11 Mayıs 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

11 Mayıs 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

r —— ie (Başı 1 incide) Stoyadinoviç'in nutku tarafına Bayan Celâl Bayarı, Prens| Bay Stoyadinoviç, aşağıdaki nut- | Pol'ün refikaları Altes Ruayal Pren-| ku söylemiştir: | lâl Bayarı ve sol tarafına Dr. Rüştü Arasi almış bulunuyorlardı. ses Olga ise sağ tarafına Başvekil Ce-| . Bay Başkan, Aziz ve güzide misafirim Türkiye Cümhuriyeti Başvekili ile Hariciye Yemekten sonra, salona Weçildiği| Vekilini bugün Yugoslavyanın hükü- | vakit, Prens Pol, tekrar Başvekili-İmet merkezinde büyük bir memnu- (© mizve Hariciye Vekilimizle uzun! niyetle selimlamakla şeref duyuyo- müddet görüşmüştür. zeleri ziyaret etmiştir. ade ederek kendisi ile bir müddet Tum, Ziyaletten sonra 'Türk heyeti mü- Kraliyet hükümeti ve Yugoslav milleti, bu ziyaretle kendilerine bah Saat 17,30 da Yugoslavya Başve-| şettiğiniz şereften dolayı size teşek- kili ve Hariciye Nazırı Ekselâns Sto-| kür eder, Onların namlarına size yadinoviç, Başvekilimize ziyaretini i- İşamimi surette hoş geldiniz. derim. Belgradı ve Yugoslavyayı ziyareti- mülâkatta bulunduktan sonra vekil- niz, yalnız memleketlerimiz arasında lerimiz niyabet meclisi azalarını 5a3| mevcut samimi münasebetlerin bir 16,15 te ziyaret etmişlerdir. p bürhanı değil, fakat bizi alâkadar &- Belgrat, 10 (Hususi surette giden |den bütün meseleler hakkında fay- arkadaşımızdan) — Altes Ruvayal|dalı bir fikir teatisine de vesiledir. naip prens Paul, bugün saat 12,30 da | Bu ziyaret ayni zamanda Balkan an- Beyaz Sarayda Türkiye Cümhuriye- | tantının, memleketlerimizi dost ve b ti Başvekili Ekselans Celâl Bayarı | komşu Rumanya ve Yunanistan kral salibini vermişlerdir. Ziyafette hazır bulunanlar ziyafeti vermiştir. iri B. Spaho, harbiye ve bahriye na- izırı Mariç ve refikası, me - busan meclisi reisi B. Çiriç ve refi- kası, Türkiyenin Belgrat elçisi B. A- Yugoslavya erkânıharbiye reisi ge- * neral Nediç, majeste kralın başya - veri general Oristiç, saray Tmmareşali 'B. Çolakantiç, hariciye nazır muavi- ni B. Andrii, Türkiye Hariciye Ve- kâleti genel direktörlerinden B. Ce- vat Açıkalın, Yugoslavyanın Anka - ra elçisi B. Acemoviç ve refikası, Majeste kraliçenin başyaveri albay Pogaçnig, Türkiye Başvekili hususi kalem direktörü B. Baki Sedes ve re fikası, Türkiye Hariciye Vekâleti bu susi kalem direktörü B. Refik Amir Kocamaz, Anadolu Ajansı genel di- rektörü B. Muvaffak Menemencioğ - 'lu, saray damdonörlerinden Bayan Haciç ve Bayan Lozaniç, Türkiye - nin Belgrat elçiliği müsteşarı B. Şefkati İstineli, Türkiye ataşemilite- ri yüzbaşı Ziya Inal, Yugoslavya Ha- riciye Nazırı hususi kalem direktö- rü, Beyaz Saray başmuhafızı albay Kruçnak, Türkiye Başvekilinin ya- veri ve Yugoslavya kral sarayı nö- betçi yaveri hazır bulunmuştur. Valide Kraliçenin nezdinde Belgrat, 10 (Hususi surette giden arkadaşımızdan) — Majeste valde kraliçe Mari ve Altes ruvayal Pren- /ses Olga, bugün saat 12,45 te Tür - kiye Başvekilinin refikası Bayan Ce- Jâl Bayar'ı ve Türkiyenin Belgrat el çisinin refikası Bayan Haydar Ok - tay'ı kabul etmişlerdir. Dün akşamki ziyafet Belgrat, 10 (Husust surette giden arkadaşımızdan) — Başvekil ve Ha- 'riciye Nazırı B. Milâr Stoyadinoviç, ve refikası, bu akşam B. Celâl Bayar ve refikası