March 4, 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

March 4, 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

o Şampiyo Geçendeki güreş kampından bahsederken tem- bir yazımda Ankara nin kuvvetli olduğunu ilâve etmiş- tim. Dün Ankaradan gelen haberler. den anladık; İstanbuldan beş güreş- si Ankaraya davet ediliyor. Yaşar; Hüseyin, Yusuf Aslan; ve Sü'min ireş seçmelerine çağrılmaları ta - un nazari intihabiyle teşkil edil- ceğine en büyük delildir. © Buradan istenen güreşçilerin An. seçmelerinde muvaffak lepi| olmamaları oradakilerle (o buradaki- Şu sıradaki idman kıvamlarına formlarına bağlıdır. İhtimal İstanbuldan gidenlerden ları, Ankarada muvaffak olamı- .yacsklardır. İhtimal fena (neti alanlar şöyle bir iddiayı da ileri sü- | ların iştirak'yle seçilmesi ibtimali- Biz de kampta onlar gibi munta- Zam idman yapsaydık, muvaffak o- TAMŞVAR - ANKARA MUHTELİTİ MAÇINDAN : i Hazırlık Başladı | Temsili Takımın Seçilişi Tahminimiz Gibi Olacak YAZAN: EŞREF ŞEFİK sili takımın kamp haricinde kalmış-| şart olarak ileri sürmelidir. —... — e ME re ” Evvelki gün Ankarada Tamşvarın 4-2 mağlübiyetile biten maçtan bir en:tantane | Avrupa Güreş nası İçin | Iğü yeni getireceğ! güreş antrenörle- !| rinde tekn k bilginin fazlalığını ilk || Şu veya bu şampyonada muvaffak olmuş b.r unvan kazanmış eski meş- hur güreşçilerin behemehal iyi an - irenör olacaklarını peşin kabul et - mek insani ekseri hataya düşürür. Çünkü bir şampiyon, o seneki ra- k'plerin vaz'yetierine uygun gelen) her hangi bir kiymeti sayesinde! bir unvan kazanmış olabilir, Yahut fev- kalâde acı kuvvetiyle kend'nden ds- ha üstün tekniktek. bir rakibi yora-| bilir. Bunlar o şampiyonun yendi. ği adamlardan daha iyi antrenör o- labileceğini ispat etmez. Temenni edelim ki, yakında bu eksiğimiz de tamamlansın ve“ her. mıntakaya gelecek muhtelif çap ve evsaftaki antrenörlerle güreş üslü -' bubumuza lâzım olan tenevvü - gel sin... Muhtelit Takımiar Maçı Bugün | © İtiraf etmeliyiz ki, güreşçilerimi- zin teknik bilgileri, eski antrenör 'Peter'in zamanından daha ilerlemiş değildir. © Eğer eskilerden bazılarını yeni ye- tişenler yatırıyorlarsa, teknik bilgi- den z'yade taze kuvvet ve gençlik hızlarının tabil faik'yeti ile yatırı - yorlar. Üstünlüğü her şeyden &vvel küvvete istinat ettiren usulle Avru- pâ şampiyonasında muvaffak olabil- mek için tabii kuvvet bukımından bizimkilerin mutlaka rakiplerinden iki gömlek fazla olmaları icap eder. © Akdeniz kıyılarındaki milletler için “bir şey söyl yemeyiz. Fakat Şimal lilerin tabii kuvvet hassaları bizden — düşük olduklarını kabul etmek, gör 'düğümüz tecrübelere nazaran, güç- © Bu fırsattan istifade ederek üç se- nedir tekrarladığımız temenniyi bir © daha yazalım: Beden terbiyesi genel | ve İstanbul karşısına en kuvvetli Bugün Taksim stadında İstanbul- Ankara muhtelitleri karşılaşacak - lardır. Ankara mühteliti, bu müsa-| baka için hazırlıklı olarak gelmiştir İ şekliyle çıkacaktır. | mühteliti Arıkara karşı -| sında kuvvetli bir ihtimalle Reşadın hastalığı geçtiyse, şu kadro ile yer alacaktır: Hüsamettin - Hüsnü, Lütfi - M. Reşat, Esat, Musa - Naci, Boduri, Ali Rıza, Basri Diran, Reşat oynıyamadığı takdirde mer- İkez muavinde Atiyan, yan muavin- de de Esat oynatılacaktır. Bu müsabakadan evvel Galatasa- |! ray - Boğaziçi liseleri