17 Ocak 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

17 Ocak 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

Vekâletname Diye Temlik Senedi İmzalatıyormuş Asliye dördüncü ceza mahkeme «| sinde, dün Beyoğlunda meyhanecilik | tehassısıdır. Sizin işinizi 6 takip et - yapan Nehabet isminde bir sahtekâr- çlusunun duruşmasına devam | Nehabete iki suç isnat ediliyordu Fatma ile oğulları Osman, Servet, ve Kerimin Eyüp Sabri isminde bi- risinden 1700 lira alacakları vardır. Servetle Kerim alacakların Nehabe- te temlik etmişler. Osmanla Fatme- nin 800 liralık hisseleri temlik ef Nehabet bir gün bunlara — Ben sizin işlerinizi takip ede- yim, bana bir vekâletname veriniz, demiş ve bir notere gitmişlerdir. Fatma arnavutçadan başka bir dil bilmediği için orada kendisine ve oğ- luna vekâletname diye temlikhame imzalatmışlardır. Osman bir kaş gün sonra icraya gitmiş, alacaklarının tahsil edilip 6- dilmediğini sormuş, memur kendisi- ne: — Siz alacağınızı Nehabete tem - Hik etmişsiniz. Şimdi hiçbir sıfatınız kalmamıştır, deyince vaziyeti öğren- | bitirememiştir. Nihayet Mehmet Zi-| miş, hemen müddeiumumiliğe mürü esat ve şikâyet etmiştir. İkinci iddia da şudur: Mehmet Ziya isminde bir tüccar kömürcü İzzetten senetli 240 lira ala- cağı vardır. Mahkemeye müracaat e-| derek borçlunun eşyasına ihtiyati ha | ciz koyduracaktır. | #in. Kendisine bir et verirsiniz kânına gitmiş, işin takibini 40 liraya pazarlik etmişler ve 20 lirasını da pe- şin vermiştir. Nehabet parayı uldık- tan sonra: — Yarın gel, bir vekliletnams ya- pâlım. Hemen işe başlıyalım. demiş- tir. Mehmet Ziya, ertesi gün Nehabe- tin meyhanesine gitmiş, Nehabet Mehmet Ziyanın senedinin arkasına bir şey yazarak Mehmet Ziyaya im- zalatrıştır. Mehmet Ziya, kendi senedinin ar- kasına yazılan üç «rın altına imza attıktan sonra Nehabet kendisine bir kahve ısmarlamış: — Haydi azizim. Sen müsterih ol, Parayı aldığım gibi hemen yanına damlarım, demiş. Günler geçmiş, aylar geçmiş, se- neler geçmiş, Nehabet bir türlü işi ya icraya başvurmuş ve o vakit işin farkına varmıştır. Kendisine demiş- ler ki: — Sen senedi Nehatete temlik et- mişsin. Ö paraları çoktan aldı. İşte bundan sonra iş mahkemelik olmuş, Nehabet yakalanmıştır. Nehabet her şeyi inkâr ediyordu. — Benim patron bu gibi işlerin mü boş yere neye yorulacuksınız, dedirt- miş. Mehmet Ziya, Nehabetin dük- Polise Hakaret Eden Sadullah Tevdif Edildi Asliye dördüncü ceza mahkemesi, dün Şişli atlı polis komiserlerinden | Etheme hakaret ettiği fddin olunan adullah isminde bir genci tevkif et- ti. Komiser Ethem, evvelki gün ge- ce Cağaloğlundan aşağı inerken ka rünlik bir sokağın içinden istimdst sadaları işitmiş ve seslerin geldiği tarafa doğru koşmuştur. Bu seslerin içerden geldiği unlaşılan bir evin ö- nünde durmuş ve kapıyı çalmıştır. Sa dullah kapıyı açmış ve komiser ken- disine