19 Mart 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

19 Mart 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

Noel Kupası Maçı Müsabakayı ve Kupayı, Şişliyi 2- 1 Yenerek Pera T Ekalliyet klüplerinin Galatasaray, Feneri, Pera — Şişli dün Taksim ste- dında evvelce bersbere kalarak orta- da kalan Noel kupası için çarpıştılar. Uç dört bini aşan bir seyirci küt. lesi önünde oynanan maçın doksan dekikası da taraftarlara heyecanlı dakikalar yaşattı. Her iki takim da hakikaten bu kupayı kazanabilmek | için canlarını dişlerine takarak oy- nadılar, fakat neticede kupa, maçı 2-1 kazanan Peralılara nasip oldu. Her İk! takım da sahaya tam kad- rolarile çıktılar, Yalnız Şişlide Va- hap, Persda da cezalı olması dolayı- sile Hristo yoktu. Oyun çok seri baş- ladı. Peralılar daha düzgün bir o; la Şişli nısıf sahasına inerek Şişli ka- lesini tehlikeye sokuyorlar, bilhassa hücum hattında Budley, Bambino.| Buduri iyi bir anlaşma ile Şişli kale. sini tehdit ediyorlardı. Nihayet bu hikimiyet semeresini sekizinci daki- kada verdi. Bambino, Peraya ilk go- Yü kazandırdı. Bu gol Şişliyi bir par- ça canlandırır gibi oldu. © Fakat Pera musvini İrattı bit'*kaç hücumu kolaylıklar Kesi “Tekrarha- kimiyeti ele alan Peralılar devrenin sonuna kadar bu hâkimiğeti elden bırakmadılar, gol kaydedilmedi ve devre de 1—0 Peranın lehine neti- celendi, Ikinci devrede yine Peralılar birinci devredeki hâkimiyetlerini devam et-| #irerek tazyiklerini arttırdılar, | Daha ziyade Şişlinin şansı gol kay- dına mâni oluyordu. Otuzuncu dakikadan sonra Şişli, Pera tazyikinden kurtulmağa başla. dı. Birkaç tehlike'i hücum yaptılar. Soldan Pera aleyhine verilen bir fa- vul atışım kele önünde güzel kulla. nan Diran beraberlik gölünü kayde muvaffak oldu. Bu golden sönra çok canlı bir oyun başladı. Her iki takım da, ortada kalan bü kupayı kendine! kazandıracak golü kaydedebilmek i- çin birer makine gibi işlemiye başla. dılar, Fakat Pera hücum hattı daha şuurlu bir oyun oynuyordu. Devre ortalarında bir Pera hücü- munda üstüste atılan iki şüt geri gel- di. Budley topu sola gönderdi. Bam- bino güzel bir sıyrılışla topu tekrar Pudleye geçirdi. O da çok nefis bir şütle beraberliği bozan ikinci Pera golünü yaptı ve maç tabu suretle 2.1 Peranın galibivetile kapandı Maçtan sonra Stadyom idaresi ta- raftarlarının alkışları arasında ku- payı Peralılara verdi, Bugün Nerelere Gidebilirsiniz ? Sipahi Ocağında: Atlı mâni müsabakaları Saat 14 te. Taksim Stadında: Süleymaniye, Şişli — Topks- pı Arnavutköy muhtelitleri sa- at 1430 da Fener Stadında: youlspor, Pera — Hilâl (| muhtelitleri © saat İ Kurtuluş 14,30 da. yeköy Yolunda: li || ladır. akımı Kazandı Dünkü maçtan heyecanlı iki enstantane Bugün Atlı Mani | Müsabakaları Var Aylardanberi Nis ve Roma müsa- bakalarına hazırlanmakta olan bini- cilerimizin idman tecrübelerine im. Kân vermek gâyesile bugün Sipahi- ocağında bir konkur yapılacaktır, O- cak bu müsabakaların muntazam bir şekilde olması için haftalardan- | beri çahsarak İyi tertibat ta al mıştır. Muhtelif Avrupa şehirlerinde aldıkları muvaffakıyetli neti yüzümüzü güldüren kahraman bini- cilerimizi Avrupa müsabakalarından | evvel burada görmek imkânını bula- cağız. Bu müsabakalara askeri binicilerle beraber siil biniciler de iştirak ede- çekler ve beş büyük koşu yapılacak. tar. Birinei koşu: Sivil binicilere mah- #ustur. Mâni #dedi 12, Azami yüksek lik 1,10, genişlik 3, tasnif zamanladır. Ikinci koşu: Binicilik okulunda kursta bulunan topçu subaylara mah sustur. Mâni adedi 12, âzam! yüksek