15 Mayıs 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

15 Mayıs 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

TAN 15-5-939 FUTBOL - ATLETİZM) Karışık Takımlar Maçları ie ik Muhteliti Galip Geldi ün Teksim da karışı; Pera, asımpa- günden güne ktedir. Takım 0- yuncuları kendi maçlarına gelme- miş bulunuyorlardı Pera yalnız kendi kadrosile çık- fı. Gulataspor Kasımpaşa da saha- ya dokuz kişi ç Bu müsabakalar maalesef bir he- > yecan di Esasen böyle karışık takımlar çıkarmanın m ilk tertip edil azmıştık. Gün EMAN der. Bu oyunu Şazi idare etti. Oyun mütevazin bir şekilde davam eder- “ken devrenin son dakikalarında Ka: por sağ açığı ilk © İkinci devreye Paralılar canlı “başladılar ve hâkimiyeti aldılar. “ Dördüncü ve yedinci dakikalarda © iki gol yaptılar ve Kasımpaşa Ga- ” Jataspor penaltıdan bir gol kazan- dı. Tki gol daha yapan Peraldar, “maçı 4. 2 lehlerine bitirdiler, > İkinci küme maçı Ikinci köme klüpleri arasındaki — kupa maçlarına dün Şeref stadın- "da devâm edildi, Tlk karartaşma,Kadıleöyepora, © Börkurt arasında oynandı. Tik dev- Ve 0“'0 beraberlikle neticelendi. T- > kinel devrede Kadıköy spor daha gözel bir oyun çıkararak üstüste üç gol yaptı. Buna Bozkurt bir gol ile mukabele etti ve maç ta 3-1 © Kadıköyün galibiyetile neticelendi. © Maçı Fikret idare etti. k naç Galsta gençler ile De- “1-1 berabere bitti. Ikinci devrede Demirspor iki, Gelatageneler bir © gol yaptı ve ma çta 3 - 2 Demir- sporun lehine kapandı, Galatasaray - Şişli maçı Dün sabah Taksim stadında ol- dukça mühim bir kalabalık önüm- © de Galatasaray Şişli ile hususi bir “karşılaşma yaptı ve maç 2 - 1 Ga- © datasarayın galibiyetile netlcelen- di. © © Takımlar sahaya şu şekillerle © giktılar Galatasaray: > Osman - Faruk, Adnan - Musa, Yusuf, Celâl - Be- dil, Salâhattin, Cemil, Buduri, Sa- fim. “gi Armensk - Martyan, Ru- “hi - Ibrahim, Pançef, Arşavir - — Hraç, Nobar, Suldur, Mikrop, Di- Sin, İ Oyuna Galatasaray başladı. Ve a- ovutla neticelendi. © “İkinci dakikada Galatasaray ka- lesi ilk tehlikeyi atlattı. Mukabil © bir Galatasaray hücumunda dâ Sa- lâhaitin bir gol fırsatı kaçırdı. Beşinci dakika: Galatasaraylılar © Şişli klesine indiler. Budurinin s- kı bir şütünü Armenak güçlükle kurtardı, Oyun mütevazin cereyan ediyor, hücumlar karşılıklı oluyordu. Otuzuncu dakikada Şişli müda- faası Buduriyi hatalı bir şekilde © “durdurdu ve penaltı cezası verildi. Salâhattin bunu avuta atarak bir gol fırsatı kaçırmış oldu ve dev- Te de 0 - O beraberlikle neticelendi. Ikinci devre Oyuna Şişli başladı. ve kırıldı. Galatasaraylılar soldan hücumler yapıyorlardı. Hâ it Galatasa» raya geçti. (Devamı 10 unenda) ) seli #* kei e Şeref stadında oynanan Vefa - Beşiktaş maçından güzel bir enstantane Fenerbahçe İzmirde Yenildi Beşiktaş - Vefa Maçı Karışık Bir Oyunla 3-3 Berabere D ön Beşiktaş — Vefa takımla- rı, Şeref Stadında iki üç bin kişilik bir seyirci kütlesi önünde karşılaştılar ve her dakika bir hâ- dise çıkması beklenen karmakarı- şik bir oyundan sonra 3 — 3 bera- bere kaldılar. Maşın Tafsildt E eder itına geçmed ti umumiyesi, b üzerinde durma! Maçın tafsi vel oyunun b hassa hakem icap eder. Her zaman bu sütunlarda hakem derdinden bahsederiz, Dün bir de- fa daha gördük ki, bu hakemsizlik- le futblümüzün ilerlemesine, #po- rumuzun keşmekeşten