şerefine kral muhafız ala yı subayları mahfelinde büyük bir zi- yafet vermiş ve bu ziyafeti bir kon- ser takip eylemiştir. Bu ziyafette, Türk heyeti azasın- dan başka, mebusan meclisi reisi, bü- tün hükümet azaları, Türkiyenin Bel grad elçisi, Rumanya ve Yunanistan elçileri, Yugoslavyanın Ankara elçi. $ı, Türkiye elçiliği yüksek memurla rı, Anadolu ajansı genel direktörü, Türk gazetecileri, Hariciye Nezareti yüksek memurları, generaller, bir- çok mebuslar, Avala ajansı direktö- rü, Belgrad gazeteleri direktörleri ve ya vap, ve Hariciye Vekili Ekselans doktor | liklarına bağlıyan bu kiymetli enter- Rüştü Arası kabul buyurmuşlar ve | nasyonal teşekkülün yapıcı ve sulh- bu münasebetle Ekselans Celâl Ba-| çü zihniyetinin yeni bir tezahürüdür. yara Beyaz Kartal nişanının büyük | Türk - Yugoslav dostluğu bugün Balkan antantı içinde bir anane ve memleketlerimizin tesanüt hislerin- İ Belgrat, 10 (Hususi surette giden | de olduğu gibi hükümetlerimizin ka- arkadaşımızdan) — Bugün saat 13 |rarlarında da müemmen bir mevkii te, Altes Ruvayal naip Prens Paul, | vardır. Türkiye Başvekili B. Celâl Bayar şo-| Mili topraklar dahilinde vahdetle- refine Beyaz Sarayda büyük bir öğle |rini bulmuş olan milletlerimiz, bu- gün, ayni politika, ayni sulh ve ayni Bu vaziyette, Majeste valde kra-| geniş ve realist enternasyonal iş bir- İçe Mari, Altes ruvayal naip Prensliği zihniyetine malik bulunmakta- Paul, Altes ruvayal Prenses Olga, |dir. Bütün komşularımızla olan dos- Türkiye Cümhuriyeti Başvekili Ek-|tane münasebetlerimiz, enternasyo- selans Celâl Bayar ve refikası, Yu- İnal müahedelerden çıkan garantileri goslavya Başvekili ve Hariciye Nazı- | takviye etmekte ve Avrupanın bu rı Ekselans Stayadinoviç ve refikası, | kısmında nizamın idamesini temin Türkiye Hariciye Vekili Ekselans | eylemektedir. .Doktor Rüştü Aras, münakelât nazı-| İstikbale tam bir emniyetle Milletlerimiz, kendi emniyetleri hissi ile mütehaşrik olarak ve İstik- ballerine tam bir iyetle bakarak, > M Haydar Aktay ve refikası, saray | gayretlerinin büyük bir kısmını re (“nazırı B. Antiç, Belgrat belediye mec | fahlarını âftiriiya ve devamlı * ser- İsi relsi B. Tiç. Bayan Refi Bayar, | etlerini fazlalaştırmıya tahsis ede- bilmektedir. Bu derece güzel ve bu derece mi- safirperver memleketinizde yaptı- ğım son seyahatim esnasında, Reisi- cümhurun enerjik ve hâkim önderli- ği ve ekselânsınızın riyaset ettiği hükümetin münevver idaresi altında 'Türk milletinin ne derece muhteşem neticelere varmış olduğunu görmek fırsatını elde ettim. Yine o zaman, 'Türk milletinin Yugoslavya milleti- ne karşı ne derece dostluk hisleri bes lediğini ve sulhe ve Balkan iş birliği. ne ne derece teşne olduğunu da çok iyi hissettim, Yugoslavya ve Yugoslav milleti bu hâdisede, milletlerimizin ayni he- defleri gütmekte olduklarının başka bir bürhanını daha müşahade etmek- tedir. O hedefler ki, bunların başarıl masına milletlerimiz, bütün Balkan milletlerinin meğfaati lehine, diğer müttefik memleketlerle tam anlaşma halinde samimi surette çalışmakta- dır. Kadehimi, Türkiye Relslcümhuru Ekselâns Kemal Atatürkün şerefine, aziz dostum Başvekil, sizin sıhhatini. ze, Bayan Bayarın sihhatine, dos- tum B. Rüştü Arasın sıhhatine ve dost ve müttefik Türkiye Cümhuri- yetinin terakki ve tealisine kaldırı- yorum. Celâl Bayarın