27 Mayıs 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

27 Mayıs 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

10 Balkanlardaki e Siyasi i Faaliyetler (Başı, 1 incide) diyen Yugoslavyanın Berlin - Roma mihverine girdiğini, Antikomintern paklı imzalamağa karar verdiğini tekrar edip durmuşlardır. Filhakika Yugoslavya gayet na - zik vaziyettedir. Coğrafi vaziyeti iti- 'a bugün her tara- fından çevrilmiş v ekonomik münasebetleri Almanya İ- Je İtalyaya inhisar etmiştir. Dahilde de bir Hırvat - Sırp meselesi ile kar- $ı karşıyadır, Berlin - Roma mihveri Müugoslavyamın vaziyetindeki bu hu- susiyetten istifade ederek önu mih vere çekmeğe çalışmışlardır. Fakat bütün tazyiklere rağmen, Zetkoviç hükümeti, totaliter komşulariyle © - Jan dostluk münasebetlerini muhafa- © ga etmekle beraber, Balkan Paktı ve Romanya ile olan (o ânlaşmasını muhalif bir teahhüde girmekten içti- map etmeğe muvaffak olmuştur. Bu- gün Yugoslavyanın vaziyetinde de- iğişmiş bir şey yoktur. Romanyaya gelince, Gafenkonun Avrupa seyahatinden ve Sovyet Ha- xiciye komiser muavini Potemkinin ziyaretinden sonra bu memleketin si- iyasetinde Alman tazyikine karşı mu- kavemet artmıştır. Bilâkis Romanya hükümeti Balkan paktına ve Polonya ile olan bağlılığına sadık o kaldığın tekrar etmekten çekinmemiştir. Hat- tâ kendisini Alman tazyikinden küur- tarmış olmak için, İngilizlerle ayrı İbir iktisadi anlaşma yapmış, buğday “ve petrollerinin bir kismini İngilte - ireye satmış ve Karadeniz sahillerin- de İngiltereye bir denizaltı üssü ver- miştir. İşte, vaziyet bu merkezde iken ; "Türk - İngiliz anlaşması ilân edilmiş- itir. Bu anlaşma Balkan devletlerinin “mukavemet / kabiliyetini arttırmış, ve sulh cephesinin Bslkanlardaki fa aliyetini kolaylaştırmıştır. Alman matbuatının telâşıma &e - Tbep budur. Almanlar, son bir gayret- Je İngiliz - Rus anlaşması yapılma - dan Balkan devletlerini Türkiye ve — İngiltere aleyhine çevirmeğe, gal “ muşlar. Fakat bu teşebbüsleri de a - İkim kalmıştır. Gafenkonun Ankara (seyahati Millet (Başı, 1 incide) işin Naftaya devrolunmasıdır, bu- gün olmazsa yarın olsun, elverir ki olsun. Ben şimdi bu takririmi geri aliyorum, ve fakat bunun için de bir lâyiha hazırlıyarak heyeti aliye- nize takdim edeceğim, deği, Müza- kere kâfi görüldü, lâyihanm mad- deleri okundu ve aynen kabul o- Jundu. Nafıa Vekâleti bütçesi Nafia Vekâleti bütçesinin müzake- resine başlandı. lik sözü Abdurrah- man Naci Demirağ aldı, bazı temen- nilerde bulundu, Nafanın yaptığı İzmetleri tebarüz ettirdi, Divriki demir madeninden bahsetti ve demir madeninin tren hattı ile sahile ba; lanmasını talep etti ve asıl bundan sonra bu madenlerden azami istifa- de edebileceğimizi ilâve etti. | siyasetimiz hakkında, — Yolsuzluk yüzünden büyük müş külâta rastlıyoruz. Türkiyede 40 bin kilometre uzunluğunda olan yolun en büyük kısmı bozuk bir haldedir. Bunun İçin ben hesap ettim. 318 mil- yon lira ile 25 senede bunları kabili istimal bir hale sokabileceğiz. Gerck köylünün ve gerbkse şehirlinin yol- suzluktan dolayı uğradığı zorluklar çok büyüktür. Milli kalkınmamız bu yolların inşasına bağlıdır, dedi. Rasim Kaplan Antalya, gerek Ka- radenizde ve gerek Akdenizde Ji- mansızlık yüzünden her yil bir çok zayiatla karşılaştığımızı, Akdeniz ve Karadenizde muhakkak surette ve en yakın zamanda bir iltica limanı nın yapılmasının zaruri olduğunu söyledi. Antalya tren hattının inşa- sının ihmal edildiğini bildirerek, bu inşaatın bir an evvel ikmalini istedi. Musevi tüccarlar hakkında bir münakaşa Emin Sazak (Eskişehir): — Sizi meyus edecek bir hâdiseden bahsedeceğim, diyerek © Ulukışla 'ccnebi şirketin memleketimizdeki kö- tü icraatını anlattı. Bu ş#k denberi aleyhimize çalıştığını, 100 ileri- (nin, Tuna üzerine Yugoslav kral na- — bi prens Polle yaptığı mülâkattan sonra vaki olması, herhalde Alman - ların hiç te hoşuna gidecek bir tesa- İdüf değildir. Hele bu sırada İngiliz - Rus an - © aşmasının tahakkuku Berlin - Ro - #ma mihverinin Balkanlar üzerindeki faaliyetini tamamen akamete uğra - tan en büyük âmil olacaktır. Bu an - laşmadan sonra Bulgaristanın da va- ziyetini tasrih ederek siyasetini ta- win etmesine İntizar olunabilir. Za - en Bulgarlar İngilizlerden beş mi (yon liralık biristikraz akdine muva- — fakat etmekle temayüllerini izhar et- © miş bulunuyorlar, Gafenkonun An- kara ziyaretinden sonra bu mesele - mia de baltedilerek sulh cephesinin (Balkanlarda kuvvetleneceğine şüp - he yoktur. O vakit Romanya ve Yu- /goslavya da Berlin - Roma mihveri - nin tazyikinden kurtulacak, ve Bal kunlar normal sulh hayatına kavuş muş olacaklardır. İspanyadaki Gönüllüler Roma, 26 (Hususi) — (19,400) İ- talyan gönüllüsü İtalyaya dönmek üzere Kadis limanında toplanmıştır. İtalyanlara kendilerile birlikte harp eden 3100 İspanyol refakat etmekte dir. İspanyollarla İtalyanlar birlik- te Napoliye gelecekler ve İtalya Kra| dinin önünde dır. Alman gönüllülerinin gemilere bindirilmesi işi hemen ikmal edil. miştir. Bu gönüllüleri Almanyaya Hak- Tedecek olan 5 vapur, fevkalâde bir hâdise zuhur etmediği takdirde, bu sabah hareket edecektir. — o yürüyüş yapacaklar» Toplantılar, davetler : Eyüp Halkevinde Konser Eyüp Halkevi, bir müzik konseri tertip etmiştir. Bu konser, bu gece suzi 20,30 da Eyüp Halkevinin merkez binasında veri- Mecektir, kuruşluk bir işi 250 kuruşa yaptığı: nt ve nihayet şirket aleyhine devle- tin bir dava açtığını, şirketi hareke- te getiren adamın bir Türk Yahudisi olduğunu söyliyerek: — Memleketin ve milletin bu #- damlara yaptiğı en büyük yardımla- ra karşı, onlar datma memleket ve millet aleyhine çalışmaktadırlar. — “Biz, teşkilâtı esasiye kanunu- muzda, parti programımızda onları bir Türk kadar himaye ettiğimiz hal- İde, onlar daima bizim aleyhimize cep he alırlar,, dedi. Bu sırada Refik İnce, yerinde ©- turduğu halde: “. Rica ederim, asil söylemek is- tediğiniz şeyi söyleyin, bunların 8- rası değildir,, dedi. Emin Sazak: yor? Burada reis var. Siz ne karıs- yorsunuz, diye cevap verdi ve sözle- rine devam ederek, hükümetten bu şirket hakkında alınan - tedbirlerin bir an evvel mevkli icraya konulma- sını istedi, — Bizim yapacağımız arzuhal et- #ektir, Icraya hilkümet karışır, dedi. Refik Ince (Manisa) Emin Sazakın mütaleasına cevap vererek başkaları- mın haysiyet ve şerefine taarruzun bu rada doğru olmiyacağını, âciz ve da- vasını müdafâadan uzâk bulunan kim seleri taarruzdan mâsun bırakmanın her saylavın vazifesi olduğunu söyli- yerek: — Demokrat Türk parlâmeniy- sunun diğer parlamentolara örnek 6- ifsat etmesine tahammül edemem. gibi şahıslara karşı kanunun sarih siyet ve şerefile oynumıya kimsenin hakkı yoktur, dedi, Iktısat Vekâleti teşkilâtı kanun lâ- yihası müzakere ve kabul edildikten sonra Iktısat Vekâleti bütçesinin mü- zakeresine başlandı. Halil Menteş, teşviki sarayi o ka- nunundan istifade eden fabrikaların hasılat miktarı, ithalât ve ihracatımı- za alt resmi rakamlara dayanan İza- Sırasıdır. Fakat size ne olu-| lacak halini bir arkadaşın bu suretle |? (Umumi bir şey yok sadalar) Bu| hükümleri vardır. Şunun bunun hay- | TAN Meclisi Nafıa ve Iktısat Bütçeleri Çıktı yet devrinde büyük bir istihsal ve is- tihlâk kaynağı kurulduğunu söyledi. Sümerbankın sanayi erbabına kredi Jtemini için fanliyete geçmesini iste- di. Kredi membaimdan mâhrum olan bir çok sanayi müesseselerinin başki yerlerden kredi temini için çok bü- yük müşkülâtla karşılaştıklar: ve etti. İşletme işimizin rasyonalize, istik- rez musmelelerinde halkı büyük #ühulet gösterilmesini, bu arada Sü merbank faaliyetini biraz tenkis e- derek maden sanayiimizin inkişafına çalışmamızın. memleket ve millet için daha hayırlı neticeler tevlit e- deceğini teyit etti, Amele evleri işi Besim Atalay: “— İki ufak şey için buraya gel dim; diyerek söylemiye başladı: — Sırtımda yamalı yorganları ve gömlekleriyle yalınayak, başı kabuk bir çok köylüler yazın sahillere h ret ediyorlar. Bunlar nerelerde tar, ne yerler, ne içerler, sokaklarda her gün sırundaki kirli, yamalı yor- ganiyle bir takım İnsanların akın yaptığını görüyoruz. İmtiyazsız ve sınıfsız bir cemsat içerisinde desi ve düşmana karşı bunları bu şekilde gözönünde bırakmak doğru değildir. Bu zavallı adamlar İçin, İzmir, İstan bul, Ankara, Adana, Samsun gibi beş büyük şehrimizde bünler için gayet sade ve basit amele evleri yaparsak ne kadar iyi olur. Eğer bu sene zarfında » İktisat Vekilimiz bu iş için bize bir proje hazırlaya rak getirirlerse çok memnun olu- ruz, Bu köylü işçiler Orta yayladan sağlam, dinç ve kuvvetli gelirler, fakat alil ve hasta olarak dönerler. Fabrikada, bayırda, tarlada miz budur ve yalnız bir ekmek içir çalışırlar. Bunlar için bu beş şehirde amele evleri yapmalıyız. Bu suretle Tüyiz iecigama kim —— 0 li hale kavuşturmalıyız. Hatip sözlerine devam elti: — Diğer mesele ekmek meselesi- dir. Birinci nevi ekmek yiyorlar, kel başa şimşir tarak. Niçin bu zavallı lara ikinci nevi ekmek çikarınıyo- ruz. Onlar için 100 para yüz paradır. Sayın Vekilden bunu da ayrıca rica ediyorum, dedi. (Alkışlar ve bravo sesleri), Müzakerelerde de bir çok hatipler söz alarak bilhassa sanayili alâ- kadar eden noktalara temas etmişler ve bunlara dair bâzi temennilerde bulunmuşlardır. Iktısat Vekili Hüsnü Çakır verdiği cevapta, mevzuu bahsolan noktalar etrafında Vekâletin takip ettiği hattı hareketi ve alınması zaruri tedbirleri anlatmış ve bu izahat kâfi görülerek Tktısat Vekâleti teşkilât kanunu ve bütçesi kabul olunmuştur. Büyük Millet Meclisi yarın da top- lanarak bütçe müzakerelerine devam edecektir, Prag'da Yahudi Aleyhtarlığı Prag, 28 (A. A) — Dün akşam burada, yahudi mahallesinde havra civarında bir bomba patlamıştır. Bir evin ön kısmı tamamiyle tahrip edil miş ve bir çok kişiyi enkaz arasında bırakarak yaralanmasına sebebiyet verilmiştir. Diğer taraftan Wencoslas meyda- nında da yahudi meselesinin çabuk bir hel suretine raptı için gece bir faşist tezahürü olmuştur. Polis