karşılaşacak- tır, a LER. Balkan Otomobil Yarışı Sofya, 3 (Hususi Muhabir.nmiz - den Bildirildiğine göre, o Yunan otomobil klübü, Atina - Sofya - Bükreş arasında bir Balkan otomo - bil yarışları yapılamsı için teşeb- büslere girişmiştir. Yunan otomo - bileilerinin bu teşebbüsleri Bulgar ve Romen matbuatında iyi surette karşılanmıştır. y üzel isen eğip İzmitte Spor Hareketleri İİ KLÜPLERİN İ cut klüplerin kapatılıp yeniden | | neşretti. | moeburiyetindesir. | rinin de dahili bünye ve nizam. | İ istişare heyetinin henüz müta- | Kapanacağı Doğru Değil Bu Mecburiyeti Koyan | Bir Karar Yoktur Dün sabah gazetelerinden bi- | risi yeni Beden Terbiyesi kanu- nunun tatbikatı dolayısiyle mev kurulacağı hakkında bir haber | Gazetemiz bu haberin mev- İl cut klüpleri takviyeden baska | bir şey düşünmeyen bugünkü teşkilâtin maksadiyle taban ta- bana zıt olduğunu tasrih etmek Önümüzdeki haziranda meri- yete girecek yeni cemiyetler b nunu mucibince bütün cemiyet- lerde olduğu gibi spor klüple- pamelerinde yapılması zaruri ve len halinde olan model spor ku- TAN YT NN İleri Zihniyet N Yazan: Naci Sadullah İzmite kadar yaptığım bir se - yahat, “Sabah,, (o refikimizle amafih biraz geç de olsa, cevabını ivermekten kendimi alamıyacağım: Elem onun değil lâtifeleri, havadis leri bile benim cevabım kadar ge - recektir sanırım. Kendisini hayli kızdıran yazım - da, o gin çıkan nüshasında bulania- dığım mühim haberleri sıralamış - tım. Saydığım beş tane mllhim hava- dis arasında, Kızıl ordunun yemin c- dişi de vardı. Sabah gazetesi, dünyanm böyle İbir sırasında, ehemmiyeti inkâr edi- lemiyecek olan bu yemin havadisi hakkında; “— Canım, diyor, oda havadis mi? Elin ordusunun yemininden bize ne? Görüyor musunuz İleri, yeni ve parlak gazetecilik zihniyetini? Bu zihniyette bir gazeteye yarın şöyle bir sual sorun: “— Yahu, Çin - Japon harbi ne âlemde? Vereceği cevap şudur: “— Bizim, yabancı iki ordunun harbile ne alâkamız var? “— Ya İspanya? Oradan da ha - ber yok mu? “— İspanya harbi, bizim ne üze- rimize vazife? Biz kendi işlerimize bakalım! “— Amerikada ne var ne yok? “— Amerika neresi, Türkiye ne resi? Memlekette havadis / kıtlığına kıran mı girdi ki, tâ Amerikalardan yurdumuza yabancı hı ithal e delim? Riz, vatanperver bir gazete - viz monşer: Havadisin bile yerli ma- hint kullanırız!,, * “Edip müsveddeleri,, Öözetelerde okudum! Meşhur Pramsiz edip ve filozofu Montes ktö'nün doğümünun -250 İnci yi- lı münasebetiyle, el yazları mü- zayedleye çıkarılmış; edibin müs- veddeleri, 400,000 franga kadar Tübü nizamnamesinin klüpler - den istemesi melhuz tadilâttan başka mevcut ve faal klüpleri. mizin kapanıp açılmasını icbar e decek hiç bir kanun ve karar yoktur. Ancak beden terbiyesi kanu - nunun hükümleri - dairesinde © kanuna intibak için mevcut ku- lüplerin heyeti umumiyelerini toplayıp bu teşkilâtı yins kanu: nun maddei mahsusası mucibin- | ce âmir tanıdıklarını ve model İ nizamnameye uyacaklarını ka - rar altına almaları kâfi. gele - | cektir. İ Bu münasebetle kanunun bu | işle ilgili maddelerini aynen şağıya dercediyoruz: “Madde 13 — Gençlerin be - den terbiyesi ve sporu bu kanun | ile kurulacak ve bu kanun hü- $ kümlerine intibak ettirilecek o- | lan klüpler ve gruplar vasıtasiy- | le yaptırılır.,, İ “Madde 6 — (İkinci fikra) Ge | Del Direktör bu kanun hüküm- leri