4 Haziran 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

4 Haziran 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

Mahkerelerde Anasını Inkâr Eden Papazın Muhakemesi Kadın: “Bu Benim öz Oğlumdur, Benim Südümle Dün, asliye üçüncü ceza mahke » İnkâr eden ve ne -Jl papazı Koçonun muhakemesine devam edildi. Mahkemede davacının avukatile analığı inkâr edilen Ma - dam Kalyopi vardı. Bu, bir dava sil silesinin son zinciriydi. Madam Kal - yopi daha evvel sulh ve ceza mahke- | melerinde oğlu ve gelini aleyhine da- valar açmış ve papaz Koço tarafın- dan da kendisi aleyhine bir sövme ve hakaret davası açılmış Madam Kal- yöpinin suçu sabit görüldüğü için 3 gün hapse mahküm olmuş ve cezası tecil edilmişti. Bütün bu davalar bir) oğ! nafaka meselesinden doğmuştur. Madam Kalyopi oğlu Koçoyu her ay on lira nafakaya mahköm etmiş) ve 10 ay icra vasıtasile bu parayı almıştır. Bundan sonra Koço mahke meye müracaat ederek öz anasının öldüğünü Kalyopinin anası olmadı. Zını ileri sürmüş, ve nihayet reddi nesep davası açmıştır. HIRSIZLIK: Şöhret İçin Hırsızlık Yapan Gencin Davası Sultanahmet sulh birinci ceza mah - kemesi dün şöhret kazanmak için ya pıldığı iddia edilen bir hırsızlığın mu hakemesine başladı: Jandarma suçlu Mustafayı tevkifhaneden getirmişti Mustafa geçen gün sabahleyin saat 7.5 ta Son Telgraf matbaasına gide- rek memurların odada bulümsnüa- sından istifade etmiş ve 125 lira kıy- metindeki yaz *mâkinesini” ağırmış ve Kapalıçarıda elbiseci Halide 14! Yiraya satmıştır. Suçlu ilk sorgusu es| masında: — Ben bunu hırsızlık için yapma- dım. Şöhrete ve sonra da servete ka vuşmak maksadile ve bir etüt mev- zuu olsun diye yaptım, Çünkü roman larda ve sinemalarda bu şekilde meş- hu! olan muharrirler görmüştüm, de mi Dün mahkemede gazetenin idare | memuru Bay Kâzım davacı olarak bü Junuyordu. Şikâyetini şöyle izah et.| ti: — Hâdise günü Mustafa erken . den matbaaya gelmiş, makinenin bulunduğu daireye girmiş, orada ken disini gazete ile alâkadar gibi gör tererek üstlerine adres yazdığı bazı gazeteleri postaya göndermek üzere orada bulunan memurlara vermiş, onların aşağıya Inmesinden, istifade ederek te makineyi aldığı gibi sa - vuşmuş. Biz derhal polise müracaat ettik. Polis makineyi satın alan Halidi bul du. Mustafu makineyi sekizde Hali de götürmüş ve almasını teklif et - miş, Halit ben elbiseciyim makine - imam, demesine rağmen, O ısrarla 13 liraya kendisine satmış. Fakat alici kendisinden bir kefil is- temiş. Tanıdığı bir hamalı Şehzade başında mimar Tevfiğe göndererek kendisinden bir de kefaletname ge- tirtmiştir. Polis fki gün sonra da ken disini yakalamıştır. Suçlu dün mahkemede şöhret için sirkat şeklindeki müdafaasına kati- | yen temas etmedi. Söylenenleri kabul ederek: Hepsi doğrudur, dedi ve boynu nu büktü, Mahkemede &lıcı Halid hirsizlik malı bilerek satın almaktan suçlu olarak bulunuyordu. O da hâ diseyi olduğu gibi anlattı ve mahke- İdi