1 Nisan 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

1 Nisan 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 8

Yakın Tarihin En Esrarlı Çehresi: 132 Ben Artık Ebediyet Yolundayım Ayaklarımın 'Kesilmesi İle ,Kaybolan Muvazenemi Bastonla Temine Çalışarak Yoluma Devam Ediyorum D udeklarımı kemiriyor, dişlerimi gıcırdatıyor ve bomurdanıyordum. Ikinci kavgamı gazeteci ile yaptığım tabli tahrain ediyorsunuz. Başından nihayetine kadar okuduğum gazete beni an- cak, iki, üç saat kadar oyalıyordu ve ondan sonra, bütün varlığımı ü- zen sıkıntı başlıyordu. Sokaktan geçen balıkçının sesi, ara sira ve fakat ansızın ve tam kulağımın di- binde tiz bir feryat koparan şimen- difer düdüğü, kspı önünde oyna- yan mahalle çocuklarının çığlıkları beni titizlendiriyor ve hele yanım. deki komşunun bana inat yapar gi- bi gramofonile vakitli vakitsiz çal- dığı, ah bana ne oldu ben bilemem, eski halimi hiç göremem şarkısı beni büsbütün çileden çıkarıyordu. İşte o anda delimseklikten çıkıyor, zır delilerin haline giriyordum. Ev- dekilere girişiyor, didişiyor, zavallı suçsuzlara insafsızca çıkışıyordum. Dünyanın bütün varlık ve yârâ- tıkları âciz benliğimi sıkmak yaratılmıştı sanki. kanadı kopası sinek ve tatarcık avlıyan örümcek- düşüyordu. Yök olası sivrisinek gü- pe gündüz kulağımın dibinde saz çalıp ensemi şişliyor, şişiriyordu. Evin piresi, tahta kurusu muhak- kak bana üşüşüyordu, Masa üzerin. de İşliyen saati, çıt çıtlarina kızıp vurduğum, bahçemde oturur- ken daldan dala kurdukları ağla sinek ve tatarcık avlıya nörümcek- lerin #aâliyetini kıskanıp ağlarım bozduğum, horuldaya horuldaya dizlerime sürünerek yaltaklanan kedimi tutup savurduğum ve hele, hiç Yoktan coşup saatlerce ağladı ğim günler çok olmuştu. “İşsiz oturamıyacağımı nihayet an Tamiş, bir kaç yere de buşvurmuş- tum. Hepside iyi karşılanan bu müraçaatlarımdan, tütün inhisarı #stihbaratında, hatırslarımdan bi- rinde ismi geçen Ilyas Beyin ya. nında teklif olunan İşi kendir gün bulmuş ve çalışmağa ki muştum. Bir zaman İstanbulda ve bir zaman da cenup hudutl! çeşit çeşit kaçakçılarla uğraş tükenmiyen ömrümün bir kısmını da bu işte harı bir gün, altmışıncısına da eriştiğim yıp randırıcı yıllara mukavemet suçu le ve benim gibi diğer bir çok yıl- lanmış, tufeyli sayılmış babacanlar- Ja beraber İşten uzaklaştırılmıştık. Yine eve dönmüştüm. Yine işsiz- liğin üzüntülü sinesine düşmüş, se. Trilmiştim. e sıkıntıdan gerine, gerine bir yay gibi gerinmiştim. Ni hayet yine solmuş ve erimiştim. Bu sefer de rahmetli Enver paşa- nın kardeşi Nuri paşanın çiftliğinde dirilmiştim. Bu çiftliğe müdür ta- yin edilmiştim. Yeni vazitemin tat- İı meşguliyetleri ruhumu ge oyalamıştı. Kırlar, çayırlar, çiçek- ler, kuşlar içinde cidden iyi yaşı. yor, mukadder olan ömrün nihayet. lenmesini bekliyordum. Bir gün gözlediğim günlerin yaklaştığım anlamış, çok ta sevinmiştim. Çün- kü ayaklarımın ıstırabı yine başla. mış ve artmıştı Yatağı düşmüş tüm. Sızı ve sancılar de kıvra- nırken gözlerimi yumuyor, Çırpı. nan ruhumu teslim için Azrailin kurtaricı elini gülerek bekliyor, sa- bırsızlanarak özlüyordum. Bir gün ıstıraba dayanamamış, bayılmış tım. Muayene eden hekimler donuk ayaklarımın kangren olduğunu teş his etmişler, hayatımın kurtarılma- sı İçin seri bir müdahale icap citiği kararını vermişlerdi. Kangren. Bu