16 Temmuz 1938 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

16 Temmuz 1938 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

Pr İN a e Mahk 5 Bin Liralık Bir Ticaret Davası 7934 yılında kurulan şirketin Hesapları görülmemiş mi Zeytinyağ tüccarlarından Giritli Ahmet Saki ve İsmail Hakkı biraderlerin emniyetlerini suiistimal ederek, 5371 liralarını alan Konyalı çelitik tüccarlarından Ahmet Hıfzının muhakemesine, dün, Asliye Birinci Ceza mahkemesinde devam edildi. Mahkemede davacı biraderler var jrak muhakemeye devam edildi. En dı. Suçluyu âvukütı Galip temsil 6- (son söz alan suçlu avukatı dedi ki: diyordu: — Bay reis, bunlar hesap görme Davacıların iddlatarı şu idi: Bunlar, 1934 senesinde Ahmet Hıf zı İle kollektif bir şirket kurmuşlar, her üç ayda ve sene başında hesap vermek üzere Ahmet Hıfzıya 8371 lira sermaye vermişlerdir. Ahmet Hıfzı ilk üç ayda hiç hesap verme » miş, fnkat itimatları ve hüsnüniyet - leri dolayısile kendisinden hesap sor mamışlardır, İki sene sohra, suçlu kendilerine gelmiş ve: — Bu paraları ne yaptığımı bilmi yorum, demiş ve vermemiştir. Davanın tarihi eskidir. Iki kardeş, daha evvelce mahkemeye müracaat etmişler, mahkeme bu iddiayı varit görmiyerek reddetmiş, fakat dava - çılar temyize gitmişlerdir. Temyiz mahkemesi de, suçlunun besap vermediği noktasından hükmü bozmuştur. Dün, bu bozmaya uyula- Derilerin Boyası Çabuk Bozuluyormuş Kapalı çarşıda deri tüccarı Laza- #inin boyası çabuk çıkan, sabit olmı- yan deri atmasından doğmuş bir ha karet davasına dün sultanahmet sulh ikinci ceza mahkemesinde bakıldı. Davaci ayn! çarşıda kunduracı Van- ramdır. Vahram Lazariden mühim mik - tarda deri almış, bunlardan ayakka- bı yapmış, İstanbulda ve Ankarada piyasaya çıkarmıştır. Müşterilerin - den gelen mektuplarda: “Ayakkabı derilerinin boyası'sa - bit değildir. Tki günde çıkıyor. Sat- tıklarımız bizi mahcup ediyorlar. Bu | suretle müşterilerimizin itimadını ve | binmenaleyh kazancımızı kaybediyo- ruz.,, deniyormuş. Bunun üzerine Vahram Lazariye müracaat etmiş ve derdini anlatmıştır. Aldığı cevap ta şu olmuştur. Ne yapalım, fabrika öyle yap- miş, benim ne kabahatim var?. Ay-| ni zamanda da Vahrama sövmüştür. | Dün dinlenen şahitler davacıyı te- yit ettiler. Suçlunun avukatı: ! — Bay hâkim bunlar yalan söylü- / yorlar. Müekkilim Vahramla konu * Şurken yanında iki de şahit vardı. Halbuki bu şahitler orada değillerdi. Bunu isbat edeceğiz, dedi. Muhakeme şahitlerin çağırılma * sı için başka bir güne bırakıldı. YARALAMA : Kayınpederlerini Yaralıyan Damatlar Aksarayda, kayınpederi Mehmet Ali ile bacanağı Salimi berber mas| kasile yaralıyan oŞabanın sorgusu dün Sultanahmet sulh üçüncü ceza mahkemesinde yapıldı. Hâdise ye- mek sofrasında bir miras meselesİn. den doğmuştur. Iki damât kayınpe - derlerile sofrada gülerek, eğlenerek yemek yiyorlarmış. Miras meselesi ortaya çıkınca, Mehmet Ali birden- bire doğrulmuş ve küçük damadı Şa banın gırtlağına sarılarak: — Bir daha bu miras meselesini ağzına alırsan seni kedi yavrusu gibi boğarım, demiş ve yere yuvarlamış- tır. Bu sırada Şaban eline geçirdiği mükası kayınpederinin kalçalarına batırıyor ve bu arada diğer damat Salim de hafifçe yara eliyor, Dün