16 Haziran 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

16 Haziran 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 10

Nafi kadar müdürl at dün kendisiy şu beyanatta bulunmuştur: “s- Prost tarafından yapılan Istan- bul imar plânının mühim bir ksmı- ni tesdik ettik, Diğer kısımları da poyderpey mütehassıs tarafrada! pılarak tasdik edilmek üzere ve) te gönderilecektir. Istanbulun bir en evvel imar edilmesini arzu işin bu gelecek Zisımlar üze tetkikai biter bitmez derhel toslik edeceğiz. Imer plânına ait tetkik işinin şin- diye kadar gecikmesi sebeplerinden biri de plânın bir dela da Dahiliye Vekâletine bağlı bulunan Belsdiye i- mur müdürlüğünce de tetkik edilme- si idi, Şimdi bu mi k yeni bir kanunla bize bağlanacaktır. © vakit #mac işlerine ait tetkikler daha ser: bir şekilde intaç edilebilecektir. Istanbulda ne gibi işler üzer tetkiklerde bulunduğumu soruy. nuz Bildiğiniz veçhile evvelki gün, Nafia Teknik mektebini gezılim. Bun dan başka Istenbul vilâyotinla üç se- nelik yol inşaatı için hazırladığı pro- gramı tetkik ettim. General Ali Fuat, vekâlet teşkilât kadrosunda yeni değişiklik yapılıp yapılmıyacağını soran müuharririmi- > de Bütçe Meclisten geçerken işit- tiğiniz değişiklikten başka bir yeni- Mik olmıyacaktır. Yalnız şunu ilâve edeyim ki önümüz bir faaliyet dev- residir, Her halde bu devrede bir çok yeni eserler meydana getireceğiz. Nafiz Vekili, bugün sant 9.10 da Istanbul Nafia müdürile birlikte Ya- Iovaya gidecektir. General Ali Fuat, yarın akşama kadar Yalovada kaldık tan sonra şehrimiz tarikile Ankaraya »gidecektir. ——————— kat bahçeye gitmiye fırsat bulma- dan yolda Asya ile karşılaşmış. Asya ona guyet kati bir ifade i- Je; "Sen benim katiyen hoşuma gitmiyorsun!,, demiş! Delikanlı, kı- zın bu sözlerinden âdeta yıldırım- İa vurulmuş gibi, dona kalmış. - Zavallı âşık ayrılık sahnesini şöyle tasvir ediyor: Ben onat Fakat siz mektuplarınız- da beni sevdiğinizi söylüyurdunuz, de- dim, O bana: Evet doğru, dedi. Resmi- nizl gördüğüm zaman bir an için öyle bir hisse kapılır gibi oldum. Fakat sizi şahsen görünce katiyen sevemiyeceğimi anladım. Çünkü fotoğraf başka, canlı realite başka şeydir. Ben ona; Söst kaç? Dedim. O Dane: Guliba sact on bir, ce #eler ber ona: Şu hal- kaçırdım, dedim. Kız sözlerime hiç bir cevap vermedi. Artık benim için yapılacak hiçbir sey yokta. Bir deli gibi, bir sairitilmenam gibi, yas fi uyanık, yarı uykulu, bir yirmi dört saat geçirdim. İkinci "tren, Te sebik sevgilimin kasabasından ayrıldım... Mv» burada bitiyor. Deli- kanlı mektubuna şu mealde bir tezkere leffetmiş: iğ 1 — Adeta deli gibiyim.. Ne yap- maklığım lâzım geleceğine dair ba- na cevâp veriniz. 2 — Acaba polis marifetile on- da kalan mektuplarımı alamaz mr yım? Vakıa kız, bunları yırtıp attı- ğını söylüyor. Fukat benim kanan- timce mektuplar hâlâ ondadır. 3 — Size gönderdiğim mektubu- mu, kızın mektuplarını, resmini bir mecmüa ve yahut gazetede teş- hir etmek imkânı yok mudur? 