7 Ocak 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

7 Ocak 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

R Geçen sene Ankarada yapı'an bir milli küme maçı Milli Kümenin Fikstürü İçin İhtilâf Çıktı Milli kümeye ayrılan Fener, Beşiktaş, Güneş ve Galataaray klüplerinin murahhasları dün akşam Mıntaka merkezinde miili küme maçları için Futbol Ajanmın reisliğinde toplanmışlardır. Milli küme fikstürünü tesbit ve kuraları çekmek İnaksadile yapı- lan bu toplantı maalesef yine bir ihtlâf'a neticelenmiş ve dört klüp murahhasları kuraları çekmekten vazgeçerek toplantıyı terketmişlerdir. İhtilâfa sebep şuuur: mun xume fikstürü Ankarada futbol federasyo- nu tarafından hazırlanmaktadır. Ve Ankara klüplerine fikstürün, Dıripci ve ikinci numaraları verilmiştir. Uç, dört, beş, altı numaralar İstanbul klüplerine aittir. Yedi ve sekiz numaralar da Izmir kiliplerine verilecektir. Istanbul klüpleri kendilerine ayrı- len numaraları çekmek için federas- yon tarafından hazırlanan fikstürü görmek istemişlerdir, Futbol ajanı fikstürün Ankarada olduğunu, federasyonun kendisine yaptığı tebliğde yalnız dört klübtün kuralarını çekerek numaralarının An karaya bildirilmesini istediğini söyle miştir. Bu vaziyet karşısında klüp murah baslar: fikstürü görmeden numarala Tını çekemiyeceklerini ve çektikleri takdirde klüplerinin aleyhine yaprla- cak hi gi bir yanlış harekette iti raza hakları olamıyacağnı bildirmiş- lerdir, Ajan, küplerin bu kati kara» Tı karşısında şehrimizde bulunan fut- bol federasyonu başkanı Boy Sedat Rızayı telefonla bulmuş ve kendisine bâdiseyi anlatmıştır, Federasyon başkanı ise klipler ta- rafından çekilmiyen numaraların fe derasyon tarafından çek'leceğ'ni ve fikstürün teehhüre o uğramıyacağını bildirmiştir. Federasyon başkanım bu kat! söz İeri üzerine bir hal çaresi bulmak imkânı kalmamış ve klüp murarhas iarı kuralarını çekmeden toplantıyi terketmişlerdir. Toplantıyı terkeden klüp murahhas ları bir muharririmize şunları söyle mişlerdir. “Yapılan fikstürü görmeden bizie- Fi bumara çekmiye icbar etmek hak- sızlıktır. Ve hiçbir nizama uygun de- ğüdir, Fikstürden klüplerin kuralar - dan evvel haberdar edilmesi bir mec buriyettir. Bu, dünyanm her tara - fmda böyledir. Yapılacak maçlardan haberdar olmadan bizleri numara çek miye davet etmek ilerde karşılaşaca ğımız herhangi bir baksızlığa iti- Taz etmek imkânlarını bizim elimiz den alır.,, Şampiyon Klüplere Mükâfat Verildi Geçen yıllarda yapılmış olan fut- bol ve voleybol müsabakalarında $i rinciliği kazanan klüplere mükâfat- ları şimdiye kadar verilmemişti. 831 senesindenberi sahiplerine veri lemiyen bu mükâfatlar nihayet spor kurumu tarafından İstanbul mıntaka sına gönderilmiş ve dün klüplere ve rilmi; Futbol şiltlerini alan klüpler sun lerdr: 932 senesinden İstanbulspor, 935 ve 986 senesinden Fenerbahçe, Voleybol kupalarmı alan o Küple şunlardır, 935 senesinden Fener Yu- maz, 986 senesinden HÂL ye Kursu İçin Ankara, 6 (Tan muhabirinden) — nkaradaki hakem kursunu idare et mek Üzere ve muallim olarak Viya nadan Linder, Ahtrenör olarak ta Köler'in getirtileceği haber alınmış- tar, Yortu Maçları Yapıldı Yortu münascbetile Taksim stadı fından gayrifedere klüpler ura- sında