18 Mayıs 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

18 Mayıs 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

SPOR Mektepliler Muhteliti Istanbul Muhteliti İle Karşılaşıyor Yarın mektepliler muhtelitinde , göreceğimiz oyunculardan Hüseyin Şild Dömi Finali de Oynanıyor Fener - Süleymaniye Karşılaşacaklar Feherbahçe - Galatasaray”Tan ku- “pası maçı dolayısile tehir edilen Fo- “ müsabakanın galibi ililille nerbahçe - Süleymaniye şild karşılaş- ması 23 mayıs salı günü Fenerbahçe “stadında saat 17 de oynanacaktır Bu fina- lini yapacaktır. Malâm olduğu üzere bu sene Halk Partisinin on sene için ortaya koydu- ğu şildin son sene karşılaşmalarımır. © Bugüne kadar şille Fenerbahçe üç © söray birer defa is defa, İstanbuls Beşiktaş, Galata- lerini yazdırmış- Jar, üç sene de yapılmamış addedil miştir! Bu sene de şilde Fenerbahçe- nin ismi yazılması kuvvetle muhte- meldir. Maamafih bu seneki karşılaş. © malarda olmasa şild Fenerbahçe klü- büne verilecektir. * Süleymaniye - Fenerbahçe şilâ ma- çın: İzzet Muhittin idare edecektir. Yarın Yapılacak Ziyaret Yarın 19 Mayıs spor bayramı ol- duğu için, Istanbul Beden Terbiyesi Direkörlüğünce teşkil edilen bir he- yetle ihtiyar sporcular, bu meyanda Galatasaray Msesi eski beder terbi- yesi hocası sporcu Faik ile şehitlik- Jer ziyaret edilecektir. Istanbul Maarif müdürlüğü, ihtiyar © sporcuları ziyaret için Galatasaray lisesinden Yaşar, Naim isminde iki © talebeyi tayin etmiş ve İstanbul böl- gesine bildirmiştir. Maç, Fener Stadında Olacak Mektepliler muhteliti o yarın Kadıköy Fenerbâhçe (stadında İstanbul muhteliti ile * karşıla - şacaktır, Bu karşılaşma büyük bir alâka ile beklenmektedir. Liseler arasmdaki Tan şildi bize gösterdi ki, okullarımızda birinci si- nıf futboleüler bulunma! i ki, İstanbul muhtelisi keli olacak ve bize güzel bir maç sey- rettirecektir. Mektepliler muhtelitinde yalnız son Fizlkepas - Işık Miseleri arasındaki Haydarpaşa lisesinden muhtelite o- yuncu almamıya karar vermiştir. Takımda, Cihat, Bülent, Eşlak, & lim, Hüseyin gibi kıymetk futbol ler bulunacaktır. Istanbul muhtelitin- de Fenerbshçe - Galatasaray maçı de- layısile bu iki klüp oyunçuları yer almıyâcaktir. Takım, Beşiktaş, Bey- koz, Pera, Şişli, Hilâl oyuncularından tayini edilecektir, Tstsinbul muhte”! ağlebi ihtimal şü Mağrö ie reiektepli. ler muh Arşavir, Etyen, Tbeshim - Bambino, Şahap, Hakkı, Şeref, Diran. Oyunu Şazi Tezcan idare edecek” tir. Istanbul Beden Terbiyesi «itek- törlüğü bu maç gâlibine verilmek &- zere bir kupa koymuştur. * Bölge, Istanbul mruhteliti için aş ğıdaki oyuncuları davet etmektedir: İ met Ali, Şeref, Körahim Beykoz klübünden; Şahap, Musta- fa, Şişliden: Lâsterdi, Diran, Arşaver. Peradan: Bambino, Etiyen. Hilâlden Hakkı, Anadoluhisardan Mehmet, Demirspordan Mustafa Oz. Takım kaptanı Hüsnü Savmandır. Müsabaka saat 17.30 da baş'ıya- caktır, 19 Mayıstaki Bisiklet Yarışı Bodon terbiyesi bisiklet foderas- İ yonu her sene olduğu gibi bu sene de 19 Mayıs Spor Bayramında Istan- bul — Edirne, Edirne — stanbul a- rasında gidiş, geliş 500 kilometrelik bir yarıştan başka, bü sene ilk defa olarak 21 Mayıs Pazar günü Çorlu- dan başlayıp Küçükçekmecede sona ermek üzere 90 kilametrelik ayrı bir İyarış tertip etmiştir. Mehmet Ali “HÜKMİ Löstardis - | Beşiktaş klübünden: Hüsnü, Meh- | Mektepliler muhteliti kalesini müdafaa edecek olan Cihat kavgadan dolayı Maarif spor bölgesi, | ENA