26 Nisan 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

26 Nisan 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 6

Yumurta yalnız gıda değildir Tuvalette, ev işlerinde de bundan istifade edilebilir Yumurtanın en: bol ve en ucuz mey. simindeyiz. Birçok yemeklerde ve tat- Warda yumurtanın kullanıldığı ma- Yümdür. Yumurta bunlardan başkak ev işlerinde, ve saç, yüz tuvaletlerinde de faydalıdır. Taze yumurtanın vücude kuvvet verdiği her kesçe malürmdur. Taze yu» murta saçlara, ellere, yüze sürülünce bunlara da kuvvet ve tazelik verir. Baş: yıkanırken sabun yerine telle | vurulmuş dört beş yumurta sarısı ile | bir küçük kadeh rhum kullanmak, sonra bol suyla saçları çalkalamak ba- Şi çok iyi temizler ve saçları kuvvete lendirir. Başta kepek varsa o zaman yumurtanın kalan aklarını telle vu- rarak köpürtmeli yıkanıp bol su ile çalkanan saçlar üzerine dökmelidir. İki elle hu yumurta akını saçlara ka- rıştırmalı ve başır cildine masaj yap- malıdir. Beş on dakika saçları rahat bırakdıktan sonra bol ılık suyla yıka- Renkif keten Üzerine işlenen bu ir? ! ça görülüyor. Papatyalar yapraklar, nıp temizlenirse başta kepek kalmaz. "Taze bir yumurtanın. yalnız sarısını ezerek haftada bir yüze, boyuna, ellere pamukla, sürmeli, kuruması için yar rım. saat. bırakmalı, sonra bol ilik suyla bir kaç defa yıkamalıdır. Bu yumurta sarısıyla cildi temizle- mek usulü yağlı ve kuru efitlerin her ikisi için de faydahdir. Cildi besler, te» mizler ve berraklaştırır. Yüzde kırışık başlangıcında bir yu- murta akını telle vurup köpürtmeli, bir Kahve Kaşığı saf Ispirto karıştıra- Tak yüze sürmelidir. Bir çeyrek yarım saat sonra ılk gül suyu İle yıkanma lıdır. Yılan derisi çanta ve ayak kabıları yumurta, akı (le. silmek. gayet iyi ter mizler; Yumurta kabuklarına gelince çama- $ir yıkanıp kaynatılırken: içerisine yu- murtş kabukları atılırsa çamaşırlar kar gibi beyaz olur. Sirke ve şarap lekesi Sofra örtüsüne dökülen sirke ve ya şarap güç çıkan bir leke yapar. Bunu, Kolayca temizlemek için döküldüğü gün leke yerini ik süt İçerisine sok Malı ve bir kaç saat bırakman. Eğer Yeke tamamen çıkmamışsa ertesi gü- mü der tekrar süte bastırmalı ve her — Hayır, kendi cezasını kendi bulur yor. Zira, namusu lekeliyecek bir cü rüm irtikâp etmiştir. — Namusu: lekeliyecek mi? — Bir masum kadının namusu MEv- miti bahistir. — Fazla bir şey söylemiyorum. Vle- danınızı: hakem: olarak kullarnımz — Viedanım tamamile müsterih | — Bu yüzden başınıza bir iş açılma masını: temermi ederim. — Siz o ciheti merak etmeyin. Yal miz suali cevabını bekliyorum: Ke- Timenirin Benimle evlenmesine müsa- ade edecek misiniz? — Netireyi vüzühin anlayım da on- dan sonra cevab veririm. — Niçin sözüme itimad etmiyorsu- nuz? Vahid, sert bir erim iler — Süyledim ya, neticeyi bekiiyece.. | ğimi! - dedi. | Artik; aralarında söyliyecek söz kal. mamıştı. Çabid