tertip edilen yortu turnuvası dün Taksim stadında büyük bir kala balık önünde yapılmış ve Şişli - Kur tuluş ile Pera --Arnavutköy ile kar- sılaşmışlardır. Saat 13 te ilk maç $işli . Kurtuluş takımları arasında yapıldı, Şişli takımı bu maça nisbe- ten zayif bir kadro ile çıkmıştı. Şiş linin bu zafiyetinden istifade eden Kurtuluşlular enerjik bir oyundan sonra b'rinci ve ikinci devrede yap- tıkları iki sayı ile maçı 2—0 kazandi- lar, kinci ve günün mühim maçı Pe ra ile Arnavutköy aras'nda oynandı. Büyük bir heyecan *çinde yapılan bu maç ümidin fevkinde süratli cereyar. etti. Pera takımında klüp tarafımdan cezalandırılan oyuncular oynuyorlar dı. İlk devre nisbeten Peranm Üstün tüğü altında devam etti. Ve kalecinin bir hatas'ndan itifa- de eden Filipa Peranm birinci sayısı ni yaptı. Ve devre Peranm 1—0 gair- besile nihayetlendi. Ikinci devreye Arnavutköy büyük bir azimle başla dı, Ve sol taraftan yaptığı seri bir hücumda merkez mühae'mler'nin si- kı bir şütile beraberliği temin ettiler. Oyun beraberlikten sonra büyük bir d'dişme halinde devama başladı. Ve hakem Peradan bir oyuncuyu saha- dan çıkardı Her ik: tarafın beraber liği bozmak için çalışmasma rağmen netite değişmedi, Ve misabaka ta - kımlerın birer sayısı ile 1-1 berabe re nihayetlendi. Gelecek hafta bu maç tekrar edile cektir. Mersinli Ahmedi Profesyonelliğe Kim Kandırmış ? Berlin olimpiyadında amelör dün- ya üçüncülüğünü hak kazanan Mersinli Ahmedin profesyonel olm;- ya karar verğiği haberi muhtelif şayi alara yol açtı. Kulağımıza fazlaca çalınan haber- lerden biri şu idi: Tekirdağlı Hüseyini yakmda Avr paya götürecek olan organizatörler Mersinliyi de beraber götürmek Üze re kandırmışlardır. Biz Mersinli amatörlükten vazgeçmesinde, başka» larının bir tesiri olup olmadığına iyi ce kanaat getirmek üzere Türkiye baş pehlifanı Tekirdağlı Hüseyini Londraya götürecek olanlarla açık bir şekilde görüştük. Tekirdağılyı götürecek'erin söylediklerini aynen aşağıya alıyoruz. Onların sözleri in- sana pek aykırı şeyler gibi gelmiyor. Doğruluğundan şüphe etmek için or tada mantıki bir sebep te yoktur. Tekirdağlıyı götürecekler haklı 0- larak şunları söylüyorlar: “— Mersinli Ahmedin, profesyo- Del olmıya karar verdiğini biz de ga- zetelerden öğrendik. Mersinlinin kıy metsiz bir güreşçi olduğunu söylemek istemeyiz, Fakat bizim Avrupada işi mize gelir bir pehlivan olacağını san netmediğimizden Tekirdağlı: ile bern- ber onu gölürmek aklımızdan geçine miştir, Sebeplerini izah edelim; Mersinli ufak yapılı bir güteşçilir. Halbuki Avrupa profesyonel güreşleri mün- hasıran heybetli ve iri çaptaki adam lara istinat ediyor. Ora güreşlerinde küçük yapıdakileri Ringten daha ko laylıkla fırlatıyorlar. Vakıa Ringten düşen pehlivanlar behemehal mağlüp olmuyorlar, fakat reklâm itibariyle iyi tesir bırakmıyorlar, Gideceğimiz Londra ve Pariste u- zun müddet kalıp Mersinli gibi aisbe ten küçük cüssede olduğu halde sü- rekli güresiyle halk: tutabilecek vir pehlivanı tamtacak vaktimiz olma dığından Mersinliyi programım.z4 katiyen almadık. Onu kandırmayı da aklımızdan geçirmedik. Mersinli eğer profesyonel olacak- Profesyonel olmıya kendi Zin. den karar verdiği anlaşılan Mersinli Ahmet İstanbul Muhteliti