20 Mayıs 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

20 Mayıs 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

Dün ağır ceza mahkemesinde bir Türklüğe hakaret davasına devam e- dilmiştir. Suçlu yerinde Kristiyan - ya, Marika ve Antuvanet isminde üç kadınla Jorj, Piyer, Vaskem ismin- de üç erkek bulunmuşlardır. Davanın Şevket ve Eşref ismin - deki diğer iki suçlusu mahkemeye gelmedikleri için onların gıyabında devam edilmiştir. Iddia şudur: Beyoğlunda Aynalı çeşme soka - ğında oturan Madam Kristiyanya ile ailesi kendilerine isabet eden bir tay yare piyangosu münasebetile ziyafet vermişlerdir. Bu eğlenti gece yarısına kadar de- vam etmiş, fakat Eşrefle Şefik gra- mofon gürültüsünden rahâtsız olduk | ları için kendilerine evvelâ vaktin geş olduğunu ihtar etmişlerdir. Söz dinletemeyince, tekrar rica etmişler dir. Bu sırada Kristiyanya ve diğer suçlular Eşrefle Şefiğe hakaret eder MÜDDEİUMUMİLİKTE: Şiledeki Vapur Kazası Tahkikatı Neticelendi Müddelümümilik geçenlerde Şile önünde çarpışan ve her ikisi de mü- him yara aldıkları için Jlmanimıza dönen Galata ve Suat vapurları hak kındaki tahkikatını dün bitirmiştir. Şimdiye kadar yapılan tahkikat, hâ dise zamanında Suat vapurunda bi- rinci kaptan bulunmadığı halde De- niz Ticaret Müdürlüğüne verdiği be yannamede kaptan var gibi gösteril miştir. Vapuru ikinci kaptaniz eh- Tiyetnamesi bulünmüiyan sahibi, hare ket ettirmiştir 'Müddetumurnilik bü tün bunları ve müsademenin şekil - derini tespit etmiş; -ehli vukuf sıfa - #le Deniz Ticaret Müdürlüğünün de mütalessını almaya lüzum görmüş - für. Dosya dün Deniz Ticaret Müdür- Yüğüne gönderilmiştir. Alinacak ra- pora göre, suçlu kaplan Hakkında ta- kibata devam edilecektir. Zimmetine para geçirmekten suç- Vu Beyoğlu postanesi gişe memuru Niyazi, asliye üçüncü ceza mahkö - mesinde beraet kararı almıştır. Müd delumumilik dün bu kararı suçlu - nün aleyhine olarak temyiz etmiş - tir. Müddeiumumiliğe Dovet İstanbula geldiği anlaşılan Eski - şehir sorgu hâkimi Mehmet Ali Ok- hanın âcele Istanbul Cümhuriyet Müddelumumiliği birinci tetkik da - iresine müracaatı istenmektedir. - Mektepten Bir Sürü Eşya Çalınmış! Sultanahmet birinci ceza mahke- mesi,dün Zeytinburnunda 58 inci ilkmektepte geçen bir hırsızlık id- diasını tetkik etmiştir. Davanın suç- luları ayni metkebin hademesinden Meliha ile Hayriye idiler., İddia ya göre hâdise şöyle olmuştur: 23 nisan bayramı © münasebetile mektep idaresi yoksul çocuklara el - bise ve ayakkabı dağıtmış, artan 19 çift ayakabı müdürün masası üstün de kalmıştır. Sabahleyin müdür gel. diği zaman bu ayakkabıları yerinde bulamamış, çekmece kilitlerinin de kırıldığını görmüştür. Hırsızlar, dersanelerde çocukla » rın kilitli bütün gözlerini kırmışlar, ne varsa hepsini alıp götürmüşler - dir. Polis tahkikat yapmış, mektebin dış kapılarının kilitli ve duvarların aşılmaz bir halde bulunduğunu gör- düğü için hırsızlığın içeriden yapıl dığı neticesine yarmış ve o göce mek tebin iitisalindeki odada bekliyen Meliha ile Hayriyeyi suçlu olarak tutmuştur. Bunlar suçu tamamen inkâr et -|| işler, muhakeme şahitlerin çağırıl yası için talik