24 Haziran 1939 Tarihli Tan Gazetesi Sayfa 9

24 Haziran 1939 tarihli Tan Gazetesi Sayfa 9

az 21.6.9319 TA Tefrika No. 84 Şürayı Saltanat Komedyası Vahdettin İle Damat Ferit Şürayı Saltanat Komedyasını Beceriksizce Oynamışlardı İ bsan Bey, büzüldüğü koltuk. tan, uykusuzluktan kızaran gözlerini uğuşturarak, doğruldu ve: — Pardon Ekselâns, dedi, on. dan evvel şu notaya verilecek ce. vabı hazırlasak, Bilmem ki, vakit te geçti... — Hayır, Ali Kemalin iskâtı meselesi bu notadan daha mühim Monşer. Nota cevabının biraz te. hiri ve idare maslahat edilmesi imkânı mevcut. Yarin İzzet Fuat paşayı mümessile göndermek, no. ta cevabının, Anadoludan yapılan istizahata gelecek cevapları müte. akip verileceğini söyletmek va bi. raz da, mevaidi sabıkamızı teyit ettirmek suretile, maslahatı idare edebiliriz. Ancak, Ali Kemalin melhuz ve menfi 'teşebbüslerine ve bilhassa bu mesele üzerinde Sait Molla ile teşriki mesailerine meydan vermemek şart. Vakit te hakikat gecikti. Yarın sabah ev. velâ bu ciheti görüşelim ve bir çare temin edelim, ; Dedi ve hakikaten bitkin bir va. ziyette harem dairesine gitti, ahdettin ile Damat Ferit, Şürdyi saltanat komedyası. nı pek beceriksizce oynamışlardı. Gerçekten, oyuna değil, fakat her. kesi kendilerine < güldürmüşler, mahiyetlerini büsbütün göstermiş. lerdi. 1335 senesi mayısının yirmi al. tıncı günü, Yıldızda merasim dâi, resinde aktedilen bu meşveret meclisine, eski ve yeni vükelâ, da. mat paşalar, âyan âzaları, bazı 45. keri rical, eski ve yeni çelebi efen. diler, fırkalar, baro, darülfünun Ve matbuat mümessilleri davet edil. mişti, Içtimaa tahsis olunan merasim salonunda bir riyaset makamı ha. zırlanmış ve bu makamın iki ta- raflarından, sağlı, sollu ikişer $ Ta sandalye konulmuştu, Ön sira. ler vükelâ heyetine, arka sıralar | da âyan âzalarına tahsis edilmiçei Bunların karşı tarafı da cemiyet ve fırka mümessillerine bırakıl. miştı. Vahdettin, çok yorgun ve müte. essir bir tafır ve vaziyet ile salo. na gelmiş ve aynen Şu sözlerle meclisi küşat etmişti: — Devletin düçar olduğu vazi. yeti hazıraya dair müşavere edil. mek üzere vükelâ, âyan ve müte, hayyizanı memleketi davet ettim. Devleti Osmaniyemizin o maruz kaldığı müşkülât hakkında âcilen Yâzım gelen tedâbiri ittihaz eimek ve hüzzarı kiramın her birerleri. nin İâihi hâtır olacak fikirlerini ve ve mütalealarını beyan ll #tibarile bu içtima mü. teyemmen ve mesut addediyorum. Bu meclisi çümlemiz hakkında bâ- isi intibah ve hidayet buyurması- nı cenabı vahibülatayâ o hazretle- rinden niyaz ederim, Riyaseti sağ- râzam paşaya havale ettim. Demiş ve çekilmişti. Dâvete i- cabet ve meclise iştirak eden 2e- vattan birçokları, bu meclisi isti. şari bir mahiyeti haiz