Ankaraya Gidiyor Ankara, 6 (Tan muhabirinden) — Futbol federasyonu Ankara - Istan bul futbolcüleri arasındaki dostluğu artırmak ve Ankâralılara zevkli maç lar seyrettirmek maksadile, bu aym 22 ve 23 üncü günü Ankara stadyo- munda iki maç yapmak Üzere Istan- bu) mühtelitini davet etmiştir, sa, herhalde bizden ne teşvik ne de bir teklif aldığı içindir. Pek yakında yola çıkacağımız için bü söylediklerimizin doğru olup olma dın çabucak meydana çikecaktır, Biz Londra yoluna Tekirdağlı ile, linin olmadığı görülünce şayianın bir| di bulduğu taktirde bir bakımevi aç- | idare heyeti ile bu yıl giydirilen ve ku|* TAN B' işi işte tertemiz becermiş ti. Işini tamamlamışlara B bir tavırla dimdik dikildi Et rafma bir göz gezdirdi. Herşey yer li yerindeydi. Gayri tabiiliği sezdive cek ortada birşey yoktu. Öldürdü ğü adamın cesedi de hiç bir şüpreyi uyandırmıyacak vaziyetteydi. Başı havagazı sobas'nm içindeydi Hem de başı bir yastığa yaslanıyordu. Rupert “ko ki ben havagazı İle in tihara karar verdim, Son dak! kadar konforuma bakarım a." diye hükmetmiş, ve yastığı koymustu. Metot'a hareket ediyordur. Kendi binin Manningie münusvberi iMma edecek ortada zerrece bi“ emare, bir ipucu bulunmamıssı lâizımdi. Balonla mahalle bakkı nm kendi sine göncâreceği, fakat yanlışlıkla Manaing'e gönderdiği paket vardı, Onun 547 sonra çarci'”e bakma uydı. Büroyu açtı. oOMan. (ng € göndermiş olduğu snestupla rı bu'as Onları ceketin ıç cebine yerleştrdi. Meydanda bir nişane bı rakmamalı idi, Sorguya suale mey dan vermemeliydi. Manning'e kar- Şi güttüğü hınçtan, çok şükür, kim- senin haberi yoktu. R upert salondan yalak odasma geçti, Çırçıplak bir yatak o dasr. Orada düzeltilecek, ortadan kaldırıslcak, yahut ilâve edilecek birşeycikler yoktu: Sıra yemek o- dasına geldi. Burada meşgul oluna cak şeyler vardı. Meselâ masanın Üzerindeki bardakların birisi yıka- nılıp rafa kaldırılmalıydı. Öteki bar dak ta haliyle masanm üzerinde bı rakılamazdı, Bardağın dibinde arta kalan içki tahlil edilir de, içine at- mış olduğu zehir bu'unursa hali ya» man olurdu. Onu da yıkadı. Par mağile üst kenarından tutarak. mu fağa götürdü, Manning'in elini tu tup. parmaklarını bardağın üzeri ne bastırdı. Sonra bardağı alından tutarak yine yemek odasma döndü. Masanın (üzerine o koydu. İçine biraz viski döktü. Viski şişesini gi dip boşalttı. Boş şişeyi, masanın Üzerine bardağın yanı başına koy du. Şimdi kâğıdı masaya koymak #crası geldi, İşte meselenin asıl can alacak yeri burası idi Devgirilmiş kâğıdı masaya koydu. İşte intihar edecek adam, böyle yazar. ve yaz dığını da böylece masada bırakır, kalkar gider, Havagazı sobasında, öcnrüne nihayet çekerdi. ann'ng'in kelepirdi, mektubu bir bir o düşeşti doğrusu. o Mektubun tarihi kâ- ğdm ta tepesine (atılmıştı. Mektubun asıl metni kâğıdın yarı yerinden başlıyordu. “Artık bıktım usadımı en kestirme yolu intihap izm. Kararım karar! Mademki yapmıya karar verdim, aman a man demeden gider yaparım” diyar du. Ne var ki Manning'in aldığı ka rar, bir paranın kendisi tarafından kaparoz edilmesi hakkmdaydır yok sa gaz sobasında intihar kararı de ği! Rupert mektubun tarihini ma- kasla kesiyerince, mektun bu inti- hor yalanma biçilmiş kaflan gibi uydu, Rupert