9 Şubat 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

9 Şubat 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

ET) - NİHAT Hızırı Yanıma Çağırdım Aldırış Bile Etmedi Ne fizikoterapi âletleri, ne en yüksek dozda sinir ilâşları, hiç birşey kâr etmedi. Bu uzun, âsabi ıstıraplarla o mücadeleden sonra kendimi Küçük Çamlıcada Rıza Paşa merhümün çam korusunun dibinde ve sükünete dönmüş bul düm. Giderilmesi o kadar zor bir yorgunluk içihdeydimi ki parme- ğımı kımıldatmıya takatim yok- tu. Tadını, keyfini duyacâğıma © min olarak bir sigara tellendir- dim. Aman Ağam aman! Bu bir haf- ta içinde kaç kilometre yol yürü- müştüm, ne hâtır ve hayâle gel Mez yerlerde sabahlamıştım. İlk gecöyi Küplüsddeni büyük Çamlı- &a arkâsina çıkan bir pâtekanın üstünde metrük bir kulübede ge- girdim. İkinci gece yine Büyük Çamlicada Selâmi Ali Baba me- zarlığında, Üçüncü gece Beylerbe- yi ile Çengelköy arasındaki yıkık bir yalı harabesinde, Dördüncü ge ce Üsküdarda Atpazarında Hacı Abdinin hanıridaki peykelerde ve tahtakuruları, pireler, #ivrisinek- ler, tatarcıklar arasında. Eğer para tutar takımından ol saydım, iş değişecekti. Pek tabi- #ydi ki bu buhranları tabanı yan- mış İt gibi dağlar tepeler aşarak, mezârlarda yatarak, aç ve sefil bir halde geçirmezdim. Altıma ör- tüler çekilir, etrafıma mütehassıs- İar dolar, şahlanan demarlarımı dik pazılı, gürbüz masaj daha ne bileyim, o- muzlarımı İepiska saçlı, şirin kız- İar üvar, eline İş yaraşır eski dadi kalfalar çarşafları örtüleri sakiz- lı, mis kokan yataklar sererler; Herşey olurdu. "Halbuki ber Küçük Çâmlıcarın, üstünde çakıllar yuvarlanan kır- muizi topraklarına serilmiş yatıyor dum. Yorgunluğum yetmezmiş gi- bi yoksulluğun bü acı düşüncele- ri sarmuya başladı. Hüvw kızak kaptıtasak ka dar olmasa da 192 saatlik böğücu bir muharebeden çıktıktan $önra ufak bir oda, temiz bir ya- tak, hele sicak bir çorba olsun is- terdim. İsterdim âmma kimden ? Hızırı çağırdım, gelmedi. Hem o zengindir, benimle ne alış verişi o- İabilir. Öyle ise Allahtan isterim, dedim. Öyle ya her zaman benim- Je hazır ve nazır olan Vacibülvü- cuttan isterim, Hey Allahım! dedim, bele gös- ter bir yol kendini! O velüt Allahım cemali bâke- malini şapadanak gösterdi. İçim nur ve teselli doldu. Ümitle dolu sesimi yükselttim de: Hey Aila- hım! dedim. Bana şu aburcuburu ihsan eyle! İki gözüm Allahım benten dile geldi. Dedi ki: Kanunu icap öyle emreder ki senin Vacibülvücudür olan ben dahi yoksulumdur! Içim ezildi. Yüzüme bir mahzur Tuk çöktü. Boynumu büktüm de; — Vah vah! dedim. Madem ki $en de bencilen fikaradansin efen- dim, hoş gördüm! Çektiğimi de çe keceğimi de hoş gördüm efendim. Eskisi gibi, şimdiden sonra da baş basa yuvarlanır gideriz. Şu uzun buhranlar esnasında, fa kat nerede olduğunu biliyorum, gözlüğüm yine kazaya uğradı. Ah, en benim gözlüğümün tercümei halini bilmezsin. Afladın değil mi? Dinle! Sana gözlüğümü de söyliyeceğim. zlüğüm mü? anladım. Fa- kat öyle âhim şâhım tara- fı yok ki anlatayım. Benim gözlü- ğüm başka gözlüklere benzemez. En vefalı atkadaşımdır. 