14 Haziran 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

14 Haziran 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 11

SA, 14-6 - 938 KUVVET ŞURUBU YİTALIN Kansızlık, kemik hastalıkları, dimağ yorgunlukları ile vitaminsizlikten doğma bütün zayıflıkları geçirir. VİTALIN Her annenin bilmesi icab eden bir kuvvet şurubudur. Çocuk- larınıza Vitalin kuvvet şurubu vermekle onları sağlam, gür- büz ve neşeli yetiştirirsiniz. VİTALİN Mektep çağmdaki gençlerle emzikli kadın veya ihtiyarların hayati kudret ve kuvvetlerini artırır. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ BEYOĞLU - İSTANBUL | T. C. Ziraat Bankası İstanbul Şubesinden: İstanbul Semtindeki Müşterilerimize Kolaylık İş yerleri İstanbul eihetinde olan sayın müşterilerimizin Galata'ya ka- dar yorulmamaları için tahsile verecekleri senetlerden başka bütün sube zerine verecekleri havaleleri de 20 Haziran 938 tarihin. den itibaren, Misir Çarşısı"civarında Tahmis sokağındaki emtia depomuz, bürosunda ad? günlerde saat dokuz buçuktan on beş buçuğa, Gumertesi günleri dokuz buçüktan on bir buçuğa kadar kabul ederek emirlerini sür* âtle zi arzederiz. “3498, DENİZBANK : .2 ee ee e İstanbul Şubesi Müdürlüğünden: İstanbul Liman İşletmesi Mumhane antreposu için pazar- lıkla 3 aded elektrikli yük arabası, 4 aded tekerlekli el ara- bası, 4 aded elektrikli istif arabası satın alınacaktır. Malze- menin evsafına aid şartname bankamız Materyel dairesinden parasız olarak almabilir. Tekliflerin en geç 28 Haziran salı gü- nü akşamına kadar Materyel dairesine verilmiş bulunması lâ- zımdır. ve ajanlarımız ü DENİZBANK İstanbul Şubesi Müdürlüğünden: Hali inşaatta bulunan İstanbul Liman İşletmesi Mumhane antreposu binasında, pazarlıkla iki katın havai palangasile 2 elektrikli yük asansörü yaptırılacaktır. Bu tesisata aid kroki ve plânlarla şartnameler bankamız materyel dairesinden pa- rasız olarak alınabilir. Taleblerin en geç 28 Haziran salı günü akşamına kadar Materyel dairesine verilmiş bulunması lâ- Zımdır. Deniz Gedikli Erbaş Hazırlama Ortaokulu Müdürlüğünden : Bu yıl okulumuzun her üç sınıfına da İstanbul ve civarı kıyılarından be alınacaktır. Birinel simf için yaşı 13 e girmiş ve 16 yı bitirmemiş ve beş sınıflı ilk Okul şahadetnamesi tarihi üzerinden bir sene geçmemiş bulunmak. İkin. Sİ ve üçüncü sınıflar birer yaş farkla doğrudan doğruya sınıf geçmiş o- 'ak tasdiknamesi bulunmak. Gedikli er olarak ta ayrıca Ortaokul mezunları alınarak donanmaya Sönderileceklerdir. Kayıtlar 1 Haziran 1938 den 25 Temmuz 1938 tarihine kadar devam , Miecek, müracaatların Kasımpaşadaki Okul Müdürlüğü ile Askerlik Şu- belerine yapılması. (3499) —— — —— TAN Devlet Demiryolları ve Limanları işletme U. idaresi ilânları Muhammen bedeli 1900 Ylira olan 200 çift lâstik çizme 29-6-1938 Çar-| şamba günü saat 11 on birde Haydarpaşada gar binası içindeki satınalma komisyonu tarafından açık eksiltme ile satın alıncaktır. Bu işe girmek isteyenlerin kanunun tayin ettiği vesaik ve 142 lira 50 kuruşluk muvakkat teminatlarile birlikte eksiltme günü saatine ka- dar komisyona müracaatları lâzımdır. Bu işe ait şartnameler Haydarpaşada gar binası içindeki komisyon ta- Tafından parasız olarak dağıtılmaktadır. (3516) İstanbul 4 cü İcra Memurluğundan : Andon Kasapyan tarafından Ahmet Sezai Topçudan borç alınan para- nın temini istilası için paraya çevrilmesine karar verilen ve tamamı eh- li vukuf tarafından (34200) lira kıymet takdir edilen Galata Kemankeş mahallesinin Topçular ve Yüksekkaldırım caddesinde eski 31, 33, 35, 37 yeni 25, 27, 29, 119 119/1 numaralı müstekar gediği bir veçhile mülki- yet, mülki