakıyı ne yap- mal rakıyı!? Sıkıntıların, üzüntü lerin sebebini anladn deği mi? Elli kuruşluk rakı aldırabilmek için otuz kuruş verip Hadrımköyü. ne adam salmak lâzrmgeliyordu. Bu yüzden zıkkım imkânları sar- sıldı, Eski tertip mücadelede de - vama meydan kalmadı, senenin kışı da öyle deh- geti olmuştu ki, karlar, nurlar, azgın seller, fırtmalar, Yollar kapândr. Ocağ”mı tıklım tık 1m doldurim#um halde bir türlü yenemvarduım Adam bovu bir ker de her taref kapatrvermirti, Havnat bu, Çekmeli, sabretmeli Iyi ayıma sıhhatim pek yolsuzlaşıyor dı, Gittikçe derinleşen bir zâfa dü gliyordum. Sıhhi, tibbt tedbirleri” min hiçbirisi pars etmez olmuştu. Başımda bir karakuşun dolaşmek- ta olduğunu hissediyordum. Gelen baharm güzelleştirdiği, irt tığı havalara rağmen ben kötülü- yordum. Mayısm 25 şiidi. Çocuklarn karnelerini verip mektebi usulün- ce kapadım. Niyetim İstanbula in- mek yeni bir konsültasyon yaptır maktr. Başımda dolaşan Karakuş ta bu niyetimi hissetmiş olacak ki, he - men çullanıverdi. Mayısın 27 inel günü şöyle, hafif bir baygınlık ge girdim, Ayılır ayılmaz.. Dikkatle dinle... Anlıyorsun değil mi? Ayr İir ayılmaz gördüm ki, sol tarafi- ma inme inmiş! (Welei tülânli *ey- ser) üzunlamasma sol taraf inmesi derler buna. Tıp tahsili yapmamış olay- dım, vaziyetin dehşetini belki o kadar kavrıyamazdım, Fakat bu dehşet bütün fenni ve insani ma- hiyetile benliğimi altüst etmişti Ayyaş ben, inmeli ben, dağlarda kimsesiz ben ne olacaktım? Bekâr dım, İstanbulun bir köşesine sığ'n mıştım. Tuttuğum hizmietçilerin en kabadayısı nihayet on gün duru - yordu. Haklıydılar. Bana bakmak hakikaten pek ağır bir işti. Uç ay uğraşıldı. Bromür, iyot tedavisine itina &- le devam edildi. Neler yapılmadı ki.. Nafile, Hiçbiri fayda verme - di. Hiçbir kurtuluş eseri belirme- di. erilip kalan bir yarım a- damne yapar? Dikkatle dinle! Anladın değil mi? Ne ya - par İçkiyi bırakmak iradesini kullanamaz amma, ondan başka bütün meleke ve iradelerini sah - andırır! Anlıyorsun değil mi? 30 'Teşrinievvel gecesinin ne olduğunu da anladın değil mi? Anla! Ona 30 teşrinievvel gecesi derler. Sol ve- nı yukardan aşağı inmeli adamım haşmetli gecesi derler ona! Yüzde Arkan dokuz üc cevreği ölüm olan bir karar verdim! Din le! Yattı#:m verde zar zor kolumu sıvadım, Kurşun kalemi yonttu - Zum paslı bir jiletim vardı, Onu aldm. Iştkta göyle bir yokladım. acaba keskince kalabilmiş könesi hangisidir diye... Anladın değil mi? Dinle! Paçavradan daha cansız olan sol kolumu şöyle göğsümün Üstüne çektim, Büyük bir cerrahlık yapa- caktım. Elim titremeden.. İçim © zilmeden. Kalbim sarsılmadan.. Gözlerim kararmadan. Dikkatle... Ağır ağır.. Cansız kolumun damar larmda üç derin şerha (yarık) aç tm! Anladın değil mi? Dinlet Birbiri arkasmdan üç kan şeri- di! Sonra fiç kan feskyesi fişkermı ya başladı. Başka insanları