olduğu zan- nile, fikir ve mülalea : beyanına, tenkit ve muahaze İcrasına hazır. lanmışlardı. Pek ekseriyet denile. mez ise de ekseriyete yakın bir kısım padişahın bu nutkundan cesaret alarak, Damat Feridin ka. binesine, şahsi ve resmi İcraat ve teşebbüslerine şiddetle hücuma hazırlanmışlardı, Damat Ferit, ri. yaset kürsüsüne çıkmış, İzmir iş. geli hakkında Amiral (Vep) ten aldığı potayı, ona verdiği cevabı ve Paris konferansına yaptığı mü. racaate dair olan telgrafnameyi, İzmir valisinden işgalin ihbar ve icrasına dair olan telgrafhameleri birbirini müteakip ve süratle oku. muştu. Kolordu kumandanlığın. dan Harbiye Nezaretine gelen tel. graflardan ve bunlara Harbiye Na. X zırına Verdirdiği cevaplardan hiç bahsetmemişti. | Büz Feridin, malümat ve izahat diye okuduğu bu no- ta ve telgrafnameler münderec»!. sarı zaten gazetelerde neşredilmiş bulunduğu için, hazır bulunanlar bittabi lüzumu derecesinde tenev- vür edememişti. Bu, bazı zevatın şiddetli itirazda bulunmalarına, ta- kip edilen siyasetin tenkidine ve hatfâ Damat Feride ve kabinesine imi emniyet dermeyanına vesi- le olmuştu. Fakat, bütün bu itiraz ve tenkitlere, emniyetsizlik izha. rına karşı da Damat paşa pişkinli- ğe vurmuştu, cevâp bile verme- mişti. Tam üç saat imtidat eden bu gürültülü içtima gülünç bir surette nihayet verilmişti. Fakat, ne içtimaın sebebi ve gayesi ve ne de kararı anlaşılamamıştı. Zaten bunun da böyle olması matlüp İdi. Maksat efkârı umumi- yeyi tenvir ve teselli etmek değil, , bilâkis oyalamak ve uyuşturmaktı, Şürayı saltanatın içlimamdan ev. vel, eski sadrazam Tevfik ve Mü- şir Ahmet İzzet paşalarla Abdur- rahman Şeref Beyin meclisi vüke- Jâya tayinleri de, munhâsıran efkâ. ri umumüyeyi oyalamak için yapıl- mıştı ve buna şiddetle de ihtiyaç vardı, Çünkü, Damat Feritle, Hür- riyet ve lItilâf fırkasının da arisı açılmıştı. Fırka Damat #eridin ve kabinesinin aleyhine şiddetli bir surelte propagandaya başlamıştı. Hattâ fırka erkânından bir çoğu 0- tedenberi de Damat Feridin İzmir işgalinin müsebbibi olduğunu söy- Myecek kadar ileri varmışlardı. Ka- iyet ve Itilât fırka- sinin kabinesi olmadığını şubelere tamim etmişler, gazetelerde beya- nat neşrettirmişlerdi. Damat Ferit, bir türlü #irkayı memhun ve iskât edemiyordu. Iz. mirin işgali üzerine yapılan mi - tinglerle gösterilen vatanpervora-» ne tezahürleri de, Damat paşa, bir ittihatçılık hareketi gibi telâkki ©- diyor ve kuşkulanıyordu. Iki mu. halif cereyan arasında kaldığını sanıyordu. Hürriyet ve ilâfa ya- ranmak için hemen iğfal ve tedhiş siyasetine başvurdu. Ittihat ve Te- rakki kabineleri ve merkezi umumi azaları ile bazı üsera gamizon ku- mandanlarından zeten mevkuf bu. lunan altmış yedi zat: Maltaya nelyettirmek marifet ve habaseti- ni de gösterdi. Bu, millete karşı al- çakça bir tehdit idi. Damat Fefit ve avenesi kendilerine kârşı bü - tün başların eğilmesini istiyordu. Fakat, millet eğmiyordu işte ve eğmiyecekti de. Mustafa Kemal pa. şanın Samsun ve havalisindeki te- şebbüs ve icraatından bir çok ma- nalar istişmam eden millet te, sa- rTaya ve hain sadrazama karşı, mağ. di ve manevi şekillerde ateş püs- kürmek için hazırlığa başladı. Damat Ferit, vaziyet apacık ve bütün çıplaklığı le meydanda ol- duğu halde milleti aldatmak küs- tahlığında devam ediyordu. j (Devamı var) Çocuğa bir hastalık için hava tebdili lâzım olunca, nereye götür- mek iyi olacağını tab'i çocuğu te. davi eden hekim söyliyecektir. Fa. kat sizin de hangi iklimin hangi hastalıklara faydası yahut zararı olacağı hakkında bir fikriniz bu. lunursa hekimin söyliyeceği şey. leri . onunla münakaşaya kalkış. madan - daha İyi anlar ve süzle. rini daha candan yerine getirirsi. niz... Hekim bulamadığınız yerler. de de bilginiz belki işinize yarar, * Bir kere hekimlerin raşi€k de, dikleri, kemik hastalığına tutul. muş, çarpuk bacaklı, paytak yürü. yen çocuklar... Bu kemik hastal. ğı eskiden daha çok o görülürdü. “Şimdi şehirlerde daha az görülü. yor, Fakat hekim bulunmıyan yer- lerde - maalesef - daha çok bulun. duğu oralardan getirilen çocuklar. dan anlaşılıyor. Bu hastalığın en İyi devalarından biri de deniz ke. narında hava tehdili ve orada ç0- cuğa güneş banyosu yaptırmaktır. Hem de çocuk pek küçük, dahı 18 aylık iken. OO vakite kadar, ke- mik hastalığından yürüyem'yen çocuk, deniz kenarına götürülünce ve güneş banyosu yaptırılmza a5 zaman İçinde yürümeye başlar; ke. mikleri düzelir, Fakat orada uzun. €n bir müddet kalmak şartile. Ço euk üç, dört yaşından sonra ise de. niz kenarında hava tebdili müdde. tini daha ziyade uzatmak lâzım 0. lr... Bunun ak$ine derisinde bir has. talık bulunan çocuk deniz kenarı. na götürülemez. Pek yüksek dağ İ havası da çocuğun cilt hastahğına dokunur. Bu hastalık için çocuğu pek yüksek olmıyan ve deniz ke. narından uzakça olan yerlere gö. türmelidir... Sıtma çektiğinden dolayı kan. sız kalmış çocuklar da pek yüksek yerlerden istifade edemezler. Kan. sızlığın hafif derecesine deniz ke. narı iyi gelir, fakat kansızlık iler. lemiş olursa az yüksek yerlerden biri lâzımdır. Kalbinden hasta çocuk ve bin metreden yüksek yere çıkarılabi. HASTA ÇOCUKLAR İÇİN lir, ne de deniz kenarına götürü. lebilir. Böyle yerlerin iki türlüsü de çocuğa dokunur. Deniz kena » rından usakça ve pek yüksek ol. mıyan bir yer. idesinden yahut barsakların. dan müzmin bir. hastalığa tutul. muş çocuk ta hem deniz kenarın. da, hem pek yüksek yerde daha ziyade