26 Şubat 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

26 Şubat 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

Fenerliler, Dünkü B takımları karşılaşmasından bir görünüş Galatasarayı Dün 3-0 Mağlup | Ettiler Fenerbahçenin B Dün Taksim stadında bin Takımı Şampiyon i aşan bir seyirci kitlesi önün- de Fenerbahçe - Galatasaray takımları B takımlar şampiyo - nasının son maçını yaptılar, Bir sahaya birinci takım kadroları Nitekim takımları sahada gördüğümüz vakit pek de asılsız olmadığı anlaşıldı. Galatasaraylılar, Boduri, Sa. Tafim ve Nobardan mahrum, fakat on kişi olarak şu şekilde idiler: Osman — Lütfi, Cemil — Musa, | Bedii, Ekrem — Necdet, Süleyman, Mehmet Yılmaz, Salâhattin. Buna mukabil Fenerbahçe takı mında birinci takımdan Şu youncu- lar vardı. Ali Rıza; Hüsamettin, Le. | bip. Bani, Beeri va CGalatasasay kar. ysmda şu şekilde yer aldılar: Hüsamettin — Lebip, Saim — Fet hi, Ali Rora, Cevat — Haldun Mu- zalfer, Naci, Basri, Vâhit. Oyunun bu şekillerden de anlaşı- lacağı veçbile büyük bir farkla Ga- latasaray lehine neticeleneceği tah- min ediliyordu. Fenerbahçeliler rüzgüra karşı oy- hamıya başladılar. İlk dakikalar mütevazin geçiyordu. Galatasaraylı. ların bü arada Fener Kalesine kadar dayanan bir kaç hücumu Lebibin ve Ali Rizanın yerinde müdahaleleriy- le bir tehlike olmaktan uzak kaldı. Oyun zevksiz bir şekilde devam #diyor. Yalniz. Ali Rıza çok çalışı. yordu. Galatasaray hücum hattmın on kişi oluşu, Necdetin beceriksizli. Bi Fenerbahçe defansının işini ko-| laylaştırıyordu. Birinci devre ber iki taraf ta bi- Fibirine tehlike olacak bir vaziyet yaratmadan ve golsüz olarak bera- betlikle neticelendi. İkinci devrede İkinci devreye Sarı lâcivertliler rüzgârı arkasna alarak başladılar. Fenerbahçeliler çok canlı, Galatası- raylılar da bu canlılık karşısında beceriksiz bir oyun oynuyorlardı Fenerbahçe üç ortası eski futbolcu Cevat ve Ali Rızanın yardımlariyle mütemadiyen Galatasaray kalesine İniyorlardı. Soldan açılan bir Fener hücu- munda korner oldu. Kornerden ge len topu yakalıyan Muzaffer Foner- bahçeye ilk golü kazandırdı. Sarı Ycivertliler kuvvetli rakipleri kar- gısinda bir galibiyet elde etmek hi- zıyla daha canlı oynamıya başladı- lar. Galatasaraylılar daha ziyade bo- zuldular, bir kaç oyuncu asabileşti. Takımda bir değişiklik oldu, Cemil hücum hattma geçti. Fakat bu da bir tesir yapmadı. Necil ikinci golü de güzel bir siyri- lişla Galatasaray ağlarına takıver- di. Bu gol Sarı lâcivertlileri galibi- yete yakınlaştırmıştı. Sarr kırmızılı. lar mütemadiyen. takim değiştirmi- ye başladılar. Fakat yine netice yok yaptıkları bir kaç hücum Hüsamet- tinin ellerinde kaldı. İparça sürdü ve gün evvelden her iki takımın ile çıkacakları söyleniyordu. bu rivayetin > Bugün Nerelere « Gidebilirsiniz ? Taksim Stadında: Anadolühisar — Kasımpaşa saat 13,30 da. Şişli — Pera öant 11 