Bu Hafta Yapılacak Maçlar Fener ve Galatasaray Bır Maç Yapacaklar Bu hafta iki ezeli rakip Fenerbah çe - Galatasaray Kadıköy Fenerbahçe stadinda ilk milli küme maçını yapa- caklardır. ei Sarı lâcivertlilerin İzmirdeki mağ- İ lâbiyetlerinden ve sarı kırmızılıların lerinden sonra esasen her zaman |- çin büyük bir hususiyeti olan hu iki ezeli rakip karşılaşması spo rmerak- hları tarafından merakis beklenmek- tedir, Maç hakkındaki düşünceleri- mizi bilâhare yazacağız. Futbol federasyonu, Fenerbahçe - Galatasaray maçı için hakem olarak | Tarık Ozengini tayin etmiştir. Yan hâkemlik vazifesini de Şazi Tezcan ve Adrian Akım yapacaklardır. Bu müsabakalardan evvel de Ana- doluhisar - Galatagençler oynayacak, müsabakayı Necdet Gezen idure ede- cektir. Cumartesi günü Taksim stadında karışık takımlar müsabakalarına de- yam edilecek, saat 14.30 da Topkapı- Arnavutköy » Beykoz, Kurtuluş, Pe- ra Istanbulspor - Kasımpaşa, Galata- spor muhtelitleri oynayacaklardır. Tik müsabakayı Feridun Kiliç, ikinci deceklerdir. Mülli Kümede Puvan Vaziyeti FENERBAHÇE: Sekiz müsa - baka yapmış, altısinr kazanmış, ikisinde mağlüp olmuştur. 4 ek - sik puvan almıştır. DEMİRSPOR: Yedi oyun oy- namış, dördünü kazanmış, birin- de berabere kalmış, ikisinde mağ. tüp olmuştur, Beş eksik puvahı vardır. BEŞİKTAŞ: Sekiz © maçtan dördünde galip, birisinde berabe- re kalmış, üçlinde mağlüp olmuş- tur. Yedi eksik puvan almıştır. GALATASARAY: Altı müsa- | sine hlkmen mağlüp. sayılmış ikisinde de yenilmiştir. Yedi ek - | sik puvanı vardır. İ © VEFA: Sekiz oyun'oynamış, | üçünü kazanmış, birinde 'berabe- re kalmış ikisini — kaybetmiştir. İ Dokuz eksik puvan almiştır. | ANKARAGÜCÜ: On bir maç yapmış, altı galibiyet elde etmiş birisinde berabere kalmış dör dünde mağlâp olmuştur. Dokuz eksik puvanı vardır. DOĞANSPOR: Sekiz maçtan | üçünü kazanmış. Birinde bera - i muştur. Dokuz eksik puvan al - maştar, İ ATEŞSPOR: On oyun oy- namış birinde galip gelmiş, bi - rinde berabere kalmış, sekiz ma- şı kaybetmiştir. 17 eksik puvanı vardır. Fenerbahçe İzmirde Doğan - | spora mağlâp olduktan sonra mil li kümedeki vaziyeti sarsılmıştır. İ Sarı İdeivertlileri bir fena puvan | la Demirspor takip etmektedir. | Fenerbahçenin Ankaraya, De- mirsporun İstanbula deplâsmanı bakadan üçünü Kazanmış, biri - | bere kalmış, dürdünde mağlüp el. | vardır İ son zamanlardaki devamlı galibiyet ! müsabakayı da Ahmet Adem idare &- Dün Gelen ve Satılan Zahire Dün piyasamıza 204 ton buğday. 60 ton un; 99 ton nyağı getiril- miştir. Buğdaylar 5.32, dökme arpa- lar 4,22, çavdar 4.10, kuş yemi 53 keten tohumu: 10.50, «susam 19 > dökme sarı mısır 4,10, iç tındıx 95 YİLİN TN Evvelâ Tarziye .Sonra Hakaret Yazan: Naci SADULLAH fee gün, Türk (talebeleri, zeküdan, bilgiden, muaşeret- ten, terbiyeden, ve ablâktan “sıfır” numara aldılar- Sporun vatanı sayılan. İngiltere. | de, ve Amerikada bile © görülebilen bir stadyum kavgasım eiddi, ve küfi| bir itham fırsatı sayanlar, bilâistisna bütün Türk talebelerini ahlâk, ter- biye, zekâ ve bilgi düş! ile lekelemekten çekinmediler, Hem dün de yazdığım gibi, bu! ithamları ağız dolusu © savuranların içinde, en ileriye giden ve memle - ketin bütün talebelerine sıfırı ba - | ahlâk profesörü de: öz Recai” miellifiydi! Vâkıa, stadyumda çıkan malüm kavga, çok “nâhoş” bir hâdiseyd Fakat bu hâdisenin, bütün Türk talebelerinin ahlâksızlığını isbat e den bir delil sayılması, makul