4 Mart 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

4 Mart 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 7

Kayıp Çocuk Bir gün Altay. sokakta gezerken yolunu kaybetmişti. İlk karşısına çıkan polise sordu; — Affedersiniz, hiç oğlu kay- bolmuş bir baba gördünüz mü? * Anne — Oğluma bir yabancı dil öğretmenizi rica ediyorum. Öğretmen — Almanca mı, İngi- Bizce mi, Fransızca mı, İtalyanca mı; hangi yabancı dili istiyorsu- nuz? Anne — Hangisi daha yabancı dilse onu öğretiniz — Dur bakalım bayan Zürafa! Elâlemin karşısına kirli boyunla Sıkmak kolay değil. Güzel olmak is Şin sıkıntıya katlanmak lâzım. * Kibarca Pay Anne — Haydi Oktay, bu şekeri kardeşin Altayla kibar kibar pay- laşi Oktay — Kibar kibar peylaşmak ne demek anne? Anne — Azını alıp çoğunu karde- şine vermek demektir. Oktay — Eh öylese, al bu şekeri —. Altay, kibar kibar ikimize pay et! * Başka Parça Oktay, güzel bir müzik parçası çalan ablasını kaldırarak kendisi piyanonun başıma geçti. Don, dan, dan diye tuşlara vurmağa başladı. Ablası — Kalk Oktayı sen daha küçüksün, piyanoyu beceremiyor- sun! Oktay — Neden böceremiyo - Tum?, Ben: sizin çaldığınız -panga. yı çalmadırı, başka, parça çaldım. da onun için sizinkine benzemedi. .. 77 Haydi çabuk! tabanes sende ! — Tabanex bende amma, kur. punlar sende) * Nereden Bilmiş? Oktay — Baba, bizim öğretmen ga- Hiba hiç bir şey bilmiyor. Babası — Neden anladın oğlum” Oktay — Neden olsün nabacığım her derste bizi kaldırip bize bir şeyler soruyor. Onun her bilmedi- ğini biz nereden bilelim. Çok Gülmeyin Müşteri, fotoğrafçının karşısın- da poz almış, keyifli keyili gülü yordu. Fotoğrafçı ihtar etti: — Bayım! Öyle çok gülmeyn!z! fotoğraf cami çok büyük değildir. — Bana ne diye gittiğim yeri s0- Füyorsunuz? onu atıma sorsanız, daha eyi etmiş olursunuz HASAN GERDİ YAYINI USTA ALDI PAYINI —I.— Basan görünce yolu, Kapanmış sağı solu, — Usta! dedi, yasak mı? Geçsem olmayacak mı? Usta sert mi sertti pek, — Yasak! dedi, dönerek Sonra kızınca başı, Kaptı yerdeki taşı Maia — İşte al, dedi, sanal Ativerdi Hasana, Eğiliverdi çocuk. — Iska ustaya, guguk! Suratına şappadak, Taş yapıştı lappadak. Hasan tutarken yayı, Yoyverdi kahkahayı, Doğruldu hızla yerdemi Yayım gerdi birden, Nişan aldı ustaya, — Hey! dedi, dön arkaya! BİLMECE BULMACA man İaenun EEE EEE Üstteki atalar sözünün ne oldu- ğunu bulunuz! Alttaki 8 kutuda bulunan 8 keli- meyi münasip şekilde birleştirerek bir cümle yapınız. Dünyada öyle insanlar vardır ki, bazan bir çiçeği, bir hayvanı, bir insandan daha çok severler. Bir de böyle olmamakla beraber sevdiği hayvanı yanından ayımayan, göğ- sünde yılan gezdiren, gece gündüz köpeğile, kedisile yaşıyan adamlar vardır, Bu, eski Şeytan adası mahküm- larından olan adam her yaman ba- şında, küçük bir kurbağa taşımak- ta, hayvan da bu vefalı dostu hiç bir vakit terketmemektodir. Bu, dünyanın &n nadir balığıd BİLİNİZ BAKALIM! A — Banka müfettişi, banka di- roktörüne, hesap işleriniz neden bozuk? diye sordu Direktör, bece- leri (se, ci, siz, miz, mu, li, den, ği, be, ha,) olan tek kelimeyle cevap verdi. Acaba bu kelime nerlir?, B — Çabuk cevap vereceksiniz: Yarım kere yarım kaç eder; C — Payı payda, paydası pay yapıldığı zaman, dört kere büyü- müş olan bayağı kesir nedir? D — Bir buçuk iki buçuk daha kaçeder ? Ben Söyliyeyim A — Muhasebecisizliğ'mizden B — Dörtte bir eder, C—1:22:4,3:6: D — Bir buçuk eder Mâ. ———— Deniz Yılanı Karada yaşayan yılanlar olduğu gibi, denizde yaştyan yılanlar da yardır. İçlerinde öyle korkunçları bulunur ki, mesejâ bunlardan Dis- tria denen ve Hindistan sahillerin- de yaşayan uzun, düz ve zehirli bir cinsi insanı hatırladıkça bile ürper- tecek kadar tehlikelidir. Maviye çalan, beyaz, siyah hal- kaları ve bir metreden fazla uzun- luğu vardır. Ganj