22 Mayıs 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

22 Mayıs 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

” ——— ener Stadında GalatasarayDünFeneri 4 -3 Yendi, Maçta 10.000 Seyirci Bulundu (Başı 6 ncıda) ya kâfi gelemiyordu. FENERİN İLK GOLÜ: Yedinci dakikada bir Fener hücumunda Ali Rıza faullü durduruldu. Esa- âım yirmi metre kadar uzaktan çektiği frikike Galatasaray kaleci- si mâni olamadı. Galatasaraylılar bu gol üstüne daha dikkatli oynamağa başladı- lar. Paslaşmalarına biraz isabet geldi. Bu kadarı bile hâkimiyeti almak için kâfi göründü. GALATASARAYIN MUKABE- LESİ; Yirmi dördüncü dakikada Galatasarayın soldan açtığı hücu- mu Sarafim düzgün ortaladı. Mer- kez muhacim Cemil canlı bir sıy- rılışla kaleci ile karşı karşıya gel di. Tam Fener kalecisi topa etıla- cağı sırada şütünü yetiştirdi top kaleye girerken Fener kaleci sile karambollaşmış vaziyette ye- re yuvarlandılar. Galatasaraylılar bu golün ver- diği hız ve emniyet içinde bücum- larını biraz daha düzelttiler. Ta. kım hâkimiyeti ekseriyetle kendi- lerinde idi. GALATASARAY'IN İKİNCİ Otuz dokuzuncu dakidaka asaray sağdan bir korner kazanmıştı. Tam kale ağzına çek- tile. Cemil pek mükemmel bir kafa vuruşile ikinci golü kazan- dirdi. Bu gölden sonra iki taraf bi- rer fırsat kaçırdılar, Birinci dev- renin sonu geldiği vakit Galatasa- raylılar 2 - 1 galip vaziyette idi- ler. a İkinci devre Fikretin sakat Faruk karşısına geçmesile kazanılan “ avantaj Ye- nerbahçeye sekiz dâkikn hakiki bir üstünlük verdi. *“Mütemadi soldün “leyen Fe- nerin her akını rahat rahat Gala- tasaray kalesine kadar iniyordu. FENERİN İKİNCİ GOLÜ: Se- kizinci dakikada Fikret soldan in- dirdi. Ortaladı. Sağ iç yerinde Na- cinin tehlikeli vaziyette ilerlediği. ni hesaplaması icap ettiği halde yersiz bir çıkış yapan Gelalasaray kalecisi Nacinin ikinci golü daha rahat atmasına imkân bahşetmiş oldu. Galatasaraylılar behemehal ka- zanmak azmile gayretlerinin son haddini bir daha ortaya koydular. Hâkimiyeti rakiplerile paylaşma- ğn muvaffak olduktan sonra hü- cumlara geçtiler, GALATASARAYIN ÜÇÜNCÜ GOLÜ; Yirminci dakikada Gala- tasarayın üç ortası Fener kalesine ukmağa başladılar. Fazıl merkez muhacim Cemili kasdi bir hare- ketle çeldi. Hakem penaltı verdi. Boduri kalenin üst sağ köşesinden Galatasarayın üçüncü golünü attı. Bu sefer Fenerliler gayretlen- diler. Yine hâkimiyeti aldılar, FENERİN ÜÇÜNCÜ GOLÜ: Yirmi dokuzuncu dakikada yine Fikret soldan indirdi. Ortaladı. Basri aldı, Rebiiye geçirdi. Rebii ustaca sağ bir şütle üçüncü golü kazandı. DÖRDÜNCÜ (GALATASA. RAY GOLÜ: Otuz birinci dakika- da soldan açılan Galatasaray akr- nını Yaşar lüzumsuz bir şekilde, rakibini kucaklıyarak durdurmak istedi. Fener aleyhine frikik ve- rildi. Sert çekilen frikiki Hüsa- mettin bloke etti, fakat elinden kaçırdı. Salâhattin yetişip | içeri att. Galstasarayın galibiyetini temin eden bu gölün karşılığını maçın sonuna kadar Fenerliler çikara- madrlar, ve Oyun da böylece 4 - 3 Galatasa- ray lehine bitti, Eşref Şefik . Fener - Galatasaray maçmdan evvel ikinci küme maçlarında A- nadoluhisar - Galatagenelerle oy- Badı. Birinci devre 1 - 1 berabere bitti, İkinci devrede bir gol daha yapan Anadoluhisar, kazandı, Güçlüspor Galip Bursa, 21 (TAN