tirperten bu üç kan oluğunu seyrede ede büyük Yunus Emreyi yüksek sesimle ha tırlavıp okumıya başladım! Ciğer ki odlara yandı, Ciğer ki odlara yandı, Kebabı ney'iyeyim? Gönül ki kana boyandı, Gönül ki kana boyandı, Şarabı neyliyeyim? nlıyorsun değil mi? Dinle! Kanım aktı. aktı. Kanım ak tıkça içim ezildi. İçim ezildikçe sol bacağım kıpırdandı. Bacağım kıpır- dadıkça sol kolum oynadı. Sol yanım bundan durdu, ya artık akacak şe- yi kalmadığından. Anladın değil mi? Dinle! — Felç irtifa etti! Felç kalma- dı! Ooöh., kurtuldum! Küheylâna kement atar gibi sağalan kolumu kementledim. Kanımn akıs ya bunda durdu, ya artık akacak şe yi kalmadığından. Anladın mı? Dinle! Sol dizimi uzattım; sol kolumu büktüm. Sol kolumu uzattım; sol bacağımı büktüm. Bana Kasttet- miye çalışan felçi tulân!! eyser, kö tü niyetine müyesser olamadı. An BAŞMAKALEDEN MABAAT Bir Atlatma Siyaseti Karşısında (Başı 1 incide) Böylece Milletler Cemiyeti, giddet- ie alâka duyduğumuz bir ihtilâfı hal. letmek için yapılan 20 Mayıs anlaş- masmda bizim rolümüzü hiçe indi. recek bir yol tutmuştur. Bu anlaş. mayı yapmaktaki gaye, Ankara an. laşmasının Fransa tarafmdan ayak. lar altma almması Üzerine çıkan ih- tilâfı, yeni bir kâğıt parçası imzala. mak süretile örtbas etmek değildi. Asıl geye, varılan bir anlaşmayı ta- mam: tamama fiile çevirmekti. Hatay için hazırlanan rejim, entri. kalı bir seçim nizamnamesile $ıfa lindirilecek te biz buna seyirci kala. | cağız.... Böyle bir şeye bir saniye için (ihtimal vermek, Atatürk Türkiyesi. ni tanımamak demektir, Türkiyenin kuvveti, kendisinin her taahhüdüne sıkı sıkıya riayet etmesinde ve buna karş: kendisine olan taahhütlerin ye. rine getirilmesinde de asıl gayeden en küçük bir ayrılığa tahammül et. memesindedir. Fransa hükümeti hic te dürüst ol- mıyan Hatay siyasetinde ısrar etme. İsile, Milletler Cemiyeti de bu fena si. yasete siper ve yardımcı olmasile İgok ağır mesuliyetler sltina girmiş bulunuyorlar, Milletler Cemiyeti hesabma yegâ. ne ümidimiz, önümüzdeki 17 İkinci. klınun toplantısında; bütün alâka. darların bu hakikati kavramalarında ve 29 Mayıs 1937 anlaşmasmın asıl esaslarına ve hakiki ruhuna tam bir surette dönmelerindedir. Ahmet Emin YALMAN 500 Bin Yahud Romanyadan Çıkiyor 5 (Başı 1 incide) Kabine köylüler tarafmdan bilhas- Sü islihlâk ed.len maddelere ait fiyat larm inmesin! temin edecek tedbirler" almıştır, Nihayet hükümet, gerek devlet mekteplerinde gerek ekalliyet mek: teplerinde Romencenin ve Romen milli tarihinin Romen irkından olan ni karar altma almıştır, Bundan baka bütün ekalliyet mek- teplerinde Romen muallimlerin Ro- men lisanı ile milli tarihi tedris etme- lerine karar verilmiştir. Bazı Romen gazeteleri, umumi se- $ Nisanda yapılacağını bildi- riyor, Yeni Romen Hariciye Nazırı Meces ko Pazar günü Praga hareket ede- cek, sonra Be'grada