14 Nisan 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

14 Nisan 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

e © “ Ankharagücünün en tehlikeli ; oyuncusu Hamdi İstanbul şampiyonu Beşiktaş An- da Demirspor ve Ankaragücü ile şmak üzere bugün Ankersya gidiyor. İzmirin Doğansporu da Fe- bahçe, Vefa ile oynamak üzere de İstanbula gelecektir. © Hiç şüphe yok ki, haftanın en mü- n müsabakaları Beşiktaşın Anka- yapacağı maçlardır. Siyah be- lılar Izmirde hiç beklenmiyen bir ile Ateşspora mağlâp olduktan askerlik vazifesi yapmakta 0- ın, klüplerde oynayabilecekleri ndan istifade ederek takımla- kuvvetlendirmiye muvaffak ol- 'dular ve Fenerbahçeyi geçen hafta “ rahat bir oyunla 3 — O yendiler. © Ankaragücü bugüne kadar yaptığı “altı milli küme maçında, yalnız Fe- “ nerbahçeye mağlüp oldu ve Ankara- Demirsporile berabere kaldı, di- 4 müsabakasını kazandı. Ankara- gücünün İzmirdeki maçlarmı büyük “farklarla kazanması, Galatasarayı Ankarada, Vefayı da Istanbulda ko- laylıkla yenmesi Ankara futbolünün “günden güne yükselmekte olduğunu İstanbulla boy ölçüşebilecek bir cı iktisap ettiğini meydana çı- . Biz Ankaragücünü Istan- 'bulda Fenerbahçe ve Vefa karşısın 'da seyrettik. Tecrübeli bir kaleci, iyi bir müdafaa, şuurlu oynayan hir ma- avin ve fırsatlardan istifade etmesini © bilen atak bir muhacim hattına ma: bi olan takımile milli küme şampi: da hatırı sayılır bir kuvvet- ir. © Beşiktaş takımına gelince siyah beyazlılar son kadrolarile kuvvetli bir vaziyettedirler, Kalede Mehmet Ali iyidir. Geçen hafta müdafaa hat- tında Hüsnü ile İbrahimi seyrettik. him bir müdafaa oyuncusu olma- makla beraber yerini muvaffakıyetle “ doldurdu. Muavin hattı vasat, En , kuvvetli tarafını da muhacim hattı il etmektedir. Bu iki takım arasında ba haftaki > maçta kazanma şansının hangi ta- olduğunu hesaplarken kuvvet- lerin yekdiğerine çok yakin ve ka- zahma şansının her İki taraf için mü- sevi olduğunu söyliyebiliriz. Yalmz var ki, maç Ankarada yapılacağı- na göre, Ankaragücü hesabına saha “avantajı vardır. Bilhassa sahanın çi- “men oluşu Beşiktaşlıları epey yadır- — gatabilir. Şu muhakkik ki, bu müsa- - baka çok çetin ve siyah beyazlılar i- “çin kazanılması güç olacaktır. Beşiktaş - Demirspor © Beşiktaşlılar Ankarada ayni za- “manda Demirsporla da karşılaşacak- lardır. Demirspor bugüne kadar iki — maç yapmış, Ankaragücü İle berabe- kaldıktan sonra Galatasarayı mağ p etmiştir. Bu neticeler ihmal edi- Ve bir kuvvet olmadığına delildir. Beşiktaş bu müsabakayı da kazan - Beşiktaş Ankarada yapaca- ği iki maçı da kazandığı takdir. | de Milli Kümedeki vaziyetini adamakıllı tahkim etmiş olacak- ir. Beyaz Siyahlılar, Ankara seyahatini muvaffakıyeile ati tırlarsa bundan sonraki oyun - larını hep İstanbulda oynaya caklardır. Bu suretle seyahat maçla - rından kurtulmak gibi mühim | bir avantaj elde edilmiş olacak- tır. mak için çok çalışmak o mecburiye- tindedir. Netice, Ankaradaki bu iki karşılaş- ma milli kümede şampiyonada mü- him bir rol öynayacaktır. Siyah be- yazlılar bu iki müsabakayı da kaza- narak dönerlerse deplasmanlarını bi- tirmiş olacaklardır. Bundan sonraki maçları Istenbul- caklardır. Eğer mağlühiyetle döner- | lerse, Ankaralıların milli küme şam- piyonundaki şansları çok yükselmiş olacaktır. İzmirliler İstanbulda İzmirin Doğansporu yarın Kadi- köy stadında Fenerbahçe ile pazar günü de Şeref stadında Vefa ile oy- nıyacaktır. Doğanspor, yaptığı müsabakalarda, Ateşsporla berabere kalmış, diğerle- rini kaybetmiştir. İzmirin