25 Nisan 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

25 Nisan 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 8

pe Tekirdağlı Hüseyin / Kara Aliyi yendi Müsabakalar çok intizamsızdı Himmet Mülâyimle güreşmedi Yukarıda: Tekirdağlı Hüseyin galibiyetten sonra verilen buktele, aşağıda! Tekirdağlının hâkim güreştiği bir an Dün, Taksim stadında profesyo- nel serbes güreş müsabakaları yapıl- dı. Organizasyon bakımından fena olan bu müsabakalar yedi bin kişilik bir seyirci kütlesi tarafından takib edildi. Saat on dört buçukta başlaması lâzım gelen güreşler ancak on beş buçukta başlıyabildi. Pehlivanlar tak- dim edildi. Kara Alinin yerde güreş- meği teklif ettiğini ve bunun da ka bul olunduğunu, müsabakaların, ilk defa olarak jüri heyeti önünde cere- yan edeceğini ve yan hakemi olmıya- cağını öğrendik. Jüri heyeti, Bay Mazhar Suyolcu, Cemal Yavuzer, Besim, Sami Kara- yelden mürekkebti. İlk güreş, Bursalı iki küçük arasın- da yapıldı. 10 yaşındaki Selim, 13 ya- şındaki Kâzımı beş dakikada tuşla yendi. İkinci güreş, Servetie, Hurşid ara- sında onar dakikalık iki devre. İlk dakikalarda ağır basan Hurşid biraz sonra hakimiyeti rakibine bıraktı. Nihayet Servet tuşla kazandı. Üçüncü güreş, kilo farkı mfünaka- şası yüzünden yapılamadı ve bunun yerine Ahmedie İsmail tutuştular. Ahmed iki buçuk dakikada kazandı. Dördüncü güreş, Harunla, Bandır- malı Nazmi arasında idi, Onar daki- kalık iki devre. İyi ve müstaid bir gü- resçi olan Nazmi alta aldığı Harunu biraz hırpaladıktan sonra kaptığı kol- dan istifade ederek besinci dakikada tuşla kazandı. Programın birinci devresi bitmişti. Karamürselli Ahmedin, Bulgar peh- livanlarını defi ettiğini, bugün misa- firlerin gelmemesi üzerine müsabaka yapılamadığını öğrendik. Sıra asıl mühim güreşlere gelmişti. Tekirdağlı Hüseyin, Kara Ali, Mü- 'âyim ve Himmet sahaya geidiler. Re- simleri ve filimleri alındı. Bir anane- nin ihyası için getirilen davul zurna calındı.. Bu merasimden sonra Mülâyimle, Himmetin güreşmeleri icab ediyordu. virmişer dakikalık iki devre. Tüş üç *aniye. Tam güreş başlıyacağı sırada Him- metin organizatörle görüştüğü ve ni- hayet jüri heyetinin işe müdahale ettiği görüldü ve biraz sonra Himmet ortadan çekildi. Meğer, Himmet iki sene evvel kolu kırıldığı için güreşi terketmiş ve 0 2â- mandan sonra ne güreş federasyonu, «ne de klübü kendisile alâkadar olma- mış. Şimdi klübü amatör kaldığı tak- dirde çalıştırılacağını vadetmiş.. Him- met de bunun için güreşmek istemi- yormuş, Halkın ıslıkları arasında Mülâyim- le Karamürselli Ahmed tutüştular. Kilo farkı Mülâyimin lehine olması- na rağmen Ahmed iyi hamleler yaptı. Fakat gittikçe zayıfladığını gören Ahmed 17 dakikada minderi terketti, Sıra Tekirdağlı - Kara Ali müsaba- kasına gelince yersiz bazı müdahale- ler ile güreşin geciktiği görüldü. Fa- kat bu intizar uzun sürmedi. Güreş tam saat