25 Nisan 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

25 Nisan 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

— KÜÇÜK ILÂNLAR En ucuz ve en tesirli ilân vasıtasıdır 4 defası 125 kuruş Akşam ilân servisi, telefon 20681 Sene 20 — No. 7011 — Fiati her yerde 5 kuruş İstanbul hayvanları koruma cemiyeti Nişantaş Şalrnigür sokak No. 84 Telefon: 49169 Pukaranın hayvanlarına mahsus patasıs muayene ve tedavi pazardan manda her gün saat 9 - 12 ve akşamları 8 - 6 PAZARTESİ 25 Nisan 1938 Telefon; — — —— 765 (Yazı işleri) — 20497 zin — 20681 (İdare) - Başvekil ve Hariciye Vekili bu akşam hususi trenle Atinaya hareket ediyorlar Başvekil diyor ki: “Büyük Reisicümhurumuz Atatürkün Yunanlıların haşmetli hükümdarına ve necip Yunan milletine selâm ve muhabbetlerini götürmekten ve Türkiyenin Yuna- nistana samimi 'rabıtalarını bizzat ifade fırsatını bulmaktan çok sevinç duymaktayım, Başvekil ve Hariciye Vekili şerefine dün Istanbul matbuatı bir ziyafet verdi Top;;:- Makine Değerli fransız artisti Korto İstan bul konservatuarı orkeştrasına hey- ran kalmış. Takdirleri arasında di- yor ki: «On sene evvelki Ankara İle bugünkü Ankarayı düşününüz. İşte orkestranız da ayni şey, Teknikle gü- ç göl sanatlar bir seviyede iletliyor...» Musiki üstadı «İlerlemek; mefhu- munun tam bir tarifini yapmış olus yor. Bir memleket için hakiki silerleme? her şeyde birlikte ileri gitmektir. 'Ta- savvur edilemez ki maarifte geri kal- | muş bir memlekette sanayi hayatı letin güzel sanatlar- ikası olmasın da o memleket te ilim, teknik alabildiğine inkişaf edebilsin. rto, hayret etmekte haklidır ve türk inkılâbmın bütün yabancı ete düşüren sırrı buradadır; Bi muvaffak ol- , başardığımız ariye ve teşebbüs olarak Osmanlı imparatorluğünün da 'çhulü değildi: Şimendifer, fabri- ka, yol “maarif, ziraat. her şey, bü- tün ıslahat, bilhassa Tazminattan sonra, bu memlekette tecrübe edilme- imiş değildi. Bunların hepsi güdük ve meticesiz kaldı. O devirde açılar fab- rikalarm birkaç ayda kapanmı ve buğünkü sanaylin hızla inki sebep olan esaslı âmil, toplu hal bir arada temin edilmesi lâzım gelen | Şartların o zaman asla dikkate alınma- ması, bugün mevcud olmasıdır, Siyasi ve iktisadi istiklâl başta gelmek üzere, batıl itikadlardan kurtulmuş düşün: ce hürriyetine dayanan kültür, kuy- vetli ordu, sağlam bütçe, güzel sanat- Jar, büyük endüstri, tayyarecilik, şi- mendifercilik, ticaret ve ziraat inkişas fı, milletin çalışma kudreti, istihsal ve istihlâk kabiliyeti, üniversite, * im, teknik... bütün-bunlar hep bir arada mevcud olur ve birlikte ilerlerse bir memlekette terakkiye imkân olur, İlim ve teknik kudreti sıfır olan bir yerde demiryolu yapmak neya, yarar? Makine kuracak, işletecek fen adam- Jarı, makinede çalışacak işçisi, halk kütlesinde muayyen bir istihlâk dere- cesine o yükselmiş omedeni ihtiyaç seviyesi olmıyan bir memlekette fab- rikalar açmaktan ne çıkar? iç tayyareci yoksa, isterseniz bin tayya- reniz olsun! (Devamı 4 üncü sahifede; Necmeddin Sadak Başvekil Celâl Bayar ve Hariciye