nutku Türkiye Başvekili Celâl Bayar a- şağıdaki nutukla cevap vermiştir: Bay Başkan, Büyük bir belâgatle tercüman ol- duğunuz fevkalâde dostluk hislerin- den dolayı derin minnettarlığımı ar- zetmeme müsaade buyurunuz. Hakkımızda lütfen ibzal eylediği geniş misafirgerverlikten dolayı kral ik hükümetine, mümtaz şefinin şah sına da teşekkür.etmek ve bize gös- terdiği bütün dostluk nişanelerinden dolayı da asil Yugoslavya milletine şükranlarımızı bildirmek benim için çok zevkli bir vazifedir. Asil Yugos- lav milletinin misafirperver toprak» larında bizi kabulde gösterdiği sa - mimiyetten dolayı derin bir heyecan duyduk. En aziz dileği kardeş milletin sa- daha bir çok zevat hazır bulunmuş- adet ve refahını daima daha yüksek i >> İgörmek olan bütün sadık dostluk hislerine tercüman © - larak bu anda güzel memleketiniz de bulunduğumdan dolayı duydu - ğum derin sevinci söylemeye lüzum yoktur. Bay Başkan, Hemen hemen beş sene oluyor ki, hükümetlerimiz memleketlerinin ; | mutlak azimlerine tercüman olarak, bugünkü samimi münasebetlerimi - zin mukaddimesi olan Türk — Yu-|| goslav dostluk devresini resmen te- yit eyliyen dostluk muahedesini im- || Za ettiler. Mesut hâdiselerle dolu 0- lan bu maziye bir göz atacsk olur - sak, memleketimizin mukareneti sa- hasında gidilen yolun ne kadar bü- yük ve milletlerimizin ateşli aşkı sa- yesinde başarılan eserin ne kadar güzel olduğunun müşahedesile ifti - har hisleri duymaktan kendimizi a- lamayız. Sulh ve müsalemet yolu Milletler, bizim milletlerimiz gibi böyle bir mukaddes ideslle hareket ederlerse barış ve ahenk yolu zanne- dilebileceğinden daha az çetin olur Bu hususta en güzel misale malik bu lunmuyor muyuz? Milletlerimizin şeyanı takdir kurucusu oldukları dost luğun remzini teşkil eden ve içinde Türk — Yugoslav dostluğu tam in - kişafını bulan Balkan Antantı, bu yekpare kütle buna misal değil mi- dir? Memleketlerimizin diğer Balkan Antantı müttefiklerimizle, Yunanis- tan ve Romanya ile teşriki mesal ey- lemesi ve onları biribirlerine bağla- dığına şüphe olmıyan dostluğa tâbi olarak komşularımızla münasebat idame ötmek suretile takip ettikle - ri müşterek siyaset, milletlerimize sulhün ve refah duygusunun temi - nini istihdaf eden ayni ideal sevkile de, en mesut ve en objektif neticele- ri verecektir. Kendi azası arasında mütemadiyen artan bir tesanüdü te- min etmekle beraber © onlara diğer devletlerle de en iyi münasebat idame etmek imkânını veren Küçük An » tantın bariz vasıflarından biri de iş- te budur. Böyle berrak bir hava i - çinde milletlerimiz istikbali ancak emniyetle derpiş edebilir. Güzel memleketinizde kısa ikame tim esnasında, Yugoslav milletinin kiyasetli bir hükümetin iyi idaresi sayesinde milli serveti artıracak € - serler elde etmeye muvaffak oldu - ğunu görmek fırsatını buldum. Ke- za Yugoslav milletini Türk, milleti ne bağlıyan dostluğun ne kadar sa- mimi ve derin olduğunu müşahede etmek sevincine de nail oldum. 