1 — Yapılacak hiçbir şey yok- tur. Buna tahammül gerek. Bu a- rada bir diğer kızı sevmiye ve ken- dinizi avutmıya çalışınız. Fakat bu defa yaptığınız gibi fotoğrafla, gı- yaben değil de görerek seviniz! © 3 — Polis marifetile mektuplar #1 almanıza imkân yoktur. Şayet kiz, mektuplarmızı yırtıp attığını söylüyorsa, bütün veziyet bunun doğru olduğunu gösteriyor. Siz de © bunu böylece kabul ediniz. o 3 D Uçüneü dileğinizi de yerine © getirerek mektuplarınızı - kismen - © mecmuamızda neşrettik. Fakat bu- © nu neşrederken kızı teşhir etmek © maksadını asla gütmedik. Bilâkis, a Vekili Istanbulda Mühim Tetkikler Yaptı General Ali Fuat Cebesoy Bugün Yalovaya Gidecek ve Akşama Ankaraya Dönecektir | Şehrimizde bulunmakta olan Nafia Vekili general Ali Fuat Cebesoy dün sabah Nafia Müdürlüğüne giderek öğleye ğe sit işlerle meşgul olmuştur. General Ali Fu- le görüşen muharririmize nafia işleri hakkında Adliye Vekili LondrayaGidiyor Adliye Vekili Fethi Okyar, dün sabahki trenle şehrimize gelmiştir. Fethi Okyar enden indikten sonra Istanbula geçmiş ve vapurla Yalova- ya hareket etmiştir. Adliye Vekili, orada Cümhurrelsimiz tarafından ka- bul edildikten sonra bu akşam Lon- İdraya hareket edecektir. Fethi Okyarın Londra seyahati hu- susi mahiyette olup, İskocyadaki Saint Andremsos Üniversitesinin, ken disine tevcih ettiği fahri hukuk dok- torluğu merasiminde hazır buluna- caktır. Londrada Askeri Heyetimiz Müzakerelere Başladı Londra, 15 (A.A) — Geçenlerde İ Londraya gelmiş olan General Or. İbayın idaresindeki Türk askeri he. yeti ile General Rayskinin idare. sindeki Polonya askeri heyetinin harp malzemesi hakkında müzake. relere giriştikleri resmen bildiril. mektedir. Diğer taraftan General Lundun idaresinde bir İngiliz teknik hey dün Ankaraya gitmiştir. Heyet, iki memleketi alâkadar eden müdafaa meselelerini görüşecektir. mek na General Sir Walterlek, Fin. müdafaa mazırının daveti ü. , yarın Sinkiye hareket ede. cektir. General, Stokholmda da bi. raz kalacaktır. Avustralya Genel Kurmay Reisi General Lavarack, Londraya gel. miştir. Londrada altı ay kalacak 0. lan General modern harp usullerini tetkik edecektir. * Ankara, 15 (AA) — General Lundun idaresinde İngiliz teknik heyeti bugün şehrimize muvasalat etmiştir. ! ; Hamidiye Rizede Rize, 15 (A.A) — Hamidiye mek- tep gemisi Rizeye gelniiş ve limanda | demiriemiştir. Bir saat sonra da Rizenin yeni ve- iisi Hüsnü Uzgören de Trabzondan Rizeye gelmiştir. Öğleden sonra gemi komutanı ka- Taya çıkarak valiyi ve belediyeyi ve askeri makamatı ziyaret etmiştir. Vali; rofakatindeki zevat ile bu ziya- reti iade ve gemide İzaz olunduktan sonra gemiden ayrılmış bu esnada 21 pare top atılarak selâmlanmıştır. Akşam üzeri geminin stajyer su -| bayları şerefine parkta bir çay tertip edilmiş ve gece de Halkevinde gemi komutan ve subayları şerefine 70 ki- şilik mükellef bir ziyafet verilmiştir, Komutan ve arkadaşları gece yarısı; gemiye dönmüşler ve Hamidiye Trah zona gitmek üzere limânımizdun ay- rılmıştır. Türkkuşu Filosu İzmirde Izmir, 15 (A.A) — Bu sabah 8.30 da Bursadan hareket eden Türkku- şu filosu saat 11 de İzmire muvasalat etmiş, havada tayyare filolartmız ve alanda vali Etem Aykut, müstahkem mevki kumandanı, emniyet direktö - rü, hava kurumu başkan ve azası, matbuat mümessilleri tarafından kar şılarmıştır, Filo, şehir üzerinde bir cevelân yapmış ve Türkkuşu tayyarecilik ve hava kuvvetlerimize sit dövizler bu- lunan kâğıtlar atmışlardır. TAN İngilterenin Plânı (Bağı 1 incide) kette de hoşnutsuzluğu kapatan â- mil, harp ve zafer psikosudur. Halbüki Almanya veya İtalyada bir ihtilâl, nazizmi devirebilir, dün - yayı ateşe verebilir. Belki komüniz- İ min patlamasına sebebiyet - verebi - lir, Bu ise İngilterenin ve dünyanın menfaatine uygun değildir. Binaen. aleyh totaliter devletleri bir ihtilâle sürükleyecek derecede tazyik etme - mek lâzımdır. ya Hitler mezbuhane bir har. | be atılacaktır. Milletine vaat ettiklerini yerine getirmek isteye.