26 Nisan 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

26 Nisan 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

- ma FOTO AYLIK SAN'AT VE SALON MAGAZİN MECMUASI Sekiz tablo, zengin resim ve tanınmış muharrirlerin yarılarile 100 sahife 1 MAYISTA ÇIKIYOR Cağaloğlu Kızılay caddesi Uçak Basımevi Telefon: 24008 Sene 20 — No. 7012 — Fiati her yerde 5 kuruş SALI 26 Nisan 1938 “Yeni Türk - Yunan misakı yarın Atinada imzalanacak Başvekil ve Hariciye Vekili dün gece 23,30 da Atinaya hareket ettiler dün fırkada hayatın ucuzlaması imarı meselelerini görüştü B. Celâl Bayar, ve şehrin Başvekil B. Celâl Bayar dün Pera- palas otelinde -bazı-hususi ziyaretler kabul etmiş ve öğleden sonra muhte- Uf mevzular üzerinde tedkikler yap- muşlır. Öğleden evvel İktisad Vekili kir Kesebirin ziyaretini kabul vekil kendisile bir müddet ve öğleden sonra saat refakatinde İktisad Vekili olduğu halde Partiye gelmiştir. Vali ve belediye reisi B. Muhiddin Üstündağ ile Parti erkânı E B. Necib Serden- ası reis vekili B, Ah- nın da bulunduğu bu top- lantıda mühtelif meseleler görüşül B. Muhiddin Üstündağ şehrin 1 ve Parti işleri etrafında Başve- ahat vermi; Toplantıda görü en imühimlerinden DEVEYE ir lerin birini de hayat u teşkil etmiştir. Ha- lığına karşı alnan ve alı- tedbirler etrafında umumi ma- te bir görüşme yapılı R. Celâl Bayar n memnuniyetle ayrıl Başvekilimiz Yunanistanı ziyarete gitti Dost ve müttefik Yunanistanın kiymetli Başvekili B, Metaksas'ın memleketimizi tini iade etmek İçin Atinaya gitmek Üzere iki gün ey- vel Ankaradan şehrimize gelen Baş- vekil B. Celâl Bayar, refâkatında Ha, riciye Vekili B. 'Tevfik Rüştü Aras ile (Devamı 13 üncü sahifede) ülen r Arnavutluk kralı yarın evleniyor Tiran 25 (A-A.Y > —Krl Zogo ile Kontes Apponyi” nin izdivaçları Zi nisan sabahı 101 kere top atıl- mak suretile ilân ediletektir. Kra- Mçenin o şahidleri kont Apponyi ile kont Cismo, kra- hn şahiâleri prens Abid ie Başvekil- dir Kralın izdivaci- nın arifesinde Ar- ravudluğun obâş- luca şehirlerinde 152 çiftin nikâhı kıyılmıştır. Yüz çiftin cihazı be lediyeler, elli" çif- tin cihazı kral ve iki çiftin cihazı dü kraln yeğeni küçük prens Tati tarafından temin edilecektir. Tiran 25 (AA.) Kral Zogunun kontesi Aponyi ile izdivacı Şenlikleri bugün başlamıştır. Üç gün devam edecektir. Dün akşam kralın sarayında Baş- A Mk Kontes Apponyi ve kral Zogu Bay Celâl Bayar dün gece askeri teftiş ederken ve kendisini Yunanistana götüren vagonda Başvekilin mukabil tebrikleri | Ankara 25 (A.A) — Başvekil Celâl Bayar, Hâkimiyeti milliye bayramı vesilesile gönderilen teb- rik telgraflarına ayrı ayrı cevap vermek imkânsızlığı karşısında mukabil tebriklerini iblâğa Ana- dolu ajansını tavsit büyurmuş- lardır. Mbülrürzsntler: Ayni kanun, âyni kaide! Erzurumda çikan Doğu gazetesin- de okuduk: Bu şehirde kadınlar için ayrıca bir sinema matinesi varmış. Anadolunun garbe yakın diğer ka- sabalarında da son zamanlara kadar bu şekilde haremli selâmlıklı temsil- ler verildiğini biliyoruz: — Buranın halkı hazmedemez.. Seviye farkını nazarı ttibare almalı! tarzında idareli maslahatçı mazeret- ler de ileri sürülür, Pakat hiçbirini milli birliğimizin, bütünlüğümüzün prensiplerine sığ- diramayız: Şapkayı beraber giydik, medeni kanunu birlikte kabul ettik, her şey beraber! Ayni