27 Şubat 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

27 Şubat 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

Şişli - Zevkli Bir Sonra İki Takım 3-3 | Berabere D ç “POYE ŞIŞyö alaya “Game TEKİ bir oyun çıkardı. Fakat Şişlinin zor- Tu oyunu bu teknik oyunu zarasn za- man bozdu. Oyunun her dakikası ta- raftarlarına heyecan geçirtecek şe-| kilde idi. Maç nasıl oldu? Takımlar sahada şu şekillerle yer aldılar; Şişli: Armenak - Lâskaridis, Al- ber - Martyan, ( Nobar, Çırak, Suldur, Vahap, Mikrop, Diran, Pera; Çakatinos - Mesinezi, Hıris- to - Çiçoviç, Angelidis, Etiyen - Bam- bino. Colaki, Budley, EBoduri, Mu- rat. Hakem: Ahmet Adam, Oyun çok seri başladı. Karşılıklı hücumlar oluyordu. Perenın hâkim oyunu güzüküyor. Şişli, Peranın tek- nik oyununa atak bir oyunla muka. bele ediyordu. Pera hilcüm hattı, gü- yel bir anlaşma ile Şişli müdufaasını tehlikeli vaziyetlere sokuyordu. Bir Şişli hücumunda Pera aleyhi. ne korner oldu. Korner atışını Sul- dur bir kafa vuruşile göle çevirdi. Bu gol Perayı daha ziyade canlandır- dı. Fakat bir netice veremedi. Şişli tekrar hücumda. Vahap ha- fif bir kafa vuruşile topu sağ açığa geçirdi. Top tekrar ortaya geldi. Va- hap da çok yakından hafif bir vu- ruşla ikinci Şişli golünü-yaptı İki dakika sonra Peralılar sağdan hücu- ma geçtiler. Şişli kalesi karıştı. Top, gidip geldi. Bambino. bu arada bir kafa vuruşile topu ağlara taktı ve bi- rinci devre 2-1 Şişli-lehine neticelen- di. İkinci devre çok canlı başladı. Hü- cumlar karşılıklı oluyordu. Yedinci dakikada Pera Budleyin bir kafa vu- ruşile beraberlik golünü kaydetti. Oyun mütevazin cereyan ediyor. Her iki taraf da beraberliği bozacak golü kaydetmek için çalışıyordu. 18 inci daklkada Diran bir favul atışını gole çevirdi. Bir dakika sonra hakem Şişli aleyhine bir penaltı verdi. Bu ceza verilmiyebilirdi. Peralılar bu fırsatı kalecinin eline atmak sure tile kaçırdılar. Hakem, bu arada Peradan Angeli- disi oyundan çıkardı. Pera on kişi oynuyordu. 38 inel dakikada Bambino güzel bir şütle beraberlik gölünü kaydetti, ve maç da 3-3 beraberlikle netice- DÜNKÜ ( id ünkü Şişli - Pera maçı son senelerde seyredemi zevkli bir karşılaşma oldu. Oyun futbol sevenlerir lerini tatmin edecek kadar güzeldi. Bir buçuk saat, canlı bir işme halinde, galibiyet azmiyle çırpınan yirmi iki kişinin bütün enerjilerini ortaya koymâları ile geçti.” i Arşavir -! Matbuat Takımı Şişli - Pera maçında Şişli kalesi tehlikede Pera Oyundan Kaldılar diğimiz ZEV- rubu- yendiler. Fenerbahçe. s i ir maçında seyirciler Şişli Tekaütlerini Yendi ün sabah Taksim © stadında matbuat takımı Şiş tekaüt- lerile karşılaştı. Beş bin kişi önünde oynanan maç halkı zaman zamun güldüren, zâ - mah zaman ne varsa eskilerde var, dedirten bir oyun oldu. Matbuat takımı arasında Niyazi, Dünkl Maibua: " 7 Matbuat oyuna hâkim. Şişli kale- $i tehlike, tehlike üstüne atlatıyor- du. Matbuat takımının bir hücumun- da Şişli müdafaasının kasdi bir ha- reketini hakem penalı © cezasiyle