dairesinde kurulan teşek - küllerin mereli ve âmiri olup bu teşekküllerin © çalışmalarından mesuldür.,, Şimdiye kadar Spor Kuru - munun tescil etmeyip açıkta bı- raktığı federe olmayan klüple- ri bile faaliyet sahası içine al - mak süretiyle klüplere karşı 6- lan alâkasını gösteren ve bütün vazifesi hemen hemen spor klü. bü kurmakla hulâsa edilebilen | yeni teşkilâtın bu fikirden ta - | mamen uzak olduğunu temin et- meyi klüplerimizin spor faali - yeti bakımından lüzumlu görü. yoruz. İzmitte geçen hafta zengin Spor) emma hareketleri olmuştur. Mıntaka tara-| den Cemal üçüncü olmuştur. fından kros ve bisiklet müsabakala- Krosta da Kâğıt Spordan Celâl, rı tertip edilmiş, bis'klet ve kros| Mehmet, İzmit Gücünden (Bedri, müsabakaları çok alâkalı geçmiştir. | Remzi, Mustafa 5000 metreyi Galip, Bisiklette Kâğıt Spordan İbrahim | İbrahim, Kemal 6000 metreyi mu - ditektörlü-! birinel, Şükrü ikinci, İzmit Gücün-| vaffakıyetle bitirmişlerdir. fırlamiş! Ne duruyoruz: Emsalini mtiza- İyârenliğimizin arasını soğuttu: Ma - cikiyor: Bu itibarla, beni mazur gö- 4-3 -939 Ithalât Taahhüdleri Yekünunun Ve Kliring Hesaplarının Vaziyeti Türkiye Cümhuriyeti Merkez Ban- kasından alman hesap hulâsalarına göre 25.2.939 tarihindeki kliring he- #apları bakiyeleri ve kredili ithalât için Cümhuriyet Merkez Bünkasına verilmiş taahhütler yekünları: CETVEL; 1 i Türkiye Cümhuriyeti Merkez Ban- İ kasındaki kliring hesapları borçlu bakiyeleri Memleket, Miktar T.L. Belçika 241.100 Çekoslovakya 3.031.000 Finlândiya 683.100 Fransa 3.459.200 | Holanda 73110Y İngiltere 10.636.700 İspanya 266.900 İsveç 2.836.100 İsviçre 824.600 İtalya 1.561.800 Lehstan 323.100 Letonya 7.000 | Macar.stan 1.277.800 Norveç 697.000 Romanya 431.000 &s.Cİ 214.600 Yugoslavya 502,009 CETVEL: 2 Kredili ithalât için Cümhuriyet Mer- kez Bankasına verilmiş olan teahhütler yekânları yedeye koysak, dünyayı satm ala- "cak karlar para kazanırız: Çünkü bizde “edip müsveddesi, tümen tümen! * #Lindes permanent Aletleri Türkiye mümessili Bay Reşat Göçmen'et « — Romen sefaretinden sordum: Ya- rılmadığırmızı söylediler. hat Işiğm. ve M. Tanal — Mektubunuzu geç aldım. Yakında cıkarmıya hazırlandığım bir broşür, su- cevabım o mufassılan verecektir Eotev Bulgar Takımı İstanbula Geliyor Sofya, 3 (TAN Muhabirinden) — Dnevnik gazetesine Fil'beden bildi- rildiğine göre, “Botev,, adı Filibe ESHAM VE TAHVİLÂT İkramiyeli Ergani 19.95 kredili ithalâtın vadelerine göre vaziyetleri Yukada iki numaralı cetvelde yazılı | Yunanistan Memleket Resmi Hususi 6 aya kadar vadeli daireler o şahıslar m Almanya (o 20,601,94 11,593.768| Memlelet Resmi Hususi Avusturya 55 daireler (o şahıslar Belçika 27.576! Almanya 1,158,989 8,812,000 Çekoslovakya (o 448,468 240.432'D.M. 298,222 1,503,211 Estonya 7,918 Daha uzun veya başka vadeli Finlandiya 175 Memlelet Resmi Hususi Fransa 312,340 303,386 duireler (o Şahıslar Holanda 60.109 61.194! Almanya 19,442,955 2.701.788 İngiltere 596.669 200788 D.M. 2.010.852 (o 612,458 İspanya 29,654 11243 CETVEL; 8, : azn “30017 169.183 kalarmda Fatal kri ge İtalya 6.180 449,192 daki alacaklarımız Macaristen 367,901 O 160,834! Memleket Miktarı T.L. Norveç 356 O 63842) Almanya Lehistan 71,647 94,986 A. hesabı 8,147.300 b Yugoslavya 11,585 3.143 B. hesabi 812,000 * &. 