uğrıyacak ve © radan Cenevreye gidecektir. Prag. bu ziyaretleri Küçük Itilâf lebinde b'r tezahür #aymakladır. Prag mehafil'ne göre Goğa hüküme- ti, Küçük Itilâfın müşterek menfaat lerini müdafaa edecek ve bütün taah hütlerine riayet gösterecektir. Romanya Hariciye Nazırı, Çek Ha riciye Nazırı ile Macaristan — Küçük İtlâf meselesin! görüşecektir. Italya - Romanya Romadan bildirildiğine göre Ro- mamyva yakında İtalyaya yeni bir el- çi tayin edecek ve bu elçi itimatname sini Italya Kralı ve Habeşistan Impa ratoruha hitaben takd'm ederek Ttal- yanın Habeş istilâsmı tanıyacaktır, . Bükreş, 6 (A.A) — Beşvekli Goge dün saat 11,45 te Türkiye Orta Elçi- sini kabul ederek uzun müddet nez- dinde alıkoymuştur. kıyorsun değil mi? Başıma bir oğultu ağırlık çök- tü. Gözlerim ince ince krılerm. landı. İçim içime kaynadı. Gözkapak- larım düştü. Kurtulmuş benliğimi akıbeti meçhul bir uykunun yumu şak kucağına bırakrverdim. Anla- dn değil mi? Dinle! (Arkası Var) TAN Her tarafta : : Şiddetli kış (Başı 1 incide) mektedir. Fakat, bu hareket pek ağır oluyor. Kızılçullu deresi içine doğru heyelân daha seri bir şekilde olmak- tadır, Kemer — Kızılçullu arasmdaki Çift Demiryolunun, dere tarafmdaki hattan istifade edilemiyor, Gediz ovasında Manisa, 6 (TAN Muhabirinden) — Gediz nehrinin taşkımlığı devam edi yor. Bütün ova su altındadır. Har- mandalı köyü halkı, kayıklarla ci- vardaki Çavuşoğlu çiftliğine taşm- mıştır, Bağcılar köyünden bir yolcu boğulmuştur. Nakliyatın güçlüğü o- dun, kömür fiyatlarını arttırmıştır. Söke, 6 (TAN Muhabirinden) — Bir haftadanberi yağan şiddetli yağ- murlardan Menderes taşmış, bütün 0- vayı su'ar kaplamıştır. Ovada kayık larla gezilmektedir. Bütün yollar ka- panmıştığ, Samsun yolunda Samsun, 6 (TAN Muhabirinden)— | Ankara postası. Malatya ile Sivas 8- rasındaki kar tipisinden dolayı on saat teahhürle gelmiştir. Samsundan hareket eden posta treni 400 üncü kilometrede kara saplanıp kalmıştır. Postayı kurtarmak 'çin tahrik edilen tren de yolda arızaya uğramıştır. Sıvas ile Çamlıbel arasında iki met reden fazla kar vardır. Burada, 91 inci kilometrede bir yarma yıkılmış- tır. Bugün şehrimize gelmesi bekle- nen posta Sıvasta beklemektedir Bu- radan da bugün posta treni hareket ettirilmemiştir. Uzak Doğuda Erz'ncan, 6 (A.A) — Ik! günden- beri devam eden şiddetli fırtınalar bu akşam sükünet bülmuş, serpinti ha- linde yağan yağmur sulu kara çevir- miştir. Avrupada kış Bükreş, 6 (A.A) — “Bitün Orta Avrupada son derece şiddetli bir kış hüküm sürmektedir. Köstence le Hayfa arasmda İşli- yen İngliz Harkarmel vapurunda yangın çıkmış. tayfa kendisini güç Yükle kurtarmıştır. Hasar yedi mil yon marktır. » Atina, 6 (A.A).