o Ateşspo- ru kendi sahasında Beşiktaşı yenme- sine rağmen, Istanbulda Fenerbahçe ve Vefa karşısındaki oyunlarile İz- mir galibiyetinin daha ziyade tesadü- fi olduğu zannını vermiştir. Sarı lâcivertliler geçen hafta Be- İşiktaş karşısında çok fena bir oyun- Ja mağlüp oldular. Fenerbahçe takı- mı bugün için zayıf bir vaziyettedir. Müdafaaları iyi değil, muavin hat- ları bozuk, muhacim hatları iş göre miyecek bir haldedir. Maamafih bu müsabakay: bu kadro ile de kazana- bileceklerini kuvvetle tahmin ediyo- ruz. Bilhassa geçen haftaki mağlü MÜSABA "TAKSİM Futbol karşılaşmaları her haf ta büyüyen bir alâka ile takip e- dilmektedir. Ayni zamanda da İstanbul Kız hisesi voleybol sahasında kız okulları arasındaki müsabakalar başlayacaktır. İlk oyunlarını ge çen hafta yapan erkek (okullar voleybol maçlarına da devam & deceklerdir. Maarif spor bölgesinin bu hu sustaki tebliğini aşağıya alıyo - ruz: İstanbul okulları Spor bölge- si Genel Sekreterliğinden: 15.4.939 cumartesi günü Tak- sim stadında yapılacak futbol maçları: Saha komseri: İbrahim Hakkı Turgay İstanbul Erkek Lisesi » Gala- tasaray lisesi saat 14. Hakem: Tarık Özerengi. Hayriye sesi - Haydarpaşa Hissi saat 15.10 Hakem: Adem Akın. İstiklâl lisesi - Boğaziçi sesi saat 16.10 , Takem: Sami. m RR ün bir İngiliz takımını receklerdir. Genel direktörlüğün ik defa Istanbula gelecek bu Ingiliz ta- MEKTEPLİLER | TAN eşiktaşın Bu Hafta Ankarada Oynıyacağı Maçlar Çok Mühimdir , İstanbul, Izmir Karşılaşmalarına Göre Milli Küme Şampiyonluğu Aşağı Yukarı Anlaşılabilir Fenerle Vefanın İzmirlilere Karşı Şansları Ne Haldedir? Beşiktaşın en tehlikeli oyuncusu Şeref da yapacaklarından çok rahatlıya-; yetleri bu maçı daha kolay kazandı- zabilir. Çünkü mağlübiyetin verdiği acı ve hızla oynayacaklardır. Vefa - Doğanspor Vefa (takımı son o günlerde pek ümit verecek bir şekilde değil- dir. Vahidin yokluğu müdafan hat- tını zayıflamıştır. Eğer Hakkı hafta takımda yer alacak olursa, Ve- fallar için büyük bir kuvvet olur. bu * km im ezin Fenerbahçe Stadındaki İnşaat Malöm olduğu üzere sarı lâcivert- iler yıldönümlerini kutlamak üzere İstanbula geti- kımının oynayacağı stadın daha iyi bir şekle sokulması için yardımda bulunacağını evvelce kaydetmiştik. Stadın dört bir tarafı duvarla, ön kapının karşı tarafındaki saatin arka- sı da tribünle çevrilecektir. Balkanla- rın en güzel denebilecek bir stadı o- lan bu saha bu inşaattan sonra mo- dern bir stat halini almış olacaktır. İLDİ KALARI TADINDA, Voleybol Maçları (Erkekler) Kabataş Erkek Lisesi sahasında Kabataş lisesi - Işık Lisesi, sa- at 15, İstanbul Sanat okulu - Erkek Öğretmen okulu saat 16, Haydarpaşa lisesi . Şişli Te - rakki lisesi saat 15, İstanbul Erkek Ikesi - Hayri- ye lisesi, saat 16 da, Voleybol Maçları (Kızlar) İstanbul Kız Lisesi sahasında Erenköy Kız lsesi » Cümhu- riyet lisesi, saat 15. Kandilli Kız lisesi - Kız Öğ - retmen okulu saat 16. Yüce Ülkü lisesi - İnönü Kız Hisesi, saat 17 de, Birinci maçın yan hakemleri» ni İstiklâl - Boğaziçi, ikinci ma - çın Galatasaray İstanbul Erkek li sesi, üçüncü maçın Haydarpaşa - Hayriye liseleri gönderecekler - dir. TAN JaNKARA HABERLERİ İktısat Vekâletinde Yeni Tayinler Ankara 13 (Tan Muhabirinden)— İktisat Vekâleti müsteşarı Halit Naz- mi Kesmirin ve teftiş heyeti reisi H. Kâmil Besenin Ticaret Vekâleti müs teşarlığına ve teftiş heyeti reisliğine nakilleri kararlaştığından, (İktisat Vekâleti müsteşarlığına o Türkofis muavinlerinden Nihat o Odabaşıoğlu ve teftiş heyeti reisliğine