gürültünün sebebini sorunca Sadullah: — Bu kadının adı Fevziyedir. Ka- rım. Ötekinin adı da Medihadır. O da baldızım. Epeydenberi ayrı yaşı- yorduk. Bugün bir şey sormak İçin | uğradım. Kadınlar bağırıyorlar. Bu Iş siz! alâkadar etmez, demiş. Bunun üzerine komiser, Sadullaha şöyle bir teklif yapmış: — O halde herkesi rahatsız etme» yin, barışınız, tathı tatlı konuşunuz. Sadullah bu teklifi duyunca he- men komiserin yakasına yapışmış: — Sen ne hakla böyle bir kadınla bir barışma teklifi yapıyorsun demiş! ve hakaret etmiştir. Suçlu hâdiseyi inkâr ediyordu. m| disenin tek bir şahidi vardı. Su — Hemen yakalandım. Müdafaa şahitlerim vardır. Onları tedarik © demedim, dedi. Davacı da: — Benim iki şahidim daha vardır. Onlari da çağırınız, dedi. Reis suç- 17-1. 1939 Danslı Filmlere Gösterilen Rağbet Artistleri Danslı Filmlere Sürüklüyor wi - Filimlerinde, beş senedir dansı hırakmış olan Joan Grauford, yeni çevirdiği filimde yeniden dansa başlamıştır. Ba üç fotoğrafta onu, yeni çevirdiği filimde, partöneri Tony de Marco İle birlikte, Rumba eynarken görüyorsunuz. Bol dansh filmlerin gördüğu rağ- i ANKARA RADYOSU | Türkiye Radyodifüzyen Postaları bet gitikçe artmaktadır. Bu yüzden Türkiye Radyost Ankara Radyosu Jean Kravford gibi, bir çok meşhur yıldızlar da, danslı filmler çevirmek Sinema, bugün, densin yazısı sayıl İleri yorulmadan öğrenebilmektedir. Dalga Uzunluğu maktadır. Musiki notalara, fikirler, | Resimlerden birinde, bu danstı film- 1639 m. o 193 Kes 120 Kw. bale hocası meşhar Rene Blum, bir çök dans figürlerini ' filme aldi rarak, zengin bir koleksiyon hazırla- mıştır, Bütün bu filmler, profesörün tale- beleri tarafından çevrilmiştir: Bale mecburiyetinde kalmışlardır. Bu re- simde de, Ginger Rogers'i, yeni bir danslı tilm çevirirken görmektesi -| profesörü, bu filmleri ağır ağır sey- niz İrettirerek, talebelerine bütün fizür- Nehabet bunu öğrenmiş, çırağı A-| Reis şahitlerin çağırılması için Mu-| unun tevkifine ve şahitlerin çağırıl- famı göndererek: hakemeyi talik etti, kitaplara, danslara, kordelelere akset | leri bir kitap gibi kullanan bir balelT. A. © 1974 m. 15198 Kon 20 Kwr. ması için muhakemenin talikine ka- | tirilmektedir. Nitekim, bir çok | höcasını, talebelerine film üzerinde A” S0r. 08 Ken 39 Ke, Genç Bir Kıza Tehdit Mektubu Göndermiş Sultanahmette Dizdariyede oturan Bayan Şerife dün müddelumumiliğe müracaat ederek iki tehdit mektubu vermiştir. Mektuplardan birisi he nüz on beş yaşında olan kızı Bedia- ya hitaben, birisi de mahallelerinin bakkatına gönderilmiştir. Bedia gön- dertlen mektubun yükarısına içine bir kama saplanan kalp resmi, bak- kala gönderilen mektubun tam orta- sma da bir kuru kafa ile iki bacak kemiği resi yapılmıştır. Mektupların altında “Sultanahmet tevkifhanede 9 numaralı kovuşta Mu kadder,, imzaları vardır. Mektupta Bediaya diyor ki: — Benim bu ayın on