Tk 1,10, tasnif zamanladır. Üçüncü koşu: Binicilik okulunda kursta bulunan süvari subaylara mahsustur. Mâni adedi 12, âzami yük seklik 1,10, tasnif hata üzerinedir. Dördüncü koşu: Atlı başından iti. baren her cins atlara binmiş bütün süvarilere mahsustur. Mâni adedi 14. âzami yükseklik 1,20, tasnif zaman- Beşinci koşu: 1939 senesinde bey- relmilel müsabakalara girecek olan atlara mahsustur. Mâni adedi 14. &- zami yükseklik 1,50, azami genişlik (4 metre, tasnif hata üzerinedir. Hata | müsavatında zamana bakılacaktır. ——— Kelle İbrahimin Vazifesi İade Edildi Eski futbolculardan monitör kelle Ibrahimin vazifesine nihayet veril diğini yazarkeybu kıymetli ve ©- mektar futbolcunun vazifesine indesi- ni beklediğimizi de ayrıca kaydet- miştik. Sipahi Ocağında | Girmemeli Milli Küme işi manlesef bu sene de iyi bir şekilde başlamı- yor. Bu talihsiz teşebbüs mem- leket futbolüne yaptığı büyük hizmete o mukabil nedense üç senedir mütemadi sarsıntı ge- sirmesine sebep olacak ârız; ra uğruyor. Bu sene de, Milli Kilmenin şeklini tamamen de- giştirmek İçin bir hava esti idi. Beden Terbiyesi Umum dürlüğü ş incelemelerle eski şeklin daha faydalı olduğu neticesine vardı. Fakat Futbol o Federasyonu- nun hazırladığı yeni talimatna- | mede klüpleri (o düşündürecek | bir takım mali değişiklikler ya: İ pildı.. Bu işle alâkah O klüpler bunun tâdilini Beden Terbiyesi Umum Müdürlüğünden rica et- tiler. Devlet işleri bir takım for. malitelere, kayıtlara ve usulle- | re uyarak yürür, Spor işi bugünkü şeklini al. madan evvelki idarede hâkim | olan zihniyet bugün tamamen değişmiş ve bütün devlet işle rindeki gibi pederane ve âfaki şekil almıştır. Her mantıki ve haklı talep kabul edilmek şan- sına maliktir. Kendilerini hak- | : gören Milli Küme klüpleri. nin ricaları kabul edilineiye kadar Milli Küme maçlarına iş- tirak etmemeyi düşündüklerini öğreniyoruz. Tekrar edelim ki; Beden Ter. biyesi Genel Direktörlüğünün teşekkülünden evvelki idarede maalesef göze çarpan klüpleri hırpalamak O zihniyeti yerine | şimdi klüpleri korumak ve on- lara yardım etmek emeli kaim | olmuştur. Bu böyle elman erki spor idaresine karşı ümitsizlik ve hakkını arıyamamak zaruretin- den doğan bu gibi hareketlere lüzum görmeyiz. Maksadımız, yeni bir idare sistemi başlarken o memleketin dört büyük klübünü bir çıkma. za girmekten ve giderilmek ih- timali çok olan bir ârızayı hâd şekle girmekten korumaktır. Umuyoruz ki; klüplerimiz | histen ziyade aklı selimin sözü- nü dinlerler ve dileklerinin ta- hakkukuna İntizaren maçlarını | yaparlar. | | A** Milli Küme Maçları Kısmen | Oynanamıyor Dün de yazdığımız gibi, Mili Kümenin mali şartlarında tödi- lât yapılmasını Beden Terbiye- si Genel Direktörlüğünden yica etmis olan Galatasaray, Fener, Besiktaş ve Vefa Klüplerinden bir ikisinin, ricalarına heniz cevap gelmediği için bugün, maçlara istirak etmemiye ka- rar verdiklerini haber aldık. Ancak son dakikada değismesi ihtimali de olan bu kararı ta- mamiyle tevsik edemediğimiz için klün ismi yazmamayı daha muvafık bulduk. e Fenerbahçe Müessisleri Bugün Toplanıyorlar Bugün Fenerbahçe müestisleri Ka- dıköyündeki lokallerinde senelik top lantılarını yapacaklardır. Bu toplan. ıda bir çok meseleler üzerinde görü şüldükten sonra, idare heyeti yoni- den intihap edilecektir. —— Voleybol Şampiyonluğu Beyoğlu halkevi spor kulunun ter- tip ettiği voleybol turnuvasının şam. piyonluk finali dün yapılmış, Yüksek Mühendis mektebi ile Haydarpaşa li- sesi takımları karşılaşmış, neticede Memnuniyetle öğrendiğimize