muavininden başkâ 9 yölcu var Büyüdü,, Diyor Madam Kalyopi mahkemede şöy. le diyordu: Bu oğlan benim öz oğlumdur; benim sütümü emerek büyüdü. Ba * bası da sağdır, Selâniktedir. Onu 37 sne evvel Abdülhamit oraya sür - müştü, Adı da Yanidir. Yani beni 16 yaşımda aldı. 17 yaşımda bu oğlanı doğurdum. Sonra Yaniyi hırsız diye vakaladılar, ellerine kelepçe vur lar. Selâniğe sürdüler. Ben kendisini çok seviyordum. Fakat âilem onun- la beraber gitmeme müsaade etme - di. Nihayet boşandım. O da bir bağ kasile evlendi: Ben fakir kaldım: Ve tumu 10 yaşında iken Darüleyta- ma yazdırdım. Kanımız tehlil et - seler oğlumun damarlarında benim | kanımı “bülacaklar, Oğlumla aramızı açan gelinimdir. Papaz Koçonun vekili ise: — Müvekkilimin anası babası öl. müştür. Madam Kalyopi kendisini Derüleytamdan almıştır. Diyordu. Muhakeme karar için başka bir gü- ne birakıldı. YARALAMA: Kalabalık Bir Tramvayda Ezilen Ayak Dün asliye ikinci ceza mahkemesi bir yaralama davasına devam etti Şekil itibarile çok meraklı olan iddia şu idi: Bir gün vatman İsmail Adem ida- re ettiği ikinci mevki tramvay ara - basile Şişhane yokuşundan aşağıya i- niyormuş, Araba çok. kalabalıkmış, vatmanın bulunduğu sahanlıkta ken mış. Tramvay Şişhane yokuşunun mecburi durak yerinde durmuş, baş ka yolcu almamak için de araban'n kapısıni kilitlemiş. Hareket ederken tramvay basamağına Salamon ile Sit! Kı isminğe iki genç atlamışlar. Vat-| mana kapıyı açması İçin israr etmiş | ler, vatman açmamış, Salamon par- due | SAHTEKÂRLIK: Sıhhate Muzır Yağ Satıyormuş Polis, Balıkpazarında yağcılık yı pan Koço isminde birisini sıhhate mu zir donyağı sattığı iddiasile müddei umumiliğe vermişti. Dün Sultanah - met sulh birinci ceza mahkemesinde bu iddia tetkik edildi. Suçlu kendi. sini müdafaa ederke — Ray hâkim bu yağın biraz ko kusu fena olmakla beraber sıhhate muzır ve kötü bir yağ değildir. Hat- tâ lâzlar bu yağı kapışa kapışa alır. lar da karalahana pişirirler. B yağla lâhananın lezzeti olmazmış. Bir eczaneye de bu yağdan üç kilo ver- dim. Gliserin karıştırarak krem ya- pacaklarmış, dedi. Hâkim zabıt varakasını tutan şahit lerin çağırılması için muhakemeyi baska bir güne bıraktı. I YARALAMA : Kafatası Kırılmış Müddelimumilik Ali Rıza ismin- de bir çocuk tarafından atılan taşla başı yaralandığı için Şişli çocuk has tanesine kaldırılan 11 yasindaki Hi seyin oğlu Kemal hakkındaki tahki- kala devam etmektedir. Dün de ta- bibiadil Salih Haşimi hastaneye gön dererek yaralıyı muayene ettirmiş. tir. Kemalin kafatasının kırıldığı anlaşılmıştır. Verilecek rapora göre tahkikata devam edilecektir. ————————— Istanbul Asliye 3 üncü Hukuk mahkemesinden: Pangaltı Hamam sokak 49 No. İu hanede mukim Ka- milo Delkonte tarafından Kurtuluş- ta Usulcuoğlu apartımanında mukim Jorj Atkins kızı Milli Mari aleyhine 937-928 No, ile terke müsteniden aç- tığı boşanma davasından dolayı gıya ben icra kılınan muhakeme petice- hik hanei zevciyeti