edilmiştir. Mahkemelerde "Türklüğe Hakaret Suçiuları Piyango Ziyafetinden Sonra Kavga Etmişler lerken Türklüğü de tahkir etmişler- dir. Geçen celsede vakit geç olduğu için Marikanın sorgusu yapılama - miş, dünkü celsede dinlenebilmiş - tir. Marika, kendisini şöyle müdafaa etmiştir: — Bay reis, buraya yanlış olarak çağırıldım. Ben maznun değil, Şa- hidim. Eşrefle Şefiği şimdi de gör - sem tanımam, Pijama ile gece sokakta gördüm. Bu eve davetli misafir olarak git - miştim. Bu iki zat bütün rakı Şişe - lerini, su bardaklarım pencerelere yağdırdılar, bütün camlar kırıldı. Ayni zamanda bize ve ev sahiplerine hakaret ettiler. R. Bundan sonra mahkeme birkaç şa hit dinlemiş, gelmiyen şahitlerin ça- #ırılması için de muhakemeyi talik etmiştir. MAĞŞUŞ MAL : Bozuk Pastırma Satan Bakkal Mahküm Oldu Asliye birinci ceza mahkemesi, dün bir kokmuş ve sıhhate muzır pas tırma satma davasını tetkik etmiştir. Suçlu Fenerde bakkal Andondur, Za- bıtai belediye memurları teftiş vazife lerini yaparlarken Andonun dükkâ- nında kokmuş pastırma bulmuşlar, bu pastırma belediye kimyahanesinde tahlil ettirilmiş, hakikaten kokmuş ve sıhhate muzır olduğu anlaşılmış- tır. Mahkeme dosyayı tetkik ettik- ten ve şahitleri dinledikten sonra su çun sabit olduğu neticesine varmış, Andona 3 gün hapis ve beş lira para| cezası vermiştir. FUHŞA TEŞVİK : İhtiyar Bir Kadın Muhakeme Ediliyor Dün asliye birinci ceza mahkemo- | sinde bir fuhşa teşvik ve gizli Tan- devu evi açmak davasına başlanmış- tır. Jandarmalar suçlu yerine Anna isminde yaşlı ve çok şişman bir ka- dın getirmişlerdir. Sorgu esnasında sulh mahkemesi kararile tevkif edi- len Anna türkçe bilmediği için mah- kemede bulunan hukuk mezunu staj yerlerden bir bayan kendisine ter - cümanlık etmiştir. Iddia şudur: | | Polis kânunusaninin on dokuzun - cu günü Madam Annanın evinde bir araştırma yapmış, bir odada Kara - betle Şükranı, Moizle Avangelyayı, başka bir odada 918 doğumlu Mari- ka isminde bir kızı bulmuştur. Bu - nun üzerine Madam Anna muayyen mıntaka haricinde gizli birleşme evi açmaktan ve genç kızları fuhşa teş- yikten suçlu olarak müddej umumi- liğe verilmiştir. Kadın kendisini etmiştir: — Benim büyük bir evim var. O- şöyle müdafaa TAN Fransız - İtalyan İnkıtaa (Başı 1 incide) arasında müzakerelere yeniden baş- lamak imkânları suya düşmüştür Hat tâ en son haberlere göre müzakere- lerin kâmilen terki de beklenebilir. Bu hâdisenin iki sebepten ileri geldi- ği anlaşılmaktadır; Birincisi, Fransa nım İspanya cümhurlyetini kurtar- mek için kara hudut yoliyle silâh ve mühimmat o göndermesidir. Siayor Musolini bu yüzden birkaç gün ev- vel Cenevede söylediği nutukta, mü- zakerenin sonunu kestiremiyeceğini, çünkü ikl tarafın İspanyada biribiri ne zıd vaziyet aldıklarını anlatmıştı İspanyada Cümhuriyet kuvvetlerinin gösterdikleri omuannidane mukave- met, İtalyanın bu kanaatini kuvvet. lendirmektedir. Çünkü İtalya tara- fından böyle bir mukavemet bekle- nilmemekte idi. Ayni sebeple alâkadar ve ona bağ lı olan daha başka hedefler de var- dır. O da Fransa tle Sovyet Birliği, ve Çekoslovakya Sovyet Rusya ara- sındaki karşılıklı yardım misakların