kurtulma- sma imkân yoktur. Dün Vefa, ga- Tibiyeti hak eden bir oyün oynadı. Bu güzel oyunla da üstüste iki gol çıkarınca hakem ortadan silindi. Ve oyun da tabil çığırından çıktı. Eğer birinci devreyi 2 — O biti- ren Vefalılar, ikinci devrenin Kıs- mı âzamını galip vaziyette geçir. dikleri halde yapılan hareketlere mukabele etmiş olsalardı, maçın or tasında da bir hâdise çıkabilirdi. Hakem o kadar fena idi ki ve o kadar ambale oldu ki, verdiği ka- rarlar herkesi hayrete düşürdü Mağlübiyetten kurtulan Beşiktaş ları bile memnun etmedi. Beşiktaşlı oyuncular, iki gol ye- dikten sonra sinirlendiler. Bu sinir buhraniyle hakem de ne yaptığını bilmez bir hale gelince oyun tabi. atiyle çığırından çıktı. Vefa, dün oyunun dörtte üçünü hâkim oynadı. Bilhassa Vefa hü- cum hattı Beşiktaş müdafaasını her zaman İçin, müşkül vaziyetlere soktu, Yaptıkları her hücum bir gol tehlikesi oldu. Maç Nasıl Oldu? Her iki takım sahaya şu şekil- terle çıktılar, Beşiktaş takımında Eşref ve Feyzi yoktu. Beşiktaş: M. Ali - Hümü, Tsci - Ahmet, Bedii, Hüseyin - Hayati, Fodvan, Hakkı, Şeref, İbrahim. Vefa: Safa » Vahit, Sül Lösi, Hakla, Şükr 0 Nec teşem, Sulhi, Gali, Mehmet, Hakem: Suphi Batur. İlk hücumu Beşiktaş yaptı. Mu- kabil Vefa hücumunda Mehmet Beşiktaş kalesine kadar indi. Topu Muhteşeme geçirdi. Sıkı bir şüt a- vut oldu. Vefalılar arka arkaya hücüm Ya- pıyorlar. Her iniş tehlike olu- yordu, Bilhassa Mehmet günün en üzel oyuncusu, “Vefa oyuna hâ- kim, oyun Beşiktaş nısıf sahasında oynanıyordu. Maçtan Sonra Kavga Çıktı ve Zabıta —-Müdahuüte Etit Ortadan bir Vefa hücumu. Meh- met topu Gaziye geçirdi. Gazi ka- leci ile karşı karşıya kaldığı hal muhakkak bir göl fırsatı kaçırdı. lar. Vefanın İlk Golü 28 inci dakikada soldan bir Ve- fa hücumu. Top Muhteşeme geçti, Sıkı bir şüt direğe çarparsk geri geldi. Yetişen Necip sıkı bir vu- ruşla Vefaya ilk golü kazandırdı. Bu gol Beşiktaşlılar: sinirlendir- . Hattâ, bozdu. Muhacim hat- tında Hakkı topa değil adama git miye başladı, Vefanın hâkimiyeti, muhacim hattının güzel oyunu devam edi- yor. 32 inci dakika, ortadan bir hü- cumda Sulhi topu Kaptı Müd fileri sıyırdıktan sonra çok seki bir şütle Vefay inci golü de kazan- dırdı. Birinci devre Vefanın gü- zel, Beşiktaşın asabi oyunu arasın- da 2 - 0 Vefa lehine kapandı. pandı. Milli Küme Puvan Cetveli Takım A. Gücü 'ener Beşiktaş Demir $. Vefa Doğan Ateş G. Saray ösvwumRmaaf vrımamunaZ İkinci Devre Beşiktaşlılar ikinci devrede İb- rahimi muavin hattına almak sure- tiyle tâdilât yaparik çıktılar. O- yun başladı, Hücumlar karşılıklı oluyordu. Vefa daha şuurlu oynu- yordu. Beşiktaş takımında ağn! ağdan açılan bir Vefa hücumu Sulhi muhakkak denecek bir gol fırsatı kaçırdı. Oyun bundan sonra mütevazin bir şekil âlmiya başladı. Hakem hayret edilecek kararlar veriyor- du, Hükümlerinde hiç isabet yok $u. O kadar asabi idi ki seyircilerin haklı protestolarına cevap vermi- ye bile kalkıştı 6 net dakikada Beşiktaşlılar Ve- fa kalesine indiler. Şeref, topla ilerlerken hakemin düdüğü işiti) di. Penaltı yerini gösterdi. Hakkı bunu gole çevirdi. Ve ilk golü kaydetti, 8 inci dakika; Ortadan bir Beşik- taş hücumu oldu. Hakkı topu kep- tı ve kaleye giriverdi. Vefalı Lütfi Hakkıyı fanilesinden yakalıyarak durdurmak istedi. Buna rağmen sıyrılan Hakkı siki bir şütle topu ağlara taktı. Avantaj kaldesine ri- ayet etmesi lâzım gelen hakem bu gölü saymıyarak daha evvel dü- dük çaldığı için favul verdi. Vefa yine oyuna hâkim, üç orta çök güzel anlaşıyordu. Mehmet yine yirmi İki kişi içinde en iyi o- yuncu idi, Vefa hücumları biribiri- ni takip ediyor. Beşiktaş müdafa- ası bu hücumları durdurmakta roüşkülât çekiyordu. Bir Vefa hücumu. Beşiktaş ka- lesi karıştı. Geziyi kasdi bir hare- ketle durdurdular. Fakat hakem, bunu da göremedi. 