April 26, 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 16

April 26, 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 16

Sahife 16 Çünkü Mk ve muntazaman temzilenmiyen dişler çürümeğe mahkümdur. Dişler mikrobların ve hastalıkların vücüde ilk hücum hattıdır, Bizzat ağ- zın ifrazatı ve yemek artıkları da dişleri aşındırır, çürütür. Çürük dişlerin, diş etlerindeki ftihapların çıkardığı irinlerle ve müteaf- fin havaların İse, mide kanserinin de dahil olduğu birçok hastalıklara yol açtığı sabit olmuştur. Bu sebeble medeni cemiyet içinde yaşıyan herkes çocukluğundan itibaren dişlerine azami itina göslermeğe ve hergün frçalamağa mecburdur. RA“D YO Lİ Venüs Kremi 'Tetkiyindeki hususi mad- deyi haystiye dolayısile cildi besler, teravetini : artırır. Yeni bir ten yaratır. Venüs &remi esri kadın güzelliği- hin bir tılsımıdır. l Venüs | Pudrası Terkibi altın kremli 24 .saat havalandırılmış | fevkalâde ince ve hafif Ve- nüs pudrasi'e tuvalet gören bir cilt dünyanın en tara vetli güzelliğini ifade eder. Venüs Ruju Son moda ve gayet carip e kullananları hay» rete öüşürür. Dudaklarda 24 saat sabit kalır. Şık ve Paralarivle birli kibar familyaların kullan- dıkları yeyâne rujdur. Doktor aranıyor ŞARK KROMLARI T.A.Ş. DEN: Şirketimizin Ergani — Maden kazası dahilindeki Guleman krom madeni işletmesi merkezi için aşağıdaki şartlarla bir doktör alınacaktır. 1 — 250 — 200 lira ücret verilecektir. 2 — İkametgâh ve ikametgâhının tenvir ve teshini şirkete aittir, 3 — Taliplerin Türk olması şarttır, 4 — Operalörlükte ihtisası olanlar tercih edilecektir; Taliplerin tercümel hallerini nruhtasaran gösterecek hir mektupla şark Kromları T. A. $. Ergani - Maden udresine müracaat eylemeleri ilân olunur. (2235 İnhisarlar U. Müdürlüğünden 1 — Şartname satın alınacaktır. 1 — Pazarlık 2/V/938 tarihine rastlayan pazartesi günü saat 15 de Ka- bataşda levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. TI — Şartnameler parasız olarak hergün sözü geçen şubeden alınabilir. IV — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve sâatte & 75 güvenme paralariyle birlikle yukarıda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (2108) ve nümünesi mucibince 600 kilo kazan sakızı pazarlıkla * I — Şarinameleri mucibince 150.000 -adet 100 lük, 50.000 adet 50 lik tuz puvalı pazarlıkla salın alınacaktır. TI — Pazarlık 2/V/938 tarihine rastlıyan pazartesi günü sat 16'da Ka- bataşta Levazım ve Mubayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. TI -— Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir, IV — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve'saatte “e 75 güvenme te yukarıda adı göçen komisyona gelmeleri ilân olunur. «2167» Yapı işleri ilânı Nafia Vekâletinden: 1 — İstekli çıkmamış olan Ankarada Devlet Mahallesinde yapılacak Güm- rük ve İnhişarlar Vekâleti binası ikinci kısım inşaatı yalnız mall sene sonuna Çok az bir zaman kalması hasebiyle 1937 senesinde verilmesi meşrut olan 8300 lira 1938 mali yılında ödenecek paraya ilâve edilerek diğer hükümler aynen ba- ki kalmak şartiyle tekrar eksiltmeye çıkarılmıştır. Keşif bedeli 683000 liradır. 2 — Eksiltme 11/5/9368 çarşamba günü saat 15 de Nafıa Vekâleti Yapı İş- leri Eksiltme Komisoynu odasında kapalı zarf usuliyle yapılacaktır. 3 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin 31070 liralık muvakkat temi- pat vermeleri ve Nafın Vekâletinden alınmış ve yaptığı en büyük bir binanın bedeli 250000 liradan aşağı olmadığını bildiren yapı müteahhitliği vesikası gös- İYİ AKŞAM N ile dişlerinizi sabah, öğle ve akşam her yemekten sonra muntazaman fırçalayınız. Venüs Allığı Her âldin rengine göre çeşitleri mevcuttur. Yüze sürüldüğünde cilde fevkalâ- de tabii bir renk verir; teni bozmaz; güzelleştirir. Venüs KİRPIK Sürmesi Asla yayılmaz ve gözlere zerar vermez. Venüs sürme- sile tuvalet gören kirpikler büyür ve güzelleşerek kalp- lere ok gibi saplanır, EN GÜZEL Hıfasnhha noktai nazarın. dan her hususta iyi imal edilmiş ÇOCUK ARABA- LARI, en iyi şerait ve en ucuz fiatlarla yalnız, BAKER MAĞAZALARINDA satılmaktadır. . Kuvvetsizlikmi ? Kendinizi ?aif O hişsetmenizin sebebi kanınız: zehirleyen “ Toxin “lerin vücutta artmasığ- dandır. Bu tehlikeli *Toxin” leri ENO “MEYVA