göre, genel direktörlük bu arkadaşın vazi- fesini iade ettiğini İstanbul bölgesi. di sıniekiz d 1939 halkevi voleybol şampiyonluğu nu Haydarpaşa lisesi kazanmıştır. Şampiyonluk kupası merasimle ve- İmünü, bilâistisna, bütün İNİ TN NN - (Bu Kadar Açık | Hisse İstenir mi? Yazan: Naci SADULLAH |, Pünkü “Haber, reikimizin, - iç- lerinde dalavereler döndüğü rivayet Jolunan » yangınlardan bahseden bir İyazısının serlâvhası şı idiz Bu yangınlardan hâlâ “hisse” uyacak mıyız?” ym refikimizden İnsaf dilerim: “Hisse” de bu kadar açıkça istenir mi yahu o “Son Telgraf” refikimizde de şu kocaman serlâvha gözüme çarptı: “Bir memleket meselesi; Çocuk o- yuncakçılığı! Gördünüz mü İşi? Artık lâf ara- | sında: “— Bu iş çocuk oyuncağı değil, memleket meselesidir!” diyemiyece- ğiz. Çünkü bu meslekdaşımıza göre, | “Çocuk oyuncağı”, “memleket me- || selesi” dir! . Aşağıdaki satırları da “Son Pos- ta, refikimizde Muhittin Birgen ya- zıyor; Bazılarmm zannettikleri gibi, Alman #stilâ hareketi, Hitlerin fütu- || hat emelinden, yahut ta Alman mil- letinin herkesten fazla bir hirsla tn- şımakta olduğu bir istilâ meylinden ileri gelen bir sey değildir. Ru. ken- diliğinden gelen tabli ve zaruri hir | | harekettir!” Acaba sayın üstadın, resmi “ve kületname,, si de var m dersiniz? Fğer yoksa, hu mldafaa, cari ka- hunlara muçayirdir sanırım! Li Gene hu refikimizin vaktile, kırk İsrllik halk sanatkâr Naside: “Halk | sanatkârı” unvanmı kendisinin tak- tığı () idin eden genç bir muhar- riri, şimdi de, Deniz kımı Eftalyayı, kendisinden baska kimsenin hatırla- madığını yazıyor. Ve diyor ki “— Deniz kızı Eftalyanm ölümü, yalnız bir tek gazetenin Ilân sütun. larma üç beş satırla yazıldı!” Halbuki Deniz kızı Eftalyanın ölü- gareteler vazdılar. Onun ölümüne dair. diğer kim bilir - belki daha da çıkacak olan yazılar haricinde, Iki uzun yazı da, şahsan kendim yazdım. Eftalyanm cenaze- sini takip eden höyük kalabalığın k güzetelerde çikan, ve - İeinde, benimle Birlikte birçok ta ra- zeteci vardı. İşin tuhaf tarafına ba- kın ki, bu merasimin yapılışından İtem yirmi dört saat sonra cıkan, ve yine Deniz kızı Eftalvayı “Son Pos- ta, dan baska kimsenin hatırlama- , | dığı () iddia eden bir yazı, şu cüm- leyle hitiyerda: “Sanatkârın cenazesi, bugün kal dırlacaktır!” Eğer bu garetenin mensupları, kendi verdikleri bu havadise 0) ina- nip ta, o gün Avs Tirivada kilisesine gittilerse, orada, çoktan ebedi yata- #ma götürülmüş bulunan Deniz kızı Rftalyanın tahutunu değ'l. kendi ve- fakârlik iddialarının cenazesini bul- muslardır. Halhaki, sayin refikimiz, kelimenin sonunda “kâr. var diye, nerdeyse “vefakârlığı” da kimseye bırakmıyacak! e Son günlerde, piyasada nedense, bir yiğm — “Âdâbı muaşeret” kitabı pevdahlandı. Geçen gün. bir kütüp- hanede bunlardan hir tanesini göz- den geçirdim: Sayfaları karıştırme ken, şu serlâvhalara rastladım: “— Nasıl yemek yemeli? Ne bi. im oturmalı? Ne şekilde bakmalı? Nelere giilmeli? Misafirlikte ne va- sivet takinmalı? Ne kılıkta gezme- >” Ben olsam, bu kıtnha: “Âdâbı mu- aşeret” yerine “Ârâzı muaşeret” adı. ni verirdim. Şu satırları da, yine ayni kitapta okudum: “— Bir insanım karakteri, krava- imın zarafetinden belli olur!” Şimdi «orarım size: Meselâ; dün- yanın en zarif kravatlarımnı kullanan şu mhaut Ekrem König “karakter” li de, kravat alacak parası olmıyan fukaralar karaktersiz mi Doğrusu, “Âdâhı muaşeret” müel. Hfine biraz “nezaket” tavsiye etme- Bu sene yeni tiftik rekoltemizin; yetmiş bin balya kadar olacağı tah- min edilmektedir. Bir ki senedenbe- Fi