hasta olur. Gene ikisi orta. sı, sakin havahı yerlerden biri, Nefes borularında - vererden başka - bir hastalık bulunan ço. cuk ovn havasında rahat eder, Yüksek yerlerde, deniz kenarı da ona dokunur. Fakat #stma denilen nefes darlığı, çeken çocuk yilksek yerden İstifade eder. Rir de sik sık, bilhassa ilkbaharda nezleye tutu. lan çocuk yüksek yerlerden hoş » lanir, Ateşli bir hastalıktan sonra böh- rekleri bozulmuş, albümin çıka. Tan çocuğu yüksekçe yerlerden bi. rine götürmelidir. Deniz havasın. dan rahatsız olması ihtimali daha ziyadedir. Kulakları akon ,gözleri hasta 6. Jan çocuklar da deniz köonurt hava. sından « hele deniz banyosundan - zarar görürler, Onları da yüksek yerlere götürmek iyi olur. Bir de, hiçbir tarafta belli haşlı bir hastalık bulunmadan, zayıf 0. lan çocuklar, Burunları, boğazları sık sık nezle olur. Böylelerine de, niz kenarı havası da, dağ havası da iyi gelir. Birkaç ay içerisinde ço- cuk düzelir, Fakat bazıları / şehre dönünee tekrar zayıflar ve gene sık sik nezle olurlar, O halde on. ları daima şehirden uzak bir köy. de bırakmak lüzumu meydana çi. kar. Verem hastalığı çocuğun ke. miklerinde olunca deniz kenarı ve otada güneş banyosu çok faydalı olur. Fakat yüksek yerde güneş banyosu da fayda verir. Verem hastalığı çocuğun o kemiklerinden başka bir yerinde olunca, hastalı. ğın bulunduğu uzva ve derecesine göre hava tebdili yerini ancak co. cuğu muayene edecek hekim bildi. rir, | santi) 2030 Türk müziği N Haftalık Radyo Programı İÇ RR A AAA RE ETE AR | Ankara Radyosu Programını Burada Bulabilirsiniz : Pazar, 25. 6. 1939 1230 Program. 12,8 Türk müziği (Kl sik program) İdare eden: Mesut Cemil KO- me ses ve saz heyeti 13 Mesleket saat 43.15 Müzik (Küçük -Orkesira — Şef Necip Aşkın) 1 — Ludwig Sled — Sev- Bilim (intermezze) 2 — Berger — Me- non (Vals boston) 3 — Hans Schneider — Meshur röfrenlerden (Potpüri) 4 — Paul Holzner — Sekşonya köylü dansları $ — Nlemann — Zenci dansı 6 — Bruno 19 Program. 19,08 Müzik (Valılar — PL) 19.15 Türk müziği )Fasl heyeti) 20 Memleket saat ayarı, ajans ve meteoro- İoji haberleri. 20.15 Konuşma, 20.80 Türk müziği (Müşterek ve sölo teganni) 1 — Nihavent peşrevi. 7 — İsmail Hakkı Bey went ağir semai — Seni hükmü e- yanan kalbime baktı, 4 — Ut taksimi 5 — Silâhattin Pınar — Nihavent şarkı Hâlâ yaşıyor. 6 — Sadettin Kaynak — Nihavent şarkı — Gönül nı Hartmann — Parlak güneş ışığında dans| 7 — Nihevent şarkı — H (Entermezzo) 14.18 — 1430 Müzik (Me-| Sıkmiyor. 8 — Artaki — e Ülküm 2 ik — Gel gizelim çamlıcaya. 10 — Refik Fersu: Nihavenet şarkı — Kız sen gel- 18.50 Program. 18.85 Müzik (Şen ode| müziği — İbrehim Özgür ve aleş böci leri) 19 Çocuk-nhati, 1025 Türk üziği (İnece saz faslı) 20 Memleket seat ayarı, ajans ve meteoroloji haberleri, 1 — Pca peşrev. 