terkeylediği ve ihtar ilâmınında semresiz kaldığı dinlenilen şahitlerin şahadetiyle sa- bit olmasına binaen kantınu medeni- rün 192 vel38 nel maddeleri mucibin €e tarafların boşanmalarına ve hâdi- sede kabahatli görülen Milli Marinin İ42 inci madde mucibince. bir sene üddetle evlenmemesine mütedair 1938 Tarihinde verilen hükmü ha, vi 9384916.sayılı ilâm « zmüddelaleyh Milli Marinin mezkür ikametgâhmi yedi sekiz sene evvel terketmesi ve halen yeni ikametgâhının meçhul bu lunmasına mebni hukuk usulü muha kemeleri kanununun 141 ine! madde İsine tevfikan ilânen tebliği tensip kı | lanmış ve bir sureti de mahkeme di- | mağile kapının anahtar deliği le Oy. niyarak açmak istemiş, kapının açi- lacağını anlıyan vatman, kapının İparmaklığına ayağını sokmuş. Sals-| İmonla Sitkı kapıyı zorlayınca vat-| manın bacağı parmaklık arasına sıkışmış ve fena halde yaralanmış -| tar. Vatman tam bir cürmü meşhnt yapmak için acıya tahammül etmiş| ve arabayı muavin!'ne idare ettire -| rek bacağı parmaklık arasında sıki- $ık olduğu halde polis noktasına ka-| dar gelmiştir. Nokta memuru vetma- nın bacağım kendi elile parmaklık - tan kurtarmış, sonra da mütecaviz- eri yakalıyarak karakola götürmüş- r. Dün mahkemede yatmanın ma vini Mustafa şahit olarak dinlendi Hâdiseyi yukarıdaki şekilde izah et ti. Muhakeme gelmiyen şahitlerin ça gırılması için başka bir güne bırakıl | İHTİLÂS: Deli Olduğunu İddia Ediyor Şehremini maliye veznedarı Salm kif edilmişti İ mahkemesinde duruşmasına başlandı Celse açılır açılmaz suçlu reise bir âr zuhal sundu ve ondan sonraki sual- lerin hiçbirisine cevap vermedi. Suç İlu kendisinde akıl hastalığı bulun - duğunu iddia ediyordu. Mahkeme, adli dip işleri müessese- sinde Oo müşahede altına o alınmaz ması hakkında bir karar vermek üze vanhanesire talik edilmiş olduğun- dan tarihi ilândan itibaren 15 gün zarfında Milli Marinin temyizi dava İ edebileceği tebliğ makamına kaim ol | mak üzere ilân olunur. (6214) | Satılık Kö: Yeşilköyde ağaçlı, çiçek bahçe- H, havuzları, elektrikli motör- Tü kuyusu mevcut konforlu bü- yük bir köşk satılıktır. İstas- yon civarında Cami sokağında 29 numaraya müracaat edilme- si. Telefon 18.4 Balat, Hızır Çavuş Çorbacı çeşmesi Fatih Dülger zade Nalbant Yusufpaşa Haseki Ca, Aksaray Haseki Sirkeci Emirler Han sinde: Müddeialeyhin bilâ sebebi mu | Dün Ankarada bir sabat ser- gisinin açıldığını yazmıştık. Re- simler, bu açiliş intıbamı tesbit etmektedir. Yukarıda Büyük Millet Meelisi Reisi Abdülhalik Renda ve Kültür Bakanı Saffet Arıkanı, aşağıda serginin bir köşesini görüyorsunuz. e NATTA'n İzmir, Pire, Korfo, * maçya, Dübrovnik, İspi Köstence; İzmirden inekler liman! 