Sultan Bektaş ve Ayasofya vakıflarından evvelce dört dük- | kân bir birahane ve bir lokanta şimdi mağaza ve dükkânları müştemil han ve lokantanın (120) sehim itibarile (35) sehmi ile itibarı mezkürden diğer (20) sehminin (21) sehim itibarile (17) sehmi ve derununda mev- cut ve şehriye (20) kuruş kirayı kadimeli bir adet değirmen gediğinin (120) sehim itibarile (47) sehim ile itibari mezkürden diğer (20) seh- minin (3456) sehim tertibi ile (2553) sehminin gedik ve mülkünün ber itibarla (15) ve gediğin (120) sehim itibarile (20) tertibi mezkürden 1,2553) sehmi ve yine 6 hisse ilibarile bir hissenin tekrar 32 hisse itiba- Tile (8) hissenin beş hisse itibarile 2 hissesinin evsaf ve mesahası aşağıda yazılıdır. İC UMUMİ EVSAFI: Gayrimenkul Topçular (halen Necatibey) cadde- sinde eski 31, 33, 35, 37 halen 25, 27, 29 numarsları almakta olup gayri- İ menkulün caddesinde olan yüzüne hali hazırda kontrplâkla ve istor ke- penkli 4 dükkân yapılmış ve mezkür dükkânlar eskiden 119, 119/1 iken ( âhiren yapılan numarataj 113, 113/1 — 115, 115/1 numaraları almış- tır. Bina heyeti umumiyesi “köri kadim yontma taştan yapılmış ve di hili aksamı totoz ve kemerler üzerine inşa edilmiştir. Zemin kattaki bü- tün dükkânlar istor pekenli ve müstecirleri tarafından yapıldığı iddia olunan vitrin ve camekânlarla örtülüdür. İKİNCİ VE ÜÇÜNCÜ KAT: Dış pencereleri kismen demir kepenkli ve kısmen de muhtacı tamirdir. İkinci kattan itibaren sofalar altışar mermer sütun üzerinde durmakta olup İkinci kattaki iki sütun kaldırı- larak bunlara isabet eden ağırlıklar potrel istinat yayandelleri ile bağ- lanmıştır. Üst katta binanın ortasında ve merdiven yanında demir çer- çevell iki camekân aydınlık yeri bırakılmıştır. Üstü alaturka kiremitle örtülü olup korkulukları taştandır. Zemin ve birinci katın merdivenleri mozayık olup diğerleri kâri kadim taştandır. ZEMİN KAT: Topçular (elveym Necatibey) caddesinde numara alan dükkânlar 25 numarali dükkân: Zemini renkli çini döşeli ve bina 26- min katı nihayetine kadar uzanan ve içerisi müstecir tarafından kontr- plâkla kaplanan istor kepenkli bir dükkân olup içinde (80) lira kira ile müstecir vardır, 27 NUMARALI DÜKKÂN: Kadim hanın methali iken arka cephesi duvar bölme ile ayrılmış küçük bir dükkândır. Ayda yirmi beş buçuk lira kira getirmektedir. 29 NUMARALI DÜKKÂN: Zemini renkli çini döşeli ve sabit camlı İ dolap ve arkasında mermer bir musluk taşı bulunan ve halen yemek $a- | lonu olarak istimal edilen ve yirmi yedi numaralı dükkânın arkasını ih- tiva eden bir kattan ibarettir. Buradan altı basamaklı taş merdivenle bodrum katına inilir. BODRUM KATI: Zemini kismen toprak kısmen çimento döşeli bir | koridor üzerinde altı göz totoz höcreden ibaret olup 29 numaralı dükkân tarafından kullanılmaktadır. BİRİNCİ KAT: Kısmen Karosiman ve kısmen malta döşeli tavanları kemerli ve camekânla bölünmüş iki odası ve sabit camlı iki dolabı ve arka taraftan ahşap bölme ile ayrılmış kâgir fa ve bir küçük | dor üzer lafi geri fayans üç musluğu ölan iki musl helâ arasnda dar ve dönme-merdivenle ikinci kata çıkılır: İKİNCİ KAT: Malta döşeli bir sofa üzerine beş oda ve sofadan böl- meleri kaldırılmış iki oda boşluğu olan bir katı olup 29 numaralı lokan- tanın yemek pişirmesi için kullanılmakta olup bu katta kiler ve müs- tahdeminin yatak odaları vardır. ÜÇÜNCÜ KAT: Keza malta döşeli bir sofa üzerinde ikisi camlı ve mütebakisi demir kapılı yedi oda ve bir belâ olup odaların sofaya olan pencereleri demir parmaklıklıdır. Bu kat dahi 29 numaralı lokantanın isticarı altındadır. Lokanta ve binanın üst katları 29 numara tahtında kullanılmakta