di - mağlara, o stadyum kavgasından da ha nâhoş göründü. Düşünün ki, gençlerin, birbirle - rine: “e Ulan!” diye hitap etmelerini bile affedemiyecek derecede titiz bir “ahlâk profesörü” kesilen “Cingöz Recai” müellifi, yazdığı fıkranın içi- len 20 bin kilo kuru fasul tinyağlar henüz satılmamışı naklolunan eşya “ ES ATİ “ Lâzumlığını sokağa boşaltan gençler” cümlesini bile katarak, o - kuyucularını burunlarını tıkamak mecburiyetinde bıraktı. Ve hepimiz hayretle gördük ki, gençlerin küfürbazlıklarını tenkit €- den o fıkranın bütün satırlarını dol- duran kelimelerin manası şuydu: “— Sunturlu küfür!” Fakat, o fıkranın pişkin müellifi kalay edebiyatına mektep talebele -| rinden çok daha fazla vakıf bulun duğu içindir ki, gençliğin © üzerine.| “lâzımlık muhteviyatımı” bile ağzını bozmamış görünerek, ve suya sabu BŞ miş olacak ki o gizli ve o müstekreh küfürün kokusu, yavaş yavaş duyul- mağa başladı: Nitekim, dün, Haydarpaşa lise - sinden matbaamıza gelen bir talebe- son sınıftan 326 Sabri Yavuz Yılmaz, üzerlerine boşaltılan küfürün he - İsabını, bütün arkadaşları o namine sormak İstiyor, ve “edebi küfürbaz” dan tarziye beklediklerini söylüyor - du, Fakat belli ki bizden neşredilmesi | istenilen açık mektubun o muharrirt, Peyami Safanm yazılarını sık sik 6-| kumayan bahtiyarlardandır: Zira e- ğer böyle olmasaydı, Peyaminin bir kaç gün evvel karaladığı bir fıkray? da hatırlar, ve bize getirdiği mektu. İbu yazmağa lüzum görmezdi: Peyami Safa, rakıya küfür eden 0 fıkrasının sonunda: “— Ben, diyordu, bugüne kadar büyüklerimi taklit ederek rakı içtim Fakat bugünden sonra, asil, nezil terbiyeli ve makul gençlerimizin izi ni takip ederek, rakıya: “Tövbe!” demiş bulunuyorum!” İ Görülüyor ki, Haydarpaşa tale - belerinin Peyami Safadan, gençlik namına tarziye istemelerine * lüzun yoktur: Çünkü üstat, bu tarziyeyi evvelki günkü hakaretleri savurma dan evvel vermiş bulunuyor: Zaten meşhurdur: Bizim cadde de birbirine zıt prensibi olan iki zat | vardır: Etem İzzet, daima evvelâ ha | karet eder, sonra tarziye verir, Pe yami Safa İse, evvelâ “tarziye” ve rir, sonra hakaret eder! TIN.da Ali ağa mektebi Yukarda semti, ünde görülebilir. Encümende yapılacaktır. lecek zarflar kabul olunmaz. ZAYİ İKAMETGÂH TEZKERESİ Nisan 1939 zarfında İstanbul Em-| niyet o Müdürlüğünden (aldığım 31/30965 numaralı ve bir sene müd- detle ikamet tezkeremi zayi ettiğim- den yenisini çıkartacoğımdan eskisi. nin hükmü kalmadığını İlân ederim, Madlen Elizabet Berned, Cüm- huriyet caddesi No, 47 İstanbul SAĞLIĞINIZI KORUYUNUZ: | . Yeni yıl tes'idi | Öğtendiğime göre, Pazar günü. İ “Yeni Sabah,, refikimiz, iki yaşıma basmış. Sahi refikimiz, nerdeyse ko- nuşmaya başlıyacak demektir. Bu itibarla, bu vesile ile kendisine: “— Maşallah!,, demeyi bir mes| lek borcu bilirim, Ne tuhaf tesadüftür ki, “Yeni Sa- bah,, refikimizin “yıldı tarih, ağız değiştiren “Ciddi!”, ve “Komik,, gazetelerin de “dönümyıl- ları,, idi! “Sabah, m “yıldönümünü”, ve İsSon Posta,, ile “Cümhuriyet,, in de| “dönümyılları,, nı tebrik ederim: Birinin “yeni yılı”, ötekilerin de “yeni yol,, ları mübarek olsün! MEYVA En hoş ve tabil meyva usare- »rindeni yapılmıştır. Taklit edilmesi kabil olma yan bir fen harikasıdır. İNGİLİZ KANZUK ECZANES! BEYOĞLU İSTANBUL ğı ihracat tüccarları dün kı kilâtı şefi Hakkı N ğı altında bi ve “yapağıların ambalâjları kuruştan satılmıştır. Anadoludan ge-| ile nümünelerin kullanılması