8 Haziran 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

8 Haziran 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 4

İsviçreli Alber Müller isminde 21 yaşında bir genç yaya olarak Çinde ki amcasına gitmiye karar vererek Istanbula kadar yürümüş parasiz kal dığı için hırsızlık yapmayı göze al- mış, Firuzağada oturan Markoviç 1s. minde bit zenginin akşam özeri elin- de çanta İle evine döndüğünü gör müş, onü takip etmiş. Marköviç ka- pısını çalmış, içeriye girerken Alber Muller şahin gibi üstüne atılmış, gırtlağını sıkmıya başlamış, Marko. Yişlin boğulma harıltılarını kızı ve evde bulunan diğer kirserleri duy-| muşlar. Aşağıya inmişler Alber Mul- | ler fena maksadını tatbika fmkân bu Jamıyarak evden dışarıya fırlamış. Polis te kendisini yakalamıştır. Ağırceza Mahkemesi dün bu gen- <in muhakemesini bitirdi. Alber Mullerin avukatı da vardı. Sarhoş Bir Kadın Dün Ceza Yedi Sultanahmette oturan Bayan na- lime geçenlerde kafayı çekmiş, adli- yeye gelmiş. Sallana sallana kori- dorlarda dolaşıyormuş. Adliye polisi kendisini yakalıyarak meşhut suçlar müddeiumumiliğine vermiştir. Sulta. nahmet Sulh Birinci Ceza hâkimi dün Halimenin duruşmasını bitirdi. Halime müdafaasını yaparken: — Kocamdan ayrılacaktım. İşle- rim bir türlü bitmiyordu. Tcessü- rümden bir kaç kadeh konyak içtim. Mahkemedeki dosyamın & akıbetini sormiya gelmiştim. Biraz yüksek ko- nuşmuşum. Bunun için yakaladılar Beni mazur görünüz. Diyordu. Hâkim sarhoşluk suçunu sabit gördü. Kendisini üç lira para cezasi- pa mahküm etti, Babaeskide Bir Kuyu Kazası Babaeski (TAN) — Karacaoğlan Behiyesine bağlı Döküzüyük köyün- den Salim namında bir şahsın kaz - dirdiğı 24 metre derinliğindeki ku - yusunda çalın küyücu > ustalarm -| dan Karahalil köylü Müminle Kırk-| Jarelili Mustafa kuyunun — etrafında hasıl olan çöküntü Üzerine toprak ve taşlarla beraber kuyuya düşmüşler- dir. Ustalardan Mustafa kolları ve #air azalarının bir kısmı ağır yöröh olduğu halde orada çalışan ameleler tarafından kurtarılmışsa da Mümin 'kurtarılamamıştır. Bilâhare hâdiseye vaziyet eden müddelumumilik te 25 metre derin - Miğinde Üzeri taş, toprak ve su ile ör tülü bulunan Mümini kurtarmağa te- şebbüs etmişlerse de kuyunun etra fmda mütemadiyen toprak çöküntü- leri devam etmekte olduğundan ku- yuda bulunan Müminin cesedini çı « kartamamıştır. Sekiz Sene Hapis . Sirkecide kasaplık yapan Ibrahim oğlu Şerif bir gün meslekdaşt ve ar- kadaşı Gani ile kavga etmiştir. Şerif bıçağını çekince arkadaşının rastgele yerlerine öldürme maksadiyle sapla- mış. Ağırceza Mahkemesi dün Şerifi Ceza Kanununun 448 inci maddesine göre sekiz sene hapse mahküm etti, ——— Borda Yağmur Bor (TAN) — Günlerdenberi bek- lenilen yağmurlar başlamıştır. Şid- detli gök gürlemeleri