de; Matbuat — Şişi Teksütleri | saat 10 da. Fener Stadmda: Fenerbahçe sant 15 de, Hilâl — Eyüp saat 13.15 de Beylerbeyi — Galatagençler saat 11.30 da. Şeref Stadında; Vefa — Ortaköy saat 1515 de Beykoz — Davutpaşa 13.30 da Topkapı — Karagümrük sa- st 1145 de İ Süleymaniye | at 10'da. Feneryılmaz Saat - Boğaziçi sa- virmi beş metreden çektiği bir şütle üçüncü golü de kaydetti, Maç bundan sonra karşılıklı hü- sumlarla fakat neticede bir deği- şiklik olmadan 3 — 0 Fenerbahçe- lilerin gelibiyetiyle kapandı. Nasıl oynadılar ? Fenerbahçeliler dün Galatasaray karşımda 3 — O lık bir galibiyet elde etmelerine rağmen takım y- mumiyet İtibariyle güzel bir oyun oynadı denemez. Bir kaç kişinin gayreti, Galatasaraylıların çok fe. DA, şuursuz oyunu onları sahadan gelip çıkardı. Fener takımında Ali Rıza mükemmel, Cevat antrenman- sız olmasına rağmen güzel ve bilgi- li bir oyun çıkardı. Lebip, Naci, Basri fena değildi. Fethi, Vahit da- ler. Galatasaray baştan aşağı bozuk- tu. Bir parça Ekrem ortada gözük- tü. Musa birinci devrede iyi, fakat ikinci devrede sahadan silindi. Lât. fi çok fena, Cemil vasattı. Kalecinin yediği göllerde büyük bir hatası yoktu. Fenerbahçeliler dünkü gelibiyet- leriyle B takimlar İstanbul şampi- yohu olmuş oldular. Şişli - Pera Karşılaşıyor Bugün Roianyanın Tamışvar ta- kımı Şişli ile karşılaşacaktı. Fakat #eralt üzerinde uyuşulamadığından bu müsabaka yapılamıyacaktır. Gay rifederelerin iki kuvvetli takım İ| sunda selgin halinde hi i, li beniz pek aovml; akk cenir Gök) bugün Taksim Stadında sabahle- Dadayda Yeni Kömür Madeni Karabük, (TAN) — Dadayda yeni bir maden bulunmuştur. Talsilât şu- dur: Çelik tabrikaları işçilerinden olup yurdu olan Dadayın Bostancı kö: inle giden İbrahim Türkyıl vinin bahçesinde kuyu kazmak miştir. Bu esnada beş metre derinlik. te parlak bir maden hazinesine rast, lamıştır. Bundan aldığı nümuü Karabük fabrikaları direktörlüğüne getirmiştir. Linyit kömürü old tahmin edi- kamlara haber verilmistir. Karabük, (TAN) —. İlçemizde bir zehirli gazdan koruma kursu açılme- sma karar verilmiş, hazırlıklara baş- lanılmıştır. » Oylat Kaplıcası İmar Edilecek İnegöl, (TAN) — Kasabamızın 24 kilometre cenubu şarkısinde, yüksek bir orman içinde bulunan Oylât kap- ıcasında asri tesisat vilende getirii- mesi için bir şirket kurulması teşeb- büslerine başlanılmıştır, Henüz esas- İarı kararlaştırılmakta olan bu çir- ket, yirmi bin lira sermayeli olacak- tır. Mesele tahakkuk ettiği takdirde memleketimiz, yeni ve #izel bir kap- lıça kazanmış olacaktır. Oylât valnız sıcak suyunun faydaları bakımın değil, mevkiinin güzelliği ve nin İYİLİİ noktasından da müs bir ehemmiyeti haizdir. —— Kimsesiz Cocuklara Yardım Bayramiç, (TAN) — Çocuk Esir. geme kurumu, yıllık kongresini ak- detmiştir. Reisliğe muatlım Turgut| Mete, kâtipliğe başmusllim Zühtü A-| labay, veznedarlığa müteahhit Kâmil Töker, azalığa