tecziye etti. Fakat Sedat bu fırsatı kaçırdı. Ulvi, Sedat gibi tanınmış oyuncular, Şazi Tercan, Tarık, Ahmet Âdem gibi birinci sınıf hakemler bulunu- yordu. Matbuat takımı şu kadro ile Şişli karşısında yer aldı: Namık - Ahmet Âdem, Ercüment- Ali, Salâhattin, Tarık - Şazi Tezcan, Niyazi, Sedat, Ulvi Besim, Hakem Ahmet İhsan, Oyuna matbuat başladı. Niyazi ve Sedat, Şişli müdafaasını müşkül va- ziyetlere sokuyordu İ Şişli takimı arasında genç ele manlar gözüküyordu. Seri başlıyan Matbuat hücum hücum yapıyordu. Çok geçmeden hakem bir penaltı cezası daha verdi. Sedadın vuruşu- nu kaleci tuttuktan sonra kaçırdı ve bu suretle matbuat takımı ilk gölü kazandı. Bu golden sonra oyun daha zevk- li bir şekil aldı. Sişlinin yaptığı bir hücum, golle neticelendi. Birinci devre bu suret- le i— 1 beraberlikle nihayetlendi. İkinci devre de canlı geçti. Sedat matbuat takımmın ikinci ve tiçünet gollerini kaydetti, Maç 3-1 le nâmağ. üstüne men galip gelmek suretile Feneryılımazı tasfiyeye uğrattı. “el İvuruşla topu kaleye gönderdi, MAÇLAR A el Ci Şild Maçları Maçlar 3 Statta Başladı, Bazı Klüpler Tasfiyeye Uğradı ild maçları her üç statta da birden yapıldı. Şeref stadın- da Beykoz Davütpaşayı, Süleymaniye Boğaziçini, Ortaköyü, Karagümrük Topkapıyı, Fener stadında da Hilâl | Vefa ahaya gelmiyen F. -Yılmaza tata görerer da yarım saat temdide rağmen be- raberlikle neticelendi. de birinci kümeye terfi müsaba mahiyetindeki © Kasımpaşa - Hisar maçında Kasımpaşalılar 1-0 galip geldiler. Taksim stadında Kasımpaşa - Anadoluhisarı müsa- İbakası günün en mühim karşılaşma sı idi. Hem şilt, hem de birinci kü meye terfi maçı mahiyetinde idi Her iki takım tam kadrolarile saha- ya çıktılar, Oyun seri başladı. Kasımpaşa has- muna nazaran daha güzel bir oyun İ çıkardı. 27 nci dakikada sağdan bir bücumda top ortaya geldi, sol iç gü- zel bir şütle maçın yegâne golünü kaydetti ve devre 1 - O bitti. İkinei devrede yine Kasımpaşa hâ. kim oynuyordü. Bir de gayet güzel gol yaptılar. Sağ iç mükemmel bir AR direğine çarpan top dişarı çıktı. Ha- İkem bu güzel golü zöremedi. Maç ta haddizatında 2-0, fakat hakeme na- zatan 1-0 Kasımpaşanın galibiyetile neticelendi. Şeref stadında Süleymaniye ve Boğaziçi takım- ları, on kişi olarak sahaya çıktılar. Mütevazin geçen oyunda Süleyma- niyeliler Boğaziçi kalecisinin hata- #ından istifade ederek bir gol kay- dettiler, Birinci devre Süleymaniye Vehine 1-0 bitti, İkinel devre yine mütevazin geçti ve gol kaydedilemedi. Bu suretle ma- çı Süleymaniye 1-0 kazandı. KARAGÜMRÜK - TOPKAPI — İBu mâç beklenmiyen bir netice ile | kapanar. Karagümrük en küvvetli, Topkapı da zayıf bir kadro ile çık- tilar. Birinci devre 1-1 beraberlikle neticelenmiş, ikinci devrede iki gol kaydeden Karagümrüklüler maçı 3-1 kazanarak Topkapıyı tasfiyeye uğ- ratmişlardır. BEYKOZ - DAVUTPAŞA — Bu maçta, Beykozun zayıf Davutpaşa karşısmde farkir bir netice elde ede- ceği tahmin ediliyordu. Onuncu dakikada Bahadir birinei, 17 nel dakikada Davutpaşalılar ken- di kendilerine ikinci, 25 inci dakika- oyun dakikalar ilerledikçe durgun - laşmağa başladı. Tüp matbuat takımının galibiyetile neticelendi. da Şahap üçüncü, 35 inci dakikada Taksim stadında da hem şilt, hem| Uzerinde Belçika kliringi ? 