Fransa ile İtalya arasında anlaşmayı ileri götürmeden evvel böyle bir te- şebbüste bulunmağa karar vermiş ol- dukları tahmin edilyor. Hattâ Hen- Taynın Londrayı bu maksatla ziyaret ettiği ve İngiliz mahafiline Çek - Sov yet misakının feshi lizimgeldiğini söy lediği bildirilmektedir. İkinci sebep; Fransanın müstemle- keler ordusunu takviyeye ve müstem, lekeleri müdafaa işini umumiyetle Fransayı müdafaa plânına sokmağa karar vermesidir. Fransa, müstemle- keler ordusunu 70,000 arttırmayı ka yarlaştırmış ve bu askerlerin 20,000 i- mi Hindi Çiniden, gerisini de Afrika- dan temin etmek için tedbir almıştır. İtalya, İngiltere ile yaptığı anlaşma- da Üibyadski askeri kuvvetlerini erk meye karar vermiş olduğu için, Fran-| sanın bu hattı hareketi, İngiltere - İtalya anlaşması üzerindede tesir yapmaktadır. İngiltere ile Fransa arasmda yapı- lan son müzakereler sırasında İngil- terenin, Fransa - İtalya müzakerele- İrini de kolaylaştırmak maksadile â- raya girmesi kararlaştırılmış oldu- Bundan İngilterenin Roma sefiri Lord Pört dün, ortaya çıkan güçlükleri ber taraf etmek maksadile İtalya Harici- ye Nazırı Kont Çiyanoyu ziyaret et- miştir, Mülâkat uzun sürmüş ve Lord Pört İspanya meselesi yüzünden hâ- sıl olan tevakkufu hayirhahane bir ta vassutla bertaraf etmek arzusunda bulunduğunu söylemiştir. Londra mahafili, İtalyanın Fransa tarafından Barselonaya esliha ve mü- dalarını erkeklere kiralarım. Hâdise günü ahbaplarımla iskambil oynu - yordum. Hizmetçi kız benim haberim olmadan kapıyı açmış, Madrik ismin- || deki bir adam bu kadınları getirmiş ve bekâr erkeklerin odasına koymuş, || Sonra da eyi batırmıştır. Bu bir ifti- radır. Mahkeme bözü şahitleri dinlemiş. gelmiyen şahitlerin çağırılması için de muhakemeyi başka bir güne bi -|| rakmıştır. YARDIM LISTESI Kırşehir telâketzedeleri için Kizı- lay Beşiktaş şubesine 845 lira 49 ku- ruş yatırılmıştır. * Kirşehir »elzeleri felâketzedeleri ne yardım için Kızılay Beyoğlu şube sine yatırılan paraların yekünu, 1575 | | lira 42 kuruştur. İ (Başı 1 incide) Dün Reyhaniye'de Türkleri il yaralıyanların elebaşısı Haydar İİ Hassan Misto hükümet tarafın - dan Reyhaniyeden uzaklaştırıl - İskenderuna Mi zar yerinde silâh attığı için eee kif edildiği zaman ittihadı va- tani kartını göstererek serbest bırakılmıştı. O zamandanberi de rın şimdi İskenderunda nasıl bir | hattı hareket takip edeceği bel- | değildir. Bitaraf mahkemenin faaliyeti Antakya, 19 (A.A.) — Anado- Ju Ajansının Kususi muhabiri bildiriyor: Bitaraf mahkeme ilk kararını feshettirmektir. Duçe ile Führerin,| İR NOTA VERDİK i Hatayda Yolsuz Hareketler ve Fesat Hâlâ Devam Ediyor Konuşmaları Uğradı himmat vermek suretile ademi mü- dahale prensibini ihlâl etmekte ol- duğunu bahane ederek General Fran ko lehinde yeni bir müdahalede bu- lunmasından korkulmaktadır. İtâlya- nın böyle bir hareketi, İngiliz - İtal yan itilâflarını tehlikeye düşürecek- tir. Lord Pörtün bu noktaya Kont Çi anonun nazarı dikkatini celbetmiş ol- duğu söylenmektedir. Diğer taraftan Ademi müdahale Reisi Lord Plimuth ile Fransa sefiri B. Korben Pirene hududunun kon- #rolü ve yabancı gönüllülerin İspan- yadari