'Ekselânsınız, memleketimize yap- tıkları son seyahatin intibâlarını bu- rada çok dostane bir ifade ile temin etmek lütfunda bulundular. Emin o- lunüz ki, bütün Türkiye, dost mem- leketin mümtaz devlet adamının bu ziyareti hatırasını hâlâ canls olarak muhafaza etmektedir ve size göste- rilen kabul, Türkiyenin Yugoslavya- ya karşı duyduğu hislerin hakiki ve samimi bir ifadesinden başka bir şey değildir. Kadehimi Yugoslavya kralı majes- te ikinci Piyerin şerefine, naip Altes Ruayal Prens Pol'ün ve Rejans mec- lisi azası ekselânsların şıhhatine dost ve müttefik asil Yugoslavya milleti- nin itilâ ve refahına kaldırır. Sizin ve nazik Bayan Stoyadinoviçin şahsi saadetlerine içerim. Türk gazetecilerine ziyafet Belgrad, 10 (Hususi surette giden arkadaşımızdan) «—— Başvekil B. Celâl Bayarın ziyareti münasebetile Bel- gradda bulunan Türk gazetecileri bu gün öğleden sonra Avala ajansını zi- yaret etmişlerdir. Türk gazetecileri genel direktör B. Yuvanoviç tarafın- dan karşılanmış ve şereflerine bir çay ziyafeti verilmiştir. Türk gazetecileri Avala ajansında bir müddet kalarak ajans arkadaşla- rı ile görüşmüşler, bilâhare tesisatı ve bilhassa ajansın radyo İstasyonu- Bu gezmişlerdir. Belgrad, 10 (Husus surette giden arkadaşımızdan) — Kral riyabet meelisi âzaları B. Stankoviç, ve Pero viç bugün Başvekil B. Celâl Bayan kabul etmişlerdir. Belgrad, 10 — B. Celâl Bayar ve refikası, yanlarında B. Stoyadinoviç refkiası TAN Başvekilimize Belgradda'lYarDımM çok iyi kabul gösteriliyor olduğu halde, Prens Paul LİSTESİ Dün matbaamıza müracast ederek Kırşehir felâketzedeleri için yardım da bulunan okuyucularımızın isim « leri aşağıdadır; Lira K. 1603 05 Evvelki yekân 49 50 İstanbul gazete bayileri ve müvezileri 280 Üsküdar 68 inci okul B. 2 talebesi : 100 Beyoğlu 17 inci okul 3 ün- cü srnıf talebeleri 1656 95 Yekön * Kızılay Eminönü şubesi, Kırşehir nafları Devlet Sermayesinin Kontrolü (Baş 1 incide) dare meclisi reislerinden terekküp &- decektir. Başvekâlete bağlı bir umumi mu- râkabe heyeti kurulacaktır. Bu ka- nunun hükümlerine tâbi teşekküller, ellerinde bulunan teşebbösleri husu- si hukuk kanunlarına göre idare e- dilmek ve hükmi şahsiyeti haiz bü- Junmak üzere kurulacak mahdut me suliyetli müesseselere devre mecbur- durlar. Kurulacak müesseseler hükü- metin teklifi ve umumi heyetin ka- rarile limitet veya anonim şirket ha- Yini alabilirler. Bu takdirde hissedar- Jarın Türk olması, hisse senetlerinin nama muharrer bulunması şarttır. Sermayesinin eri az yarısı bu kanu- na tâbi teşekküllere ait bulunan şir- ketlerin murakabesi bu kanun hü- kümlerine tâbidir, Umumi murakabe heyeti reisi ve azası ile bürosunda çalışanların o ve teşekküllerle kurdukları müessesele-| rin idare metlisi Veya idare komite reisi azası, umumi müdürleri, mua- vinleri ve diğer bütün memur ve müs tâhdemleri hariçte hiçbir işle meş- gul olamazlar. Ancak bu teşekkülle- rin umumi müdürlerile muavinleri ve birinci derecedeki imza salâhiye- #ini haiz memurları İcra vekilleri he- yeti kararile bu kanun hükümlerine *âbi diğer bir teşekkül idare meclisin de aza olabilirler, Sümerbank, Etibank, Türkiye Cüm huriyeti Ziraat Bankas ve Deniz- bank kanunlarile devlet ziraat işlet- meleri kurumu kanunundaki hüküm lerden bu kanuna muhalif olanlar mülgadır. Bu teşekküller ile müesse- selerin salâhiyetli idare ve murakabe uzuvları neşri tarihinden itibaren bir sene içinde bu kanun hükümlerine göre teşkil olunur, Bu kanunun hes ri tarihinden itibaren bir sene içinde yukarki teşekküllerin sermayesinin! tamamı kendilerine ait olan şirketle- iri bu kanun hükümlerine intibak et- | tirmiye mecburdurlar, Sümerbank ve ona bağlı müessese. ler hariç olmak üzere diğer teşekkül ve müesseselere karşı bu kanunun meriyete girdiği tarihten evvel akte- dilmiş taahhütlere şamil değildir. eren neşri tarihinden müuteber- ————— müzesinde İtalyan portre. sergisini gezmiştir. Belgrad. 