bu toplantıyı dağıtmıştır. : KISA HABERLER imera © İskenderiye timeninda bulunmakta olan İngiliz filosu, dün Mir dafan Nur dafaaya tahsis ordusu ve kıtantının manevralarına baş- lamıştır, z © Roosevelt, 778 milyon dolerlik bir Krediyi ihtiva eden deniz silâhlanma xa- nunumu İmzalamıştır. © Hollanda Kraliçesi Wilhelmine Bel- çikadaz ayrılmıştır. Kral Lzopol kendisini istasyona kadar iyi eylemiştir. Kralın kardeşi Prens Charles Kraliçey» Hollanda hududuna kas der refakat edecektir. © Huyta'la bir tedhiş hareketi vuku bulmuş, altı kişi yaralanmıştır. Yarah- rdan biri ölmüştür. : hatta bulundu. Bu suretle Cümhaüri- | - İmiştir: işçi- | “İNiyazi isminde bir şahit Mihverciler Danzigde Faaliyette Varşova, 26 (A, A.) — Beck, din ilk defa olarak Sovyetler birliği » nin büyük elçisi Şaronovu kabul | etmiştir. Verşova, 26 — Son zamânlarda Danzigteki Polonyalılara karşı de - İvam eden ve gün geçtikçe artan tah- rikât ve tecavüzler dolayısıyle Po - lonya mâtbuatı şu mühim aranı ver- Heyeti imumiye halinde topla - han matbaalar, gazeteler ve mecmu- alar birliği, bir karar sureti kabul e- derek muhtelif fikirleri neşreden bü tün Leh matbuatının Polonyanın şe ref ve haklarının müdafeası | için İyılmadan mücadele etmek hususun - İda Leh milletinin gösterdiği azmi tak viye etmeyi, bugün için başlıca vazi fe addettiğini bildirmiştir. Mihverciler kendi adamlarından korkmıya başladılar Varşova, 26 (A. A.) Polonya |matbuatının Leipzigden öğrendiğine İ göre, mezkür mıntaka Nasyonal S05-| yalist propaganda şefi Kammerling tevkif edilmiştir. Kammerling, bir gazeteciler top-| lantısında, bugün Avrupada mevcut olan heyecanın, Almanya için feci neticeler doğurabileceğini söylemek ve bu suretle bozgunculuk yapmakla müttehemdir. Danzigte so ntecavüzleri ve Po - lonya için hayati olan vaziyetleri tafsilâtiyle bildiren telgraflar ve) son haberler üçüneti sayfamızda - dır, Talebesini Dava Eden Profesör e elay e DOrME EE kemesinde Teknik Okulu mukave- met profesöfü Rahmi Ariyi tahkir ettiği iddia olunan ikinci «ını! tale- besinden Nazif Okanın muhakeme- sine devam edildi. Dün mahkemede suçlunun göster- diği Faruk isminde bir talebe müde faa şahidi olarak dinlenecekti. Na- Hf arkadaşlarından üç şahit daha getirmişti. Onlar da dinlendiler. Bunlar müdafan şahidi oldukları halde arkadaşları Nazif Okanın pro- fesörlerine hakaret ettiğini söyledi- Ter. Mahkeme, mektep idaresinden Na zif Okan hakkında sınıfa alınma- ması için bir emir bulunup! bullbi madığının ve bu talebe hakkında şimdiye kadar inzibati bir ceza veri- lip verilmediğinin sorulmasına ka rar verdi ve muhakemeyi talik etti, Polise Hakaretten Mahkâm Oldu Çamur Hüseyin evvelki gün gece fazla sarhoş olmuş, rözalet çıkarmış, Beyoğlu caddelerinde halki rahatsız etmiş, kendisini o menetmek istiyen 1088 numaralı polis Dinçere de söv- müştür. Meşhut suçlara bakan Asli- ye Dördüncü Ceza Mahkemesi dün duruşmasını yaptı, Suçunu sabit gör dü. Kevdisine bir ay hapis 30 lira a- gır 110 kuruş hafif para cezasi vör- di ve derhal'tevkif etti. Randevuculuk Suçlusu Bir Kadın Beyoğlunda oturan Sultana İsmin de kırklık bir kadın genç kaaınları fuhşa teşvik ettiği ve gizli rande- vuculuk yaptığı iddiasiyle geçenler- de tevkif edilmiş ve. Asliye Birinci Ceza Mahkemesine verilmişti. Dün muhakemesine