çekilmesi meselelerini konuş” maktadırlar, Bu konuşmaların ne ne- tice verdiği henüz belli değildir. Bu müzakerelerin bugün Ademi müdahale komitesine dahil diğer aza ya teşmil edileceği ahlaşılıyor. Bir Fransız gazetesinin tekzibi Paris, 19 (A.A) — Ordu ile müna- sebatı malüm olan Lö Jur Eko dö Ps- talyan gözetesinde intişar eden ve Fransa erkânı harbiyesinin Barselo- nayı kurtarmak için son bir müdaha lede bulunmuş olduğunu iddia eden İyarı resmi haberi hakkında mütalea- | lar serdederek diyorlar ki: “Bu haber, baştan başa uydurma bir haberdir.” Fransız Başvekilinin sözleri Paris, 19(A.A.) — B. Daladiye, mat buata boyanatta bulunarak Fransada neşredilmekte olan yanlış haberlerin aleyhinde bulunmuş ve şöyle demiş- — Bazan şu veyn bu memleketin seferberlik yapmış. olduğu, bazan ransanın bir ülitmatom aldığı haber veriliyor. Bazan da bize saçma birta. kım kararlar, musllhane maksatları. mızla taban tabana 21* kararlar isnad olunuyor.” B. Dalâdiye, yanlış haber işae edeh' lerin kanunen tecrive edileceklerini | bevan etmiştir. Alman matbuatının mütaleası Alman matbuatı Fransa - İtalya me selesile alâkadar olmakta ve Fransa- 'nin takip ettiği siyasetle Charmerlay- nin vaziyetini bozduğunu ve müşkül leştirdiğini yazmaktadır. Anadolu Klübü; 30 uncu Yıldönümü Merasimi Anadolu klübünün 30 uncu yıldö- nümü, pazar günü ve akşamı klüp merkezinde kutlanacaktır. Gündüz, merasim saat 14 de başlıyacak, İstan bol maçı yapılacaktır. Bunu, emekli sporcuların ve Fenerbahçe - Altınor du takımlarının karşılaşmaları takip edecektir. Gece de klüp merkezinde muhtelif eğlentiler yapılacaktır. a dün vermiştir. Muhakeme edi- lenler Aktepede Partizanların tecavüzüne uğrıyan beş Türk - tür, (lüddelumumi mevkufların terziye edilmesini istemiştir. Mahyeme bunlardan üçünü hâ - dise ile alâkaları olmadığından bernetlerine ve diğer ikisi hak- kında başka şahitlerin dinlen - mesi için muhakemenin tehirine karar vermiştir. Berset edenler serbest bırakılmıştır. Tekzip edilen bir haber Antakya, 19 (A-A.) — Ana- dolu ajansının hususi muhabi- rinden: i İntihabat komisyonu genel sekreterleri, komisyon ajanla- rından bazılarının İstifa etmiş olduklarına dair haberleri tek- zip etmektedir... ri, dün Kurriere Padano adındaki İ-|”, İ miş oldukları teyit olunmaktadır. bulspor - Anadolu arasında bir voley | (SAŞMAKALEDEN MABAT) Atatürk Ve. Türk Milleti (Başı 1 incide) ransız siyasetinir çirkin yol- larda dolaşması ve âdi tezvir Yasıtaltarile iş görmeğe - çalışması bizde elbette teessür uyandırdı. Biz Fransız milletini dost biliriz, seve-| reketleri Fransaya ( lâyık görmeyiz | Hakikatlere göz yuman haris bir si- yaset yüzünden Fransanın günden güne İtibar ve emniyetten mahrum kalmasından, dostluklarını kaybet- mesinden dolayı Fransızlara acırız. Hâdiselerin, Yakın Şarkın barış ve istikrarını sarsacak bir cereyan al- masını da katiyen istemeyiz. Fakat şu nokta hakkında sarsılmaz bir kanantimiz vardır ki, hâdiseler bungi yolu tutarsa tutsun, hakları- mıza ve bize karşı yapilan taahhüt- lere mutlaks tam bir şekilde kavuşa cağız. Taahhütleri bozmak yolunda- ki her manevra sıfıra inecektir. Bu hedefe