eczacı Talât Rasdojan ve mâarif mömurü M. Gündoğdu A. ve meçilemietir. — Turgut Mete, de iştirak edecektir Yeni idare heyeti, kurum menf: tine 26 şubatta yapılmak üzere deve güreşi hazırlamaktadır. Bayramiç, TAN) — Arap harf- lerile tedrisetta bulunduk'arı tesbit edilen Şevkiye. Zehra, Hafize ile A- linin muhakemeleri bitirilmiş bun-| lar b'rer lira para cezasına mahküm olmuşlardır. lâ kongresine ir Çiçek Hastalığına Karşı Nezip, (TAN) — Cenvp muntaka- bulunan çiçek hastalığından korunmak için burada bütün mektep talebesine ve halka çi- çek ayısı tetbik edilmiştir. * Nesip, (TAN) — Zeytinyağ f& yatları 37 kuruştan 30 kuruşa kadar düşmüştür. şe Kiliste Bir Aile Faciası Kilis, (TAN) — Burada dikkatsiz- lik yüzünden üç ölüm birden vuku bulmuştur. Üsgüplü Bayram, refika- sı Adanalı Nigâr ve erkek çocukları, tamamen yanmadan odalarına aldık- ları kömürden zehirlenerek ölmüşler. dir. Nigârin annesi kurtarılabilmiş. müşkülâtla iyileşmiştir. —ç————— Matbuat Takımı Şişli Tekaütlerile Oynıyacak Şimdiye kadar yaptığı maçlarda hiç mağlüp olmiyan matbuat takt yin Şişli tekalitleriyle karşılaşacak;| tır. Her iki takım sahaya en kuvvet- Hi şekilleriyle çıkacaklardır. Maç len bu maden hakkında esaslı tetki- iy | kat icrası için vaziyet alâkadar m TAN GAZETELERL TN Bir Dokun u “Yeni Sabah,, refikimiz © upkı kâsel fağfura Bir dokunuşta bi ah ediyor. Üç sütun yazı ile cevap vermişti. Evvelki günkü lâtifemi hiddetle karşılamış: “— Bizim kâğıdımız eski de; ruz. Havadislerimiz » diyor. Halbuki, havadisleri, dünkü de bulamadım: takviyesi için temaslar oldu. 2 Tünel ve Tram leri için bir idare kuruluyor. Zını resmen bildirdi. mevraya hazırlanıyor. 5 — Kızılordu yemin etti. yukarıya sıraladığım havadisler, zete yoktur. Hem evvelki günkü yazımda zin sade muharrirle; vadisleri, kâğıdı değil, tefrikaları le “eski, kitapçılarda deği gün şu iki kelime; “— Devamı v. O bitip tüken Yazan: Naci Sadullah benziyor: İ Geçenlerde, üç satırlık lâtifeme, de ayni dir. Biz alâ Finlândiya mah kâğit eski Her haberi sicağı sıcağına | dünkü sütunlarında intişar eden şa ah gazetesin- 1 — Fransa, Polonya ittifakının — Fransa, Frankoyu tanıyaca- 4 — İngiliz anavatan ordusu ma- Ayni gazetede eksik diğer gün - lük havadisleri bağışlıyorum. Fakat Karilerini günün bütün havadis - lerinden mahrum bırakmış bir hal de intişar etmiş olan bir gazetenin, gazetecilik, hem de ileri (), “Yeni, azetecilik & y aç e Re mesinde | ai G0 Çala Bema izli Fakat birdenbire | hükmünüzü| *9* ilik, | müsterisi olan Almanyanın bır gibi yemeyin: Bu gazete, yareteçilikte | Har amana avan ee A hakikaten “yenilik, o yapmaktadır; | Dalları almamakta e Çünkü dünyanın biç hir yerinde, ha- vadise yer ayırmayan gündelik ga- nutmuşum: “Yeni Sahah,, refikimi - Misal istiyorsa, kendisine | Kâzım Karabekirin yazılarını hatır- latırım: Üstadın bir kaç sene evvel kitap halinde