menhüs ve herkesin korktuğu kan- gren de, hayat ta defalarca üzeri. me çevrilen ve ateşi püsküren sil? namlıları gibi, vücudüme uzatılan düşman süngü ve kılıçları gibi, ba- şımin üzerinde patlıyan bomba ve Cinsi Âdi tapa Takim yağlı tapa Madeni av kovanı Dolma tüfek kapsülü 5,05 Koyan kapsülü Kapalı kapsül Dinemit ” Elektrik ” Tavikli elek- trik kaps. oo No.8 Rövelver fişengi (mustelif cins) ve miktarlı 5.009 23 20.000 20.000 1.000.090 1.500.090 10.000 top mermileri gibi, neden bilmem, birden hayatımı söndürememişti.Ta katsız, dermansız sandığım vücu- düm, onun öldürücü tesirlerine de dayanmıştı. Nihayet eş dostun, çoluk çocuğun wrarları ile Haseki hastanesine gir- dim ve bir gün ameliyat masasının ratör Kara 290.090 kiye eksilimeye konmuştur. gömleklerini, > şefkatli. bakışlarını | ra başmüdürlüklerinden almabilir. seyrederken kendimden geçtim. Ka pısma kadar gittiğim ve kapalı ol duğunu görerek tekrar döndüğüm bir ahret seyahatinden sonra gözle- rimi açtım. Ne sızı ve ne de sancı kalmıştı. Büyük sargılar İçinde bağ hı olan ayaklarımdan, yarıdan zi. yadesinin eksikliğini o anda hisset- miştim. Hastaneden çıkarken, bana Fele- ği temsil ettiği his ve zannını veren doktorum, yıllarca. silâh kullan- maktan nasırlanan elime, gülü yerek bir baston sıkıştırdı ve: — Hayatta koştuğun, boğuşt ğun yeter artık. Bundan sonra bu. na dayanır, düşmekten korunur. sun. Dedi ve beni selâmetledi. Şimdi bu kadar yıllık heyecanlı ve hele- canlı maceralardan sonra Fule- ğin elime verdiği birle'k bastonum- a, tepki ip üstünde, oynayan can- bazlar gibi, iki tarafa yalpalayarak, müvazene tesisine çalışıyor ve ha- zırlandığım ebediyet yolunda dü- şüp sürünmemeğe uğraşıyorum. Sözümü bitirmeden evvel, aylar- danberi beni dinlemek, benimle il- gilenmek, ziyaret ve mektuplerile takdir ve nüvazişlerini lütufkârlığını gösteren yurtdaşlar- ma borçlandığım teşekkürlerimi ö- der ve yurdun koruyucusu olan ve. ni nesle de yurda ve ulusa karşı muhabbet, sadakat, feragat ve fe- dakârlık tavsiye ederim. BİTTİ Bur. Cinsi Miktarı Bulaşık yıkama ma 1 Adet kinası Su Pirinç. Etiket isatı malzemesi 21 Kalem 31.770 Adet pılacaktır. lir. gelmeleri ilân olunur. Cinsi Mik, Yangın söndürme 13 kalem levazımı Yangın âleti ve eczası Yangın tulumbası 5 > hortumu (o75 metre 2 adet 3 ton 3 " göstermek | Kamyon - 1 Adet 55 - 6 tonluk adet 2 ton luk Satış kamyonu lerle satın alınacaktır. IV — Şartname ve Ux Miktarı 10.000 paket 400.000 Kutu 500.000 adet I — Değiştirilen şartnamesi mucibince ve şeraiti sabika dairesinde (1) adet bulaşık yukarda cins ve miktarı yazılı (2) kalem malzeme hizalarında gösterilen usullerle eksiltmeye konmuştur. H — Muhammen bedelleri, muvakkat teminatları ve eksi 1 — Eksiltme 174/939 salı günü Kabataşta levazım ve mübayast şubesindeki alım komisyonunda ya- V — İsteklilerin eksiltme için teyin edilen gün ve sastlerde kanuni vesalk ile birlikte Eksiltme tarihi 24/4/39 Muhammen EB, Muvakkat T. Cit. Türk Li, o TürkZiras şekli Açık kapak Açık kapalı 7 56. 