| cektir, Bu mezbühane harp Alman - ya ve İtalya için yine felâket olacak. tır. Çünkü harbi kazanmalarına im. kân yoktur. Mağlübiyet ise yine Al. manyada ihtilâl çıkarabilir ve dün - yaya yine huzursuzluklar getire - bilir. Şu halde sulh cephesinin kuvvet. lenmesi, dünyaya sulh getireceğine, ihtilâl ve harp mi getirecektir, diye. ceksiniz. Hayır, İngilterenin plânı ve ta. savvuru şudur? Sulh cephesi kuvvetlendikten sonra, totaliter devletlere, geçen gün İngi. iz Hariciye Nazırının Lortlar Kama. | rasında ileriye sürdüğü tez dahilinde bir sulh teklifi yapacaktır. Onlara! diyecek kiz “—Biz sulh cephesini totaliter dev letleri imha için kurmadık. Mak - sadımız etrafınıza çelikten bir çember çevirip sizi yok etmek de. ğildir. Biz dünyada devamlı bir sulhün teessüsünü temin etmek İs. tiyoruz, Bunun için de evvelâ kuvvete dayanarak dünyayı istilâ siyasetine nihayet. vermek istiyo. ruz. Versay munhedesinin bir çok haksızlıklara sebep olduğunu bili. yoruz. Sizlerin bazı iddialarınızın doğruluğunu da kahul © ediyoruz. Orta Avrupa ve Cenubu şarki Av. rupasındaki iktısadi menfaatleri - nizi de müdrikiz. Müstemleke ih. yanmaksızın, tehdit o siyasetine sapmaksızın, sulh ve sökün içinde ve masa başında konuşup hallet eğe ve sizi mümkün olduğu k: dar talmin etmeğe de hazırız. kat bir şartla; Evvelâ silâhları bı. rakacağız. Bunun için de her şey. den evvel silâhları tahdit eden bir konferans toplayacağız, Bu kon - feransta verilen karar | dahilinde hepimiz elimizdeki silâhları imha| edeceğiz ve yeniden silâh yapma. mayı taahhüt edeceğiz Ondan son. ra beynelmilel bir sulh konferan. si aktedip bütün ihtilüfl mesele - leri sulhçü bir zihniyetle hal ve fasla çalışacağız” O vakit düşünme ve karar verme sirasi Hitler ve Mussoliniye düşecek. tir. Bugün sulh cephesini kurma te. şebbüsleri karşısında bile Hitlerin Danzig meselesini kuvvete dayana - rak halledemediği, ve dağdaki köş « küne çekilip düşünmeğe mecbur kal. dığı düşünülürse, İngilterenin bu sulh teşebbüsünün © muvaffakiyetle neticeleneceği tahmin edilebilir, Fukat bu İngiliz siyasetinin mu. vaffak olabilmesi için milletlerin mantıkla idare edildiğine kani ol. mak lâzımdır. Böyle bir iddiada bulunabilir miyiz? Milli Şefin Ekonomi Kurumuna İltifatı Ankara, 15 (A, A.) — Ulusal E. konomi ve Arttırma kurumunun be. şinci kongresi münasebetiyle kongre adına başkan general Kâzım Özalp tarafindan Milli Şefimize gönderilen tazim telgraf ve karşılığı şunlardır: İsmet İnönü Reisicüümhur 1929 yılı 12 kânunuevvelinde ks. mutayda verdiğiniz tarihi nutkun ço. cuğu olan kurumumuzun ( Ankara Sergievinde toplanan beşinci kongre. si Milli Şefe sonsuz saygı ve min - netlerini sunar. Kongre Başkanı Kizim Özalp Ulusal Ekonomi ve Arttırma Kuru. mu Kongre reisi General Kâzım Özalp Kongreye candan muvaffakiyet - ler dilerim, Yüksek başkanlığınızda cemiyelin on senedenberi ifa ettiği yüksek hizmetleri takdirle yâd eyle. İsmet İnönü İngiliz - Müzakereleri (Başı 1 incide) Çünkü mesele, İngilterenin Çine kar. şı aldığı siyaseti