26 Nisan 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

26 Nisan 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

JAMİZİSİRBR) Çocuk MiLLi MAÇLAR Almanya - Portekiz 1 -1 berabere Kaldılar, çekoslovakya Bulgarları yendi Bu pazar Avrupada iki beynelmi- lel maç yapılmıştır. Bunlardan biri Berlinde Almanya - Portekiz milli takımları arasında yapılmıştır. Önü- müzdeki pazar Milanoda İsviçre ile dünya kupası tasfiye müsabakaları için karşılaşacak olan Portekiz milli takımı enerjik bir oyundan sonra Alman milit takımı ile berabere kal mağa muvaffak olmuştur, Almanlar bu maça şu kadro ile çıkmışlardın Yakob » Kupfer, Yaneş, Mk Goldbrunner, Kiçniger pılan maçda 6 - O gibi çok ağır bir netice ils Bulgarlar yenilmiştir. Bun- dan evvel ayni takımların Sofyada yaptıkları maç 1 - 1 berabere bitmiş ti İkinci maçı kazanan Çekoelovak- yalılar dünya kupası finali müsabaka- larını oynıyacaklardır. Tekirdağda güreşler Güreğlerden Eki Intaba * 'Tekirdağında serbes güreşlerin (li- ya ve inkişafı için güreş minderleri te- min edilmiş, valimizin teşebbüsiy'le bir ring yapılmıştır. Bu hafta köylü bay- ramı münasebetiyle Tekirdağ bölgesi- nin her e yağlı ve serbes gü- ndaki müsabakalarda (37) üreşmiştir. Kurulan güreş esası üzerine yapılan yağlı müsaba- kalarda: Kâzım - Hüseyin, Abidin - Süleyman, Ali Riza - İsmafl, Hasan - Ahmed, Al! Riza - Mehmed, Kâzım - Salih güreş- | Çanakkalede spor miş ve Kâzım nahiye birinciliğini ka zanmıştır, Yeni güreş minderleri ile yapılan ring üzerinde klüp gençlerinden: Ze- ki - İsmali, Ahmed - Fethi, Muammer - Hüseyin, Hulüsi - Hüseyin, Muammer - Hulüsi, Abdül - Hamid, Hasan - Ahmed, Zeki - Hasan, Zekeriya - Rifat, Münir - Reşad, Münir - Zekeriya, Zeki - Abdül, Münir - Zeki, Münir - Muammer ser- bes güreş yapmış ve üç galibiyet alan Zeki birinciliği kazanmıştır. Valimizin serbes güreşlere verdiği ehemmiyet do- layısiyle Tekirdağ gençliğinde güreş sporlarına karşı büyük bir alAka baş- lamıştır. Trabzonda kupa maçları Trabzon (Akşam) — Bölgemizde İ .spor faaliyetine devam edilmektedir. Çanakkaleliler bir stadyom kazanıyor Mustafa Katırcıoğlu üçünc ıdıkları ii verilmiştir. Vali Atıf Ulusoğlu Çanakkalede bir stadyom inşasına karar vermiş ve bu- in bu sene hu i ve 000 lira temin etn in tarda yardım r. Bu stadyom, çin bunlarâ da birer saat bele: ) yarış daik- Bir müddettenberi lig maçlarından maada kupa maçlarda yapılıp devam ediyor. Halkevi tarafından ve yoksul konan ku- nda yapılan nale kalan | takımları | da idmanocağı 3-2 Trab- | ra galip gelerek kazanmıştır. Yoksul çoc ile iimanoc ı arasında y an maç- Hediye kazananlar Mari bilmecemizi doğru halledenlerden hediye kazananların isimlerini yamıyorulk 1 LİRA KAZANAN Kenan Taragı; Darlşşafaka (lisesi Ne, 133, 5 LİRA KAZANAN Ali Türküy: İst. epkcek lisesi No, 724. 