-— Veliaht Prens Polün nişanlısmı taşıyan tren havs- nm bozulması yüzünden dört saat te- ahhürle gelmiştir. Bütün Yunanistan donanmış bulunuyor. Sofya, 6 (TAN) — Bulgaristenm her tarafında ş'ddetli soğuklar hü- küm sürmektedir. Son ik gün içinde donarak ölenlerin sayısı altıya çık- mıştır. Bedavadan Seyahate Kalkmış Ceyhan (TAN) — Siirt Vilâyetinin Şirvan kazasına bağlı Hasran köyün- den 50 yaşlarında Isa olduğu sonra dan #nlaş'lan bir adam, yarimda 15 yaş'arında Fatma isminde bir kız ol duğu halde Adanadan trene binmiş, yolda biletler zımbalan'rken ikisinin de bietsiz olduğu görülmüştür. Isa, paraları olmadığı için bilet a lamadıklarmı ve o memleketlerine dönmek istediklerini söylemiştir. Kı yafetleri pek pejmürde olduğu için komapartımandaki diğer yolcular bun lara acımışlar ve aralarında bilet pa ralarını toplamışlardır. Lâkin Isa ile Fatmanın halleri şüp heli görüldüğü için kendileri Ceyhan istasyonunda polise verilmişler ve emniyet dairesine getirilmişlerdir. Üzerleri aranınca, İsann yamalar içindeki yeleğinin milteaddit yerleri ne gizlenerek üzerleri dikilmiş 331 li ra küsur kuruş bulunmuştur. Bu pa razm çoğu madeni ve bozukluktur. Isa, memleketinde bir evini sata Tak bu parayı aldığını, sonra Adana ya gittiğini, şimdi de yurduna dön mekte olduğunu söylemiştir. Bunun doğru olup olmadığı mahallinden 80 rulmuş, para da emanet suretile Ma Hiyeye yatırImıştır. Galatasaray Klübünün Kongresi Soplanı or Galatasaray spor klübü idare he- yeti başkanlığından :22 sonkânun BAK cumartesi günü saat “14,30, da yük sek mürakabe heyeti ve saat “17,, de umumi kongre toplanacağından yük- sek mürakabe heyeti azasile kulüp mensuplarmn muayyen saatlerde kulüp Jokalini teşriflerini dileriz, A Okuyucu mektupları İki Sandalcının Dileği ” Beşiktaş sandalcılarından Temsil ve Hik İ met imsasile aldığımız bir mektupla deni iyor ki: «Hiç bir şebep yokken bizi Beşiktaş is kelesinden alarak başka bir iskeleye verdi ler, Suçumuz olmadığı halde atfedilerek yi ne eski iskelede berakılmamız için müraca atta bulunduk, Fakat bir metice alamadık. Sandalmsız karaya çekildi ve mühürlendi, Bu vuretle çalışmaktan da menedilmiş olu yoruz, Alikalarların mazarı dikkatini cel betmenizi rica ederiz.» e Cevaplarımız : Galata Okçummusa Şair Ziya paşa cadde #i 30-2 numarada Süleyman Çetine: — Çöpçülerin 20 Bira aylik aldıkları hak kındaki haber doğru değildir: Maaşlarını bu miktara çıkarmak imkânlar: sraştırıl - mın, fakat bu sene temin edilemediği gelecek yaa tehir edilmiştir; lerce yel yürümek mecburiyetinde kaldıkla rı teessiirle Alâkadarların nazarı o Tapu memurlar ailelerine yardım Balıkesir Tapu sicil muhafırı Tahsin Aşir oğlu yarıyor © "Gazetenizde İnhisar memurlarının aile | tr. lerine yardım edilmek Üzere bir cemiyet ku rulduğunu okudum; Bu bana tâpu memur larını hatırlattı: Tapu memurları da böyle bir teşekkül o kurmalıdır: Ve bu işi İs tanbul tapu grup müdür vekili müfettiş Açih. kadastro müdürlerinden mühendis Ersin ve Kadıköy muhafızı