dört tarafına son bir ba kış daha gezdirdi. Herşey mllkem meldi, Yerde kundura izi de bırak KA YE MUTFAKTA ÖLÜM Silme masaerasssosrep Yazan: İ Milward Kennedy ; Çeviren: ; C. Kabaağaçlı ş * maıştı. Çünkü çoraplarile yürüyor du. Gaz sobasma havagazını gön derecek olan düğmeyi çevirdi. Beş dakikaya varmaz odanın içi leş gibi güz kökacaktı. Bittabi ampulü sön- dürmedi. Artık kapıya varıp kun duralarmı giyecek, kapiyı kapaya cak, Ötesi selâmetti. Bir bastonu bir de bakkalın yanlışlıkla getirdi ği paket vardı. Onları da koltuğu- nun altıma aldı, Ve kalktı gitti. rtesi günü sabah köy polisi evine geldi. Rupert onu San ki hiçbirşey yokmuş gibi tebessüm le karşladı, İhtiyar polis cebinden bir not defteri çıkardı. “Mister Ru pert, bunu taniyor musunuz?” de- di. Tanrmaz olur muydu? Kendi cep defteri idi. Manning'in evindey 5 Dörtyolda Çocuklara Yardımlar Adana. (TAN) — Dörtyol çocuk | yardımda bulunulmuş. fageleri temin düzeldiğimiz vakit yanımızda Mersin | esirgeme kurumu, geliri istenilen had | edilmiştir. Yukarıki resimde, kurum dedikodu veya bir vehimden ibaret ol | mak tasavvurundadır. Bu sene de| rumun himayesinde bulunan çocuk birçok fakir ve muhtaç çocuklara | ları bir srada görüyoruz. duğu da meydana çıkar. ken ız vrakmaryayım diye eldiven lerini ellerinden çıkarmamıştı. Şird di hatırladı. Cebinde intiharı iân edecek mektubu erarken, mektubu eldivenle duyamadığı için cebinde ne varsa hepsini çıkarıp masanın üzerine koymuştu.Not defterini ms sanın Üzerinde unutmuştu. Rüpef tin baş: dönüyor. gözleri kararrvof du. Başma fırl'yan kanm kulakis rında çaldığı yüzlerce ziller dolayt | sile polisin sesini hayal meyal &) yuyordu. Polis "Size gönderilecek paket | bakkal çırağı yanlışlıkla oraya gö türmüştü. Paketi oradan alıp siz götürmek için yine Manning'e dö8 müş, ön kapıyı kilitli bulduğu için, arkadaki mutfak kapısma dolanım! kapıyı açık bulmuş, oradan içeri bakmış, bakmıya hakkı yoktu de ğil mi efendim" diyordu. R wpert aklın başma toplayıf soğukkanılığnı kaybetme miye uğraşıyordu, Fakat bir miss firlikte gülmemeye nekadar gayret ederse inadna o kadar çok gülen Ter gibi büsbütün kendini kaybedi yor ve pusulayı şaşırıvordu. Poli# | anlatmakta devam ediyordu. “Otufi 2. Bu cep defterinizi belki kendi | sine vermistiniz. Yahut ezkaza © rada düslirmils olabilirsiniz. Fakat defter meselesinden sarfımazar hing hakkmda size bazı şeyler s0f mak isterim. Meselâ havagazı #0| bası. Ben bina intihamlır diyec€ ğim geliyor!” — Evet ben de öyle tahmin ediy” rum. — Sonra meselâ masasmda bö şaltılmış bir viski sisesi vardı. Ö nu dün akşam geç vakit bakkaldi” getirtmiş olduğu anlaslıyor, Bir ? turusta bir şiseyi vallah diye 4 riveren adamda akıl mr kahr? Ne dersiniz? Belki sarhoşlukla ne ettiğini bilmiyerek... R upert'in ayakta duraenk b 1 kalmamıştı. Po'is boyun. analtıyordu. “Her ne ise! herif © kadar ve yaptığını bilmiyordu Kİ gidip başın: havagazı sobasının * ne tıkmış, Ve Havagazı e borcumu ödemediğinden dolaştı ketin hir haftadanheri havagaz' kestiğini unutarak, kararım kal diyerek. havagaz cerevan etmiÜi sobanın içinde havagazıyle intibi etmiş..” , Rupert gardroptaki askıya lı dururken, kopuverip düşen eri 8e gibi polisin ayaklarma yıktl il