35 GÜ Oteller Trenler MEM Müracaat: NATTA ACENTALIĞI Galatasaray, Tel. 44914 MEEM ŞEHİRDE Neler Olacak? KONFERANSLA saat 20,30 dü Üniversite profesrle - rinden Mustafa Şekip Tunç tarafırı- dan ruhlyata dair bir konferans ve- #ilecek ve daha sonra mill! bir piyes temsil olunsesktır. Dr. IHSAN SAM! AA Bakteriyoloji Lâboratuarı İ Umumi kan tahlilâtı frengi mek tal nazarından— (Wassermen ve kahn tenmülleri) kan Küreyvatı sa yılması Tito ve ısıtma hastalıkları teşhisi idrar Balgam cerahat kaz vat ve su tahliidtı Ültra mikroskop! hususi aşılar lstihzarı kanda — Üre teker Klarür Köllesterin miktarin Divanyolu Na am -| İSTANBUL VAKIFLAR DİREKTÖRLÜĞÜ İLANLARI| Semti ve Mahallesi Cadde veya Sokağı Bahçekapıda 4 üncü Vakıf Hanın Asma katında Bahçekapıda 4 üncü Vakıf Hanın Asma katında Bahçekapıda 4 üncü Vakıf Hanın Asma katında Bahçekapıda 4 üncü Vakıf Hanın Asma katında Bahçekapıda 4 üncü Vakıf Hanın Asma katında Bahçekapıda 4 üncü Vakıf Hanın 1 inci katında Türk ihtilâs iddiasile geçenlerde tev | Bahçekapıda 4 üncü Vakıf Hanın 1 inci katında Evvelki gün ağır ceza | Bahçekapıda 4 üncü Vakıf Hanın 4 üncü katında İ Bahçekapıda 4 üncü Vakıf Hanın zemin katında Çakmakçılarda Valde Hanı ikinci üst katında Bayezit Sekbanbaşı Yakup Ağa Simitçi 16 Temmuzdan 20 Ağustosa kadar — » 10 gün lüks vapurla Akdenizde ranta, Valona, Draç, Kotor, Dal- "l - 22 gün tren ve otokarla Avrupada Münib, Kolonya, Berlin, Prag, Viyana, Peşte, Bükreş (Ren nehrinde bir günlük vapur gezintisi) II - 3 gün Karadeniz plâjlarında Vapurlar birinci YAZ SEYAHAT — ilit, Venedik, Trieste Varna, Burgaz larından vapura binebilirler, 290 Lira birinei ikinci | KAYIP — 2301 sicil numaralı sra bacı ehliyetnarnemi kaybettim; Yent e cep oğln Al, Ves İ an I YENİ BEREKET Şekerleme. Mağazası Açıldı Türkiyenin en nefis"ve tmiz şekerlemeleri toptan fiatına, pe- rakende satılmaktadır. Fiatlara dikkat: Akide şekeri Sakızlı güllü lokum 40. Fındıklı, Hindistanlı lokum - Kremli fondan Fondan çikolât Fantezi cikolâtin Muhtelif karamelâ xaramelâ 20 ” 150 , Hediyelik alaturka Kremli Hindistan ezmesi Kiloluk saf çikolât Tahmis önü, Yaldızlıçeşme ya randa Kalçin sokak No. 4 ı “ Muhammen 4-6-gp Radyo Istanbul Radyosu ö ix me 30 Plâkda Türk m 13.05 Plikla TE pik meşriyiö” Deşriyatı: Aksı nestiyatı: 1830 Plikla dens çi mi ğe ii Beren hi şlar: tarafından 7 5 Ha ından arap berler e halk şarkıları (55 kestra, 22.15 Aja 3430 Plâkla sololar, opera ve operet paf 6 50 Son hal ve ertesi günü! programı, 23 Son. Ankara Radvosu Öğle nesriyatı: 19.30 Karışık pi Türk musikisi ve halic şa: hili ve harlel haberler, ar ler (Servet ve arkağa$” ları), 20 Saat uyari v ça neşriydi 20.18 Türk musikisi ve halk şarkıları (HİS met Adnan ve arkadaşları), 21. Ankara fi bahar şlarının dördüncü haftasınii koşuya iştirak edecek utlar ve kazani ibtimelleri hakkında konuşma, 21,15 Stüd” yo sölen orkestrası, 22 Ajans haberleri 22.18 Yarınki program ve isuklâl marş. "| SENFONİLER: 1730: Berlin kısa dalgası: Berlin file harmonisi, HAFİF KONSERLER. 7.10 Berlin kiza dalgası: Musikiti Pax zar selâmları. (8.15: Devamı). 1030 Bef Min kısa dalgası, Bando muzika, 19 Ber“ Jin kısa dalgası: Hafif musiki (1450 De vamı). 