yerinden Kalkarale müsaade istedi, Gitmek Üzere dışanıs beyaz papatyalar fevkalâde gösteriş- Mir: Gayet ince $ numaralı beyaz ke- ten şirit ile pek kolay işlenmektedir. Geniş gözlü iğneye geçirilen çiritle (1) numarada nasıl işleneceği açık- Tencerenin deliği nasıl | | tıkanır? Hafif bir deliği olan tencere veya | herhangi madeni bir kabın deliğini ev- da tamir etmek mümkündür. Bu İş için çikolataları saran tel kullanıla- bilir. Çıkolata telini almalı, elde yo- deliğin üzerine tencerenin içinden ve dışından yumurta akına batırılmış bi- | rer parça tel yapıştırmalı kurumağa Bıralimalıdır. Bundan sonra bir ikinci kat tel, ya" pıştırmalı, kurutmalı, üçüncü katıda yapıştırıp kuruttuktan sonra nihayet dördüncü ve sonuncu katı da yapıştı. mp kurutmalıdır. Bundan sonra ten- cars içine su konabilir, hattâ ateşe konunca bile katiyen akmaz. Yapıştı- nlar her ket tel yumurta alına bü tarılmalıdır. Mevsimsiz taze ceviz Bu mevsim taze ceviz yemek İsti yenler içlerini hafif tuzlu su içerisi. ne koymalidirlar. Üç dört gün sonra ce- vizler taze cevizden farksız olur. ya çıktığı zaman, yavaşca çağrıldığını duydu: Bu, Hayriye idi. Hemşireniz yukarıda mı? — Kendisini görmek istemiyor mu- sunuz? — Bu şeralt tahtında görmesem da- ha iyi — Merak etmeyin, zaten o da vek. Hakikaten girdikleri odada kimse yoktu. Genç kız söze başladı: — Şarktayken pek merak edi- yorduk. Neyse, çok şükür geldiniz. — Fazla kalmıyacağım. Gene gidi- yorum. — Bu kararı yeni verdiniz galiba? — Evet... — Babamin konuştuktan sonra mı? — Öyle, — Ne görüştüğünüzü bana söyliye- ve saplar hepsi beyax şiritle yapılı yor. Resimdeki papatya tabii büyük- Miktadir. Pembe, mavi, sarı, yeşil, ley- Miki kelen üzerine işlenince çok za- Bir kilosüt içerisi e 150 gram şeker ve bir az vanilya atarak ateşe koy- malı. Süt kaynayıncaya kadar altı taze yumurtanın akları ile sarılarını birbirinden ayırmalı. Aklarını telle varup köpürtürken içine alti kompos- Ve kaşığı: pudra. şekeri oOkarıştırmalı. Süt kaynayınca serileşen yumurta akından çorba kaşığı ile almalı, süt İçine atmalı, Kaşığın şekli yumurta- ya: benzediği için sütte pişen bu yu- murta akları hakiki yumurtayı andı- rr. Bunların her tarafı pişmesi için yavaşça altını üstüne çevirmeli, Her tarafı pişince delikli kepçe le tabağa çekmeli, Akların hepsi pişince ateş- te yanıyan sütü indirmeli, Yumurta- ların kalan sarılarını 125 gram ince şeker ve, bir çorbu kaşığı nişasta İle çırpınalı; Burlar iyice hallolunca ateşten inen menk sütü: yavaşça ve daima karıştı- nlan yumurtaların içime Hâve etmeli. Tekrar hafif ateşe koyarak karıştır karıştıra pişirmeli, Kaynamıya başla- yacağı sırada evvelce makineden geç- Bilir misiniz? — Hususi işler, — Hayır, zannetmem... mutlaka Fe- riha hakkında konuşmuş olacaksınız. — Hayriye'tiğim, kardeşimi. Baş- ka şeyden bahsedelim. Genç kız yerinden kalktı, Odada do- laşmağa