azalmış olan rekoltenin kesilmiş ve kıran görmüş hayvanlardan ileri geldiği anlaşılmıştı. Bu sene şidder- li kış olmaması hayvanların da az kesilmesi mahsulün artmasma sebep olmuştur, Tiftik mmtakalarından pi- yasamıza gelen malümata “nazaran keçilerin iyi beslendikleri ve müstah- silin iyi mal yetiştirilmesinde men- İaat temin edeceğini takdir etmiş bü- lunması tiftiklerin üzün püsl ol- masmı ve pıtrak denilen ârızaya uğ- ratılmaması kolaylaştırılmıştır. Bu sene kırkım erken başlıyacaktr. Ni- sanda umumt kırkıma başlanacağı haber verilmektedir. “Portakal Az Geliyor Son günlerde Akdeniz mıntaka- iyasamıza limon ve porta- ti azalmıştır. Mevsimin de ilerlemesi malların azalmasma sebep olmuştur. Bu itibarla fiatlarda yükseklik başlamıştır. Yerli limanlar toptan 1/20 - 2 kuruş arasındadır. Portakallardan Dörtyol 36 lık 2: 64 lük 320 - 240, seksenlik 310, yüz- lük 240-260, yüz ellilik 190.225 ku- ruştur. Alanyanm yüzlük 235, Ri zenin seksenlik 250-300. yüzlük 190 IÇ PİYASALAR : Bir Haftalık Zahire Satışları Son hafta içinde Anadoludan pi- yasamıza gelen hububat arasında 1610 ton buğday, 390 ton arpa, 250 ton mısır, 95 toh çevdar, ile seksen sl m Sik miş ve satılmıştır. Bu muhtelif mal ların bir hafta içindeki piyasa du- rumlarına göre: 19.3 s39 EK ON 37MM 17 Tiftik Rekoltemiz Bu Sene Yetmiş Bin Ton Kadar Tahmin Ediliyof BORSA ÇEKLER 508 128,6525 350 8.60 28 6025 Madrid Varşova Budapeşte Bükreş Belgrad ESHAM VE TAHVİLAT Esham ve tahvilât üzerine iŞ olmamıştır. NE ra İsmimi in iimminilekiyül misali - 205, Mersin yafası yüz A 875-900, iki yüzük 875 kuruşta” İngilizler Tiftik Alıyorlar İngiltere Ne yapılmakta olan kas işlerinde takaks primleri kuruş arasmda değşimektedir. hâfta içinde İngiltereye dört iye alel alimlerin. iki bin balya kadar ihraç edi zere hazırlanmaktadır. Son de satılmış olan bin balya da Bezmi BUĞDAY: Geçen haftaya naza- ran buğday fiatyarmda cinslerine göre bir iki para kadar tereffü husu- le gelmiştir. Anadoludan buğdaym 4z gelmesi ve toprak ofisinin piyasa- ya mal arzetmemesi bu tereffüe se- bep olmuştur.. , ! ARPA: Piyasa geçen haftaki vazi yetini muhafaza etmektedir. İhracat çı firmalar açıklarını ka: ların- dan gelen mallar tebeddülâtsiz fiat- larla yerli sarfiyat için satılmakta- dır. Gelişat azdir. İÇ CEVİZ : Bazı ihracatçı firma- lar mevcudu az olan İç cevizleri 85 » 68 kuruş aralarında mübayaa etmek- tedirler TİFTİK : Bu hafta içinde İngiliz takas primlerinin düşmesi tiftik pi. yasasına tesir etmiş ve satiş müame- leleri geçen haftaya nazaran durgun geçmiş ise de fiatlarda şimdilik geri. | leme ihtimalleri azdır İ Bu müddet içinde 240 balya mik- tarında tiftik satışı kaydedilmiştir. YAPAK : Almanya ve yerli fabri. | kalarımız tarafından o tebeddülâtsiz fiatlarla mübayaat devam etmekte dir. Ecnebi müesseseler tarafmdan talep eksik olmıyacağı tahmin edil. | mektedir. Bu hafta zarfında cem'an 1700 balya miktarında yün ve yapak İsatışı olmuştur. AV DERİSİ : Sansar üzerinde İs- tek devam etmekte ve gelen mallar satılmaktadır. Tavşan üzerine de talep eksik ol mamakta, cinslerine göre 16 - 18 ku- Tuş aralarında safilmaktadır. Janacaktır. Bu satışlarda kırk sterlin kıymetinde İngiliz takas ” amelesi olmuştur. Satışlar deva mektedir. Güz yünü talepleri muştar. / Başı ağrıdan Çatlıyacak gibi En Şiddetli Baş ve Dif Ağrılarını Dindirir. Bütün ağrı, sızı ve sancıları keser, Nezle, grip ve rom& tizmaya karsı çok müessirdir. > —— RADYOLIN ile SABAH, ÖĞLE ve AKŞAM Her yemekten sonra muntazaman günde 3 def4 dişlerinizi fırcalavınız