kanunlara olduğu gibi, ayni kaidelere de tabi olmalıyız! vekilin, hükümet erkânmın ve mülk ki ve askeri ricalin huzurile bir kabul resmi yapılmıştır. (Devamı 13 üncü sahifede) Çocuk dünyası Hediye kazananların isimleri 10 uncu sahifemizdedir. nama Şidd etli zelze Telefon: 20565 (Başmuharrir) — 20765 (Yazı işleri) — 20497 (Müdür) — 20681 (İdare) leler devam ediyor Kırşehir 25 (A A.) — Küşker ve civarında zelzele bu gece de şiddetli sarsıntılar ve yeraltı gürültülerile devam etmiş ve sabah saat 9,15 de dört saniye devam eden çok şiddetli bir sarsıntı daha olmuştur, Binalar- da yeni hasar vardır. K. r ve civar köylerde sarsıntılar devam ediyor. Ankara 25 (Akşam) — Bu sabah saat beş -buçukta (şehrimizde hafif bir zelzele olmuş ve bu zelzeleyi dev- let meteoroloji işleri al istasyonu paragraf kaydetmiş, merkez paragra- fında sarsınlı kaydedilememiştir. Kırşehir rasad İstasyonundan karaya gelen bir telgrafa göre, ker ve havalisinde çok şiddetli sıntılar olduğu ve bu untılarır zı hasarlar yaptığı bildirilmektedir Ankaradaki Kızılayın felâke! lere yardım için açlığı teberrü is ün 6642 1 1 bu kü ve evvelki günkü zelzeleler İstanbul 25 (A.A) — İst 25 nisan saat ir: yirmi dördüncü günü saat 15 1 12 dakika 48 saniye ve saat 23 ü 19 dakika 19 saniye geçe, üçüncü ve dördüncü zel zeleler de 25 nisan günü saat beşi 42 dakika 63 saniye ve saat 9 u 30 daki- ka 41 saniye geçe vukua gelmiş ve i Yeniden 33 ölü bulundu | bunların hepsinin merkez Gssünün son vukua gelen zelzele mıntakasında, olduğu tesbit edilmiştir. Bu zelzeleler mahallinde kuvvetilos hissedilecek ve bir hasar husule geti- rebilecek derecededir. Bunlardan bağ» ralnız mahallinde hissedilebilecele cede gayet hafif dört sarsıntı dâ- ba Kaydedilmiğtir. Bazı köylerin nakli düşünülüyor Ankara 25 (Akşı Zelzele min- takasındaki in yiat ve hasaratının olunmaktadır. Dahiliye gün yünde niden 12, Tatarilyas yünde de 1 ölü bulunmuştur. Bundan baş ğı kazasında- 151 20 yi bulmuştur. Bu kadar ölenler 149 & kö- ki ölülerin say suretle şimdiye varmış oluyor inin dere ken bulundu lerin oralar killeri ei 4 Parti gen Kırşehir zelsi sekreteri B, Şükrü Kaya, | mfünasebetile umu- mi müfetti valiliklere ve Par- ti teşkilâlına aşağıdaki tamimi gön- dermiştir: (Devamı 13 üncü sahifede) İngiltere ile Sovyet Rusya arasında bir hâdise İngiltere Sovyet Rusyayı, itilâfa riayet etmediğinden bahisle protesto etil Bu vaziyet devam ederse Ingiliz- Sovyet münasebatının bozulacağını bildirdi Moskova 25 (A.A.) — İngiliz sefiri Casusluk cürmünden dolayı tevkif edilen ve geçen ağustosdanberi hâlâ serbes birakılmayan İngiliz tebaasın- dan Roz Kohen hâkkında teşebbüste bulunmuştur. Sefir 4/7/937 tarihli itilâfa Sovyetler birliği hükümetinc: © riayet edilmediğini söyliyerek keyfi- yeti Litvinof nezdinde protesto etmiştir, Bu itilâf mucibince Sovyet hükümeti İngiliz tebaasından biri tevkif edildiği zaman bunu İngiltereye bildirmeği kâ- bul etmiştir. İngiliz sefiri hükümetinin Sovyetlerin bu hareketini vahim telâkki ettiğini ve beynelmilel nezaket kaidelerine yapılan tecavüzler devam ettiği takdirde bu halin İngiliz - Sovyet münasebetlerini ihlâl edeceği kanaatinde bulunduğunu Litvinofa söylemiştir. Mr m aa — Zelzele olurken neden yerin altından toplar atılırmış' — Faclayı hamiyet erbabına haber vermek için olmalı!...