dokuzunda asliye Ikinci ceza mahkemesinde bir muhakemem vardır. Oraya gel, seni görmek isterim. Sana yazdığım mek #upların hiç birisine cevap vermedin. Bu mektubumu İyi tetkik et de ona göre hareket et. Bayan Şerife müddelumumiye der dini anlatırken: — Ben bu resimlerin tehdit işareti olduğunu bilmezdim. Komşulara gös terdim. Onlar beni uyandırdılar. Bu sabıkalı adam bir gün kızımı bakalda ğtrmâş, gönül vermiş, kızımın hiç bir şeyden haberi yokken böyle teh- dit mektupları gönderiyor. Ben fa- kir bir dulum, Kızım henüz orta mek tebe gidiyor. Kimsem yok. Bu adam tevkifhaneden çıkınca belki kızım öldürecektir. Kızımın hayatını temin ediniz, diyordu. Müddelumumlik tahkikata başla- mıştır. * Komünistlik Suçlularının Muhakemesi Dün ağır ceza mahkemesinde ko- münistlik tahtikâtı yaptıkları iddia edilen AN Ferruh, Halit, Ali, Musta- fa, Reşat, Ahmet, Hasan ve arkadaş- larının muhakemelerine kapalı celse halinde devam edilmistir. Muhakeme ehli vulmf raporu için başka bir gü- ne bırakıldı. Doktor Behiç Bir Kaza Geçirdi İş dairesi reisi Enis Behicin baba- £ı doktor Behiç dün akşam Taksim meydanından geçerken arkasından gelen bir otomobil kendisine çarp - mış ve ayağının kemiğini çatlatmış- tır. Tabibiadil Enver Karan dün ya- ruhy muayene etmistir. Bir Pardesü Hırsızı Tevkif Edildi Meşhut suçlara bakan asliye dör-| düncü ceza mahkemesi, dün İhsan is- minde hırsızlık suçlusu bir sabi nın sorgusunu yaptı. Davacısı Arnavutköyünde oturan tüccardan Yan! fd. Yani, şikâyetini şöyle anlattı: | — Ben yuksrda oturuyordum Aşa | ihdan ayak sesleri geldi. Şüphe üze- rine indim. Bu adam kapının arka- sında asılı bulunan pardesü ile kas- keti almış, çıkıyordu. Hemen yaka- sına yapıştım. Bağırdım. Polis gel- di. Teslim ettim. Kendisine ceza ve- filmesini İsterim. Suçlu gözlerini silerek: — Söylediği doğrudur, ben aç ka- lan karıma ve çocuklarıma bir lok- ma ekmek temin etmek için bu işi iğrenerek yaptım. Cezama razıyım. Ben Karabükte amelelik yapıyor - dum. Çocuklarım hastalandı. İstan - bula gelmiye mecbur oldum. Beş on kuruşum vardı. Bitti. İş bulamadım. Arnavutköyünde İsa isminde eski bir arkadaşım vardı. Onu görmek, ek - mek parası almak istiyordum. Onu bulamayınca meyüs oldum. Bu zatın kapısı aralıkmış, ittim, içeriye gir - dim. Orada bir çok elbise vardı, Ben yalnız pardesüyü aldım, Maksedim faka temin etmekti. Bü zat aşağıya inince kazmıya bile lüzüm görmeden pardesüyü verdim. Ne yapalım. Be- nim çocukların aç kalması mukadder miş sanı tevkif etti, Gelmiyen bir şahidin çağırılması için de muhakeme başka güne bırakıldı. İki Çocuk İki Gün Hapis Yatacak Sultanahmet sulh birinel ceza mah kemesi dün, Cemal ve Agâh isminde iki sabıkalı çocuğun muhakemeleri- ni yaptı. Benler Sultanhamamınde bir paket makara satarlarken yaka- lsnmışlardır. Polis bunlara makara. ları nereden aldığını sormuş. müsbet müddelumumiliğe