25 Nisan 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

25 Nisan 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

dm seli P ekirdağlı ile Kara Ali pehli- yanlar, dün Taksim sta- dında yirmi beş sene içinde eşine tesadüf edilmemiş fevkalâdelikte bir güreş yaptılar. Yirmi yedi da- kika süren güreşin her saniyesini ayrı bir heyecanla yaşadık. İki baş pehliyan, yüzlerce güreş görmüş, Türklerin en yüksek pehlivanları- pı seyretmiş, meşhur Çolak Mü- min'in ustalığını yapmış olan Su- yolcu Mehmet pehlivanı hünkür hünkür ağlatacak gibi tutuştular. Doksan iki yağındaki Suyolcu- nun rengi iki büyük pehlivan zur- na davulla peşrevlenmiye başlayın ca sapsarı kesilmişti. Güreş açıldı. Kara Ali ile Tekirdağlının kavuş- maları, hamleleri emsalsiz bir me- haretle devam ederken Suyolcu da yanamadı. Gözlerinden yaşlar &- karken, bana döndü — Oğlum dayanılmıyor bu man zaraya, kendimi tutamıyorum. Bu- gün büyük günlere benzedi, diyor- du. Koca Yusufun, Adalının, Kat- rancının, cihan şampiyonu Ka- ra Ahmedin, Hergeleci İbrahimin, Çolak Mümin Hocanın en çetin güreşlerini, en iddialı tutuşmala- rını seyretmiş olan Suyolcuyu ağ- latan güreş stada yığılmış binler- ce seyirciyi de hayran bıraktı, Varolsunlar!... Insanın dili Ka- ra Aliye sâbık başpehlivan demi- ye varmıyor. O kadar yiğitçe, o derece ağaca güreşti. Kara Ali yirmi yedi dakikada yenildi. Fakat halka ve anlıyanla- râ bıraktığı tesir aylarca devam ©- decek kadar derindir. Bundan sonra Hüseyinle Kara Ali yirmi güreş yapsalar ve yir- misinde de Hüseyin kazansa, yir- mi birinci güreşlerine yine seyirci topliyabilirler. Dünkü pehlivanlık eşsiz, emsalsiz bir müsabaka ha- Jinde başladı. Öylece nihayetlendi. Varolsunlar!... Ihya ettiler bi- zim güreşi... ün Kara Al! Tekirdağlının en zorlu zamanına rastla- dı. Türkiye başpehlivanı kısa sü- ren Paris seyahatinde çok şeyler öğrenerek dönmüş, Ayaktan Ame- rikan kravatlarını, altta ve üstte saltoları adamakıllı bellemiş... Ne- fesi, oynaklığı, hamlelerdeki mü- vazenesi, oyunların karşılığını he- men bitirmesi birinci sınıf olmuş.. Kara Ali iki sone güreşi bıraktığı ve yaşı da on sene rakibinden faz- la olduğu Kalde böyle bir Tekir- dağlıya yirmi dakika hakkile ka- fa tuttu, Kara Alinin dünkü gü- reşini seyredenler, haklı olarak, şu hükme vardılar: - Hüseyin Parise gitmemiş Dünkü Güre dei N ii iş ri Kara Ali, Tekirdağlıya yenildiği halde alkışlandı i İki Başpehlivan, Suyolcuyu Ağlatacak Gibi Tutuştular, Himmet Pehlivan Güreşmedi (YAZAN: EŞREF ŞEFİK ) olsaydı, eskiden yapabile larla dünkü Kara Aliyi mazdı. İki başpehlivanın meydanda ya- şattıkları müstesna güreşin ham- leleri ve oyunlari danışıklı güreş- lerdekinden daha süratli ve daha fazla idi. Meraklılar yirmi yedi dakikanın nasıl bitiverdiğini anlı yamadılar. Geçen dakikalar sast olsa anlaşılamıyacktı: “Dünkü gü- reş bu kdar fevkalâde fd! Tekrar ediyorum; Kara ile Hü- seyin'in otuzuncu “güreşlerini he- vesle ve zeykle herkes seyreder... Güreşlerin tafsilâtı : ği oyun- haklıya- Ik güreşi Bursanın küçücük leri yaptılar. Bursalı Kü- çük Selim, kardeşi Küçük Kâzım'ı beş dakikada yendi. İkinci güreşte; Adapazarlı Ser- vet Hurşidi on yedi dakikada mağ» lâp etti. Uçüncü güreşte; Bandır- malı Nezmi Gostuvarlı Haron'u beş dakikada yendi. , AN Ahmet te Eyüplü Mehmedi tuşla yatırdı. Gazetelere bizzat müracaat e- dip Kara Ali ile, Tekirdağlı ile ve Hüseyinle tutuşacağını ilân ettiren Himmet pehlivan, dün mânasız bir bâhane ile mindere çik- madı. Güya kendine s#on da- kikada klübe amatör olarak alı- nacağını ve himaye edileceğini va- dettiklerini ileri sürdü. Hakem he yeti ve seyirciler günlerce ilân &- düldiği halde son dakikada o şekil- de cayıntıdan birşey anlamadıkla- rını söylediler. Bir sporcunun her şeyden evvel sözünde durması lâ- zımgeldiğini anlatmak İstediler. Fakat fayda vermedi. Mülâyimle güreşe bir türlü yanaşmak niye- tinde olmıyan Himmet müsabaka- dan vazgeçip meydandan çıktı. Himmet çıkmayınca Rumanya mühacirlerinden Ahmet pehlivan sıkletinin azlığına bakmıyarak Mü lâyimin karşısına çıkmıya razı ol- du. On yedi dakika pervasız ce sur ve dalma hücumda kalmak şar tile bir güreş atan Ahmet pehlivan on yedi dakikanın sonunda kesil- di. Kendinden epey ağır hasmına ayaktan pes ederek çekildi. Cesur ve güzel güreşen Ahmedi tebrik e- deriz. Kara Ali - Tekirdağlı güreşi : urna ile davul başpehlivan- lar havasını vurmıya baş- ladığı vakit Kara Ali kendine mah sus ağırbaşlı halile peşrevlenmiye başladı. Tekirdağlı da Kara Aliye uyarak çırpınıyordu. İki büyük pehlivanımız helâllaştılar. Tik ka- vuşmadan sonra her hamlesinin ay (Devamı 10 uncuda) Viyanalıların galebesile neticelenen dünkü Pera « First Viyana maçından bir enstantane | Dün, İstanbulda ve Anki him spar hareketleri oldu. Taksim- İl e EL deki güreş mü: yire! tarafından heyssanla takip edil. || 4, Futbel maçları da hayli alâka top- | ladı, Spor hâsiselerine ait bütün taf- ollüki resimleri ile beraber bu sayfa İl | da veriyoruz. .———> Tekirdağlı, Kara Alinin sırtını yere getirmek için uğraşıyor Fener Stadı: Fenerbahçe Anadoluhisarını 11-0 Yendi 30 Nisan ve 1 mayıs tarihlerin- de Ankaragücü — Gençlerbirliği muhtelitiyle iki maç yapmak üzere Ankaraya gitmesi tekarrür eden Fenerbahçe klübü, çok mühim ad- dettiği bu maçlara karşı hazırlık olmak üzere dün kendi sahasında Anadoluhisar takımı ile bir maç yapmıştır. Oyun daha ilk dakikalardan iti- baren sarı lâcivertlilerin bariz hâ- kimiyetleri altına düşmüştür. Ta- mamiyle formunda olduklarını gös teren Fener oyuncuları, çok güzel bir oyun çıkarmışlardır. Birinci devre 5—9 ve ikinci devre 11—0 gibi bir netice ile bitmiştir. Viyanalılar Peraya Galip Dün Taksim stadında da şebri- mizde bulunan Viyana takımı ile Peralılar karşılaşmıştır. Viyana- lılar, bu son maçlarım çok güzel oynamışlar ve ilk devrede sıfıra karşı 3 