13.25 Bükreş: Plâkia öğle konse” ri. (4.80 Devamı). 1745 Berlin kü dalım: İş sonu konseri (18.50: Devamı) 1815 Berlin kısa dalgası: Neşeli plâk 19.17 Bükreş: Karık Romet 19.20 Prag: Fok orkestrası, 20 Berlin Kısa dal, Nagi hafta şonü 10 Viyana eğlenceli musiki 5 Bükreş Ha ) 21 Belgrat Eğlenceli hafta sonu programı. 21.16 Prsf Musikili eğlenceli neşriyat 22.15 Bükreş #9 len orkestrası, 2230 Peşlee o Orkesiri konseri 2845 Bükreş: Hafif musiki mak“ N. 30 Viyane: Eğlenceli musiki ve dans, 24.10 Peste: an orkesirası, DANS MUSİKİSİ 17 Berlin kına dalgası; Yaylı, enstrü- manlar kuarteğ. Peter er 10 Berlin kisa dalgası: Piyano konseri 1149' Berlin kıta Ynigmsı: kı söylüyor, 1615 Berlin Sarkı ve çiirler, 18.30 Peş- te Macar şarkıları, 19 Ostravs: Halk g9 kıları, 19,45 Helmat: Piyano konseri DANS MUSİKİSİ: N 20: ie 2130: Perlin kın dalgasi 23.30; Prne. 2330 Viya” TEŞEKKÜR Muazzez ve sevgili refikam, hem” şiremiz, annemiz, Fatma Hürrem'in ufulü ebediyesile uğradığımız son” suz acılara iştirak için bizzat gelmek ve telgraf göndermek Jâtufkârlığın- da bulunan zevatı kirama ayrı ayri teşekkürlerimizi ifaya alâm ve iztira bımız mâni olduğundan bu vazifenin icrasına muhterem gazetenizin ta» Vassulunu rica ederim. Hasan Tahsin Ayni, Mahmut Nedim Sinaplı, Hemşiresi, ço” çukları, damadı BERLİTZ 373 İstiklâl caddesi Akşam Lisan Kurları aylığı Lira Kuruş 00 00 00 00! 00 . Methal ve helâların srka kısmındaki mahal Oda Ev 00 00 Dükkân İmaret mahalli Ardiye Fransızca - İngilizce v. 8. Haftada 3 ders Ayda 4 liradır. I TÜRK ÇOCUKLARININ Biricik gazetesi » YAVRUTÜRK 110 neu sayısı bugün çıktı. Çocuklara Müjdeleyiniz. 20 sayıfa 3 kuruş Adres: İstanbul - Yavrutürk Acıklı Bir Ölüm Müddeti icar; Teslimi tarihinden 939 senesi Mayıs sonuna kadar, meye Tevfikten aldığı kefalet kâğı-İre suçluyu tabibiadillere göndermi - dını verdi. Bu kâğıtta Tevfik elbise | ye karar vermişti. Tabibiadil Salih satan Tevfik isminde birisine kefil | Haşim kendisini muayene etmiş, ak olduğunu söylüyordu. Mustafanın a- İN vaziyetinde bir fenalık bulmamek di yoktu. Bundan sonra, Son Telgr:f |la beraber bir defa da müşahede al- matbâasından iki şahit dinlendi. Hâ|tına alınmasına lüzum göstermiştir. | kim Kefil Tevfiğin buldurulması i-| Jandarma dün suçluyu tıbbı adli mü gin muhakemeyi başka güne bıraktı. | essesesine teslim etmiştir. Tanınmış inşaat müteahhitlerinden Kadri Paşa zade Mimar Bay AHMET BURHANEDDİN TAMCI İ dün vefat etmiştir. Cenazesi gugün Şişli Etfal Hastan? sinden saat 11 de kaldırılarak Asri Mezarlığa defnedilecektir. Seneliği Yenibahçede hastane önünde Mekân ve bostan 200 fira * Müddeti icar: Teslimi tarihinden 940 senesi Ağustos sonuna kadar. Yukarıda yazılı mahaller kiraya verilmek üzere açık arttırmaya çıkarılmıştır. İstekliler 14 Haziran 938 Salı günü saat 15 e kadar pey paralarile beraber Çenberlitaşta İstanbul Vakıflar başmüdürlüğünde © Vakıf Akarlar kalemine gelmeleri. (3315)