mahkemede davacı şikâyetini anlattıktan öonra, suçlu kendisini yukarıdaki gibi müdafaa etmiştir. dik, diyorlar. Hesap nasıl görülür? Işte hesap puslalarını takdim ediyo - rum. Müekkilim esasen bunların bâ- balarile iş görüyordu. Sonra babala - rı işi oğullarına biraktı. Bunlar nak- dön müekkilime para vermiş değil - lerdir. Babalarından kalan hesap ü- zerine şirket kurmuşlardır. Mückki- lim çeltik ekti. Mahsul alamadı. Za- rar etti. Müekkilim eskiden memurin kooperatilinin müdürü idi, Amerika Jile Türkiye arasında ilk ticareti ku- rr1celerde DİLENCİLİK; İki Ayşe de Mahküm Oldu Sultanahmet sulh ikinci ceza mah kemesi, dün, her kisinin adı da Ay- şe vlan ili dilencilik suçlusunu birer hafta boğazı tokluğuna âmme hiz - metlerinde çalışmaya mahküm etti. Ayşelerden birisi Demirkapıda ken- disi dilenirken, ikincisi de Şehremi- ninde çocuğunu dilendirirken yaka - lanmıştır. Birinci Ayşe suçunu tama» men inkâr ediyordu. İkincisi ise ken disini müdafaa ederken: — Bay hâkim, ne yapalım faki- riz. Kılık kıyafetimiz düzgün de - ğildir. Eğer fakirlik ve kılıksız ol - mak suçsa ona aklım ermez. Fakat benim çocuğum hasta idi, Onu kuca ğımda Cerrahpaşa hastanesine götü- rüyordum. Yolda dileniyor, diye be- ni yakaladılar, Dilenmedim. Hâkim her ikisinin de suçlarını sa bit gördüğü için mahküm etmiştir. Kızı Kaçıran Serbest Bırakıldı 14 yaşındaki nişanlısını kaçırdığı iddia edilen marangoz Hüseyin Hak- İtediği için muhakeme başka bir gü- kındakt tahkikat dosyası birinci sorgu hâkimliğine verilmiştir. Hâ- kim suçluyu isticvap ettikten sonra kendisini serbest bırakmıştır. Vefat Bursa Demirtaş karyesi Başmual. limi İsmail Beyin hemşiresi ve An- kara belediye reis muavini Halük Be yin teyzesi ve İbrahim Birtek'in eşi Bayan Nebile müptelâ olduğu rahat- sızlıktan şilayap olamıyarak vefat etmiştir. Cenazesi Beyazıtta inzibat bitişiğinde 3 numaralı haneden bu- gün saat Üçte kaldırılarak cenaze na mazı Beyazıt camiinde eda olunduk- tan sonra Edirnekapıda aile kabrista. nına defnedilecektir. Sevenlerin &6- naze merasiminde bulunmaları rica ranlardandır. Şansı yardım etmedi. Kendilerine paranın yarısını vere - yim, yarısım da taksitle ödeyim, de- mitşir. Şu halde emniyeti sulistimal nerededir. ? Müddelumum! dosyayı tetkike is- 1 ne bırakıldı. etmi nasa SARKINTILIK ; İki Genç Kadına Çimdik Atan Kunduracı Şehzadebaşında oturan Lütfiye ve Belkis isminde iki kadin tarafından Kumkapıda kunduracılık yapan 20 yaşında Boğoş aleyhine açılan çim - dik atma ve sarkıntılık davaşına dün Sunrananmet ikinci ceza mahkeme - sinde devam edildi ve peticedelen - dirildi. Hâdise üç gün evvel Ferah sinemasının bilet gişesi önünde ol - muştur, Davaci kızlar gişeden bilet alırken, Boğos yanlarına sokulmuş ve ikisine de canlarını yakacak ve iz bırakacak derecede çimdik atmış ve sarkıntılık yapmıştır, Sinemaya eğlenmeye giden iki genç kız çimdik atan bu moçhul el sahibini tanımışlar ve hemen polise vermişlerdir. Mahkeme, üç. gün ev- vel Bo, ie rin çağırılmasını kararlaştırmıştı. Dün şahitler geldiler. Davacıları mu ayene eden tabibiadilin raporu ge - di, Şahitler kızların arkasına s0 kulsrak çimdik attığını söylediler. Doktor raporunda da kızların bacak larında çimdik İzleri bulunduğu tas rih ediliyordu. Hâkim Salâhattin dosyayı tetkik ettikten sonra suçları sabit gördü. Boğosa 41 gün hapls ce zası verdi. — Elektirik Tesisatı Münakasası Antalya Elektrik Türk Anonim Şirketi Mevcut 250 şer beygirlik iki adet Elektrik grubunu tevslan atldeki evsafta üçüncü bir elektrik grubu ilâve edecektir. 