varmak için tutulacak her yolun, en doğru, en baklı, en dürüst yol olacağına Türk milletinin iptida- dan imanı vardır. Ahmet Emin YALMAN Japonlar Suçovu Alehlar mediğini ve ortalıkta nisbeten sü - künetin hâkim olduğunu söylemiş » tir. Diğer haberler, Suçov şehrinin şiddetli bombardımanlar yüzünden hemen kümilen harap olduğunu an - Istmaktadır. Japon kaynaklarına göre, Japon | kuvvetleri bugün öğle vakti şehtin İş | gelini tamamlamışlardır. Çin garnizonü cenubu şarkiya döğ ru riçal etmektedir. Japon kuvvetleri | Çinitİerin yolunu kesmeğe uğraşmak | tadırlar, Japonlar, Suçov'un 250 ki - lometre garbitdeki Lunghay demir yolunun iki tarafında geeyaeçimi ç tahkim etmektedirler. elik UYUN Mi sindek? tarafından işgal ödilmesi üzerine in- hal etmiş olduğu söylenmektedir. Japon kıtastının Hanşuang ile Terş- vang arasındaki büyük kanalı geç - Japonların Suvoç şehrini işgalden maksatları Çinin bütün merkezi kı askeri makamatı, Çinlilerin kuvvet leri bütün Lunghây © hattı üzerinde Japon ilerlemesini imkânsız bir ha- le getirecek şekilde dağıttıklarını ha ber veriyor, bu yüzden Japon cen kinin dalma tehlikeye maruz ka cağım ve Suğov'ün sukutü yüzünden Çinlilerin mühim bir zıyaa uğramış sayılmıyacaklârını ilâve ediyörlar. Bir habere göre Suçov şehrini mü dafaa eden 150 bin kişinin «âkıberi henüz anlaşılmamıştır. Japonlar, bun ların kâmilen imbhasını bekledikleri- ni haber veriyorlar. Diğer bir habere göre şehrin dahi linde korkunç sokak muharebeleri vuku bulmuştur ve bu muharebeler devam etmetkedir. o—— Türk Denizcileri Varna Meçhul Asker Anıtına Çelenk Koydular (Başı 1 incide) Belediye reisi, Atatürkün sıhhati ve Türk milletinin refahı temenni- sile söylediği nutukta, Hamidiyenin bu ziyaretinin iki memleket arasın- daki iyi komşuluk münasebetlerinin bir neticesi daha sıkı kültürel ve e - konomik teşriki mesainin başlangı- || cı olduğunu kaydeylemiştir. Hamidiye kumandanı kral Bori - sin sıhhatine, Bulgar milletinin re- fahına kadehini kaldırmıştır. Teşekkür Beşinci çocuğumun müşkül doğum işinde yüksek bir maharet ve mu- vaffakıyet gösteren ve maddi husu - satta da pek Tütufkâr davranan Ca - Zaloğlu Sıhhat Yurdu operatörü Or- Ban Unalana aleni teşekkürümün bil || dirilmesinde muteber gazetenizin de- | lâletini saygılarımla dilerim. Eyüp orta okulu yardirektörü ve resim öğretmeni EMİN ŞENDİL lem ephelerinin şehi Taponlar| 20-5-1938 Rİ Ankara Radyosu ÖĞLE NEŞRİYATI: Sant; 1240 Karışık — plâk neşriysğ 1230 Plâk: Türk musikisi ve halk kıları, 13,15 Dahili ve harici h AKŞAM NEŞRİYATI: Sant: 1840 Karışıkı (opâlk nos 19,15 Türk musfkisi ve halk şarki (Hikmet Rıza ve arkadaşları) 20,00 S8) ayarı ve Arapça neşriyat, 20,15 Türk si edin alanısi dün har | ve halk şarkilar: (Handan ve kadaşları), 21.00 Saksofon Solo: (Nİ Ezengin), Piyanoda (Marsel Bi), Sİ Piâkla dans musikisi, 23,00 Ajans bab leri, 22,15 Yarınki program ve fsi marşı, SENFONİLER 12.15 Roma kısa dalgası Senfd konser. 21.30 Floranş; Napoli: Senfoni kanser, 740 Berlin kısa dalya: Hafıf msi (8 15:Devamı). 