başladı. — Neye böyle kaçamaklı sözler söy- lüyorsunuz? Bu mesele çok ciddi! bir iştir. Artık gizlenecek, saklanacak bir nokta kalmamıştır, Madem ki siz söy- lemek istemiyorsunuz, ben size mese- Teyit anlatayım... Bana zaten doktor Rahmi her şeyi söyledi: «Cahid, Müm- taz'ın hakkından geldi! İyi de yaptı!» dedi, — Rahmi'den bu kadar boşboğazlık ummazdım doğrusu! Aramızda geçen şeyleri size arılatmağa hakkı yoktu, — Vardır. — Hayır, yoktu. Çünkü o benim ar- kadaşımdır, Bana sormadan benim sırrımı söyliyemez! — Bana söyler... Çünkü bakın, ben de size bir sır söylyeceğim... Şimdilik gizli olarak Rahmiile nişanlandık. Çoktandır sevişiyorduk. Hemşiremin işleri düzeldikten sonra evleneceğiz. Bu meseleyi herkesten gizli tutuyoruz. Tabi! insan sevgilisine bütün bildikle- rini söyler. Cahid, hayretle: — Bu işi de hiç bilmiyordum. Rah- | İ Çiçeklerin ortası tohum işi olarak ve sarı müline ile işlenmektedir. Bu çiçeklerle çay ve sofra örtüleri de yapılabilir. Peçete muhafazası için şaşe. (2) Sülon yastığı (9) ve mendil saşesi (4). Sarmısak kokusundan kurtulmak için Sarmısak yenildiği zaman ağızdaki kokunun zail olması için bir, iki çay şekeri yemek kâfidir, Bunu tecrübe etmek güç bir iş değildir. Güvelere karşı "Bu mevsim güveterin uyandığı, fa- aliyete geçtikleri zamandır, N kâfuru gibi ilâçlar tesirli olmakla e raber kokularına. güç tahammül olu- nur, Eezanelerde. satılan (paradichloro- | * benzönej en müessir güve ilâcıdır. Ko- | kusu hoştur. İki tatlı kaşığı ilâcı bir | küçük tabak içine koyarak kışlık el- | bise dolabının rafına yerleştirmeli, Kapısım iyice kapamalı. İlâcın koku- su güveleri katiyen yaşatmaz. ieananezuzsesasananasas samsara raaseearraraNem miş.ve bir kaşık su İle ezilmiş olan 125 gram çikolatayı içine karıştırmalı. De- | rin bir tabağa boşaltmalı, ılık olunca Üzerine evvelce pişirilen yumurta ak- larını dizmeli ve mümkünse buz dola. | İ bında yahut serin bir yerde bir iki i saat tutmalı. ini barın zerre kadar bahsetmedi. | Hayriye güldü: | — Oldukça sinsi imişiz; değil mi? | Şinidi anlıyor musunuz işte... Bütün | meseleden: haberim var... Hemşiremin. | nasıl bir suikasde kurban gittiğini de Delikanlı biran sordu: İ — Feriha hakikaten evde yok mu? — Evde... Sizinle rahat konuşabile- yim. diye, mahsus yok demiştim. — Kendisini görmek isterim. — Gidip çağırayım. Cahid asabiyetle dolaşıyordu. Bü- tün vücudü titriyordu. Feriha kapıda göründü. Genç kız o kadar değişmişti ki... Keder onu büsbütün zayıflatmış, rengini, uçurtmuştu. Gözlerinin altı morarmıştı. Cahid, dalgın ve hazin bir sesle: — Ben maziyi siler, unuturum. — Hayır, unutamazsınız. Çünkü benim bir oğlum var. Bu münakaşayı uzatmak ta doğru değil... Hem ben 1z- tırab çekiyorum, hem siz... Müsaade- nizle çekileyim... l — Feriha, dur Allah aşkına... Biraz konuşalım. İ — Hayır! Ne hacet!.. Delikanlı, Hayriyeye sordu: — O'da başından geçen facianın İç- yüzünü öğrendi mi? — Evet, biliyor, Ben kendisine an- düşündü. Sonra | rınızı yıkarken lattım Moda haberleri Renkli keten, şantung, alpak, tual dörua elbiseleri beyaz sutayia | işlemek modadır. A Ensiz valansiyen dantelinden yaka jabo ve biuz yapılmaktadır. Bunlar iğneden geçirilerek #nce tül üzerine şıra ile birbiri üzerine dikilmektedir. A Pualı, benekli emprimeler çok giyilecektir. Siyah beyaz emprime, siyah üzerine beyaz manlo yahut bole- ro, çok beğenilmektedir. 4 Tayörün re e, vepka üze rine, ve öğleden sonra giyilen ei- biselerin yakasına, göğsüne çiçek takmak tacmmüm etmiştir. * Çanla, kundura, eldiven ve şapka &yni renkten giyilmelidir. * Renkli Galalitten yapılan çi- çeklerden kolye ve bilezik çok kul- lanılıyor. X Kanotye biçimi şapkalar ha- sırdan grogrenden, yapılmaktadır. Panama şapkaları nasıl Lemizlenir? Kadiköy, Suzan A.: Panama şapkala- Timi temizlemek içim !0 gram beye sa- bunu iki bardak, ılık su içinde eritmeli, Bir fırçayı bu suya batırarak şapkanın her tarafını güzeler fırçalama ve temiz- lemeli. Eğer kabilse yağınur suyu ile çal- kalamalıdır. Şapka çok sararmış İse dört bardık su içerisine 100 gram oksijenli su atmalı, sapkaşı bu su İçerisine batırarak on iki saat bırakmalı, Sudan çıkınca Yi suyu We yıkamalı ve gölgede kurutma “Tahinbitinden kurtulmak için Sayfiye için tuttuğunuz evde tah» tabiti bulunması büyük bir ma i bitirmek için yegüne bunların duvardaki sıyalarla Yerlere de bu Uâçtan sürünüz. Bir ksç gün ayni surette Jiğer tekrar ediniz. İ tabitleri kalmaz. çünkü bu İç tahlabi- tlnden nmada yumurtalarını da öldürür. Yalnız bu ilâcı yaparken sigara içmeyiniz ve yanınızda ateş, limba- gibi bir şey ol- masen, 2 — ipek çorapları uzun müddet di- yandirmak imkânsızdır. Yalnız Na katiyen — çitilemeyiniz. Dalma gölgede kurutumur ve hiç bir 2a- man ütülemeyiniz. Ütünün ssaklığı ipeği yakar, ayağa giyilince Olmek kaçmasına olur. ın paraya konmak Müm emelile böyle bir iş yaptığını söyle- dim. Peki artık Mümtaz ortadan yok olacak, — Onun yok olması kâfi değil, Or- tada çocuk var. Cahid, acı acı mırıldandı: - Evet, çocuk! Odada derin bir süküt hüküm sür- dü. Acı bir süküt... Hani öyle anlar yardır, İnsan o dakikanın ıztırabını çekmedense ölümü tercih eder; işte öyle bir devir geçti. En evvel kendin! toplıyan Hayriye oldu. Silkindi ve gitmek üzere olan Cahide: — Çocuk... değil mi?... - dedi, - Ço- cuk, ikinizin de hayatınızı altüst ode- cek... Alelâde zamanda saadet timsal olan bu yavru, ikinizin arasında bir felâket sembolü olarik kalacak... Onun için Feriha'rın size vafmak İs- temeyişine beri de hak veriyorum. — Peki sma, ben onu seviyorum. — Lâkin o kadarı yetişmez... Biraz da çocuğu sevmeniz lâzım, Cahid, sustu. Bir kaç Kelime ile; çocuğu da sevme- ge çalışacağını anlatmak istedi, Fa- kat cümleler, dudaklarında söndü! Hayriyez (Arkası var)