Muhabirin- den) — Bugün yeni Atatü dında on bin kişiyi müteraviz #6- yirci önünde senenin en mühim liğ maçı yapıldı. Merinos ve Güç- lüspor takımları karşılaştılar. Çok heyecanlı ve hâkim bir oyundan sonra Güçlüspor takımı Merines fabrikası takimin İ - 0 sayı ile mağlüp etti. Ayrıca Akmspor takı- m:'da Muradiyeyi 3 - 0 yendi. İngiliz Takımı Bükreste Belgrad, 21 (A.A) — Mili İn- giliz takımı gece Bükreşe hareket etmiştir. Bu münasebetle gazete- ler, İngiltere - Yugoslavya inti- kam maçının 1940 - 41 mevsimin. de yapılacağını yazmaktadırlar. Boğaziçi Lisesi Yenildi 19 Mayıs bayramı dolayısile Is- tanbula gelen Edirne lisesi futbol takımı, dün Kadıköy Fenerbahçe stadında Boğaziçi İlsesile xarşılaş- $ı ve bu maçı 6 - 0 gibi çok büyük bir farkla Edirneliler kaybetti. Takımlar sahaya şu kadrolarla çıktılar: Boğaziçi: Cihat - Bülent, Baha - Enis, Osman, Necdet - Test, yazi, Abdullah, Mustafa, Sabri, Edirne lisesi; Ali - Tahsin, Nâ zım - Hasan, Ekrom, Şakar - Ah- met, Nâzım, Şemsi, Necmi, Bülent. Oyun başladı ve daha ilk daki- kadan Boğaziçi lisesi hâkimiyeti altına girdi. 15 inci dakikada sağdan bir hü- cumda sağ iç güzel bir orta yaptı, Niyazi sıkı bir: şütle ilk golü kay- detti, i 25 inci dakika defa olarak topu Edir lesine soktu: Dövre 2 - 0 Boğaziçi lehine kapandı. P Ikinci devreye Boğaziçi çok can- hı başladı. Otuzuncu dakikada Ab- dullah üçüncü golü de kaydetti ve sırasile Niyazi dördüncü, beşinci, ve altiner gölleri de yaplı, Maç ta 6 - 0 Boğaziçi lisesi lehins kapandı. Deniz Harp Mektebinin. Eğlentisi Güzel Oldu Deniz Harp mektebi tarafın- dan tertip edilen yaz eğlencesi, genç denizcilerimize dün Fener - bahçede çok zevkli bir gün yaşat- mıştır, İrfan muhitimize şeref ve- ren bu çök kıymetli müessesemi- zin kumandanı albay Ruhi Develi- oğlu, iyl bir programla hazırlanan bu eğlenceye talebe velilerini, mek tebin eski talebelerini, İstanbul - daki diğer askeri mektep'erde va- #fel olan kara vedeniz su - baylarından bazılarını davet ettiği için Fenerbahçede bir hayli kala- balık vardı. Bir tarafta deniz bandosu çalı- yor, bir tarafta hoparlörlü bir gra- mofon seçilmiş plâklarla neşriyat yapıyordu. Deniz talebesi sa at on bbir buçukta filoya mensup (oyardımcı - gemilerden biriyle Heybeliden geldi. Diğer da- vetliler, Moda iskelesinden mek - tebin motkörleri ile Fenerbahçeye nakledildiler. Saat tam on ikide amiral Şü- kür Okan, deniz kurmaylarından bazılarile ve umumi erkânharbiye ikinci reisi Orgeneral Asim Gün - düz allesile birlikte sahaya gelin- ce muhtelif müsabakalar yapıldı, Herkesi neşelendiren ve tale. belerin atletik kabiliyetleri etra - finda da takdir toplıyan bu müsa- bakalardan sonra sofraya geçildi, Mektep ahçısmın harikulâde bir nefasette hazırladığı kuzulu pilâv ile salata ve irmik helvasından bol bol yenildi. Üçe kadar devsm eden bu zi- yafetten sonra gençler ve muallim maçı 2.1 Almanya İle Ticaretimiz (Başt1 incide) bu memlekötlerle yaptığı işlerde nor- mal iktisadi kaidelerin haricine çı- karak yepyeni usullerle çalışmıştır. Bu memleketlerden aldığı malları, beynelmilel piyasa fiyaundan yüksek fiyatla alıyor görünerek, rakiplerine buralarda yaşama imkânı bırikma- mUŞIR. ngilizlerle yaptığımız siyasi anlaşmadan sonra Almanlarla olan iktisadi münasebatımız ne şekil