Yakup Veli. Bey oğlu muhafızı Talâttan rica edebiliriz: In hisar memurları için kurulan cemiyet Köz önlinde, tutulmakla (o beraber, nizamına mede bazı değişiklikler yapılabilir Meselâ, tapu ve kadastro memurları irhisar memur ları kadar lazla değildir Cemiyete girerken ber ârkadeyn vereceği iki Hradan manda, bir de aydanaya 25 kuruş a'dat verilmelidir Bu teşekkülle, tapa mamurlarının gilelerine de herhangi bir vaka, bir kaza karşısında yardım yapılabilir” . On bir ayda neticelenen bir Iş Nurosmaniyede büyük handa $ numarah odada oturun Mersinin Gülnar kazasmdan Ahmet Erkan yazıyor £ “Annemin babamı ölümü üzerine haya umu kazanmak üzere Istanbula geldim: Bir müddet sonra, babamdan, annemden kalan mirası almak için on bir ay evvel Gülnar ve Mersin tapu dairelerine müracaat ettim On bir aydır uğraşıyorum Hâlâ elime sene dimi alamadım Birkaç defa Mersine gittim geldim: Muamelemi takip için bir sürü mas cal yaptım Fakat, hâlâ bir netice alamadım Bu işleri takip için dükkân yerimi sattığp/ Kazandığımı verdim: Artık müameleyi takip için param kalmadı: Gülnar ve Mersin ta pularında birçok imzalar attım: Uğraştm: Hâlâ bir türlü iş bitmedi Bu işimin bir an ewvel neticelendirilmesi için alâkadar ma kamların nazarı dikkatini celbetmenizi rica ederim” o Ateşle barut yanyana durur mu? Bigadan Şevket Aydoz imzasile gazetemi 28 yazılıyor: "Beled 'ye, elektrik fabrikasnm yanmda ki umumi halâyı barut deposu haline getir di; Halbuki, gathane hemen yanımdadır Ateşle barut bir arada dutmaz, diye bir ata lar sözü de vardır; Fukat, burada barutha De, gazhane, elektrik santrali karşı ka: dir Aralarında beş metrelik bir sokak bu lunan ba binalar, herhangi bir yangın teh likesine maruz değil midir? Daha iki yıl evvel Biga, müthiş bir yangın âfeti geçir mişti Hiç olmazsa, bu eski hödiseden dersi ibret almak icap etmez mi?” LA Bes aydır beldiyen sıhhiyeciler Yomaz imzalı bir okuyucumuz gönderdi ği mektupta diyor ki: "Ben de dahil olduğum talde, 32 arka daş, bu yıl Çorum sıhhat okulundan me un olduk Aradan beş ay geçtiği halde, benüz yeni vazifelerimizin başma gideme dik İşlerimizi bizzat takip etmek için bü yük fedakârliklarla memleketimizden ayrı larak şehir şehir dolaştık Bu yüzden birçok maddi, manevi sikme çektik Gön geçtikçe mesleğimize karar olan bağlılığımız gevsi yor Henüz mektepte okurkön. müfettiş Omer Fevri Kut söylediğ mutukta: (Vata aın.bin bir köşesi var, sizi dört gözle bek lerken, elbette siri daha farla bakletemeyiz” demişti Şimdi ise aylardır bekliyoyruz” . Üniversite binasınm damı tamire muhtaç Bir talebe İmzasile yazılıyor: "Universite merkez binasının damında esaslı bir tamire ihtiyac var, Çünkü, yağmur işie | “elif cins hububat almacek ve m Bigada Arı | İstasyonu | Teşkilâtı Biga (TAN) — Burada geçen bütün köylere dağıtılan fenni arı vanlarından halkın daha fazla