18.25 Bükreş Piüie yl sikisi (14.30: Kemserin devamı). M Berlin kısa dalgası; Asker! banda. If: Roma kıan dalgası: Karışık musiki, İ Brüna: Popüler musfkdli program, YE Berlin kısa dalması: İş” sonu oki (1850 Devamı). IR16 Ostruva: p danslar; serkilar, 18.16 Berlin kısa gas: Halk musikisi, 19.10 Poştet müsileisi, 19.15 Bükreş: Sesli film mi8 Kisi. 20 Yüksek dalgalı Romanya posii ii: Karışık musiki, 20.0 Plorans: Mi: Orkestra Konseri, 20.25 Prag bando, 21.40 Bratislava: Radyo ork! trasi. 2143 Viyana: Hafif musiki seri. 22 Roma; Bari: İlalyan o musiki 2 Belgrat Büyük radyo orker 2230 Rrüino: Kore havaları, 820 na; Eğlenceli gece musikisi, 23.20 BÜ roş: Eğlenceli müsiki nakli, 2140 PeRfi Plâk musikisi, OPERALAR, OPERETLER: 1849 Roma kısa dalgasi: Lirik Op lardan bir porde 1930 Peşte: Opet verilecek piyesin nakli, 7025 Viyan Bir perdelik “Gisnni #ehicehi,, 2038 Bükreş: Opcrada verilecek p sin nakli, ODA MUSİKİSİ: 1445 Roma kısa dülgas; Oda mi si. programa, 1730 Prag: Yaylı sekstet konseri (Brahmsl, 20 BUX Oda musikisi, kunrteti P TOPLANTILAR o DAVETLER o) istanbül Katirşa üçüncü okul” iarafından, 437-858 ders yılı bilimi ml | sebetile yarın saat 15 te İslanbul kız si salonunda bir müsamere verilmek Kizilay Şişli şubesi menfsaline Yi akşam anat 22'den itibaren Makeim si larında büyük bir gece eğlencesi tertiğ © İdilemiştir. İsımlarına hâkim olmaktır. Fakat Çin Nişantaşı İneiliz mektebi talebesi *Üİ fından yarın 14,30 dn Şigli spor sansi bazı Jimnastik hareketleri yapılacaktı. Askerlik ışle İ Senelik yoklama Beyoğlu Yerli Askerlik şubesinden: 1 — Şubemizde kayıtlı bilâmum yefii sübaylarla memurların yıllık yuklamı na başlanacak ve 1 Haziran &38 flâ 30 ziran $34 çürü akşamına kadar devam çektir. Bu zatların aşağıda yazılı vesik# bilgileriyle birlikte şubeye müracsatlsf AA — Her yedek subay ve memurun fus hüviyet cüzdarıleri (yoksa det yenisini almak üzere nüfus memur! müracaatla almaları) ile birlikte EB — Emekli sübaylerla memurlar #inde bulunan resmi senet ve maaş cü danlarıyla birlikte, C — Yedek sübay ve memurlar terkereleriyle birlikte. D -— Her yedek sübay ve memurun mesi lzmgelen sicil veye kayıt mumsf larını öğrenmeleri, E — Her yedek subay ve memurun sdların nüfus hüviyet cüzdanlarına Yö dırmaları. H — Fen Kısmibdan olan yedek Jar ve makinistler İhtisas vesikalariyls pe İ — Raporlu olan yodak sübaylarla murlar raporlarıyla birlikte. Beşinci ve hinei dereceden mall olan sübay ve m murların dahi rüporlariyia birlürte. — Yoklamalarını mektüpla yaptıra emekli ve yedek subaylarla memurları rinci maddede istenilen vesika sure göndermeleri ve şubede hangi nurarii kayıtlı olduklarını bildirmeleri tâzımd 3 — Sin haddini aşmış olmaları dolif #iyla şubemizde kayıtlı olmıyan sübayif In memurların ve ordudan her Re olursa olsun çekilen sübaylurln mem rin da ellerinde bulunan vesikalariyle Ukte kayıtlarını yaptırmak üzere sub müracaat edeceklerdir. Bunlardan Bes Yu emvalinden Taanş alan emekli sübaj la memurların ellerinde bulunun resmi | netlerini de getireceklerdir. 4 — 1 Haziran GAR ilâ 30 haziran 988” nü akşamına kadar şubeye müracast miyerek yoklamalarını yaptırmaları yi tırmıyan yedek sübay ve memurlar kında 1076 rumarslı kanunun 10 W maddesi tatbik olunacaktır.