alacaktır? Bu İttilak ve onu takip e- decek iktısadi anlaşma Almanya ile olan ticari münasebetimize halel ver. miyöcek büdir? Çünkü unutmamak lâzımdır ki, Almanya bizim en iyi müşterimizdir. Mahsullerimizin çoğu. oraya gider. Almanyaya sattığımız malın paran dörtte üç köylünün eline geçer. Haz- la olarak Almanya ile olan iktisadi münasebetim!z, genişliği dolayssile, ticaret müvszenemizde büyük rol oy- nar. Binaenaleyh Almanlarla olan ti- cari münasebatımızın bozulması, Al manya icin olduğu kadar, bizim için de zararlıdır. Bizce bu endişelere mahal yoktur. Sulh zamanında devletler arasın. daki #ktısadi münasebetler, müsavi şartlar ve normal kaideler dâhilinde cereyan ettiği müddetçe, siyasi anlaş- mamazlıktan pek az müteessir olur. Bunu misallerile görüyoruz. Ila) ya, Habeşistan: işgal ği zaman demakrasiler, bilhassa İngiltere bu- Bun önüne geçmek istemiş, fakat Mil Iştler Cemiyeti tarafmdan Ttalyaya karşı zeeri tedbir tatbikin& “karar verilinciye kadar, İngiltere ile İtalya arasmdaki iktisadi mlnasebetler bo- zulmamıştır. Almanyamın en büyük düşmanı güya Sovyet Rusyadır. Fakat Alman- Sovyet ticaret muahedesi her sene tazelenir, ve Alman milletinin yiye- bildiği yağın çoğu Sovyet Rusyadan gelir. : Gi | Bu gün Almanya ile Ingiltere bi EE YE EE a Şm vaziyetinde oldukları halde, bu iki memleket #rasındaki ticari münase- betler devam eder, hattâ Ingiltere İ Almanyaya, harp sanayiinde kulla- İ nabileceği ham madde olarak, mem- lekette mevcut hurda demirleri sat- mıya muhalefet etmez. Hulâsa siyasi ihtilâflar, Iktisadi münasebetler üzerinde ancak bir harp zamanında veya siyasi bir taz- yik icrası matlüp olduğu zaman mü- essir olur. Onun “haricinde “normal ticari münssebetlerin devamında iki taraf ta menfaattardir. Bahusus yu- karda izah ölüğimiz üzere Almanya- nin 'Türkiye mahsullerine şiddetle ib- tiyacı vardır. ; Bu. malları doğrü- dan doğruya bizden almak istemese bile, bilvasıta almağa mesbur olur. Amerika ile ticari mushedenin uzun müddet imzalanmamay yüzünden pi- yasamızdan tülün alamıyan Ameri- İkalılar ihtiyaçlarım Almanyanın biz- den atıp onlara sattığı tütünlerle te- min etmişlerdir. Şu halde Almanya ile olan iktısa- di münasebetlerimizin devamına bir müni yoktur. Yalnız, İngilizlerle ya- pacağımız iktısadi anlaşmadan sonra Almanlarla olan iktisadi münasebet- lerimizi normal şartlara ve böynel- milel iktisat kaidelerine uygun şekle sokmak mecburiyeti hasıl olucaktır. Aradaki münasebet, metropolls müs- temleke iktisadi münasebet şeklin- den çıkarak, müsavi şartlar içinde ce- reyan edecektir. Bunda da bizim fay- dâmiz var, zararımız yoktur. mame İğrenç Bir Tecavüz İzmir, (TAN) — Bergamada iğ- renç bir tecavüz vak'ası olmuş, Çi- çekçi Mehmedin kızı beş yaşında Sâ- finaz, 16 yaşında Süleymanoğlu Os- mân İsminde biri tarafından kirle - tilmiştir.. Çocuk ağır hastadır, Os - man, yakalanmıştır. leri arasında muhtelif spor müsi bakaları yapıldı. Bilhassa Cimka- malar neşeyi bir kat daha alevlen* dirdi. Müsabakaların galiplerine münasip hediyeler dağıtıldı. Bir | müddet te Fenerbahçe pistinde dansedildi. Sonra davetliler, ken- dilerine iyi ve nezih birkaç saat yaşatan mektep > kumandanlığına birer birer memnuniyetlerini bik direrek dağıldılar. (Başı, 1 incide) bu tekliflerin