422230 71125 açık 49283 > I — Şartnsme, müfredat listesi ve nümuneleri mucibince yukarda yazılı av malzemesi ve mevaddı.infilâ. birerlerinin muhammen bedelleri, teminat akçeları, ihale şekli tarih ve saati hizalarında göste TO — Eksiltme Kabataşta levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda yâpılacaktır. IV — Dolma tüfenk kapsülleri şartnamesi (140) kuruş ve & No. Ir elektrikli kapsül şartnamesi (282) kuruş bedel mukabilinde ve diğerlerine alt şartnameler parasız olarak her gün adı geçen şubeden ve İzmir, Anku« V — Kapalı zarfla ihale edileceklerin kapalı fiat teklif mektuplarını her birerlerini eksiltme sautinden bi- rer saat evveline kadar alımı komisyonu başkanlığına makbuz mukabilinde vermeleri lâzımdır. VI — İsteklilerin tem'nat akçeleri ve kanuni vesikalarile birlikte alım komisyonuna gelmeleri ilân olu- “2167” * Muhammen B. Lira kuruş 1200. — e 15 tes Eksiltme Lira kuruş d0.— Saati 4 Şekli Açık 4775. — 572.— 358.12 42.90 > 430 15,30 yikama makinasile e saatleri hizalarında gösterilmiştir. IV — Şartname ve listeler her gün sözü geçen şubeden alınabileceği gibi etiket nümuneleri de görülebi- komisyona (2166) mezkür * Muhammen B. Lira Krş, 534.42 Eksiltme Şekli Açık eksiltme 4 9e T5 teminatı Saati Lira Keş, 40.80 1096.70 82.25 © 430 593,— 118.87 4800.— 462 > 891 Pazarlık 360.— Açık eksiltme 1445 3 1530 4000.— 300. — 1540 öle. eğ 233— 1630 1 — Şartnameleri mueibince yukarda cins ve mikdarı yazılı 7 kalem malzeme hizslarında gösterilen usul- HU — Muhammen bedelleri, muvakkat teminatları, eksilime saatleri hizalarında gösterilmiştir. HI — Eksiltme 21/4/939 Cuma günü Kabataşta Levazım Şubesindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. Saraç Kesim de ve Saraç Kalfası lock ler her gün sözü geçen şubeden alınabileceği gibi kapalı satış kamyonu plânı da Saraç cemiyetinden bonservisi hâmil bulunan “25 — 40., yaşında as- kerliğini yapmiş, temüssihha âza olan bu kabil ustaların dilekçe, sıhhat raporu aşı şahadetnamesi ve hüsnühal kâğtdiyle Tophanede Pki nüma- ralı askeri dikim evine “15, gün içinde “acele, müracaalları ilân olu- nur. “3001. Dr. HAFIZ CEMAL | Dahiliye Mütehassısı “Puzardan manda sasi (1430 dan i3 e, Salı, Cumartesi 12 ye kadar fikarıya, Di- örülebilir. ” V — Yavşan Tuzlası için almacak kamyon eksilitmesine iştirak etmek isteyenlerin katrloğlariyle karöser! şekli de dahili taksimatını gösterir bir plân ile benzin sarfiyatını gösterir fenni tekliflerini ihale gününden 5 gün evveline kadar İnhisarlar Tuz Fen Şubesine vermeleri lâzımdır. Vİ — İsteklilerin eksiitme için tayin edilen gün ve saatlerde © 7,5 güvenme paralariyle mezkür komisyo- © vanyolu No: 104, KARADENİZ POSTALARI YAZ TARİFESİ 1 — 1 Nisandan itibaren yaz tarifesi tatbik olunacaktır. Postalar €skisi gibi İstanbuldan Pazar, Salı ve Perşembe günleri mu- İad saatlerinde kalkacaklardır. Salı günü kalkan Postalar git dişte Zonguldağa uğramıyacak buna mukabil Perşembö gü- hü kalkan postalar uğrıyacaklardır. 2 — Dönüş seferlerinde postalar Son iskelelerinden Kış tarife- #indeki kalkış günlerinden birer gün evvel kalkscaklar ve tekmil dönüş seferlerinde iskelelerden bu suretle bir gün ev- vel kalkmış olacaklardır. YALOVA KAPLICALARI Yalova kaplıcaları Kanalizasvont nihayetinde yapılacak olan tas. fiye havuzu ve tesisatı işine talip olanların her sabah saat 10 dan 12 ye kadar Deniz Bankda Yalova kaplıcaları müdürlüğüne müracaat Bartın Hattı Birinci Postası Istanbuldan Çarşamba günleri saat 18 de kalkan Bartın Hattı Bk rinci postaları 4 Nisandan itibaren Salı günleri saat 18 de kalkacak ve Cuma günü sant 10 da İstanbul'a döneceklerdir. Bay Osman Sencer ÇİFTLİK LOKANTASINI Bugünden itibaren LI IRAN LOKANTASI le actığını sayın müşterilerine na gelmeleri. * Muham- men B. Lira Kr. Miktarı “© 15 te. Eksiltme mina — şekli Lira Kr. 56 25 Saat 14 Baskül 5000 Kg. 1 adet Sit oo 750— Haydarpaşa » 200. 