3 LİRA KAZANAN Necdet Özmen: Ticaret lisesi No 86 Ankara, BİRER LİRA KAZANANLAR Röne: İstanbul Bentespri kız okulu — Perihan Eğinç Fatih fik okul ÇANTA KAZANANLAR Turhan Gücüyener; Kadirga 3 üncü. O. No. 459 — Halld Yücel: İst, Erk, Ila. No, 1797 — Hadiye Gürhan: Oumhuriyet Ha, No. 776 — Emel Kortun: 25 inci Ok. Armavudköy — Halil Beşer: Kadıköy O. O. No. 384 — Semiha Tan: 60 inci İ.O. — ar kupasını iimangücü | takımı 2-1 idman ocağını yene- | anmıştar. Önümüzdeki haft | rna dev vr iş boks federasyonu! İ kongresi Romada toplandı ân beynelmilel boks i dünya şampi- » Bütün fe- ğu kon- yonlar çu şekilde tesbit let: Armstrong Halif; Lu Amb Yarı otla: Barney Ros Fredi Ştl Ağır: Coe Luis rda lig maçla- | Hayat: Bakırköy 2 nci O. No. 73 — Buf- haneddin Mecid: Hayriye lis, No. 11$ — Necmi Göral: Şehremini tramvay cad. No. 381 — Sabahat Berik; Koca Mansuj sokağı No. 24 Şişli KRAVAT KAZANANLAR 4nl: Beşiktaş Şair Erdoğan Günay: Çengi No. 39 — Muhterem Özen: #okağı No. 4 Edirnekapı - 3 üncü okul No, 488 — Kayhan: No. 708 birinci okul Adana — E Örnek: Költür direktörlüğü İsparta M.K. Umut: Cumhuriyet Halk Partisinde Bandırma — Bulüsi Erbilgin: Cumhuriyet İ O. Af- yon — İlhami Büşarin: Gaztpaşa okulu Ko. 60 Bafra. CÜZDAN KAZANANLAR Hikmet El: Singer girketi Erenköy — Öğütgen: Vefa lis No. 28 — A, Hovesi- yan: Gedikpaşa Fırın sokağı No, 44 — Nezihe Temel: Avukat cad. No.3 Peri- köy — Nimet Öney: Haydarpaşa lis No. 1639 — Ayhan: 6nçıf O, — H. Sun man: Kadıköy Hamam sokağı No. 18 — Fatma Zeliha: Zeytinlik Birinci sokak No, 45 Bakırköy — Ali Kaçı: Zeytinlik İçso- kak Trabzon — Şükran Demiray: 20 inei 1. O. Beyoğlu. KOLONYA KAZANANLAR Nüzhet Hiçsönmez: Hayriye Us, — NE had Özcan: Erk. lis, — Fikriye Atasoy: Şenlikdede Hattat Tahsin sokağı No. BA Beşiktaş ? Likoğlu! Nuri Avni apart. Nişantaş — Madlen: Halâsküryazi cad, No. 241/3 Şişli — Mib Kır O, O. No. 153 — Nesli Zen okul #fer Akcan: , nyeletfa! sokağı No. 1 ter Öztaç: 97 net £. : Hi O, Mo. izi. MENDİL KAZANANLAR İhsan Görene: 23 üncü İ, O. No, 27 — Fikri Kolat: Erk ls Ankara — İlhami Aydemir: Halkey! Bandırma — Ayge Cu- ra: Beylerbeyi İskele cad. No. 21 — Meh- med Oğuz: Kayseri lis. No, 18 — Mung- sez Sevik: Kilelma mahallesi Semerci- ler sokağı No. 1 — Şaduman Aydın: 3 nel O, O, Kadıköy — Neriman: Tapu Kadas- #ro okulu No. 397 Ankarı — Belkis Tü- fekçi: Çapa kıs muallim okulu No. 965 — Bund Serinç: Beyoğlu Delgç Çıkman No. 2 ÇORAP KAZANANLAR Tarık vakdeçeşme cad. Güneş apart. yand — Ahmed Gayet « Namık Genet manpaşa O, O. — sokağı No, 11 Şişli — Hay- İ, 0. No. 200 Cevdet cad. Şık apart. — paşa, bir ydarpaşa Mal- xtebi dar cad No, No. Gazi İ O. Ada: mirtepe Albay Mustafa Büyü! Perihan Ardıç Kayseri Ha No Kurtuluş İ.O. N. B. Öğretmen — İsmet Tiryaki: Şimşek: Haydarp: ©. Ko. 525 Bal O. No. 345 Düzce - — Pakize Kortel n mahallesi Andaç sokağı No. 12 uncu İ. O. No. 70 — — Nevzad: Kumtapı lerimiz ber cumartesi günü