maddeleri bildiril memiştir. Dün akşamki görüşmeler haricin- de, bazı mahfillerde Ingiltere, Fran- sa ve Sovyetler birliği arasnda bir karşılıklı yardım formülü ileri sürül- mektedir. Bu fikre göre, bu üç mem- leketten biri, Almanyanın şarkında hemhudut devletlerden birine karşı vukua gelecek bir tecavüz takdirin- de yardıma koşmak mecburiyetinde kalırsa diğer ikisi de yardıma gele- cektir. Bonnet'nin nutku Muharipler birliği (o kongresinde Bonnet, bugün büyük bir siyasi nu- tuk söyliyerek demiştir kiz “Fransa, bugün, harbe karşı, 1914 senesindekinden duha az nef. retle mütchassis değildir. Fakat, Fransa, bugün de, lüzumu takdi- rinde, 1914 tekinden daha cesaret ve azim sarfedecek ve oğullarm- dan daha az fedakörlk bulacak değildir, 1914 de olduğu gibi, bu- gün istediğimiz, milli seref dahi- linde sulhtür,” Bönnet, bundan sonra, kollektif emniyet bahsinde ümitlerin nasi kı- rılmış olduğunu anlatmış ve Fransa- nın bunun üzerine başka türlü yar- dim ve iş birliği tecrübelerine koyul- duğunu hatırlatarak demiştir ki: “.— Fransanm kendisi gibi şeref ve emniyet hislerine bağlı dostlar: olan Avrupa milletleri ile rabıtaları, git- tikçe daha sıkı ve daha kuvveli bir halp gelmiştir. Fransanm daimi sullı azmi sarsıl- mış değildir. Fransa, çember altına almak İstemiyor. Fra Sa hiçbir millete düşman değildir. Fransa herkesle, her türlü gizli ni- yetlerden âri iş birliği arzusundadır. | Gripe Karşı Bir Serom Bulundu Moskovadaki Sovystler Birliği tec rübevi fababet enstitüsü Virüsler şu- besi şefi Profesör A, Smorodinlzev, gripe karşı serom bulmuştur. Bu antigrip serom, uzun müddet, derisinin altına epidemik grip mik- robu enjeksiyonları yapılan atlardan J alınmaktadır. Bü seromda toplanan muazzam mil tahaffuz mad- deleri, grip virüsünü iş göremez bir hale sokmaktadır. Bu serom evvelâ hayvanlar üze - rinde, bilâhare de, bizzat kendi is- teklerile, enstitüde çalışan ilim &- damları ve yüksek tıp mektebi talep besi üzerinde kullanılmış ve tecrübe edilmiştir, Bu serom, hususi bir âlet vasıtasile, gayet ince toz halinde a- Iğızdan ve burundan çekmek suretile Jistimal olunmaktadır. Bu senenin şubat ayı içinde, fena havalar, küvvetli bir grip salgınma sebebiyet vermişti, Profesör Smoro- İdintzev, bu'esmada; seromunu geniş mikyasta kullanabilmiştir. Netice çok İ iyliçikmış ve bu seromu koklıyanlar arasmda grip, koklamıyanlara nis - betle, on defa daha az tahrip yapmış- tır, Koklamıyanlarda on grip vakasi- na mukâbil koklıyanlarda ancak bir vaka koydolunm Profesör, grip il mücadele sahası daki tecrübelerine devam etmektedir. edir ikiler Balıkesir ve Bilecik Sıhhat Müdürlükleri Bilecik (TAN) — Sıhhiye müdü- rümüz Saffet Öney, Balrkesir sihhi. ye müdürü olmuş ve oraya gitmiştir. Burdur sıhhiye müdürü Şükrü bu- raya tayin edilmiş ve gelmiştir. lale Binbirdirek Tamir Edilecek Maarif Vekâleti, son zamanlarda yıkılmak tehlikesi gösterdiğinden do- | Jayı seyyahlar tarafından ziyaret &| dilmesine müsaade edilmiyen Binbir direği esasli surette tamir ettirmiye karar vermiştir. Vekâletin bu seneki bütçesine bu iş için icep eden tahsi- sat konulmuştur, - Bu karar üzerine Vekâlete bağlı eski eserleri koruma kurumu, Binbirdireği maruf mimar- Yara tetki kettirmiş ve keşifnam hazırlamıştır. Bu tarihi