esnasında, Harunçıftı mahallesinde 13 numara- lı evin avlusuna bir yıldırım düş- müşte de zarar vermemiştir. mim Florinalı Nâzım Öldü Şiirleriyle kendisine bir şöhret te. min eden Florinalı Nazim, bir müd- dettenbori tedavi edilmekte olduğu Gülhane hastanesi asabiye servisin- de vefat etmiştir. Şiirlerinin edebi kıymeti hakkında beslediği masum kanaatle kendisine Şiir kralı ünvanı” hi veren şalr 54 yaşmda bulunmakta idi. Florinalı son zamanlarda tama- miyle münzevi bir hayat yaşıyordu. Avukatı derken: — Bunun aklından zoru vardır. Onün için bu suçu İşlemiştir, Diyor- du. Muayenesini isterim. Alber Mul- ler ise hiç bir şeyi inkâr etmiyelü. zum görmüyor: — Istanbula geldim. Param tüken- di. Yabanci bir memlekette a; va sös fil kaldım. Bu suçu işledim. Diyordu, Mahkeme onu adli tp işleri müee. sesesinde müşahede altına aldırmış, kendisinde cezai ehliyeti kaldıracak hiç bir hastalık bulunmadığı anlaş | muştur. Mahekeme dün kararını verdi. Al ber Mulletin samimi olarak itirafla- rını hafifletici sebep saydı. Kendisi- ni altı ay hapse mahküm etti, Esa- sen mevkuftu, Müddetini bitirince bepisaneden çıkacaktır. Sahte Dişçilik Yapan Bir Kadın Demirkapıda oturan Fatma ile ko. cası Mehmet gizli dişçilik yaptıkları müekkilini müdafaa e- Ankarada açılan Güzel Sanatlar İ Sergisinde Istanbul Erkek Lisesi re İsim muallimi Hayri Çizelin “Kurtu- lan Hatay,, &dlı daprena'üz yağlı bo- ya güzel bir tablosu teşhir edilmiş- tir. Resim, Hatay hududu üzerinde Yemeklerinizin lezzet ve ne- fasetini, ancak ÇAPA MARKA BAHARATINI Kullanmakia temin edebilirsiniz. JAnkara Resim Sergisinde | Çine Yaya Gitmek' İstiyen Genç z Hırsızlık Suçile Dün Hapse Mahküm Oldu iddiasiyle mahkemeye verilmişlerdi Sultanahmet Sulh Birinci Ceza Mah 15 gramlık Salep ve baharat Paketleri TAN ve sabah Işığında Türk suvarisinin ulaştırdığı bayrakla Hataylılar is- tiklâl getirildiğini müjdeliyor. Bu kiymetli tarihi tablo çok muvaffak olmuş bir eser olarak teşhir edilmiş- tir, 8-699 AĞARAN SAÇLARA ANKARA RADYOSU Türkiye o Radyodifüzyon £ Postala” Türkiye Radyosu Ankara Radyo” Dalya Uzunluğu 1639 m. — 183 Kes 120 £” TAÇ isim, 15106 Ke, 20 KE“ T.A. PR. 3110m. DE Ken 20 KM Perşembe, 8. 6. 1939 1230 Program. 1238 Türk müziği Neveser peşrevi 2 — Sadettin Kayn” ğın —Neveser şarkı— Hicranla harap © du. 3 — Salâhattin Pınarın —Nihav İ sarkı — HAM yaşıyor. 4 — Santur is ent sarkı — Körtezdeki dalgın suya bir bak. 6 — Neşetkirin M£ hur şarkısı — Gücendim ben sana, 7“ Mahur saz semaisi, 19 Dlemleket asaf ay” rı, sians ve meteoroloji haberleri, 18,15“ M Müzik (Karişik program) 19 Program, 19,05 Müztz (ielodil PL) 191 Türk müziği (İnce sez fi lı — Safiye Tokayın iştirmkile) 20 Men” leket saat ayarı, ajans ve meteoroloji BE berleri, 20,15 Neşeli plâikler — R. 208 Türk müziği: 1 — Rast peşrev, 3 — A Efendinin —Rast şerki— Senin, spk” cik oldum. 3 — Faik Beyin —R sarkı— Mir ame düştüreii iel beni 4“ Tarbur taksimi, 5 — Lâtfü Beyin — Hİ cazklır şarkı— Sana ne oldu gönül, $ “ Arif Beyin —Hicazkür şar el ey cal sadberk. 7—Arif Beyin —Henıkâr #£ kı— Güldü açıldı vine. &—Acemkürdi #9 İ)xı—Bir vefasız yâre düştüm.p—Şemsetii” İ Ziyanın —Hicaz şarkım Kim görse ni. 10 — Halk türküsü —Akşım (Ol kervan iner yokuşa, 21 Konuşma (Zir#i saati) 21,15 Müzik Ç(F)4 solo — Mdkef” tem Berk: Tremölo (Varyasyorlu pa” ça) 2145 Müzik (Küçük Orkestra — Wetip Aşkım) 1 — İtsto Azzoni — Mele” di, 2 — Raffenle Vulente — Uzak bif memleketten | dserenad) $ — 3. Srs” saç boyaları saçların tabii renk- lerini iade eder, Ter ve yıkan mukla çıkmaz, dalma sabit Ka- lr. Kumral ve siyah renkli sıh- hi saç böyalarıdır. İNGİLİZ KANZUK ECZANESİ BEYOĞLU - İSTANBUL ALENİ TEŞEKKÜR Uzun zaman sağ gözümden çekti- ğim ıztırabı hazikane bir surette a- meliyat e gözümü kurtaran görme kudretini arttıran Urfa Tra- hom mücadelesi Başhekimi Bay Ra- ve mize alenen teşekkür ötmeği Türk tababeti namına borç bilirim. —Hızlaşma (Vals), 2148 Konuşma, Müzik: (Küçük Orkestra — Ser Nedip Aşkın) 4 — Fritz Rektenwald — Viya” kemesinde dün bunların davalarına devam edildi. Karıkoca kendilerini Dıldafaa ettiler. Hâkim şahitleri din | ledi. Fatmanım suçunu sabit gördü. | Kendisine on beş gün hapis Ge; verdi. Kocası Mehmet beraet kar almıştır her yerde sı | — Bartın Kadınlarının Bayan İnönüne Sevgi ve Hediyeleri | Bartın — Milli Şef İsmet İnönü. nlin burayı ziyaretlerinin bir hatıra- $1 olarak, Bartın kadınları adına ha-| zırlanan Bartına mahsus yerli bez Ü- zerine tel işlemeli bir yatak takımı ile antika mahiyetinde eski bir renk- li işleme, Bartın Halkevi tarafından Ankaraya gönderilmiş ve orada bu- lunan Bartınlı Bayan Leman Sargın ile Bayan Münire Samahcıoğlu tara fından Bayan İnönüne takdim edi miştir. Bartınlı bayanlar, Bartın ka- dınlarının hürmetlerini de arzetmiş- ler ve kendilerini Bartına davet ey- lemişlerdir. Bayân Inönü, Bartın k: dınlarına sevgi ve teşekkürlerinin bildirilmesini istemiş ve münasip bir vesilede Bartına gelmekten memnun olacağını söylemiştir. kuruştur. Bir Tek Kaşe Nevrozin Riyaseticümhur umumi kâtipliğin ları NEVROZİNİe tedavi edilir. den Halkevine gelen tezkerede, Ba. yan İnönüne hediye edilen iki yatak takımının alınmış ve Bartın kadın ların bu necip tezahürü derin ta- assüsü ve memnuniyeti mucip ol- duğu bildirilmekte, “Milli Şefimizin emirlerile Halkevine ufak bir dım olmak üzere yüz lira gönderil- diği ilâve olunmaktadır. Gy müessir ilâç NEVROZİN'dir, Nevrozin' İcabinda günde Beyhude iztirap o çekmeyiniz | NEVROZİIN Bütün ağrıların panzehiridir Bu muannid 'baş, ve diş ağrıları 1| sür'atle izaleye kâfidir. Romatizma evcaı, sinir, mafsal ve adale Istirap- Nezle, grip ve bronşite karşı en i tercih ediniz. 3 kaşe alınabilir. A meni iki mmm amm Karısını Öldürdü İsmine dikkat, taklitlerinden sakınınız ve NEVROZİN yerine başka bir marka verirlerse şiddetle reddediniz. İmüştür. Elbestan (TAN) — Sevdili köyü- nün Gölpınar mezraasından Musta. fa Şahinin 20 yaşındaki karısı, y tağında tabancayla vurulmuş, öl Zabıta, bu cinayeti kocası" nın kıskançlık saikasiyle ika eyledi-; Bini tesbit etmiştir, o Altı Ay Hapis Ağırdeza Mahkemesi dün Kadıköy vapurunda tanıdığı #layrünnisanın stüne tabanca boşaltan Fahrettinin Muhakemesini bitirdi. Sucunu sabit gördüğü için kendisine altı ay hapis cezasi verdi | İM ENNLİ la imdan senelerdenberi tetkik ve tetebbü edilen ve bütün dünya- da tesir ve faydası mühim olan yeni bir, KEŞİFTİR. Püskürtmeye lüzum yok. Yakmak lüzumu hissetmez. Hicbir zahmeti yok. Yalnız odanızın veya elbise dolabınızın herbangi bir köşesi- ne asılması kâ . Sizin baska bir meşgaleniz ol- madan ASEPTA tableti vazifesi- ni kendi görür, (A « ASKERLİK İŞLERİ $ ANİ Yoklamaya Davet Kartal Askerlik Şubesinden: Haziran ayırın birinci günü başlayıp 0- tuzuncu günü bitecek ol yedek subay ve yedek askeri memurların yoklamaları &in şube mintakasına zamanında ilânlar Şapıştımıimış olduğundan yoklama günle- | rinin sabeve müracaatları, AMMAN Mütehassıs kimyagerler tarâ- Eczanelerde ve büyük bakkaliye mağazalarında satılır, Sark İspeneiyarl Lâhoratuvarı. İstanbul, YANARSA Kürkleri, elbiseleri, çamasir” ları, halıları, ve satreyi tahrip VELERİ kökünden yok eder, Yemek salonuna, yatak odasi na, banyo odasına, mutfağa, âD- tesanelere koyacak Olursanız, SİNEK » SİVRİSİNEK ve bütün haşeratı uzaklaçırdığı gibi fena kokuları da izale eder, Sari hastalıklar mikropların ©! taşıyan haşerattan korunmak için EVİNİZE. APARTIMANINIZIN içine bir veya birkaç ASRPTA tableti asmak kâfidir. Urfada Mukim Acemi Bike Sübüd ns mükikleri (Vala) 5 — Emmerleh Ke man — Benimle beraber varstine 4 — Heuberger — Şarkta Çİsimli güitin” en), Çeşmede parçası, 7 — Delibet © Kopelya balesinden potpurl 2240 Mü sik (Operetler — P).) 23 Ban ajans hi” Berleri, zirant, esham, tahvilât, kambiy0” nukut Borsan (fiyat), 2820 Müzik (C4*“ band — PL) 28,38 — 24 Yarını prof”, ram, po ANKARA yp .. Akka, Müşssaseleri - mua Ve kırtasiyeyi ucuz olarak Akba müstseselerinde bulur ve sipariş verebilirsiniz. Soulandris Kardeşler Limited Yunan Transatlantik hattı (27.000 Tonluk ) “NEA HELLAS, Lüks Transatlantik OVapüru Temmuzun 1 inde ve saat 16 da PİREDEN - NEVYORKA doğru hareket edecektir. Yolcu Br Pala Rl Yaaa dar lon caddesinde İktisat han altın- da K. Siskidi Acentasına müra- caat, Telefon: 42612 Hava Okulu Komutanlığından: Hava okulları talimatının 86. Maddesinde yazılı şartları haiz istekli” ler Dilek kâğıdı ve vesikalarile Temmtz başlangıcından Ağustos sonu” na kadar okula baş vururlar, Okulun bulunduğu yerin dışında bulu” nanlar dilek kâğıtları ile vesikalarını posta İle okula gönderirler, Ve alacakları karşılığa göre hareket ederler. Madde 86 — Hava okulu gedikli kısmına girme şartları şunlardır: A) Türk olacak. B) Ortamektep “Lise sekizinci sınıf,. tahsilini bitirmi çok 20) yaşında olmak. Bekâr bulunmak, C) Sıhhi vaziyeti uçuculukta ve Uçüş işlerinde kullanılmağa elverişli olduğuna dair mütehassısları (mam olan bir hastaneden sıhhat hey'eti raporu olmak.iley 1,65 den aşağı olmıyacaktır. Dışarda bulunanlar: Bulundukları yerin askerlik şubesine müracaatla muayeneye gönde“ rilirler. Tam teşkilâtlı sıhhi hey'eti bulunan yerde o yerin en büyük ku” mandanına miiracsatla muayeneye gönderilirler. D) Ahlâkı sağlam olduğuna ve hiçbir surette suçlu ve mahküm olma” dığına dair bulunduğu Yerin emniyet müdürlüğünden veya polis âmir- İlinden tasdikli vesika göstermek. EB) Okula almacak okuyucular, Gedikli erbaşlar hakkındaki 2505 sa” yılı kanun mucibince muamele göreceklerini mektebi bitirdiklerinde 12 yıl müddetle Hava gedikli Erbaş olarak vazife göreceklerini taahhüt etmek. F) Okulca Yapılacak seçme imtihanda kazanmak H) İstekli adedi çok veya imtihanını kazananlar alınacak miktardan tarla olursa bünların içinden riyaziye bilgileri daha iyi ve yabancı di bilenler yenlenir. Hava okulları okuyucuları Askeri liseler okuyucu” ları şibi yedirilir ve giydirilir. Kitap ve diğer ders için lâzım olanlar parasız verilir, V) Hava oktullarma kabul edilenlerden birinci sınıfı muvaffakiyetle bitirenler arasından. kabiliyetlerine göre, uçucu, makinist, telsiz, fotoğ” rafcı, atış ve bombardımancılığa ayrılırla “1039,, “4044, en az 17 ve en - Taksim Bahçesi Gazino İnşaat Eksiltmesi - İstanbul Daimi Encümeninden: Taksim bahçesi dahilinde yeniden yapılacak gazino binası insan 176,613 lira olarak tanzim kılınan keşfi mucibince, kapalı zarf usulü € eksiltmeye konulmuştur. İlk teminat miktarı (10080) lira 67 kuruştur. Eksiltme ve hususi şartnameleri ile mukavelename proje ve kesif hulâsaları ve buna müteferri diğer evrak 883 kuruş mukabilinde Fe işleri müdürlüğünden alınabilir. İsteklilerin buna benzer İş yaptıklarına dair almış oldukları vesaikl€ eksiltme tarihinden 4 gün evvel İstanbul Belediyesi Fen hey'etine mü” tacaat ederek alacakları fenni ehliyet vesikası ile 1939 yilma alt tic” ret odası yesikasını ve mütskkat teminat makbuz veya mektupları i€ 2490 numaralı kanun çevresinde hazırlıyacakları kapah zarflarını iha“ lâ tarihi olan 22/6/1030 perşembe günü saat 14 de kadar Daimi Encü” mene vermeleri lâzımdır. "3975., /