10 — B. Celâl Bayar. yarın Öplenatz'a gidecek ve kahr. man kral Aleksandrın mezar önün- de eğilecektir. Gazetelerin hararetli neşriyatı Belgrat, 10 (Hususi surette giden arkadaşımızdan) — Bütün sabah gazeteleri, B. Celâl Bayarın Belgra- da müvasalatına ve huduttan itiba - reh payitahta kadar her tarafta balk tarafından Türk Başvekiline yapılan muazzam sempati tezahürlerine ge- niş sayfalar tahsis etmektedir. Gaze- teler, Belgrat istasyonundaki kabul merasimini anlatırken iki hükümet reisinin musafahalarının hassaten sa mimi mahiyetini bilhassa tebarüz | ağırlamışlardır. Rumen Milli Bayramı Kutlandı Dünkü Rumen milli bayramı Ha- liçte Konstanca adlı Rumen denizal- & gemileri yatak gemisinde verilen bir çayla kutlandı. Bu tören tabii bir cereyanla çok neşeli bir Balkanlılık bayramı, bilhassa Türk ve Rumen denizcilerinin bir kardeşlik toplantı sı şeklini aldı. Balkan usulü bir ho- ra oynamak için geniş bir halka ku- rulduğu zaman bütün Balkanlılar ay ni heyecanla harekete geldiler. Bun dan sonra her millet kendi milli dans larını oynadı. Yalovada Balkan Ba- sın Kurumuna verilen suvarede Türk ler bu sahada geri kalmışlardı. Zey- bek oyniyan tek bir Türk çıkmamış- tı. Dün akşam Kahraman bahriyeli- lerimiz yüzümüzü ağarttılar. Teğ - men Mithat ve Müzaffer Yaman zey- bek oynadılar ve çok alkışlandılar. Yüzbüşı Kemal ve Necati, Bayan Nedret ile beraber lâz oyununda çok muvaffak oldular. Kazaskada Teğ - men Muzaffer kendini gösterdi. Çif- te telli, Teğmen Mithat ve Teğmen Bicustun tarafından umumi bir Bal kan oyunu mertebesine yükseltildi. Bu oyun Rumen gemisinin neşeli doktoru yüzbaşı İtsu Juan'ı coştur- du. Bir Türk ve iki Ramen denizcisi arasında neşeli bir çiftetelli aldı, yü rüdü, Törende, yukarıda isimleri geçen deniz sübaylarımızdan başka, İstan bul deniz komutam yarbay Mahmut, Aydın Reis komutanı binbaşı Cev- det, Gür komutanı binbaşı Bürha - neddin. birinci makine sübayı yüz - başı Necati ve Şeref, ikinci İnönü ko mutanı yüzbaşı Mazlüm, birinci:ma- kine subayı Namık, Fahir ve diğer birçok Türk ve ecnebi misafirler ha- zır bulunmuştur. Konstanca gemisi komutanı binbaşı Jutaş ve yine Ha - liçte tamirde bulunan Delsino deni- zaltı gemisi komutanı binbaşı Kor- nilyo ve Rumen konsöloshanesi er- kânı ve iki geminin sübaylarile be - raber misafirlerini çok samimiyetle Geç vakite kadar pek neşeli bir va kit geçirilmiş ve müttefik milletin milli bayramı kardeşçe kutlanmış- tır. Dün sabah, Rumen baş konsolosha nesinde bir kabul resmi yapılmış, vali, vilâyet erkânı, konsolos hazır bulunmuşlardır. Merasimde Türk ve Rumen milli marşları çalınmış, kap tan Foçyano tarafından bir nutuk söylenmiştir. Kaptan Foçyano nut- kunda Türk ve Rumen dostluk mü- nasebetlerinden ve arada mevcut birlik ve kardeşlik bağlarından bah setmiş, çok alkışlanmıştır. Nutuk - tan sonra, Atatürkün, Majeste Ru - men kralının ve ailesinin ve Balkan devletleri reislerinin şereflerine ka- deh kaldırılmıştır. Rümen milli bayramı münasebeti Je sabahleyin Taksim kilisesinde bir ruhani ayin yapılmıştır. Ayinde Ru manya metropolidi, İstanbul valisi, Fransız, Yugoslav, Çekaslovak, Yu - nan ve Polonya konsolosları ile €$- leri de hazır bulunmuşlardır. Rumanyadaki merasim Bükreş, 10 (A.A) — Bütün Ru - manya bugün şevk ve heyecan için- de milli bayramını kutlamıştır. Bu münasebetle hükümet o merkezinde büyük bir geçit resmi yapılmış ve kral, yanmda hükümet âzası ve dip lomatlar olduğu halde, bu geçit res minde bulunmuştur. Geçit resmine eski muharipler ve gençlik askeri teşkilâtı mensupları da iştirik eyle- miştir, Belgrad, 10 (A.A.) — Avala Ajan sı bildiriyor: Gazetelet-Rumanyanın milli bay- ramı münasebetile, Rumanya hak - kında hararetli makaleler yazmak - tadır. Samoprava diyor ki; “Rumanya yeni bir kuvvet ve ha- yatiyet kaynağı, dostlarına mutlak bir itimat telkin eder. Biz, Ruman- yanın dostu idik. Dostuyuz ve dostu !/Putlar 11-35-1938 (GAŞMAKALEDEN MABA Taptığımız (Başı 1 incide) İstanbul adliye binası işi; içinde dönüp dolaştığımız çıkmaz yollarif) berbatlığını bir şimşek gibi ayı tıyor. Geçen ikineikânunda o Tstanb müddelumumisi gâzetecilere $u leri söyledi: “Şubatın ortasında €$ hapisanenin yıkılmasını mün ceğim.,, Böyle bir davet şubatta da, marti ta da gelmedi. Mayıs oldu, hâlâ b “Bu bedelden aşağı kim yapar?” d ye bir azaltma açılmış. Biri çıkmı$i yüzde yirmi azaltmış. Vakit ve 7 manında ihale yapılmamış. En fiyat veren müteahhit, fena bir kü mara giriştiğine ve bu fiyatla işini yapamıyacağına karar vermii caymış, Bunun üzerine yeni bir zaltma açılmış. Bu defa tahmin eö len fiyattan ancak yüzde iki kırı bir müteahhit bulunabilmiş. Bu te lif “lâyık bir had” sayılmamış. mükemmel bir çıkmaza girmiş. Işin içinde hazine zarar etmesifi diye endişe mevzuu olan para nih yet 1000, 2000 lira içindedir. Faks'| diğer taraftan adliyenin yapılma için bütün bir sene kayboluyor. B: günkü yer, yangından kaçıp birk ay için sığınılmış muvakkat bir kö şedir, Burada bir hâkimin selâmet! düşünmesi, hüküm vermesi, iş çı ması imkânsızdır. Darlık ve karışı lık içinde adalet ölçülerinden acı f€ dakârlıkları göze almak lâzım gel yor. Bunun hasıl edeceği zararı maf di bakımdan milyonlarla ölçmek ir kânsızdır. işte idari makinemize inkılâp rü hunun ve aklının hâlâ hâkim ol# maması, hâlâ eskiden kalan bir 1 kım korkunç putlara tapmamız, le her işimizi geriye bırakıyor, kıymetli, enerjilerimizi yutuyor, caba bin lira ucuza yapılabilir mit endişesile milyonluk kiymetleri ediyor. , Adliye binası işi ancak bir mi! dir. Idari hayat içinde zaman ve nerji öldüren, vatandaşlara saçan yavaşlığın, menfiliğin hergü'! görülen binlerce misalinden anes biridir. Garibi şu ki bu işlerin hiç bir sus lusu bulunamaz. Yegâne suçlu, fi mukavemetler yaratan eski temdir. Ahmet Emin YALMAN İnebolu Süvarisi Mahküm Oldu İzmir, 10 (Tan muhabirinden) Birçok vatandaşların ölmesi ve E& bolması ile neticelenen, batan İnebi| lu faciası davası bugün nihayet b du. Ve ağır ceza mahkemesi kars rını verdi. Batan İnebolu vapuru varisi Mehmet Ali kaptan dokuz # B. Ruzveltin Cenubi Amerika Seyahati Vaşington, 10 (A.A.) — Salâhiy”i tar hamafil, B. Rooseveltin ceni Amerikaya bir seyahat icra etme” | nin harici siyasetteki vaziyetin in şafına tabi olduğunu beyan eti tedir. Amerika Reisicümhuru, forniyaya gitmek, sonra Meksika “| hillerinde balık avlamak ve hattâ tevfikan 20 Mayıs 988 tarihine mi pazar günü saat 16 da klüp c Fa kılınacağından müessis Azanın