esasından değiştir « mesi meselesidir. japon gazeteleri bu hâdise dola - yisıyle “kılıç kınından çıkmıştır” di. yor. Ve şu sözleri ilâve ediyor: “İngiliz memurları, Çinli canile » ri teslim etseler de bütün Çin mese. esi için esaslı bir hal sureti bulun » madıkça, japon kılıcının kımına s0 - kulmasına imkân yoktur. Çinin ima. rina ve kalkınmasını temine mâni 0. len bütün engellerin ortadan kaldı - ulması Jâzımdır, * Mr. Chamberla'n'in beyanatı Mister Chamberinin bugün Avam Kamarasında bu mesele hakkında beyanatta bulunarak hâdisenin va him mahiyette olduğunu fakat hü. kümetin icabeden tedbirleri aldı. nt söylemiştir. * Paris gazeteleri de ayni o mesele ile meşguldür. Le Temps: japonya; İngiltere ve Fransayı tahrik etme « mesini ihtar etmektedir. Zira, bu iki millet, dünyanın bu kısmında hak ve menfastlerinin muttarid , surette ihlâl edilmesine artık müsamaha et- memeğe karar verebilirler, Jour diyor ki: "Uzun sürecek bir sinir harbi başlamıştır. Tam bir kuv- vet darbesi ile Japonların işi bitire- bilmeleri ihtimali yoktur. Bu vaziyet te, yalnız şurası unutulmamalıdır &i, Çinde mücadele eden bir Fransız — İngiliz birliği değil, fakat bir İngi- liz — Fransız — Amerikan birliğidr. rın açıkça niyetlerini teşkil eden bir »ra açıklığına düşmemektir., Epoguc gazetesi diyor ki: “Japonların bu hareketi ile Stran- gın Moskovaya verışı arasındu bi münasebet görMemek İrikânsı Yine şunu da düşünmemek imkân- sızdır ki, Uzak Şarktaki mütte'ikle rinden Akdenizde bir deniz işbirliği vaadi almıyan Röma ve Beri olma; va Hi dakikelarind. Şarkta bir darbe vurması için ponya Üz:rinde tesir icra etmişler - dir. Fukat Tokyonun İngi'teri tuğu yoldan kurtarabilmesi için va- kit çok gecmiştir... Bayan Tabouis Ouevre gazetesin- de diyor ki: “Uzak Şark meselelerile alâkadar diplomatik mahtiller, Tientsinin kıs- mi ahlokasına esaslı bir eheminiyet atfetmemektedir. Bu mahfillerin de- diklerine göre, meselenin ehemmiye- ti ancak Fransizlar ve İngilizler Ja“ ponlara baş eğdiği takdirde başlıya- caktır. Zira Tientsinde mevzuu bahis olan mesele, manevi kuvveti bir ne- vi imtihana tâbi tutmaktır. Buradan alinacak netice üzerine Sanghay im- tiyazlı bölgelerinde harekete geçil - mesi pek muhtemeldir. Tientsinde alınacak © netice üzerine Japonlar Şanghayda ya harekete geçecekler, ve yahut ta geçmiyeceklerdir.,, Figaro gazetesi, Japonyanın hars- keti esbabını tahlil ediyor ve diyor ki: “Acaba, Strangin Moskovaya mu- vasalatı günü, Ingiltere korkutulmak mı isteniliyor? Acaba, Japonyayı 4- lâkadar etmemekle beraber, üç taraf- lu anlaşmıya bir cevap mı veriliyor? Japonyayı Fransa ve İngilterenin a- leyhine kışkırtmıya çalışan Alman ların arzularma mı mutavant edili- yor? Garp devletlerine karsı bir kor- kutma politikası ile, uzayıp gitmekte yapılmak isteniliyor? Fukat her ne olursa olsun, Londra ve Paris hükümetleri, Japonya ile i- yi münasebetler idamesini ve arada- ki ihtilâfları dostane zihniyetle hal- İclmeği ne derece İsterlerse istesin- ler, ne haklarına, ne menfaatlerine ne de şereflerine katiyen Japonvanın dokumasına müsaade etmiyecekler- dir.,, Tokyo zecri tedbiri blöf telâkki ediyor Tiençin, 15 (A.A.) — Domei'ajan- $ı İngilterenin Japonyaya karşı €ko- nomik zecri tedbirler tatbik edecoği haberini bir blöf olarak telâkki et- mekte ve böyle bir kararın İngiliz - #apon ticaret anlaşmasını muhil ol- duğumu ve Tokyo hükümetinin yeni vaziyeti karşılamak üzere müessir tedbirler almakta kusur etmiyeceğini Şimdi bütün gayretlerimiz, Japon'a- | Sovyet bildirmektedir. Japonya ablukayı kaldırmıyor Tiençin, 15 (A.A.) — Domei A- Jansı tebliğ ediyor: Pekinde akdolunan bir konferans- ta Japon makamstı İngilterenin Ma- Teşal Şang-Kay-Şek lehindeki hat tı hareketini tamamiyle değiştirin. ciye kadar “ablokaya devama karar vermiştir. Konferans ayni zamanda İngiltere nin teklif edebileceği her türlü mu-| tavassıt tesviye tarzını röddetmeğe karar vermiştir. Abluka şiddetlendiriliyor Amoy, 15 (A.A.) — Domei njansı tebliğ ediyor: Amoy enternasyonal mıntakasının bulunduğu Kulaag - Şu adası etra- fındakı Japon ablokasını bazı Ingiliz! gemileri geçmiye muvaffak olduğun- Ekspres Bir Arabayı Çiğnedi fa T incide) En arkadaki araba da hat üzerin- den geçmekte iken 75 kilometre sü- rsile ilerliyen fren birdeabire virajı dönmüş ve “olanca bizile arabaya çarpmıştır. Arabada biri 10 yaşında, diğeri 24 yaşmda, üçüncüsü de 35 ya- şında üç adam varmış, müsademe © lur olmaz, 11 yaşındaki çocuğun ba Şi kopmuş ve kaybolmuştur. 24 ya- şındaki delikanlı ile 35 yaşındaki a- dam da ortalarından bölünerek öl- müşlerdir. Araba parçalanmış, hay- vanlardan biri de ölmüştür. Bu kanlı kazada ancak bir at kur- İ tulmuştur. Omun da alı çenesi :#.ma- men kırılmış ve sarkmışlır. Kaza hak kında gece geç vakit alabildiğimizi malümat bu kadardır. Kazaya Eski- şehir müddelumumiliği vazıyet et miştir. Delâilin tesbiti Için üç buçuk #aâtlik bir rötanlan sonra tren yolu- na devam etmiş ve üç saatlik bir teahhurla da Haydarpaşaya gelmiş- dan, Japon deniz makamatı bu ablo- kayı daha ziyade şiddetlendirecek tedbirler almıştır. Japonların askeri vaziyetleri çok vahim Honghon, 15 (A. A) — Çekin a- jansı bildiriyor" Şanghaydan verilen malümata göre japon genel kurmay reisi prens Kanin Şanghaya gelerek âskeri bir konferans toplamıştır. Bu konferan » İsin aşağıdaki kararları verdiği bildi - riliyor. 1 — japon kuvvetleri artık Çin ordusunun muharebe kudretini çetelerinin ve hattâ mun- ın mütemadiyen ja- ne nüfuzları sebebi. le, japon kıtalarının çevrilmek teh likesine maruz kalmamak için çok derinlere sokulmamak şartile Çin iltisak hatlarını bir an evvel işgal etmeleri icabeder, 3 — japonya Çin harbinin idame. si için icabeden asker mevcudunu yetiştiremiyeceği için o Mançuri ve Formuzden yeni efradın silâh altına alınması zaruridir. i inzibatın #akwiwesi ii caheder, Avrupada Yeni olan Çin harbinde bir değişiklik mi | mensucat tahsiline günderilecekler - Harp Havası (Başı 1 ineide) helinde Fransız ve İngiliz kuvvetle- rine bir Fransiz generalinin bışku - imandan tayin edilmesine muvafakat edip etmemiş olduğunu soran amele fırka o mebuslarından Hendersona csvap veren Chamberlain, askeri ha- rekütm muhtelif mniakalarda ku- manda işlerinin tanzimi, bizzarure İ- ki dost devletin mümeşsilleri apasın- da müzekere mevzuu olmuştur. Bu mesele hakkında etraflı matâmat ver mek menfaati umümiyeye muvafık değiidir.,, demiştir. —— Avrupaya Tahsile Gidecek Talebenin İsimleri Ankara, 15 (AA.) — Memleket Sanayiimizin muhtaç bulunduğu bil- gili teknik elemanları yetiştirmek ü- xere Iktısat Vekâleti tarafmdan Av- rupaya tahsile gönderilecek talebe- nin 2.5.939 da