çıkan o yazıları, sade işportacılarda bile var, Bu tefrikanın altında da, her de, Ege Mıntakasından Tütün Miktarı On Bu sene Amerikalıların Ege min- takasından aldıkları tütünler on beş milyon kiloyu geçmiştir. Karadeniz mıntakasından da alacakları o beş milyon kilonun bir buçuk milyon ki- losu Bafra ve Samsundan mübayaa edilmiştir. Amerikada Türk tütünlerinin reva ci artmış olduğundan, Amerika tütün şirketleri bütün tütün harmanlarna evvelce karıştırdıkları nisbetin bir isli fazlası kadar Türk tütünü ka- rıştırmıya başlamışlardır. Tütün şir- ketleri Amerikada yeni bir nevi siga- ra-İmal etmişler ve zarif kutularla satılığa çıkarmışlardır. Bu sigaralara (Smirna) İzmir adını koymuşlardır. İzmir tütünlerinden yapılan bu siga- ralâr çok rağbet görmektedir. Almanya Tütün Almıyor Almanya Ege mın dan tütün almamaktadır.A ramızdaki ticaret an laşmasına göre, Almanyanm 18 mil ron marklık tütün asması lâzım gel diği halde ancak 6 milyon marklık tütün mübayaa etmişlerdir, Ege mın- arı beşka müşteriler bulmıya sev- ketmiştir. Geriye kalan bu gibi tütün. lerin miktarı fazladır. Polonya ve IHRACAT: b.) o Almanya Kuru Üzüm Almıyor İzmir — Son haftalar içinde AL manya ile kuru üzüm mahsulü üze- rine iş yapmak mümkün olamamak- tadır; Buna sebep, »Alman kontrol mesi we yeniden İlyat tesbitine yanaş- mamasıdır. isi Anadok â, İran aşma anama Analar amman A z tefrikanın de - | il yorsa, “Devamı var!,, kelimelerinin vam edeceği belli. Eğer refikimiz, «| kuyucularını ümide düşürmek isti - verdiği ümüitsizliği şu müjdeyi vere- İzmir Mhracat firmalarının teklif et- tikleri kuru üzüm fiyatları şunlar. dır: rek giderse: “— Sonu var!,, lerle başlı yi san gazeteler daha ler amma, biz, bir kerecik olsun, bir nüktesine cevap vermek “Tan,, ın adını anacağız!,, dımı anışına kızmadım. Bu oda, te,, bulabilir miyim? olduğuna inanıyorum: Çünkü, ki, daha on gün evvel hatırlayamıyacak yaşa gelmiş! “Tilki,, kurnaz bir g brsa, o arkadaş kendisi mi? herhalde çok alâkalı olacaktır. ———— - tilkiden arta kalan ismi taşırdı? Şişli — Pera bugün Taksim Stadm- Ortada Ali Rıza kaptığı tepu bir da karşılaşacaklardır. le SABAH, ÖĞLE ve AKŞAM Her yemekten sonra muntazaman dişlerinizi fırçalaymız. Bana “Tilki,, imzası ile yârenlik eden arkadaş da, yarısına şu cümle. “— Fazla rağbet görüp, çok ba- z sürümlü arka daşlarının isimlerinden bahsetmez * | gazetecilik raconuna riayet etmiye - ceğiz; ve şirin Naci Sudullahın hoş için Bu satırları yazan arkadaşın dai- ma abdestli gezen müslümanlardan olduğunu bildiğim için, “Tan, m a- bah,, gazetesine ma - lâm ciddi () gazeteden sirayet etmiş olacak. Fakat ben karilerimi bu id - diadan fazla güldürebilecek bir “nük. Hem “Tan,, un adını daha bir çok defalar andığını unutan biçare mes- lektaşımın, benden çok eski gazeteci yazdıklarını hayvandır: Bu hayvanın ismini taşıdığına bakı - hayli kur-) Baz sanıyor: Halbuki, hakiki kurnaz. | lar, kurnaz olduklarını ilân ederler Hakiki tlkinin elinden gelseydi, kurnazlığını gizlemek için, bu sahte ———— 7 mumara 22 Türk lirası, 8 numa- ra 23 lira, 9 numara 24.25 Tira, 10 nu- mara 25,50 bira, 11 mumara 28 lira, 12 numara 32 liradır. Alman kontrol dairesi şu #iystlar. la ithalâta müsaade etmektedir. 