10 Haziran 934 tarihinde meriye- te girmiştir. İki âkit hükümetten b risi feshedinciye kadar bu mukavele devam eder. Yalnız ticari mübade - lâttan mütevellit tediyata munhas dır. Gerek Merkez Bankasında, ge- rekse Belçika kliring ofisin, he- saplar b'oke olarak tutulur, Binae- h, kliring hesabina yatırılan pür ar blokeye tahvil olu Türkiyede tah; kez Banka: edilmiş ve tediyat un fiyatlarile fera olu- Belçikada kliring hesabına yatan paraların yalnız yüzde 70 kısmı kl ringe tahsis edilip mü 30 u Merkez Bankasının emrine ser- best döviz olarak verilmektedir. Sön vaziyetlere nazaran Belçika kliringi, Türkiyede 240 bin liralık bloke bir hesap bakiyesi gösterdiği- ne göre Türk ihracatçıları derhal pa- ralarını alabilmektedirler. Belçika ihracatçıları ise uzun bir zaman bek- lemek mecburiyetindedir. Mukavelede bir sarahat olmamak- la beraber Belçika kliringine para yatıranların borçlarından kurtulmuş telâkki edilebilmesi lâzımdır. Estonya kliringi : Haziran 1937 tarihinde meriyete girmiştir. Temdit edilmediği takdir- de, haziran 1939 sonunda hitama 6 recektir. İki memleket kliring müessesele- rinde hesaplar İngiliz lirası olarak tutulur. Tahsilât ve tediyat Merkez Banka- sının rayiçleri mucibince vaki olur. Estonyada halen Türkiyenin 60 bin liralık bir bloke parası mevcut ol- duğuna göre, Estonyadaki firmalar derhal alacaklarını alabilmekte Türk il üddet beklemi- Seal ise bir mi a yi Mukavelede aksine bir sarahat bu- lunmadığından kliring hesat ranın tevdi edilmesi ile borçlunun borcunu ödemiş olması lâzım gelmek tedir, Türkiye ile Estonyanın birl, diğeri nezdinde açılan sergi ve panayırlar: da teşhir edilen ve satılan malların bedeli sıra harici olarak ödenebilir. Estonya kliringi yalnız mal bedel lerinin tediyesine mahsustur. Nazillide Ufak Para Buhranı Nazilli (TAN) — Burada şiddetli bir ufak para buhranı vardır. Eski beş, iki buçuk ve bir kuruşlukların piyasadan £ kaldırılmasına mukabil bunların yerini tutacak bol miktar- da ufaklığın piyasaya çıkarılmaması, İalış verişleri âdeta aksatmıştır. Hat- İtâ bu yüzden alış veriş esmasnda kavga bile çıkmakta, çünkü yirmi para gibi, 3-4 kuruş gibi bozukluğu esnafın iadesi bazan mümkün olma- maktadır. Bu halö süratle çare bu- Yunması lâzımdır. Komik Ss" Telgraf refikimizde dün in- tişar eden serlevhalardan bi - risi şuydu: “.