vermiştir. Mahkemede de tatmin edle! cevap veremediler. Hükim her iki suçluyu karar verdi. hirsizlik yapmak değil. çocuklara na- | - Mahkeme şahitleri dinledi. İb-| bir cevap alamayınca bunların bır sizlik olmasından şüphelenmiş (ve sattıkları malın"“mesra mense,.ini gös teremedikleri için ikiser gün haosine | rar verdi İki Çocuk Birer Buçuk Ay Hapis Yatacaklar Meşhut suçlara bakan Sultanah - met üçüncü sulh ceza mahkemesi dün İnrsızlık suçlusu Mustafa ve Ra- elm isminde İki çocuğa birer buçuk sini de tevkif etti, İddia şu ik Subay Esat evvelki gün gece sile-| sile beraber Ferah sinemasına git - miş, bilet almış, içinde 17 lirası bu- İunan çantasını paltosunun cebine | koymuş, içeriye girerken elini cebine htıncü çantasının uçtuğunu görmüş, ve hemen polise müracaat etmiştir Polis biraz sonra Rasimle Mustufa- yı bulmuş ve Mustafanın cebinde 15 İira çıkmış, çanta ile iki lirayı di Rasim almış, Şehzade camtinin av- lusuna saklamıştır. O da çantayı ve iki Yirayı çıkarmıstır. Suçlular suçu “iribirlerine atıyorlardı. | amana ani BİR TEŞEKKÜR Aydın otelleri sahibi merhum İb- | rshim Etem'in eşi validemiz Bayan | İÜlfetin vefatı dolayısile gerek ceni ze töreninde bazır bulunmak lütfun-' da bulunan ve gerekse bizzat veya bilvasıta elemimize iştirak eden dost İarımıza merhumenin oğlu Nusret Aydın, kızı Mürvet Kastarlak ile ge- İlini Feriha Aydın ve damadı Dr. Na- İ bi Kastarlak derin teşekkürlerini su- harlar, prg Lİ bale hocaları da sureti (O İu-| ders verirken görüyorsunuz susiyede hazırlattıkları filmleri ders z kitabi şeklinde kullanmaktadırlar. Meselâ, Montekarlo gazinosunun | yılmaz mı? Yarın Akşam S Ü M E R Sineması Sinemanm en büşük ve dehakâr yıldızları JEAN PİERRE AYMPNİ... tarafından fevkalâde bi tarzda yaratılan TALİ YILDIZI Parlak bir vodvil... Gençlik ve aşk fle dolu baş döndürücü filminde | takdim edecektir. İİ ilâveten: EKLER JURNAL Son dünya haberleri ! 18 Kânunusani Çarşamba günü 4E8 KRALİCESİ Hamiyet YÜCESES Ve arkadaşları Cemal Sahir ve Dumbüllü İsmail birlikte iki oyun birden. Birinci oyun (AZAB) i perde CİCİ - BİCİ komedi 3 perde Tafsilât el ilânlarmdadır. Bu Akşam Zide: FRANSIZ Tiyatrosunda we. Huberman'ın Konseri İ viva asiler Sinemanın en fazla alkışlanan komiği FERNANDEL Yalnız görünmesi kahkaha ile gülmeğe kifayet eden adam FERNANDEL Önümüzdeki cums akşamından İtibaren TAKSİM Sinemasında Gösterilecek olan AŞK MAHKUMU MUSİCİEN... COW - BOY... DRAM KISMI 11 - 1 - 989 Sah günü akşamı sent 2030 da HAYDUTLAR Baştan Çıkaran.. UZ TACİRİ MODERN KIZLAR) akşamı TURAN Tiyatrosunda gpyey İmama Füminde kalplerinizi neşe le dolduracaktır. şaman SİNA AŞA İnce - Zevkli - Güzel Bir Mevzu MELEK NEFİSMACAR MUSİKİSİ BARONES ve UŞAĞI ANNABELLA-VİLLIAM POVEL 'Numraah koltukların bugünden aldırılması rica olunur. Tel: 40868 Salı, 17.1.1939 Bu hesapça, bugün dans, yazısınılişs0 Müzik çKü k ? (Küçük orkestra — Şef Ne- da bulmuş bir ilim haline girmiş sa-İcip Aşkım). 