'Talih ba- kimindün dâ ikiz suyılabiliriz. Hoş görmiye, kötü görmiye, uzak gör. miye beraber alıştık. Yalrız biz zat kendi kendimizi görmiye bir türlü alışamâdik. . “Münferit Vasıtal rüyet iken” « “Göremez kendisini dize bije” Gözlük te böyle. O da kendisi- ni göremiyor. Ben nasıl bir hara- biye sürüklendimse o da benimle burun burüna sürüklendi. Çerçe- vesi, camlarını tulamıyacak kâ- dar viranlaştı, Bâk, şunu taktır. dım. Yüzümün zaviyesine uygun geldi, pek memnunum. Eskisi mi, nah işte, cebimde durüyor. Yıl larca gözgöze arkadaşlık ettiğimiz. şu kırık, harap şeyin benim hayata ne rütbe benzeyişi var bilir mi- sin ? Ae ilk felâketi.. Ha yır, sonrakilere nisbetle bunâ felâket demek yakışmaz. Nöy so felâket diyelim, bu, sağ kolu- nün kulak arkasını sıkıştıran par- çasınını biraz kirilmasile oldu. Bu eksiklikle hizmet mahallinde me tanetle düramazdı. Tipki benim gibi. On dört yil ewv. â mil hastanesinde N iş kihin bühaltier krizlerini gider. mek için. Yirmi beş gün sönra çık tım. Faksi Kâç para eder, muhitin gözleri başkalaştı, o gözler üzerim de saffetle, itimatla duramaz oldu. Çorum sokaklarında sefaletimin en âci ve zikzaklı geçitlerini enda- zelerken zavallının söl dâitesi bir yerindön kırılıp ayrıldı. Ben de ielç dolayısile sol tarafımdan sa- katlanmamış miydım? Cârm sala- vat hürmetine durur oldu. Gül - BULMACA Evvelki günkü bitmecenin 123 456 789 10 BUGUNKU BULMACA 12345:6789 10 voJasmKuy Ss 4 SOLDAN SAĞA: 1 — Kabuklu bir hayvan 2 — Mahsus — Bir vapur idaresi 3 — Hâyvara mal vuran 4 — Ağiretlet (arapça) — Beş töprik $ — Bulgaristanda bir kasiba - Çarpık 8 — Boyun eğmek — Dümen sapt 7 — Fransa Cümhuriyetinin rümuzü — Yarım gaşa — Dahil 8 — eki etlik — Şnrt — Berber | | araf — Bir vekilimizin ade 10 w Bir çiçek #* YUKARDAN AŞAĞI: 1 — Marmaradı bir ada — Elişi 2 — Ermeni erkek adı — Üstüste böl meler 3 — Gemi bağı — Sorgu edat 4 — Afrikada çöl — Cska $ — Bir yıldır — Başımmızda çöktef, 6 — Arka Top kıtası — Yemek yememiş 3 — Beyaz — Akciğer — Şart dat 9 — Yarım gaga — Bir nevi toprak 10 — Bir #ieyvadan yapılan tatiz mek, aksırmak, öksürmek epeyce külfetli işlerden olmuştu. Bün lardan birisini ifaya mecbür oldu- ğum zamafı iki elimi hemen gözlü | ğümln camım tutmıya koşturur. dum. Madeni olmadığı için lehim- lenemezdi de, Bir tire ile de bağ- yamamıştım. Bana pekçe saygıla- rı, sevgileri olduğunu söyliyen, her sözümden istifade ettiklerini iddin eden