2 — Hafız Yusut —H caz şarki Sevdayı ruhun aşk eline, 3— Arit Bey — Hicaz şarkı — Benim halim firükırla. 4 — Kemençe taksimi, 5 — Bi- men Şen Hicaz şarkı — Yıllar ne çabuk geçti, 6 — Hicaz şarkı — Gülşeni hüsmü- ne, 7 — Hicaz saz semaisi, 8 — Artaki — Köürdilihicarkâr şarkı — Yetmez mi tükenmez mi, p — Falza —Nikriz şarkı— Gönül ne İçin ateşlere yansın, 19 — Nev- res Bey — Muhayyer şarkı — Gün k& vuştu. 2! Konuşma, 21.15 Müzik (Vicl solo — Zeki Berküren tarafından: Pr Schubert - Aspegglone sonate) 2195 Mü- zik (Neşeli müzik — PL) 21.50 Anadolu Ajansı (Spor servisi) 2 Müzik (Caz- ban. — Pİ) 2245 — 23 Son Ajans ha- berleri Ve yarınki program. Pazartesi, 26. 6. 1939 12.30 Program. 1235 Türk. müziği — Pİ. 13 Memleket saat ayarı, Ajans ve me- #eoröloji haberleri. 18,15 — M Müzik (Kal çı rışik program — PL) 19 Program, 19.08 Müzik (Bir uvertür— PA) 19415 Türk müziği (asi heyeti) 20 Memleket saat ayarı, Ajans ve metecro- Yoji haberleri.) 20.15 Konuşma (Doktorun (Kadın Küme #es ve saz heyeti) | — Hicarkâr pegrevi. 2 — Sadullah Ağı — Hicazkâr şarki — Hıramet gülşane. 3 — Micazkâr şarkı — Mini oluyor halimi talirire. 4 — Savki Bey — Hicarkâr gerkı — Gönlümü düçar eden bu hale hep. 3 — Keman 6 — Rahmi Bey — Hisar çerki — Bir nevelvansin, 7 — Hisar puselik sarkı — Küçük suda gördüm seni. 3 — LAW —,icnzeâr şarkı — Gönlümü b) “W dilöaz. 9 — Hicaekâr saz semalsi. 2110 Mili musikilere nci Konuşma — Rumen musikisi: Hali Bedi. 21.25 Ne- şeli plâklar — R. 2130 Müzik (Opera ar- yaları — Pİ) 22 Müzik (Küçük Orkes- ira — Sef Necip Aşkın) 1 — Rudolf Nützlader — Haydi bana bir'hava daha çal 2 — Beefhomen — İskoçya havala- 1 Föderi — Viyana şarkımı. selâm dair (Fantezi) 5 — 1. Sizyüss als, 6 — Pepi Müller — Lapâloma şar- kısı üzerine fantezi, 7 « İtslo oAzzöni — Sabah şarkını, 29 Son #jans haberleri, Ziraat, esham, tehvilât kambiyo - nukut borsan (fiyat). 23.20 Mümx (Cazband — PL) 238 2 Yarınki program, Salı, 27. 6. 1939 12,30 Program, 1235 Türk müziği 1 — Muhayyer peşrevi. 2 — Arif Bey Muhay- yer şarkı — İltimas etmeğe yâre varımz. 4 —'Retik Fersan — Muhayyer şarkı — Het güzel bağından. 4 — Keman taksimi, 5 — Muhayyer türkü — Av doğdu hat- madi m, & — Hüseyni türkü — Ayrılık yıl. dönümü, 7 — Hüseyni saz semaisi. 19 (ik (Oda müziği — Pİ) 22 Müzik 2040 Neşeli plâklar — R. 415 Türk müziği i, | Eşret efzan oluyor. 7 — Mustafa Nafiz — Su- — “Fidelio,, din Çerkeşten. 21.10 Haftalık ponta İcu- usu. 21.25 Neşeli plâklar — R. 7130 Mü- (Kü- çük Orkestra — Şe£ Necip Apkın) 1 — Franz Lehar — Çareviç eperetinden pot- puri, 3 — Leopold — Karlabad hatırası 3 — Grieg — Pergünt söiti 4 — Jac. Grit — Marş 23 Son ajanı haberler esham, Hahvilâi, kambiyo - nukut borsa- sı (tiyat) 7320 Müzik (Carband — PL) 2,55 — 24 Yarınki program. Perşembe, 29. 