— Komik “Şarle,, bir “dâhi,, mi- dir? örüyor musunuz? Sayın refiki - miz, neredeyse, “deha,, yı bile ko - mikleştirecek! Serlevhadaki bu suale cevap ver» imeğe uğraşan uzun yazının ortasın- 'da bir karış eninde, bir karış boyun- da boş bir saha kalmış. Anlaşılan, o boş kalan kısma, komik Şarlonun resmi konulacak! Fakat, komik Şarlonun dâhiler rasına karıştırılmasına, “Son Tel. graf,, ın ihtiyar makinesi bile isyan etmiş de, o resmin klişesini başma- mış, fırlatıp aitmiş! Bence, komik Şarlontin ne oldu- ğunu, o boş kalan yer, o üç sütunluk (Sonu: 16 ncı sayfada) yazıdan çok daha belüzatle anlatı - yor! “| pılır. Kânunuevvel 938 ayından İ Kliring Muameleleri Tetkikler Finlandiya kliringi : | 1 Temmuz 19: te girmiştir tarihinde meriye- Tahdit edilmediği tak- 1990 da bitecek r İngiliz birası ır. Finlandiya kli- Inız mal bedellerinin tedi, ve komisyon- dirde 1 temmuz İki tarafta h olarak tutulm; ring sine mahsustur. M lar da kliringle İ Türkiyede tahsili kez Bankasının fiyat viye olunur. tediyat Mer- rkiyeden Finlandiyaya gön- da bedeli yüzde 60 kliring ithal edilip yüzde 1 serbest dövizle tediye olu- Estonya kliringi vaziyeti 680 bin lira olarak Türkiyede bloke görün- | mektedir. Binaenaleyh Türk ihracat İ çıları sıra beklemez, Finlendiya sa- tıcıları sira bekler, Felemenk kliringi 1 mart 937 tarihinde meriyete İgirmiştir. Temdit edilmediği takdir- İde 1 mart 1939 da bitecektir. Mal bedellerinin tediyesine mab- sustur. Holanda müstemlekelerine de şamildir. Komisyonlar da kliring- le ödenebilir. Kliring hesapları Holanda florini olarak tutulur.Türkiyede bir tek he- tur. Holandada ise İhra- catımızm yüzde 30 serbest döviz ©- larak Merkez Bankasının emrine #- mâde bulundurulur, Mütebaki yüzde 70 İn yüzde 20 kismi muvakkaten İhususü bir hesaba alınmakta ve Ho- landanın eski kliring matlâbatıım tasfiyesine tahsis edilmektedir. Holanda müstemleke malları için bir hususiyet mevcut olup Türkiye- ye ithal edilen bu nevi emteanm Ho- landada #ediyeği büz v hadlere gâbi- ii memlekette sergilerde satılan ma pasİr olmaksızm tediye edilir, Mukavelede bir sarahat bulunma- roakla beraber kliring hesabma te7- diat vâki olmasile borçluların borç- İtan kurtulması lâzim gelmektedir. Holandadan ihraç edilen mallara terfik olunan menşe şahâdetnamele- ri bu memleketteki Crisis Bureau ta- rafmdan damgalı olmalıdır, Yalova, Tütün Anbarı İstiyor | Yalova, (TAN) — Yalovanın on İ iki köyünde tütün ekilmekte ve 200 bin kilo mahsul alınmaktadır. Ya- kında istihsalâtın beş yüz bin kiloyu bulacağı da tahmin ediliyor. Tütünler, inhisar idaresinin kira- ladığı bir ambarda muhafaza edik mektedir. Fakat bu ambar kâfi gel- memektedir. Bu yüzden zürra sıkın- tıya düşmektedir. İnhisar idaresinin, en az beş, altı bin denk tütün alacak bir ambar yaptırması, âcil bir ihtiyaç haline gelmiştir. GAZETELERLE ŞAKALAR Şarlo Aradaki fark A vvövi serlevhayı da Son Pos- | tanın birinci sayfasında oku- Ju Halepte: “Türkiyeyi isteriz!!,, İsesleri!,, İ Bu serlevhayı okuyunen, hayret Jettim, ve Korsikayı, Tunusu, Cibu - tiyi, Arnavutluğu ve daha bilmem nereleri isteyen | İtalyaya oİmrenen Haleplilerin de Türkiyeye toptan ta- lip olduklarını sandım. Meğer, Halepliler, Türkiyeye “sa- hip,, olmak istemiyorlar, bilâkis, Türkiyeye “mal,, olmak istiyorlar - maş? “Son Posta,, refikimizin cümle - sindeki hata da, aradaki fark kadar büyük değil mi? Naci Sadullah