2. : w 1000 , 1 , Sif İs 5000— 378 Açık tanbul eksiltme (o 1430 1 Şartnameler! mucibince yukarda miktarları yazılı basküller bi- zalarında gösterilen usullerle satın alınacaktır. 1 — Muhammen bedelleri, muvakkat teminatları eks bizalarında gösterilmistir. DI — Eksiltme 4/4/0939 tarihine rastlıyan Salı günü Kabataşta Le- vazım ve Mübayaat Şubesindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartnameler her gün sözü geçen şubeden parasız Olarak alır abilir, V — 5000 Kg. lık baskülün münakasasına iştirak edecekler 7 gün evveline kadar fiatsız tekliflerini Tuz Fen Şubesine ve 1000, 2000 Kg. ık baskül münskasasına İştirak edecekler de flatsız tekliflerini bir hafta evveline kadar Müskirat Fabrikalar Şubesine vermeleri ve tek- liflerinin kabulünü mutazammın vesika almaları lâzımdır. VI — Eksiltmeye iştirak edecekler oksiltme günü kanuni vesaik ile birlikte yukarda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (1704) Cinsi Miktarı Muhum- men B. o Muvekkat T. Lira Kuruş Lira Kuruş Şekli Saati Motör 2 adet 10.650 — 798 75 Ka. zari 5 1 — İdaremizin (2 ve 8) numaralı tekneleri için şartnamesi mucihin- ce 2 adet motör kapalı zarfla satın alınacaktır. TI — Eksiltme 3/4/9389 tarihine rastlıyan pazartesi günü saat 15 de Kabataşta levazım ve mubayaat şubesindeki alım komisyonunda ye- pılacaktır. MI — Gümrük ve montaj bedelleri dahil olmak üzere muhammen bedeli ve muvakkat teminatı yukarda yazılmıştır. IV — Şartnameler her gün sözü geçen şubedön alınabilir. V — Şartnamenin (7) nci maddesi mucibince taliplerin tanzim ede- cekleri plân ve fotoğrafiler münakasa gününden üç gün evveline kadar Cibali nakliyat şubemize vermeleri lâzımdır. VI — Eksiltmeye iştirak edecekler $$ 7,5 güvenme parası makbuzu veya banka teminat mektubunu havi mühürlü teklif mektuplarını iha- le saatinden bir saat evveline kadar (saat 14 de) mezkür komisyon baş- kanlığına makbuz mukabilinde vermeleri lâzımdır. (965) Pazarlık tme > saatleri Eksiltme “2172” * 1 — İdaremizin Cibali Fabrikası garajı önündeki rıhtım tahkimatı işi şartname ve plânı mucibince pazarlık usulile eksiltmeye konmuştur. NI — Kaşif bedeli 4997:30 lira muvakkat teminatı 374,80 Bradır, VI — Pazarlık 6/1V/939 Perşembe günü saat 14 te Kabataşta levazım ve mübuyaat şubesi müdüriyetindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartname ve plânlar her gün 25 kuruş bedel mukabilinde yu» karda sözü geçen şubeden almabilir. V — İsteklilerin ekslitme için tayin edilen gün ve Saatle X 75 verme paralariyle mezkör komisyona gelmeleri. (3002) — çen OKER bile yener ve cildi ri erer POKE R #raş bıçaklarını! ısrarla isteyiniz.| Saate çok ehemmiyet veren REVUE saati olr.» be R U Saati alan ne aldığını bilir. ji Çünkü 80 senelik tecrübe gibi bir | garantiğe maliktir. Modeller en son ve zarif şekildedir. İ REVUE saatleri tanınmış saatçilerde satılmaktadır DEPOSU: İSTANBUL, GALATA, Kürekçiler Manhayn han 1 inci kat No. 6. Posta kutusu 1248 | Sahibi ve Neşriyat Müdürü Hali) Lütfü DÖRDÜNCÜ Gazeterilik va Neşrivat TL S Rastldin ver TAN Mathane: