22 Mayıs 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

22 Mayıs 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 6

TAN (FUTBOL - AA 22-5-939 TLETİZMİ Fenerbahçe « Galatasaray maçından bir enstantane ve maçtan önce hakemler, her iki takım kaptanları ve oyuncular merasim esnasında Fener Stadında Ankaradaki Maç GalatasarayDünFeneri Vef Ikinci Maçında da 4-3 Yendi, Maçta AnkaragücüKarşısında 10,000 Seyirci Bulundu 3-1 Mağlüp Oldu Oyunun Cereyanı Gol Adedinin Fazlalığından Topkapı - Arnavutköy Muhteliti Dün, Vefa : Beklenen Heyecanı Verecek Gibi Değildi Kurtuluş Muhtelitine 11 Gol Çıkardı Yazan: Eşref Şefik Ankara, 21 (A.A) — Milli kü- ün Fenerbahçe stadında en- der görülen bir seyirci ka- lsbalığı önünde sarı k sart vertliler heyecanla beklenen maçlarını oy» nadılar. Vâk:ü oyunun neticesi evvelki gün yazdığım tahminimi yanlış çıkarmadı. Fakat maçın cereyanı hiç umduğum gibi çıkmadı. Gala- İssaray muhacimleri beklenen o yüunlarıni birinci devrenin yirmi beşinci dakikasından sonra Kısa bir müddet tutturabildiler. Birde ikinci devrenin ortalarına doğru kombinezanlarını hâkim kılabildi- ler. Bu fasılalardan geri kalan daki- Kaları telâşlı ve karmakârışık gay» retlerle geçirdiler. Sarı kırmızı ta- kımın hariçten bile görlinen öyle bir telâşlanmıya düçar oluşu ih- timal eri güvendikleri müdafiler den Faruğun maçın bideyetinde yaralanıp İskarta hale gelişinden- di. Filhakika Faruk oyunun onun“ cu dakikasında sakatlandı, çıktı, Yirmi dakika sonra tekrar girdiği vakit tamamen topallıyordu. Hat- tâ mevcudiyeti takımma zarar ve- recek kadar sekiyordu. Gayretle mevkiini muhafaza etmek İstedi. Kabil olamayınca sağ açığa geçti. Ama orada da bir şey yapmasına imkân olamıyacak kadar zedelen- mişti, Fenerbahçeliler Faruk gibi bir müdafiin eksilmesinden azami is- tifade edemediler. İkinei devrede yaptıkları tadilâtı maç içinde he- men yapabilirlerdi. İkinci devrede Fikretin sol açığa geçmesile oyu- nun gidişatı Fener İel hemen döndü. Çünkü Fikretin önünü sa- kat halile Faruk katiyen kapıya- mıyordu. Galatasare geçmeden o işi anladıklarından Faruğu sağ açığa aldılar. Onun ye- rine Salâhattini geçirdiler. Fenerbahçenin dünkü takım da kısa oynıyan bir ekip manzara- sından bir türlü kurtulamadı. Bi- dayette Fikret muavin hattında iken sağlı sollu uzün aktarma pas- larla takımını dalma uzün hamleli bir şekilde çalıştırmağa çabaladı. Fakat Fikretten çıkan uzun pasla- rı alanlar o tertipte idare edeme- diklerinden mesafe kat'ı için ilk pasta kazanılan vakti topla düne- ve futbolu oyuncak tirerek Kaybediyorlardı. Bir, beğ, sekiz tecrübeden sonra Fikret teo makul tarzını bir yana bırakıp ar- pa boyu oynıyan arkadaşlarına uymağa mecbur kaldı. Ondan son- ra da Fener akınlarının âniliği sı- fıra indi. Vâkıâ Fener oyuncula- rin: rakipleri karşısında teker te- ker tetkik ettiğimiz vakitler ek- seriya top kullanmakta daha usta olduklarmı farkediyorduk. Fakat tamamen şahsi ve mevzii - kalan öyle üstünlüklerden takım istifade edemiyordu. haline ge- Bu maçtan evvel de yazdığım gibi, Fenerbahçenin hücum ham- leleri boylandırılamazsa, bu kısır- lık ekseriya tesadüf edeceğimiz manzaralardan olacaktır. Galatasaraylılara gelince, orta- da Cemil gib! atılgan ve gözü pek bir merkez muhacimi olan takı- min oynaması icap eden şekilde hareket edemediler; Muavinler de- rin ve ara paslarmı ileri geçirecek gibi tevziat yapamadılar. Merkez vovavin Yuznf bazan pek geri kalıyor, bazan çok ileri kaçıyordu. Yan haflar da top kes- mek gayreti arasında ferah ve bi- çimli beslemek ielerini cok defalar unutmuş gibiydiler, Maçın tafsilâtı İki tekim oyuncuları binlerce Kişi karşısına kolkola çıktılar. Galatasaray takımı şu şeklide yapıt” Osman - Ad: Faruk - Musa, Yusuf, Celil - Salâhattin, Ce- mil, Boduri, Sarafim, Fenerbahçe takımı: Hüsameti Yaşar, Muzaffer - M, Reşat, Esat, Fikret - Fazil, Naci, All Rıza, Rebii, Basri. Yazınm başında işaret ettiğim vechile ikinci devrede Fener takı- mırida Fikret sol açığa, Fazıl mü- dafaaya alinarak tadilât yapildı Galatasaray da sakat Farui sol açığa aldı, Onun yerine Salâ- hattini koydu. İlk Galatasaray hücumunu Fe- nerliler kestikten sonra Fikretin aktllr tevzlatile mukabil hücumla- rmı üstüşte tazelemeğe başladılar. O sıralar Galatasaray muavin hat- tı aksak bir müdafaa tarzile saha- (Devamı 10 uncuda) Şişli Mağlüp Yugoslav Takımı Ikinci Maçı 4-1 Kazandı yan dün sabah ikin- ci karşılaşmalarını Şişliye karşı yaptılar. Peranın 2 - O lık galibiyetinden sonra bu maçın Şiş- li lehine neticeleneceği tahmin €- diliyordu. Fakat bütün tahminler hilâfına olarak 4 - 1 gibi büyük bir farkla Yugoslavların — galibiyetile neticelendi. Şişli sahaya tam kadrosile çıktı, Buna mukabil Yugoslav Peraya karşı oynayan » cu Sekuliç yoktu. Hakem - Adnah Akındı. Oyun seri başladı. Yugoslavlar bir gün evvelki mağlübiyetin a- cisile çök canlı oynuyorlardı. Şi de şuursuz bir oyun oynuyordu. 25 inci dakikada bir Yügoslav hücumunda sol iç güzel bir kala vuruşile takımına ilk golü kazan- dırdı, Uç, dört dakika sonra bir Şişli hürumunda Şişi lehine pe « naltı oldu. Lastardis attı. top dire- ğe vurarak kurtuldu. Bu suretle Şişli bir gol fırsatı kaçırmış oldu. inci devre de 1 - 0 Yugoslevlar kap nci deyre baştan nihayete ka- dar sertlik içinde geçti. Oyun zevk- 14 üncü da- kalesine rıştı, Yugoslav müdafii topu ken- di kalesine sokarak Şişliye bera- berlik golünü kazandırdı. 25 inci dakikada bir Yugoslav hücumunda top sol içe geçti, O da sağ içe geçirdi, Bir şüt ve top ağ- lara takıldı. Bu suretle vaziyet 2-1 oldu. 31 inci dakikada Şişli aleyhine korner oldu. Korner atışında sağ iç kafa ile üçüncü Yugoslav golü- nü de yaptı. Devrenin sonlarina doğru ortadan bir hücumda kaleci topa çıkma yaptı. Buna rağmen, top kalecid: arak boş kaleye dördüncü bir gol daha yaptılar ve maç ia bu suretle 4 - İ Yugoslav. lerm galibiyetile sona erdi, me maçlarına bugün de devam 6- ikinci karşılaşmada 3—i1 kaybeden Vefa takımı yunun iki devresifide de güzel oynamasına rağmen çok kuvvetli rakibi Ankaragücü karşi- sında ancak bir göl yapabilmiştir. Maç havanın sicak bir saatine te- sadüf edişine rağmen yine düne yakın bir kalabalık tarafından 8- Jâka ile takip olunmuştur. Her