Vekili doktor R, Aras bu akşam hu susi trenle Atinaya hareket edecek- lerdir. Başvekil ve Hariciye Vekili dün İstanbulda otomobille bir gezin- | ti yapmışlar ve İstanbul matbuatı ta- rafından şereflerine verilen öğle ye meğinde bulunmuşlardır. Park Ote- linde verilen bu ziyafette Celâl Ba- yar Dr. R. Aras, Maliye Vekili Fuad Ağralı ve İstanbul matbuatı sahip ve başmuharrirleri hazır bulunmuştur Hususi ve pek samimi içinde geçen bu yemek, İstanbul ga- zeteöilerinin hükümet trelsimizle te- maslarına, muhterem Büşvekilimizin, Hariciye ve Maliye Vekillerinin: mu- tat nezaketlerile gazeteci sofrasını şereflenâirmelerile ve güzle, hoş ol Iduğu kadar faydalı hasbihallere fırsat ver. miştir, Başvekilin beyanatı İstanbul 24 (AA) — Başvekil B, Celâl Bayar, Anadolu ajansına şu be- yanatta bulunmuştur: «Pazartesi günü müttefik Yuna- nistan hükümetinin güzide resi ek. selâns general Metaksasın dostanş ziyaretini iade ve aynı zamanda An- bir hava Dünkü ziyafetten sonra Başvekil ve Hariciye Vekili ile gazetecilerden bir kısmı R ajansını memur etmiştir. Atatürkün teşekkürleri Ankara 24 (AA) — Riyaseti Cümhur umumi kâtipliğinden: 23 Nisan bayramı münasebetile yurdu içinden ve dışından Reisi- cümhur Atatürk'e, sayın halkın yüksek hislerini ve heyecanlarını bildiren bir çok telgraflar gelmek- tedir, Rundan pek mütehassis olan Atatiirk, teşekkürlerinin ve saadet dileklerinin Hetilmesine Anadolu karada parafe edilerek metni neşre- dülmiş olan yeni Türkiye - Yunanis- tan muahedeşini kati olarak imza et- mek üzere Hariciye Vekili arkadaşım- la birlikte Atinaya hareket ediyoruz, Büyük Reisicümhurumuz Alatür- kün Yunanlıların haşmetli hüküm- darına ne necip Yunan milletine s6- lâm ve muhabbetlerini götürmekten ve Türkiyenin Yunanistana samimi rabılalarını bizzat ifade fırsatını bul- maklan çok sevinç duymaktayım. (Devami ü sahifede) Tekirdağlı Hüseyin, Kara Aliyi yendi Tekirdag Hüseyin - Kara Ali güreşinden heyecanlı bir an (Tafsilât ve diğer spor hareketleri spor sahifemizdedir) 20565 (Başmuharrir) — 24 — . Eminönünden Süleymani- ye, Sultanahmed süsleri ve Müze görülebilecek B. Prostunraporuna göre Istanbul tarafında açılacak büyük caddeler Yukarıda kesilecek olan defterdarlık binası, aşağıda meydana çıkarılacak olan çarşının kapılarından biri İstanbulun imar plânını hazırla 2 Mbilzizmtile xs: mm makta olan B. Prost, İstanbul ve Bej- oğlu taraflarında açılacak başlıca bü- Cenuba telefon — Suriyeye telejon etmek yük caddelerin takip edeceği istika- meti tesbit etmiş ve raporunda bü hu- susta izahat vermiştir; istiyo- — Bir muhavere 41 lira 88 kuruş- tur. Hem yirmi dört saat evvel haber vermek lâzım ki hatti hazırlalalım, Belgrad tarikile konuşulur. içlerinde Hatay da bulunan cenup komşularımıza maddi bağlarla da (Devamı 10 uncu sahifede) yaklaşalım. İstanbul cihetinde açılacak yolla- rın mühim bir kısmı için Eminönü başlanığıç noktası olarak kabul edil- miştir. Buradan ayrılacak yollar şun- lardır: — Sinema yasağı çok canımı sıktı!... — Üzülme, plâj mevsimine az kaldı!...