1 — 500 beygir kuvvetinde 780 devirli bir adet helezoni Fransiz su türbini. 2 — 400/K. VW. A. ve üç safhalı bir adet alternatür, 3 — İşbu yeni gruba alt bilimum ölçü alât ve chazlarını havi bir adet tevzi levhası. 4 — İşbu tesisata ait alât ve edevat ve teferrüat. 5 — İşbu alât ve edevatın montaj işleri, 6 — İşbu tesisata ait yapı işlerinin malzemesi ve amelesi Şirket ta- rafından temin olunmak üzere nezareti fenniyesi, bu hususta Nafıa Vekâleti Celilesinden musaddak plânlar ve fenni şartname' İstanbul. da Sirkecide Alanya hanında Azak Zadeler Ticarethanesinde Şirket mümessili nezdinde mevcuttur. İşbu tesisat 15 Temmuz 938 den 15 A- ğustos 938 tarihine kadar bir ay müddetle münakasaya konulmuştur. Taliplerin plânları görüp son fiatlarını ve şartlarını ve teslim müd- detlerini havi teklifnamelerini meğkür güne kadar Sirket mümessili SM ne tevdi eylemeleri ilân olunur. İstanbul Jandarma Satınalma Komisyonundan : Miktarı Cinsi Tahmin bedeli İlk teminatı L, K, Lira Kuruş 200 Nöbetçi muşambası 2384 © 00 178 80 İs Jandarma birlikleri ihtiyacı için cinsi, miktarı tahmin bedeli ve ilk teminatı yukarda yazılı 200 «det nöbetçi muşambası 2 Ağustos 938 Salı günü saat 11 de Gedik paşadaki Jandarma satın alma komisyonunca açık eksiltme ile satın alınacaktır. 2 — Nilmune ve şartname hergün adı geçen komisyonda görülel , 3 — İsteklilerin belli gün ve santte 2490 sayılı kanuna göre icap eden vesikaları ve ilk teminat mektup veya makbuzlarile komisyonda bulun- maları. (o “4496, Üniversite A. E. P. Komisyonundan : Üniversite merkez binasının ön cephesinin 4564.53 lira keşifli badana ve tamir işi 11/8/9338 Perşembe günü saat 15 de rektörlükte açık eksiltmeye konulmuştur. Hâkim dosyayı tetkik etti ve suçlu” nun tevkifine lüzum görmedi. Muha k»melerine serbest olarak devam &- dilecektir. İsteklilerin ihale günü 343 liralık muvakkat teminat ve ihaleden bir hafta evvel İstanbul Bayındırlık direktörlüğünden alınmış 3000 liralık bu gibi işler yaptığına dair vesika ve 938 Ticaret Odası kâğıdı ile gelmeleri, Şartname hergün rektörlükte görülür. “4511,, DENİZBANK İSTANBUL ŞUBESİ MÜDÜRLÜĞÜNDEN : Karaköy Acentalığında tamirat 1 — Denizbank Denizyolları İşletmesinin Karaköy acenteliği bina- sında yapılacak tamir ve tâdil işleti eksiltmeye konulmuştur. 2 -- Eksiltme, 22/7/9389 Cuma günü saat on buçukta şubemiz Ma- teryel dairesi binalar kısmında yapılacaktır. 3 — Şartname, resim ve keşifler bu serviste görülebilir. 4 — Eksiltmeye iştirak edeceklerin teminatlariyle yazılı gün ve sa- atte müracaatları. Nafıa Vekâletinden: Eksiltmeye konulan iş; 1 — Küçük mendires islah sahasında yapılacak büyük şüt, baş yatak başındaki şüt ve 5 küçük köprü inşaatı, keşif bedeli 232,450 lira 61 ku- Tuşlur. 2 — Eksiltme 21—7—938 tarihine rastlıyan Porşembe günü saat 12 de Nafıa Vekâleti sular umum müdürlüğü su eksiltme komisyonu odasında kapalı zarf usuliyle yapılacaktır. 