30 uncu dakikada ortadan bir hücum. Hakkı topu kaptı. Ve ks” leye kadar gitti, Sıkı bir şütle be- raberliği temin etti. Bu beraberlik golünden sonra ©- yun büsbütün «şirazesinden çıkt. 'Tatsız'bir şekil aldı. 37 inei dakika da top Hakkıdan Şerefe geçti. Şeref şahsi bir hücumla Üçüncü Beşiktaş gölünü de yaptı. Y 43 üncü dakikada Vofalılar son bir gayretle Beşiktaş kalesine indi: ler, Bu hücum kornerle neti di. Korner atışında Şeref topu ele uzaklaştırdı ve hakem bunu pen- altı ile tecziye etti. Hakkı bunu gole çevirerek taki- mını beraberliğe ulaştırdı. (Devami 10 uncuda) Dün Güreş Birinciliği Neticelendi Kasımpaşa Grekoromen Birincisi Oldu ) rmaniye â To kalinde İstanbul Greko-Ro- » güreş birinciliği yapıldı ve çok mühtazsm cereyan etti. Heyet Güneşli güreşçilerin Güneş klübü »amına girmesinde mahzur gör- memekle beraber vâki itiraz üze rine işürak ettirilmediler. Beşik- taş, Beykoz. Kasımpaşa, Boğaziçi spor, Galatasaray güreşçileri işti- rak ettiler ve aşağıdaki dereceler alindi: 56 kiloda Beykozdan Vahdettin, 61 do Kasımpaşadan Mehmet, 66 de Kasımpaşadan İzzet, 72 de Ga- latasaraydan Faik, 79 da Kasım- paşadan Salamön, 87 de Beşiklaş- tan Şevki, ağırdı Beşiktaştan Samsunlu Ahmet birinci oldular Umumi tasnifte: Kasımpaşa bi- riaci, Beşiktaş ikinci oldular. Atletizm seçmeleri İstanbul (atletizm £ birincilik seçmeleri dün Bebekte Kolej sa- basında yapıldı. Bu müsabakalar için Mr sıra giden atletlere deyer ay- rılmıştı. Aşağıdaki neticeler alın- dı; 100 metre: Nazmi, Neriman, Vedat, Cihat, İrfan. Derece; (11.2) Muzaffer, Fü- metre: Cemal, Zare, Ame- rikalı (55) saniye. 800 metre: İbrahim Hüseyin. Kâzum, Recep, Cemal, (2.10) dakika, 1500 metre: Hüseyin, İbrahim, Cevdet, İzak, Hüseyin. 4.24 daki- ka, 110 man'alır Nazmi, Kalfopulos, Nejat, Vasfi, Yavru, Gülle; Ateş İbrahim, Veli, A- Tad. Bülent, Şerif, Sabahattin, As- manidis, Disk; Veysi, Yusuf, Arat, Bü- lent, Sabahattin. * Cirit: Şerit, Arat, Kemal, Ame- rikalı, 49 metre. Yüksek: Süreyya, Jerfi, Kalfo- pulos, Vlâdimir, Süreyya, 1.80 metre, Uzun: Muzaffer, Çaroğlu, Raif, Şahap, Amerikalı, Muzaffer. 6.40 metre, Sırık: Sudi, Vahit, Selim, Mü- nir, Viçaropulas Üç adım: Namık, Sürevya Vlâdimir, İbrahim İNGİLTERE - İTALYA 2-2 Berabere Kaldılar Cumartesi günlü Milanoda 50 bin kişi önünde oynâran Ingiltere - Ital- ya milli müsabakasında iki taraf 2-2 ye berabere kalmışlardır. İngilizler ilk yarı zamanında 2 sayı yapmışlar- ken Italyanlar ikinet haftayı raberliği temin etmişlerdir. a be- Atletlerimiz. Mısırda Mısır federasyonümun tertip ettiği beynelmilel müsabakalara iştirak et- mek üzere davet edilmiş ve cuma gü- nü Istanbuldan hareket etmiş olan atletlerimiz İskenderiyeye varımışlar- dır. Dün başlayan müsabakalara işti- rak edememiş olan atletlerimiz, pro- gramın 19 ve 21 mayıs tarihlerine te- sadüf eden kısımlarına gireceklerdir.