959.300 Yunanistan 1,691 40,306 | İtalya B hesabı SCİ. — 139,053 | Estonya DIŞ TİCARET: Amerika Ile Takas Işleri Durdu Amerika ile aramızda yapılmış ve parafe edilmiş olan ticaret ahlaşma- sının tasdik muamelesi 1w'â bildiril memiştir. Bu gecikme Amerika ile| | kında şehrimize hiçbir malümat gel- yapılmakta olan takas işlerini dur- durmuştur. Piyasaya gelen ve henüz resmen teeyyüt etmemiş bir habere göre yapılan anlaşmada bazı tadilât yapılmak istenildiği ve bu noktai na- zardan bazı maddeler üzerinde yeni- den görüşüleceği tedir. Amerika ile ve serbest döviz şek- tudbol takımı, iki maç yapmak için | inde muameler” için de başlamış ö- İstanbulda yeni Şişli klübü tarafın- | lan tiçari hazırlıklar dahi durmuştur. dan Türkiyeye davet edilmiştir. Kar | Amerika için mal alan firmalar faa- |! şılaşma, önümüzdeki paskalya yor - tularnda İstanbulda yapılacaktır. Bu sebeple “Botev,, idarecileri, İs- tanbula gitmek için Sofyadan Bul - gar milli spor federasyonundan izin istemişlerdir, Eğer Sofya federasyonu müsaadö ederse, hemen müzakerelere gir şile- rek neticede “Botev,, klübü İstan - bula gidecektir, Istanbulda yeni Şişli ile Peranın Sofyada Bulgar As 23 e yenilmeleri üzerine Botew'e müsaade © edilmesi kuvvetli ihtimal dahilindedir. Filibenin “Botev,, klübü O Bulga- ristanın küvvetli takımlarındandır. Bulgaristanda Kral kupasını da ka- zanııştır. Filibenin bu fudbol takımı ismi- ni, Bulgarların istklâl O mücadelesi esnasında çete reisliği yapan mak - tul asi Hristo Botev'in isminden al mıştır. Lyetlerine nihayet vermişlerdir. İngiltere İle Yeni Takas Ingiltere ile yapılan takas nnlaş- | masına dair İngiliz ticaret müessese- lerine malümat gelmiştir. Anlaşma- nın resmen kabul edildiği * bildirli- mektedir. Bu haber, İngiltere fle iş yapan müesseseleri faaliyete sevket- miştir, Dünden itibaren takas işler'n- 'de büyük mikyasta pazarlıklar yapıl- maktadır. İlk iş olarak dağ meli tif- tiklerden kilosu 117.5 kuruştan 15 bin kilo ve Karahisar mallarından kilosu 125 kuruştan dokuz bin kilo satılmıştır. Atinadan şehrimize gelen bir habere göre, bütün Yunanistanda buğday ve hayvan fiyatlarında 'yük- seklik olmuştur Btin okkası 70 ku- Tuşu ekmeğin de on iki kuruşa yük- seldiği bildirilmektedir. MÜTEFERRİK :. Türk Ofisin Lâğuı hakkında Haber Yok İktisat Vekâlet'nin dış ticaret teş- kilâtınm ve bu aroda Türkofisia kal- hakkında Ankaradan 2- lındığı bildirilerek verilen haber hak memiştir. Haziran bütçesinde İktasat i Vekâletinin mevcut teşkilâtından bir İ kısmının kaldırılması için de veril mış kati bir karar yoktur. Bütçede görülen farkın bazı mü- esseselerden yapılacak tasarruftan ileri gelmiş olduğu söyleniyor. Bu $- tibarla Türkofis teşkilâtının lâğvedi- leceği yolundaki neşriyatın doğru ol- madığı anlaşılmaktadır. IÇ PİYASALAR: Yapak Satışlarında Canlılık Görülüyor Yerli yün ve dokuma fabrikaları piyasalarımızdan Trakyanın kıvırcık yapaklarından on beş bin kiloluk bir parti kilosu 66 kuruştan. ikinci kır- kım yıkanmış göz yünlerinden kile- Su 76 kuruştan yirmi bin kilo yerli fabrikalarımız tarafından o mübayaa edilmiştir. . Dün Gelen Mallar Dün piyasamıza 103 ton buğday. ! 60 ton çavdar, T4l ton um. li ton no- İ hut, 53 ton mısır, 24 ton yulaf gel miştir. Yumuşak buğdaylar 6-604, sertler 6—8,0$, kımılcalar 5,175, ar palar 4,15, yulaf 4.18, kuşyemi çu: vallı 5,24, kuruştan satılmıştır.