birtakım gözlüklü bay- lar vardı ki - ne olur? - bir eski çerçeve bile vermediler. Nihayet merhametli bir saatçi gözlüğüme ameliyat yapıp tedavi otti, Bana inme geldiği zaman ben de böyle bir kayıtsızlıkla karşılaşmadım mı? Saatçinin gözlüğümde iki delik a- çıp perkittiği gibi ben de kolum- da üç şarha açarak sol kolumu kul lanir hale getirmemiş miydim? eğen sene bir gün Safiyere gitmiştim. Memleketin her köşesinde bol bol bulunan Taşde- İen gibi bol bol rakı içtim. Tek ba- ıma. Kana könâ. Kestane suyu ile Hünkâr suyunda fink attım. Bü- yükderede bir otele yatmıya gidi. yordum. Vükit geceyarısını geç Mmişti. Rıhtımda, piyasa caddesih- de yanmış, yıkılmış yalılarm arsa- İarı var. Bunlardan birine yeni ko- Teste yığmışlar. Birden, içimden bükmettiler! — Hava pek Sicak. Gidip otelin halvet gibi Odâsina kapanma! Üstelik avuç dolusu pa- ra Vörme! Şü kerestelerin arkası. hâ geç, uzan' Nasıl olsa serinde si zar, #abaln edersin! İç hâtifin bu emirlerine uydum. Kereste yığınlarından ihtiyatla geç tim, tam münasip gördüğüm bir yöre üzanacağım zaman sdğ tarafı #akat gözlüğüm keröstelerin arasi nâ yüvarlaninasın mı? Bu kayıp çok ölim idi. Lâkin sarhoşluğun icabiyle (adam sendel) ye bağla Yip yattım, lArkas var) Levazım Amirliği İlânları pm Harici Askeri Kıtaat İlânları | Dıyarbakında üç hangarın gösteril | ©, cek mahalde keşif ve gartnameleri | mucibince yapılması kapalı zarf usu | lile eksiltmeye konulmuştur, Tahmin bedeli 27431 lira olup ilk teminatı 20ğ7 lira 33 kuruştur. İhalesi 21 şu. bat 938 pazartesi günü saat 15 te Dİ yarıbâkirda Levazım Amirliği satmal ma komisyonunda yapılacaktır. Fen ni şartname ve keşifleri görmek isti yenler bir lira 38 kuruş bedel muka- bilinde Tayyare Alay K. Inşaat Ayni yat Muhasipliğinden alabilirler. İha- leye gireceklerin mezkür gün ve sa. atten bir saat evvel teminatlarile ve Nafta Vekâletinin müteahhitlik vesi. kalarile birlikte Diyarbakır Levazım Amirliği satmalma komisyonuna mü. racaatleri. “T1S,, “569, D. No, Bemli ve mahallesi pi Aksarıy Kâtip Kasım Kırklareli Tümen birliklerinin ihti. yacı işin kapalı zarfla 120,000 kilo sığır eli satın almacaktır. Muhammen fiyatı 26 kuruş 50 santim olup tutarı 31800 liradır. İhalesi 25—Şubat-—936 | cuma günü saat 16 dadır. İstekliler| şartnamesini her gün Tilm satınalma | komisyonunda görebilirler. Taliplerin | kanunun 2, 3 üncü maddelerindeki vesaik ile teminat mektuplarını havi zürflarmı belli gün ve saatten en &z bir saat evveline kadar Kırklareli. ! de Tüm satmalma komisyonuna ver meleri, “780, “768, İ Yeniköy Güzelce Alipaşa Kuzguncuk Eminönü Rüstempaşa Tophane Hacı Mimi Usküdar İcadiye Zayi Makbuz Istanbul Vilâyeti müulasebeciliği veznesine 20 Nisan 935 tarihinde 716330/5050 numaralı makbuz