Belediyesi Çenberlitaşta Küçük Vezir hanımın 6 N. odası Mollafenari mahallesinin Çenberlitaş s0- kağında 70/72 N. üstündeki odalar kahve Kapalı çarşıda Divrik sokağında 50/52/34 N. dükkân 66,00 Bat pazarında 190/192 N. dükkân Kalpakçılar sokağında 11 Vefada Molla Hüsrev mahallesinde Koğacılar ında 25/66 N. defterdar Recai efendi mektebi Wefada molla Hüsrev mahallesinde koğacılar ğında 83 N. ekmekçibaşı Ahmet paşa medresesi Sultanhamamında Hoca Hayrettin mahallesinde Sa- bunhane sokağında Leblebici hanının İshak paşa mahalle ve sokağında 33/13 N. Divanyolunda Hüseyinağa mahallesinde sokağmda 30 N. Sinanpaşa medresesi Sultanhamamında Hoca Alâeddin mahallesinin Çiçek pazarı sokağında 20 N. Haseki Mustafa ağa mektebi İstekliler hizalarında gösterilen ilk buz veya mektubile beraber ,26/ /5/939 Cuma günü sant 14 buçukta Dai- Tiftik ve Yapağı İhracatı Kontrolü Şehzimizde mevcut tiftik ve yapa» vol teş ezihinin başkanlı. nu yapmışlardır. edilen tittik topl Bu toplantıda iliri için ve zey-İ kullanılacak kutuların tipi etrafında görüşmeler olmuştur. ADALARA GÖÇ VAPURU 20 Mayıs 1930 tarihinden itibaren ikinci bir ilâna kadar Cumarte- si, Pazartesi, Çarşamba günleri Köprüden sast 11.30 da, Modadan 12.00 de bir vapur kalkacak tekmil Adalara gidecektir. Göç seferle- İlânları Senelik muhammen kirasi oo teminat 30,00 2,25 240,00 18,00 4.95 9,00 9,23 120,00 123,00 soka- 48,00 soka- 190,00 3,60 14,25 üst katında 36,00 İmrahor 24,00 Yeniçeriler 540,00 40,50 312,00 23,40 senelik muhammen kiraları yazılı olan mahaller tes- lim tarihinden itibaren birer sene müddetle kiraya verilmek üzere ayri ayrı açık srirmaya konulmuştur. Şartnameleri Levazım Müdürlü- teminat mak- * Keşit bedeli 15993 lirâ olan şehir yolları içinde mevcut parke taşla- rile yapılacak kaldırım ve diğer muhtelif işler kapalı zarfla eksiltme- ye konulmuştur. Eksilime 25/5/939 perşembe günü saat 15 te Daimi Keşif evrakile şartnamesi 80 kuruş mukabilinde alinabilir. İstekliler 2490 sayılı kanunda yazılı vesikadan başka Yollar şubesin- den alacakları ehliyet vesikasını Fen İşleri Müdürlüğüne tasdik ettir- dikten sonra 1199 lira 48 kuruşluk ilk teminat makbuz veya mektübile beraber teklif mektuplarını havi kapalı zarflarını yukarıda yazılı gün- de sant 14 e kadar Daimi Encümene vermelidirler. Bu saatten sonra veri. (B.) (3249) DABKOVİÇ ve Ski. Vapur Acentalığı «SCKULDT « ORİENT » LİNE» Eşrayi ticariye nakli İçin seri yasta: ŞARK » GARP HATTI (Hamburg, Bremen, Anvers, Yunanistan, Tür- kiye, Bulgaristan, Romanya) ve av- det, Esya tahliyesi için Barlar: Favortt vapuru 28 Mayısa doğru, Troyburg vapuru 7 Hazirana dağru Tahmil için beklenen vapurlardan Givekebure “vapuru 22 Mayıse doğ- ru. Favorit vapuru 6 Hazirana doğru. beklenen ve H. PAJKURİÇ Vapur Acentası *ZETSKA PLOVİDBA A, De de Kotor Malkan antantının ekonemik konferansında tesis edilen | enti balkanik hat, Büyük Jükm modern LOVCEN, vapuru tie İstanbul. Köstence, Pi- re, Kerfo, Arnavutluk, o Dalmaşya sahili, Teiyeste, Venedik v Sunak arasında muntazam posta Yolcu ve eşyayi ticartye alır. Tenezzük ve zevk seyahati için Müstesrn firast, KÖSTENCEYE İlk posta 13 Haziran saat 13 de PİRF, KORU, Arsavuttuk, Da)- maçra sahilleri, Venedik ve Triyes- teye ile posta 19/5 - 16/6 sant 18 de. Her nevi tafsilât için Galatade (Yolcu salonu karşımında) umumi acenteliğe: Telefon: 44708 ve bütün seyahat idarehanelerine müracaat, meselesi