öğ- leden sonra 2 den 6 ya kadar matbaa- mızda verilir. Taşra karilerimizin hedi- yeleri kendilerine posta ile gönderilir. Romanya dünya kupasına hazırlanıyor Romanya milli takımı dünya ku- pası final maçları için hazırlanmağa başlamıştır. Rumenler 5 mayısta Kiğpeşt ve 20 mayısta da İngiltere ku pası finalisti Preston ile karşılaşacak takımlarının maç kabiliyetini arttı racaklardır. Hedi Elazık mektupları DünyasıKöylünün kalkınması için mühim kararlar verildi Kıyılarında asri plâjlar yapılacak olan Hazer gölünün şoseleri bu Yıl yapılacak Elâzıkda valinin riyasetinde toplanan kaymakamlar ve nahiye müdürleri kongresine iştirak edenler Elazık (Akşam) — Elazıkta, dör düncü umumi müfettişlik mıntaka sında İş ve faaliyet progarmları o â8- rece zengin ve dolgundur ki hangisin- den bahsetmeğe başlıyacağımı keş tirmekte mütereddidim. Bu havalide köylünün kalkınması. na büyük ehemmiyet verilmiştir. Bu cümleden olarak 21 marttan 24 mar- ta kadar devam eden bir kaymakam- lar ve nahiye müdürleri kongresi ol- muştur. Bu ehemmiyetli kongre Ela zık valisi B, Şefiğin riyasetinde ak- dedilmiştir. Netice: Köy kanunu tat- bikatında iş beraberliği ve muntazam bir program dahilinde yürünmek su- retile ve vilâyet köylüsünün kalkın- ması esaslarında esaslı tedkikler icra edilmiştir. Bilhassa hususi idare cep- hesinde ve icral kuvvetlerle çalışma beraberliğini temin etmek ve Köy ka hununun tatbikatını beş senelik bir programla tatbik sahasına koymak için radikal tedbirler alınmıştır. Bü- tün bu kararlar mülhakata tamim ve alâka ile takip edileceği ilâve olunmuş- tur. Bu programa göre: Köylerde şimdi- den sonra yaptırılacak evlerin ve köy konaklarının mimari bakımdan kapı ve pencerelerinin güneşin girmesine müsaid olmasına dikkat olunacak, köy konaklarının bütün vilâyet dahi- linde ayni usulde olmasını teminen bu binaların plân ve projeleri vilâyet nafiasınca hazırlanacaktır. 939 programına dahil bataklıkların kurutulması işine hemen başlanacak» tır. 940 programında sağlık korucu- larının teşkilâtlandırılmasile kaza ve nahiyelerde korucu bulundurulması ve bunların sıhhi merkezlerde kursa tabi tutulmaları ve köy kâtipleri ay- lıklarının sureti tesviyesi ve köy muh- tar ve kâtipleri için kaza merkezlerin- de kurslar açılarak vazifelerinin öğre- ve köy konaklarının inşaatın- unu k kalkınma progra- mile beraber Köy kanununun 89 uncu maddesindeki salâhiyettin istifade olunarak, ufak köylerin bir araya ge- tirilmesi de verilen kararlar arasın- dadır. Bilhassa şark vilâyetlerimizde 89 uncu baddenin tatbiki çok hayırlı olacak ve yeni bir cemiyet hayatı ya- ratacaktır, Zira bu havellide öteden- beri iki üç ev bir köy addedilmiş ve bu itibarla nüfus kesafeti dağılmış ve her aile sulak ve münbit birkaç tarla nın veya vadinin başına bir yuva kur- muştur, Gene bu kongrede hususi muhasebe varidatının tahsilinde kaymakam ve müdürlerin yakinen alâkadar olmala- zı ve bilhassa yol nakdi mükellefiyeti- nir tahsilinde vilâyet naflasile husu- si muhasebe ve jandarma birlikleri- nin çok sıkı bir işbirliği yapmaları te- karrür etmiştir. 