Ankara, Istanbul, Bur. sw ve Izmir yüksek sanat okullarında yapılan seçme müsabaka imtihanını sıra ile Abdullah Arkunt, Nihat Or- gant, İhsan, Mehmet Güçkan, Kâmil Yiğitler ve Ceiâlettin Arkun kazan- muşlardır, Bu altı genç İstanbulda / Feshane fabrikasında dört ay staj İ gördükten sonra Avrupaya yünlü dir, ———— Macaristanda Seylâp “Budapeşe, 15 (A.A) Birkaç gündenberi Macaristanın her tara» fında yağmakta olan şiddetli yağ- murlar, köylerde mühim hasarlara sebebiyet vermiştir. Sular, dün gece Markus tlyatrosunun parterini isti. lâ emişir. Seyircileri dışarı çıkara. bilmek için muvakkaten bir köprü kurmak mecburiyeti hasıl olmuş. tar, — — Samsunda Yeni . Bir Samsun (TAN) — Istasyon civa - rindaki İstiklâl mektebi binası kâfi gelmediğinden, münasip bir sahanın istimlâki ve yeni bir mektep binası yaptırılması kararlaştırılmıştır. tir. Eskişehir muhabirimizin verdiği malümat Eskişehir, 16 (TAN Muhabirin- den: Gece yarısından iki saat son-| ra) — Toros Ekspresi saat 12,30 da Ağapınar istasyon makası başında bir araba ile çarpışmış, 3 kişi öl müştür. Eskişehir Cümhuriyet müddelu- mumisi derhal vakadan haberdar © dilmiş, hususi bir katarla vaka ma-| halline giderek icap eden tahkikat yapmıştır. Trenin süratini tetkik ederek bir tecrübe ameliyesi “yaptırmıştır. Ka- tar makinisti ile memurların ifadele- ri alınmış, ve hatanın ölenlerde oldu- ğu anlaşılmıştır. Tahkikata devam edilmektedir. Ölenlerden ikisi arabayı idare e den 24 yaşında Şükrü ile 10 yaşınds Bürhandır. Şükrü tanınmıyacak bir | halde paramparça olmuştur. Bürhâ* nın da kafatası parçalanmıştır. Prag Ekspresi Kazaya Uğradı serdi Ada ei er kâin Mittelgrunf İsasyonunu geçer» ken yoldan çıkmışır. 10 ölü ve üçü- nün yarası ağır olmak üzere de 20 yaralı vardır. Üç vagon devrilmiş #ir. Lokomotif makas tesisatına çar parak tamamile tahrip etmiştir. Kudüste Suikastlar Devam Ediyor Kudüs, 15 (A.A.) — Sulkasdler, de vam ediyor. Telâviv'de yapılan iki sulkasd neticesinde bir Arap ölmüf ve iki arap yaralanmıştır. Harp kar? yonunun geçtiği yolda bir lâğım pat lamış olduğundan Tiberla Yahudi mahallesine 200 liralık kollektif bif para cezası tarhedilmiştir. Mısır Hariciye: Nazırı İstanbula Hareket Etti Kahire, 15 (Hususi) — Mısır Ha” | riciye Nazırı Abdülfettah Yahva Par şa ile Mısır heyeti bügün Istanbul” gitmek üzere İskenderiyeden vapur? binmişlerdir. Ayın 17 inci günü Ista bula muvasalst edeceklerdir. Londra, 15 (Hususi) — Ankaranı" Ğİ yakında izaz edeceği mümtaz bir m” İl safir, Mısırın Hariciye nazırı Abdük İ| fettah Yahya Paşadır. Türkiye — Il giltere ve Türkiye — Frunsa pakt” larını müşabih bir paktın bu ziy$ ret esnasında Türkiye ile Misir ar?” sında İmzası ihtimal dahilinde görü” mektedir. Zonguldak Köylerinde Mektep ve Eğitmenler Zonguldak, TAN) — Vilâyetimi zin 758 köyünde 235 mektep ve 3 den fazla muallim vardır, 1, 2, 3. ve 5 dersaneli olan bu köy mekte” lerinin çoğu, köy bütçelerinden 83” rılan paralar, köylünün bedenen ** imece suretile yaptığı yardımlar V* hukümetin verdiği kereste ile t9d” len İnşa edilmiş, bir kısmi da yer” den yapılmıştır. Münasip mmtakalarda tesis edi” miş olan on beş İcöy yatı okulu ÖN“ müzdeki yıl yirmi beşe çıkarılacik” | tr. Bütün vilâyetimiz köylerinde 70 | eğitmen vef beş baş eğitmen çal” maktadır. Gelecek yıl bunların s0Y5* da elliyi bulaçaktır. | |