6. 1939 1230 Program. 12,35 Türk müziği i — Nişaburek peşrevi, 2 — Ziya Paşa —Ni- #abürek ağır semal — Ky gül ne acep sil- sile. $ — Hasan Ağa — Nişsburek şarkı— saburek şarkı — Kırdı geçirdi. 8 — Gör- Camet sürhile. 4 — Aziz Efendi — Nİ- şaburek şark — Kırdı geçirdi 8 — Ni- şaburek şarkı Görmek ister, — AH Rifat — Nişsbürek şarkı — Meyledip bir gülizare. 7 — Nişaburek söz semaisi, 13 İ Memleket saat ayarı, Ajans ve meteoro- loji haberleri. 1815 — 14 Müzik (Karışık progtam — PL) 19 Program, 19.05 Müzik (Senfonik par > PL) 19.15 Türk müziği (Fesl heye- 4) 20 Memleket sâat ayarı, Ajans ve me- teoroloji haberleri. 20.15 Konuşma (Zira- at saati) 2030 Türk müziği (Muhtelif şarkılar ve düğün detlerine ait türküler) 1 — Hicarkâr peşrevi. 2 — Lemi — Hi- cazkâr şarkı — Son aşkımı canlandıran. 3 — Arif Bay — Suzinik şarkı — Bi halet ie #üzdü yine. 4 — Arif Hay — Su- inik şarkı — Papusuna ermek Üzere. — Rahmi Bey — Bir sihri. Tarap. 8 — Udi — Suzinâk şırkı — Günden güne zinâk şarki — Ümitsiz bir sevişle. 8 — Düğün âdetlerihe ait türküler, 21.10 Ko- nuşma, 31,25 Neşeli plâkler — R.-2130 Müzik (Şan seshtali — Ruhi Su: Bax bari ton) 1 — Haydn — “Mevsimi, rozundan çiftçi zart — “Sihirli füt, operamndan saras- Örsto- A, Me- şarkisi, 2 — W ieo'nun aryası, 3 — 1. Van Beethoven operasından “Rocco, nun “Para şarkıst,, 4 — Fr. Sehüberi — Genç kız ve ölüm (Lied) 8 — G. Verdi mon Boccenegra,, operasında Fi romansı. 22 Müzik (Küçük Orkestra — Şef Necip Aşkın) 1 — Julun Fuck — Hülya (Vals) 2 — J. Strense — Dina- miden (Esrarengiz vals) 3 — Emmerich Kalman — Cambashane prenseri opere- Sinden (Potpuri) 4 — Jae, Grit — Mayıs Naklolumacak tuz mik, Ton Sevk mntakaları 18 000 Oo Karadeniz mıntakaları hk 12 000 Akdeniz ” Ülemleket saat ayarı, ajans ve meteorolo- ji haberleri, 18.15 — 14 Müzik (Karışık 10 000 Marmara denizi program — PL) va Se 19 Program. 1003 Müzik (Solbt —| > 40 000 PL) 19.15 Türk müziği (Karışık program) 10.45 Türk müzigi (Hulk türküleri ve mes tebroloji haberleri. 20.15 Konuşma 2030 Türk müziği (Klâsik program) İdare © den: Mesut Cemil Ankara Raerdyosu Kü“ me Heyeti. 1 — Suzldil peşrevi. 2 — Tan buri Ali — Suzidil birinci beste — Yar yıkıldı. 3 — Tanburi AH — Suzidil ikin- ci beste — Bilmedik yâri ki. 4 — Tam- bur Ali — Suzidil — ağır semai — Kani yâdi lehinle. 5 — Ney taksimi. 6 — Niko- ğoe Ağa — Suzidil şarkı — Bir nigâh ey- le dilrüba, 7 — Ali Ki, — Suzidil şara— Her bir bakışında neşe buldum. 9 — Tan burl Ali EK, Suzldil yürük semai — Cey- hün arayan. 10 — Suzldi sez semaisi. 