31 Mayıs 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

31 Mayıs 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

10 - Ş. Saracoğlu Paris-Soir » Gazetesine Çok Mühim, Hamlelere Beyanatta Bulundu (Başı 1 incide) | “ — Şimdi, gelin, isterseniz, birlik- — te çalışalım!,, dedik. Almanlar, derhal kavradıkları ye- pi vaziyete inubak etmekte gecik- mediler. Türkiyenin milli kalkınma- sı, büyük fir faaliyeti icap ettiriyor- © Odu. Ve Almanlar, bu. şartlar içinde, © bizimle teşriki mesaiye dalma huzır © davrandılar. Fakat maalesef, İngilte- ze ile Fransa, teşriki mesaiye yana- © şacaklarına münakaşayla vakit geçi- — ziyorlardı. Biz ise, bü sırada, teknis- © yenlere ve bize lâzım olan şeyleri ve- recek muhataplara muhtaçtık. Bu suretledir ki, Almanlar, Türki- - yede, yenider faaliyet sahası bulmak © Sirsatını kazandılar. Ingiltere ile Fransa, gümrüklerinin duvarlarını gittikçe yükselttikleri için, Türkiye, kendi mahsullerini, ona muhtaç ©- © Jan Almanlara satmak, ve mukabi- inde Alman malı almak mecburiye- — otinde kalıyordu. OTaahhütlerimize sadıkız : Buna rağmen, kapitülâsyon mese- “esini halleden Atatürk, galip dev- Jetlerle müştereken harekete taraf- © tardı. Nitekim, Akdenizde, muahede © Jerle taayyün etmiş olan vaziyeti ya- © ni İngiltere, Fransa ve Italyanm © © denizdeki vaziyetlerini olduğu gibi kabul etti. Fakat çok geçmeden, bir devlet; © XSaracoğlu “bir devlet” tabirile ifa- dei meram ediyordu) hasıl olan va-|, © ziyeti kendi lehine olarak değiştir. niye ve evveli Akdenizde Fransa “Onın ihraz ettiği mevkii ve sonra da İngilterenin mevkiini benimsemiye © kalkıştı. Kuvvetlerin muvazenesine dikkat eden Türkiye, bunun üzerine bazı ihtiyati tedbirlere tevessül mec- buriyetinde kaldı: ri zecriyenin tat) Ingiltere, bir Mârp vuküüMla, Türki- “yenin otomatik bir tarzda harekete geçip geçmiyeceğini sorunca, Ata- #ürk, bilâ tereddüt şu cevabı verdi: “ — Evet, geçecektir!” Sonra, Ingiltere, “Türk iştirakine artık lüzum kalmadığını ileri sürün- © ce, Atatürk tek cephe halinde, ital © yaya karşı vaziyet aldı ve taahhüda- tına sadık kaldı. © — 1918 denberi, Türk hükümeti, Al- manyanm hegemonya meylini takvi- “ye edici hareketlerden son derce çe- kinmiştir. Atatürk, bu yolda hareket “etmektense, bitaraf kalmayı tercih e- diyordu. Nitekim, bitaraflığının, Almanya- © ya bir yardım mahiyeti almış oldu- “Oğuna kanaat kesbetseydi, tarzı ba- © Yeketini mutlaka değiştirirdi. JArnavutlak meselesi © Hariciye Vekilimiz Şükrü Saracoğ- lu, tercüme ettiğimiz bu mühim be- yanatımda, Arnavutluk meselesine te- mas ederek diyor ki: © — “— Biz Türkler, Arnavutluğu ys- ii 'kından tanırız. Orasını uzun müddet — idare ettik. Arnavutluğun, Italyan © #ecavüzünü mazur gösterecek tabii servet membalarına mâlik olmadığı" “na da tamamen vâkılız. Binaenaleyh, oranım işgalinin, münhasıran askeri gayeler ve mil rla icra edi âşi- kürdir. Bu tehdilkâr hareket kar şısında ise, Türkiye bittabi kendi. sini müdalan çarelerine tevessül edecekti.” Hariciye Vekilimiz, ayni beyana- — tında, Ingiltere ve Fransa ile yapılan ! anlaşmalarımızı da mevzuubahis €- © derek demiştir ki: “— Türk siyasetindeki bu akstilâ- / melden endişeye düşen Hitler, Van| Papeni derhal Ankaraya sefir olarak gönderdi. Von Papen, ilk temasımızda bana: “ — Romanya ile. müsavi şartlar pi İ Senin mini mini hislerini dolandırı - “ altında bir itilâf yaptık. Memleket'e- rinin randımanı arturacağız. Bu & “se, orada yaşıyanların zararına değil, © bilâkis nef'inedir!,, dedi. Kendisine verdiğim cevap şuydu: “— Afrikada bir müstemleke işgal — sedilirken, halkını telef etmek, müs- > tevli kuvvetin menfaatlerine muga- O yirdir. Bu işgali yapan devletin zen- ginleşmesi, işgal edilen müstemleke- nin zenginleşmesine bağlıdır. Bina- enaleyh siz, Romanyada, bir müs- temleke siyaseti takip ettiniz. Haki- kati itiraf etmek Jâzımsa, bir gün Türkiyede de ayni tekliflerde bulun- maya teşebbüsünüz, bize çok acı ge- lecektir!,, Avrupa vaziyeti : Saracoğlu Şükrü, kendisile bu mü- Yâkatı yapan muharririn, Avrupa va- Tiyeti hakkındaki sualine de şu ce- vapları vermiştir: “— Bugün, Avrupayı meşgul eden esaslı mesele, çok vazıhtır; Harp başlayınca, Almanların en büyük gayreti, Fransa aleyhine müteveccih olacaktır, Ve onlar, galebeyi, en geç iki ay zarfında te- mine mecbur kalacaklardır. Eğer Almanlar, bu kadar kısa bir va man içinde Fransayı ezebilecekle. rinden şüpheye düşerlerse, uzun bir muharebe için muhtaç olduk- Jar menbaları ele geçirmeye te- şebhüs edeceklerdir. Bunun için de Anadoluya el uzatacaklardır. Fakat Anadoluya varmak, ancak Boğazları geçmekle mümkün o- Tur. Garpta Prans'z kuvve askeri- yesi bâki kaldıkça, Almanyanın Rusyayı istilâya kalkışması hatr- Ta gelemez. Bu vaziyet karşısmda, Türkiye kararımı vermiş bulunuyor: Alman tehlikesine mukavemet lâzımdı. İngiltere ile anlaştık. Tarafeyn, yakmda nihai imzaları da teati edeceklerdir. Fransa ile de anlaşacağız. Almanların Boğazlara tecavüzü | takdirinde, Türkiyeye bazı mü- temmim mevağ, ve bazı teknik yardımlar lâzımdır. Ayni zaman- dada, Bülkün paktınin takviyesi Kiların birleşmesini Ve Türkiye, birleşmek isteği de evvelâ Balkan milletlerinin teşkil edecekleri müdafan grupu- nu, arkadan, Türk - Rus ittifakile takviye edecektir. Biz, sureti Katiyede, antikominis- tiz. Bu noktaya, Ruslar da, lâyıkile vakıftırlar, Fakat, şimdiye kadar, bu nokta, harici siyasetimizde, Rus- larla müşterek çalışmamıza, katiyen mâni olmamıştır. O Türküyü Söyliyen İtalyan Çocuklarına , (Başı 5 incide) Bizce harp, kumar değil; hürri - yet ve istiklâl kavgasıdır. Bu sebep- ten blöflü oyunları o anlamayız, Biz bütün tarih boyunca yeşil çuhalı ma- sa başında; “— Resti” Yerine, yeşil © ovalarımız- da, pırıl piril kılıç çekmiş bir mille- tiz. Siz, başka sahillerde eğlence a - rayacağınıza, kendi sahillerinizde 'Türk gemicilerinden kalma gülleler, ve kale harebeleri arayınız! Kara gözlü kadınlarımıza, ha « remlerde halayıklık yaptıran insanla rın torunlarıyız amma, göndel safa- sından, ve gitaralı serenadtan pek anlamayız. “Yolumuzu uzatıyoruz, Türkiyeyi alacağız!” lâfı, bir mühim lâflar, Onu unut küçük insan!.. Bu asla tahakkuk etmeyecek bir © yalandır. yorlar, Zavallı ömrünü Anadolu yay- lasında, bugün masum masum oku- duğun bu şarkıya kurban edecekler. “Türkiyeyi alacağız!” Ha? Bunu sen mi söylüyorsun küçük yavru! “Alma” nm ne güç bir şey oldu- ğunu tahkik etmek İstersen, akşam eve gidince babana sor: Senelerdir, iki kile (o makârnayı birden alamayan adamcağız, belki senin küçücük kulaklarını hakikati aldayıverir. “Türkiyeyi alacağız!” lâfı bir mü- him lâfter: Yalnız söyliyen pişman olur! di TAN Kurultay Encümenleri Yepyeni Doğru.. (Başı 1 incide) 1 — Çiftçi araziye ve işletmeye