3 — İstekliler eksiltme şartnamesi, Mukavele projesi, Bayındırlık işle- nel şartnamesi, fonni şartname ve projeleri, 11 lira 65'kuruş muka-/ bilinde Sular umum müdürlüğünden alabilirler. rin 12872 lira 55 kuruşluk mar vakkat teminat vermesi ve 50 bin liralık nafıa su işlerini veya buna muüa- dil nafıa işlerini teahhüt ödip muvaffakıyetle bitirdiğine ve bu kabil na» fın işlerini başarmakta kabiliyeti olduğuna dair Nafıa Vekâletinden alın-| muş müteahbitlik vesikası ibraz etmesi, İsteklilerin teklif mektuplarını| ikinci maddede yazılı saatten'bir saat evveline kadar sular umum müdür- lüğüne makbuz mukabilinde vermeleri lâzımdır. Postada olan gecikmeler» kabul edilmez. “2110, o “4069, Müsabaka İle Mütercim Alınacaktır İnhisarlar Umum Müdürlüğünden : İdaremiz Neşriyat ve Reklâm Şubesi için Fransızcadan Türkçeye ve Türkçeden Fransızcaya tercüme yapabilir muktedir bir mütercim müsa- baka ile ahnacaktır. İmtihan 19/7/938 Salı günü saat 9 da İnhisarlar Umum Müdürlüğü binasında yapılacaktır. 1 — Türk olmak. 2 -— Yaşı 21 den aşağı olmamak, 3 — Askerliğini “fiili veya kısa hizmetli,, yapmış olmak veya tecil edil miş bulunma! 4 — Siyasi haklara sahip ve hüsnü shlâk eshabından olmak, haysiyeti muhil bir cürüm ve alelitlak ağır hapis veya v derecede cezayı müstelzim bir fiille mehküm bulunmamak. 5 — Taliplerin Türkçe ve Fransızca iyi bilmesi, resmi kitabete vâkıf muhtelif yazıları bu Lsanların birinden diğerine doğru olarak sür'at ve, kolaylıkla çevirebilmeleri şarttır, Müsabaka mevzuu 1 — İki sahifelik Türkçe bir nizamname veya idari mevzua ait bir ya alaya yara e EİKSR a“ ik salıffelie Bi Yazın “Tümgeye — çev rilmesi. “Taliplerin en geç 18/7/938 Pazartesi günü saat ikiye kadar İdaremiz Memurin Şubesine müracaat etmeleri. o “4417, İstanbul Emniyet Sandığı Direktörlüğünden (938/927) Emniyet Sandığına borçlu ölü Buy Vasıf varislerine ilân yo- liyle tebliğ Bay Vasıf Kadıköy Tuğlacıbaşı mahallesi Kâhya sokak eski 1,3 yeni 37, 37'No. lı maa bahçe ve müştemilât bir ahşap köşkün tamamını birinci derecede ipotek göstererek 27.2.9030 tarihinde 8042 hesap numarasile San dığımızdan aldığı (5000) lira borcu 22.4.938 tarihine kadar ödemediğin- den faiz, komisyon ve maşarifi ile beraber borç 16391 lira 74 kuruşa var mıştır, Bu sebeple 3202 numaralı kanun mucibince hakkında icra takibi başlanmak üzere tanzim olunan ihbarname borçlunun mukavelenamede gösterdiği ikametgâhina gönderilmiş ise de börçlü Bay Vasıf yukarıda yazılı adreste öldüğü anlaşılmış ve tebliğ yapılamamıştır. Mezkür kanu- nun 45 inci maddesi vefat halinde tebligatın ilân suretile yapılmasını âmirdir borçlu ölü Vasıf mirasçıları işbu ilân tarihinden itibaren bir buçuk ay içinde Sundığımıza müracaatla murislerinin borcunu ödemeleri veya Kanunen kabule şayan bir itirazları var ise bildirmeleri lâzımdır, Mirasçılar ipoteği kurtarmazlar veyabut başlıyan takibi usul dairesinde durdurmazlarsa ipotekli gayri menkul! mezkür kanuna göre Sandıkça sa- tılacaktır. Bu cihetler alâkadarlarca bilinip ona göre hareket edilmek ve herbirine ayrı ayrı ihbarname tebliği makamına kalm olmak üzere key- fiyet ilân olunur. o (4538) —————— Askeri Hesap ve