nehri, Hindistanın can da- marlarından biridir, Hintliler, türkitlerine masalları- na karışan Ganj nehrini çok kutlu sayarlar. Eskiden, bu mukaddes nehrin kenarında, kocaları ölen kadınlar yakılırdı. Bu âdet ta Gaz- neli Mahmut zamapından alma bir âdettir. Şimdi kocaları ölen ka- dınlar, yalnız, bir daha evlenme mekle kalıyorlar 1500 metre derinliklerde yaşayan bir balıktır. En son tutlanın avlanması tamam 40 sene olmuştur, Bu kadar derinlerde yaşalan bir balığın kolay kolay ele geçirilemiyeceği- ni bilirsiniz. En Büyük Ağaçlar Bugün bilinen en büyük ağaçlar, bir İngiliz seyyahı tarafından, ge- çen yüz yıl “içinde Tasmanie'de, Vellington dağının eteklerinde ve bir ırmağın kenarında bulunmuş” tur. Memlekette onlara, bataklık zamkı denmektedir. Bunların bir nevi ökaliptus olması mümkündür. Bu ağaçlardan devrilmiş olan biri- nin uzunluğu 90 metre, kökünden ilk dallara kadar olan yüksekliği 67 metre, kaklesinin kutru dokuz buçuk metre. İstanbuldaki Beyazıt kulesinden 15 metre yüksek. Böy- e bir ağacın azametini bir düşünün Uçamıyan Kuş Kivi atlı, şişko ve badi badi, bu- na rağmen adamakıllı geniş kuş Ye ni Zelândda yaşar. Zavallı, kuş ol- duğu halde, bir türlü uçamamakla ve gitmek istediği yere, sıçrıya siç- raya, seke seke gitmektedir. —— m — —— yerden bir metre yukarısında onu çevirebilmek için 20 adamın elele tutuşması gerektiği ogörülmüşlür. Yine bir başkası bulunmuş ve Böyle bir ağacın odunu, yüzlerce evi, büütn bir kış ısıtabilecek kadar çok oluyor. Vasati olarak tomam ya rım milyon kilo gram gelmektedir. Gm VA e ta. 74 (44) işaret bilirsiniz. Küçük pi recek, beğeneceksiniz. İŞ AN İY Dr İŞE AN ES) EE af > Ai YİN? Bu resimde gördüğünüz siyah noktalı yerleri kara ka yerleri boş bırakabilir, yahut dilediğinz bi kların rüyasını giren güzel bir çocuk oyunc A VA İDİR İN E Burada gördüğünüz 12 ağaçlı büyük bahçeyi 4 kardeşe bölünüz. O şartla taksim edeceksiniz ki her kardeşe hem ayni biçimde ve bü- yüklükte birer bahçe, hem de ayni sayıda ağaç düşecektir. Bu şekle iyice dıkat edin. Bunu da dört müsavi parçaya böleceksiniz Ama bu taksimi yapmak için bir şartımız var: Bu İşi yaparken, ka- lemi hiç kaldırmayacak v işini bir çizgide çilkaracaksınız, Bu çok seveceğiniz oyun iki kişi arasında ve zarla oynanır. Siyah noktaların hedefi beyazların yerini zaptetmek, beyazlarınki de siyah- ların yerini almaktır. Hiçbir tara. fın çıkış yeri, (kampı) meşgul iken öbür taraf oraya giremez.İki oyun cu ayni kutuya düştükleri zaman ikinci oyuncu onu oradan kovar ve geldiği yere gönderir, Ortadaki be yazın zar attığını, iki düşürdüğünü düşünelim, hemen iki konar. Bu sefer karşısındaki siysh beş atsa, ayni kutuya konması ge- rekeceği için, onu geldiği yere gön- derir. Yine meselâ, 6 ya konmuş olan taraf, diğerinin boşalmış olan kampına girebilmek için arada kal muş olan ikikutu sayısında, yani iki artması lâzım. Atılan zar 5. 4 gibi baş- ka bir sayı gelirse, aradaki fark | kadar geri dönülür. Geri dönerken de, şayet içinde karşı tarafın bulun duğu kutuya gelinirse, bu sefer o, geri iade edilir. Oyun icabı, siyah kutulara düşmeğe mecbur olan, iki oyun bekler Karşı tarafın kampi nı tamamen işgal eden birinci sa- yılır. DOLACAK AA Bulmacamızda Kazananlar Yarınki sayımızdadır. ae numaraya | Bu üç resim purçası kesilip mü- nasip şekilde bir araya geldiği za- man vahşi bir kedi resmi meyda - na gelir, Vahşi kediler dağlarda, yaşayıp inlerde yatarlar. Hâlâ bir çeşit kuyruksuz cinsine de rastla- nan bu hayvanlar il kolarak Mı - | sırda ehlileştirilmişlerdir. © Faydalı Bir Ağaç Hindistan cevizi ağacı dünya - nın en faydalı © ağaçlarındandır. Yaprakları çatı kerestesi için ya - rar. Damarları padavra işinde kul lamılır. Usaresinden alkol elde edi- lir. Göbeği İezzetle yenir. Odunu kalöri bakımından geyet zengin,