olup (150) lira kira getirmektedir. Yüksekkaldırım Caddesinde Numara alan Dükkânlar; Numarataj: 113 — (15) Ura kira getirmektedir : 113/1 (15) lira kira getirmektedir. ” 4 115 — (15) lira kira getirmektedir. ” : 115/1 (15) lira kira getirmektedir. Binanın Yüksekkaldırım caddesine isabet eden kısmı tarik istikame- tinden biraz geride olması hasebile kadimdenberi numara almıyan bu dük- kânlar yol istikameti aralığına yapılmış olup birinci kata kadar yüksel- mekte ve üzerlerine bina isabet etmektedir. Bu dükkânlar evsafı umu- miyesi yazıldığı veçhile istor kepenkli ve saçtan siperleri vardır. Bina- nın heyeti umumiyesinde elektrik ve terkos tesisatı vardır. HUDUDU: Tapu kaydında bir tarafı Yakomi hanesi ve bir tarafı ha- mam odunluğu ve tarafı tarikiâm ile mahdut olduğu göstermekte İse de halen sağ tarafı İrani Rıza Mensur Şeref dükkânı, solu Yüksekkaldı- rım caddesi arkası Karaköypalas hanı ve cephesi Topçular (Necatibey) caddesi ile mahduttur, MESAHASI; 171 metre murabbaıdır. TAKDİR OLUNAN KIYMET: Binanın tarzı inşası ve hali hazır mü- tehammil olduğu bedeli icar ve Iki ana caddeye olan cepkeleri mevki ve piyasaya kurbiyeti ve müstakbel alacağı vaziyeti ve halihazır emlâk sa- tımı ve civar ebniyelerinin kıymetleri göz önünde tutularak ehlivukuf tarafından tamamına (34200) lira kiymet takdir edilmiştir. Yukarıda | hududu, evsafı ve meşahası yazılı gayrimenkulün yukarıda yazılı hisse- leri miktarı açık arttırmaya konulmuş olup 15—7—38 tarihine rastlıyan cuma günü saat 14—16 ya kadar yeni postahane binasındaki dairemiz- da açık arttırma İle satılacaktır. Artırma bedeli muhammen kıymetinin Şo de 75 ni bulmadığı takdirde gayrimenkulü en çok artıranın üzerine ihale edilecektir. Aksi taktirde en son artıranın taahhüdü baki kalmak üzere arttırma 15 gün müddetle temdit edilerek, İ—8—38 tarihine rast- Uyan Pazartesi günü saat 14 den 16 ya kadar yine dairemizde 2 ci arttır. ması yapılacakve bu 2 ci arttırmada gayrimenkulü en çok arttıranın ü- zerine ihale edilecektir. Satış peşindir. Taliplerin arttırmaya girmezden evvel muhammen kıymetin $r de 7,5 nisbetinde pey akçesi vermeleri veya milli bir ban- kanın teminat mektubunu ibraz etmeleri lâzımdır. Birikmiş vergiler, belediyeye ait tenviriye ve tanzifiye ve dellâliye resimleri, vakıf icaresi satış bedelinden tenzil edilir. 20 senelik taviz bedeli müşteriye aittir, 2004 numaralı icra ve iflâs kanununun 126 cı maddesinin 4 cü fıkrasınca bu gayrimenkül zerinde ipotekli alacaklar- dan diğer alâkadarların ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve bu hususi ile faiz ve masrafa müteallik olan iddialarını işbu ilânın neşri tarihinden itibaren 20 gün içinde evrakı vesikaları ile jbildirmeleri içap eder. Aksi halde hakları tapu sicilile sabit olmadıkça satış bedelinin pay- laşmasından hariç kalacakları ve daha fazla malümat almak istiyenlerin 25—8—38 tarihinden itibaren herkesin görebilmesi için açık bulunduru- lacak olan arttırma şartnamesi ile 38/709 numaralı dosyamıza müracaat- ları ilân olunur. rinde bir BAYANLAR ! Dudaklarınızın İstediği rujları sizin için bulduk MEŞHUR FRANSIZ MARKASI İstanbul Vakıflar Direktörlüğü İlânları Uzunköprünün Köprübaşı mevkiinde İkinci Murat vakfından cephesi yol sağı ve arkası Ergene nehri solu köprü ile çevrili maaahır altı taşlı su değirmeni satılmak üzere kapalı zarfusuli le yirmi gün müddetle arttır- maya çıkarılmıştır. 1 — Muhammen bedeli (7000) liradır. 