7 numra 14 lira, $ numara 15 lira, 9 numara 16 lira, 10 numara 18 lira, 11 numara 21 lira, 12 numara 24 lira, Aradaki bu fark yüzündendir ki, son haftalarda Almanya »le yeni iş- ler yapılamamaktadır. Bu gün İzmir, | ihracatçılarının istedikleri fi; geçen yılın ayni mevsiminde Alman kontrol dairesinin verdiği fiyatlar muadilidir. Halen İzmirde on bin ton stok üzüm vardır. Mahsul yakında tükenecektir. —— — Almanyadaki Türk Ticaret bu 26-2. 939 Amerika Tütünlerimize Rağbetini Arttırıyor Amerikaya Sahan Beş Milyonu Geçti BORSA 23 —2- 99 ÇEKLER 89213 1283679 33475 6.65 20.7225 673350 50850 Brüksel 212825 | | Ev | Amsterdam Berlin 43 5.0275 23833 249575 0.0050 2815 34.605 303115 20.1850 ESHAM VE TAHVİLAT Sivas - Errarum 1 1932 © 5 Hazine 159 Varşova Budapeşte 1910 15.15 tünden sstmak yapılmaktadır. için de teşebbüsler SATIŞLAR : 275 Ton Buğday Satıldı Dün piyasamıza 275 ton buğday getirilmiştir. Yumuşaklar 5,22 - 5,25, sertler 5,05, kızılcalar - 5,16 - 5,21, yemlik. çuvallı arpglar 4,18. dökme 13-4,14, çavdar 332 ir Bir miktar ka. 255, sansar derileri çifti 4300 kuruştan verilmiştir” “Ye- meklik zeytin yağları 45 - 45 kuruş. tan, Anadolu yapağı 51 - 51,5. göz yünü 71,30 kuruştan satılmıştır. ba afyon 245.- Pirinç Zeriyatı Mersin — Kadirli ve Kozan kaza- larında, gayri sıhhi şekilde yapıldığı bit olunan pirinç zeriyatı muvak- katen menolunmuştur. —n aa İŞ ADAMLARININ e 80i SİNİRLİDİRLER Odası İçtimar Berlin, 25 (A.A) Almanyada Türk tearet odasının bu yılki genel İ toplantısı Türkiye etimhuriyeti, Ber- lin Büyük elçisi Hamd! Arpağın ri- yaseti altında Türk ve Alman azala-| rının iştirakile buğün yapılmıştır. | Odanın yıllık raporunda söylendiği üzere, Türkiye - Almanya ticareti 1938 de 280 milyon mark gibi bü- yük bir yeküna varmıştır. Bundan 125 milyonu Almanyaya, 155 milyo- nu da Almanyanın Türkiyeye ibraca- tını teşkil eylemektedir. Pazarları Elektrik Yok İnegöl, (TAN) — Bir müddetten. beri yalnz öğleye kadar verilmekte olan elektrik cereyaninın gece ve gündüz verilmesine başlanılmıştır. Bundan dolayı herkes memnundur, Ancak pazar günleri hiç elektrik ce reyanı verilmemektedir. Bu da büyük bir noksan teşkil ediyor. Pazarları hiç olmazsa öğlerlen sonra elektrik ve. rilmesi, böylece Ankara radyosunun faydalı neşriyatından halkın istifa. | desine imkân açılması temenni eğik. | mektedir. Sinir ağrıları, asabi öksü rükler, Baş dönmesi, Baygın - lik, Çarpint, ve SİNİR. DEN ileri gelen bütün rahat sızlıkları IYİ EDER, RA ev zman melik ei a1 İLİĞİ HİĞĞİMÜDDM.MMMMÜİ iii. 2