de De - niz müsteşarı Mustafa Nuri Anıl ta- yin edilmişlerdir. Türkofis reis muavinliğine İstan- bul Türkofis müdürü Cemal Ziya ta- edilmiştir. İç Ticaret umum mü- dürü Mümtazın Paris ataşe kommer siyalliğine, Denizbankın ilgası üze rine tesis edilecek olan Denizyolları umum müdürlüğüne Üsküdar tram- yayları müdürü İbrahim Baybora, liman umum müdürlüğüne (o Raufi Manyas tayin edilmişlerdir. Nafıa Tayinleri Ankara 13 (Tan Muhabirinden) — İstanbul yapı işleri mühe erin - den Kaya Alabay, Balikesir yapı iş- leri mühendisliğine Kütuhys- Bali - kesir hattında çalışmakta olan istim- lâk şefi Hayri Akay, inşaat reisliği merkez istimlâk kısım şefliğine, İs- tarbul yapı işleri mimarı Tarık Sarp yapı işleri fen heyetine nakledildi - ler, Kırk Hraya terfi edenler: Sinop fen memuru Cemil Kurt, Tekirdağı yapı işleri fen memurlarından Tarık Bakay, Urfa yapı işleri fen memur - larından Ahmet İspir, Muş yapı İş - leri fen memurlarından Talât Can - san, otuz liraya terfi edenler: A - masya şoseler fen (memurlarından Mustafa Bolcar, Erzurum şoseler fen memuru Sabri Bakır, Hakâri fen me- muru Mustafa Baran, Malatya ş0se- ler fen memuru Rasim Sarıhan, An- kara şöseler fen memurlafından Mit. but Menderes, Denizli şöseler fen memurlarından Ali Yücel, Manisa şoseler fen memurlarından Turgut Ezer, Gümüşhane şoseler . fen me - murlarından Ahmet Egib, Kütahya şoseler fen memurlarından Emrul - lah Alakas, Tekirdağ yapı işleri fen memurlarından Sait, Bursa yapı iş- leri fen memurlarından Asaf Giner, Seyhan su işleri mühendisliği £en memurlarından Salih Başbalıkçı. — —— — ————— Istanbul asliye mahkemesi ikinci ticaret dairesinden: Selânik Bankası vekili avukat İsak Sages tarafından Ankara Bankalar caddesi Anadolu hanında Orel Stravs aleyhine hesabı cariden mütevel- Bt (1448.49) liranın faiz ve komis. yonla birlikte tahsili talebini havi * | açılan davadan dolayı müddesaleyh Orel Stravsa gönderilen dava arzu- halinin suretine mübaşir tarafından verilen meşruhatta mumalleyhin i- kametgâhını terk eylediği ve halen bulunduğu yerin meçhul olduğu an- laşılmiş olduğundan istidaya | kerşi bir ay zarfında cevap vermesine ve tahkikat için tayin edilmiş olan 18.5. 939 tarihine müsadif perşembe günü saat 14 te mahkemeye gelmesi hak- kında ilânname tanzimile istida su- retleri ve davetiye İle birlikte mah- keme divanhanesine talik ve gazete ile ilârien tebligat ifasına karar veril- diği tebliğ makamına kaim olmak ü- zere keyfiyet ilân olunur, (16900) Istanbul Asliye mahkemesi ikinci ticaret dairesinden: Doyçe Oryent Bank Drestnerbank şubesi tarafından Abdülhamit Ange- lis ve mahdumu Burhan şirketi aza- sından Burhan aleyhine ikame olu- man. (550) liranın faiz, masarifi mu- hakeme ve ücreti vekâletle birlikte tahsilini havi davadan dolayı müdde- aaleyh Abdülhamit Angelis ve mah- dumu Burhan şirketi azasından Bür- hana gönderilen dava arzuha! sure- #ine mübaşir tarafından verilen meş- ruhatta mumsileyhin ikametgâhını terkeylediği ve halen bulunduğu ye- rin meçhul olduğu anlaşılmış oldu- ğundan usulün 141 ve müteakıp mad- delerine tevfikan bir ay müddetle i- lânen tebligat ifasına karar verilmiş olmakla keyfiyet teblig makamına kaim olmak üzere ilân olunur. 