beşte başladı. Müsabaka 15 dakikalık 3 devre, Bİ- rinci devre, Kara Alinin bir hamlesi ile ilk dakikalarda Hüseyin dışarı düştü, Tekirdağlı ilk dakikalarda pek çekingen, fakat yavaş yavaş açılıyor. Sonra Kara Ali bir hamle ile Tekir- dağlıyı altına aldı. Güreş heyecanla- nıyor sırttan birinin tuş olması bir saniye meselesi... Fakat çok dikkatli güreşiyorlar. Bu biraz da işin sertleş- mesine doğru gidiyor. Tekirdağlının bizim minderlerimiz için yabancı hareketleri iki güreşçi” | nin biribirlerile döğüşmelerine sebe- biyet verdi ve polisin müdahalesi ile iş yatıştırıldığı vakit güreş yeniden başladı. İkinci devre heyecanlı başladı. Gü- zel hareketler, köprüler ve kol kap- malar İle devam ederken Kara Ali ve Hüseyin birer defa tuştan tam vak- tinde sıyrıldılar. Güreş tam heyecan- andığı bir dakika Kara Ali kendi oyunu ile alta düştü. Bundan istifa- de eden Hüseyin müsavi bir güreş yapan Kara Aliyi bastırmağa muvaf- fak oldu ve ikinci devrenin 12 nci dakikasında tuşla galib geldi, Basketbol Galatasaray Kabataşı yendi Beyoğlu Halkevi tarafından hazır- lanmış olan basketbol birinciliği mü- sabakalarından en mühimmi olan Ga- latasaray - Kabataş maçı dün Beyoğ- lu Halkevinde yapıldı, Neticede daha güzel oynıyan Galatasaraylılar 23-17 kazandılar, Barutgücü sahasında Dün Barutgücü sahasında Barut- gücü, Akınspor A. takımları arasın- da yapılan maç İ - İ berabere bitmiş. tir, Aynı klüplerin B, takımlar maçını 2-0 Barutgücü kazanmıştır Puanlar Bu haftaki maçlardan sonra O.G.BMAYP Güneş (o 1010 0 030 630 İ) üçok 10505190 M Gücü 12 3 2 7171282 Beşiktaş 8 6 1 219 T19 Harbiye 8 3 1 410 915 G.Saray 7 4 0 3101515 2069411 12613217 8 Güneş Muhafızgücüne 3-2 galip Ankara 24 (AA.) — Şehrimizde bulunan Güneş takımı ikinci karş laşmasını bugün Ankara ikincisi Mu- hafızgücü ile yaptı; ve 3-2 galib geldi. Muazzam stad tribünlerini 20 bini mütecaviz bir kalabalık hemen he men işgal etmiş idiler. Ankara ikincisi olan Muhafız, bu maça şu kadro (le çıkmıştır, Fuad, Salih - Saffet, Ahmed - Ci- had - Lütfü, Naci - İzzef - Rıza - Şa- hin - Atıf, Güneş takımı ise; Cihad, Yusuf - Faruk, İbrahim - Rıza - Ömer, Rebii - Murad - Necdet - Niyazi - Melih. Oyun hakem eski Fenerbahçeli B. İhsanın idaresinde başlayıp devam etti. Beşiktaş klübünün kongresi Beşiktaş Oklübünün kongresi dün toplanmış ve yeni idare heyeti seçil- miştir, Sular idaresi umum müdürü B. Yusuf Ziyanın reis seçildiği idare heyetini aşağıdaki zevat tamamla- maktadır: B. Fuad Balkan, B. Hikmet Bal- kan, B. Salâhaddin, B. Rüştü, B. Hüs- nü, B, Tarık. Beşiktaş klübü faal üzaları bu ida- re heyetinden memnun olmadıkları için birinci küme B. muhteliti ile ya- pdacak olan maça birinci takım çık- mamıştır. Eğer idare heyeti uzlaş- mazlarsa Beşiktaş birinci takımı önümüzdeki pazar Galatasarayla da oynamıyacaktır. Beşiktaş birinci takımı altı kübün B, muhteliti ile oynamadığından ye- rine genç takim çıkarılmış ve mu- vaffakıyetli bir oyundan sonra B. muhtelitini 3 - 1 yenmiştir. Fener 10 - 0 galip Dün Fenerbahçe stadında haksız bir şekilde milli kümeden çıkarılan Fenerbahçe takımı ikinci küme Üçüncüsü Anadoluhisarı takımı ile yaptığı maçı 10 - O kazanmışlır. Karagümrüklüler İzmitlileri 4-2 yendi Karagümrük İdmanyurdu, kendi sahasına İzmit İdmanyurdunu da- vet ederek Karagümrük sahasına kabul ederek Karagümrük sahasına gelmişlerdir. Çok kalabalık bir seyirci kütlesi huzurunda samimi devam cden ma- çın birinci devresinde oyun 2 - 2 be- rabere neticelenmiş, 'ikinci devrede Karagümrüklüler daha ağır basarak 2 gol daha çıkarmışlar ve 4 - 2 galip olarak oyunu bitirmişlerdir. İzmitli- liler akşam trenile avdet etmişlerdir. Bir İngiliz takımı gelmek istiyor İngiltere birinci küme profesyonel liginin en iyi takımlarından biri olan Brend ford haziranda orta Avrupada bir turne yapacaklar, Brent ford bu turne münasobelile memleketimize de “gelmek için futbol federasyonuna müracaat etmiştir. Brent ford'un mü- racaali tedkik edilmektedir. Galatasaray kalesine Şahabın attığı birinci gol Dün Galatasarayla Fenerbahçe oy- nıyacaklardı. Fakat malüm hadise- lerden dolayı bu iki ezeli rakip karşı- laşamadılar. Bu maçın yerini tute mak üzere verilen garip karar okuyu- cularımızın malümudur. Bunun ye- rine İstanbul muhteliti ile Galatasa- ray oynadı. Bu mânasız karşılaşmaya Galata- saray, takımını çıkarmak hüsnüniye- tini gösterdi ve Şeref stadında binden fazla seyirci önünde bu maç yapıldı. Mili küme haricindeki klüplerin oyuncularından mürekkep İstanbul muhteliti ekseri elemanları Beykoz takımından olmak üzere aşağıdaki ş€- kilde kurulmuştu: Safa - Bahadır (B.) Ruhi (Süley.) - Sadettin, Kemal, Mehmed - Turhan (B.) Hüseyin (Vefa), Şahap (B), Haydar (Topkapı), Daniş (Süley.). Galatasaray: Sacit - Reşad, Salim - Musa, Mus- tafa, Halil - Necdet, Mehmed Yılmaz, Bülend, Haşim, Nuri. Hakem: Ahmed Adem. Milli kümenin dört takımı haricin- de kalan oyuncuların doğrusu bu ka- dar iyi oynıyabileceklerine ihtimal vermiyorduk. Bu gençlerdeki hüsnü niyet ve futbol sevgisini takdirle karşıladık. Çünkü, milli küme kuru- lalıdanberi küme haricinde kalan klüpler ve oyuncular ihmal edilmiş bulunmaktadır. Buna rağmen yukarıda dediğimiz gibi bu muhtelit dün hiçde fena oyun çıkarmadı. İçlerinde kaleci Safa, Bahadir, emektar Sekiz Meh- med, Kemal, bilhassa Şahap ve Hay- dar oldukça da güzel oynadılar. Di- ğerleri de hiç bir zaman rakiplerine boyun eğmediler ve muvaffakıyetle çalıştılar. Bilhassa nefes kabiliyetleri mükemmeli, takımın anlaşması iyi idi. Galatasaray akımının geri müda- faasında yalnız Sacit güzel oynadı. Yerinde oynalılmıyan Salim bozuktu, Haf hattında Mustafa ve Musa iyi oynadılar. Hücum hattında Mehmed Yılmaz ve Bülend müstesna diğerleri vasattan yukarı çıkamadılar. Oyunun birinci