2 — Bu işe ait şartnameEdirne Vakıflar Müdürlüğü ve Uzunköprü Vakıflar Memurluğunda mevcuttur, 3 — Arttırma 29-6-938 tarihinde Çarşamba günü saat 15 de Uzunköp- rü Vakıflar İdaresinde toplanacak komisyonu huzurunda yapılacaktır. : > Ami girebilmek için verilmesi lâzım olan teminat 2490 sa- yılı kanunun 16 cı ve 17 ci maddelerine n.yü buçuk hesa- bile (525) liradır. A aim 5 — Teklif mektupları yukarıda 3 cü maddede yazılı saate kadar mak büz mukabilinde Uzunköprü Vakıflar Memurluğuna verilecektir. Posta ile, gönderilecek teklif mektuplarının iadeli taahhütlü olması lâzımdır. Şartnameyi görmek ve daha fazla malümat almak istiyenlerin Uzun- köprü Vakıflar Memurluğuna müracaat etmeleri ilân olunur, (8531) Cümhuriyet Halk Partisi Kocaeli Başkanlığından : 1 — İzmitte yapılacak Halkevi bina inşaatına alt 65 bin liralık bedeli keşifteni 60 bin liralık kısmı kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. 2 — Bu işe ald evrak şunlardır: A. — Eksiltme şartnamesi ve mukavelename, fenni şartname, dırlık işleri genel şartnamesi. B. — Vahit fiyat listesi, tarifnamesi, projesidir 3 — İhale 1-7-938 Cuma günü Kocaeli Parti Başkanlığında saat an al- tıda komisyon tarafından yapılacaktır. i 4 — İsteklilerin bu işe aid dosya muhteviyatını Kocaeli Nafia Müdür- Jüğünde tetkik edebilirler. 5 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin 4500 lira muvakkat temi- nat vermesi lâzımdır. 6 — Ticaret odası vesikası ve 938 senesi için muteber yetmiş beş bin liralık Nafia Vekâletinden alınmış yapı işlerine aid müteahhitlik vesika- sını hâmil olması. 7 — İsteklilerin 2490 sayılı kanun mucibince ihzar edecekleri teklif mektuplarını eksiltme günü olan 1 Temmuz cuma günü saat on beşe ka- dar Parti Başkanlığına makbuz mükabilinde vermeleri ilân olunur. (3518) Konya Vilâyetinden: Keşifleri Yaptırılacak Muhtelif Sular. 1 — Konya Vilâyeti dahilinde Ereğli kazasında 50 kim. uzunluğunda olan ark 2 — Karaman kazasında 30 kim. uzunluğunda İbrüla deresi. 3 — Akşehir kazasında 30 kim. uzunluğunda Eğri GölkKoçaş suları. 4 — Konyada Meram deresi yataklarının ıslahı ile muntazam kanallar dahilinde alınabilmesi için keşifleri yaptırılacaktır. Bu işleri yapabilecek serbest mühendisler daha mufassal malâmat al- mak üzere Konya Valiliğine müracaat eylemeleri. (8512) ————--—-------“ Askeri Fabrikalar Umum Müdürlüğü Ticaret Şubesinden : Bayın- Eb'adı Metre mikâbı 4232 adet Köknar tahtası 0,015XX0,20X4M. 50,788 1840 » » » 0,02 X0,18X4» 26.500 28566 » » » 0.015 X015X4» 257,000 12420 » ” » 0,02 X0,14X43 139,100 473.388 Yukarıda mikdar, cins ve eb'adı yazılı 473,388 metre mikâbı kereste Ankarada Marangoz Fabrikasına teslim şartile satın alınacaktır. İstek- lilerin fiatlı tekliflerini 24/Haziran/938 Cuma günü saat 14 de kadar Ticaret şubesine vermeleri. Bu kerestenin şartnamesini almak isteyenler. her gün saat 135 ile 15,5 ğa kadar Ankarada Ticsret Şubesine, İstanbulda Fındıklıda Satınalma j komisyonuna müracaat edebilirler. (1813) (3507) Feriköy Maliye Şubesi Tahsil Şefliğinden : Zaven Melkonyanın kazanç vergisi borcunun temini tahsili için haciz edilen 2,5 kiloluk 17 teneke, 3,5 kiloluk 31 teneke, 45 kiloluk 4 teneke Bozuk, diliniz paslı; kabız çekiyorsanız mutlaka MİDENİZ MAZON MEYVA TUZU'NU makine yağı Pangaltıda Şube binasında, 150 kilo benzin Takızafer cadde si 29 No. da 15-6-938 Çarşamba günü elenen satılacağı ilân olunur. (3503) tecrübe ediniz. Mide ve barsakları yormaz ve alıştırmaz. İçilmesi lâtif, te- #iri kolay ve müleyyindir. Hiçbir müstahzaratla kıyas kabul etmez. çünkü Son derece teksif edilmiş bir tuzdur. On binlerce kişi gibi siz de MAZON İsteyiniz ve müşabih isimli ve taklitleri veddediniz. Horos markasına is YAVRUNUN gürbüz, tombul, sağlam, neşeli olmasını istersen FOSFATİN NEC ATİ yedi. Bahçekapı SALİH NECAT