devam edilecekti. dinlene- cekti. Gelmediği “ anlaşıldığı için muhakeme tâlik edildi. Konyada Resim Sergisi Konya (TAN) — Halkevi, bir ha- zirandan on hazirana kadar devam İ etmek üzere bir resim sergisi açma- ğa karar vermiştir. Ev idare heyetince seçilecek yesim sahiplerinden birinciye 30, ikinciye 20, üçüncüye 10 lira mükâfat veri- lecektir 21-599 Üçler Paktı Voroşilof Yakında Londraya Geliyor Londra, 26 (Hususi) - İngiltere. | he etmiyorum ki, Ficalarımız işit nin, Fransız - Rus - İngiliz müselles| cektir. Eğer klise, milletler arasınğl İ ittifakı hakkında Moskovaya gönder- diği nihal ittifak formülü, bir kaç gün içinde yapılacik rötüşlerle kemmül etmiş olacaktır. Bu formü bir İngiliz - Fransız teklifi sayıldığ için İngiltere gibi Fransa tarafından da Moskovaya gönderilmiş ve M te ki münasebetlere hâkim olmasi zum gelen esas prensipleri milletleri ünde izah edecek olursa her hali onları idare edeöler de bu ulvi dul gulardan mülhem olacaklar ve koli şularile iyi geçinmeğe çalışacakl” dı Bonnet bu yeni teklifi Sovyet sefirine | * vermiştir. Sovyetlerle müzakerelerin inkişafını hükümet teyit etti Avam Kamarasında, Moskova hü kümeti ile yapılmakta olan müzake relerin terakkisi ve müsait inkişafı hakkında matbuatın verdiği haberle-| rin doğru olup olmadığı hakkındaki bir suale hükümet namına cevap ve ren jhon Simon şunları söylemiştir: “Hariciye Nezaretinden öğrendik- lerim bu husüsta gazetelerle verilen havadislerin doğruluğunu teyit edi - yor. Filhakika matbuatın kayt ve i - şaret ettiği veçhile (o rhüzakerelerde| umumi bir terakki ve inkişaf mev - cuttur.,, İngiliz Harbiye Nazırı Moshovaya gidiyor Londra, 26 (A. A) — News ch- vonicle gazetesi, dünkü tekzibe Tağ- men İngiliz harbiye nazırı Here Be lisharın Moskovaya giderek Sovyet Miili Müdafaa komiseri Voroşilof ile temas edeceğini ve Sovyet müdafaa | komiserinin de Londraya © gelmesi muhtemel olduğunu yazmaktadır. Yüksek Sovyet Meclisi toplantısında müdafaa bütçesi Moskova, 26 (A; A.) — Nasyona- İlter Sovyet meclisi ile © Sovyetler birliği yüksek Sovyet meclisinin içti. ma devresi dün büyük Kremlin sa- raymda açılmıştır. wyetler birliği devlet (hakkındaki raporun İki meclis tara- fından yapılacak olan & Yüksek Sovyet meclisine 1949 büt- çesini tevdi eden maliye komiseri Severef, bu bütçenin 154 milyar 957 milyon rubleye baliğ olduğunu. hal- buki geçen sene bütçesinin 125 mil - yardan ibaret olduğunü ehemmiyetle kaydeylemiştir . Milli Müdafaa masrafları, (1938 deki 27 milyar rubeleye mükabi! bu sene 40 milyar 885 milyondur, Londra, 26 (Hususi) — Sovyet Rusya Maliye Komiseri bütçeyi takdim ederken verdiği nutukta: vyet topraklarına karşı teca - vüzde bulunmayı aklından geçire- cek mecnımlara müda; miz en kati cevap teşkil ediyor.” demiş ve sürekli alkışlarla karşı - lanmıştır. İyi malümat alan siyasi mahafil - den çıkan haberlere nazaran kuv- veikaribeye gelmiş olan üçler pak tının esasları da yüksek mecliste görüşülecektir. İngiliz manevralarına Voroşilof davetli Londra, 26 (Hususi) — Ingiltere hükümeti bu sene eylülde yapacağı askeri manevralarda hazır bulunmak üzere bir çok muteber misafirler da- vet etmiştir. Sovyetler Birliği Müda- faa komiseri ve Başkumandan Mare- şal Voroşilof ta davet olunan misa- firler arasındadır. Ingiltere ile yadım paktı yapmış