TUZU “ içerek def ediniz. ENO leziz ve kuvvet vericidir. ENO kanınızı temizler, vöcuddaki vetsizliğin ve çer. ENO size Sıhhatınızı ve kuvvetinizi İade öder. ALYA le) TASHIH 26 Nisan 1938 ADETA BiR MUCİZE! diye Bayan inci, itiraf etti. Bir hafta zarfında tamamen değiştim. Şimdi on se- ne daha genç görünüyorum. Bütün arkadaşlarım beyaz ve nermin cildime gıpta ediyorlar, Bayan İnci kullandı. gı bütün güzellik levazımatını arka» daşlarına tav- siye ediyor. Bayan İnci'nin teda- vi görmeden evvelki hakiki fotoğrafı Yalnız 7 gün kadar, bu tecrübeyi yapınız. Siz de şayanı hayret bir ten temin ile da- ha genç görünmüş olursunuz. Bayan İnci'nin güzel ( lik levazımatı kullan- dıktan 7 gün sonraki hakiki Oo fotoğrafı Benim için hakikaten bir mucize oldu. diye Bayan İnci beyan ediyor. Hafta zarfında bu derece şayani bayretbir tarzda değişeceğ'imi zan ve Ümid etmiyordum. Bütün arka- daşlarım daha genç ve da- ha sehhar göründüğümü söylüyorlar. Cidden bu ca- zib tenime gıpta etmekle beraber nasıl temin ettiği- mi de bilmek istiyorlar, Bu da gayet basittir. Cil din hakiki unsuru olan Tokslon kremini kullanı- nız. Siz de benim gibi genç- leşip cazib bir ten temin ediniz.» Bayanların nazarı dikkatine: Satım aldığınız Tokalon kremi vazolarının büyük bir kıymeti vardır; Onları bayiinize iade ettiğinizde beheri için 5 kuruş alacak, ayni zamanda kıymettar mükâfutları bu- lunan Tokalon müsabakasına iştirak hakkını veren bir bilet takdim edecektir, NERVİN Sinir ağrıları, asabi öksürükler, uykusuzluk, baş ve yarım baş ağrısı, baş dönmesi, baygınlık, çarpıntı ve sinirden ileri gelen bütün rahatsızlıkları giderir. HALIL SEZER Karyola ve madeni eşya fabrikası Karyola ve Çelik Möble Meşheri Son sistem karyolalar muhtelif cinste çelik sömyeler ve çelik madeni möblelerimiz teşhir edilmiştir. Perakendeler toptan fiatına verilecektir. Salkımsöğüd Demirkapı caddesi 7. Tel. 21632 Inşaat ilânı Sümer Bank Umum Müdürlüğünden: 1 — Gemlikte Suniğipek fabrikesi sahasında yaptırılacak muhammen keşif bedeli 23752,31 lira olan iptidal maddeler anbarı inşaatı vahidi fiat esasiyle ve kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konulmuştur. 2 — Eksiltme evrakı 5 lira mukabilinde Sümer Bank İnşaat şubesinden alınabilir. 3 — Eksiltme 9/Mayıs/938 pazartesi günü saat 16,30 da Ankarada Sümer Bank Umum Müdürlüğünde yapılacaktır. 4 — Muvakkat teminat miktarı 1782 liradır, $ — İstekliler ihale gününden en az Üç gün evvel Sümer Bank inşart şube- sine gelerek bu kabil inşaatı yapabilecek fenni ehliyetlerini isbat için Nafia Vekâletince verilmiş en az 20000 Jiralık müteahhitlik vesikasile icab eden diğer vesikaları ibraz ederek eksiltmeye görebilmek üzere birer vesika almaları lâ- zımdır. 6 — Teklif mektuplarını havi zarflar kapalı olarak ihale günü saat 15,30 a kadar makbuz mukabilinde Ankarada Sümer Bank Umum Muhaberat şubesi müdürlüğüne teslim edilmiş olacaktır. 7 — Banka bu inşaatı, dilediği müteahhide vermek hakkını muhafaza eder, «2300» PROFİLAKSİN— Kai » Belsoğukluğu ve Frengiden korur. termesi ve bizzat Yüksek Mühendis veya Mimar olması veya bunlardan biri ile müştereken teklif yapıp mukaveleyi birlikte imza-etmesi lâzımdır. 4 — Kksiltne şartnamesi ve buna müteferri evrak 34 lira 15 kuruş bedel mukabilinde Yapı İşleri Umum Müdürlüğünden alınabilir, İsteklilerin teklif mektuplarını? inci maddede yazılı saatten bir saat evveli- ne kadar komisyon reisliğine makbuz mukabilinde vermeleri lâzımdır, Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. (1185) (2342) Haliç Orman Mühendisliğinden: Cibaside depoda 'nahfuz çatlak, ardakh, budaklı ve yüzde altınışi ıskarta 23 küsur metre mik&p köknar kerestesinin her metre mikâbının muham- men bedeli olan 12 liradan Nisanın 27 inci çarşamba günü sanat 14 de dairede müteşekkil salış komisyonunda. müzayede kanununa gire Hale ak Dan | olunur. (1585) “> e ei Ksilolit döşeme münakaşisı hakkında Zonguldakti Kodlu Kömür İşletme T. A. Şirketi Genel Direktörlüğünden verilen ve gazetemizin 23 ve 25 Nisan 938 (aribii Büzhalarmda oheşvedilen ilân metninin birinci tatırındaki KOZLU kelimesi seh- ven (Közmü) çeklinde dizilmiştir. Tazhihi keyfiyet olunur. Sahibi Necmeddin Sadak Umumi neşriyat müdürü Şevket Rado “Alışan Matbaası ğ