Muamele Memuru Okuluna Ta Alınacak : Kara deniz ve Hava Birliklerinde istihdam edilmek üzere bu yıl hesap ve muamele memuru okuluna 100 yedek subay alınacaktır. İsteklilerin Tem- muz ayı içinde bulunduğu yerin askerlik şubesine müracaat ederek kabul şartlarını anlaması lâzımdır. (95) (4338) ——————— İstanbul Jandarma Satınalma Komisyonundan : Miktarı Çinsi Tahmini fiyat İlk teminatı Lira K. Lira K. 7600 Çift Şaplı çarık 9525 00 714 ve çarık bezi 1 — Cinsi, miktarı, tahmin bedeli ve ilk teminatı yukarıda yazılı 7500 çift şaplı çarık ve çarık bezi 18-7-938 pazartesi saat 11 de Gedikpaşadaki Jandarma Satınalma komisyonunda kapalı zarf eksiltmesiyle satın alına- caktır. 2 — Nümuneleriyle şartname her gün adı geçen komisyonda görülebi- lir. — İsteklilerin 2490 sayılı kanuna göre tanzim edecekleri kapalı zarf. larını eksiltme günü saat 10 ona kadâr makbuz mukabilinde komisyona vermeleri. (4117) Kırklareli Valiliğinden : 8728 lira 33 kuruş bedeli keşif! Kırklareli Spor sahasının koşu pistleri ile futbol sahasının drenaj hendekleri biokajlı tesviye ve silindirajı ve toprak imlâsı münakasaya çıkarılmıştır. 227-038 günü saat on beşte iha lesi yapılacaktır. Taliplerin proje ve şartnameleri görmek üzere Kırklareli DR. ÖĞLE NEŞRİYA'İİ Sat: 1430 Harışık pl Kİİ Ptükla Türk'musbisi 15.154889 heri, ği AKŞAM NEŞRİYİT Sant: 1830 Çocuklara KAİ Glük Ali) 18 Dans pldkelzrs MİS 5s d ve halk şarkıları (Mal ayam we arapça neşri, musikisi ve halk şarta ş 10) 31 Şan pilâkları 3145 SU, orkgutçasş: 1 — Heopold Rust 2 — 1. Sirmun G Sehöner DİAZ ünsorgeky Eine Trüne 4 — 1 Mârehe Sölancile 5 — Ama 23 Ajans hiüperleri 2215 Yen rüm ve İstiklâl marşı, HAFİF KONSERLER; 7,10 Berlin kisa dalgası KAİ ara (8.15 devamı) (930 Askf “e 38.50 Parix Mandiyal 243 Plâk Hi yak kanger Da Sü fi 5 Berlin kısdalganı Hat prod davamı) 1430 Bükreş Romen kisi pkikları 1530 Paris Mani gen Goldi orkestrası 17 Beril pası Eğlenceli hafta sonu DE İş sonu konseri; 1850 devami? Mondiyal: Konser nakli 1849 Askeri bando 18.45 Peşte Gİ irası 19,02 Bükreş: Jtadya trssi 19.85 Peşte: Sriel mi Radyo orkestrim 200 Prof lenceli program 21 Viyana $* e operet musikisi 29 Brüne > 5 Bükreş Lokantadan kos 23.30 Viyana: Puzar konseri OPERALAR, OPERETLER 158 Bükreş: Resriniden PU dar operilar. 2345 Peşte Operi sisl ç ODA MUSİKİSİ 19.20 Prag Salon kuarteti, RESİTALLER; 19.15 Berlin kısa dalgası PAK # 2030 Bükreş Şarkı resitali $İ Macar şarkıları ANNELER Biliniz ki çocuk meme için ağlamaz. bilirsiniz kit Çocuğu latan sebeplerden apış aralarının ter den pişerek, kızararak ğu rahatsız etmesi isikmela iinde ili PERTEV ÇOCUK PUDRA ile pudralayınız. Ne valet pudraları ve ne itina ile hazırlanmış pudralar PERTEV ÇOCUK PupRAf yerini tutamaz, Bu bilhassa yavruların Gl ve ifrazatı nazarı İÜ alınarak yapılmıştır. e Karak İİ vunranları, Bam be bir ufak karaciğer buh” ranı geçiriyormunuz. A” e kol an #ç kamına BE kaşığı aim rühe ediniz. Karne Berlerin nasıl daha gideceğini; görürsünüz Ayni asmande vari KABIZLIĞ Jefedecektir. MİDE ** BARSAKLARINİ daha munt cek, vücüdünüzde rahlık hissedecek, işUh* nız düzelecek, ve sıhi” tinizin düzelmesile © neşe ve zindi d valiliğine müracaatları ilân olunur. (4 343)