eser tamir e- dilirken tarihi - kıymetlerinin bozül- mamasına dikkat edilecektir. hiçbir milleti | | Fransa, bütün Avrupa meseleleri- İnin sulh içinde halledilebileceğine kanidir. Fakat Fransanmı gatiyen ar“ Zu etmediği bir şey varsa, o de, bütün milletlerde gittikçe daha fazla ola- Tak yarn işin endişeler doğuran ce- bir ve kuvvet darbelerinin durma - dan biribirini takip © etmesidir. Ka İ bul etmiyeceğimiz bir şey varsa o da tecavüz ve cebir ve şiddetin adelet İ ve aklıselim üzerine zaferilir.” Komünist partisinin kararı Fransız komünist partisinin mer- kezi komitesinin dün ittifakla kabul ettiği Fransız milletine beyanname projesinde, parti, Sovyetler birliği i- le iş birliği halinde sıkı bir emniyet politikası takip olunmasını, İngiltere ile ittifakın sıklaştırılmasını, bu it tifakın mutlak karşılık esasları dahi- linde Sovyetler Birliğine de teşmil olunmasını ve Fransız halkının bü- yük ekseriyeti üzerine dayanan milli bir hükümet kurulmasını istemekte- dir. Amerika gazetelerine göre" Nevyork, 21 (A.A.) — Chamberla- in'in Avam Kamaras'nda sulh cephe- si hakkında vâki beyanatı hakkında mütslealar serdeden Nevyork Times gazetesi, Amerikanın müttefiklerinin bu cepheye sıkı bir surette bağlı ok duğunu yazmakta ve bu müttefikle- rin Amerikayı bütün vessitini, teca- vilze veya tehdide maruz kalabilecek milletlerin emrine âmade kılmak ta- ahhüdüne sokmakta olduğunu live eylemektedir. Bu bapta kati olarak yapılan be- olan milletlerin böyle bir kararın muhtemel muhataralarına sürüklen- memeleri için yeni bir sebep olacek- tır, ir Mihver Faaliyette (Başı, 1 incide) Von Ribbentrop ta hazır olduğu hal. de uzun müddet üşmüştür. Gafenko - Markoviç mülâkatı Bükreş, 21 (A.A. — Rador ajan- sı bildiriyor: B. Gafenko dün akşam Türnuse- verine hareket etmiştir. B. Gafenko, burada, Yugoslavya hariciye nazırı B. Markoviç ile görüşecektir. B. Markoviç Tuna yolu ile Belgraddan 'Turnuseverine gelmektedir. İki ha- rieiye nazırmın bu görüşmeleri, dostane haberleşme mahiyetini haiz bulunacaktır. Alman gazetelerine göre Kont Cianonun muvasalatı müna- sebetile gazeteler, yeniden Alınan - Italya dostluğu ve mihverin yenil mez olan kuvvetini methüsena etmek te, Duçe ile Führerin istihkâmlara yapmış oldukları ziyaretler esnasın- daki hususata işaret ederek şöyle de- mektedirler: “İtalyan ve Alman orduları mev cutları ve teknikleri doleyısile, ayni fikri taşıyan ve sıkı bir temas halin de çalışan generallerin kumandası İaltında bulunmaları itibarile dünya- nın en büyük kuvvetidir.” Lokal an Zeiger, diyor ki: “Pazartesi ittifakı, Avrupada top- lanmış harp tehlikelörine karşı bir barikat olan Roma - Berlin mihveri- nin son cıvatasını yerleştirecektir.” Berliner Boerson Zeitung, demök- rasileri İtalyan - Alman zırhına hü- cum etmek istiyen arılara benzeti- yor. Karabük İstasyonu Büyültülüyor Safranbolu (TAN) — Karabük 1s. tasyonunun tevsilne başlanılmış, et. rafındakl bir kısım arazi istimlâk o- lunmuştur. İstasyonda mevcut beş makas kırk yediye çıkarılacaktır, Bunun için çalışmalar başlamış. bir lokomotif çevirme âleti şimdiden ikmal edilmiştir. Bir tümirhane ile kırk memur ve işçi evinin inşasına yakında başlanı- lacaktır, 22-5-939 << Uç Devlet Arasında | Yeni Bütçe Bir Karşılıklı Yardım | Müzakeresi