1 — A. Rubinstein (Kostüm- 10 bale sültinden) başlangıç. 3 — A. Ru- Binstein (Kostümlü balo sültinden) Na- poli bahkerları. $ — Rio Gebherit - Ro- İmans - Viyolenmel ve oricertra için. 4 — 3, Sirmum Polka. $ — Hanns Schmidt (İnefler) vals, 18 Sant, nfana, meteoroloji İ haberleri, 13,10 Müzik (Küçük orkestra. İnn devamı). 6 — Leopoll (Yeni dümra- İnn eski şarkıları) 7 — FP. Eörümkçia 19 b koya, he İ vaları, 1348, 14 Türk müziği — PL 1630 Program. 1048 Türk müziği (Ya- sıl heyeti — Muhayyer faslı), 1920 Sist, ji haberleri, ziramt bor- Türk müziği (uhlehif oyun havaları). 1 — (Aç kapı hava İ4) 2 — (Bartın oyun havası), 3 — (Geng İ Osman oyun havam) 4 — Anadolu oyun İ havası) $ — Ödemiş Zeybeği) 6 — (Ba- kesir zeybeği) 7 — İzmir Kordon zey- beği) Çalanlar: S. Yaver Ataman, Veci- he, C. Kozan, C, Çağla, Hi, Gür. 20 Konuş ma (Hukuk İlmi Yayma Kurumu). 20,18 Türk müziği (Şarkılar). i — Hüseyn! peş rev, $ — Rahmi Hüseyni şarkı (Acep nfzende şuhu) 3 — Suphi Ziya Hseynt İsarkı (Feryat ediyor bir gül) 4 — Rahmi Muhayyer şar (Serapa hümü aran). $ — Reşat Erer Keman takslmi, © — Mum tafa Çavuş Hisar püselik şarkı (Du çep- mimden gitmez aşkın beyali) 7 — Haa Arif Bey Hicaz türkü (Aman doflar ca- nıra) Halk türküsü (Bülbül tata ne pe- ter). 9 — Sajâhattin Pınar Hicaz türkü (ASA yaşıyor) 10 — Sadettin Kaynak Nihavent şarkı (Kirpiklerinin) 11 — X- viç türkü (Atladım bahçene girdim) O- kuyanlar: Muzaffer İlkar, 8. Tokay. Ça- tanlar: Wecihe, €. Kozan, R. Erer, R. Kam 11 Konuşma (Türkiye postam) 21,15 Sa- at, erkam, tabvilât, kambiyo - mukut bor sası (fiyat) 21.30 Müzik (rafyo orkestra- # — Şet Hasen Ferit Alnar). 1 — L Van Beethoven: 3 Ünel Leonora vw Oğlan 1. Van Beethoven: © (net Senfoni Pama- #4 (Pastoral). 2230 Müzik omuyame İarı (Folklor). 23,45. 24 Son ajans haber. leri ve yarmki program. Hafif Konserleri 745 Prag Sabah konseri, 7.10 Berlin kısa dalgası: Karışık musiki (815: Deva- mı), 12 Bilkreş' Plâk, 1148 Berlin kısa dalgam: Hafif mask, 18 Keza, 4.15: 3 1a, 1310 Bükreş Orkestra musfki, 1615 Prag Pok orkestram, 1645 Berlin kısa dalgası: Orkestra konseri, 1745 Berlin kı sn delgan: İşsonu konseri, (19.10: Keza), İdman Bükreş: Öğleden sonra konseri, 1838 Belgrad: Büyük radyo orkestrası, 19 Prag Askeri bando, 1958 Peste Çiron orkest- san, 10.58 Beterad: Plak, 70 Bükrer Yu- voslav. akşamı, 20 Berlin kis dalzam: Kan yık ertistik musti, 2iJ0 Peste; Konser rkestrası, 21.28 Brünat Bando 10115 Brno: Orkestra ve gark “iziei), 2245 Belgrmet: Pik musüklel, 23.48 Piikreş: Karışık konser. Operatar, Operetler? | Oaozü Prag: Opersdn verilecek piyesin nakli, 3105 Bükreş: Morertim “Rekuimi operam, 2146 Berlin kısa dalgası: rin *Rlenzi,, operası, je Music 1990 Prag Yaylı sizler kuartet, 21 Belernd: Oda mweicisi Bonsai Esik mu- Vağne-