iki devreyi de bariz bir hâkimiyeti al- tında devam ettiren Ankaragücü ilk devrede Vefanın tutulmıyacak kadar sert olan bir inişile yaptığı gole mani olamadı. Fakat Ankara- gücü yediği bu golün telâfisi için bütün kuvvetile harekete geçerek Vefa kalesini bir gol çemberi içeri- sine aldı. Merkez muhacimin stk: bir şütü ile de beraberlik sayısı- nı temine muvaffak olduktan biraz sonra devre 1—1 beraberlikle ne- ticelendi. İkinci haftaymda şiddetini artı- ran rüzgarı da lehine sİmış oldu- ğu halde mütemadi akınlar yapan Ankaragücü falkiyeti altında cere- yan ediyordu. Vefalılar göl yap - mak şöyle dursun hiç olmazsa be- raberlik vaziyet kaybetmemek için büyük bir gayret ve enerji sarfediyorlardı. Oyunun sonraları yaklaştığı halde vaziyetin 1—! © luşu her iki takım taraftarlarını da büyük heyecana sevketmiş bu- lunuyordu. Merkez muhacimi va- sıtasile ikinci ve solaçığın nefis bir şütü ile de üçüncü sayılarını ye- pan Ankaragüclüler hem kendile- rini ve hem de taraftarlarmı 56 vindirici galip vaziyette bulunu - yorlardı. Ankaragücü yaptığı bu goller den sonra çok çalışkan Vefa takı- mı vaziyeti üzerinde müessir ola - madıklarından maç Ankaragücü - nün galibiyeti ile sona erdi. Karışık Takımlar Ke e yl Dün öğleden sonra Taksim ste- dında karışık takımlar maçlarma devam edildi. İlk karşılaşma Top- kapı - Arnavutköy muühteliti ile Beykoz « Kurtuluş karşılaştılar. Oyunu hakem Feridun Kılıç ida- re etti, Topkapı Arnavutköy! Bey- koz Kurtuluşu J1 - 1 gi yük bir farki a yer kişi başladı Derhal, Beykoz Kur- tulüş hâkimiyeti ele aldı. Üçün- cü dâkikada Beykoz Kurtuluş ra- kip kalecinin hatasından istifade ederek ilk gollerini kazandılar. Buna Topkapı Arnavutköy 14 ün- cü dâkikada İstavronun. ayağile mukabelede bulundular. Dört da- kika sonra da Beykozlular Tura- nın ayağile ikinci gollerini kazan- dılar. Vaziyet 2 - 1 oldu. 25, 26 nc: dakikalarda Şahap ve Poligenidisin ayağile iki gol daha kazanan Beykozlular 4 - 1 vaziye- te çıktılar, Bu gölden sonra Top- kapılılar kaleciyi çıkardılar ve ye- rine İstavriyi geçirdiler. Bu arada izinsiz oyundan Maâvroyu da hakem oyuhdan çıkardı, Top- kapılılar 9 kişi kaldılar, 36 ncı dakikada Tanas beşinci, 41 inci dakikada da penaltıdan al- tıncı gollerini yaptılar. İkinci devre Şahap yedinci, Ta- Şahap dokuzunet, birinci golleri de yaptılar ve maç tâ 11 - çikan naş sekiti Turan onuncu, Toma on netielendi. Pera - İstanbulspor Galip mbul spor muhteliti İle Kasımpaşa Kur- İkinel karşılaşma Pera İs tuluş arasında oldi. Oyun baştan sona kadar müte vazin geçti. Devrenin 22 nel daki- kasında Bambino birinci gölü yap” ti. 37 nel dakikada da Tolea ikin el golü kazandırdı. Devre 2 - 0 Pe ra İstanbulspor lehine kapandı. İkinci devrenin 14 üncü daki” kasında Bambino golü. son dakikada da Canbaz dördün“ sü golü kaydetti ve maç4-” Pera İstanbulspor Ishine . netie&” lendi. üçüncü Motosiklet Yarışı Dün. 90 kilometre üzerinde Çorlu - Küçükçekmece arasınd? federasyonun tertip ettiği mot siklet yarışma dört kisi iştirak ©“ miş ve neticede Vusem 54 dakik?” da birinei, Süleyman . ikinci, Af man üçüncü oldular.