sahip kılınacak; 2 — Çiliçinin sermaye bulması te- min edilecek; 3 — Ziraat mahsullerinin sürüm ve satışmı arttırmak için tedbirler alınacak; 4 — Bu maksatlarla köylüye zirai kredi açılacak; 5 — Yılın muayyen zamanlarında çalışmayan boş elleri memlekete faydalı bir surette çalıştırmak; 6 — Öğretmen gönderilmesine im- kân olmiyan köylerin öğretim ve eğitim işlerinde köylüye rehber - lik etmek üzere köy eğitmenleri| istihdam edilecel 7 —Pratik yeni bir yol siyasetine başlanacak, ve en ehemmiyetli merkezleri bağlayan ana yollar - dan bir kısmı ve köprüler deylet tarafından yaptırılacaktır. Yedi maddede hulâsa. ettiğimiz bu tedbirler, memleketin istikbali ve köy kalkınması bakımından yapıl - masi tasavvur edilen hamlenin bir İ- fadesidir. Memlekette smai o kalkınmaya müyazi bir zirsi kalkınma, ve şimen- difer siyasetine müvazi bir yol siya- seti, Bütün dünyanın harp korkuları, kararsızlıklar, âti için endişeler için- de yaşadığı bu buhranlı (devirde memleketimizin normal şartlar için- de imar ve kalkınma faaliyetleriyle meşguliyeti, içinde yaşadığımız ipki- lâp devrinin Türkiyeye o bahşettiği büyük bahtiyarlığı ifade eden mü - bim bir hâdisedir. Başkaları yıkmak ve yakmak için hazırlanırken, biz yapmakla, ve ileri hamleler atmakla meşgulüz. o Başka milletler harp korkusu içinde yaşarken, biz östik - bal ümitleri içinde terakkiye doğru koşuyoruz. Yalnız bu hâdise bütün gıntasım tahrike. * arti Kurultayları,' daima bu memleketin inkılâp hayatın - da birer atlama tahtası, birer hamle kaynağı vazifesini görmüştür. Kurultaylardan birinde devletin sanayileşme plânı kurulmuş, bir di- derinde devletçiliğin temelleri atıl- mış, bir başkasında bazı inlolâpların esasları hazırlanmıştır. Görünüşe na- zaran, Beşinci Parti Kurultayı da memlekette zirai kalkınma progra - mınm plânlaşmasına, ve memleket - te yeni bir hayatın o inkişalına bir mebde olacaktır. Beşinci Parti Kurultayı, siyasi hayatımızda da yeni bir devrin baş - langicı olacaktır. Bu Kurultayda, Millet Meclisinde 21 müstakil me - bus bülunmasma karar verilecektir. Bu karar parlâmento hayatımızda yeni bir devre açacaktır. Bu karar halkın siyasi terbiyesinde, memleke- tin demokrasi sahasındaki İlerleme - sinde de mühim bir âmil olacaktır. Bu sebeple Beşinci Parti Kurul tayı memleketin siyasi ve iktisadi hayatında tarihi bir ehemmiyeti haiz olacaktır. Sümer Bank 58 Milyon Daha Tahsisat Alıyor Ankara, 30 (Tan Muhabirin - den) — Sümerbanka verilecek o - lan 58 milyon liralık fevkalâde tah sisat işi üzerindeki tetkiklere de - vam edilmektedir. Yeni projeleri bitirmek ve yeni taahhütleri tamamlamak üze- re bankaya bu sefer de verilen 58 milyon lira ile fevkalâde tahsisat yeniden 115 milyona çıkarılmıştır. Bunun yirmi milyonu yeni sanayi- in kurulması içindir. İhtiyaç gö - rüldüğü takdirde iki milyon daha verilecektir. * Gazeteciler Londraya Vardılar (Londra Radyosu) 30 — Altı Türk gazetecisi bugün Türk kon- soloshanesine misafir olmak üze re buraya geldiler. Devam (Başı'1 ineider Hükümet konakları inşaatı için maliye bütçesine 1.000.000 lira veril- mektedir. 