mu.) kabilinde emâneten yatırdığım 400 4 rülik imikbuzu zayi ettim. Yenisini çikartağığımdan eskisinin hükmü yüktür. ği Gislaved Limited Şirketi Avukatı Celâj Derviş ! Boğüziçi Yenimahalle Kadiköy Osmanağa Mahmütpaşa 3400 . Kurtuluş Yüksek Mühendis Mektebi Artırma ve Eksiltme Komisyonundan : Yüksek Mühendis Mektebi binası dahilinde “Elektrik laboratuvarmda,, yaptırılacak olan 1041 lira 81 kuruşluk keşif bedeli inşaat we tedilât pa. zarlığa konulmuştur. Pazarlığı 14—2—988 tarihine rastlıyan pazartesi Istanbul Levâzım Amirliği için mii | günü saat 15 te yapılacaktır, İlk teminatı 78 lira 15 kuruştur. Şartname. teahhit nam ve hesabına 24 adet ev | sini görmek istiyenlerin her gün ve pazarlığa gireceklerin belli gün ve rak sandığı 17—2—938 perşembe) #aatte Gümüşsuyundaki mektep binası dahilinde toplanan komisyona mü İ günü saat M4 te pazarlıkla ekstitmesi yapılacaktır, Tâhmin bedeli 72 lira ilk teminati İl Kradır, Şartname ve Mümunesi Komisyonda görülebilir. isteklilerin belli saatte Komisyola gelmeleri, “418, “767, racaatları ilân olunur, “749, Askeri Müze Müdürlüğünden: Askeri Müze Kurban bayramının birinci günü kapak öteki günleri a. »Perakende fiatı 80 kurüştar © cihânm dört köşesine nam 9-2-938 <3 Ali Muhiddin Hacı Bekir Mamülâtını teşhir ettiği Avrupa ve Amerika sergilerinde daima birinciliği kâzanmıştır. Güzel İstanbulu gezmeye gelen seyyâhlar nefaseti HACI BEKİR LOKUM VE ŞEKERLERİNİ ALIRLAR Bir buçuk asırdan fazla bir tarihi olan bu meşhur Türk Ticarethanesi lokum ve şekerleri kadar nefis Karamelâ imaline başladı. Hası Bekir Karamelâsı gayet liksambalâğir salan ve > kilosunun Sokağı Emlâk No. Langa boitani OE M4-14 M8 ve orta 47-47 Mü. No: 'taj 33.39 E Rum mezatlığı ETİ ve 7 caddesi Mi. 77 Mü Y. 111 E. Hacı Kaymak E, 46 Y, 18 XY. Meriteş Bağı mahallenin meşruta Çömlekçi EIYA No. taj 25 Sultanodaları E.22Y.20 Çıkmazı BE, Yazmacı Avadis E,14MU.14 Bayırlı Mü. 'E. Ikinci E.3Mü Y.5 XY. Ocakağası EB. Yazıcıoğlu X. Osman Paşt Meğrese 6 E. Despot Y. Kökoroz 2 E31 İstanbul Gayrimübadiller Komisyonundan: Cinsi ve Hissesi Hisseye göre Muhammen K. Ahşap iki hane ve kulübeyi o müştemil Bos. tanm 4/18 tam ve bir se. Kapalı himinin 1/14 His, zari Kismen duvarla mahdut 1700 , bağ ve bahçe taşlık arazi Ahşap hâne 1000 820 Açık artırın Ahşap dükkânun 11/12 His, Arsa 34 5 Müfrez arsa Arsa Arsa Arsanm 40/60 His Arsa 360 650 Yukarıda evsafı yazılı gayri menkuller on gün müddetle satış# vkarılmıştır. İhaleleri 23—2--938 tarihine İlüşen çarşamba günü saat 14 tedir. Satış mühhasırani gayri mübadil borosiledir. PATI Iç ve diş basür memelerinde, basur memelerinin her türlü iltihaplarında, cerahatlenmiş fistüllerde, kanayan basur me- melerinin tedavisinde dâima muvaffakıyetle şifayı temin eder.