21.10 Komuşma, 2125 Neşeli. plâklar — R. 3140 Orkestra programının takdimi, 1145 Müzik (Radyo Orkestra — Şef Kasan Ferid Alner) 1 N. Rimsky — Korsakow: Şehrazadı Sefonik «it, op. 35 3) Andantine — Allegro molto c) Ardan- 16, güzel Allegretto ç) Allegro Molto. 2230 Müzik (Opera aryalâri — Pl.) 23 Son a- Jans haberleri, Zirast, esham, © tehvilt, Müzik (Cazband — P1,) 28.55 — 24 Ya- kambiyo - nukut borsası (fiyat) 28:20 rınki program, Çarşamba, 28. 6. 1939 12.30 Program. 1235 Türk müziği — PI. 18 Memleket saat ayarı, âğars ve me- teoroloji | haberleri, 13,15 — 14 Müzik (Riyaseticümkur Bandosu — Şef İhsan Küncer) 1 — E. Reeves — Mobomeka: Hint şarkımı 2 — 3. Fucik — Kiş rüzgür- ları (Vals) 3 —.G. Par&s — Konser uver- *ürü 4 — Tsehaikowsky — Mazin şarkı 8 — Marrenet — “Le cid,, eperssınin an- *raktı ve balet parçaları, o , | işik program — PL) , | zik ORedyo Orkestrası — Şef Practorlus) İleket sent sys ihtişamı (Vals) & — Jale, Grit — Marş. 23 Son ajans haberleri, ziraat, eshsm, tah vilât, kambiyo - nukut borsası | (fiyat) 33,(20 Müzik (Cazband — PL) 20.55 — 24 Yarınki program Cuma, 30. 6. 1939 1230 Program 12,35 Türk müziği — PL 13 Memleket ayarı, ulsns ve mete- oröleji haberleri. 13.15 — 14 Müzik, (Ka- 19 Program. 18.05 Müzik (Melodiler — Pİ) 1915 Türk müziği (Fami heyeti) 20 Memleket saat ayarı, sjans ve mete- oroleji haberleri. 20.15 Konuşma (Hafta lık spor servisi) 2030 Türk müziği (Sez eserleri besta, seri ve parklar) 2110 Konuşma, 2125 Neşeli plâklar — R. 2130 Orkestra programının “takdimi R. Strauız ve eserleri hakkında, 2145 Mü- | — Richard Strauss — Serensd 13 nefes- U saz İçin, op. 7. 2 — Richard Sinus — "La bourgevis Gentilhomme", süit Or- kestra İçin, op. 6. a) 1 İnel perde uver- türü b) Menuet e) Eskrim hocası ç) Ter- zilerin sahneye çıkış ve dansı â) Lully'- nin Menueti e) Courante f) Kleohte'nin #ihneye çıkışı g) 2 inci perde uvertürü (İntermezzo) h) Ziyafet (Ziyafet müziği Ve #ğçi yamağının dans.) 2230 Müzik (Opera şarkılar — PL) 28 Son ajane ha-. öerleri, ziraal, esham, tahvilât, kambiyo: nukut borsası (fiyat) 28.20 Müzlr (Caz- band — PL) 23.55 — 24 Yarınki proğram, Cumartesi, 1. 7. 1939 180 Program. 1323 Türk müziği: 1 — Rast peşrevi, 2 — Nuri Bey — Rast şar- kı — Hailim bir nazlı yâre, $ — Sedi Hoş ses — Rast şarkı — Klâ gözlüm 4 — Rast şarkı — Çalıma bak efede, $ — Kâ- zim Uz — Bayatlaraban şarkı — Ayrılık ne kadar acı, 6 — Hüseyin Fahri Ta- hir şarkı — Uzaktan baktı geçti. 14 Mem- ajans ve meteoroloji ha- — 1930 Müzik (Dans müzi- berleri. 14.1 pi — PU) 18.30 Program 18,35 Müzik (Bir uver- tör — PL) 1845 Müzik (Küçük Orkes- tra — Şef Kesip Aşkın) 1 — Emmerick Kuman — Hollandalı kadin operetinden (potpuri) 2 — J. Strauss — Şarkı hikâ- yeleri (Vels) 1015 Türk müziği (İnce saz faslı) 20 Memleket saat ayarı, ajans ve | meteoroloji haberleri. 