devresinde Daniş Reşadın haf hâllında geçtiği bir is- kadan sonra topu kaptı, sürdü ve or- taladı, Tam zamanında yetişen Şa hap muhtelitin birinci golünü yaptı. İkinci devrede, Galatasaray Meh- med Yılmaz vasıtasile beraberliği te- min etti. Biraz sonra Haydar, Meh- med Salimi geçerek muhlelitin ikin- ci golünü almağa muvaffak oldu. Oyun muhtelitin galibiyeti ile bitmek istidadını gösterirken sol açığa geçmiş olan Bülendin yürüttüğü Ga- latasaray hücum hatlı Haşimin aya gile beraberliği kurtardı. Hakem Ahmed Ademin idaresi za» rarsızdı, Ulvi Yenal First Viyana güzel bir oyunla Perayı 5-0 yendi Bir haftadanberi memleketimizde bulunan First Viyana altıncı maçını dün sabah Taksim stadında Pera ile oynadı. Bir gün evvel Şişli karsısın- da çok fena bir oyunla 3-2 yenilen Viyanalılar dün beklenilmiyen bir $6- kilde çok güzel bir oyun oynıyarak Perayı 5-0 gibi büyük bir farkla yen- diler, Feridun Kılıcm idare ettiği oyuna Pera şu şekilde çıktı: Koço - Vlastardi, Hıristo - Çiçoviç, Angelidis, Çaçi - Sabri, Mesinezi, Bam- bino, Etyen, Tales. Viyanalılar mutad kadrolarile, Yal- nız bir gün evvelki takımda yorgun olduğu için oynıyamıyan Kadler soliç oynuyor. Oyuna karşılıklı hücumlaria baş- landı ise de Viyanalılar kolaylıkla üs- tünlüğü aldılar. 8 inci dakikada sol tarafından kombine bir aknikle Pera kalesine indiler. Kadler yakından plâ- se bir şütle ilk golü attı. Peranın mukabil bir iki akını kolay- ca kesildiklen sonra Viyanahlar tek- rar hakimiyetlerini arttırdılar, Kadler 25 ve 26 ncı dakikalarda iki gol daha atarak takımının sayısını üçe kadar arttırdı ve birinci devre bir müddet sonra First Viyananın 3-0 galibiyetile bitti. — ikinci devre — İkinci devreye Peralılar büyük bir gayretle başladılar. İlk 15 dakika Pe- ranın üstünlüğü altında geçti, Fakat | | Bambino ve Angelidisin bozuk öyun- ları yüzünden sayı çıkaramadılar, Oyun ilerledikçe hakimiyet tekrar Viyanalılara geçti, 25 inci dakikada Fişerden güzel bir pas alan solaçık yakından sıkı bir şütle dördüncü golü yaptı. En 'niha- yet Pişer 4l inci dakikada bütün müdafaayı geçlikten sonra şüt çeke- ceğine emniyetli bir plâse ile topu çıkış yapan kalecinin üstünden aşı- rarak günün en güzel golünü yaptı, biraz sonra maç 5-0 Viyanalıların galibiyeti ile bitti, Viyanalılar bundan evvel üstüste yaptıkları beş maça rağmen güzel oy» nadılar, Pera muvaffak olamadı, Santrhaf Angelidisin çok fena oyna- ması ağır mağlâbiyetlerinin en bü- yük sebebidir. Hakem Feridun Kılıcın idaresi güzeldi. Tevfik Kuyaş Bisiklet İstanbul" birincisini tayin edecek olan seri bisiklet yarışlarının beşin- cisi dün sabah Yeniköy ile Kefeliköy arasında beş defa gidip gelme sureti- le 55 kilometre üzerinde yapılmıştır, Neticede Süleymaniyeden Haralim- bo saatte 39,3 kilometre kaletmek üze- re 18,29 D, da birinci gelmiştir. Gala- tasaraydan Muhsin 8 dakika farkla ikinci olmuştur,