1.000,000 lirası Ankara bp fakültesi inşaat ve tesisatına, I mil- yon 200 bin lirası maske - imalâtına ve 1 milyon 500 bin lirası da muha- cir iskân işlerine ait olmek üzere Sıhhiye Vekâleti bütçesine 4 milyon Vira, 17.471.000 lirası demiryolları in- şsatı masraflarına, 1.500.000 lirası Is- tanbul - Edirne asfaltının inşaatına ve 3 milyon lirası dördüncü umumi müfettişlik İnşaatına ait olmak üze- Te 22.191.000 lirs Nafia Vekâleti büt- çesine, 2.215.000 lirası Maden Tetkik ve Arama Enstitüsüne yapılacak yar- dım karşılığı olmak üzere, 2.515.000 lira Iktısat Vekâleti bütçesine ve muhtelif hizmetler karşılığı olarak 37.510.000 lira. TÜRKİYE - AMERİKA Ticaret Mukavelesi Ankara, 30 (Tan Muhabirin - den) — Büyük Millet Meclisi İk - tısat Encümeni bugün öğle- den evvel toplanarak Türkiye - A- merika ticaret mukavelesini mü - zakere ve tasdik ile umumi heye - te sevketmiştir. Encümenin toplan sında bu ticaret o muahedesinin müzakeresine memur heyetimizin reisi ve Hariciye Vekâleti Umumi kâtihi Menemencioğlu Numan da hazır bulunmuş ve mukavelenin esasları ve teferruatı hakkında en- cümene mühim izahlarda bulun - muştur, Kurultayda Vekiller İzahat Verdiler Ankara, 30 (A-Â.) — Parti Büyük ee ie den önce ve sonra yaptıkları -İ tlarda kendilerine tevdi edilmiş 0-| lan meseleler üzerinde müzakereleri: | ne devam etmişlerdir. Bunlardan nis Zampame ve program encümeni me- saisini bitirmiş bulunmaktadır. Vekiller izahat verdiler Nizamname ve program encümeni bugünkü toplantılarda program pro| jesini tetkik ederken Nafıa Vekili General Ali. Fuat Cebesoy, Ziraat Ve» | kili Muhlis Erkmen, Iktısat Vekili Hüsnü Çakır, Ticaret Vekili Cezmi| Erçin, Gümrük ve Inhisarlar Vekili Ralf Karadeniz, Sıhhat ve Içtimai Muavenet Vekili Doktor Hulüsi A- lataş, Münakalât Vekili Ah ise İya, Maliye Vekili Fuat Ağralı ve Mü İ arif Vekili Hasan Ali Yücelin müta- lealarına müracaat edilmiş ve müza- kereye iştirak etmekte bulunan Pörti Genel Sekreteri ve Erzurum mebusu Doktor Fikri Tuzerle, Parti Genyön- kur azaları Sinop mebusu Cevdet Ke- rim İncedayı ve Ankara mebusu Mümtaz Sökmenin izahatından istifa- de olunmuştur. i Encümen bütün bu tetkikatında proje üzerinde esaslar mahfuz kal- mak şartile teferriata ait bazı tâdil- ler yapmiş ve umumi idare heyetin- ce yeniden teklif edilen ve Parti teş- kilâtında müdettişlikler ihdası encü- mence kabul edilerek teşkilât kade- meleri arasında buna da yer verilmiş ve mizamnameye ilâve edilen bir madde ile müfettişlerin vazife ve #8- lâhiyetlerinin umumi idare heyetin- te tanzim ve genel başkanlık diva- nınca tasdik edilecek bir talimatna- me ile tayin edileceği tasrih edilmiş- tir. Bu tetkikler sonunda kararlari varmak suretile o mesaisini bitiren nizamname ve program encümeni ta- rafından hazırlanacak olan mazbata yarınki umumi toplanışında Kurul taya tevdi edilecektir. Dilekler encümeninde Encümen bugünkü (toplantılarına başlarken ilk olarak Maliye Vekâle- ti ile alâkadar dilekler üzerinde dur. muştur. Bazı vergilerde tadilit ya- pılması hususundaki dileklere karşi Maliye Vekili bü mesele etrafında hükümetçe takip edilmekte olan mâ- li siyasetin ana hatlarını izah eyle. miş, köylünün zirai anbarlarınn yan- Jış olarak vergiye tâbi tutulmasının doğru olmadığı meselesi üzerindede | Mesailerine Ettiler bir deleğe tarafından ileri sürülen mütalealara karşılık vermiş ve encü- men reisi Çorum mebusu İsmet Eker meselenin bina vergisine âit kanan- la nizamnamesi arasında anlayış far- kımdan ileri gelmekte bulunduğunu bildirmiştir. Encümen Meclisten bu kanunun tefsirinin istenilmesini muvafık gör- müş ve binaların yeniden tahriri me selesi için de Dahiliye © Vekâletiyle mutabık kalınarak bu meselenin hal- ledilmesi lüzumlu görülmüştür. Maliye Vekili İstanbul, © İzmir, Kayseri, Kırşehir, Kocüeli, Konya, Manisa, Maraş, Samsun vilâyetleri - nin merkez ve kazalarındaki arazinin de iskân mıntakası olmamak şarti- le muhtaç zürraa tevzii için tebligat- ta bulunulduğunu bildirmiş ve eski kanuna göre tekaüt edilmiş olanların maaşlarınm arttırılması hakkındaki dileğe karşı da hükümetin esas itiba- riyle bu teklifi kabul ettiğini ve im - kân bulunduğu takdirde bu işin de halledileceğini ilâve eylemiştir. Maarif Vekilinin cevapları Maarif Vekâletinden vaki dilek - lere karşı da Maarif Vekili Hasan Âli Yücel şu cevapları vermiştir: 1 — Muhtelif kazaların ortamek- tep ihtiyacı için bir liste hazırlan - mıştır. Temmuzda toplanacak olan Maarif Şürasına verilecek olan bu liste kabul edildiği takdirde bu İste bir program mahiyetini iktisap ede- cek ve tatbiki cihetine gidilecektir. Bu programın esaslarından biri de mektep binası temin edecek kaza | larda terelhan ortamektep açılması - dır. 2 — Maarif Vekâleti şümüllü ma- nasiyle milli bir kütüphane açmak ka rarını almış bulunmaktadir. 3 — Bazı vilâyet ve kaza merkez- lerinde ise açılması meselesine ge- line; pirtimizin progruflunda mev- maili nun İrani izahat umman Müralnlâk 1 ovak. Moalaim Aleminin. lunmaktadır. Bu sebeple yeni lise aç- madan elde mevcut li takviye €- dilecektir. Ancak bu iş bittikten son- radır ki, yeniden lise açılması düşü- nülecektir. > Vekâletimiz, Parti programından aldığı direktifler dairesinde hareket etmek mecbüriyetindeğir. 4 — Bin delegeler, hususi mök - teplerdeki imtihanların esaslı olma- maâsından bahsettiler: Bu dilek yerin- dedir. Her twlebenin ayni ilim ve fi- kir seviyesinde olmasını temin için ilk, orta mekteplerde ve liselerde bir devlet imtihanı usulü tesisi mutasa verdir. Kitapların pahalı bulunduğu hak- kindaki dileğe karşılık ta kitapları - mızın İğaletteyin Avrupa memleket- lerinden herhangi birinden üç, dört defa ucuza satılmakta olduğunu, Ve- kâletin talebenin ihtiyacını karşıla” mak üzere bol yapraklı ve çok ucuza satılacak defterler hazırlatmakta bu- lunduğunu bildirmiş ve diğer dilek- ler üzerinde de lâzım gelen izahatı verdikten sonra demiştir ki: “Ben ve benden önceki vekiller sütleri az birer ana gibi çocuklarını emzirememek wtırabını çekmişler. dir. Maamafih bizler, ıstıraba başe- ğecek İnsanlar değiliz. Ben ve ben- don sonraki vekiller Maarif hayati- mızdaki bütün eksikleri tamamlıya- caklardır.,, : Türkiye, Fransa Anlaşması (Başı 1 incidel | tır. Halbuki mihver devletleri başlica siyasi Ve askeri harekât # hasını işte bu yakın şark teşkil && cekti. Binaenaleyh, Berlin ve Ro” da bu kadar derin bir infial uyi Yan Fransız » Türk pılacağından dolayı memnun © Tığımız lâzımdır. * i Avrupa vaziyetini tetkik eded © garo gazetesi diyor ki: # “Onümüzdeki zamanlarda heri felâketten korumak için intizam aklı selimin hâkim olması icap €9| çektir, Bu iki şeyin çok kiymetli gıda olduğu görülecektir. Cesur ve makul büyük bir m tip ne olduğunu göstermek saati lacaktır, Bu saatin feyizli ve teli siz olarak çalması için gürültülü #* mayişlere ve hazırlıklara hiç te zum yoktur. Kuvveti iyi ki mek için vahşice hareket etm lâzımdır. Eğer bu böyle gergedan insana hâkim olurdu... Molotofun beklenen nutku Londra, 30 (Hususi) — Bütün yasi mahfiller Sovyet Birliği Hari ye Komiseri Molotofun yarın yük” | Sovyet Meclislerinin müşterek malında söyliyeceği nutku bekle! ği tedir. Molotof, bu nutku, — bilbsst| İngiltere hükümetinin son i hakkında beyanatta bulunarak 5” | yet noktai nazarını izah edecektir. | Molotofun bu nutku beklendiği sıralarda Sovyetlerin Ingiltere Hs? ciye Müsteşarı Lancelos Oliphant görüşmüştür. E. İngilterenin Moskova sefiri de P riciye Nazırı Molotof tarafından * bul olunmuştur. Üçler ittifakı tesi için pek yakında cevap be n tedir, ğ 3 — Nafin Vekâletini alâkadif "ği den ve yol mükellefiyetine ait dik kendi zamanı vekâletinde bu üzerinde yapılmış olan tetkikat 4 Ali Çetinkaya, Vekâletin bu e yi tetkik ederek hazırlamış lâyihanın Şürayı Devletten bulunduğunu söylemiş ve halen liyede tetkik edilmekte olan bu P jenin müterakki vergi esasları d sinde hazırlandığını söylemiştir. 4 ler üzerinde Nafia Vekili ne Ali Faat Cebesöy, yaptırılmakta 95 lunan, yapılmasına karar verilen “ yaptırılacak olan köprüler et izahat vermiş ve esasen göre ilerlemekte olan bu işlerin bikatınm dileklerin bir çoğuna ks” tatmin edici birer karşılık teşkil © lemekte bulunduğunu kaydeyi tir, | 5 — Nafia Vekili, liman dileklerine verdiği cevapta da KAİ deniz sahillerinde yaptırılacak manlar üzerinde tetkikatın ikmal dilmiş olduğunu, bu limanlardan rinin Ereğli - Zonguldak veya Çi ağzında, diğerinin de Trabzonda Pılacağını ve bu son limanın projelerinin ikmal olunduğunu, reğli - Zonguldak - Çat ge birinde yapılacak liman için mevkilerden herhangi biri henüz bir karar verilmediği, cenuP yapılacak limanlara gelince, bül Mersin veya diğer bir noktada y8l ması meselesinin de yakında bir Nafıa Vekilinin izahatı Nafia Vekâletini alâkadar eden di- leklerin müzakeresinde de Nat Ve- kili Ali Fuat Cebesoy şu izahatı ver- miştir: i 1 — Muhtelif vilâyet ve kazalara tren yolunun uzatılması istenilmek. tedir, Vekâlet hazırladığı plân muci- bince ve tahsisatın müssadesi nisbe- tinde memleketin hayati zaruretle - rini nazarı dikkate alarak bütün yur- dun şimendiferlerden faydalanma « sına çalışmaktadır ve çalışacaktır; Liman ve iskeleler için de ayni şeş vardır. 2 — Sarıkum - Aksaz bataklıkla. rının kurutulmasi için tetkikatta bu. Tunulmaktadır, Vekâlet esasen Kuru- tulması istenilen bataklıklar İle, 1s - rara bağlanabileceği ümidini eylemiştir. i 8 — Karışık dilekler arasında P. luhan ve ucuz radyolar teminin* dileklere verdiği cevapta Mün Vekili Ali Çetinkaya, bu hususi a kanun lâyihası teklif edilmek bulunduğunu, bu suretle halkın 11 25 lira arasında bir flatla birer yoya sahip olabileceklerini ve yar kın bunler: kolaylıkla kullanabilmi için de ayrica tsibirler derpiş Sİ diğini kaydeylemiş “ve İstan Ortaköyde bulunmakta'olan ni depolarının kaldırılması hakkınd”. dileğe cevap olarak: “Bunların dırılması mukarrerdir” demiştir. Vilâyetlerden gelen telgrafld” | Cümhuriyet Halk Partisi Beşiri i ves | Köprüler inşasına ait dile” | er | i ah işleri üzerinde çalışmakta bulun-| Büyük Kurultaymın toplantısı maktadır, Programa bağlanmış olan İlesile Kurultay başkanlığma vil8? kısımlardan bir çokları ikmal edil -İkaza ve diğer merkezlerden ol” miş, diğer kısımlar ihale edilmek ü-| üzere Kurultaya sevgi ve bağlı!X zere bulunmakta veya üzerlerinde | muvaffakiyet temennilerini bildi! tetkikat yapılmaktadır. 200 den fazla telgraf gelmiştir.