Formülü öne Sürülüyor Başlıyor (Başlarafı 1 incide) çenin esasları izah edliirken denk yor ki: “947 malr yılı tahsilâtı tahmine na Zâran 30.000.000 u muütecaviz bir fa7 Jalik arzeylemesine mukabil 633 ma- ki yıh tahsilâtının tahmine nazaran 1.000.000 kadar bir fazlalık arzedece- ği anlaşılmakta ise de 936 mali yılı için muhtelif vergilerden mükellefler İlehine hesaben 10-000.0001ira tutacak bir tenzilât yapılmış olması varidat artışında bir gerileme mevcut olma" dığını gösterdiği gibi 997 tahsilâtın- daki fazlalık vergi kalemlerinin her birisinde müşahade edildiği halde bu sene milli emlâk satış bedeli damg3 resmi, muhtelif maddeler istihlâk vet gileri gibi bazılarmda tahmine nazs* ran noksanlık görülmesi mili emlâk satış bedellerinin taksite bağlanmı? olmasından, damga resmi ve bari maddeler istihlik vergilerinde sene içinde bazı indirmeler yapılmış bu" lunması gibi hususi âmillerin tesiri altında vuku bulmuş olup bilâkis ka- zanç ve istihlâk vergileri ve inhisar“ lar hasılatı gibi mühim irat memba" larının artmış olması da bunü teyit eden bir mahiyet arzetmektedir. Umumi kalkınma hareketi Yukarda işaret eylediğimiz ve ay“ rıca varidat kısmındaki İzahatımızd& da temas edeceğimiz üzere nisan 8 yındaki tahsilâtımızda müşahade © dilen tenakus gümrük resmi ile bü resme müteferri varidat kalemlerin” de görülmekte olup bu tenskusun bü ay içinde hâdis olan beynelmilel si yasi buhrandan ileri geldiği ve bü halin ise normal ve umumi vaziye” timizle alâkası olmıyacağı tabii bü” lunmaktadır. Binsenaleyh memleketimizde ba$” lıyan sanayileşme ve umumi kalkı”” ma hareketlerinin neticesi elarak mil Tetimizin iştira ve tediye kabiliyet” lerinin-artmakta ve bu halin deva eylemekte bulunduğunu ifade edebi” Tir. Döviz vaziyeti ayrı bir tetkik me zuumuz oldur Tötkiklerimizin neti” lerini tar olarak Umumi heyetiniz? arzetmiş olmak için bu hususta da bu lâsa olarak şunu ifade etmeliyiz. Döviz vaziyeti ihracata müteal satışlarımızın hararetli olduğu devb” lerde salâh kesbetmiş olmasına 156“ kabil içinde bulunduğumuz bu me“” simlerde vaziyet daralmaktadır. Ve rilen izahata göre bu vaziyetin ta” zim ve ıslahı için hükümetçe alın ” “ması derpiş edilen tedbirlerin bir 19 evvel mevkii tatbika konulmasını menniye şayan görmekteyiz.” Alman - Leh Hududunda Bir Hâdise (Baştarafı 1 incide) kalmıştır. Memurlar mütecavizl birini öldürmüşlerdir. Polduya makamlarının yaptıkls"" tahkikat Kalthof tecavüz hâdise” nin tahrikçi mahiyeti üzerinde bi“ bir şüphe bırakmamaktadır. Bilbeki sa şurası şayanı kayıttır ki Polony# umumi komiserin otomobiline hÜ cum edenler, hâdise mahalline rudan doğruya Rayh arazisi dahili” de kâln Perlemburg mevki gelmişlerdir. Alman ajansına göre ; Diğer taraftan Alman ajansı, Vİ hâdisenin civar mıntâkada infinl © yandırdığı, halkın birçok mehs lerde ve bilhassa Pielkoda birçok *” zahürler tertip ettiğini. tâm bir sükünun hüküm sürgiğÜ” bildirmektedir. > Danzig, 21 (A.A) — Tlustrovsi Kuryer, Codzlenny ve Kurjer Bİ” yeki ismindeki Leh gazetelerinin Pf ay müddetle ve Gazeta Gelansk# üç ay müddetle Danzige giri menedilmiştir. Bozdoğanda İntihabaf Aydın (TAN) — Devlet Şürasi” yenilenmesine karar verilen Y' belediye meclisi intihabatına ti, nilmiş, C. H. Partisi namzetleri olunmuştur. |