16908 14-4-939 EKO N-©O. Mİ Yeni Türk- Amerikan Ticaret Muahedesinin Ana Hatları Anlaşma muvakkaten $ mayıs 1939 da meriyet mevkiine girecektir. Ts- rafeyn malları şartsız en ziyade mü- saadeye mazhar millet muamelesi kaydından istifade etmekte devam 2- deceklerdir, Belli başlı ihraç ürünlerimiz ü- zerinden alınacak tenzilâtlı gümrük resimleri şunlardır: Sigaralık yaprak fütünün “saplı” beher libresinden 30 sent, libresinin kıymeti 7 sentten yukarı olan kuru incirin beher libresinden 3 sent, as- Uunda çekirdeksiz olan kuru üzümün beher libresinden 1.1/2 sent, kabuk- suz fındığın beher !ibresinden 8 sent, muhtelif kilim, halı ve yol kilimleri- nin beher ayak murabbaıdan 30 sent, kıymet üzerinden yüzde 45 ten aşağı olmamak şartile, kabuklu fış- tığın beher libresinden 1.1/4 sent, kabuksuzun beher libresinden 2.1/3 sent, başhaş tohumunun yüz libre - sinden 16 sent, palamut hulâsasın- dan kıymet üzerinden yüzde 7,5, me- yan kökü hulâsasından kıymet (z0- rinden yüzde 1$ı kuş yeminin beher libresinden 3/4 sent, lüle taşının kıy- meti üzerinden yüzde 10, Diğer taraftan Amerika Birleşik devletlerine halen gümrük resmin- den muaf olarak ithal edilen bazı mallarımızın istifade ettiği bu mua- fiyet, anlaşmanın imtidadı müddetin- ce konsolide etmiştir. Bu mallar krom ve zımpara cevherleri, boraks, palamut, meyan kökü sucukluk bar- sök vesairedir. Buna mukabil hal ettiğimiz mubtelif mallar üze- rinden değişik nisbetlerde gümrük | tenzilâtı yapılmıştır. Tenzilâttan is- #fade eden belli başlı malları ve ten- zilât nisbetlerini aşağıya yaz oruz? Binek otomobilleri, her hevi şasi leri ve aksamı, karoseri aksamı, teker lekleri ve aksami yüzde 60, her nevi elektrikli tebrit makine ve cihazları yüzde 12, radyo shize cihazları yüz- de 75, radyo için birleştirilmiş müto- ferrik parçalar yüzde 88, yarı, hesap l Amerikalılara da, | BORSA | 13—4— 039 | ÇEKLER Londra 503 Nevyork 12609 Paris 33550 Milâno 6.4625 İ Cenevre 2041 i Amsterdam 672575 Berlin 40.7925 Brüksel 214225 Atina 1.0925 | Sofya 18 j Madra 403 İ Varşova 23.0025 İ Budapeşte 24.0816 | Bükreş 00050 Belerad 24025 Yokohama 2102 Stokholm 30.585 | Moskova 20.3023 ESNAM VE TAHVİLAT 1638 $$ 5 İkramiyeli © 1880 kayıt, tefrik ve tasnif makineleri yüz de 12, bazı nevi işlenmiş deriler yüz- de 40, bazı nevi ağır derilerden © 5. Amerika Birleşik devletleri, Türki- yeden ithal edeceği mal bedellerini serbest dövizle ödiyecektir. Türkiye İde her bir takvim senesi içinde ya- pacağı mecmu ithalâtın asgari yüzde 11 rine yakın Amerikan ithalâtının bedelini serbest dövizle ödiyecektir. Ancak bu mecmu ithalât lâfzına, son Ingiliz ve Alman kredilerine mah- suben yapılacak ithalâtın senesi için- de bedeli ödenmemiş kısmı tablatile dahil değildir. Diğer taraftan Tür- i kiyenin ihracatı mevsimlik olması ve â sonun- da kabili tesbit bulunması dolayısile tediyatta bazı techhürler hasıl olma- smı tabii telâkki etmek icap eder. Be- deli serbest dövizle ödenecek asga- ri Amerikan ithalâtı mefhumunu, bu itibarla tam bir takvim senesi için mülâhaza etmek lâzım gelir. © AVRUPA VE AMERİKAN AMBALAJ ve ETİKETLERİLE ŞANTAJ yapılmaktadır. Fransızca, İngilizce koli- melerle uydurma isimlerle piyasaya çıkarılan ve fahiş fiyatlarla satılan kazı malları ölmak kesenize ve sıhhatinize zararlıdır. HASAN ITRİYATI hakiki Avrupa ve Amerikan mallarından bile üstündür. Güzellik Gençlik HASAN ITRİYATİLE Temin Olunur. Hasan (kolonyası, (o Lâvanfaları, Pudrası, Kremi Briyantini, Ruj ve Altlıkları ve her türlü parfömerisi yurdun her tarafında aranmakta dır, En yeni metodlarla yeniden hazırlanmaktadır. HASAN Itriyat ve müstahzaratının azlığını fiyat yükseltiyorlar, Şubelerimiz hakiki #iatlariyle emrine âmadedir. bahane ile piyasada müşterilerimizin İzimirde Kemeraltında, Karaköyde Köprübaşında şubelerimiz açılmıştır