gol, ikinci devrede de 2 gol atarak maçı 5—0 gibi yüksek bir Avrupa Şampiyonası: Estonya Güreşlerinde İlk Neticeler Reval, 24 (A.A) — 13 millete mensup 62 güreşçinin iştirakiyle bu- gün Avrupa Greko Romen güreş şam piyonası müsabakalarına başlandı. Bugün yapılan karşılaşmaların neticeleri şunlardır: 86 kiloda: Çekoslovak Niç, Dani- markalı Yuhansen'e sayı hesabiyle balip. isveçli Petersen, Türk Erkmen'e, Finlandiyalı Pertunen.Norveçli Sto- ke'ye sayı hesabiyle. 61 kiloda: Alman Sperling, İsviçre li Peret'e sayı hesabiyle, Litvanyalı Kundsinsh Türk Er kan'a tuşla, Finlandiyalı Pihla Jamakya, Nor- veçli Solsvik'i sayı hesabiyle, Isveçli Svenson, Polonyah Slavski yi tuşla, 66 kiloda: Alman Netoshaym, Nor veçli Eriksen'i tuşla, Finlandiyalı Kolskza, Kalnishiyi sayı hesabiyle, İsveçli Anderson, Danimarkalı 'Hulland'ı sayı hesabiyle, (Devamı 10 uncuda) Letonyalı e MELİ ik e nl kn Sİ öl iri ie İli Se Ğİ e İlk dakikalarda : 25.4.9038 7 Güneş, Ankarada Muhafızgücünü 3-2 Mağlüp Etti Ankara, 24 (Tan muhabirin- den) — Şehrimizde bulunan Gü- neş takimi ikinci karşılaşmasını bugün Ankara ikincisi Muhafız- gücü ile yaptı ve 3 — 2 galip gel- di. Dünkü maçı güzel bir oyundan sonra 2 — 0 Kazanan Güneşin kar şısında Muhafızın alacağı bugün- kü netice merakla bekleniyordu. Havanın güzel ve günün de Pazar oluşundan istifade eden spor me- raklıları stadyora giden geniş yolu tamamen doldurmuş bulunuyorlar- dı. Muayyen saatten 10 — 15 daki- ka sonra evvelâ Güneşliler, biraz sonra da Ankara ikincisi olan mu- bafızlar “taraftari Sürekli al- KİŞİYİ &fağlımle sallaya yenii: Ankara ikinciskibu maça şu kad ro.ila erisiğli: Fuat, — Saffet, Ahmet — Cihat — Lütfü, Naci — İzzet — Rıza — Şahin — Atıf, Güneş takımı ise, İstanbula gi- den Selâhattin, ve bir gün evvelki maçta sakatlanan Roşadın yerle- rine Necdeti ve bu maç için İs- tanbuldan getirttiği Boncuk Ö- meri alarak böylece sıralanmıştı: Cihat — Yusuf, Faruk — İbrs- him, Rıza, Ömer — Rebii, Murat, Necdet, Niyazi, Melih. yun eski Fenerbahçeli Thsa- nın idaresinde ve Güneşin soldan bir vuruşu ile başladı. Gü- neşin teşebbüs ettiği bu hücum, muhafız defansında kesilerek der- bal mukabil bir akınla, iade olun- du. Bugünkü oyuna iyi bir anlaş- ma ile başlıyan Muhafızlar çok geç meden oyunun merkezi sıkletini yavaş yavaş Güneş nısıf sahasına intikal ettirmiş bulunuyorlardı. Maç, bu şerait altında Muhafızın lehinde cereyan etmekte iken Me- Jih geriden aldığı topla süratle Mu- hafız kalesine kadar sokuldu ve ortaladı. Melihin bu ortalayışından gelen topu kesmek için hatalı bir atak yapan müdafiler arzularına muvaffak olamadılar. Bu esnada Niyazi fırlıyarak yakaladığı topu Rebiiye geçirdi. Rebii çok müte- reddit görünen kalecinin de bu ha Jinden istifade ederek yakın bir mesafeden yavaş bir vuruşla beşin di dakikada takımının ilk golünü yapmıya muvaffak oldu. Hâkim oynamalarına rağmen a- ni bir surette yedikleri bu gol Mu- hafızı hayli hayrete düşürmekle be raber onlar için ayni zamanda bir teşvik mahiyetinde olmuştu. Nite- kim Muhafız bu hızla harekete ge- çerek Güneş kalesini zorlamaya başladı. Fakat hiç fırsatçı olmıyan muhacimler kale önlerinde elde &- dilen birçok gollük fırsatlardan is- tifade edemiyorlardı. Topu ya çok yavaş bir vuruşla kalecinin kuca- ğina veyahut çok fena bir vuruşla avuta gönderiyorlardı. 27 inci dakikada Güneş aleyhine bir korner verildi. Kornerden ge- len top Güneş kalesi önünde bü- yük kargaşalık husule getirdi. Bu esnada Faruğun hatalı bir şarjı üzerine hakem Güneşe penaltı ce- zası verdi. Seyircileri de heyecan- landıracak kadar uzun süren bir tevekkuftan sonra Saffet bu güzel fırsatı $ıkı bir köşe vuruşile göle tahvil etti, Bu gol, Muhafızın sar- sılan kuvvei maneviyesini yeniden takviye etmiş ve hattâ onlara ha- kiki bir teşvik mahiyetinde olmuş- tu, Muhafızın artmakta olan bu bas kısının kendileri için (o hakiki bir tehlike olduğunu sezen Güneşliler yeniden harekete geçerek hücuma başladılar. Bu hücumlardan birin- de Melihin uzaktan çektiği bomba ia ven gk GİPEYE yas PAZAR. Eri geldi ve bu suretle Muhafız kale- si de büyük bir hüsnü tesadüf ese- ri olarak bu muhakkak golden kur tulmuş oldu Bu suretle birinci devre 1—İ be- raberlikle nihayetlendi. İkinci devre : pe haftayıma her iki te kım da yavaş bir tempo ile başladı. Fakat dakikalar ileledik- çe Güneşin biraz ağır basmıya baş ladığı hissediliyordu. Nitekim ilk dakikalarda yaptığı bir hücum Muhafız kalesi için bir hayli teh- likeli oldu. | 11 inci dakikada sağaçığa geçen Necdetin Muhafız kalesi önlerine güzel bir şandel ile gönderdiği te- pu Fuat mükemmel bir şekilde, fa kat kornerle kurtardı. Biraz sonra Rebiinin üstadane bir surette çek» tiği kornerden gelen top, kaleye yakın bir mesafede fırsat bekliyen Ömere geldi, Demarke ve çok mü- sait vaziyette bulunan Ömer topu istop etmeden çok sıkı bir şütle Muhafız kalesine ikinci defa sok- tu Bu suretle ikinci sayıyıda yap” mıya muvâffak olan Güneş takımı daha emniyetli ve daha tesirli bif oyunla Muhafız kalesine doğru # kıyordu. Bilhassa Melih ve Murat anlaşması Muhafız müdafilerini allak bullak ediyor ve Muhafız ks lesi için de daimi bir tehlike teğ” kil ediyordu. Mubafızların yehi bir hücum” ları esnasında Atıfın Rızaya hazif” ladığı güzel bir fırsat, Rızanın sı bir vuruşu ile gol oldu. Bunu bi raz sonra yine Rızanin iki metr€ den boş kaleye atamadığı ikini bir fırsat takip etti. Oyunun bitmesine bir dakik* var, Güneşi yine çok sıkı bir BÖ cumda görüyoruz. Kale önleri” de Melih, Necdetten aldığı bir * rapası ile topu sıkı bir şütle üçün cü ve son defa Muhafız kalesi soktu. Ye maç ta bir dakika sr 3—2 gibi bir farkla Güneşin #5” biyetile nihayetlendi. â Bu maçtan evvel yapılan BAL © kupası için karşılaşan Ankara ÖR. neş klübü ile Ankara Gala! 4 klübü arasındaki maç ta #—-İ neşin galibiyetile neticelendi.