27 Mayıs 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

27 Mayıs 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Bir buçuk üydanberi Hatay ve Anadolu * turnesinde bulunana kıymetli »ulkârlarımız BAYAN MU- ALLÂ ve KEMANİ SADİ İs- tanbula avdet etmişler, bu Ee Pazar ÇUBUKLU gazinosunda seanslara başlayacaklardır. Sene 21 — No, 7397 — Fiati her yerde 5 kuruş CUMARTESİ 27 Meyis 1939 Telefon: Baş »arrir: 20565 — Yazı Mei 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20491 Nafia ve Iktisad Vekdletleri erek m Mane bütçeleri de kabul edildi | ©“ vo İngiltere ile yardım misakı imzalayan de davet edilecekler B. Emin Sazak, devleti 20 milyon lira diğer memleketler zarara Re. bir adamdan bahsetti B. Hüsnü Çakır Ankara 26 (Telefonla) — Büyük Millet Meclisi b n B, Şemseddin Günaltayın başkanlığı resine devam etti. Adliye, Gümrük - İnhisar- lar Vekilleri istifa ettiler B. Fethi Okyar Adliye, B. Raif Karadenizde | — Gümrük v9 inhisarlar vekilin tayin adildiler Gümrük ve İnhisarlar Vekili B. Raif Karadeniz -— altında top- | Raif Karaderiz tarafından yapılan lanarak yeni yil bütçesinin müzake- | ve yeni dört Vekâlete ald teşkilât pro- Celsönin açılma- | jelerinin o Vekfletler bütçelerinden | | sını müteakib bütçe encümeni maz Iki Vekâlet teşkilât kanunları da kabul edildi üzakere edilen işler: Amele hanları - Mericin tahribatı. Sanayi - Kendir fabrikası- Asfalt yol Aydın ovası - Su siyaseti - Bursalıların ricası B, A, Naci Demirağ Bayan Fatma B. Halil Menteş B. Emin Sazak Memik evvel müzakere edilmesi şeklinde olan teklif reye konularak kabul edil- di, Bunun üzerine Nafia Vekâleti teşkilât kanununun müzakeresine (Devamı 7 nci sahifede) »Dikkmntler: bala muharriri Trabzon mebusu B. | “Galatasaray,, ve “bendeniz ,, Konya möbusu bay Fund, kelimesinin değiştirilmesini 3alatasaray» temiş: Memlekete Fransız demokrasisinden çok şeyler vermiş bu milesseseye böyle tamamen şaha ve çocukları bir nevi imtiyazlı çocuk ha- linde göstermek bendenizce doğru değil- dir. - diyor, Değişecek bir kelime var, döğru.. Fa- kat «Galatasaray; deği, «bendeniz. keli- mesi, Baray, demokrasilere lâyıktır. (Bilhassa irfan müessesesi halinde oluraa); fakat muhakkak ki «bende» tabiri camlamıza, zihniyetimize uygun değildir. 30 Mayıs 1939 Salı günkü $ sayımızda Adliye Vekili B. Fethi Okyar ( (Yazısı 2 nci sahifede) | “ HAYATİ Totaliterler içini... Demokratlar için!... İngiliz - Fransız - Sovyet anlaşmasının yaktın, tahakkuk Vorochilov (solda) Londra 28 (AA) — İngiltere hü: | kümeti, Sovyet Milli Müdafaa komi: | seri Vorochilov'u eylülde yapılacak İngiliz manevralarina davet etmiş- tir. İngiltere ile yardun misakları akdetmiş olan diğer memleketler de bu manevralara davet edileceklerdir. Metin Fransaya bildirildi Londra 26 (A.A.) — İngiliz - Fran- metni kümeti: “Balkan etmesi bekleniyor Ststih il ile birlikte Fransa hariciye nezareti metni ted» meğe başlamıştır, a bir itilâfa varıla- r mahfillerde söy « İngiliz sefiri, harici- niseri Molotofu ziyaret ederek liz Kabinesinin son kararları hak» nda malümat vermiştir, (Devamı 7 nci sahifede) antantı Romanya ve Yugoslavya Hariciye Nazırları arasındaki son mülâkatta antantın muhafaza ve idamesi k Petit Parisien gazetesinin Cenevre | muhabiri Milletler Cemiyeti könseyi- nin. toplantısı münasebetile orada muhtelif devlet adamları arasında vukubulan temas ve mülâkatlerdan | bahsederken diyor ki: «Bu münasebetle Cenevrede Frnâ- | siz Hariciye Nazırı Bonnet ile Roman- ya Hariciye Nezareti umumi kâtibi | B, Cretzianu arasında vukubulan ko- nüuşmayı kaydetmek lâzımdır. B. | Cretzlanu, şefi B. Ganfeconun son günlerde Yugoslavya Hariciye Nazırı | B, Markoviç ile yaptığı mülâkatlarda | OSAHA ararlaştırıldı hazır bulunmuştur. Romanya Hariciye Nezareti ailen kâtibi sureti mahsusada Fransız ve İngiliz Hariciye Nazırlarile görüşmek ve Balkan antantının muhafaza ve İ idamesi hakkında Romanya ile Yu- goslavya arasında hasıl olan İtilâf bildirmek ve Sovyet Rusya İle cereyan eden müzakerelerin inkişafını öğren- mek maksadile Cenevreye gelmişti, B. Bönnet, Rumen Hariciye Nezareti umumi kâtibine Sovyet Rusya ile bil. kuvve itilâf hasıl olduğunu teyid et- miştir.»