20.10 Neşeli plâk- —n - Türk mi | — Micaz pearevi, 2. — Refik Fersan — Hicaz şar- kı — Mahmur ufuklardan batan gün. 3— Melek Hiç — Hicaz Şarkı — Çıkmadın bir lâhza kalbimden. 4 — Lemi — Hicez şarkı — Severim her güzeli senden «ser- dir. 5 — Şemsettin Ziya — Hicaz şarki —Ne bahtımdır ne yâr bi amandır. 2035 Türk müziği (Halk türküleri) 2050 Ko- suşma (Dış politika hâdineleri) 21.08 Tem #il. 22 Haftalık postu kutusu Çetnebi dil- jerde) 2230 Müzik (Operet seleksiyon- ları — PL) 23 Son ajans haberleri, zire at, esham, tahvili, kambiyo - mukut Borsan (fiyat) 7420 Müzik (Cazband — | PL) 2355 — 14 Yarınki program. LT 'Tan başina (OM. bedeli Teminatı Nakliye ücreti (o Lira (o—oLira j Kuruş — — a 350 63000 4725 iy 300 36000 2700 150 15090 1125 bp ear hai # 114000 1 — 939 mali senesi zarfında Çamaltı ve Foça tuzlalarından Karade- niz, Akdeniz ve Marmara denizi limanlarına ceman 40.000 ton tuzun nakli işi 3/V1/939 tarihinde ihale edilmediğinden yeniden pazarlık su- retiyle eksiltmeye konmuştur. NU — Her mıntakaya naklolunacak miktar ve muhammen bedellerile teminatları yukarda yazılıdır. TI — Pazarlık 30/V1/930 günü saat 15 te Kabataşta levazım ve mubayaat şubesindeki alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartnameler her gün levazım şubesi veznesinden ve İzmir An- kara başmüdürlüklerinden 570 kuruş mukabilinde alınabilir. V — Talipler gerek üç mintaka için birden ve gerek İ veya 2 mınta- ka için teklifatta bulunabilirler, Bu takdirde verecekleri teminat akçası teklif edecekleri mıntakaya ait miktarlarda olmalıdır. Fintlar haddi &- | yık görüldüğü takdirde 3 mıntaka için birden yapılan: teklif tercih edilir, VI — İstekliler © 7,5 güvenme paralarile birlikte pazarlık için tayin edilen gün ve sastte “© 7,5 güvenme paralarile birlikte yukarda adı ge (| çen komisyona gelmeleri, o (4182) Ankara Valiliğinden : Ankara - Kırşehir yolunun 39--000 - 564-000 ıncı kilometreleri ara- sında yapılacak esaslı tamirat ve sinai imalât İşleri 6/7/8939 perşembe günü saat 15 de vilâyet daimi encümeninde ihalesi yapılmak üzere ve kapalı zar? usulile eksiltmeye konulmuştur. Keşif bedeli 84272 lira 96 kuruştur. Muvakkat teminatı 5465 lira 65 kuruştur. İsteklilerin teklif mektuplarını ticaret odası vesikası, teminat mak- büz veya mektubu ile ihale tarihinden en az 8 gün evvel Vilâyet ma- kamina mürücaatla alacakları ehliyet vesikalarile birlikte adı geçen günde saat 14 de kadar Vilâyet encümeni reisliğine vermeleri. * Bu İşe aid keşif ve şartnamesinin Vilâyet nafıa müdürlüğünden 211 kuruş mukabilinde alabilecekleri. “2304., “4396,