ide edebilmesini temin için merk& | nahiye merkezlerinde birer arı is yonu teşkilâtı vücude getirilecektii Bu istasyonlara köylüler 'davet * dilecek, ziraat memuru tara! konferans'ar verilecek, nâzari meli bilgili arıcı yetiştirlecektir. Karabigalı kunduracı Hakkı, len örnek üzerine 15 kadar kovan © tiştirmiş ve bu sene hayli bal el etmiştir. Köylülere bu kovanları © nek tutmaları bildir'lecektir. Bundan başka, köy bütçelerine Wi nan para ile tohumluğa e'verişli İ an islahma çalışacaktır. Ziraat memüurluğunca hs: *ailonma programı çok zengindir. da tatbik sahasına konulmuştur. Gebze Halkevi) Nasıl Yandı? Gebze, (TAN) — Halkevinin olmasile neticelenen yangının n çıktığı henüz anlaşılamamıştır. 5 Sabahın beşinde oradan geçen förler, halkevinin birdenbire al il içinde kaldığını görmüşler, hı polise haber vermişlerdir. Polis tabanca atmak suretile halkı ind? da çağırmıştır. Bir müddet sonra, elle kullanı! yangm söndürme tulumbesile yet gilmis ve söndürme işine başlan Halkevinin yanındaki hükümet nağı da tehlikeye girdiği icin bot tılmış, fakat ateş oraya sirayet memiştir. Halkevinden hiç bir lamamıştır. Bin küsür hir$ ik radyo ile bando takımı da yaf mıştır. Zarar 25 bin 'ira kadar min olunuvor. Fırtına yüzünde (rası V ineidelii; İngiliz şilebi torpidoya o imdada il miş ve onun Köstenceye dönme Ankara, 6 (A.A.) — Romanya liahdini taşıyan torpidonun Karsö nizde hüküm süren büyük fır neticesi olarak hiçbir limana mufğ. salat edemediği ve gemiden haberi. ınamadığı hükümetçe duyulmasi' zerine derhal sahil vilâyetlere te gat yapıldığı gibi bir torpido mujf bi ışlardır. Bükreş, 6 (A-A.) — Romen ahdini hâmil olan torpido bu sal Köstenceye dönmüş, Veliaht hu bir trenle Bükreşe hareket etmi Bu mesele hakkında hilkimeter ! tebliğ neşredilmek üzeredir, havalar dolayisile velahlın tinaya gideceği bildirilmektedir. ————— İ YENİ NEŞRİYAT İTGOCUK DUYGUSU — Hi Çocuk Duygusu gazetesinin sayısı çıkmıştır. ö y SINEMA OBJEKTİF1 — Bu lon mecmuasının da İ3 üncü çıkmıştır. / . N LOKNAN HEKİM — Kivmetti dokt ttmızdan Bay Hafız Cemalin çekarmakğ duğu bu faydalı mecmua her n daha olgunlaşiyor Herkesin behemabi” fade edeceği bir eşkil mhyor Son ii” sayısı çıkmıştır # lu günlerde üst katta bulunan Hui Iktsat Fakülteleri talebeleri ciddi bif hatsizlık duyuyorlar Bu fakültelerin yerlerinde yağmur akımtdarı vardır hassa mütalen salonundaki masalar ierinde ve koridorlarda yer yer ve kovalar göze çarpmaktadır Yağın lalarının meydana getirdiği gürülü les selonunda derslerine calışan telef hatsır ediyor Universite idaresin .. vastn lüzmeelen tedbirleri almasini” ra” Cevaplarımız : Adam, Devlet Demiryolları Cer fettişliği memurlarından Hayretis ” Lİ — Adana Osmanlı Bankasma ederek tahvil numaranızı veriniz İl Bisteleri orada yok ise, Banka kesinden tahkikat yaparak, Iâmatı size bildirir” N j