938 senesi bütçe varidatı 383,b00 1- ra olarak tesbit edilmiştir. Bu bütçe Adi ve fevkalâde olarak iki kısma ay- rilmıştır, Gerek âdi ve gerekse fev- kalâde bütçe ile maarif, ve baytar, sıhhı işlerle Halke! sesatına ald fasıllar tesbit edilmiş ve Elazık vilâye- 1r ve muhiti tünde hiçbir sene görülmemiş olan zen gin bir iş programı hazırlanmıştır. Elank - Palu yollarındaki köprü, menfez, varyant ve kilometrelerce ta- mirat, Sürsürü bataklığını kurutarak vilâyeti sivrisinek beliyesinden kur- tarmak ve diğer taraftan zirai bir böl- geyi bu bataklığın kanallarile ihya etmek, sulamak, talebe pansiyonunu takviye ve bilhassa ziraf kalkınmada ehemmiyetle köylüye yardım etmek, geçen seneye nazaran yüzde 20 fazla- sile nafla işlerine ehemmiyet vermek, bütçenin inkişafını bu gayenin başa- rılmasına tevcih etmek, merkezde beş sınıflı bir ilkmektep yapmak, köylerde yapılan bazı mekteplere yardım et- mek, ortamektep pansiyonunu tevsi ve zeki köy çocuklarını burada me nen yetiştirmek, köy! pulluk ve di- ger âlâtı ziralye ve bilhassa nümuns ittihaz olunacak ki tevzi etmek, koşular, hayvan sergileri ve sıfat İs- ları kurmak için bütçede ehem- lüne müntehi olacak muntazam ş0s6- ler yapmak ve asri plâjlar vücude ge tirmek ve bu surletle Malatya - Ela gık - Dıyarbakır illerinin ve iş bölge sinin asri mesiresini vücude getirmek için bütçeye fasıl konmuş ve hazırlık» ların süratle ikmaline geçilmiştir. Hiç- bir sens Elazık ve havalisine nasip ol mıyan bu yen! programların hassasi- yet ve ciddiyetle talbikine başlan» maktadır, İki hastane yapılmağa büş- lanmıştır. Büyük ceza evinin müna- kasası bitmek üzeredir, Mevcudü 900 u aşarı orta mektep ye rine, dörüncü umum! müfettişiik bi nasına yakın ve şehrin en mutena bir mahalli olup istasyona nazır bir mey kide se binası dn yapılacaktır. Elm zığın en mühim bir derdi olan lise İh tiyacı da görülmüş olacaktır. uhacir ve iskân işleri de eski inti- uştur. Hüküme al eden bu ha' girmiştir. Elazık elektrik lı evvelce odun ş Bunun takvi de tekarrür etmiştir. B. Turguf İngilterede işsizler azalıyor Londra 25 (A.A.) — 1937 senesinin resmi istatistiklerine göre işsizlerin miktarı takribön 250.000 kadar azal ır. Yarım milyondan fazla İşsize iş bulunmuştur. Bununla beraber 1937 senesinin son üç Ayı içinde vazi- yette kaydedilen salâh daha az mü- sald bir şekil almıştır, ÇOCUK BİR CİHANDIR Vatan çocukların, çocuk vada- nındnır, Onları vatan kadar sev- güi tutunuz Çocuklara katiyem Çalmayın kaşınızı Döğersiniz gün gelir Biz kendi başının Çocukların sıhhati Kendi elinizdedir Terbiyesi rahatı Tatlı dilinizdedir. Her Türk, çocukları koruyan Ç. E. Kurumuna yardım etmeyi borç bilir —mam