olan diğer devletlerin erkânı harbiye reisleri ve kumandanları manevraya hassaten davet olunscaklardır. Chamberlain'in yeni nutku Edimbourg, 26 (A.A.) — Chamber- İsin İskoçya kliseleri umumi heyet toplantısında söylediği nutukta de- miştir ki: “Otedenberi sazfettiğim bütün gay retler yalnız sulhü pamuk ipliği ile bağlı tutmağı değil, bugün Milyon- larca insanın yüreklerini ezen harp tehlikesi korkusunu ve emniyetsizli- ğin İzalesini istikdaf eylemiştir. Bizim gibi bugün ağır mesuliyet. ler yükünü taşıyanlar, bu memleke- ti kendisini müdafaa için #'lâhlandır. maktan başka bir çare göremiyoruz. Ancak şunu da kaydedetim ki bugün geçirmekte olduğumuz müşkülâtı or- tadan kaldırmak için silâh ve silâh- lanma kâfi değildir. Daha fazla yapa- rak, daha ileri gitmeliyiz ve hiç şüp- bütçesi Mihvercilerin propagandalar Dün Berlinden demokrasilerin # J anlaşma fırsatını da kaybederek if İta siyasetine devam etmeleri bi kında yabancı gazetelere verilen liğlar Londranm resmi mahafili © rafındân hayretle karşılanmıştır. Çünkü ortada bir ihata siy | yoktur. Verilen bu taahhütler ve 78 pılan bütün muahedeler ancak vüze karşıdır. Ve ancak tecavüz kuunda faaliyete geçecektir. taraftan Ingiltere hükümeti de bü meseleleri sulh yoluyla hal için BÖ zamân müzakereye hazır oldu; dalma bildirmiştir. Fransız matbuatı anlaşmayı kati yo, Paris, 26 (A.A.) — Bütün Fran$f gazetelerinin Londra hususi muhal leri, Ingiliz - Fransız - Sovyet anlâf! masının akdinin pek yakın olduğufÜ gösterir haberler vermektedir. zeteler, büş yazılarını da bu anlii mıya tahsis etmekte, anlaşma! memnuniyetlerini izhar eylen ve anlaşmanın büyük ehemmiyeti” tebarüz ettirmektedir. Sulh cephesinde diplomatik faaliyet Moskova, 26 (A.A.) — Sir Vi Seeds, dün Molotof tarafından kab edilmiştir. Ingiliz Büyük elçisi, nıldığına göre, Sovyet Halk komise” leri meclisi reisi ve hariciye Komisi ni İngiliz kabinesinin son kararlari dan haberdar etmiştir. Hareyalire deliğe Paris, 26 (A.A) — Bonnet dü Türkiye ve Polonya büyük elçileri kabul etmiştir. i Romanya, Macar ) Teklifini Reddetti Peşte, 21 (Hususi — Romap?” hükümetinin, Romanyadaki Maçsf © kalliyetleri hakkında Peşte hükü! ile müzakereler yapmak için vuku” bulan daveti ret etmesi, Peştede fena karşılanmıştır. * Slovak hududunda yeni hâdisel” cereyan ettiği resmen bildirilmekt? * dir. Bir Macar (okumandanı ile Slovak zabiti bu hâdiseler haki tahkikat yapmakla meşguldürler. ERSA, Baderveski Bir Baygınlık Geçirdi Nevyork, 28 (Hususi) — Bi dünyaca tanınmış büyük piyari” Baderveski, dün bir konser verm) den evvel bir baygınlık geçirmiş 9” duğu için konser ilga olunmuş Baderveski oteline götürülmüştür. Üstadın mühim bir ârızaya uğ"”) madığı anlaşılıyor. Baderveski, böl hazırda yetmiş beş yaşındadır. LAZ yl ka Burdurda Yeni Hastane zl Burdur (TAN) — Yeni memleb' hastanesinin inşaatı bitmek üze! dir. Ayrı ayrı müteahhitlere wiş olan elektrik tesisatiyle işlerinde mühim noksânlar görül” si, inşaatın tamamlanmasını bi?” geciklirmiştir. Bu yüzden, Nafin id resiyle müteahhitler arasında ihti çıkmış ve meseleyi halletmek Vekâletten'bir mühendis gelmiş” skalp Akşehirde Stadyom Konya (TAN) — Akşehirde yâ lacak stadyum için 39895 metre F rabbalık bir istimlâk olunmuştur. i TAN Sazetesini Adanada Büyi Hasan Fehmiden tedari$ edebilirsiniz.